تیوال تئاتر
S3 : 03:07:19
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

نگاهی به نمایش «حسن بدری برنده خوشبخت یک عدد مزدا ۳» (روزنامه اعتماد)
در انتظار گودوی ایرانی
سیدحسین رسولی

این روزها نمایش «حسن بدری برنده خوشبخت یک عدد مزدا ۳» به نویسندگی و کارگردانی هامون قاپچی در تالار حافظ روی صحنه است و تنها دو نقش اصلی و یک نقش فرعی دارد و داستانی به شدت ساده و جالب توجه را بیان می کند. قاپچی به زندگی دو کارگر ایرانی در روزگار معاصر می پردازد که در کارگاهی واقع در مرکز شهر تهران مشغول دوخت و دوز لباس هستند. آنان چند ماهی می شود که حقوق نگرفته اند و از عصبیت به یکدیگر می پیچند. این دو مدام با یکدیگر دعوا می کنند و مانند نمایش «در انتظار گودو» لحظه شماری می کنند تا رییس کارگاه بیاید و حقوق شان را بدهد. نکته جالب توجه تفریحات و سبک زندگی این دو کارگر است و گویا کارگردان دست به کاری پژوهشی زده است و هدف اصلی او هم بازنمایی «امر ... دیدن ادامه » روزمره در جامعه کارگران ایرانی» روی صحنه تئاتر بوده است. دو کارگر مذکور شب ها پای تلویزیون می نشینند و برنامه های سرگرم کننده ای مانند «خندوانه» رامبد جوان و «دورهمی» مهران مدیری را نگاه می کنند که این دو مجری مدام از شادی، خوشی، لذت غذاخوردن و تفریحات مختلف می گویند ولی این دو جوان مدام در حسرت ناچیزترین دستمزد و حتی خوردن فلافلی ارزان قیمت هستند. یکی از آنان مدام از صاحب شرکت می پرسد و دیگری هم می گوید که روند کار همین است و او هیچ گاه نخواهد آمد زیرا مشغله فراوانی دارد و باید به تمام امور رسیدگی کند. این ماجرا تا نزدیک شدن به عید نوروز ادامه پیدا می کند و آن دو همچنان چشم به راه مالک کارگاه هستند و گویا این انتظار به پایان نخواهد رسید. یکی از تفریحات این دو کارگر هم کشیدن مواد مخدر است و مدام پای بساط می نشینند و پس از اینکه متوهم شدند به سراغ رویاها و آرزوهای خود می روند و حتی در رویا می بینند که برنده ماشینی گران قیمت شده اند. کارگردان تلاش می کند نمایشی را در بستر «رئالیسم انتقادی» روایت کند اما از اصول زیبایی شناسی واقع گرا مانند نورپردازی و طراحی صحنه واقعی عدول می کند. گاهی هم بازیگران از نور خارج می شوند و گاهی هم با تماشاگران حرف می زنند. یک کارگر دیگر هم هست که تحصیلات عالیه دارد و در پی شغل و زندگی بهتر است اما برای او چنین زندگی ای مانند سراب و خیال است. شخصیت پردازی کاراکترها مورد توجه است و شاهد دیالوگ های پینگ پونگی و روان بین بازیگران هستیم؛ حتی کارگردان رویاهای این کاراکترها را به خوبی در فضای رئالیستی به تصویر کشده است. دیدن این کار در میانه سیل خانه برانداز اجراهای فراوان تئاتر گیشه محور امروز خالی از لطف نیست و قول می دهم که از دیدنش آزرده نخواهید شد.



شماره 4440 - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد
http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/130927/%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%AF%D9%88%D9%8A-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%8A

https://www.magiran.com/article/3942888
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به پایان آمد این دفتر،حکایت همچنان باقیست
از تمامی تماشاگران عزیزی که با حضورشون و کامنت های پر مهرشون در صفحات مجازی و تیوال مارو حمایت کردن و به گروه انرژی مضاعفی دادن صمیمانه سپاسگزاریم،به قول فرزین محدث تئاتر بدون تماشاگر معنا ندارد.شما هستین که باعث میشین تئاتر رونق پیدا کنه.
بسیار سپاسگزاریم از جناب عمروابادی نازنین و جناب نامور نازنین مدیریت عمارت نمایشی نوفل لوشاتو که صمیمانه کنارمان بودن.
از آنجا که بنا به تصمیم تهیه کننده گروه،کارهای آتی گروه در صورت مساعدت سالن اجرا در دیگر سایت های محترم بلیط فروشی،قرار خواهد گرفت،در صورت تمایل به دنبال کردن اخبار کارهای آتی،میتوانید ما را در اینستاگرام به آدرس arta_theater دنبال نمایید.
یا علی و خدانگهدار.
شاهین این را خواند
مهدی رزمجو و فرزاد جعفریان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بسیار تاثیرگذار و در عین حال کمدى جذاب
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه هدایتی
درباره نمایش لانچر ۵ i
وای خدای من....
اقای پویا سعیدی سلام الان دیدم ۱۲ نفر به دلیل نگرفتن بلیت ( که از عهده شما هم خارجه ) ستاره یک و ۲ داده اند
آدم شرمنده می شه بخدا
این اخلاق حرفه ای است اخه ؟
باید قبل از هر کاری کمی فکر کنیم.
گروهی که این قدر درخشانند رو ببرم ایا زیر سوال برای بلیت!
یا نه؟
امید وارم اون ۱۲ نفری که ۱ ستاره دادند ببینند پیامم رو ستاره شان رو درست کنند.
کسی که کار را ندیده اصلا حق دادن ستاره چرا داره نمی فهمم؟!
امید وارم به زودی زود یک سالن بزرگ که شایستگی شما رو حفظ کنه بگیرید برای ما هنر افرینی کنید

سر نمایش ۱۰۰درصد هوتن شکیبا هم همین اتفاق افتاد اما دوستان این مدلی حمله نکردند.
پویا سعیدی و گروهش را می شناسم همگی سن کم کار می کنند و این شروع درخشان سالهای اولیه کارشان را با بی منطقی ( بی وجدانی ) نبریم زیر سوال.

من و دوستانم که کارتان را دیدیم و قدر دان هنر بی بدیلتان هستیم.
برای ... دیدن ادامه » ما صد ستاره تا ابد هستید....
محسن جوانی و فرزاد جعفریان این را خواندند
فرزانه این را دوست دارد
خانم هدایتی درود
یعنی واقعاً حتا ١ درصد هم احتمال نمی‌دین که ١٢ نفر از یه کاری خوششون نیاد ؟
چرا انقدر مطلق؟
به غیر از آقای جعفریان که شخصا اعلام کردن این موضوع رو الباقی ١١ نفر حرفی نزدن که شما اینطوری یه طرفه به قاضی رفتین.
اما اگر این اتفاق افتاده ... دیدن ادامه » به نظر منم کسی که کار رو ندیده ، علی القاعده نباید امتیاز بده
هرچند که بنده هم جز معترضین بلیط فروشی بودم و می‌تونستم تو ردیف ۴ به بعد بلیط بگیرم ولی بابت این رفتارشون قید دیدن نمایش رو زدم
۱ ساعت پیش
بی وجدانی؟؟! خانم هدایتی پیشنهاد میکنم در انتخاب صفات بیشتر دقت کنید
اولن من هیچ وقت کسی رو دعوت به انجام کاری نکردم
در ضمن قبل از من این کار بهر دلیلی 8 تا 1 ستاره گرفته بود و ستاره کذایی من نهمین تک ستاره نمایش بود و اگه الان 12 تا شده باشه هم 3 تا اضافه ... دیدن ادامه » شده که ربطی به حرف من نداره و ستاره هایی هست که به تصمیم شخصی افراد به کار داده شده نه به تبعیت از جریان خاصی
بهتره دست کم وقتی میخواید راجع به وجدان افراد نظر بدید اول از صحت برداشتتون مطمئن بشید
پاینده باشید
۴ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با آرزوی اجرایی درخشان ، جناب ساعتچیان موفق باشید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
احترام
واژه ای که این روزها در بسیاری از بسترهای اجتماعی و فرهنگی کمتر دیده و شنیده می شود. بله احترام. چیزی که به عنوان تماشاگر این روزهای تئاتر در کمتر نمایشی می توانم آن را ببینم. شاخصه های بسیاری را می توان برای یک اثر قابل احترام برشمرد که در گریزلی می شود به خوبی آنها را دید. اگر به آنها اشاره نمی کنم به دلیل لو ندادن داستان و ساختار اثر است. اما به طور کلی آنچه در نمایش گریزلی به خوبی و به درستی به چشم می خورد حقیقتا احترام به تماشاگر و به طور کلی به تئاتر است. اثر مهدی زندیه با موتیف قرار دادن کلمه احترام در متن به خوبی توانسته از این مرحله عبور کند و لذت دیدن یک اثر تاثیرگذار را ایجاد کند.
اگرچه در بخش هایی از این نمایش تک پرسوناژ، همچون طراحی صحنه نقدهایی بدان وارد است اما کارگردان با هدایت خوب بازیگرش و استفاده از شکستن فضا و نماندن در ... دیدن ادامه » یک موقعیت احساسی و یا کمدی درام خود را جلو می برد و تماشاگر را تا انتها درگیر می کند.
دست مریزاد به مهدی زندیه و مهدی حسینی نیا و سجاد افشاریان
به دوستان حتما این نمایش توصیه می شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش رو هفته پیش دیدم. در کل به نظرم خوب بود و یک نقدی اجتماعی رو نمایش می داد. بازی سعید زارعی از همه بازیگران بهتر بود. محتوا داستان با همزمان بازی بهاره رهنما جالب بود!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی موزیکال برگرفته از یکی از قصه‌های کهن و برداشتی از نمایشنامه‌ای نوشته‌ی زنده‌یاد علی حاتمی که در نگاهی نوین با پاره‌ای از موقعیت‌های به‌روز درآمیخته، تا مخاطب با اثری تازه‌تر روبه‌رو گردد.
متن علی‌رغم همه‌ی جاذبه‌هایی که بخش اعظمش را از فضای ریتمیک و به نوعی آهنگین خود به دست آورده در انتها با نوعی اطاله(بسط، درازا،تفصیل)همراه می‌شود که جذابیت‌های قسمت‌های ابتدایی را از دست می‌دهد اما همچنان به مدد بازی بازیگران که درک درستی از ریتم صحنه و فضاسازی مورد نیاز این جنس از نمایش‌ها دارند، موفق می‌شود غالب تماشاگران را باخود همراه سازد که یکی از علل آن تنوع موقعیت‌های طراحی شده و درنظر گرفتن میزانسن‌هایی با تحرک و پویاست که مجال مناسبی برای ارائه انواع تیپ‌ها و خاستگاه آن‌ها فراهم می‌کند.
گروه موسیقی زنده از امتیازهای ویژه ... دیدن ادامه » این نمایش محسوب می‌شود که نقشی غیر قابل انکار در توفیق اثر ایفا می‌کند و هماهنگی و انسجامی مثال‌زدنی با بازیگران را در اجرای مجموعه‌ای از ترانه‌ها و دیالوگ‌های موزون و منظوم پیش چشم بیننده قرار می‌دهد و بر جاذبه اثر افزوده است.
در زمینه طراحی صحنه و لباس کوشش بر آن است تا با حداقل‌ها نتیجه‌ای متناسب حاصل شود که در برخی لحظات همانند تصویرسازی چهل گیس به موفقیت نائل می‌گردد اما این محدودیت‌ها گاها برخی بخش‌ها را هم دچار کمبودهایی می‌نماید. بهره‌گیری از عناصر نورپردازی با در نظر گرفتن همه نقاط قوتش اما جای کار بیشتری را طلب می‌کند که حتی می‌توانست کمبودهای صحنه را هم تا حدی پوشش دهد.
در کلیت، این نمایش به عنوان یک اثر مفرح می‌تواند تا حدودی جوابگوی نیاز مخاطب برای دقایقی شادزیستن و لذت‌مندی باشد.
درجه کیفی: B
کارگردانی: ۸/۱۰
متن نمایشی: ۷/۱۰
بازی‌ها: ۸/۱۰
طراحی صحنه: ۷/۱۰
طراحی لباس: ۷/۱۰
گریم: ۷/۱۰
نور: ۷/۱۰
موسیقی و افکت: ۹/۱۰
ماهرو رستمی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
MARYAM.1986
درباره نمایش نیوجرسی i
یه نمایش عالی با یه تیم دوس داشتنی. توصیه میکنم دوستان حتما ببینن❤
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی برام عجیبه چطور فرد هنرمندی مثل خانم رهنما حاضر به بازی توی این نمایش شده ؟ نمایشنامه خیلی خیلی هجو و ضعیفه..افرادی که به تماشای کار نشستند کاش بیشتر راجع بهش صحبت کنند.. من که غیر از دوعبارت عدس پلو و چطو بطو گیر ندادن بار ها و بارها تکرار شد ..هیچی از اینکار دستگیرم نشد !!!!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
غزل عزیزالدین
درباره نمایش لانچر ۵ i
خیلی متأسف شدم که نتونستم لانچر و ببینم جز نمایش هایی بود که دوست داشتم ببینم چون تعریف های زیادی در مورد کار شنیدم. دوشنبه هفته پیش که تعطیل بود وقتی تیوال و چک کردم و فهمیدم که فردا سه شنبه سایت برای لانچر باز میشه خوش حال شدم و با اینکه سه شنبه سرکار بودم و ترسیدم از بلیط گرفتن جا بمونم از شب قبل به یکی از دوستانم سفارش کردم که ساعت ۱۲ حتما بلیط بگیره و وقتی دوستم گفت که ساعت ۱۲ و هیچ بلیطی باقی نمونده خیلی تعجب کردم که یعنی چه اتفاقی افتاده که بعدا متوجه شدم که سایت یک ساعت زودتر باز شده. امیدوارم تو آینده ای نزدیک اجرای این نمایش و تو سالنی بهتر و بزرگتر ببینیم و شاهد این بی نظمی ها نباشیم.
سپهر و فرزاد این را خواندند
شاهین، لیلا مظاهری، فرزاد جعفریان و محسن جوانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جواد حسینی
درباره نمایش نیوجرسی i
خوب بود. مرسی از تک تک بازیگرها
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به دلیل استقبال تماشاگران و فروش کلیه‌ی بلیت‌های روزهای آخر نمایش فالش‌خوانی در چهارراه فخرآباد، این نمایش فقط به مدت دو شب و در قالب سه اجرا (*یک اجرای #ویژه ساعت ۱۷) تمدید شد.
❌❌شایان ذکر است به دلیل آغاز اجرای نمایش گروه بعدی (از روز یک‌شنبه سوم شهریور) امکان تمدید دوباره‌ی این اثر به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.❌❌
بلیت‌فروشی برای روزهای پایانی نمایش هم‌اکنون در سایت انجام می‌شود.
لیلا مظاهری و سید رسول حسینی مفرد این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» " تردست "خوانش گران خود راشناخت
... دیدن متن »

خوانش گران نمایشنامه خوانی تردست  به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس ، نمایشنامه خوانی تردست به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی که در ادامه برنامه های نمایشنامه خوانی در تماشاخانه سرو اجرا خواهد شد خوانش گران خود را شناخت.
دراین نمایشنامه خوانی مالک حد پورسراج،علی سلیمانی،علی برجی،فرشیدصمدی پور،مهیارطهماسبی،علی خازنی،
محسن حسین قلی پور،حسین میرزائیان و سیروس همتی به ایفای نقش و خوانش متن می پردازند.
نمایشنامه خوانی تردست از روز سه شنبه ۲۹ مرداد ماه همزمان با عید سعید غدیرخم و از ساعت ۱۹ درتماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس تا جمعه ۱شهریورماه میزبان علاقمندان خواهد بود.
گفتنی است این نمایشنامه خوانی در روزآخر اجراهای خود جمعه یکم شهریور ماه ،دوسانس ۱۷ و ۱۹ اجرای برنامه خواهد داشت.

تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس در خیابان آیت الله طالقانی نرسیده به خیابان مفتح جنب ایستگاه مترو واقع شده است.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره رپرتوار نمایشنامه خوانی گروه تئاتر گیتی i
استقبال از پیش فروش رپرتوار نمایشنامه‌خوانی در سنگلج | عکس
در ساعات اولیه عرضه بلیت اتفاق افتاد
» استقبال از پیش فروش رپرتوار نمایشنامه‌خوانی در سنگلج
... دیدن متن »

سایت ایران تئاتر:
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - شناسه مطلب: ۱۲۴۲۹۵


در عرضه پیش فروش بلیت اجراهای تالار سنگلج ۸۰ درصد بلیت‌های رپرتوار نمایشنامه‌خوانی خیریه زیر یک ساعت به فروش رفت.

به گزارش تیوال به نقل از ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر گیتی، ۸۰ درصد بلیت‌های رپرتوار نمایشنامه‌خوانی این گروه در حمایت از مردم سیل‌زده «معمولان» استان لرستان و به کارگردانی روح‌الله جعفری در سایت تیوال در کمتر از یک ساعت به فروش رفت.
بلیت این رپرتوار در سایت تیوال ۲۰ هزار تومان قیمت گذاشته شده بود اما علاوه بر خرید بلیت، افرادی که می‌خواهند حمایتی مالی نیز از این کار خیرخواهانه داشته باشند، در سایت برایشان شرایطی فراهم شده که به صورت همت عالی، مبالغ مورد نظرشان را به این امر خیر اختصاص دهند.
رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان به کارگردانی روح‌الله جعفری از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود.
در این رپرتوار ۱۰ نمایشنامه از نمایشنامه‌نویسان مطرح ایران با مشارکت بیش از ۱۰۰ هنرمند خوانده می‌شود و تمام عواید مادی و فروش بلیت آن به مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان اختصاص می‌یابد.
در این رپرتوار، هنرمندانی چون شقایق فراهانی، محمد حاتمی، نگار عابدی، مهدی بجستانی، هانا کامکار، نادر فلاح، ناهید مسلمی، کاظم هژیرآزاد، گیتی قاسمی، عزت‌الله رمضانی‌فر، مونا فرجاد، مجید رحمتی، نسرین درخشان‌زاده، مسعود میرطاهری، نسیم شجاعی، یعقوب صباحی، شیوا مکی‌نیان، محمدرضا آزادفرد،  غزاله جزایری، حمید رحیمی، دنیا مدنی، مرتضی آقاحسینی، مانیا علیجانی، جواد پورزند، حسین کشفی اصل، مصطفی ساسانی، محمد نادری، امیر رجبی، محمدرضا آسمانی، حامی پورمشاعی، داوود معینی‌کیا، کامیار محبی، شهاب عباسیان، هومن بنایی، سیدرضا علوی، عزالدین توفیق، محمد فرجی‌پو، مریم امیری، فاطمه نیشابوری، اشکان زیباییان، مهیار کوچکی، حمیدرضا کشوردوست، حسین هاشم‌پور، آریان غلامی، علیرضا شیخی، رها عربگری، آرامیس بیاتی، طاها عابدی، ماهان عابدی، بردیا خرسند، آزاده اکبری (صحنه‌خوان) و... روح‌الله جعفری را همراهی می‌کنند.
در طی ۱۰ روز به ترتیب ۱۰ نمایشنامه «تاج ماه» از فریده فرجام، «بلبل سرگشته» علی نصیریان، «قصه طلسم حریر و ماهی‌گیر» علی حاتمی، «سگی در خرمن‌جا» نصرت‌الله نویدی، «حالت چطوره مش‌رحیم؟» اسماعیل خلج، «گلدونه‌خانوم» اسماعیل خلج، «گمشدگان» بهرام بیضایی، «آسیدکاظم» محمود استادمحمد، «شاپرک خانوم» بیژن مفید و «لبخند باشکوه آقای گیل» اکبر رادی خوانده می‌شود.
رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده شهر «معمولان» استان لرستان به کارگردانی روح‌الله جعفری و با مشارکت بیش از ۱۰۰ هنرمند از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور ساعت ۱۹:۴۵ در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود و تمامی عواید مادی این برنامه به هموطنان خسران دیده تعلق خواهد گرفت.
اطلاعات و زمان‌بندی اجراهای این رپرتوآر به شرح زیر است:

۳۱ مردادماه
تاج‌ماه
نویسنده: فریده فرجام
نقش خوان‌ها (به‌ترتیب ورود):
هانا کامکار، محمد حاتمی، رها عربگری، علیرضا شیخی، فاطمه نیشابوری، آریان غلامی، نادر فلاح
صحنه‌خوان: آزاده اکبری

۱ شهریورماه
بلبل سرگشته
نویسنده: علی نصیریان
نقش خوان‌ها (به‌ترتیب ورود):
محمدرضا آزادفرد، نسرین درخشان‌زاده، ناهید مسلمی، مسعود میرطاهری، نسیم شجاعی، یعقوب صباحی، عزت‌الله رمضانی‌فر، هومن بنایی، مریم امیری

۲ شهریورماه
قصه‌ی طلسم حریر و ماهیگیر
نویسنده: علی حاتمی
نقش خوان‌ها (به‌ترتیب ورود):
محمدرضا آزادفرد، داوود معینی‌کیا، نگار عابدی، مهدی بجستانی، کامیار محبی، مرتضی آقاحسینی، حمید رحیمی، شهاب عباسیان، محمد فرجی‌پو، حسین هاشم‌پور، سیدرضا علوی، عزالدین توفیق، آریان غلامی

۳ شهریورماه
سگی در خرمن جا
نویسنده: نصرت‌الله نویدی
نقش خوان‌ها (به‌ترتیب ورود):
حمید رحیمی، گیتی قاسمی، آریان غلامی، علیرضا شیخی، رها عربگری، آرامیس بیاتی، محمدرضا آزادفرد، طاها عابدی، ماهان عابدی، یعقوب صباحی
صحنه‌خوان: آزاده اکبری

 ۴ شهریورماه
حالت چطوره مش رحیم؟
نویسنده: اسماعیل خلج
نقش خوان‌ها (به‌ترتیب ورود):
کامیار محبی، حسین کشفی اصل، یعقوب صباحی، حمید رحیمی، هومن بنایی، اشکان زیباییان، کاظم هژیرآزاد
۵ شهریورماه
گلدونه خانم
نویسنده: اسماعیل خلج
نقش خوان‌ها (به‌ترتیب ورود):
مهدی بجستانی، حمید رحیمی، مسعود میرطاهری، نسرین درخشان‌زاده

۶ شهریورماه
گمشدگان
نویسنده: بهرام بیضایی
نقش خوان‌ها (به‌ترتیب ورود):
مجید رحمتی، آریان غلامی، کاظم هژیرآزاد، ناهید مسلمی، مصطفی ساسانی، اشکان زیباییان، محمد فرجی‌پو، حسین کشفی اصل، مهیار کوچکی، جواد پورزند، حمید رحیمی، مهدی بجستانی، شیوا مکی‌نیان، حمیدرضا کشوردوست، شهاب عباسیان، نسرین درخشان‌زاده، محمدرضا آزادفرد، یعقوب صباحی، غزاله جزایری
صحنه‌خوان: آزاده اکبری

 ۷ شهریورماه
آسیدکاظم
نویسنده: محمود استادمحمد
نقش خوان‌ها (به‌ترتیب ورود):
محمد نادری، محمد فرجی‌پو، مجید رحمتی، شهاب عباسیان، مسعود میرطاهری، کامیار محبی، حسین کشفی اصل، حمید رحیمی، محمدرضا آزادفرد، حامی پورمشاعی، محمدرضا آسمانی، امیر رجبی

۸ شهریورماه
شاپرک خانم
نویسنده: بیژن مفید
نقش خوان‌ها (به‌ترتیب ورود):
شقایق فراهانی، مهدی بجستانی، محمد فرجی‌پو، مانیا علیجانی، بردیا خرسند، نسیم شجاعی، محمدرضا آزادفرد، کامیار محبی، داوود معینی‌کیا

 ۹ شهریورماه
لبخند باشکوه آقای گیل
نویسنده: اکبر رادی
نقش خوان‌ها (به‌ترتیب ورود):
مونا فرجاد، شیوا مکی‌نیان، محمدرضا آزادفرد، ناهید مسلمی، حمید رحیمی، حسین کشفی اصل، دنیا مدنی، غزاله جزایری، مسعود میرطاهری، مهدی بجستانی

صحنه‌خوان: آزاده اکبری
 



برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش برای آخرین بار تمدید شد و طبق اعلام گروه محترم اجرایی امکان تمدید دوباره‌ی این اثر به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.
خرید بلیت سه اجرای پایانی، پنجشنبه ۳۱ مرداد (دو سانس ۱۷ و ۱۹:۱۵) و جمعه ۱ شهریور، به کارگردانی هادی احمدی و با باازی نیلوفر وهاب‌زاده‌گان، میلاد بانگی، ملینا تیموری، هادی احمدی آغاز شد.
سید رسول حسینی مفرد این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من اجرای شانزدهم مرداد رو دیدم. بعنوان تئاتر مونولوگ محور ، کار دلنشینی بود. به عقیده ی من جریال سیال ذهن نویسنده به مخاطب اجرا منتقل شده بود.بازیهای پارت اول و سوم هم خیلی خوب بود. نورپردازی و طراحی صحنه ی مینیمال کاملا در خدمت متن بودند. دیدن این نمایش رو به مخاطبان تئاتر توصیه میکنم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فرشته : حالا تو خودت بخشی ازاین تاریخ ستمدیده ای بنیامین.
شاید زمانی کسی با بیاد آوردنت در لحظه خطر بتواند به رهایی بیندیشد وتو را رستگار کند. مانند همین دم.

#فرشته_تاریخ
#محمد_رضایی_راد_______________________________________به بهانه نمایش «فرشته تاریخ»
سه ساعت پرسه در ذهن بنیامین، و نهایتا مرور بسیاری از نظریات ایشان و همذات پنداری مخاطب با شرایط ذهنی و حتی جسمی بنیامین در واپسین روز زندگی اش به طوریکه حتی درست در بیست و پنج دقیقه به پایان، از مخاطب درخواست می‌شود تا با درک این رخداد خود به جای بنیامین تصمیم نهایی را بگیرد. بدیهی است که تن خموده و ذهن خسته تماشا گر از مرور این همه فکر! مرگ هر چه زودتر بنیامین را می طلبد و مرگ کارکرد خود را به مثابه رهایی بنیامین و مخاطب، توأمان! باز میابد.... بنیامین فیلسوف امر ناتمام بوده است و همواره کوشیده تا به ما بفهماند که ... دیدن ادامه » باید بار ها و بارها در گسست ها و رخداد های تاریخی درنگ کرد و صداهای ناشنیده را به گوش جان شنید! قطار تاریخ تنها این گونه است که به مسیر رهایی نزدیکتر می‌شود، اگرچه این یادآوری هزاران باره رخداد ها و درنگ در گسست ها ممکن است فرساینده و بیهوده به نظر آید اما نباید فراموش کرد که "امید" حاصل "امر ناتمام" است...! و رخداد ها بیش از آنکه حاصل وقوع پدیده هایی نادر باشند بلکه حاصل «آگاهی» مخاطبان خواهند بود.. نکته دیگری که به خوبی در طول اجرا به دست می آمد،باز نمایی چگونگی سو استفاده قدرت(در اینجا فاشیسم) از «شرایط اضطراری» برای غلبه بر نظم فوکویی ناگزیر میباشد، به طوریکه در شرایط اضطرار القا شده توسط قدرت، حتی هنرمند و هنر نیز سمفونی های باشکوه!در مدح آن سروده و ارکان جامعه سراسر به خدمت قدرت در می آید!!
: «بازی عوض شده بنیامین! دیگر اینک ماتریالیسم است که چون «کوتوله» عروسک گردان الهیات است!!»
هنوز هم این جمله درخشان در اواسط متن در گوشم میپیچد: «صدای سکوت در شرایط اضطرار، تنها زوزه سگ خواهد بود»
... معمولا ترجیح می‌دهم قبل از دیدن نمایش چیزی به عنوان پیش نیاز در مورد آن مطالعه نکنم اما در مورد این اجرا گمان می‌کنم تسلط قبلی بر حداقل تیتر اندیشه های بنیامین می‌توانست لذت تماشای آن را افزون سازد...
____________________________________________________هر لحظه از زمان،
دروازه ی گشوده ای است
که موعود
از آن به درون خواهد آمد.

والتر بنیامین
امیر مسعود، نیلوفر پیری و مهرداد کیا این را خواندند
لیلا مظاهری و مینا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فرشته : حالا تو خودت بخشی ازاین تاریخ ستمدیده ای بنیامین.
شاید زمانی کسی با بیاد آوردنت در لحظه خطر بتواند به رهایی بیندیشد وتو را رستگار کند. مانند همین دم.

#فرشته_تاریخ
#محمد_رضایی_راد_______________________________________به بهانه نمایش «فرشته تاریخ»
سه ساعت پرسه در ذهن بنیامین، و نهایتا مرور بسیاری از نظریات ایشان و همذات پنداری مخاطب با شرایط ذهنی و حتی جسمی بنیامین در واپسین روز زندگی اش به طوریکه حتی درست در بیست و پنج دقیقه به پایان، از مخاطب درخواست می‌شود تا با درک این رخداد خود به جای بنیامین تصمیم نهایی را بگیرد. بدیهی است که تن خموده و ذهن خسته تماشا گر از مرور این همه فکر! مرگ هر چه زودتر بنیامین را می طلبد و مرگ کارکرد خود را به مثابه رهایی بنیامین و مخاطب، توأمان! باز میابد.... بنیامین فیلسوف امر ناتمام بوده است و همواره کوشیده تا به ما بفهماند ... دیدن ادامه » که باید بار ها و بارها در گسست ها و رخداد های تاریخی درنگ کرد و صداهای ناشنیده را به گوش جان شنید! قطار تاریخ تنها این گونه است که به مسیر رهایی نزدیکتر می‌شود، اگرچه این یادآوری هزاران باره رخداد ها و درنگ در گسست ها ممکن است فرساینده و بیهوده به نظر آید اما نباید فراموش کرد که "امید" حاصل "امر ناتمام" است...! و رخداد ها بیش از آنکه حاصل وقوع پدیده هایی نادر باشند بلکه حاصل «آگاهی» مخاطبان خواهند بود.. نکته دیگری که به خوبی در طول اجرا به دست می آمد،باز نمایی چگونگی سو استفاده قدرت(در اینجا فاشیسم) از «شرایط اضطراری» برای غلبه بر نظم فوکویی ناگزیر میباشد، به طوریکه در شرایط اضطرار القا شده توسط قدرت، حتی هنرمند و هنر نیز سمفونی های باشکوه!در مدح آن سروده و ارکان جامعه سراسر به خدمت قدرت در می آید!!
: «بازی عوض شده بنیامین! دیگر اینک ماتریالیسم است که چون «کوتوله» عروسک گردان الهیات است!!»
هنوز هم این جمله درخشان در اواسط متن در گوشم میپیچد: «صدای سکوت در شرایط اضطرار، تنها زوزه سگ خواهد بود»
... معمولا ترجیح می‌دهم قبل از دیدن نمایش چیزی به عنوان پیش نیاز در مورد آن مطالعه نکنم اما در مورد این اجرا گمان می‌کنم تسلط قبلی بر حداقل تیتر اندیشه های بنیامین می‌توانست لذت تماشای آن را افزون سازد...
____________________________________________________هر لحظه از زمان، 
دروازه ی گشوده ای است 
که موعود
از آن به درون خواهد آمد.

والتر بنیامین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مارلون براندو نمایشی است تمام عیار درباره اسطوره ای که با یک زیرپیراهنی و بازوهای بزرگ وارد سینما شد و بعنوان بازیگر تاریخ سازمعرفی می شود که نامزد 9 جایزه اسکار بوده است.براندو با پدر الکلی اش در تقابل خشونت قرار داشته است و بواسطه آزارهای جسمی و تحقیرهای روانی پدر در کودکی نقش شهریار درنمایشنامه ادیپ را دارد.در این نمایش نیزبازیگر براندو در برزخی پیش از مرگ، در جدال با پدردر افکارش است.برزخی که در آن از دوران کودکی پرآشوب تا رسیدن به شهرت،ویرانی خانوادگی اش ،روابط متعدد عاشقانه و جنسی با زنان و پایان دردناکش در آن به نمایش در آمده است.براندو در این نمایش احساس گناهی در درون دارد که به ابعاد مختلفی از جمله غم و تنهایی اشاره دارد که به سادگی در ابتدا قابل تشخیص نیست و با ورود بازیگران دیگر واکاوی و هویدا می شود.طبق دیدگاه فروید احساس گناه ریشه ... دیدن ادامه » در لایه های زیرین و پنهانی رفتار و شخصیت انسان دارد.در این نظریه آمده است که ما به کمک مکانیسم های دفاعی مان قادر هستیم با احساس گناه مقابله کنیم و این احساس را با آگاهی بر زشتی و زنندگی امیال ناپسندمان تجربه کنیم.
در طول این نمایش براندو در برزخ ،گناهان خود را تجربه می کند و می پذیرد که به دیگران آسیب زده است و خود را مسبب نگون بختی کارکترهای دیگر می داند و دائما از این توهم که به دیگران آسیب زده در رنج و عذاب است همانند گناه بزرگ تجاوز به دختر بازیگر 19 ساله ای بنام ماریا اشنایدرفرانسوی درفیلم آخرین تانگو در پاریس که با هماهنگی برناردو برتولوچی(کارگردان فیلم )صورت گرفته بود و از این صحنه فیلمبرداری شده بود که حتی براندو از او عذرخواهی هم نکرده بود و یا اشارات مکرر یکی دیگر از شخصیتهای نمایش که از طرفداران عاشق و پروپاقرص اواست(نمادی از گروه عاشقان سینه چاک) وبه تعددزوجین مارلو و تعداد فرزندانش که حدود 11 نفر بوده است اشاره دارد.وی درلحظه ورود در هر صحنه با گفتن این جمله:که یکی دیگه از بچه هاتو توی نیورک پیدا کردم که دنبال پدرش می گشت به این واقعیت تلخ اذعان می کند که مارلون در روابط عاشقانه و بی بند بار با افرادی مثل مرلین مونرو،جکی کندی،شلی وینترز و هایدی فلیس و ...فروگذار نکرده است. او با هرکسی رابطه برقرار می کرده برایش خیانت عاطفی و جسمی،خشونت فیزیکی،سقط جنین غیرقانونی و دست زدن به خودکشی به ارمغان می آورده است حتی پسرش کرسیتین به جرم قتل نامزد خواهرش به زندان محکوم شده بود و شاین دخترش نیز پس از سالها افسردگی خودکشی کرد.
اما نکته حائز اهمیت در این نمایش،پرداخت درست آن از منظر روانکاوی به تعارض میان فراخود(سوپرایگو) و نهاد(اید)که سبب بروز جنگ میان اصل اخلاقیات و اصل لذت می شود که زمینه ساز احساس گناه است که در پس زمینه ای از بایدها و نبایدهای والدین و قوانین اجتماعی و اخلاقی که بن مایه های احساس گناه را پدید می اورد بوجود می آید و تماشاچی را وادار می کند که در همزادپنداری قوی از خود بپرسد من باید از این رویدادها چه درسی بگیرم؟در نوع اعمالم با دیگران از چه اسلوبی باید پیروی کنم؟با پرداختن به خویشتن در اعتلای چه نوع اخلاق مداری فردی و اجتماعی باید کوشا باشم؟
و در نهایت چه اشتباهی منجر می شود که فردی در اوج شهرت به حضیض ذلت کشانیده شود به نحوی که حتی بیشتر غذا بخورد تا چاق شود و از جذابیتش کاسته شود تا دیگران کمتر به او توجه کنند(نقل قول از مارلون براندو)
در پایان، نمایش اشاره به نگرش سکولاراومانیسم دارد که نتیجا انسان محور همه چیز است که تنها ملاک انسان است و غایت هم انسان است و قانون،عدالت،زیبایی،درستی و نادرستی همه براساس انسان محوری تبیین می شود به نحوی که با پرداخت درست به این مقوله تعریف درستی از انسانیت به منزله منبع ارزشها می توان ارایه داد و منهای تمام افتخارات،اکتسابات معنوی و اجتماعی(شخصیت مارلون)هدف اصلی را باید نجات و کمال انسان دانست که منجر به تشریک مساعی بشر برای حیات بهتر می باشد
#مارلون_براندو
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش، به کارگردانی محمد زعفرانی و با بازی راضیه بهرامی، مهسا دامرودی، ستاره الله دادی، عاطفه ظفری با تخفیف روزهای نخست آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

لاموزیکا سوم، یکی از کار کلاسی‌های کلاس جلال تهرانیه، لاموزیکای اول و دوم هم. در واقع سه گروهی که متن دوراس رو با امضای خودشون به عموم نشون دادن.

اگر لاموزیکا از مارگریت دوراس رو خونده باشین، به مفهوم عجیبی از رابطه می‌رسید، به مفهوم عجیبی از عشق و حتی جدایی.
و اگر لاموزیکا سوم جلال تهرانی رو هم دیده باشید به یک برداشت خوب از متن دوراس برخورد می‌کنید، برخلاف متن اصلی، خیانت طرفین به شدت تضعیف شده و به جاش به دلیل این کمبودها اشاره شده، با تضعیف بعد جسمانی خیانت بعد روحانی عشق پررنگ شده...
زنی که منتظر معشوق بوده و مردی که خودش رو در اتاقش حبس کرده.
موسیقی متن کار اونقدر به اجرا روح می‌ده که انگار هیچ‌کس جز مکس ریشتر نمی‌تونست این عشق رو، روایت کنه.

سایه‌ی پررنگ مرد، روی دیوار کنار زن، وقتی خمیده از حس‌هاش می‌گه، چشم‌های پر از اشک زن، که هرگز اشک‌هاش پایین ریخته نمی‌شه، در سالن جمع و جور مکتب تهران، یک تجربه‌ی منحصر به فرد از تئاتر رو برام داشت.
اجرای نمایش با لباس‌های تمرین، پرهیز از دکور پر طمطراق و گریم‌های شلوغ، باعث می‌شد تمام مدت، حواست پیش اجرا باشه، تمام و کمال.
و بذاری متن و بازی بازیگرها خودشون تو رو درگیر کنند.
بازی امیر کرمی قطعا از بهترین‌ بازی‌ها بود، نرم، محزون، سردرگم و عاشق.
و تارا یونس‌تبار هم خوب بود، اگرچه من شیوه‌ی دیالوگ‌گویی اغراق شده‌ش رو دوست نداشتم.

«شما هم عوض نشدید، نگاه‌تون هنوز همونه.
نگاه ... دیدن ادامه » شما، شما معمولا نگاه آروم و نجیبی داشتید...» ‌
امیر مسعود، رضا بهکام و شکوه حدادی این را خواندند
مینا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید