تیوال تئاتر
S3 : 23:55:28
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

mohammad ali keshvad
درباره نمایش اُسلو i
مهمترین نقطه قوت: بازی های خیلی خیلی خوب. همه خوب بودن و هماهنگ. هوتن شکیبا سرراست و مثل همیشه بی نقص. با اینکه شناخته شده ترین بازیگر کار بودش برای مخاطب ولی حضورش هیچ خللی در هنرنمایی سایرین ایجاد نمیکرد و توجه مخاطب به همه بازیگران به خوبی جلب میشد . طراحی لباس هم عالی بود
مهترین نقطه ضعف: من نمایشنامه رو نصفه نیمه خوندم. خیلی ساده تر و روان تر از اجرایی هست که دیدم. تاکید خیلی زیادی رو فرم شده و همین باعث شده مخاطب محتوا رو خوب نگیره و متوجهش نشه. کاش وفاداری به متن نمایشنامه بیشتر می بود تا همه قشنگ متوجه اجرا بشن.
امیرمسعود فدائی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی با بازی‌های خیلی خوب ولی پیچیده نمایی بیش از حد... واقعاً نتونستم متوجه بشم چرا موضوع به این سادگی که کشش لازم رو هم داره انقدر بی‌دلیل کش‌دار و پیچیده شده بود... حدود ۴۰ دقیقه از کار باید حذف بشه تا کار شسته رفته و قابل درکی ببینیم!! بی‌زحمت اگر خواستید ۴۰ دقیقه رو حذف کنید از بخش‌هایی که به زبانی غیر از زبان فارسی ما صحبت میشه حذف کنید :))
نیلوفر، فرزاد جعفریان، فرزاد و کیمیا فاضل این را دوست دارند
واقعا پیچیده نمایی بیش از حد و بی دلیل..
۲۸ دقیقه پیش
بازی های عالی بود
۱۵ دقیقه پیش
نیلوفر جان منم قدیم حالم به هم می‌خورد از این ادا اطوارها ولی الآن دیگه اونقدر هم بدم نمیاد...

بله آقای کشواد، از نظر من بازی‌ها عالی بودن، فقط این همه هنر و زحمت فدای روشنفکرنمایی کارگردان شد...
۱۲ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کیمیا فاضل
درباره نمایش اُسلو i
نمایشی بسیار ضعیف با موضوعی کلیشه ای درباره اسرائیل و فلسطین. وقت تلف کردن محض
امیرمسعود فدائی و فرزاد این را خواندند
نیلوفر این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میگفت مادر گاز داشتن مهم نیست با خدا بودن مهمه...
منم همیشه فکر میکردم اینجا که خدا نیست هیچی نیست اونجا که خدا هست دیگه هیچی نیست یا نه هیچی مهم نیست یا اصلا هیچ مهمی مهم نیست....
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الْآخِرَةِ.. تو هستی به فی الاخرتش فکر نمیکنم تو بمون به هیچی‌فکر نمیکنم....
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سجادح
درباره نمایش واگیر ندارد i
بعنوان یکی از مبتلایان ایکتیوز این شانس را داشتم که در یکی از گروههای مجازی بیماران تبلیغ این نمایش را دیدم و با توجه به علاقه ای که شخصا به تئاتر دارم، به تماشای این نمایش رفتم. ابتدای ورودم به سالن نمایش از تعداد کم تماشاگران تعجب کردم. در پایان نمایش هم ازینکه از چنین نمایش خوبی اینقدر کم استقبال شده بود خیلی متعجب شدم. این نمایش اجرای آبرومندی است و با توجه به داستان که به مشکلات بیماران نادر بطور عام و بیماران ایکتیوزی به طور خاص می پردازد، ارزش دیدن را دارد. بنظرم اگر قبل از تماشای این نمایش جستجوی کوتاهی در اینترنت راجع به بیماری ایکتیوز داشته باشید، بیشتر با موضوع نمایش ارتباط برقرار می کنید.شاید با بازی های قدرتمندتر بهتر بتوان فضای احساسی داستان را منتقل کرد. اما تیم کنونی هم بازی قابل قبولی را ارائه داده است و به همگی خسته نباشید و ... دیدن ادامه » خداقوت می گم.
پویا فلاح و شاهین این را خواندند
امیر مسعود این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من فقط یه چیز میتونم بگم چیزی نیست که از یه نمایش انتظار داشته باشید و تو این نمایش نباشه...
شاهین و فرزاد این را خواندند
عادله گرشاسبی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
صبا صالحیان
درباره نمایش اُسلو i
هماهنگی در اجرا خیلی خوب بود... ولی دنبال کردن داستان برای من که اطلاعات سیاسی ناقصی دارم، سخت بود. تلاشم رو کردم که بفهممش. اما بعضی جاها، دیالوگ‌ها سریع‌ بیان میشد و گاهی هم صداها توی هم میومد و کلام واضح نبود برای من... البته، تسلط گروه به زبان‌های مختلف و لهجه‌ها خیلی خوب بود به نظرم. در کل، از نظر اجرایی کار رو دوست داشتم و اگه موضوع برام جذاب‌تر بود، می‌تونستم ارتباط بهتری با کار برقرار کنم.
خانم صالحیان گرامی سلام .. نمایشنامه اسلو اثر راجرز ، به نقل از منتقدان آمریکایی و اروپایی در ژانر دلهره اور سیاسی می گنجد و خود متن نمایشنامه اتفاقا خیلی سر راست و روشن به ماجراهای مذاکرات پشت پرده برای ایجاد گفتگو و صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی می ... دیدن ادامه » پردازد که توسط بخشی از افراد در وزارت امور خارجه نروژ و تشکل مردمی ان پشتیبانی و اقدام شده..
به نظر من نمایشنامه انقدر شفاف و سر راست به معرفی شخصیت ها و روابط می پردازد که لزوما به داشتن دانش سیاسی زیادنیازی نیست ...
اما آقای باپیری اولا از نمایشنامه سر راست اما پرکشش سیاسی اسلو(سیاسی در معنای متداول و ژورنالیستی آن) سیاست زدایی کرده اند و از طرف دیگر به طرز پرسش برانگیزی آنرا گنگ و پیچیده نما طراحی و اجرا کرده ....
واقعا دلیل انتخاب چنین‌طراحی گنگ، نا رسا و البته به زعم بنده کسالت بار و نامنطبق با متن راجرز که سرشار از جملات و گزاره های تحلیل گرایانه نسبت به مواضع دوطرف مجادله است، متوجه نشدم
ارادتمند
۱ ساعت پیش
درست می فرمایید نمایش در وهله اول باید با تماشاگرانش ارتباط برقرار کند. مساله اینجاست که اقای باپیری به عنوان کارگردان تجربه گرا-فرم گرا یک متن اساسا کاملا استوار بر محتوی و مجادله و شخصیت را صرفا با طراحی فرم گرا و گنگ پیش برده ... زبان اجرایی-فرمیک انتخابی ... دیدن ادامه » هیچ دلالت یا انعکاسی از محتوی متن راجرز را به زعم من بازتاب نمی دهد..
پسران تاریخ اشکان خیل نژاد هم گروهی باپیری به نظرم نمونه بسیار موفق اجرای نمایش مبتنی بر متن با زبان طراحی شاعرانه و ژستیک بدن بازیگران بود که در اسلو با نمونه شکست خورده و ناقص ان مواجه بودیم ..
می بخشید زیاد نوشتم:))
۱ ساعت پیش
بله موافقم با شما که این فرم اجرا مناسب این متن نیست زیاد. یا حداقل تلاش بیشتری لازم بوده تا فرم و محتوا با هم هماهنگ بشن.
متاسفانه پسران تاریخ رو ندیدم.
خواهش می‌کنم. توضیحاتتون خوب بود.
۳۴ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش «سه کیلو 250 گرم» به کارگردانی محسن نجارحسینی و نویسندگیِ مهدیه زندیه بازتابی از زندگی ناتورالیستیِ خانواده‌ای گرفتار مسائل اقتصادی است. خانواده‌ا‌ی که درگیر مسئلۀ اعتیاد و فقر است. آن‌چه در این اجرا مشهود است، زیبایی‌شناسیِ کثافت زندگیِ این خانواده در طراحی صحنه است. اعضای خانواده، جز برادر بزرگ‌تر، حاضر به انجام اموری غیر اخلاقی برای رسیدن به زندگیِ عادی هستند. دست به هر عملی چون دروغ، فروش مواد مخدر و تخریب شخصیت می‌زنند تا خود را موجه نشان دهند. آنچه کریستوفر لش در بحث «خودشیفتگی» می‌گوید در نحوۀ رفتار اعضای خانواده دیده می‌شود؛ افراد به‌منظور موجه‌نشان دادن کارهای غیر اخلاقی خود، دست به توجیه می‌زند و اعمال خود را صواب می‌داند. برادر کوچک‌تر، تضرر خود از شریک خود را عاملی برای انجام هر کاری می‌داند. به همین منوال، داماد، ... دیدن ادامه » تعدیل نیرو و اخراج‌شدن از شرکت؛ زنِ برادر بزرگ‌تر نیز زندگیِ سخت و حقوق کم دریافت‌کردن خود از ناخن‌کاشتن در آرایشگاه. رویدادهای تحمیل‌شده به این خانواده، ناخودآگاه، افراد خانواده را در باتلاقی می‌اندازد که آن‌ها با هر دست‌وپازدنی بیشتر در این باتلاق فرو می‌روند.
مهدی زندیه، به‌عنوان نویسنده، بحران خانواده‌ای را بدون هیچ سکوت و تنفسی روایت می‌کند. گویی، خودکار روی کاغذ گذاشته شده و هر رویدادی که پیش‌برندۀ ماجرا باشد در متن گنجانده شده است. رویدادهایی کلیشه‌ای، تکراری و دیده‌شده که هیچ شوکی برای مخاطب ایجاد نکرده و او را به تفکر وا نمی‌دارد. این اتفاقات، پیش‌بینی‌شونده هستند، به طوری که تجربۀ محدود نویسنده در معرض دید قرار می‌گیرد و دلالتگرِ روایت‌های کپی‌شده دربارۀ اعتیاد در آثار گذشتۀ هنری است. ضرب‌آهنگ و ریتم اثر، آن‌قدر تند و بدون سکوت است که درواقع هیچ ریتمی را به وجود نمی‌آورد. همین امر، سبب می‌شود که کارگردان هم در این منجلاب با میزانسن‌هایی رئالیستی و غیر قابل توجیه، متوجه ضرب‌آهنگ تند اجرا نشده و «سه کیلو 250 گرم» نمایشی بی‌ریتم و عامه‌پسند لقب بگیرد.
همان‌طور که گفته شد، فضای این نمایش، فضایی ناتورالیستی که تنها به نشان‌دادن سیاهی و شوربختی خانواده‌ای بسنده می‌کند؛ در حالی که از موارد مهم در خلق اثری ناتورالیستی «جبر وراثت» است. در پایان کار، جبر وراثت شکسته شده و شخصیت‌ها باامید از صحنه خارج می‌شوند تا سوی زندگی مسرت‌بخش و خوشبخت حرکت کنند. از دیگر نقاط ضعف کار نیز تصمیم نویسنده یا کارگردان در خارج‌کردن بی‌دلیل و تعمدی همۀ شخصیت‌هاست که برادر بزرگ را به‌زور در قاب تنهایی خویش نشان دهد.

مهران عشریه
بیست‌ودوم مهرماه سال یک‌ هزار و سیصدونودوهشت خورشیدی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با امید موفقیت بیشتر برای آقای اسماعیل کاشی و گروهشون
دمتون گرم
لذت بردیم
نورا احمدی و عادله گرشاسبی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
و متاسفانه باز هم حمله حساب های جعلی برای کامنت و امتیاز. عزیزان این روش نتیجه معکوس میده. چرا انقد نظرات و امتیازات به این شکل زیاد شدن تو تیوال؟ حرفه ای های تئاتر گول نمیخورن ولی واقعا ممکنه نتایج خیلی منفی روی تئاتر کشورمون در نهایت داشته باشه
میلاد علایی و شاهین این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خسته نباشید میگم به تمام بازیگران که تمام انرژی شونو صرف کردن تا ما لذت ببریم از دیدن کار
واقعا کارگردانی در لحظه لحظه ی کار موج میزد
افکت ها و موسیقی های جذابی که در کار استفاده شده بودن
گریم خوب و درخور کار
دمتون گرم لذت بردیم
شاهین و عادله گرشاسبی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نوشته ای بسیار روان بازی بازیگران بسیار دلنشین
شاهین این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همه چیز خوب و بازیها بسیار قوی بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد خداوردی
درباره نمایش نیست i
نقدی بر نمایش #نیست
نوشته #امین_عظیمی
به کارگردانی #حسنیه_زاهدی
داستان زنی بنام سهیلا که گم شده و نیست که بر پایه روایت بازیگران نقل میشود شیوه ای که میتوان گفت پیش از این امیر رضا کوهستانی در بیشتر نمایشهایش از جمله کوارتت معرفی کرد .
مهمترین مسئله نمایش مکان است . مکان از ابتدا مشخص نیست صحنه دو سویه و بازیگران بین تماشاچی روایت میکنند . بازیگر برای تماشاچی ماجرا را روایت میکند و با ایجاد تصویر ذهنی عنصر خیال را که نزدیکترین شیوه تئاتر ایرانی است به مخاطب عرضه میدارد . در نیمه های نمایش با تصاویر ویدئویی مواجه میشویم ما هنوز نمی دانیم کجا هستیم و چرا این داستان روایت میشود ؟ با این حال صدای شخصیتهای واقعی به ما نشان میدهد که گویی در خانه هستیم و این روایتها بین دختران یک خانواده برقرار است . روایتی مستند گونه که نصفه نیمه با مکانی که خانه است ... دیدن ادامه » ولی هیچ نشانه ای از منزل در اجرا دیده نمیشود .( بجز لحظات انتهایی که میز شام چیده میشود )
شخصیتها با یکدیگر گفتگویی بسیار ضعیف و گنگ برقرار میکنند و تکلیف مشخص نیست که کدام یک از این چهار شخصیت کجای ماجرا قرار دارند . طراحی لباس هم مثل طراحی صحنه چیزی به ما نمیدهد . نکته حائز اهمیت صدای شخصیتهای واقعی است که کاملا مجزا از یکدیگر اند و ما با صدای آنها مشخصه های فردی هر شخصیت را از دیگری تمییز میدهیم . چیزی که بازیگران در وهله اول با صدای شخصیتشان به چشم میخورد سن و سال آنهاست که دور از باور پذیری است . دختر بازیگری که به کلام میگوید شوهر دارد و بچه دارد اما پیداست که بیست سال هم ندارد و هیچ تجربه شوهر داری را نچشیده . با این حال بازی ها روان و واقعی است و تلاش زیاد بازیگران در ایجاد تصاویر ذهنی به خوبی انجام شده .
ضرورت اجرا با پرداختن به مسائلی که تابو های اجتماعی را مطرح میکند قابل ستایش است .
استفاده از پارازیت چه تصویری و چه صوتی کمکی به کارگردانی نکرده و تنها برای ایجاد اغتشاش در کلام برای جلب مخاطب بکار میرود . با این حال نیست اثری است قابل تامل که حتما باید دید .
#محمد_خداوردی
سودابه احمدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فرزین
درباره نمایش مشق شب i
نمایش بسیار خوب و پر مفهوم
پدر نماد دیکتاتوری که به نظر بنده با وعده پوچ مسافرت و آقای همسایه ای که در کار نیست (چون حتی اسم او را هم پدر نمیداند و در برخورد با پسر کوچک او را اشتباه میگیرد.) و بیرون خانه ای که نه اقای همسایه ای هست و نه برفی حقیقی و اینها فقط تصویری است که پدر دیکتاتور برایشان ساخته و بقیه اعضا هم پلشت وار آنرا پذیرفته اند .
خانواده(یا جامعه ای) که دچار رخوت شده و توان نجات خود را ندارد و امیدش به خارج ازجامعه خودش است.(در برخوردشان با پسر کوچک هم حتی از او کمک میخواهند)
و پسر کوتوله خانواده(در ظاهر ضعیف) که همواره مورد کم توجهی و تحقیر قرار گرفته ولی در آخر نماد شجاعت و ظلم ناپذیری است.
این نمایش حتی من رو نمیدونم به درست یا غلط یاد نمایش "به وقت پازولینی" انداخت ...به یاد فصل عصبیت/فصل پلشتی/فصل خون...
خسته نباشید فراوان به همه ... دیدن ادامه » عوامل نمایش

شاهین این را خواند
سودابه احمدی و گلبرگ کامروز(گافکا) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قرارداد اسلو برای تینیجرها
خوب نبود
بازی ها ضعیف به خصوص خانم ها
مردها بیان قوی..
حوب بود ۳۰ بیشتر نسلفیدم
برای نوجوانان و حامیان هوتن شکیبا پیشنهاد
و برای دیگران خیر
نیلوفر پیری این را خواند
نیلوفر و سودابه احمدی این را دوست دارند
برای تین ایجرها ؛)) اره واقعا..
بازیها که خوب بود..البته به جز هوتن شکیبا به نظرم..
۳ ساعت پیش
نیلوفر خانم
بازی ها کلا بد بود
از اون بدتر کارگردانی بدش هست
۲ ساعت پیش
خیلی وقت بود ازتان خبری نبود
خانم سودابه اجمدی..
خوب هستید..
نقد بنویسید و لذت ببریم
۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بسیار زیبا و دوست داشتنی و مناسب برای دوباره دیدن
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در یک کلام عالی بود، غافلگیر کننده و هیجان انگیز. سبکی که تا بحال ندیده بودم مشابهش. از اون اجراها که تا چند روز بعد بهش فکر میکنی
شاهین این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بنده برای امروز ۲ بلیط دارم که متاسفانه امکان رفتن ندارم اگر تمایل داشتین در خدمتم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید