کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال تئاتر
S3 : 13:35:25 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید

 

نمایش پیچیده ای بود از این نظر که مخاطب را به فکر کردن و تحلیل اِلِمان های مشابه وا میداشت. موسیقی زمینه دلنشین بود. باتشکر از گروه کامل و همیشه پاییز
محمد محقق منتظری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سعید
درباره نمایش ابر شلوارپوش i
زندگی آن چیزی است که برایت اتفاق می افتد، وقتی داری برای چیزهای دیگر برنامه ریزی می کنی...


این بخش از شعر «پسر زیبا» از جان لنون به زیبایی در کار استفاده شده بود.
پویا فلاح و صبا صالحیان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
یک عدد بلیت این نمایش برای امروز ۱۱ تیر موجود هست.
اگر کسی میخواد به من اطلاع بده.
09368507440
پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
معرفی دبیر و شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر | عکس
معرفی دبیر و شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر
اعضای شورای سیاستگذاری و دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت ...
دیدن ادامه ››

اعضای شورای سیاستگذاری و دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه، در احکامی جداگانه هوشنگ توکلی، ایرج راد، مریم معترف، حسین مسافرآستانه، قادر آشنا (مدیرکل هنرهای نمایشی) و برزین ضرغامی (مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران) را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب کرد.

در حکم اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر آمده است: «سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با توجه به پیشینه این رویداد و ضرورت‌های امروز تئاتر کشور مستلزم بهره‌مندی از خرد جمعی و دیدگاه‌های هنرمندان مجرب است.
به استناد آیین‌نامه برگزاری جشنواره تئاتر فجر  مفتخریم از حضور و تجربه ارزشمند شما به عنوان؛ «عضو شورای سیاست‌گذاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر » بهره‌مند باشیم.
امید که با برنامه‌ریزی مناسب و مدون، همراهی و تلاش خلاقانه هنرمندان شریف تئاتر شاهد جشنواره‌ای شایسته و اثرگذار باشیم.»
همچنین بنا به پیشنهاد مدیرکل هنرهای نمایشی و تایید شورای سیاستگذاری جشنواره و با حکم سیدمجتبی حسینی، حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد.

در متن حکم او آمده است:
«جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان بزرگترین رویداد تئاتر کشور واجد شأن و جایگاه ویژه‌ای است که بی‌گمان صیانت از این جایگاه و ارتقاء آن بر متولیان و دست‌اندرکاران این اتفاق بزرگ هنری لازم و ضروری است. به استناد آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به پیشنهاد مدیرکل محترم هنرهای نمایشی و  تأیید شورای سیاست‌گذاری جشنواره به موجب این حکم به عنوان  «دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر» منصوب می‌شوید.

شرایط ویژه سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا مستلزم تدابیر متناسب با شرایط با هدف صیانت از سلامت هنرمندان، مخاطبان و همکاران است که ان‌شاءالله با تدابیر جنابعالی و همراهی مجموعه همکاران انجام خواهد شد.

امید که در سایه الطاف پروردگار، با مشارکت و همراهی هنرمندان و صاحبنظران تئاتر کشور در برگزاری هرچه شایسته‌تر این جشنواره موفق و پیروز  باشید.»

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه با حضور اعضای شورا و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و احکام اعضای شورا و دبیر جشنواره اعطا شد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
به آگاهی می‌رسد خرید بلیت این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سامی صالحی ثابت و با بازی هادی صالحی ثابت، صبا مرادیان، هلیا حسن زاده و ... از شنبه ۱۴ تیر ماه ساعت ۱۲ ظهر آغاز خواهد شد.
پویا فلاح این را خواند
انشالله که تخفیف سه روز اولم داره👏🏼
۲۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
دیدار مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با هنرمند متعهد و جانباز سینما و تئاتر | عکس
حمید نیلی با رضا ایران‌منش هنرمند و بازیگر جانباز سینما، تئاتر و تلویزیون دیدار و گفت‌وگو کرد
دیدار مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با هنرمند متعهد و جانباز سینما و تئاتر
حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با رضا ایران‌منش هنرمند و بازیگر جانباز سینما، تئاتر و تلویزیون دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع ...
دیدن ادامه ››

حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با رضا ایران‌منش هنرمند و بازیگر جانباز سینما، تئاتر و تلویزیون دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در این عیادت که در شهر کرمان و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، جمعی از مدیران ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و‌ مدیر تماشاخانۀ سرو برگزار شد، حمید نیلی ضمن آرزوی سلامتی برای این بازیگر ارزنده و توانمند سینما و تئاتر، بر لزوم بهره‌مندی جامعۀ فرهنگی و هنری کشور از تجارب ارزشمند این چهرۀ برجسته تأکید کرد.

وی افزود: آرزومندیم که رضا ایران‌منش عزیز را دوباره سلامت و استوار بر قلۀ هنر ارزشی و متعهد ایران ببینیم و نسل جدید و جوان حاضر در جبهۀ جنگ نرم و مقابلۀ فرهنگی، قدر این سرمایه‌های ذی‌قیمت و گنج‌های ماندگار دوران دفاع مقدس را بیشتر بدانند. ما در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و ستاد برگزاری هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت آمادگی کامل داریم تا در زمینه‌های گوناگون از تجربیات این هنرمند سرافراز و متعهد استفاده کنیم.

رضا ایران‌منش نیز در این دیدار گفت: آرزوی موفقیت برای دوستان و همکاران عزیز در ادامۀ این راه سخت و گاه طاقت‌فرسا دارم و از خداوند برای همۀ کسانی که برای شهدا و در راه شهدا قدم و قلم می‌زنند توفیق آرزومندم .

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پایان این دیدار به نمایندگی از بنیاد فرهنگی روایت فتح، ضمن ابلاغ پیام ارادت جمعی از هنرمندان رشته‌های گوناگون هنر مقاومت اعم از سینما، تئاتر و تلویزیون، برای این هنرمند آرزوی سلامتی و بهروزی کرد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بسیار زیبا و دلنشین بود
انتقادی بخوام بکنم اینه که تغییر دکور حین نمایش برای عوض کردن فضا خیلی تغییری ایجاد نمیکرد
موسیقی و آواز حین نمایش بی نظیر و رویایی بود
فرهاد خان میشه یه کم راجع به داستان و سبک نمایش هم یه توضیح کوچولو بدین ؟
۱۸ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
صادق طالع
درباره نمایش پسر i
این نمایش رو به دعوت دوست عزیز حمید جان دیدم.

بازی ها بسیار بی روح بود (که با توجه به سبک کار فکر می کنم قصد کارگردان بوده و در خدمت روند تکراری زندگی کاراکترها) و نداشتن دیالوگ و سیکل های تکراری باعث خستگی بسیار زیاد تماشاچی میشه. تا جایی که متوجه شدم هدف کارگردان همین بوده، مخصوصا اینکه بعضی اکت ها (مثل ظرف شستن و تعویض لباس) بسیار طولانی و با جزییات اجرا می شدن. بخاطر همین طبیعیه که باب میل خیلی از تماشاچی ها نباشه.

به نظرم تمامی اکت هایی که اجرا میشن در روایت لازم بودن و حرفی می زدن و تغییرات بسیار ریز و تدریجی که اتفاق می افتاد جذابیت ریزی می داد. لحظه ی پایانی هم خیلی با اوج احساسی کم اتفاق افتاد. از یه طرف انتظار داشتم پر رنگ تر باشه این لحظه، اما از طرف دیگه همین رفتن آرام پدر از صحنه حرفی داره برای خودش. اون غم اکت ها و لحظه های آخر خیلی آشکار حس شد و خستگی طول نمایش رو موجه کرد.

در مورد تصاویر ویدیویی در تیاتر اعتقاد من اینه که یا نباید انجام بشه یا باید خیلی خوب انجام بشه. تماشاچی ها تجربه دیداری شون به تصاویر ادیت شده ی ویدیویی ... دیدن ادامه ›› خیلی خیلی بیشتر از تیاتره و ضعیف بودن ادیت رو راحت می تونن حس کنن. متوجه منظور هر تکه کلیپ در داستان می شدم اما هیچ حسی رو منتقل نمی کرد و باید بیشتر کار می شد روش، بعلاوه اینکه انتخاب بعضی کلیپ ها جالب نبود.

صندلی ها افتضاح بود و عملا کمرم رو نابود کرد و تا چند ساعت بعد اذیت می کرد.

در کل تجربه جالبی بود و از تماشاش راضی ام اما به کسایی که دوست نداشتن هم حق میدم. همچین کاری بسیار خلاف جریانه و طبیعیه که تعداد زیادی ناراضی داشته باشه.
امیر مسعود، جعفر میراحمدی و پویا فلاح این را خواندند
حمید خورشیدی و زهره عمران این را دوست دارند
اول از همه ممنونم که اومدی صادق جان و نظرت رو هم خیلی مفصل و صادقانه نوشتی و دمت گرم واقعن.
خیلی خوشحالم که به جای اکانت های فیک و تعریف های غیرواقعی می‌تونیم در کنار رفاقت خیلی هم جزئی و سختگیرانه نقد و تحلیل کنیم کارای همدیگه رو و این لذت بخشه واقعن.
دقیقن این کار به گونه ایه که فرد به فرد میتونه خیلی واکنش های متفاوتی داشته باشه و این رو مفصل و جامع گفتی و ممنونم.
بابت صندلی ها هم که فقط میشه عذرخواهی کرد از جانب گروه و مجموعه سالن سیمرغ و گویا قراره تعویض بشه بعد از اجرای ما.
ولی خب این به پسر نرسید و سختیش برای تماشاگران ما موند و شرمندگیش برای ما 🙌🙌🙏🙏
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
من این کار رو تازه دیدم و لذت بردم.جذابیت این اثر در ترکیب بندی و هماهنگی درست در همه اجزای نمایش بود.مخصوصا موسیقی و فضای صوتی اثر به این وحدت کمک بسیاری کرده و تونسته بود اثر را از دام کلیشه نجات بده.چیزی که تو این اجرا محسوس بود این بود که دقت تماشاچی رو نسبت به اصوات مختلف حساس تر میکرد و جای این شکل از فضای موسیقی تو تئاترای دیگه به شدت جاش خالیه و ادامه این روند سواد موسیقایی اجرا گران و تماشاچیان رو بالا میبره. این اجرا قطعا ارزش دیدن بیشتر رو داره و به گروه اجراگر خسته نباشید میگم.
پویا فلاح این را خواند
علی عبدالرحیم این را دوست دارد
ای کاش به این ارتباط موسیقی و حرکات خوب فیزیکی بازیگران هم اشاره میکردید
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نقد و تحلیلی بر نمایش ابر شلوارپوش (علیرضا اخوان)

مورخ دهم تیرماه ٩٩ شمسی

نمایش از دو منظر قابل تحلیل است. در ابتدا به رویه متنی اشاره ای خواهد شد تا لختی موضوع و وفاق آن بر خواننده و تماشاگر روشن شود و در گام بعدی اجرای اثر نمایشی مورد بررسی قرار می گیرد.
اصطلاح "ابرشلوارپوش" برگرفته از نام کتاب شعری از ولادیمیر مایاکوفسکی شاعر انقلابی و فوتوریستی ابتدای قرن بیستم است.
درجه اهمیت کتاب تا جایی پیش می رود که از این منظومه به عنوان یکی از مهمترین آثار فوتوریستی در تحولات روسیه آن سده و برنامـۀ زنـدگی و دستورالعمل ارادی و مسیردهنده شاعر، شناخته شده و مورد توجه و بررسی منتقدان بزرگ ادبی قرار گرفته است.
مجموعه اشعار در قرن نقره ای ادبیات روسیه واقع شده است تا با جهد مایاکوفسکی و تنی ... دیدن ادامه ›› چند از نویسندگان و نظریه پردازان این نسل چون ویکتور خلبنیکوف و الکساندر کروچیونیخ، روسیه را از قرن طلایی ادبیات خود جدا کرده تا آنها در قامت "مبلغان هنر چپی" جنگ بین سنّت و مدرنیته را بیش از پیش علنی کنند.
فوتوریسم که از نظر لغوی نیز معنای آینده گرایی دارد، از دهۀ نخست قرن بیستم در ایتالیا و سپس در روسیه شکل گرفت. محورهای اصلی این مکتب ادبی عبارت بودند از: عصیانگری، روحیه ی انقلابی و تحول خواهی، جهان بینی آنارشیستی، نفی سنّت های فرهنگی موجود، تلاش برای خلق هنری که راه به آینده ببرد، نفی ساختارهای زبانی موجود و درهم شکستن قالب های شعری مأنوس. گرایش مایاکوفسکی جوان به فوتوریسم، طبیعی و منطقی به نظر می رسید، چرا که انقلاب از ابتدای جوانی با وی همراه بود. او حتی نخستین شعرهایش را در گاهنامه ای ادبی به چاپ رساند تا آشکارا تفاوت خود را با شاعران وفادار به « سیلی به صورت سلیقه عام » نام قرن طلایی بیان کند.
"ابر شلوارپوش" اما، به دلیل عشقی که در بطن خود نهفته دارد، شاید بیش از دیگر اشعار مایاکوفسکی، نه تنها نمایانگر مکتب فوتوریسم، بلکه معرف یک شـاعر فوتوریـست اسـت کـه سرخوردگی او در عشق، نماد سرخوردگی و پذیرفته نشدن او در جامعه است. ابر شلوارپوش با فراز و نشیبهای فراوانی که از زمان آفریـده شـدن، تـا زمـان دریافـت مجوز انتشار داشت، نماد وضعیت حاکم بر روسیه عصر مایاکوفسکی به شمار میرود. پرداختن به موضوعاتی که هر یک به نوعی دغدغۀ جامعه و در عین حال، خـط قرمـز آن بودند، از ویژگیهای بارز این مجموعه است. «ابر شلوارپوش» در شرایطی که دنیـای قـدیم رو به ویرانی گذاشته بود، بیانیۀ رسای شاعر شد. صدای رسای انتقادی از وضعیت جامعه بورژوازی آن دوره که چون سایه شومی خود را بر تمامی احوالات جامعه گسترانده بود.
با واکاوی هر یک از بخشهای منظومۀ «ابر شلوارپوش»، فرضیه هایی پدیدار میشوند کـه جای تأمل دارند. نخست اینکه آغاز پرسش و پاسـخ گونـۀ منظومـه، شـباهت آن را بـا متـون مقدس مسیحی که بیشتر به شکل پرسش و پاسخ اند، نمایان میکند. دوم اینکه نرمـی تغـزل و سختی خشونت در این منظومه با هم درآمیخته اند و سوم اینکه هر بخش از منظومه، جهان بینی ویژه ای را ارائه میکند. هیهات های مایاکوفسکی از عشق، هنر، دین و ساختار جامعه خویش بـا رسایی تمام به گوش میرسد. مایاکوفسکی بی باکانه نوآوریهای شاعرانه میکنـد و تـصاویری بسیار تازه و نامأنوس در اشعارش می آفرینـد. منتقـدان هـم عـصرش از نـاتوانی در شـرح ایـن نوآوری ها هراس داشتند. در نظر آنها مایاکوفسکی یک «اغتـشاشگر ادبـی» بـود.
او در رهایی اشعارش و اختلاط با سَری پر شور تا جایی پیش می رود که خود را سیزدهمین حواری مسیح قلمداد کرده و در نقش یک موعظه گر اخلاقی تازیانه بدست می گیرد: "ماریا! تیان، غایت آرزوی شاعران است، من اما جسمم، آدمـی سرشـته از گوشت و خون و در تمنای جسم تو ام... مسیحی وار و ملتمسانه می خواهمت، گویی که نـان شب منی و قوت لایموتم!"

و اما در این متن نمایشی نویسنده و کارگردان تلاش کرده تا با وارد کردن فضایی چخوف گونه و وام گرفتن از نمایشنامه مرغ دریایی وی نوعی حس دراماتیک بر واگویه های کاراکتر اصلی القاء کند، واگویه هایی در حد و اندازه های منولوگ و یا مکالمات ذهنی بازیگر جوان که در توهم شخصیتهای قصه های چخوف مانند ترپلف و یا آرکادینا و نینا و حتا پیشتر هملتی پنداشته شده با مباشرت مدیر یک سالن نمایشی تئاتر بیننده را درگیر کند. انتخاب این جفت از شخصیت ها از چخوف بواسطه هم عصری همزمان او و مایاکوفسکی اتفاق خوبیست که می توانست بر ظرافتها و ظرفیتهای ابعادی شخصیتها و لایه های نمایش بیفزاید.
آنچه که در این برایند به وفاق نمی رسد تحقّق شخصیت انقلابی مایاکوفسکی ست تا بتوان همچون اسم نمایش فضایی تند و انتقادی از التهاب موجود و خفقان جامعه را نشان داد. در اینجا شخصیت دچار اضمحلال و اختگی ارادیست و در دَنگالی از پیش ساخته بر اساس یک پارانویای قوی با تنهایی خود درگیر و گاهاً مغلوب است و آنچه که رخ نمی دهد بعضاً طوفان آرمانی شاعر انقلابی روس است که در مسیر اعتلای شخصیتهای چخوف و سایر تیپ های اجتماعی در این اجرا به دگرگونی نمی رسد و حاصل اصلی آن که می توان بصورت اخص به پرتوهای اولیه کمونیست و سرنگونی تزارهای تجمل گرا اشاره کرد به وحدت عینی دست نمی یابد و این تضاد به عنوان یک عامل پس زننده در متن، مجموعه رفتارهای از پیش تعریف شده ای را برای بازیگر تداعی می کند که او را حاصل خمودگی غالب بر اجتماع تصور کرده است تا ایستادگی بر اوضاع موجود و کنشگری قهرمان این نمایش.

در گام دوم نیز بر اساس اجرای منولوگ محور که تماشاگر در یک فضای بسته محیطی و پرواز در ذهن شخصی بازیگر با سفرهای درون ذهنی وی همراه می شود، تکرار قصه ها و نقب به شخصیتهای مجازی گریزی برای از ریتم افتادگی نمایش نیست و تنها برخی نماد های آکسسواری صحنه چون تلویزیون و اسکلت و یا جاروی دسته دار بلند تؤامان با اکت های صحنه ای بازیگر بار این ریتم نیم بند را بعهده می گیرند. در صورتی که با استفاده بهینه و هدفمند از نور و یا صدای محیطی(آمبیانس ها) و حتا دکلمه برخی از اشعار این کتاب شعر بصورت یک روایت با کمک راوی در پاره ای از نقاط اثر می توانست مخاطب را با سیالیت ذهنی بازیگر بیشتر تؤام کند و میزان همذات پنداری کاراکتر در مخاطب، ابتر و سرگشته باقی نماند.

به هر طریق با توجه به نقصانهای موجود، کلیت نمایش اتفاق خوبی ست که در مسیر متعالی حرکت انقلابی و انتقادی از جامعه کلاسیک روسیه آن دوره و ورودش به شروع نگرش به تفکرهای نوین کمونیستی رخ داده است و بنوبه خود این رهیافت می تواند سرنخ های مهم و مفیدی برای تماشاگران فرهیخته تئاتر امروز باشد.

از ماسک زدن و شرح واضحاتی در باب ویروس کووید ١٩ در این مجال طفره رفته ام ولی همه با هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.
هستی چه زیباست که شعر شاعرانی چون مایاکوفسکی هست و قلم فرهیختگانی چون شما که خواننده ی تشنه را از نوشته پر مغز خود سیراب می کنید!
سپاسگزارم.
۲۱ ساعت پیش
امیر عسگرزاده
هستی چه زیباست که شعر شاعرانی چون مایاکوفسکی هست و قلم فرهیختگانی چون شما که خواننده ی تشنه را از نوشته پر مغز خود سیراب می کنید! سپاسگزارم.
درود و شب بخیر، لطفتان پاینده و ممنونم از محبت همیشگی تان❤️
۱۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
حمید خورشیدی
درباره نمایش پسر i
"اجراى نمایش پسر تا هفدهم تیرماه ٩٩ تمدید شد"
.
تو این روزهای سخت میدونیم که بیرون اومدن از خونه و حضور در سالن ها یا سینماها سخته حتی اگه عاشق تئاتر و سینما باشیم و دلمون لک زده باشه برای تماشای یه تئاتر یا یه فیلم!
تو روزهای گذشته خیلی از دوستان محبت و لطف زیادی داشتن بهمون و عذرخواهی کردن که امکان حضور و تماشای نمایشمون رو ندارن که قابل درکم هست و مارو شرمنده کردن ولی با تمام سختیها تو همین روزا ما تونستیم اجراهای دوست دا‌شتنی و به یادموندنی ای داشته باشیم.
با هماهنگی های انجام شده اینگونه رقم خورد که تا 17 ام تیر ماه اجرای نمایش ما تمدید بشه و بتونیم در خدمت دوستانی باشیم که امکان حضور و همراهی مارو دارن.
با سپاس فراوان از تمامیِ دوستانی که خودشون یا انرژیشون همراه ما بوده و هست و خواهد بود.

گروه نمایش "پسر"
ویدیو
درباره نمایش نغمه ی شبانه i
علی عبدالرحیم این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
خبر
درباره نمایش نغمه ی شبانه i
ضبط صدای بخش نمایشی «نغمه شبانه» در تهران به پایان رسید. | عکس
ضبط صدای بخش نمایشی «نغمه شبانه» در تهران به پایان رسید.
نمایش تجربی - آنلاین «نغمه شبانه» به نویسندگی مهسا طالبی با طراحی دنیز خاطری و کارگردانی مشترک دنیز خاطری و ربکا میلر روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه (۵ جولای) در یوتیوب به صورت زنده اجرا خواهد ...
دیدن ادامه ››

نمایش تجربی - آنلاین «نغمه شبانه» به نویسندگی مهسا طالبی با طراحی دنیز خاطری و کارگردانی مشترک دنیز خاطری و ربکا میلر روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه (۵ جولای) در یوتیوب به صورت زنده اجرا خواهد شد.
بازیگران این اثر (در بخش ایران) سروناز نانکلی،  و در بخش آمریکا مرلیکس ونتورا خواهند بود.

ضبط صدای این نمایش در استودیو پارکینگ @studioparking  به سرپرستی صادق حسین انجام شده است و از دیگر عوامل می تواند به زهره رحمانی ( طراح لباس )، آروین فولادی فر ( طراح پوستر )، سارا حدادی ( مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای ) و ساخت ویدیو : youstudio.ir  اشاره کرد.

این اثر تجربی به صورت آنلاین، محصول مشترک ایران و آمریکا، روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه مصادف با ۵ جولای ۲۰۲۰ ساعت ۱۰ شب به وقت تهران و ۱۴ به وقت نیویورک در تقابل زبان و  تئاتر در کانال یوتیوب  Evening Melody-An Experiment اجرا می شود.

» برای مشاهده تیزر این خبر اینجا را کلیک نمایید.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
روزنامه هفت صبح/ سه شنبه/۱۰ تیر
یادداشت کارگردان
ابر_شلوارپوش
علیرضا اخوان
درِ سالن باز شد، صندلی ها خالی بود، همه جا را خاک گرفته بود، زمین به غایت یک کف دست پر از خاک بود، لباس های اجرا هنوز آویزان بود، جای پای ما،...
روزنامه هفت صبح/ سه شنبه/۱۰ تیر
یادداشت کارگردان
ابر_شلوارپوش
علیرضا اخوان
درِ سالن باز شد، صندلی ها خالی بود، همه جا را خاک گرفته بود، زمین به غایت یک کف دست پر از خاک بود، لباس های اجرا هنوز آویزان بود، جای پای ما، در کف سالن مثل رد پا در برف میماند. انگار قرن هاست کسی در این سالن، تئاتری اجرا نکرده است. ایستادم وسط صحنه و به خودم گفتم:
میخوای تمرین کنی؟...برای کی؟ برای کجا؟ وقتی هیچ تماشاگری نداری و هیچ سالن تئاتری نیست!.
اینها بخشی از دیالوگ های نمایش ابر شلوارپوش بود که بعد از چهارماه دوری در اولین مواجهه ام با سالن خاک گرفته ناخودآگاه بر ... دیدن ادامه ›› زبانم جاری شد.
بین بچه های تئاتری معروف است کسی که در ایران تئاتر کار میکند باید پوست کرگدن داشته باشد و قلب ماهی.
پوست کرگدنی من در بیست و پنج سالگی به اندازه ی کرگدن های شصت ساله شده است.
کرونا که نبود هم دانشجویان تئاتر تنها بودند، حالا فقط قرار دادهای جدیدی وضع شده وگرنه وضعیت همان است.
در شرایطی مانند کرونا و جنگ، در شرایط بحرانی نیاز به کمک دولت است. اساسا دولت ها در طول تاریخ برای شرایط بحرانی شکل گرفته اند، ما با ۵۰ درصد از ظرفیت خود اجرا میرویم، پس طبیعتاً سقف درآمد ما نصف میشود، از طرفی در گروه هزینه‌هایی وجود دارد که در بسیاری از کشورهای دیگر این هزینه را دولت تقبل میکند، هزینه های جانبی هم وجود دارد مثل دکور،لباس، تبلیغات که در بسیاری از کشور ها شهرداری، تلویزیون و...انجام میدهند، ما در اینجا خودمانیم و خودمان، از طرفی در گروه منابع انسانی وجود دارند که باید بیمه باشند باید حافظ سلامتی آنها باشیم ولی این حرف در اینجا بیشتر شبیه به شوخی است، استادم می‌گفت: تئاتری بودن در اینجا یک نفرین است.
همه ی اینها را نوشتم تا این سخن نیچه را یادآوری کنم: هنر هست، که حقیقت مارا نکشد. یا یادآوری کنم ما هیچ حمایتی از هیچ ارگانی نمیشویم، ما از نگاه بسیاری وجود نداریم. حضور داریم، ولی وجود نداریم همچون سایه، به قول حضرت مولانا سایه بنماید نباشد، ما نیز چو سایه نیست هستیم.
از نگاه بسیاری همچنان تئاتر یک سایه است یک فوق برنامه است نه یک سبک زندگی نه یک شغل و من به عنوان یک جوان تئاتری از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود.
هر روز یک بلیط از نمایشهای روی صحنه را میخرم و هیچ کدام را نمیروم، چراکه خودم همان زمان روی صحنه هستم، فقط بلیط را با نام مستعار گودو میخرم که دوستانم دلگرم باشند به حضور کسی که هرگز نمی آید.
بیشتر از آنکه روی سخنم مردم باشند با اهالی رسانه هستم، با تلویزیون، رادیو که کیفیتشان را مدیون تئاتر هستند.
میخواهم یادآوری کنم که شما موظف به حمایت از تمام اقشار جامعه هستید و وظیفه ی خودتان را در قبال تئاتر انجام نمی‌دهید.
و از خوانندگان این متن دعوت میکنم، ماسک بزنند، دستکش بپوشند، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و به تماشای نمایش ما بنشینند چرا که ما برای ادامه ی زندگی نیاز به یک زندگی فرهنگی داریم.
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
تمدید مجدد بخش دانشجویی جشنوارۀ تئاتر مقاومت | عکس
تمدید مجدد بخش دانشجویی جشنوارۀ تئاتر مقاومت
دبیر اجرایی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت از تمدید مجدد بخش دانشجویی این جشنواره خبر داد. به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، توحید معصومی دبیر اجرایی ...
دیدن ادامه ››

دبیر اجرایی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت از تمدید مجدد بخش دانشجویی این جشنواره خبر داد.

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، توحید معصومی دبیر اجرایی این جشنواره گفت: با توجه به نیاز فعالان تئاتر دانشجویی به زمان بیشتر برای تکمیل آثار نمایشی، و با عنایت به تعطیلی مراکز آموزش عالی و حضور نسبی دانشجویان در دانشگاه‌ها، با هماهنگی ستاد برگزاری جشنواره مقرر شد تا مهلت ارسال آثار در این بخش مجدداً تا ۱۵ تیرماه تمدید شود، تا علاقه‌مندان بیشتری بتوانند در این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری شرکت کنند.
معصومی استقبال از بخش‌های مختلف این جشنواره را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حجم آثار رسیده به دبیرخانۀ جشنواره برای ما بسیار دلگرم کننده است اما هنوز هم بسیاری از هنرمندان و علاقه‌مندان در مرحلۀ نهایی کردن طرح‌ها و آثار خود هستند و درخواست تمدید مجدد بخش‌ها را دارند؛ ولی با توجه به برنامه‌ریزی‌های ستاد برگزاری جشنواره، ما فقط توانستیم در بخش دانشجویی مهلت ارسال آثار را بار دیگر تمدید کنیم
مشاور عالی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس افزود:
علاقه‌مندان در بخش دانشجویی و صحنه‌ای می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز ۱۵ تیرماه آثار خود را از طریق پایگاه رسمی جشنواره،  ثبت و با دریافت کد رهگیری اثر خود را به دبیرخانۀ جشنواره ارسال نمایند.

هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذرماه سال جاری و با دبیری حمید نیلی برگزار خواهد شد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اجراخوانی
اجراخوانی "مادرخانه" به صحنه می آید
حمید عبدالحسینی،  نمایشنامه "مادرخانه " نوشته مهدی ایوبی را در تماشاخانه ایران تماشا درقالب اجراخوانی به روی صحنه می آورد. بنابراین گزارش در خوانش این اثر که به تهیه کنندگی منصور یزدانی ...
دیدن ادامه ››

حمید عبدالحسینی،  نمایشنامه "مادرخانه " نوشته مهدی ایوبی را در تماشاخانه ایران تماشا درقالب اجراخوانی به روی صحنه می آورد.

بنابراین گزارش در خوانش این اثر که به تهیه کنندگی منصور یزدانی و در موسسه فرهنگی هنری تصویر یزدان ایرانیان مراحل تولید راسپری نموده است؛ غزاله آبی، سمانه بیات، نسیم پورسلیم، آرزو جابری، علی حیدری، حمیده دهقان نیری ، فائزه زرکش بهاری و آرام طالشی به عنوان نقش خوان حضوردارند و ازدیگر عوامل آن می توان به  موسسه فرهنگی هنری تصویر یزدان ایرانیان(مجری طرح)، مریم تقی زاده (جانشین تهیه کننده ) ،  آرام طالشی (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، علیرضا پرتوی (افکتور) ، مصطفی باطنی  (نورپرداز) ، حامدفروغی پور ( سرپرست امور اجرا)، عاطفه فرهنگی کیا (عکاس)، فرهاد ملوندی (روابط عمومی)، سمانه بیات (انتخاب موسیقی )، حمیده دهقان نیری (طراح لباس ) و آرام طالشی (گرافیست ، طراح پوستر و بروشور ) اشاره کرد .
نمایشنامه خوانی "مادرخانه" با طراحی و کارگردانی حمید عبدالحسینی و با مشارکت خانه ارگانیک سفره سلامت ( صنایع غذایی سانلی )، روز جمعه سیزدهم تیرماه ۹۸ ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه ایران تماشا به نشانی : خ انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، بعدازخ نجات اللهی ، کوچه سمنان ،  پ۳ با رعایت کلیه ی پروتکل های بهداشتی و برمبنای ۵۰ درصد ظرفیت سالن به روی صحنه خواهد رفت و علاقمندان می توانند از طریق مراجعه حضوری و یا سایت تیوال  برای تهیه بلیت آن اقدام نمایند  .

درخلاصه داستان این نمایشنامه آمده است :
سال خون بود و زمین ! سال مرگ، سال فرار از قوم ظالمین . سالی که آب، خون جاری دررودخانه ...
دختری بودم که تازه خون ناپاکم می کرد و رودخانه غسلم می داد .
تنها دختری که آب باخودش نبرد ...


برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
«فصل امید» جایگزین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان شد | عکس
با انتشار فراخوان؛
«فصل امید» جایگزین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان شد
فراخوان برنامه «فصل امید» به عنوان جایگزین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در دو بخش نمایش‌های صحنه‌ای و مسابقه نمایشنامه‌نویسی منتشر شد. به گزارش تیوال به نقل ...
دیدن ادامه ››

فراخوان برنامه «فصل امید» به عنوان جایگزین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در دو بخش نمایش‌های صحنه‌ای و مسابقه نمایشنامه‌نویسی منتشر شد.
 
به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، به‌جهت تبعات شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به شکل مرسوم در سال جاری، اداره‌کل هنرهای نمایشی با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، برنامه ویژه «فصل امید» را با هدف حمایت از آثار ویژه مخاطبین خردسال، کودک و نوجوان برگزار می‌کند.

«فصل امید» در دو بخش نمایش‌های صحنه‌ای و مسابقه نمایشنامه‌نویسی با موضوع کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

مهلت ارسال نمایش‌های صحنه‌ای تا یکم مهرماه ۱۳۹۹ است و اعلام نتایج آثار منتخب ۲۰ مهرماه ۱۳۹۹ صورت می‌گیرد. در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی نیز مهلت ارسال آثار تا ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹ است و اجرای عمومی آثار منتخب از ۸ آبان‌ماه ۱۳۹۹ تا ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ صورت می‌گیرد.

فراخوان ‌برنامه ویژه «فصل امید» پیوست خبر شده است.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بخش های مختلف تالار هنر ضدعفونی شدند | عکس
بخش های مختلف تالار هنر ضدعفونی شدند
بخش های مختلف تالار هنر در روز دوشنبه نهم تیرماه بر اساس پروتکل های بهداشتی سم زدایی و ضدعفونی شد.به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی تالار هنر، بخش های مختلف تالار هنر شامل محوطۀ بیرونی تالار، ...
دیدن ادامه ››

بخش های مختلف تالار هنر در روز دوشنبه نهم تیرماه بر اساس پروتکل های بهداشتی سم زدایی و ضدعفونی شد.
به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی تالار هنر، بخش های مختلف تالار هنر شامل محوطۀ بیرونی تالار، سالن انتظار، سرویس های بهداشتی، سن، جایگاه تماشاگران، رختکن، اتاق های گریم و بخش اداری در راستای آماده سازی تالار هنر جهت بازگشایی مجدد و تمرین گروه های تئاتری ضدعفونی و گندزدایی شد.
تالار هنر علاوه بر این اقدام، کلیۀ تمهیدات لازم را برای رعایت اصل فاصله گذاری فیزیکی و اجرای پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برای کارکنان تالار، تماشاگران و گروه های نمایشی در نظر گرفته و در هفتۀ آینده با از سر گرفتن اجراهای خود میزبان مخاطبان محترم تئاتر کودک و نوجوان خواهد بود.

گزارش تصویری: رضا معطریان

لزومی نداشته ضدعفونی بشه، چون سه ماهه اون سالن بسته است
۲ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نتایج جشنواره مجازی «تئاتر خانوادگی» اعلام شد | عکس
نتایج جشنواره مجازی «تئاتر خانوادگی» اعلام شد
هیئت‌ داوران جشنواره مجازی «تئاتر خانوادگی» اسامی برگزیدگان را اعلام کردند. به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، پس از برگزاری جشنواره ...
دیدن ادامه ››

هیئت‌ داوران جشنواره مجازی «تئاتر خانوادگی» اسامی برگزیدگان را اعلام کردند.

 به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، پس از برگزاری جشنواره مجازی «تئاتر خانوادگی» توسط کانون تئاتر خیابانی این اداره‌کل و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ تهران، هیئت‌داوران اسامی برگزیدگان را اعلام کردند.

هیئت‌داوران جشنواره مجازی «تئاتر خانوادگی» عبارت بود از منوچهر اکبرلو (نمایشنامه‌نویس، کارگردان و کارشناس‌ارشد پژوهش هنری و مدرس دانشگاه)، لیلا کفاش‌زاده (عضو شورای عالی کتاب کودک و سازنده عروسک دست‌ساز کودک)، امیرحسین شفیعی (کارگردان و نویسنده)، زهرا مریدی (نویسنده و کارگردان نمایش‌های عروسکی) و سامان خلیلیان (کارگردان، نویسنده و مدیر کانون تئاتر خیابانی) که از میان ۱۱۲ اثر دریافتی آرای خود را به شرح زیر اعلام کردند:
 
برگزیدگان بخش نمایش غیرعروسکی (خانوادگی)
 ۱- مرکز کودکان کار پرتو، نمایش «من اسب تراوا نیستم»
۲- زهرا موسوی، نمایش «کرونا و کودکان کار»
۳- یاسین مرادی، نمایش «میم مثل مادر»
 
برگزیدگان بخش نمایش عروسکی (خانوادگی)
 ۱- لیلا جنیدی، نمایش «رستم و اکوان دیو»      
۲- وحیده قوهستانی، نمایش «مهمان‌های ناخوانده»
۳- صدیقه دانا، نمایش «خانواده فیوعه و کرونا»
 
برگزیدگان بخش نمایش غیرعروسکی (حرفه‌ای)
۱- مهسا افتحی، نمایش «به‌خاطر چند قطره الکل»
۲- مالک آبسالان، نمایش «حکایت کرونا»
۳- مارال ایزدبخش، نمایش «شالوی پریشان»   
 
برگزیدگان بخش نمایش عروسکی (حرفه‌ای)
۱- حسین دریس، نمایش «شهر پاک»
۲- فرامرز غلامیان، نمایش «کنسرت سلامت»
۳- پویا امامی، نمایش «دکتر پا»
 
برگزیدگان بخش آثار نمایشی قابل تقدیر (بدون اولویت)
 ۱- حامد خسروی، نمایش «خانه امن»    
۲- نازیلا امینی، نمایش «تسلیت کرونایی»
۳- رضا فقیهی، نمایش «حالم خوب نیست»     
۴- حمیده حقدل، نمایش «در خانه بمانیم»       
۵- سامان شکیبا، نمایش «ضیافت»
۶- مهدی شیخ‌احمد خمسه، نمایش «خیمه‌شب‌بازی»
۷- مهرداد کاوسی‌حسینی، نمایش «خدای قرنطینه بزرگه»  
۸- مریم کشتکار، نمایش «من و بابام در قرنطینه»      
۹- رادمهر رمضان‌نژاد، نمایش «سلامت»  
۱۰- رادمهر کشانی، نمایش «اندر احوالات کرونا»

برگزیدگان بخش آثار نمایشگاهی (بدون اولویت)
 ۱- غزل شاه‌آبادی، نمایش «در خانه بمانیم»     
۲- زهرا احمدی، نمایش «تولد کرونایی»
۳- آزاده نیازنژاد، «خفاش‌ها» 
 
جشنواره‌  مجازی «تئاتر خانوادگی» در راستای اشاعه تئاتر در میان خانواده‌ها و حمایت از شعار «در خانه بمانیم» برگزار شد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بهزاد عزیزی
درباره نمایش یازده جریحهٔ روح i
کار فوق العاده.بازی ها انرژیک و عالی.میزانسن ها سخت و پیچیده.اگه دنبال کاری متفاوت هستید این کارو ببینید.
جعفر میراحمدی، پویا فلاح و کاوه ملک زاده این را خواندند
علی عبدالرحیم این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بد و نا هماهنگ
برگهاى مرده به زمین مى افتد، خداداد مردى ٦٠ ساله به زمین مى افتد. بیست سال بود که تک و تنها زندگی تارک دنیایی می کرد. خداداد برگ مرده ی شصت ساله، به زمین می افتد.
گفت‌وگوی ذهنی یک زن مهاجر / روایت مهیار جوادی‌ها از نمایش "و همیشه پاییز"

مهیار جوادی‌ها گفت: رویه نمایش "و همیشه پائیز" از نوع بازی‌ها تا سبک و سیاق صحنه کاملاً رئال است اما در نهایت قدم به قدم همانطور که شخصیت نمایش به سمت فضای اوهام و خیال می‌رود بازی‌ها کمی از فضای واقع‌گریانه خارج می‌شود

نمایش "و همیشه پاییز" نوشته و کار مهیار جوادی‌ها با دراماتورژی حسین توانی‌زاده از 6 تیرماه ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌رود و بازیگران این نمایش آبان حسین‌آبادی و یکتا طبیبی هستند.

مهیار جوادی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "و همیشه پاییز" گفت: تمرینات این نمایش را از فروردین ماه سال گذشته ... دیدن ادامه ›› به صورت کارگاهی و بدون نمایشنامه آغاز کردیم. در این راستا اتودهای مختلفی براساس یک سری اطلاعات و متریال از بازیگران به علاوه موارد مورد علاقه خودم در زندگی شخصی در جهت آفرینش متن زده شد و نمایشنامه مکتوبی پدید آمد و اکنون این اثر به اجرا رسیده است.

او همچنین افزود: داستان این نمایش درباره زنی است که در فرانسه زندگی می‌کند و با مشکلاتی مواجه است و در نهایت در ذهن خود با کسی شروع به صحبت می‌کند....

کارگردان نمایش "زندگی یعنی همین" درباره فضای اجرایی نمایش "و همیشه پاییز" عنوان کرد: رویه این اثر از نوع بازی‌ها تا سبک و سیاق صحنه کاملاً رئال است اما در نهایت قدم به قدم همانطور که شخصیت نمایش به سمت فضای اوهام و خیال می‌رود بازی‌ها کمی از فضای واقع‌گریانه خارج می‌شود و هر چه پیشتر می‌رویم در طراحی‌ها تغییر آمبیانس ایجاد می‌شود به این معنی که مخاطب همراه با قصه وارد فضای خیالی می‌شود.

جوادی‌ها که تحصیلات خود را در کشور فرانسه در رشته مطالعات هنرهای نمایشی پشت سر گذاشته است در بخشی از صحبت‌هایش اظهار کرد: این نمایش دچار فراز و فرودهای بسیار شده است و بازیگران آن دو سری تغییر کرده‌اند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که با هر بازیگری تمرین این نمایش را آغاز کردم توانستم به تعاملی که در تئاتر به دنبال آن هستم برسم. بازیگران به دلایل مختلف از گروه جدا شدند اما هر کدام با پرسوناژ "سحر" ارتباط عجیبی برقرار کردند و این موضوع برایم جالب بود. عناصر این کاراکتر را از آدم‌های اطراف خودم در فرانسه گرفته بودم.

او در ادامه افزود: اتفاقات این نمایش واقعی نیست اما بعضی از بخش‌های آن واقعی هستند و جذابیت این نمایش برایم این است که مخاطب با شخصیت‌های آن همراه می‌شود.

مهیار جوادی‌ها در پایان گفت: در این موقعیت عجیب و غریب به دلیل شیوع ویروس کرونا شاید تئاتر در سبد خانواده‌ها نباشد اما از آنجا که این هیولا ممکن است ما را منزوی کند، می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی زندگی را آغاز کنیم چراکه این ویروس نباید زندگی ما را بلوکه کرده و ما را خانه‌نشین کند.

دیگر عوامل نمایش "و همیشه پاییز" عبارتند از: مجری طرح: محمد محقق منتظری، طراح صحنه: مهیار جوادی‌ها و رضا هادی‌نژاد، گرافیک: گلناز گلچین، ویدئو آرت و تیزر: سینا همای، نور و اجرای دکور: سجاد هاشمی، طراح صدا: سیاوش بیگی، طراح لباس: زهرا میرآقایی، عکاس: مرتضی رستمی، آهنگساز: محمد جواد توازنی‌زاده، تنظیم: نوید شیخ، ویولون: امیرمحمد میراشرفی، دستیاران کارگردان: سجاد طاهری و علی احقاقی، مدیر صحنه: مسیح یوسف‌زاده، منشی صحنه: یاسمین خسروشاهی و روابط عمومی: مرضیه کریمی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

http://www.honaronline.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-3/149385-%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%B0%D9%87%D9%86%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B2%D9%86-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%B2
امیر مسعود، میم سردلی و جعفر میراحمدی این را خواندند
محمد محقق این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
Alireza Toumar
درباره نمایش یازده جریحهٔ روح i
خیلی تاتر خوبی بود،به شدت پیشنهاد میکنم برید
مریم شریعتی، نیلوفر ثانی و پویا فلاح این را خواندند
کاوه ملک زاده این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
موضوع و داستان جالب و قشنگی بود ، اما صحنه پرایوسی نداشت و بازیگرا لباساشون توی صحنه عوض میکردم ، بازی نور و صدا خیلی کم بود. لباسهای بازیگرا بیشتر جذاب بود و بیشتر از بازیشون فکوس میکشید.
و شاید اگر بجای ۱۱ تا داستان ۶ تا بود جذابیت داستان بیشتر بود.
وقتی صحبت از صادق هدایت میشه ناخودآگاه صحبت از پیچیدگی .درست یازده داستان بوده ولی همه به هم مرتبط بوده و به نظرم‌حذف هیچ کدام ممکن نبود.با نظر شما درباره لباس بازیگرا موافق هستم،ساده بود و در عین سادگی تغییر و حس میکردیم تغییری که فکر شده بود و میشد تغییر شخصیت هر داستان و با استفاده از رنگ درست دید.ولی چیزی که دوست دارم‌به صحبت اضافه کنم در حد پیشنهاد این بود که کاش نور خیلی یکنواخت نبود چون زمان طولانی بود و این یکنواختی می تونست کسل کننده هم باشه.و در آخر کار بازیگرهای نمایش عالی بود.به شخصه دوست دارم دوباره این‌نمایش در اواخر ماه بعد ببینم و اینکه با روزهای اول‌مقایسه کنم.
۲ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
به عنوان افتتاحیه بعد از 5 ماه تعطیلی به خاطر کرونا خوب بود یعنی انتخاب های زیادی نبود ، سبک تِاتر های سیاه بازی و حاجی فیروز و ....
بهتر میشد اگر ک محتوا و مضمون خاصی رو دنبال میکرد و به قول معروف از جایی شروع و به جایی ختم میشد.
توی سالن فاصله گذاری و پروتکل ها رعایت شده بود و بازیگران هم تعدادی ماسک به چانه داشتن و بقیه نداشتن!!!
در انتها وقتی ک ما همچنان منتظر ادامه نمایش بودیم، خانمی ک بعدا حدس زدیم ک کارگردان هست اومد و خیلی با عجله و تند و نا مفهوم اعلام کرد ک بازیگرا به علت رعایت پروتکل ها برای تشکر روی صحنه نمیان!!!!!!!! (در طول نمایش کرونا نبود؟؟)
و هنگام خروج هم بازیگرا و نوازنده ها با همون لباس ها جلوی سالن سوار ماشین هاشون شدن و رفتن:)
برای من ک بیشتر طالب نمایش مفهومی و حرفه ایی هستم چیز جذابی نبود ولی خوب نکته مثبتش این بود ک بعد 5 ماه پیش قدم شدن برای شروع تئاترها آفرین داره.
پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اهدای جایزۀ ویژۀ سپهبد شهید سلیمانی در جشنوارۀ تئاتر مقاومت  | عکس
اهدای جایزۀ ویژۀ سپهبد شهید سلیمانی در جشنوارۀ تئاتر مقاومت
دبیر هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، از اهدای جایزۀ ویژۀ سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در مراسم اختتامیۀ این جشنواره خبر داد.  به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنوارۀ ...
دیدن ادامه ››

دبیر هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، از اهدای جایزۀ ویژۀ سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در مراسم اختتامیۀ این جشنواره خبر داد.
 
به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت حمید نیلی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوع مقاومت و ضرورت ترویج سیره و روش چهرۀ محبوب فرهنگ پایداری ایران و سیدالشهدای جبهۀ مقاومت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، در نظر داریم تا در آیین پایانی و اختتامیۀ جشنوارۀ امسال، با اهدای جایزۀ حاج قاسم سلیمانی، از یک اثر برجسته و برگزیده تقدیر به‌عمل آوریم.
مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس افزود: تصمیم داریم این جایزه را برای دوره‌های بعدی جشنوارۀ تئاتر مقاومت نیز نهادینه و تثبیت کنیم و پس از این، در پایان  هر دوره از جشنواره، این جایزۀ ویژه به یک اثر برگزیده تعلق گیرد، تا به نوعی ادای دین، تعلق خاطر و همبستگی جامعۀ متعهد و فرهیختۀ تئاتر کشور با این سردار آسمانی ابدی شود.
نیلی استقبال از جشنواره را بیش از انتظار ارزیابی کرد و گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر هنرمندان و اهالی شریف تئاتر کشور، تصمیم گرفتیم مهلت ارسال آثار را در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و محیطی و دانشجویی تمدید کنیم.
نیلی افزود: خوشبختانه آثار رسیده از نظر کمّی، نویدبخش پویایی و زنده بودن جریان تئاتر مقاومت در سراسر کشور است و امیدواریم تا پس از ارزیابی‌های مقدماتی و اولیه، از بعد کیفی نیز به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذرماه سال جاری با دبیری حمید نیلی برگزار خواهد شد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
زمان نمایش علاوه بر تایم آنتراکت، 3 ساعت و 20 دقیقه است. لطفا اصلاح شود.
با خسته نباشید خدمت اعضای گروه محترم.
سپهر، مریم شریعتی و پویا فلاح این را خواندند
نیلوفر ثانی این را دوست دارد
نکنه ۹شب کرونا نیست این ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه رو انداختن این وقت شب
۳ روز پیش، دوشنبه
واقعن صندلی های مستقل راحت نیستند و کشش نشستن بیش از ٥٠-٦٠ دقیقه را ندارند!
۲ روز پیش، سه‌شنبه
رضا بهکام
واقعن صندلی های مستقل راحت نیستند و کشش نشستن بیش از ٥٠-٦٠ دقیقه را ندارند!
من فکرکنم هزاربار تکون خوردم و خوبیش این بود دو‌طرفم صندلی خالی بود و مزاحمتی برای کسی نداشت اما واقعا سخته بخصوص که اجراخودش ۳ساعته
۲ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
ویدیو
درباره نمایش و همیشه پاییز i
تیزر نمایش «و همیشه پاییز...» در سالن مولوی
محمد محقق، علی عبدالرحیم و elmira rezaei این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اصلا نفهمیدم . خوب شد یه آنتراکت وسطش داشت تا به تماشاچی فرصت فرار رو بده . آخه تو این اوضاع روانی جامعه که همه تحت فشارند ساخت چنین نمایش بی سر و تهی چه کمکی میکنه . آدم هیج کار نکنه بهتر از اینه فشار روانی بقیه رو بیشتر کنه . تو رو خدا کارهای شاد و باحال بسازید .
عاشق این صراحت و روراستی تون هستم :)
۳ روز پیش، دوشنبه
ببخشید جسارت می کنم خوب جم تی وی یا خندوانه ببین خوب
حتی سینماهایی هستن تاتر قهوه خانه زری خانم اجرا می کنن

خیلی راحت بود از نقد کارها متوجه بشی که کار خنده دار وکمدی نیست
۲ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بازگشایی سالن‌های تئاتر کانون با فاصله‌گذاری مخاطبان | عکس
بازگشایی سالن‌های تئاتر کانون با فاصله‌گذاری مخاطبان
مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز اجرای نمایش در مرکز تولید تئاتر کانون خبر داد.به گزارش تیوال اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیر مشهدی‌عباس ...
دیدن ادامه ››

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آغاز اجرای نمایش در مرکز تولید تئاتر کانون خبر داد.

به گزارش تیوال اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیر مشهدی‌عباس گفت: فعالیت سالن‌های بوستان و گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۱۱ تیر ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.

وی درباره شرایط تازه‌ی اجرا در این مرکز گفت: برای آغاز دوباره فعالیت تئاتر این مرکز، دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی در سه بخش ویژه پرسنل، تماشاگران و گروه‌ها در محوطه سالن انتظار این مرکز نصب شده و تلاش خواهیم کرد تا همه‌ی موازین بهداشتی به درستی رعایت شود.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون با بر شمردن مفاد این پروتکل افزود: در ابتدای ورود به سالن انتظار، از تمامی میهمانان، با دستگاه تب‌سنج، تست گرفته خواهد شد و از ورود مراجعانی که تب بالای ۳۸ درجه داشته باشند، خودداری می‌شود.
وی در ادامه یادآور شد: برای رفاه حال کودکان و والدین در تمامی بخش‌های عمومی اعم از سالن انتظار، سالن نمایش و سرویس‌های بهداشتی، مواد ضدعفونی تعبیه شده و همچنین در بخش ورودی و خروجی سالن‌ها برای جلوگیری از ازدحام، علائم فاصله‌گذاری بر روی زمین نصب شده که تماشاگران بر اساس این علائم به سالن وارد یا خارج شوند.

کودکان در محیطی امن به تماشای تئاتر می‌نشینند
مشهدی‌عباس از لزوم رعایت استفاده از ماسک، شیلد و دستکش از سوی پرسنل این مرکز خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را به‌کار بستیم تا کودکان در محیطی امن و ایمن به تماشای نمایش‌ها بنشینند. برای این منظور ماسک‌های کودک نیز در ابتدای ورودی سالن‌ها به کودکان هدیه می‌شود.

تقلیل ظرفیت سالن‌های تئاتر، برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی
وی از تقلیل ظرفیت‌های سالن‌های گلستان و بوستان و تهویه مناسب سالن‌ها خبر داد و افزود: با توجه به موازین بهداشتی و برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ظرفیت سالن‌های نمایش در این مرکز به نصف تقلیل داده شده و صندلی‌ها تک نفره، دو نفره و سه نفره ویژه خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به حمایت‌های کانون از گروه‌های آماده اجرا با توجه به تعطیلی‌های چند ماه اخیر بر اثر شیوع بیماری کرونا، درباره انتخاب نمایش‌ها برای اجرا در شرایط کنونی گفت: گروه‌هایی انتخاب شده که تک پرسوناژ هستند و عوامل کمتری دارند. همچنین در این مدت، از نمایش‌هایی دعوت خواهیم کرد که زمان اجرای کمتری نسبت به دیگر اجراها دارند تا تماشاگران به‌ویژه کودکان در مدت زمان کوتاه‌تری در محیط بسته‌ی سالن‌ها حضور داشته باشند.

یادآوری می‌شود مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک لاله تهران واقع شده است.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
خب اولین نمایش بعد از کرونام خوب بود بسلامتی.
حرکات فیزیکی بازیگرا با صدا بسیار هماهنگ بود. صحنه درخت شدن و تبر خوردن درخت و دوست داشتم. امیدوارم یه روز با تبر بیوفتم به جون صندلی های سالن مولوی بلکم صندلیهاش استاندارد بشه و همیشه یه کله جلوم نباشه
نور پردازی و موضوع هم خوب
دست آقای فلاحت پیشه درد نکنه
دوست داشتم بعد از اجرا حضوری بهتون خسته نباشید بگم ولی انقدر این ماسکم کلافه ام کرده بود که فقط از سالن زدم بیرون 😭