تیوال تئاتر
S3 : 13:44:02
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

Danny Marshmallow
درباره نمایش ماسک i
بابا خیلی عالی بود. از اون سبکا بود که بدنتو مور مور میکرد یجاهاییش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از نوشین معراجی عزیز ممنونم که بیرحمی آدم ها نسبت به یکدیگر را به این زیبایی به نمایش گذاشت و از کارگردانی فوق العاده حامد برغانی و همچنین بازی بی نظیر بازیگران و باید بگم چه دقتی ، چه نورپردازی فوق العاده ای ، چه طراحی صحنه و لباس های هوشمندانه ای ..... کاش کمی با هم مهربان تر باشیم
فرزاد جعفریان این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بکی از تاثیر گذارترین دیالوگ ها زمانی بود که پگاه به لیلا گفت تو چقدر خوبی لیلا اگه همه آدم های دنیا مثل تو بودن نیازی نبود من این همه قرص بخورم ..... درد این است که درد را نمی شود به هر کسی حالی کرد ....
فرزاد جعفریان این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محسن حسینی؛ کارگردان، بازیگر، طراح حرکات موزون، مدرس، پژوهشگر

امشب من موفق شدم سکوت سفید نوشته ی تام استوپارد_ که اصولا کم کارگردانی می شود در ایران _ را ببینم ... آن طنز بسیار گزنده و بسیار حیرت انگیزی که اصولا در کارهای استوپارد هست اینجا در کار کورش سلیمانی خیلی مشهود و آشکار بود ... بازی های همه ی بازیگران قابل قبول بود؛ سامان دارابی، مهدی بجستانی، آناهیتا اقبال نژاد و خانم ها همه بسیار مینیمال، مینیمال اکتینگ و حضورمند با صداهای درخشان بازی کردند ... نکته ی دیگری که باید اشاره کنم صحنه آرایی و صحنه ی بسیار زیبای سینا ییلاق بیگی بود با نورپردازی رضا خضرایی که یک اتمسفر بسیار جذابی را در فضای بیمارستان ایجاد می کرد که ارتباط مستقیم با متن و خود نمایشنامه داشت و در واقع آن درونگرایی و کاویدن درون انسان ها را با دیوارهای ترانسپارنت خود نشان ... دیدن ادامه » می داد ... اجرا خیلی شسته رفته و بی غل و غش بود و من پیشنهاد می کنم دوستان حتما این کار را ببینند ... خسته نباشید جانانه می گویم به گروه و به ویژه کورش سلیمانی ...
امیرمسعود فدائی این را خواند
فرهاد ریاضی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Asma Pirayesh
درباره نمایش فرانکنشتاین i
شب گذشته به دیدن این نمایش رفتم و واقعا لذت بردم. نمایش نامه خوب و منسجم، بازی خیره کننده بانیپال شومون (و در مجموع بازی های خوب) و طراحی صدا و صحنه بجا باعث شده بود نمایش بسیار تاثیر گذار و جذاب باشه. در مجموع دیدن این اجرا رو حتما توصیه میکنم...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اسیر شدیم به خداااااا!!!!

چرا باید کسانی که برای دیدن یه تئاتر بلیط میخرن و با موبایل خاموش میشینن تو سالن و کاملا روی نمایش تمرکز میکنن فدای مهمان های عوامل بشن که هم دوردیف جلو رو از قبل براشون رزرو میکنن اونم مجانی تازه حرفم که میزنن وسط نمایش تراوشات ذهنیشونم که بلند بلند بیان میکنن تازه فکرم میکنن چون مدعو عوامل هستن باید سند شش دانگ سالن نمایشم به نامشون بزنن.
خوب عوامل محترم حداقل اگه مهموناتونو روی ردیف های میانی و انتهایی جا نمایی نمیکنین حداقل بهشون بگین ساکت باشن خوب در طول نمایش!!!!


در مورد نمایش به نظرم یه بازسازی از فیلم سینمایی معروف و معلوم حال هست که قبلا هم چند بار توسط گروه های دیگه اجرا رفته. در این نمایش بار بازآفرینی روی دوش بازیگرانه که اونم به جز دو نفر ( خانم آقاپور و اون آقایی که تنها به مهمونی میاد و اسم کاراکترشو ... دیدن ادامه » الان فراموش کردم) بقیه میتونستن بهتر باشن.


برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظرم بیشتر شبیه فیلم های سینمایی جنایی و رازآلود بود. البته خوبم بود. با تخفیف ۵۰ درصد تماشاشو پیشنهاد میکنم.


آقای عکاسِ...... ( این جای خالی رو با هر کلمه ای دوست داشتین پر کنین)
آخه مگه در هر ثانیه بازیگران چند تا اکت انجام میدن و چند تا صحنه ی جدید خلق میکنن که تو در هر ثانیه پنجاه تا شات میگیری و صدای شاتر دوربینت مثل غلطک روی تمرکز و اعصاب آسفالت شده ی ما رنج آفرینی میکنه!
همچنان عکاس میاد؟؟؟
۲ ساعت پیش
تو اجرای دیشب که یه عکاس بی ملاحظه بود.
حالا خوبه قبل از شروع اجرا هم ازش خواهش کردم کنترل شده عکاسی کنه!!!
اساسا در این جامعه همه چیمون به همه چیمون میاد!!!!
۲ ساعت پیش
خدا رو شکر واسه من پیش نیومده دوست دارم یه بار ببینم وجود عکاس چه جوریه !!
۱۰ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر اعتقاد داشته باشیم که بخشی از رسالت هنرمند ،انعکاس وضعیت روانی أفراد جامعه در قالبهای مختلف هنریست ،درام نوشین معراجی تلاش ارزشمندیست به جهت پرداختن به گوشه ای از این گونه مشکلات... روان پریشیها و دو قطبی بودنهای درمان نشده کسانی که در أطراف ما زندگی میکنند و ناگزیر در جایگاه دوست،همسر،....با آنها در ارتباط هستیم...
تراژدی "درماندگان آخر اسفند" با بازی تاثیرگذار بازیگر نقش پیام ،بیان ظریفی است از این موضوع که با کارگردانی خوب حامد برغانی بعنوان اولین اجرای رسمی این هنرمند اثری آبرومند از آب درآمده است.
امیر مسعود و امیرمسعود فدائی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تئاتر یعنی رشد! یعنی جهد ! یعنی ایثار
.

باشد که صحنه همچون طناب بند بازان به افراد نالایق
جرات راه رفتن بر روی خود را ندهد.
"گوته"
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شاهین ه
درباره اپرای عروسکی مولوی i
گفت آن که یافت می‌نشود آنم آرزوست
صدای علیرضا عصّار پیچید توو گوشم
۲ ساعت پیش
دقیقا مرتضی جان :)
۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Behrang Jafari
درباره نمایش سوختن i
فوق العاده لذت بردم
یک خط داستانی منسجم و کارگردانی و میزان سن های فکر شده همراه با بازی های فوق العاده جذاب و بی نقص عزیزان
و همینطور موزیک های فوق العاده همسان با کار و همینطور طراحی صحنه و لباس و نور عالی صحنه
همه و همه و دست به دست هم میده تا تاتری اثرگذار و زیبا رو شاهد باشید
درود به همه دست اندرکاران نمایش سوختن
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید


::::: توفان شابک‌ها ::::::

به نظرم تئاتر مالی نبود با این همه بهتر بود به قول لاکان که از ارسطو نقل می‌کنه، بیشتر مایه می‌ذاشتن؛ چون به گفته نوام چامسکی که هم‌نظر میشل فوکوست: بی‌مایه فطیره.


ΩΩΩΩ منابع و مواخذ ΩΩΩΩ
====================================

∇ مرکل، آنگلا/ بوطیقای ارسطو و پرستو/ ترجمه محمد پنجعلی و صادق ورمزیار/ تهران: نشر ژرف‌پژوهان به‌اندیش، ۱۳۷۲

∇ حنایی، سعید/ بازنمایی قتل‌های زنجیره‌ای در برادوی/ مشهد: انتشارات تطهیر، ۱۳٨۰

∇ Bloomsburry pub./How to deal with new Theatre? /Theron ،Charlize/
1999، ... دیدن ادامه » Newyork

∇ پورسرخ، پوریا/ تئاتر و فیهاخالدون آن/ شابدوالعظیم: انتشارات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی، ۱۳۹۸

∇ بیضایی، بهرام _ امیری، نوشابه/ جدال با جهل/ تهران: نشر گاج، ۱۳٨٨

∇ کولینا، پی‌یر لوییجی/ آفساید در تئاتر/ ترجمه حمید معصومی‌نژاد/ تهران: نشر بوکسوات‌هنر ۱۳۹۲

∇ بولو، رضا/ بازشناسی آرای رولان بارت در مکتوبات ژاک دریدا از منظر لاکانی با تکیه بر هرمنوتیک ماکیاولیسمی/ جلد دوم: خوانش‌های پساساختارگرایانه/ تهران: نشر هوپا، چاپ هفتادودوم، آذر ۱۳۹۸

∇ زارعی، ملیکا/ تئاتر برای بچه‌های ریش‌دار/ تهران: نشر کفشدوزک، ۱۳۹۱

∇ زمانی، مصطفی/ جوانان چرا؟!/ قم: انتشارات برگ طوبی، چاپ هفتصدم، ۱۳٨۳

∇ دولت‌آبادی، غلامحسین _ بارسقیان، آراز/ پس از کشف ردپای پلنگ صورتی/ تهران: نشر یکشنبه، ۱۳۹۶

∇ آیسخولوس/ دایهٔ مهربان‌تر از مادر برای تئاتر/ ترجمه پری صابری، داود رشیدی، حمید سمندریان، شاهرخ مسکوب، سعید حمیدیان و کامران فانی/ تهران: انتشارات پیام، ۲۵۳۰ شاهنشاهی

∇ پناهی، حسین _ و دیگران/ صد و ده دیالوگ ماندگار برای تئاتر/ تهران: نشر گل‌واژه، ۱۳۶٨

∇ خاتمی، سیدمحمد/ چرا و چگونه عضو کتابخانه ملی شویم؟/ انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی، ۱۳۷۳

∇میلوشویچ، اسلوبودان/ سانسور رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم/ ترجمه رحمت امینی/انتشارات آگه، ۱۳۹۲

∇ جی. رایلی، ایگنیشس/ گرم و نرم: تاثیر تشکچه راحتی سم سپارد بر آثار او/ ترجمه اشکان خطیبی/ نشر نیلا، ۱۳۹۰

∇ طباطبایی، سیدمحمدحسین/ تفسیر المیزان/ ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همدانی/ قم: مؤسسهٔ دارالعلم، ۱۳۸۰

∇ نیچه، فریدریش/ چنین گفت زرتشت/ ترجمه قلی خیاط/ تهران: نشر نگاه، ۱۳۹۲

∇ اسپنسر، پاولا/ ۹ ماه انتظار زیبا/ ترجمه منصوره فضیلتی/ تهران: نشر معیار اندیشه، ۱۳۹٨

∇ بانی، بهنام/ اسرار فال قهوه/ تهران: انتشارات خاک صحنه، ۱۳۹۳

∇ معمولی، نقی/ تاریخ تئاتر علی‌آباد کتول از پارینه‌سنگی تا دوران معاصر/ گرگان: انتشارات گلستان ادب و هنر، ۱۳۹٨

∇ نامه‌های مارتین‌ مک‌دونا به مهدی کوشکی/ گردآوری و تنظیم: علی رفیعی/ تهران: نشر نو، ۱۳۹۷

∇ نامه‌های مهدی کوشکی به مارتین‌ مک‌دونا/ تصحیح و توضیح: مصطفی کوشکی/ تهران: نشر نیماژ، ۱۳۹٨

∇ گفتگوی رومئو کاستولوچی با نادر برهانی‌مرند همراه مقدمه‌ای از فرانسیس فوکویاما/ترجمه رضا قیصریه/ زیر چاپ

∇ رمزگشایی خفن از تئاترهای خفن/Theatre for Dummies/ در دست ترجمه

و...


رضا جان طنزت رو دوست دارم، قبول هم دارم ولی اینی که تو این پست و پست قبلی نوشتی برام انقدر مسألهٔ بزرگ و دیده شده‌ای نیست!!
اگر تونستی چند تا نمونه از این نظرات این مدلی رو برام تو سایر شبکه‌های اجتماعی بفرست، ممنون.
۸ ساعت پیش
رضا منظورم همون پستی بود که مرتبط با این موضوع نوشتی، بله. سه چهر پست قبل‌تر. و اینکه شبکهٔ اجتماعی هم منظور تلگرام و واتساپ بود!! منم اینستاگرام ندارم:))
۱ ساعت پیش
تاتر برای بچه های ریش دار :))) یه جلد کالینگور شو برای کتابخونه م میخوام اونم با روکش گل بهی که به رنگ پرده مون بخوره :)))
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
taghaodi
درباره نمایش سوختن i
نکات مثبت: بازی عالی کاراکتر زن
تسلط بازیگران به بازی و تپق نزدن
طراحی صحنه خوب
طراحی حرکات عالی
نورپردازی خوب
نکات غیر مثبت: طراحی لباس ضعیف
شروع قوی و ادامه کسالت بار
طولانی بودن نمایش

پ ن :
هنوز هم تیوال بشدت نیازمند نظرات مخاطبان قدیمی و حرفه ای اش است. میدانم نظر دادن آزاد است ولی ایکاش نظرات آنها یکجوری بولدتر میشد تا باز من بخیال نظرات مخاطبینی که نمی شناسم، نمایشی را انتخاب نکنم.
امیرمسعود فدائی و شاهین ه این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۱عدد بلیت برای جمعه ۲۲ آذر ردیف ۲ به صورت هدیه تقدیم میشود، کسی امکان رفتن دارد شمارشو بزاره بفرستم.
علی کاشانی این را دوست دارد
09125398408
۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلیقه من نبود اون حجم از خشونت بی وقفه در لحظه لحظه نمایش و فرم غالب بر متن لاغر .بنظرم بیشتر هنرنمایی اغراق امیز تواناییهای کتک خوردن و دادزدن بازیگرانش بود.دکورش واقعا خوب بود و حجم تنشها رو بیشتر نشون می داد.من نپسندیدم
خب اول بگم که تئاتر صامته و فقط در حد چندتا دیالوگ دست نوشته داره که باید بخونید
من خودم اگر اینو میدونستم احتمالا نمیرفتم چون خیلی اهل تئاتر صامت نیستم. کاش بهتر در این مورد اطلاع رسانی میشد. شاید هم جایی نوشته شده بود در موردش ولی من دقت نکردم
به هر حال من چون اهل تئاتر صامت نیستم خیلی خوشم نیومد ولی انصافا بازی ها خوب بود و یه تئاتر مینیمالیستی قابل قبول بود اما به نظرم روایت داستان میتونست بهتر باشه و سرعت روایت مناسب نبود یه جاهایی کند و یه جاهایی تند میشد
موسیقی همراه تئاتر هم به ارزشش اضافه کرده بود
در کل به نظرم اگر طرفدار حرفه ای تئاتر نیستید بعید میدونم خوشتون بیاد ولی اگر حرفه ای تئاتر رو دنبال میکنید ارزش دیدن داره
سپیده، امیر مسعود، شاهین ه و لیلا مظاهری این را خواندند
حدیث سیدی و امیرمسعود فدائی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش شازده احتجاب برای من اثری است قابل ستایش و قابل دفاع در وضعیت کنونیِ آثار نمایشی ؛ کاری مرتبط با روح زمانه‌ای که در آنیم و جامعه‌ای که در آن زیست می‌کنیم...
از ستایش اثر که بگذریم چند نکته به نظرم آمد که پس از دوبار دیدن نمایش خواستم آن‌ها را با عزیزان مطرح کنم. یک اینکه به نظرم انتخاب لباسِ مشابه برای فخری خدمتکار خانه و زری دختر خانواده نه می‌تواند دلیلی منطقی داشته باشد و هم اینکه تماشگر را دچار اشتباه در تشخیص شخصیت‌ها می‌کند...
و دیگر بیانیه‌ای است که فخری درباره زنان ارائه می‌دهد که به نظرم متنی درست اما نابه‌جا می‌باشد...
و در آخر خوشحالم که هنوز می‌توانم به سالن تئاتر بروم و تئاتر ببینم....
ممنون که مارو دیدین
۱۰ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روابط عمومی نمایش درماندگان اخر اسفند.
نظراقای محمد علی اهنگران در مورد اجرا:بسیار خوش ریتم و جذاب بود و بسیار عمیق با بازیهای درخشان
محمد لهاک ⭐ ( آقای سوبژه ) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید