تیوال تئاتر
S3 : 06:58:56
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
سمینار یک روزه با حضور دکتر قطب الدین صادقی در جشنواره بین المللی‎  | عکس
» سمینار یک روزه با حضور دکتر قطب الدین صادقی در جشنواره بین المللی‎
... دیدن متن »

سمیناری با حضور قطب الدین صادقی در چهاردهمین جشنواره ی بین المللی عروسکی دانشجویان برگزار می شود

چهاردهمین جشنواره‌ی بین المللی عروسکی دانشجویی سمینار یک روزه ای با حضور قطب الدین صادقی در پردیس باغ ملی هنر  برگزار می کند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره، در این سمینار دکتر قطب الدین صادقی با محوریت تئاتر کودک و نوجوان و تئاتر عروسکی، جایگاه این شکل از هنر نمایش در دنیا فانتزی و تعاریفش و تئاتر دانشگاهی سخنرانی خواهند کرد.
این سمینار روز دوشنبه ۲۲ مهر ماه -ساعت ۱۳تا۱۶ در پردیس باغ ملی هنر برگزار خواهد شد .

علاقه مندان حضور در این سمینار  برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۵۷۱۳۱۱۴۳ (واتس اپ) زهرا اسماعیلی مجری کارگاه ها تماس حاصل نمایند.




برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش آهنگ‌های لندندری i
گفتگوی تیوال با سیامک گل سرخ  | عکس
» گفتگوی تیوال با سیامک گل سرخ

گفتگوی تیوال با سیامک گل سرخ / کارگردان.

۸ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش دیسکانکت i
گفتگوی تیوال با محمدرضا ستاری | عکس
» گفتگوی تیوال با محمدرضا ستاری

گفتگوی تیوال با محمدرضا ستاری / نویسنده و کارگردان.

۹ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
معرفی هیات انتخاب بخش بین الملل، مکان محور و خیابانی جشنواره تئاتر مهر کاشان | عکس
» معرفی هیات انتخاب بخش بین الملل، مکان محور و خیابانی جشنواره تئاتر مهر کاشان
... دیدن متن »

هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از سوی خیام وقار کاشانی، دبیر این جشنواره معرفی شد.

اسامی هیات انتخاب پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از سوی دبیر این جشنواره در بخش های خیابانی، بین الملل و بخش تئاتر مکان محور(محیطی) اعلام شد.
به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، مجید صالحی (بازیگر و کارگردان تئاتر)، اتابک نادری (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون) و علیرضا جمالی (بازیگر) هنرمندانی هستند که انتخاب آثار بخش تئاتر خیابانی را به عهده دارند.
 مهدی مشهور (نویسنده و کارگردان تئاتر)وحمید پورآذری (کارگردان و مدرس تئاتر) نیز از هنرمندانی هستند که به ترتیب ارزیابی و انتخاب آثار بخش بین الملل و بخش تئاتر مکان محور (محیطی) این دوره از جشنواره را انجام خواهند داد.
پیش از این کیومرث مرادی، ستاره اسکندری، فهیمه امن زاده، احمد صابر طحان و سید مجتبی جدی به عنوان هیات انتخاب آثار بخش مسابقه صحنه ای این دوره از جشنواره معرفی شده بودند.
مهلت شرکت در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان تا ۵ آبان ماه تمدید شده است.

شایان ذکر است براساس فراخوان  منتشر شده، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در ۶ بخش مسابقه صحنه‌ای، نمایش های خیابانی، نمایش های محیطی، نمایشنامه خوانی ، بخش مهمان و بخش بین‌الملل، ۲۱ تا ۲۸ آذر ماه به دبیری خیام وقار کاشانی درشهر کاشان برگزار می شود

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش پاییز نگفته بود i
گفتگوی تیوال با علی خونساری | عکس
» گفتگوی تیوال با علی خونساری

گفتگوی تیوال با علی خونساری / کارگردان.

۱۰ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
طرح «هنر برای همه» در شهرداری تهران دنبال می‌شود | عکس
«خاتون» تلفیقی از هنر و ارزش‌های ناب است
» طرح «هنر برای همه» در شهرداری تهران دنبال می‌شود
... دیدن متن »

سرپرست جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: نمایش «خاتون» تلفیقی از هنر و مفاهیم ارزشی ناب است که به خوبی هم توانست مورد اقبال مردم قرار بگیرد.

نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش شب گذشته، نوزدهم مهر ماه اجرایش را در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران به اتمام رسید.
در شب پایانی این نمایش سید علیرضا فاطمیان پور، سرپرست جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که به تازگی به این سمت منصوب شده، درباره این نمایش گفت: من خیلی سال است که حسین عالم بخش را می‌شناسم ، خوشبختانه ایشان در عرصه تئاتر موفق و پر تلاش ظاهر شده است.
وی در ادامه افزود: حقیقتا انتقال فرهنگ بدون هنر غیر ممکن است. هنر هم بدون مفاهیم ارزشی بی معنا می‌شود، تلفیقی از این دو اتفاقی چون نمایش خاتون است ، مجموعه‌ای هنرمندان گردهم زحمت کشیدند و طراحی برای انتقال یک مفهوم ارزشی در حوزه اشاعه فرهنگ عاشورایی درانداختند. خوشحالم که امسال میزبان این اتفاق خوب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده است.

فاطمیان پور درباره رویکرد گذشته شهرداری تهران مبنی بر طرح «هنر برای همه» گفت: این طرح در برابر هنر برای هنر است و اتفاقا استراتژدی درستی در برنامه‌های هنری ، فرهنگی است. چرا که هنر در ظرفی باید طراحی شود که یک مفهوم عمیق را به مخاطب منتقل کند.
وی در این باره افزود: نکته دیگر در این طرح مخاطبان هدف مردم هستند، مردمی که توانایی دین این تئاتر و اثر هنری را داشته باشند. بهرحال در فضاهای تئاتری متأسفانه مسائلی چون تئاتر لاکچری باعث شد که تئاتر هم برای یک عده معدود از مردم شود.

وی اظهار داشت:‌سازمان فرهنگی هنری برای اینکه ظفیت زیادی در سطح شهر دارد و فضایی از بیت المال در اختیار دارد، سیاستی که در پیش گرفته اینگونه است که بتواند با کمترین هزینه مردم از این آثار با خانواده‌های خود بازدید کنند. بنابراین ما هم این سیاست را پیگیری خواهیم کرد و همه ظرفیت‌های خود را در خدمت آن قرار می‌دهیم. امیدواریم با کمک و مساعدت شهردار و هیئت امنا سازمان فرهنگی بتواند این طرح را به بهترین نحو در اخیتار مردم قرار دهد.

 وی درباره وضعیت بودجه سازمان فرهنگی هنری توضیح داد: از ماه‌ها پیش ظاهرا سازمان از تمام ظرفیتهای داخلی خود برای هزینه‌هایش بهره برده و بودجهای برای فعالیت‌هایش دریافت نکرده، امیدواریم طبق صحبتهایی هم که با شهرداری و معاونت مالی انجام دادیم ، به زودی اتفاقاتی رخ دهد و سازمان به بهترین شکل شکوفا شود. حتما این کمک می‌تواند باعث خوشنودی مردم شود.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گفتگوی تیوال با هیوا حقیقی | عکس
» گفتگوی تیوال با هیوا حقیقی

گفتگوی تیوال با هیوا حقیقی / کارگردان.

۱۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش پنجاه پنجاه i
یادداشت جابر قاسمعلی، فیلمنامه نویس، برای نمایش «پنجاه‎پنجاه»  | عکس
ماخولیای هولناک انسان معاصر
» یادداشت جابر قاسمعلی، فیلمنامه نویس، برای نمایش «پنجاه‎پنجاه»
... دیدن متن »

نمایش «پنجاه‎پنجاه» را می‎توان از دو منظر تماشا کرد؛ نخست درکِ معنای تماتیک اثر و شیوه گسترش آن در ساختار روایی و سبک ویژه ای که در طراحی آن به کار آمده و دیگر تماشای سویه های بصری نمایش که در اجرای آن تجلی یافته است.
راست اما این است که اگر سازندگان اثر؛ نویسنده و کارگردان به فرمی بدیع در روایت و اجرای نمایش رسیده‎اند، و این همه، بی گمان و به روشنی از دلِ "معنا"  و "تم" بازآفرینی شده است. نورپردازی پرکنتراست در ایجاد سایه‎های وهمناک، فروخوردگی و افتادگی بدن‌ها در رفت و آمدهای بی پایان به شش سوی صحنه؛ راست و چپ و پیش و پس و بالا و پایین (که در راستای معنای سازیِ سرگشتگی ازلی و تحقیر تاریخی انسان به کار آمده)، گریم اغراق‎آمیزی که چنین می‎نماید آدم‎ها از جهان مردگان بازآمده‎اند ـ و بی شباهت با زامبی‌های سینمای معاصر نیستندـ ، بازی در بازی‎های فاصله گذارانه نمایش؛ ـ این که در متن نمایش، نمایشی دیگر در جریان است ـ، اگرچه از یک سنت قدیم نمایشی می‎آید اما به واسطه‎ی آن که خود را به رخ نمی‎کشاند و از همین رو فرمی پنهان و البته مدرن یافته است، همه و همه در راستای نمایشی کردنِ "معنا"ی ترس و دراماتیزه کردن"تم" نفرت و اضطراب است.
اگر برخی از ابژه‎ها در نمایش پنجاه‌پنجاه به عکس‎هایی واهمه‎آور از جهان معاصر بدل می‎‌شود، ـ و البته به روشنی یادآور تابلوهای اکسپرسیون مونه و پیکاسو نیز هست ـ، اگر واگویه‎های پنهان و جیغ‎های بنفش، فریادها و نجواها، پریشان‎دلی و پریشان‌مغزی و موسیقیِ رُعب که آشکارا در راستای تشدید فضای هول‌آور نمایش است، فضا را می‎آگند، غرض تنها و تنها نمایش ماخولیای هولناکِ انسانِ معاصر در مواجهه‌ای از پیش باخته با تفکر توتالیتر و تمامیت‎خواه این روزگاران است.

«پنجاه‎پنجاه» یک پرفورمنس هوشمندانه، هارمونیک و هندسی‎ست با میزانسن‎های قرینه که توجه تماشاگر خود را در هر لحظه به چندین نقطه از صحنه جلب می‎کند. از این رو چنین به نظر می‎آید  که صحنه کوچک نمایش برای عرض‎اندام آن کافی نیست. پنجاه‎پنجاه برای عرضه‌ی تمام و کمال خود نیاز به پرده عریض سینما دارد تا هاله مشتاقی‎نیا و مرتضی اسماعیل کاشی و بازی‎سازان و دیگران‌اش در آن بدرخشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش بی چیز i
گفتگوی تیوال با مهدی فرشیدی سپهر  | عکس
» گفتگوی تیوال با مهدی فرشیدی سپهر

گفتگوی تیوال با مهدی فرشیدی سپهر / نویسنده و کارگردان.

۱۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خسته نباشید به عوامل ،کاری جذاب با موضوعی قابل تحسین بازیگرانی گمنام و با استعداد چقدر بازی نقش آقای کبیری (اگر اشتباه نکنم ) برام حس عجیب و همزاد پندارانه ای داشت بازیگر به خوبی از عهده کارش براومده بود دمتون گرم.
حمیدرضا مرادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش مینواس i
گفتگوی تیوال با علی ریاحی زاده  | عکس
» گفتگوی تیوال با علی ریاحی زاده

گفتگوی تیوال با علی ریاحی زاده / نویسنده و کارگردان.

۱۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان من برای ساعت ۵ امروز
بلیت مشق شب..
من ۱۲ تومان خریدم..
پیام بدهید..
۰۹۳۵۴۶۰۹۲۳۷
رفتید انجا اگر دانشجو نیستید ۱۸ تومن به صندوق بدهید..
سریع خبر بدهید..
۵۰ دقیقه وقت دارید..
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بیصبرانه منتظر دیدن این نمایشم
شاهین این را خواند
آوا فیاض این را دوست دارد
ما هم منتظر حضور شما هستیم.
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش موسیقی مجلسی i
گفتگوی تیوال با مهدی علی نژاد و طاها محمدی | عکس
» گفتگوی تیوال با مهدی علی نژاد و طاها محمدی

گفتگوی تیوال با مهدی علی نژاد و طاها محمدی / کارگردانان.

۱۴ ساعت پیش
مهدی علی نژاد این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تغییر ساعت نمایش «اصل ۴۴ قانون اساسی»  | عکس
» تغییر ساعت نمایش «اصل ۴۴ قانون اساسی»
... دیدن متن »

«اصل ۴۴ قانون اساسی» به نویسندگیِ مریم اسماعیلی و حسین فرخزاده و کارگردانیِ مریم اسماعیلی از دوشنبه بیست‌ و دوم مهرماه ۱۳۹۸، از ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه خواهد بود.

این نمایش که در سالن استاد انتظامیِ خانۀ هنرمندان روی صحنه است با نقش‌آفرینیِ سها آردم، امین محمودی، پیروز محمدی و مریم علی‌یار دو هفتۀ پایانیِ اجرای خود را سپری می‌کند.

دیگر عوامل این اثر عبارت‌اند از:
دستیاران کارگردان: علی فرازی و مهسا صابری؛ طراح لباس: خورشید شیخوند؛ طراح صحنه: حسام حسینی؛ موسیقی و طراح صدا: امید سعیدی؛ طراح نور: علی کوزه‌گر؛ گریم: یاسمن باقری؛ ساخت تیزر: محمد نوحی و روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه.

فروش بلیت اینترنتیِ «اصل ۴۴ قانون اساسی» در سایت تیوال صورت می‌گیرد.

«اصل ۴۴ قانون اساسی» تا سوم آبان‌ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰ هر روز، جز شنبه‌ها، به مدت پنجاه دقیقه در سالن استاد انتظامی به نشانیِ خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبیِ باغ هنر، بام‌خانۀ هنرمندان روی صحنه خواهد بود.


برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره نمایش غریبه های همیشگی i
پدر و مادر متوجه بیماری خونی فرزند سومشان می‌شوند
» ویدئویی از نمایش «غریبه های همیشگی»
۱۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کماکان پنجاه پنجاه با من در ذهنم همراهه:
امروز که داشتم قهوه‌ای می‌خوردم و بهش فکر می‌کردم، بهم گوشزد کرد یکی از بدترین اتفاقات در زندگی انسان میتونه جَبره دردناک تحمیلی باشه که مجبورت کنه کل بازیه زندگیه ترسیمیتو، به یکباره جوره دیگه‌ای بازی کنی تا زنده بمونی تا قوی‌تر بشی تا زنده بمونی تا قوی‌تر‌ بشی تا ... تا ... . واین بازیه جدید با اینکه قدرتمندتر از قبلت خواهد کرد ولی تا ژرف وجود دردناکه، توانفرساست و غمگینه.

پ.ن. من قهوه‌مو می‌خورم و نمی‌نوشم و نمی‌دونم چرا گفتن که بگیم «نوشیدن»!
آوا
درباره نمایش دراماتورژ i
گفتگوی تیوال با سهند خیرآبادی و سعید هنرآموز | عکس
» گفتگوی تیوال با سهند خیرآبادی و سعید هنرآموز

گفتگوی تیوال با سهند خیرآبادی و سعید هنرآموز 

۱۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بهزاد
درباره نمایش پنجاه پنجاه i
امکان تمدیدش وجود داره؟
سعید یعقوبی این را خواند
سعید اردلان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پرواز همای : نمایش"ساعت"یک تئاتر به معنای واقعی است
پرواز همای پس از تماشای نمایش "ساعت" گفت" پیشنهاد می کنم همه کسانی که تئاتر دوست دارند و می خواهند که تئاتر واقعی ببینند دیدن این نمایش را از دست ندهند.
نمایش"ساعت"یک تئاتر به معنای واقعی و بسیار زیبا و پرمفهوم است.
این نمایش با تکنیک های به روز تئاتر دنیا، نور پردازی و طراحی صحنه مدن با بازی درست اتزیگران لذت تماشای یک نمایش واقعی را برای شما به ارمغان می آورد.
«ساعت» عنوان نمایشی به کارگردانی حمیدرضا هدایتی‌ با بازی رؤیا میرعلمی، سوسن پرور، ناصر عاشوری، پیروز میرزایی، روزبه جعفری، سامی اسماعیلی، مهسا احمدپور، ایمان مؤمنی و حمیدرضا هدایتی.
در خلاصه داستان این نمایش آمده: «وانینا که مورد توجه اهالی شهر است از طرف سینیور که ثروتمندترین و قدرتمندترین فرد شهر است پیشنهادی ... دیدن ادامه » دریافت می‌کند. اما…».
این نمایش هرروز ساعت18 در تالار حافظ روی صحنه می رود.
آقامیلاد طیبی و Bafrin Ninja این را خواندند
محمد حسین حسینی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر بازیگران شناخته شده بودند اون حس واقعی یه زندگی واقعی رو نداشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اول خسته نباشید.به همه عوامل گروه.
و تحسین بازی جناب یحیوی که بسیار به نقش نزدیک و قابل باور بود. و حضور موثر سعید داخ عزیز.
تئاتتر را پسندیدم و توصیه می کنم.
پیروز و موفق باشید.
پوریا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
باتقدیر از همه عوامل این تئاتر آبرومند و شریف
و تحسین بازی نسا یوسفی، محمد نادری، مرتضی حسینی، هادی شیخ الاسلامی و سایر بازیگران عزیز.
دیدم پسندیدم و آرزوی موفیت دارم.
پوریا، شاهین، پویا فلاح و محمد ناجی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت پنجشنبه ۲۵ مهر از روزهای پایانی این نمایش کودک و نوجوان، به کارگردانی الکا هدایت و با بازی آوا درویشی و آوا شریفی و ... آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره نمایش ورودی ۸۹ i
نویسنده و کارگردان: محسن احتشامی تا پایان آبان‌ماه سالن عمارت نوفل لوشاتو
» ویدیویی از نمایش ورودی ۸۹
۱۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش بداهه i
مخاطبان «بداهه» رای می‌دهند | عکس
» مخاطبان «بداهه» رای می‌دهند
... دیدن متن »

 پروژه‌ی «بداهه» تازه‌ترین اثر آروند دشت‌آرای از ۱۸ مهر در تماشاخانه‌ی ایرانشهر، سالن ناظرزاده‌ کرمانی به روی صحنه رفت.

این پروژه‌‌ بر اساس تحقیقات و پژوهشی که طی یک سال انجام شده، شکل گرفته است و به موقعیت‌های حساس زندگی می‌پردازد. تنگنا‌هایی که در زندگی تمام انسان‌ها ثبت شده‌‌اند.

اجراگرانِ نمایش «بداهه» این تنگناها را در موقعیت‌های مختلف با استفاده از تکنیک بداهه بازی می‌کنند. هرشب در ابتدای نمایش برگه‌هایی برای ثبت نظر تماشاگران به آنها داده می‌شود و مخاطبان در طول اجرا به موقعیت‌هایی که توسط بازیگران اجرا می‌شود رای خواهند داد. این رای‌ها علاوه بر تکمیل پژوهش درباره‌ی تنگاناهی زندگی در روند نمایش«بداهه» نیز تاثیرگذار خواهد بود.
ستاره پسیانی، دیبا خاتمی، کاظم سیاحی، علی شادمان، امیراحمد قزوینی، الهام کردا، رضا کیانیان، سهیل مستجابیان، فاطمه نقوی و مارین ون‌هولک(به‌ترتیب‌الفبا) اجراگران این نمایش هستند.
عوامل پروژه‌ی «بداهه» عبارتند از:
طراح و کارگردان: آروند دشت آرای
: مارین ون هولک، : آزاده میرزایی، : امین یزدانی نژاد
گروه کارگردانی; : رومینا دواچی، : شبنم شیرزادی
گروه طراحان; : علی کیانیان، : آرمان کوچکی، : صبا کسمائی، : نیلوفر نقیب ساداتی، نیما خطیب شاد، محمدرضا رحمتی، مهران کریمی، : هانیه نظری راد
گروه صحنه; : علی قنادیان پور، : رامین صبوری، محمدمیثاق اردستانی
گروه تبلیغات; : مهسا همتی، : ایلیا شمس، : کیارش مسیبی، : گلاره کیازند، : سعید حیدری، : مریم دیهول

لیلا مظاهری و پوریا این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش داستان خانواده i
گفتگوی تیوال با صدرا صباحی | عکس
» گفتگوی تیوال با صدرا صباحی

گفتگوی تیوال با صدرا صباحی / کارگردان.

۱۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کیانپور و رستمی به «سگدو» پیوستند | عکس
کادر بازیگران «سگدو» کامل شد
» کیانپور و رستمی به «سگدو» پیوستند
... دیدن متن »

باپیوستن آیه کیانپور وزهره رستمی به «سگدو» کادر بازیگران این نمایش کامل شد.

به گزارش روابط عمومی نمایش، آیه کیانپور و زهره رستمی به مرتضی آقاحسینی،سروش طاهری و محمدرضا صولتی پیوستند تا تمرینات این نمایش جدی تر دنبال شود.

«سگدو» به نویسندگی محمد چرم شیر و کارگردانی عباس غفاری، روایت گر کابوس های دختری ایرانی است که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی را دارد.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به نازنین سهامی زاده (مشاور کارگردان)، منوچهرشجاع (طراح صحنه)، سارااسکندری (طراح گریم)، یحیی پاکدل (طراح پوستر وبروشور) و مهدی آشنا (عکس) اشاره کرد.
گفتنی است نمایش «سگدو» پس از تایید شورای ارزشیابی و نظارت هنرهای نمایشی در مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سه کیلو 250گرم
درباره نمایش سه کیلو ۲۵۰ گرم i
عاطفه ملایری
با روشن شدن نورِ صحنه و دیدن دکور، مخاطب در نگاه اول، در جای جایِ صحنه و طراحی‌اش به دنبال نام "سه کیلو و ۲۵۰ گرم" می‌گردد...

هنرمندنیوز: در این یادداشت نگاهی خواهم داشت به نمایش "سه کیلو و ۲۵۰ گرم" به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن نجار حسینی که از هفتم مهرماه در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه رفته است.

در این نمایش، تماشاگر با ورود به سالنِ نمایش در همان ابتدا با صحنه ای نسبتا شلوغ و پر سروصدا روبرو می‌شود.

با روشن شدن نورِ صحنه و دیدن دکور، مخاطب در نگاه اول، در جای جایِ صحنه و طراحی‌اش به دنبال نام "سه کیلو و ۲۵۰ گرم" می‌گردد...

شلوغی و همهمه‌ی صحنه و نامی که شبیه به یک رمزگشایی ست خیلی زود مخاطب را به وسط صحنه و در کنار بازیگران می‌کشاند و رشته‌ی یک داستان که به هیچ وجه دور از ذهن نیست و مهدی زندیه آن را قلم زده در دست تماشاگر می‌گذارد.

زندیه دیالوگ‌ها رو با توجه به نمایشنامه بسیار هوشمندانه محاوره ای کرده و این مهم باعث ارتباط نزدیک بین تماشاگر و بازیگر می‌شود.

نجار حسینی در مقام کارگردان با انتخاب "محمد نادری" در نقش محمود که به خوبی در نقش اول نمایش می‌درخشد، می‌تواند تا پایان، خاطرِ تماشاگر را جمع کرده و بازیگران دیگر را رو کند.

شاید ... دیدن ادامه » بتوان گفت انتخاب نقش‌ها یکی از حسن‌های این کار است.

حضور نسا یوسفی، پانته آ مهدی نیا و...دیگر بازیگران یکی از نقاط قوت این نمایش است.

به شکلی که مخاطب در پذیرش نقش، در بازیگر پیش رو ، ذره ای به خود شک و تردید راه نمی دهد.

"سه کیلو و ۲۵۰ گرم " یک درام اجتماعی ست که سعی دارد مشکلات، ناهنجاری‌ها و دغدغه‌های یک خانواده‌ی فقیر را از پشت یک پرده‌ی نازک نشان دهد و در لحظه ای که پرده از مقابل چشمان مخاطب می‌افتد، عریانیِ فقر، واکنش‌های تلخ و واقعی را به یکباره درست زمانی که شاید توقعش نمی رود به نمایش بگذارد.

این نمایش، ریتم نسبتا تند و خوبی دارد به طوری که تا انتها کسالت بار نیست و از حوصله‌ی تماشاگر خارج نمی شود.

ورود بازیگران یکی پس از دیگری و ارتباط دیالوگ‌های بین آن‌ها که در بخش اول نمایش غالبا طنزگونه است، نبض مخاطب را در دست دارد و خنده ای روی لبش می‌نشاند.

اما داستان به اینجا و فقط خنده‌ی گاه و بی گاه تماشاگر ختم نمی شود. کارگردان در زمانی که انتظارش نمی رود ناگهان رمز گشایی می‌کند و جایی که فکر نمی کنیم به ناگاه لبخند روی لب تماشاگر می‌خشکد، پرده فرو می‌افتد و مخاطب با واقعیتی تلخ روبرو می‌شود و عکس العمل‌های واقعی از آدم‌هایی که تا لحظاتی پیش به نظر نمی آمد، میخکوبش می‌کند.

نجار حسینی توانسته این تعادل را به خوبی برقرار کند و نمایش را به دو بخش تقسیم کند بخشی نسبتا طنزگونه و بخشی کاملا جدی.

در بخش دوم و دور از طنزِ نمایش ، پرسوناژها ، شخصیت واقعی شان را در مقابل یک حقیقت نامتعارف نشان می‌دهند و آنجاست تماشاگر منتظر یک داستان جدید می‌شود.

اما کارگردان ترجیح می‌دهد مشکل را به دست شخصیت‌های نمایشنامه‌اش سپرده تا در پسِ پرده‌ی فرو افتاده صحنه‌ی نمایش حل کنند و مخاطب با ذهنی پرسشگر در حالی که خودش را به جای کاراکترها می‌گذارد از سالن خارج شود.

"سه کیلو و ۲۵۰ گرم" نمایشگر یکی از معضلات جامعه است، فقر و ناهنجاری‌های پس از آن.

بی شک باید این نمایش را دید و خود را در مقابل دیالوگ پرمعنای این کار قرار داد تا شاید بشود به معنای "سه کیلو و ۲۵۰ گرم " پی برد:

((این، دویست و پنجاه گرم‌اش هم زندگی‌مونو تکون می‌ده به خدا...))
محمد ناجی این را خواند
امیر مسعود این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سه کیلو 250گرم
درباره نمایش سه کیلو ۲۵۰ گرم i
به بهانه اجرای نمایش «سه کیلو و دویست و پنجاه گرم» در عمارت نوفل نوشاتو
در یک خانواده ایرانی
نوشته محمدحسن خدایی
تئاتر این روزهای ما، همچنان به نهاد خانواده به مثابه امکان روایت کردنِ بحران می‌پردازد. بدون اغراق می‌توان بر این نکته تاکید گذاشت که چگونه بازنمایی بحران در مناسبات خانواده، خود بدل به امری بحرانی شده، همان چیزی که آن را می‌بایست سیاست بازنمایی نامید. اینکه در غیاب نهادهای یاری‌گر و موج فزاینده خصوصی‌سازی، این نهاد خانواده است که امکان تاب‌آوری را برای خیل عظیمی از مردمان حاشیه‌نشین و طردشده مهیا می‌کند، اما نکته اینجاست که فرم این بازنمایی چگونه باشد و به چه کار زمانه‌اش بیاید. در اجرای نمایش «سه کیلو و دویست و پنجاه گرم» به نویسندگی مهدی زندیه و کارگردانی محسن نجارحسینی یک خانواده را می‌بینیم که در مرز فروپاشی اقتصادی ... دیدن ادامه » است و کلیت آن در آستانه واپاشی. یک بحران که می‌شود با میانجی‌هایی، ربط آن را به وضعیت اقتصادی دوران معاصر مشخص کرد و تزاید هر دم فزاینده مصایب را به نظاره نشست. البته که روایت این واپاشی، کمابیش شبیه اغلب اجراهایی است که در رابطه با خانواده ایرانی بر صحنه می‌بینیم. یک منطق روایی که امتحان خود را پس‌داده و مبتنی است بر رئالیسم اجتماعی که در آن وضعیت ابتدایی، در مواجهه با تنش‌های کوچک، بتدریج به فاجعه‌ای تمام عیار ختم می‌شود. در ادامه رازها افشا شده و بحران‌ ابعاد تحمل‌ناپذیری می‌یابد. مهدی زندیه در مقام نویسنده، با استفاده از دیالوگ‌های کوتاه و ریتمی تند به سکوت میدان نمی‌دهد. همه چیز در یک تعجیل و تنش دائمی به پیش می‌رود و تماشاگران چندان امکان تنفس و تخیل نمی‌یابند. بی‌جهت نیست که با روایت کمابیش خالی شده از استعاره روبرو هستیم که در آن بازنمایی واقعیت روزمره، الویت اول و آخر است.
اجرا یادآور نمایشی چون «زهرماری» است. اینجا هم بحران اقتصادی، اخلاقی و انسانی، در نسبت با یک میراث خانوادگی، تعین می‌یابد. هر دو نمایش در زیرزمین و دلالت‌های نشانه‌شناسی و سیالسی آن در جریان است. فضای زیرین و اقتصاد سیاسی پر ابهام مترتب بر آن. در زهرماری تنش با افشای راز خانواده در باب مشروبات الکی به اوج می‌رسد و اینجا در نسبت با مواد مخدر. هر دو الگوی یکسانی را بکار می‌گیرند، اینکه میراث خانوادگی در طبقات فرودست اجتماعی، اغلب به مصیبت‌های غیرقابل کنترل منجر می‌شود. نکته‌ای که هر نوع امید اجتماعی را به محاق برده و تقدیری شوم را رقم می‌زند. تنها شخصیتی که سویه‌ای از مقاومت را در قبال تحصیل مال نامشروع از خود نشان می‌دهد، برادر بزرگ خانواده یا همان محمود است با بازی محمد نادری. دیگر شخصیت‌ها برای فرا رفتن از این فروبستگی، یا در تمنای فروش مواد مخدر هستند یا سکوت کرده و یا مخالفت چندانی ابراز نمی‌دارند. از یک منظر اخلاقی، اغلب شخصیت‌ها گرفتار انحطاط شده و برای خروج از این درماندگی، فایده‌باورانه اخلاق‌گرایی را پس می‌زنند.
حال می‌توان نسبت این اجرا را با بازنمایی رئالیستی وضعیت، به مداقه نشست. اینکه آیا بهترین فرم روایی، رئالیسم ساده و سر راست است؟ یا می‌توان با فرمی واجد گسست و پیچیدگی، بازنمایی واقعیت متصلب هر روزه را بحرانی کرد. فی‌الواقع نظم مستقر و زیباشناسی معطوف به آن، این سادگی را تایید می‌کند و هر نوع پیچیدگی را امری زائد می‌داند. اجرای محسن نجارحسینی، امر گنگ را کنار گذاشته و بیش از اندازه به منطق رئالیستی زمانه‌اش وفادار است. رویکردی که تخیل و مقاومت را تقلیل می‌دهد و در پی تربیت ذائقه تماشاگران برنمی‌آید. اما در این ساده‌سازی مفرط، می‌توان به فرمی اندیشید که غرابت و بداهت را طلب کند و نظام زیباشناسی مخاطبان را استعلا بخشد. این البته مستلزم نوعی خطر کردن و تمنای امر نو است. مهدی زندیه در مقام نمایشنامه‌نویس می‌تواند نهادهای سیاسی و اجتماعی بیشتری را بازنمایی و بحرانی کند. نکته‌ای که فی‌المثل در نمایش زهرماری مشاهده می‌شد و اینجا غایب است. در نهایت اجرای «سه کیلو و دویست و پنجاه گرم» را می‌توان از آن بابت کم‌فروغ دانست که گویی تجربه زیسته نویسنده و کارگردان، برای تولید خلاقانه تئاتر، احتیاج به وسعت یافتن بیشتری دارد. در اجرایی که تلاش دارد استاندارد باشد و قصه‌گو، خطر نکردن، خود بزرگترین خطر است. بنابراین با روایتی روبرو هستیم که می‌شود آن را سر به راه، قابل پیش‌بینی و مخاطب‌پسند دانست. فی‌الواقع فروپاشی یک خانواده گرفتار در چنبره مصایب اقتصادی، می‌تواند چنان ابعاد شگفت و هراس‌آوری به خود گیرد که تماشاگران را تا مرز واپاشی بکشاند.

امیر مسعود و محمد ناجی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره نمایش بداهه i
بداهه، طراح و کارگردان: آروند دشت آرای تا ۲۲ آبان‌ماه سالن تئاتر ایرانشهر
» بداهه‌ی کاظم سیاحی
۱۷ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش تاریخ مختصر صلح تا تاریخ 1398/8/3 تمدید شد و هم اکنون سامانه بلیط فروشی تیوال فعال است.

تماشاخانه دا
یکشنبه تا جمعه
ساعت 20:30
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش پشت دیوار عمارت i
تمدید اجراهای «پشت دیوار عمارت» تا پایان مهر | عکس
» تمدید اجراهای «پشت دیوار عمارت» تا پایان مهر
... دیدن متن »

نمایش «پشت دیوار عمارت» تا پایان مهر ماه تمدید شد.

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس باتوجه به استقبال فوق العاده از این اجرا و درخواست های مکرربرای دیدن نمایش «پشت دیوار عمارت»، اجراهای این نمایش تا پایان مهرماه تمدید شد.
پیش ازاین قراربود اجراهای این نمایش ۲۴ مهرماه به پایان برسد که با تمدید این نمایش، تماشاخانه سرو تا سه شنبه ۳۰ مهرماه همچنان میزبان این نمایش و پذیرای علاقمندان خواهد بود.
نمایش «پشت دیوار عمارت» تاکنون میزبان چهره ها و شخصیت های فرهنگی هنری بسیاری بوده است که ازآن جمله می توان به گلاب آدینه، هوشمند هنرکار، کامبیز امینی،زهرا اویسی، عمارت فتی، سعید نعمت الله، قدرت الله صلح میرزایی، حسین فرحبخش، حمیدرضا پگاه، ناصر ممدوح، کیوان محمودنژاد، مسعودکرامتی، فریده دریامج، حسن باستانی، اصغر همت،علیرضاامینی،مریم رحیمی،مارال فرجاد، مونا فرجاد، شراره دولت آبادی، فریبرز قربان زاده، عزیزالله حمیدنژاد، کریم اکبری مبارکه، محسن شایانفر، زهیر یاری، سیروس الوند، بهزاد خداویسی،مهدی میامی،مسعود آب پرور،سودابه شادمان، بهرام ابراهیمی،ارژنگ امیرفضلی، هما خاکپاش،قاسم زارع،محمد محمدنزاد،تبسم هاشمی، سیاوش طهمورث، عبدالرضا اکبری، شهرام کرمی، حمید نعمت الله، مهردادرایانی مخصوص، محمد عزیزی، منوچهرگبرلو، حسن شکوهی، سیروس همتی، اتابک نادری، حمیدرضا نعیمی، محمدرضاآزادفر، سیروس کهوری نژاد، مجید قناد و ... اشاره کرد.
نمایش «پشت دیوار عمارت» تا ۳۰ مهر هر شب از ساعت ۲۰ در تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس پذیرای علاقمندان است.

در این نمایش حمید ابراهیمی ،جمشید صفری، پژمان کاشفی، نسرین مسلمی‌نیا، شیوا خسرومهر، زری‌ اماد، پانته‌آکیقبادی، حامد آقایی‌، فرزاد صبوری، علی‌رضا درویش‌نژاد، اهورا ابراهیمی، علی حیدری، ماندانا عصری، محمدرضا موهبتی، ماریه ماشاالهی و آرمین احتشام‌زاده  به ایفای نقش خواهند پرداخته‌اند.

تماشاخانه سرو در خیابان آیت‌الله طالقانی نرسیده به تقاطع خیابان مفتح جنب ایستگاه مترو قرار دارد. 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره رپرتوار عصر تجربه | دوره سوم i
دیدار امیررضا کوهستانی با دانشجویان در «عصرتجربه»  | عکس
نخستین Artist talk «تئاتر مستقل تهران» برگزار می‌شود
» دیدار امیررضا کوهستانی با دانشجویان در «عصرتجربه»
... دیدن متن »

امیررضا کوهستانی روز ۲۶ مهر ماه در «تئاتر مستقل تهران» با دانشجویان هنرهای نمایشی به گفتگو می‌نشیند.

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی تئاتر مستقل تهران، این جلسه با هدف مرور و انتقال تجربه‌های یک چهره معتبرِ هنرِ تئاتر در قالب سومین رپرتوار «عصر تجربه» برنامه‌ریزی شده که طی آن امیررضا کوهستانی به عنوان نمایشنامه نویس و کارگردان موفق ایرانی در عرصه داخلی و خارجی با دانشجویان به گپ و گفت می‌نشیند.
امیررضا کوهستانی متولد ۱۳۵۷ در شیراز، نمایشنامه نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر ایران در عرصه بین‌المللی و سرپرست گروه تئاتر «مهر» است. نام او ابتدا در سال ۷۸ و با نگارش نمایشنامه «قصه‌های در گوشی» سر زبان‌ها افتاد اما دو سال بعد با نگارش و کارگردانی نمایش «رقص روی لیوان‌ها» عملا خود را بعنوان استعداد نوظهور و چهره‌ای‌ خلاق به تئاتر ایران معرفی کرد. «رقص روی لیوان‌ها» بعنوان دومین تجربه جدی کارگردانی این هنرمند، بعد از حضور موفق در جشنواره تئاتر دانشگاهی به هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (۱۳۸۰) راه یافت، جایی که با استقبال تماشاگران، هنرمندان و منتقدان مواجه شد و دعوت فستیوال‌های بین‌المللی را در پی داشت.

کوهستانی ظرف دو دهه گذشته به مسیر موفق خود ادامه داده و اجرا در معتبرترین سالن‌های تئاتری جهان را در کارنامه ثبت کرده است. انتشار نمایشنامه «درمیان ابر‌ها» توسط انتشارات رویال کورت لندن و یا دریافت پیشنهادهای متعدد از کمپانی‌های مهم تئاتر اروپا در فهرست موفقیت‌های متعدد این هنرمند قرار می‌گیرد، اما بی‌شک دعوت رسمی مدیر فستیوال «اَوینیون» از گروه تئاتر «مهر» برای اجرای نمایش «شنیدن» در بخش اصلی هفتادمین دوره این رویداد نه تنها برای کوهستانی که برای تئاتر ایران یک نقطه عطف به شمار می‌رود.   

این نخستین جلسه گفتگوی صمیمی هنرمند «‌Artist talk» با دانشجویان و هنرجویان در «تئاتر مستقل تهران» است که به بهانه برگزاری سومین رپرتوار «عصرتجربه» برنامه‌ریزی می‌شود. در این نشست ما از تجربه‌های ابتداییِ کوهستانی در دوران دانشجویی تا جدی‌ترین‌ تجربه بین‌المللی‌اش می‌شنویم.

حضور در این نشست که روز جمعه ۲۶ مهر ماه ساعت ۱۹ در سالن نمایش «تئاتر مستقل تهران» برگزار می‌شود برای عموم آزاد است.




رویا کاظمی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از نمایش خرس i
۱۹ ساعت پیش
محمد عسگری و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظر من نمایش خوبی بود. مشخص بود که بسیار روی متن تمرین شده مخصوصا قسمت های فرم که بازیگران هماهنگ بودن. بازی ها همه خوب بود فقط کمی هرج و مرج بعضی جاها دیده میشد . ریتم کار خوب بود و لباس ها و گریم هماهنگ با نمایش و کاراکتر ها بود. فقط سالن خیلی گرم بود و گرمای زیاد تمرکز رو میگرفت یک مقدار. در کل من ۲ بار نمایش رو دیدم و دوست داشتم.
مهدی علی نژاد این را پاسخ داده‌است
سپاس از حضور و نظرتون.
۱۷ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایلیا شمس  
درباره نمایش بداهه i
پیش فروش روزهای جدید از امروز ۲۱ مهر ساعت ۱۲ ظهر آغاز می‌شود.
میشه بفرمایید چه روزایی فروش بلیت باز میشه؟ من یکم برام مشکله مدام چک کنم سایت رو.
۱۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از دوشنبه ۲۹ مهر تا چهارشنبه ۱ آبان، به کارگردانی آروند دشت آرای و با بازی (به ترتیب الفبا) ستاره پسیانی، دیبا خاتمی، آروند دشت‌آرای، کاظم سیاحی، علی شادمان، امیراحمد قزوینی، الهام کردا، رضا کیانیان، سهیل مستجابیان، فاطمه نقوی، مارین ون‌هولک امروز (یکشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کامران نوحی
درباره نمایش ساعت i
تماشاگران و ساعت
https://www.aparat.com/v/CvBnh
Bafrin Ninja و محمد حسین حسینی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کامران نوحی
درباره نمایش ساعت i
دکتر خاکی و ساعت
https://www.aparat.com/v/ZsLHV
Bafrin Ninja و محمد حسین حسینی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت چهار اجرای پایانی این اپرای عروسکی، از سه شنبه ۲۱ تا جمعه ۲۴ آبان، به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بهروز غریب‌پور، سه شنبه (۲۳ مهر) ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد.
هانی حسینی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جزء جزء فاکتورهای کار حساب شده و با دقت انتخاب شده است: بازیگرانی که هریک به خوبی مثل نوازندگان یک ارکستر به طور هماهنگ عمل می کنند، طراحی و اجرای دکور مختصرو جذاب (گرچه از لحاظ ایمنی مدام نگران جوشهای نرده ها بودم) میزانسن که از نوعی تقارن و تعادل حکایت می کرد . موزیک بجا . طراحی و اجرای گریم دیدنی ،نور پردازی و بازی سایه های عالی و چشم نواز. (البته که تسلط و دید صحنه برای همه تماشاچیان یکسان نیست و خارج از ظرفیتها نیز خود معضل دیگری است.)

بیان داستان به گونه ای است که تکه تکه های یک پازل به طور درهم دراختیار تماشاگر گذاشته می شود که هیچ کدام نمایی دقیق از مضمون را نمی دهد ، رفته رفته این قطعات بیشتر در کنار هم قرار می گیرند و حتی با پایان نمایش نیز این قطعات کامل نمیشود و بعد از نمایش این روند همچنان ادامه دارد و حتی با تکمیل تصویر آنچه دیده می شود ... دیدن ادامه » لایه ای از ایجاز و ابهام روی خود دارد.
حرکات غلوشده و افراطی که در ابتدا عجیب آمده و موجب حواس پرتی میشود خود نشان از ذکاوت و هنرمندی است. هیاهویی برای درلفاف پوشاندن حقیقتی تلخ. سبکی که مخاطب را وامی دارد خود لایه لایه های کار را کنار زده و مضمون را بیاید. هنری از تمثیل و ایجاز و ایهام که شعرا و هنرمندان در دوره اختناق و استبداد برای بیان حقیقت نیز استفاده میکردند. نمایشنامه خودی و غیرخودی تنها سرنخی است که از مضمون در بروشور اعلام شده است. دودسته کردن زندانیان و به بازی گرفتن آنها برای زنده ماندن ، رعیتی با حماقت بی غیرتانه تنها به فکر حذف بهره مالکانه ، دخترکانی قربانی هوس زندانبان، دیری خشن و بیروح و فضای سرد و دردناک، توهین و تخفیف ساحت انسان ... همه و همه دغدغه های امروزی ماست و این همان هنر متعهد است.
نظر خوب و دقیقی بود ممنون که نوشتید
۱۹ ساعت پیش
جناب کارآمد ممنون از شما که وقت گذاشتید
۱۶ ساعت پیش
ممنونیم
۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید