کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال تئاتر
S3 : 20:07:39 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
دبیراجرایی هفدهمین جشنواره تئاترمقاومت منصوب شد | عکس
دبیراجرایی هفدهمین جشنواره تئاترمقاومت منصوب شد
با حکم دبیر "هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت" دبیراجرایی این جشنواره منصوب شد.به گزارش تیوال به نقل از ستادبرگزاری جشنواره سراسری تئاترمقاومت، حمید نیلی دبیرهفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت ...
دیدن ادامه ››

با حکم دبیر "هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت" دبیراجرایی این جشنواره منصوب شد.
به گزارش تیوال به نقل از ستادبرگزاری جشنواره سراسری تئاترمقاومت، حمید نیلی دبیرهفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت طی حکمی توحید معصومی را به عنوان دبیراجرایی این جشنواره منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است:
نظر به تعهد و تخصص جنابعالی در عرصه هنرهای نمایشی کشور و همچنین تجارب مفید و ارزنده شما در ساماندهی، انسجام و هم‌افزایی خانواده بزرگ تئاتر کشور، به موجب این حکم، به عنوان "دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت" منصوب می‌شوید.
امیدوارم با استعانت از درگاه حضرت حق جل جلاله در برگزاری هرچه باشکوه تر هفدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مقاومت و بهره مندی از ظرفیت بالای هنرمندان متعهد تئاترمقاومت کشور کوشا باشید."

توحید معصومی متولد ۱۳۵۴ دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارشناس ارشد کارگردانی از دانشکده هنر ومعماری است و از سال ۱۳۶۸ فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.
کارگردانی بیش از ۳۰ نمایش صحنه ای و تله تئاتر و حضور در چند دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سوره، ماه، تئاتر مقاومت و... و کسب جوایز مختلف از جشنواره های گوناگون از جمله سوابق هنری توحید معصومی است. وی همچنین در دوره‌های بیست و دوم تا بیست و ششم  جشنواره سراسری تئاتر سوره به عنوان مشاور اجرایی حضور داشته و پنج دوره دبیری جشنواره استانی تئاتر سوره استان اردبیل را بین سالهای ۸۲ تا ۸۶ بر عهده داشته است. وی در پنج سال اخیر مدیر امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و مشاور مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری بوده است.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت به همت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح  و با دبیری حمید نیلی آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کتاب جدید نویسنده «هنر شفاف اندیشیدن» منتشر شد | عکس
با عنوان «هنر بی‌خبر زیستن»
کتاب جدید نویسنده «هنر شفاف اندیشیدن» منتشر شد
کتاب جدید «رولف دوبلی» با نام «هنر بی‌خبر زیستن» و با عنوان فرعی " خط مشی برای زندگی شاد، آرام و عقلانی"  به فارسی ترجمه و منتشر شد.این کتاب درواقع اثر جدید ...
دیدن ادامه ››

کتاب جدید «رولف دوبلی» با نام «هنر بی‌خبر زیستن» و با عنوان فرعی " خط مشی برای زندگی شاد، آرام و عقلانی"  به فارسی ترجمه و منتشر شد.

این کتاب درواقع اثر جدید نویسنده کتاب‌های پرمخاطب «هنر شفاف اندیشیدن» و «هنر خوب زیستن» است که با ترجمه فاطمه قره‌باقی و حمیدرضا رنجبریان، توسط انتشارات آرادمان به بازار نشر ایران عرضه شده است.

رولف دوبلی، متولد سال ۱۹۶۶، نویسنده و کارآفرین اهل سوییس است. او دانش‌آموخته ام‌بی‌آی و دکتری فلسفهٔ اقتصاد است.

دوبلی از مؤسسان بزرگ‌ترین مؤسسه فراهم آورندهٔ خلاصهٔ کتاب است. او به‌خاطر تألیف کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» به شهرت بالایی دست یافت. «هنر چگونه زیستن» دیگر کتاب مشهور اوست.

آثار دوبلی تاکنون به ده‌ها زبان دنیا، ازجمله فارسی، منتشر شده‌اند.

 
این نویسنده سرشناس در کتاب جدید خود به این مهم پرداخته که در تسخیر اخبار روزانه قرار گرفتن، چگونه وجود انسانی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و از زایش و خلاقیت باز می‌دارد. او همچنین در این کتاب، نوعی نسخه عملی برای برون‌رفت از وضعیتِ در تسخیر اخبار عمدتا بد روزانه بودن، و درواقع زندگی بهتر داشتن، ارایه کرده است.

دوبلی در این کتاب این‌گونه سخن گفته است:

"سلام، اسم من رولف است و من معتاد به اخبار هستم"

اگر در گروه‌های خوددرمانی اعتیاد به اخبار، مثل گروه‌های مشابه برای ترک الکل می‌خواستم خودم را معرفی کنم، با عبارت بالا شروع می‌کردم. این داستان به 10 سال پیش برمی‌گردد.

من تا زمانی که ده‌ها هزار ساعت از عمرم را صرف خواندن اخبار کردم، به این موضوع پی نبرده بودم. از خودم دو سؤال پرسیدم: "آیا اکنون جهان را بهتر از قبل می‌شناسی؟" و اینکه "آیا الآن می‌توانی تصمیم‌های بهتری بگیری؟" جواب هر دو منفی بود... طی دوره‌های زندگی‌ام کتاب‌های بی‌شماری درباره مدیریت زمان خوانده‌ام و بیش از ده مورد از پیشنهادهای خوبشان را در زندگی‌ام اعمال کرده‌ام و امروز به این نتیجه رسیده‌ام که حذف اخبار از زندگی بهترین روش ذخیره زمان است.

به‌زودی برای تولید اخبار جعلی نیازی به انسانها نخواهیم داشت. برنامه‌های کامپیوتری هوشمند می‌توانند خودشان آن‌ها را بنویسند. در آینده این مقاله‌های تولیدشده متناسب با سلیقه مصرف‌کنندگان خبری ساخته و پرداخته می‌شوند. مقاومت در برابر آن تقریبا غیرممکن است، حتی برای موارد حساس. اینکه این مقاله‌ها با واقعیت تطابق دارند یا نه، موضوعی ثانویه است. آنچه اهمیت دارد، تعداد کلیک‌ها و درآمد تبلیغاتی حاصل از آن است، یا اینکه بتوانند نظرات ما را به این سو و آن سو ببرند یا ما را به خرید چیزی ترغیب کنند.

نصیحتی برایتان دارم؛ سعی نکنید مسائل نامفهوم و بی‌معنای دنیا را پاکسازی کنید، موفق نخواهید شد. جهان می‌تواند بیشتر از آنکه شما بتوانید دیوانه بمانید، غیرمنطقی باقی بماند. قانون استورجن را در ذهن داشته باشید و آن را پرهیزکارانه بپذیرید، آن‌وقت زندگی بهتری خواهید داشت.

 
کتاب «هنر بی‌خبر زیستن» را آرادمان در ۱۲۰ صفحه به‌ بهای ۲۲ هزار تومان منتشر کرده است.



 

 

 

جعفر میراحمدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر منتشر شد | عکس
نخستین شماره‌ی پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر در پایان هفته‌ی ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد
پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر منتشر شد
پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر منتشر شد. نخستین شماره‌ی پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر در پایان هفته‌ی ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد. سردبیری این پادکست ...
دیدن ادامه ››

پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر منتشر شد.

نخستین شماره‌ی پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر در پایان هفته‌ی ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد.

سردبیری این پادکست را سارا حدادی ( کارشناس ارشد ارتباطات و نائب رییس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر ) عهده دار است و محمدرضا ایمانیان راوی این مجموعه پادکست خواهد بود.

پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر راوی محور بوده و هر شماره میزبان یکی از فعالین حوزه ی ارتباطات در عرصه ی تئاتر خواهد بود  ، مهمان نخستین شماره ی این پادکست به مناسبت هفته ی ارتباطات و روابط عمومی تئاتر ، ایلیا شمس رییس هییت مدیره‌ کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر و فعال حوزه ی ارتباطات بوده و در خصوص سواد رسانه ای و نقش آن بر مخاطب صحبت کرده است. 

همچنین در هر شماره از این پادکست یک موسیقی از یکی از آهنگسازان بزرگ جهان معرفی می شود این شماره با قطعه ی کلاسیک Divertimento اثر ولفگانگ آمادئوس موتزارت همراه شده است.

پادکست این کانون به صورت گاهنامه در پلتفرم های شنیداری نظیر شنوتو ، castbox و Spotify و همچنین در بستر آپارات و اینستاگرام قابل دسترسی است .

سارا حدادی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اسامی برگزیدگان نخستین فستیوال بین المللی شادواره رنگی منتشر شد  | عکس
اسامی برگزیدگان نخستین فستیوال بین المللی شادواره رنگی منتشر شد
به گزارش رسانه نخستین فستیوال بین المللی شادواره رنگی، هیات داوران این فستیوال طی بیانیه ای اسامی برگزیدگان را اعلام کردند .این بیانیه به شرح ذیل می باشد: بشر با هنر در خیلی ادوارِ توان‌فرسای ...
دیدن ادامه ››

به گزارش رسانه نخستین فستیوال بین المللی شادواره رنگی، هیات داوران این فستیوال طی بیانیه ای اسامی برگزیدگان را اعلام کردند .
این بیانیه به شرح ذیل می باشد:
 
بشر با هنر در خیلی ادوارِ توان‌فرسای تاریخی جان خود و هم‌نوعان خود را نجات بخشیده است.
این راز هنر است که زنده می‌کند و زندگی می‌بخشد.
تاریخ بشر با هنر کلمه و کلماتی تابناک و درخشان چنان حک شده است که منشور کوروش گواه آن می‌باشد.
آیا اینها همه از هنر نشأت گرفته است؟!
طی اعصار، دوستی و رفاقت دیرینة انسان با هنر تعاملی نجات‌بخش به‌خود گرفته است.
جمایت و پشتیبانی هنر از انسان که دست‌آورد خود اوست، درجة امید زندگی را به سرحدِ مسرور بودن وشادمان بودن می‌رساند.
در تاریخ بهمن ماه ۱۳۹۸ جهان با ورود ویروسی دگرگون شد، زمین را سکوت حزن‌آلودی فراگرفت، در خانه حبس شدیم. هنر پادرمیانی نمود؛ حامی شد، ناجی شد، امید بخشید، شادی و نشاط تقدیم کرد و راهی تازه برای زندگی جدید با شرایط اکنون پیش آورد.
انگیزة زندگی را دوباره نمایان ساخت که انسان برخیز، بخوان، برقص، یاری کن، بساز و به جنبش درآورد همان‌جا که هستی. در محدوده و چهارچوب خانه و خانواده. این‌گونه شد جهانِ تغییر یافته از ویروس. انسان معاصر امروز که تمام دانش‌های بشری برایش به‌پا خاسته بودند تا آرامش را به او هدیه دهند، از تعامل گروهی اجتماع منع شد. آیا هنر و ادبیات رفیقان انحصار بهترین انتخاب نمی‌باشد.
جشنوارة بین‌المللی شادوارة دنیای رنگی از دل ایران زمین، با فرهنگ غنی زندگی همراه امید آغاز شد. در زمانی‌که جهان بی‌مرز گشته و انسان به خانه و خانواده پناه آورده است، باز هم در این دوران بهترین امید و انگیزه برای ما انسان‌ها برای بازگشت به هنروادبیات و سکوت می‌باشد. در هنروادبیات، سکوت، خانه و خانواده به دور از طبیعت و جمع که جزئی از روح آدمی‌ست، خود را مرور می‌کنیم تا راهی تازه برای زندگی شاد و پر از امید بیابیم. در همین راستا ما نیز قدمی برداشتیم  برای همه، حتا خودمان. رقابت را از بخش کودک برداشتیم تا ریشة کودکانمان بدون دغدغه با آرامش در این‌روزها قوت بگیرد. شاد باشد، تفریح کند و لذت ببرد. برای تعدادی از جوانان و بزرگ‌ترها هدیه‌ای درنظر گرفته شد که هزینة هنر شود.
گروه داوران این شادواره پیشنهاد می‌کند:
در همة دوره‌های برگزاری محوریت اصلی خانواده باشد.
مورد دوم؛ تا برگزاری جشنوارة بعدی تعاملی دوطرفه بین شرکت‌کنندگان و دبیرخانه برنامه‌ریزی شود.
سومین مورد؛ کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده را با هنر و ادبیات غنی ایران آشتی دهیم.
و چهارمین مورد؛ صفحه مجازی شادواره، مکانی برای ارائه آثار هنری درطول سال باشد.

اعلام نتایج اولین فستیوال شادواره دنیای رنگی
اسفند-اردیبهشت
۱۳۹۹_۱۳۹۸

در بخش
۱- اولین اثر
بردیا بهمئی از شهرستان امیدیه

۲-آرا مردمی:
محمد رضاکارگر قزوین

۳-خلاقیت خانواده:
امیر فاضل و دخترشان ناز رو فاضل از تهران
هانیه کسایی و دخترشان باران نجاتیان از تهران

۴_فیلم:
سرزمین جوراب های گمشده خانم حمیده حقدل شیراز

۵-نقاشی:
ژیلاقوامی  سنندج

۶-خانه رنگی شهر رنگی:
احمد مرتضوی امیدیه
محمد حسین شریفی امیدیه

۷-موسیقی:
پالین از لس آنجلس
ابی دریایی تهران

۸- نگاه به موضوع جشنواره:
علی اکبر پشم فروشان اهواز

۹-مفاهیم انسانی (صلح و دوستی)
روشا میر آفتاب تهران

۱۰_خلاقیت هنری :
زهرا سحر امیدیه

۱۱-دابسمش: کارگروهی (آتنا، فاطمه، سحر، راز و آرزو) تهران

۱۲-حرفه ای ها :
علی یدالهی تهران
بهرام بهبهانی تهران

در بخش استند آپ کمدی داوران با تشکر از شرکت کنندگان در این بخش انتخابی نداشتند.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پخش زنده مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر+خانه | عکس
پخش زنده مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر+خانه
مراسم اختتامیه جشنواره مجازی تئاتر+خانه به صورت زنده و مجازی از شبکه تلویزیونی اینترنتی آنتن پخش خواهد شد.به گزارش ستاد برگزاری جشنواره مجازی تئاتر+خانه، مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان این جشنواره ...
دیدن ادامه ››

مراسم اختتامیه جشنواره مجازی تئاتر+خانه به صورت زنده و مجازی از شبکه تلویزیونی اینترنتی آنتن پخش خواهد شد.

به گزارش ستاد برگزاری جشنواره مجازی تئاتر+خانه، مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان این جشنواره روز شنبه ساعت ۱۶ از طریق شبکه تلویزیونی آنتن به نشانی ANTEN.IR   و با حضور جمعی از هنرمندان ، مسئولان فرهنگی و هنری و دست اندرکاران هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد.

این مراسم از طریق صفحه اینستاگرام تماشاخانه سرو به نشانی TAMASHAKHANEH_SARV@ و @REVAYATFATH_IR نیز برای عموم علاقمندان قابل دسترسی است.

همچنین آثار منتخب این جشنواره هم اکنون از طریق سایت تماشا به نشانی  tamasha.com/teatrdarkhane  بارگذاری شده و هم اکنون قابل رویت می باشد.

این مراسم همزمان با شب عید سعید فطر و روز سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی برگزار خواهد شد.

جشنواره مجازی تئاتر+خانه به همت انجمن تئاترانقلاب ودفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با مشارکت شبکه اینترنتی آنتن با دبیری دکتر محمودرضا رحیمی برگزار گردید.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روایتی آوانگارد از زندگی در شهرستان | عکس
«GF» راهی خانه نمایش دا می‌شود
روایتی آوانگارد از زندگی در شهرستان
روزبه اخوان بازیگر و آهنگساز تئاتر دومین نمایش خود در مقام کارگردان را راهی خانه نمایش دا خواهد کرد.به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر سه گانه، روزبه اخوان بازیگر و آهنگساز تئاتر دومین نمایش خود ...
دیدن ادامه ››

روزبه اخوان بازیگر و آهنگساز تئاتر دومین نمایش خود در مقام کارگردان را راهی خانه نمایش دا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر سه گانه، روزبه اخوان بازیگر و آهنگساز تئاتر دومین نمایش خود در مقام کارگردان را راهی خانه نمایش دا خواهد کرد.

به گفته اخوان متن نمایشنامه GF در ایام قرنطینه کرونایی نوشته و گروه بازیگران این اثر هم اکنون بعد از وقفه‌ای کوتاه بار دیگر تمرینات خود برای اجرای این اثر را آغاز کرده اند. GF مخفف اسم دو کاراکتر اصلی نمایش و تداعی کننده دو کلید موسیقیایی سل و فا است.

GF اثری درباره موسیقی و جهان افرادی است که در شهرستان زیست می‌کنند، این روایت با تفکری آوانگارد روی صحنه خانه نمایش دا خواهد رفت.

در خلاصه داستان GF آمده است: دو دلقک فقیر یک سیرک روستایی، از دو کشور و دو زبان و دو فرهنگ مختلف که مدتیست با هم ساز میزنند، اما جایگاه بهتر برای دیده شدن باعث شده است که دیگر آزاد نباشند.

براساس اعلام گروه تئاتر سه گانه نمایش نیمه دوم تابستان سال جاری روی صحنه خواهد رفت. اخوان همچنین همراه با گروه تئاتر داربست در بخش صدا‌های نو پلتفرم داربست حضور دارد.

روزبه اخوان پیش از این در آثاری همچون پینوکیو، مراسم قطع دست در اسپوکن، آژدهاک، مجلس مضحک سیاه گزک خان، کمدی اکتشافات و حکایت عدالت شاهانه به ایفای نقش پرداخته است، همچنین وی در مقام طراح موسیقی در آثاری همچون ارمو، هجوم، آشویتس زنان و کات بلاک همکاری داشته است

نیلوفر ثانی و امیر مسعود این را خواندند
پوریا صادقی و محمد لهاک این را دوست دارند
از نیمه ی تابستان سالن ها باز میشه!؟
۳۱ اردیبهشت
درود بر شما
همچنان منتظر اعلام رسمی هستیم. گمانه‌زنی‌هایی درباره نیمه دوم خردادماه وجود دارد.
۳۱ اردیبهشت
درود همیاری جان
هم باعث خوشحالیه و هم نگرانی...
درمان نشده که هنوز!
۳۱ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بیانیه‌ی ۲۵۰ هنرمند تئاتر پس از توقیف تعداد زیادی از فیلم تئاترها از سوی معاونت سازمان سینمایی، خطاب به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی | عکس
بیانیه‌ی ۲۵۰ هنرمند تئاتر پس از توقیف تعداد زیادی از فیلم تئاترها از سوی معاونت سازمان سینمایی، خطاب به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
جناب آقای عباس صالحیوزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیما ممّیزی را رعایت کرده‌ایم؛ نه چون دوستش داریم یا پذیرفته‌ایمش یا برای‌مان محترم است؛ بلکه چون ساکن سرزمینی هستیم که عاشقانه ...
دیدن ادامه ››

جناب آقای عباس صالحی
وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ما ممّیزی را رعایت کرده‌ایم؛ نه چون دوستش داریم یا پذیرفته‌ایمش یا برای‌مان محترم است؛ بلکه چون ساکن سرزمینی هستیم که عاشقانه دوستش داریم، و قانونِ این سرزمین ـ خوب یا بد ـ ممیّزی را بر گردن ما نهاده. ما در همه‌ی کارهای خود، پیش از تولید، به این ممیّزی فکر می‌کنیم و رعایتش می‌کنیم و اگر چیزی از دست‌مان در برود ممیّزان زحمتش را می‌کشند. پس این نامه درباره‌ی کلیت ممیزی نیست. بلکه به موضوعی در دل ممیّزی می‌پردازد.
نگاهِ همکارانِ سینمایی شما - با توجه به اعتقاد به لزوم ممیزّی - کاملن صحیح است؛ تغییر رسانه، و طیف گسترده‌ی مخاطب، ملاحظات دیگری می‌طلبد؛ همان‌طور که ممیّزی تلویزیون - رسانه‌ای در خانه‌ی همگان، با سینما - رسانه‌ای بسته به انتخابِ تماشاگران - متفاوت است. اما موضوع تآتر کمی فرق می‌کند. اگر تیاتر قرار بود از تلویزیون پخش شود، اعمالِ افزوده‌ممیّزی‌های موردنظر قابل فهم بود چون اثر در برابرِ تماشاگرانِ اتفاقی قرار می‌گیرد. اما پخش آن در شبکه‌ی نمایش خانگی، گرچه به نسبت تماشاگران تالار تیاتر، بسترِ ارائه‌ی گسترده‌تری‌ست، اما گستره‌ی مخاطبان آن را افزایش نخواهد داد. تعداد کل بینندگانِ یک تیاتر، با تعداد بینندگان مجازیِ آن در کل ایران به نسبتِ جمعیت شهر به کشور، چندان تفاوتی نخواهد داشت. بینندگانِ سریال‌ها یا فیلم‌های ارائه‌شده در رسانه‌ی مجازی، به تماشای تیاتر نخواهند نشست. قیاس کنید تعدادِ مخاطبینِ تله‌تیاترهای تلویزیون را با تعداد بینندگانِ سریال‌ها تا صحتِ گفته‌ی ما را دریابید. تآتر تعداد بینندگانِ مشخصی دارد که با تغییر رسانه تغییر نخواهد کرد و سختگیریِ شما تنها علاقمندانِ تآتر در دیگرشهرها یا کسانی که به دلایل شغلی و زمانی که امکانِ حضور ندارند را از یک فعالیت کاملن سالم فرهنگی محروم خواهد کرد. از طرفِ دیگر از آن‌جا که تآتر به دلیل محدودیت‌هایش از خیره‌کنندگی‌های تکنیکیِ سینما برخوردار نیست، گسترش جذابیت را در چالش‌های اندیشه‌ورزانه می‌جوید. به همین دلیل است که ممیّزی متفاوتی می‌طلبد؛ همان‌طور که در یک برنامه‌ی تاریخی یا مستند یا برنامه‌های سیاسی فرهنگیِ گفت‌وگومحور، در همین تلویزیونِ خودمان، تصاویری به نمایش در می‌آید یا حرف‌هایی گفته می‌شود، که هیچ نشانی از آن‌ها در سریال‌ها و فیلم‌ها نیست. تیاتر گسترش جذابیت خود را در همین اندیشه‌ورزی می‌جوید. لذا ما هنرمندانِ تآتر خواهشمندیم با سختگیری و ایجادِ ممیّزیِ جدید برای پخش آنلاینِ تآترها، ۱. تیاترها را کم‌خاصیّت و کم‌مایه نکنید. ۲. فرهنگ‌دوستانِ بی‌دسترس به اجراهای زنده را از این امکانِ موجودِ فرهنگی محروم نکنید.



مرضیه برومند، رویا تیموریان، فاطمه معتمد آریا، رضا کیانیان، قطب الدین صادقی، گلاب آدینه، افشین هاشمی، الهام پاوه نژاد، شبنم مقدمی، بهروز غریب‌پور، نسیم ادبی، سجاد افشاریان، آریان رضایی، مصطفی کوشکی، علی شمس، عباس جمالی، حبیب رضایی، علی سرابی، مارال بنی آدم، مجید مظفری، رامبد جوان، ستاره اسکندری، داود فتحعلی بیگی، احمد مهران‌فر، هادی حجازی‌فر، سارا بهرامی، پانته‌آ بهرام، الهام کردا، محمد حسن معجونی، نادر برهانی مرند، کیومرث مرادی، مهرداد رایانی مخصوص، لیلی رشیدی، علیرضا آرا، علی اصغر دشتی، حمید پورآذری، امین میری، نورالدین حیدری ماهر، منیژه محامدی، محمد اسکندری، محمد قدس، رضا موسوی، بابک برزویه، مریم پالیزبان، حمیدرضا نعیمی، بهنام شرفی، رویا میرعلمی، بهناز جعفری، بهرام ابراهیمی، علیرضا اولیایی، هادی مرزبان، فرزانه کابلی،شقایق دهقان، مونا فرجاد، شمسی صادقی، مسعود میر طاهری، ایمان افشاریان، جوانه دلشاد، حسن عابدی، ایلیا شمس، امیر اثباتی، امیر حسین شفیعی،گیتی قاسمی، مه‌لقا باقری، آنالی شکوری، رضا جاویدی، فرهاد تجویدی، شقایق فرشته، شیوا مکی‌نیان، آیلین کیخایی، پوریا رحیمی سام، نادر فلاح، آیدین الفت، عاطفه تهرانی، میکائیل شهرستانی، ایوب آقاخانی، فقیهه سلطانی، روح اله جعفری، میثم احمدی، حسین تفنگدار، سیروس همتی، جواد پولادی، سام کبودوند، ملودی آرام نیا، رحمت امینی، سهیل ساعی، پدیده جمال‌ها،حدیث رحمانی، شهره سلطانی، آناهیتا اقبال نژاد، وحید آقاپور، وحید لک، فرزانه سهیلی، امیررضا دلاوری، پیام لاریان، آناهیتا همتی، حسن جودکی، سعید سیادت، بهرام بهبهانی، میلاد بهشتی، سیاوش چراغی پور، اتابک نادری، بهاره رهنما، فرزین محدث، احمد جعفری، سهیل مستجابیان، مجید نوروزی، علیرضا کیمنش، محمد علی آهنگران، سید مهرداد ضیایی، امیر کربلایی زاده، مژگان عیوضی، شیوا آباء، پرستو علیزاده، رسول حسینی،حسین فدایی حسین، حسین بنیاد، مهدی کوشکی، کامران شهلایی، الهام شعبانی، امیر قالیچی، محمد هادی عطایی، سعید دشتی، یعقوب صباحی، آرش عزیزی، مریم داننده فرد، مسعود طیبی، مسیح کاظمی، مهدی صفاری نژاد، رامونا شاه، رضا دادویی، مهدیه نساج، لیلا بلوکات، محمد عمروآبادی، مسعود میرمیری، کورش سلیمانی، ترانه کوهستانی، کهبد تاراج،  آرش فصیح، امین بهروزی، تبسم هاشمی، سمانه افکاری، بابک حقی، نیکی مظفری، علی عابدی، علی نورانی، عرفان ابراهیمی، اکبر رضوانیان، سارا رسول زاده، محمد رضا ایمانیان، زینب لک، امیر پارسائیان مهر، امیر حسین دوانی، ایمان یزدی، سارا حدادی، بانیپال شومون، شهرزاد دریازاده، مینا دهنویی، مهران میرمیری، الهه پورجمشید، السا فیروزآذر، مریم شریعتی، فریبرز کریمی، علیرضا ساوه درودی، فرید قبادی، سیاوش البخشی نایینی، سروش طاهری، بابک رفاهی، یلدا عباسی، تورج ثمینی پور، افشین زارعی،لیلی عاج، محمد عاقبتی، پریدخت عابدین نژاد، مائده طهماسبی، سینا رازانی، آرش دادگر، وحید نفر، مهدی آشنا، رضا مولایی، رامین سیار دشتی، بهرام سروری نژاد ، ماریا حاجیها، گلچهر دامغانی، مارال فرجاد، بهزاد صدیقی، خسرو احمدی، سید علی موسویان، اعظم کیان افراز، مرتضی صادقیان، مجید یاراحمدی، سیروس اسنقی، روح اله حق گوی لسان، پانته آ مرزبانیان، فریدون محرابی، داود بنی اردلان، شهره رعایتی، فرنوش آباء، زهره استادی، کاوه سجادی حسینی، ریحانه سلامت، آلبرت بیگ‌جانی، ندا نصر، امیر پاکدل،آیه کیان پور، تینا بخشی، ارشام مودبیان، محمد خداوردی، محمد نادری، مریم غیورزاده، فرناز رهنما، کیارش اعتماد سیفی، نسترن پیکانو، مهوش افشار پناه، نسترن باقرزاده، آیلار نوشهری، علیرضا محمودی، فرزانه نشاط خواه، نوید جهان زاده، جمشید جهان زاده، پری‌ناز آل‌آقا، نادر بهرامی، توماج دانش بهزادی، داود نامور، روشنک کریمی، امیر اخوین، علی زارعی، شیرین جهان‌زاده، زهرا شایان فر، محمد وفایی، بهروز سروعلیشاهی، محمد طیب طاهر

خبر
درباره فیلم‌تئاتر طپانچه خانم i
پژوهشی در باب تئاتر آنلاین | عکس
طپانچه خانم» به‌صورت محدود در سایت تیوال پخش می‌شود
پژوهشی در باب تئاتر آنلاین
شهاب الدین حسین پور با اشاره به پخش محدود فیلم‌تئاتر «طپانچه خانم» از سوم خردادماه از انتشار فیلم‌تئاتر آثارش به صورت دی‌وی‌دی خبر داد و عنوان کرد در حال پژوهش ...
دیدن ادامه ››

شهاب الدین حسین پور با اشاره به پخش محدود فیلم‌تئاتر «طپانچه خانم» از سوم خردادماه از انتشار فیلم‌تئاتر آثارش به صورت دی‌وی‌دی خبر داد و عنوان کرد در حال پژوهش روی پدیده تئاتر آنلاین است.

شهاب‌الدین حسین پور کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «زندگی گالیله» که قرار بود بهار سال جاری به صحنه برود به خبرنگار مهر گفت: قرار بر این بود که نمایش «زندگی گالیله» نوشته برتولت برشت با دراماتورژی محمد امیریاراحمدی را نیمه اول خرداد ۹۹ در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه ببرم و تا هفته اول اسفند ۹۸ هم تمرین‌ها و مراحل آماده‌سازی نمایش برقرار بود اما به دلیل بحران پیش آمده ناشی از بیماری کرونا بعد از ۴۰ جلسه مجبور به تعطیلی تمرینات شدیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در حال مذاکره و کسب تکلیف از اداره کل هنرهای نمایشی و مدیریت مجموعه تئاتر شهر برای زمان اجرای نمایش هستم اما متاسفانه در این دوران نه نسبت به جبران خسارتی که گروه متحمل شده و نه زمان از سرگیری اجرا صحبتی با ما نشده است. قطعاً بدون حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نه تنها گروه نمایش ما بلکه هیچ اثر نمایشی دیگری نمی‌تواند دوباره روی پای خود بایستد.

حسین‌پور درباره انتشار فیلم‌تئاتر آثارش بیان کرد: از مدتی قبل تصمیم داشتم نمایش‌های اخیرم را به صورت فیلم‌تئاتر منتشر کنم که شرایط به وجود آمده به دلیل بحران کرونا باعث شد بیشتر از قبل به این کار ترغیب شوم البته مشکلات اقتصادی باعث تاخیر در کار شد اما در نهایت نمایش‌های «طپانچه خانم»، «بیوه‌های غمگین سالار جنگ»، «یک زندگی بهتر» و «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر به صورت DVD وارد بازار شوند.

این کارگردان تئاتر درباره پخش محدود فیلم‌تئاتر «طپانچه خانم» در اینترنت نیز عنوان کرد: همچنین قرار بر این است که پخش فیلم‌ اجرای دوم نمایش «طپانچه خانم» که سال ۹۶ در تماشاخانه پالیز به صحنه رفت از سوم خرداد ماه به صورت محدود در سامانه عرضه اینترنتی محصولات نمایشی آغاز شود. همه مجوزهای لازم برای پخش فیلم تئاترهای تهیه شده از نمایش‌هایی که به صحنه برده‌ام چه به‌صورت DVD و VOD اخذ شده و مشکلی از بابت پخش و نمایش این آثار وجود ندارد.

وی درباره برنامه‌هایش در دوران پساکرونا گفت: تلاشمان این است که در صورت فراهم شدن شرایط یکی از نمایش‌های قدیمی گروه را بازتولید کنیم که در این شرایط هزینه‌های بازتولید مناسب‌تر از تولید دوباره یک نمایش خواهد بود. البته این به معنی انصرافم از اجرای نمایش «زندگی گالیله» نخواهد بود چون ۴ سال است که در نوبت اجرای این نمایش هستم اما باید این مساله را در نظر گرفت که در صورت باز شدن تماشاخانه‌ها چه زمانی را برای اجرا به ما اعلام می‌کنند و در این وضعیت ممکن است تغییراتی در گروه بازیگران به وجود بیاید که به معنی این است که تمرینات را باید از ابتدا آغاز کنیم.

کارگردان «یک زندگی بهتر» یادآور شد: همچنین با همراهی اعضای گروه پارکینگ در حال تاسیس یک مجموعه فرهنگی هنری هستم. در همین حین نیز در حال پژوهش درباره اجرای تئاتر آنلاین و چگونگی آموزش تئاتر به صورت آنلاین هستیم و اینکه چه راهکارهایی از لحاظ محتوایی و فنی و با چه فهرست مطالب تدریسی برای کاربردی شدن این شیوه از تئاتر مورد نیاز است.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فراخوان نخستین جشنواره بین المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان منتشر شد  | عکس
فراخوان نخستین جشنواره بین المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان منتشر شد 
نخستین جشنواره بین المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان با همکاری و حمایت انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر، خانه عروسک ، دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و موسسه ...
دیدن ادامه ››

نخستین جشنواره بین المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان با همکاری و حمایت انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر، خانه عروسک ، دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و موسسه فرهنگی هنری تماشاگان و به دبیری مهشید موسوی برگزار خواهدشد . 

فراخوان این جشنواره به شرح ذیل می باشد :

نخستین جشنواره بین المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان

The First International Online Student Puppet Festival

مقدمه:

همه‌گیری بیماری کرونا در جهان شرایط خاصی ایجاد کرده که موجب تغییرات فراوان در نگرش و باورهای مردم دنیای معاصر شده و دغدغه‌های فکری جدیدی را برای آنها به وجود آورده است، به‌گونه‌ای که سبک زندگی و اندیشه بسیاری از مردم جهان به دو بخش پیش و پس از کرونا تقسیم خواهد شد .

کشورهای درگیر در حال انجام اقدامات لازم برای مهار این بیماری همه‌گیر هستند ،

قرنطینه و ویروس کویید ۱۹ در دنیای هنر نیز تأثیر بسیاری داشته و نهادهای هنری به شکل‌های مختلف واکنش‌هایی به این موضوع داشته‌اند .

بسیاری از دانشکده‌ها ، دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی در دنیا تعطیل شدند و فعالیت‌های آموزشی و اداری خود را به صورت مجازی دنبال می‌کنند . ایران نیز از جمله کشورهایی است که طی دو ماه اخیر دانشگاه‌ها و مدارس خود را تعطیل و از طریق آموزش مجازی فعالیت‌های علمی خود را دنبال می‌کند .

اما همه ‌ گیری مشکلات کرونا فقط مختص دانشگاه‌های ایران نیست ودر این بین بسیاری از دانشگاه‌های دنیا ترم‌های بهار و حتی تابستان 2020 را کاملاً به صورت مجازی برگزار کرده و از پذیرش حضوری دانشجویان خودداری ک رده‌اند .

در این شرایط و وضعیت فعلی ، ما دانشجویان نمایش عروسک ی بر آن شدیم تا زمان پس ‌ گرفتن کارگاه ‌ ها ، سالن ‌ ها و کلاس ‌ های درسمان از کرونا با برگزاری جشنواره ‌ ای مجازی ، از راه ‌ ها و شهرهای دور، خودمان با خودمان و از خودمان یاد بگیریم .

به همین خاطر می‌خواهیم با برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی مجازی نمایش عروسکی دانشجویی فضایی خلاقانه برای خودمان بسازیم تا پس از کرونا ، با ذهنی باز و خلاق به کلاس‌هایمان برگردیم .

عروسک ‌ ها همیشه رهاتر از هر قر نطینه ‌ ای ، بی ‌ پروا احساسات صادقانه خود را منتقل کرده ‌ اند ، چه خوب است که اکنون واسطه ‌ ای باشند میان دانشجویان تا صدای آن ‌ ها بلندتر و کارسازتر به گوش رسد .

ما با برگزاری نخستین جشنواره بین ‌ المللی مجازی نمایش عروسکی دانشجویی و با عروسک  هایمان در کنار هم فاصله ‌ ها را کم و روزهای سخت را مفید و ارزنده و با هیجان به پایان می بریم .

 مهشید موسوی
دبیر نخستین جشنواره بین ‌ المللی مجازی نمایش عروسکی دانشجویی

تصور کلی جشنواره :

آثار کوتاه نمایش عروسکی با هر شیوه ، ب ا مدت زمان حداکثر ۷ دقیقه و محوریت تجربه ‌ ها ی نو و زندگی در دوران قرنطینه و کرونا به دبیرخانه جشنواره در تاریخ اعلام شده ارسال، و در دو بخش داخلی و بین الملل داوری شده و اسامی برگزیدگان اعلام خواهد شد.

محورها و اولویت ها:

جشنواره "مجازی نمایش عروسکی دانشجویی" فرصتی تازه در جهت شروع و پرورش تجربه تفکر خلاقانه و رشددادن به نمایش عروسکی دانشجویی در بستری نو به نام فضای مجازی و ارتباط تما شاگر و نمایش از راه دور در محور ها و اولویت ‌ های زیر برگزار می ‌ شود :

۱: موضوع آزاد

۲: برداشت آزاد از نمایشنامه های ایرانی و جهانی؛کلاسیک و مدرن، مانند متون یونان باستان و آثار شکسپیر و تطبیق با شرایط کنونی و آفرینشی نو و خلاقانه

۳: تجربه ‌ های رئالیستی دوران قرنطینه

۴: بازتولید روابط اجتماعی دوران پس از کرون

جوایز :

- سه اثر برگزیده
از بین تمامی آ ثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره سه اثر بدون اولویت از دیدگاه داوران انتخاب و جایزه نقدی و لوح تقدیر به آنها اهدا خواهد شد.

- دو اثر تقدیر
دو اثر بدون اولویت از دیدگاه داوران انتخاب و لوح تقدیر به آنها اهدا خواهد شد.

- یک اثر از دید مخاطبین
آثار نهایی بخش داوری در صفحه اینستاگرام جشنواره به اشتراک گذاشته خواهد شد و بیشترین استقبال مخاطبین ملاک ارزیابی این بخش خواهد بود و از برگزیده این بخش نیز تقدیر به عمل خواهد آمد .

ضوابط و مقررات:

از آنجا که آثار ارسال شده، ضمن داوری در رسانه های مختلف و شبکه های مجازی منتشر و مورد داوری مردمی قرار خواهند گرفت ، رعایت قوانین عمومی،عرفی و شرعی نظام جمهوری اسلامی ایران در هنگام ضبط و محتوای اثر الزامی است و در غیر این صورت مس ئو لیتی بر عهده جشنواره نمی ‌ باشد .

تمامی آثار باید توسط دوربین تلفن همرا ه به صورت افقی ضبط شوند 

متقاضیان شرکت کننده جشنواره و سازندگان آثار باید دانشجو تئاتر در یکی از دانشگاه ‌ های تئاتر کشور ( سراسری ، آزاد ، علمی و کاربردی ) یا دانشگاه های خارج از کشور باشند یا از زمان فارغ التحصلی آنها بیش از دوسال نگذشته باشد .

تکمیل فرم ثبت نام جشنواره که در انتهای فراخوان قرار دارد ، ارائه مدرک معتبر ( کارت دانشجویی ، معرفی نامه، مدرک تحصیلی و...) که نشان دهنده دانشجو بودن شرکت کننده است، و یک قطعه عکس به هنگام ارسال اثر الزامی می باشد .

مدت زمان اثر ( حداکثر۷  دقیقه ) است و این زمان در تمامی بخش ها مورد تاکید است.

ارسال اثر به این جشنواره به منزله پذیرش انتشار توسط دبیرخانه جشنواره است و این دبیر خانه مجاز به رد، پذیرش و یا انتشا ر آن در رسانه های جمعی خواهد بود.

هر هنرمند تنها می ‌ت واند برای هر بخش یک اثر اجرایی خود را به دبیرخانه ارسال کند .

تقویم جشنواره :

۲۷ اردیبهشت ، شروع ارسال آثار

۱۹ خرداد اتمام دریافت آثار توسط دبیرخانه

۲۰ تیراعلام آثار برگزیده

تماس با ما:

پیام رسان واتساپ    09369364341 

صفحه اینستاگرام  IOSPF _   

آی دی تلگرام  IOSPF    

کانال تلگرامhttps://t.me/TFIOSPE

آدرس ایمیل جشنواره  tfiospe@gmail.com

تلفن ثابت جهت تماس: 66176451 -  021

 

 

 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مدیرعامل تیوال: راهکار برای رعایت قانون متنوع است و سازمان سینمایی به جای جلوگیری از فروش، می بایست راهی دیگر را در نظر گیرد. | عکس
در ادامه توقیف فیلم‌تئاترها
مدیرعامل تیوال: راهکار برای رعایت قانون متنوع است و سازمان سینمایی به جای جلوگیری از فروش، می بایست راهی دیگر را در نظر گیرد.
به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، محمد عمروآبادی مدیرعامل سایت تیوال در پاسخ به سوال رادیو گفت وگو در رابطه با توقف انتشار فیلم-تئاترها طی هفته گذشته اظهار کرد: تیوال ۷ سال بر موضوع تئاتر، ...
دیدن ادامه ››

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، محمد عمروآبادی مدیرعامل سایت تیوال در پاسخ به سوال رادیو گفت وگو در رابطه با توقف انتشار فیلم-تئاترها طی هفته گذشته اظهار کرد: تیوال ۷ سال بر موضوع تئاتر، سینما و موسیقی متمرکز بود و در نیمه دوم سال گذشته، نسخه سوم سایت تیوال با شروع کرونا، پخش آنلاین و فروش فیلم آنلاین را شاهد بودیم.

به گفته این فعال عرصه فرهنگ و هنر بعد از ۱۰ روز که از استقبال هنرمندان و مخاطبان هنردوست گذشت، از سوی وزارت ارشاد تماسی گرفته شد که ریشه در سازمان محترم سینمایی داشت؛ بدین مضمون که فروش آثار فاقد مجوز نمایش خانگی، باید متوقف شود.

این مسئله شامل همه تولیدات فیلم-تئاتر است؛ چراکه در تئاتر به سان سینما، دریافت مجوز سینمای خانگی، مرسوم نیست. تئاتر از مرکز هنرهای نمایشی مجوز دریافت می کند که مجوزی تخصصی و مورد نظر کارشناسان بسیاری است.

مدیرعامل «تیوال» همچنین از حمایت ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) مبنی بر صدور مجوزهای تخصصی برای این سایت قدردانی کرد و گفت: قانون برای خدمت و کمک رسانی طراحی شده؛ خاصه در دوران کرونا که مردم به شادی و هنرمندان به درآمدزایی نیاز دارند.

راهکار برای رعایت قانون متنوع است و سازمان سینمایی به جای جلوگیری از فروش، می بایست راهی دیگر را در نظر گیرد و تنها به حذف یا توقف موردی خاص اقدام نکند.

عمروآبادی معتقد است سازمان سینمایی و مرکز هنرهای نمایشی می بایست هرچه سریعتر به تفاهم رسیده و مرکزی به نمایندگی از سازمان، مجوز این قبیل آثار را صادر کند. «تیوال» امروز با مخاطبی میلیونی روبرو است؛ هرچند این میزان مخاطب نسبت به جمعیت کشور اندک است اما اتفاقی مبارک رخ داده و اقدام جدید تیوال در پخش فیلم-تئاترها موجب شد این هنر علاوه بر تهران در سایر شهرها جای پایی برای خود پیدا کند.

عمروآبادی تصمیم سازمان سینمایی را به بستن پنجره هایی تشبیه کرد که رو به مخاطب باز شده و افزود: انتظار داشتیم مخاطب پله ای به بخش جدید فیلم-تئاتر جذب شود اما در پایان ماه نخست ترند قابل قبولی را شاهد بودیم. گاه بیش از سه هزار بازدید برای هر تئاتر ثبت می شد که شگفتی تازه ای برای نمایش کشور بود.

همچنین آرین رضایی، کارگردانی که آثار موفقی را در بخش آنلاین سایت "تیوال" تقدیم مخاطب کرد، با بیان اینکه فرایند تایید نمایشنامه و اجرا بسیار سخت است و در حین اجرا نیز دستورالعمل های بسیاری در نظر گرفته می شود، گفت: قصد نداریم قانون را دور بزنیم چراکه با رعایت ممیزی ها، تمام سانس های اجرا را با توجه به حساسیت های موجود پیش می بریم.

در شرایط دردناک بیکاری هنرمندان، مشکلات اقتصادی و ... یک مدیر به خود اجازه می دهد مقابل هنر بایستد و حتی پاسخگو نباشد. چنین مدیری کاملا حق به جانب سخن از بازبینی اثر می زند. مگر این مدیر کارشناس تئاتر و ممیزان این مرکز، متخصص نمایش هستند؟!

ارقام فیلم-تئاتر ها بسیار پایین بود و اکران آثار ما همچون سینما بازدید کننده بالایی نداشت؛ بنابراین تنها هدف هنرمندان این عرصه، حفظ ارتباط تئاتر با مخاطب بود. در این میان سایت "تیوال" پیشگام شد و متاسفانه مسئولان به جای حمایت و ارائه راهکار بعد از سه ماه تعطیلی، تنها روزنه موجود را کور کردند. 

تفاهم معاونت هنری و سینمایی در هفته جاری

در بخشی دیگر از این گفت وگوی رادیویی سید وحید فخر موسوی، مدیر شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی در مصاحبه تلفنی با برنامه «تقاطع فرهنگ» با اشاره به اینکه اداره کل در پی مشکل هنرمندان تئاتری است، افزود: آقای طباطبایی نژاد از سازمان سینمایی ادعا می کنند مسئولیت فیلم-تئاترها با این سازمان است و ما مطابق قانون مجوز اجراهای زنده را صادر کردیم.

در پردیس تئاتر تهران اجراها را به سرعت سر و سامان دادیم و در این باره از سازمان ساترا تشکر می کنم چراکه کارها را تسریع کردند. اما حوزه فیلم-تئاتر اندکی متفاوت است؛ گرچه همه این نهادها زیر نظر وزارت ارشاد هستند و معاونت هنری و سینمایی برادرند اما قوانین خاصِ خود را دارند.

به گفته فخر موسوی زمابندی و پیچیدگی مجوزهای آثار سینمایی سخت گیرانه تر است اما فیلم-تئاترها در وضعیت اورژانسی امروز نسخه ای قابل تامل است. بنابراین آقای قادر آشنا مکاتبه ای با سازمان سینمایی داشته و در هفته جاری احتمالا تفاهمی در این بخش میان دو معاونت منعقد شود.

‎عکسِ تئاتر، اثرِ هنری است؟ / علل کم‌توجهی گالری‌دارها و کیوریتورها به عکسِ تئاتر چیست؟  | عکس
کارگروه آموزش انجمن عکاسان خانه تئاتر در سلسه‌نشست تخصصی بررسی می‌کند؛
‎عکسِ تئاتر، اثرِ هنری است؟ / علل کم‌توجهی گالری‌دارها و کیوریتورها به عکسِ تئاتر چیست؟ 
‎کارگروه آموزش انجمن عکاسان خانه تئاتر بنا دارد در سلسله‌نشستِ تخصصی «عکاسی تئاتر»، ضمن بررسی موانع پیش‌روی هنرمندان، عکاسان تئاتر، گالری‌دارها، کیوریتورها در مسیر ...
دیدن ادامه ››

‎کارگروه آموزش انجمن عکاسان خانه تئاتر بنا دارد در سلسله‌نشستِ تخصصی «عکاسی تئاتر»، ضمن بررسی موانع پیش‌روی هنرمندان، عکاسان تئاتر، گالری‌دارها، کیوریتورها در مسیر ارائه و فروش آثار عکاسی تئاتر در بازارِ هنرهای تجسمی، سلسله بحث‌هایی را به‌منظور نقد هنریِ عکاسی تئاتر برگزار کند.

 

‎این میان درپی شیوع گسترده کرونا، باتوجه به لزوم رعایتِ فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتناب از برگزاری تجمع‌های غیرضروری، کارگروه آموزشِ انجمن عکاسانِ خانه تئاتر تصمیم دارد با دعوت از کارشناسان، منتقدان، عکاسان تئاتر و دیگر هنرمندان تجسمی، این سلسله‌نشستِ تحلیل و بررسی را درغیاب اعضای انجمن عکاسان و دیگر مخاطبان و علاقمندان برگزار کند و نسخه ویدئویی جلسات را ازطریق صفحه اینستاگرام انجمن عکاسان خانه تئاتر در اختیار اعضای انجمن و دیگر علاقمندان قرار دهد.

 

‎بر این اساس، کارگروه آموزش انجمن عکاسان خانه تئاتر بدین وسیله از تمامی علاقمندان به همکاری در این زمینه دعوت می‌کند درصورت تمایل به مشارکت در این سلسه‌نشستِ تخصصی، نقطه‌نظرها، پیشنهادها و پرسش‌های خود را ازطریق ارسال پیام مستقیم به صفحه اینستاگرام انجمن عکاسان خانه تئاتر @itpforum

‎یا آدرس ایمیل 

Theaterphotographer9@gmail.com به اطلاع برگزارکنندگان برسانند.

 

‎بنابر این گزارش، نخستین جلسه این سلسله‌نشست، ساعت ۲۱ روز دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در صفحه اینستاگرام انجمن عکاسان خانه تئاتر منتشر خواهدشد و جلسات بعدی نیز از این پس، روزهای زوج در دسترس علاقمندان خواهد بود.

امیر مسعود این را خواند
ای کاش در حین برگزاری این سلسله نشست ها کمی هم اموزش به عکاسان عزیز داده بشه تا تماشاچی در حین اجرا اینقدر آزار نبینه...
۲۹ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«تئاتر تادئوش کانتور» در پنجمین «پاراگراف» مولوی | عکس
پنجمین برنامه «پاراگراف» مرکز تئاتر مولوی با عنوان «تئاتر تادئوش کانتور » در قالب یک فیلم
«تئاتر تادئوش کانتور» در پنجمین «پاراگراف» مولوی
پنجمین برنامه «پاراگراف» مرکز تئاتر مولوی با عنوان «تئاتر تادئوش کانتور» در قالب یک فیلم پژوهشی در دسترس علاقمندان قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، ...
دیدن ادامه ››

پنجمین برنامه «پاراگراف» مرکز تئاتر مولوی با عنوان «تئاتر تادئوش کانتور» در قالب یک فیلم

پژوهشی در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، در ادامه برگزاری برنامه های تخصصی این مجموعه،

پنجمین برنامه پاراگراف با عنوان «تئاتر تادئوش کانتور» به صورت یک مستند پژوهشی با

کارشناسی محمود رضا رحیمی (مدرس دانشگاه و کارگردان) و رامتین شهبازی ( مدرس دانشگاه و

منتقد) از روز شنبه 27 اردیبهشت از طریق صفحه رسمی ایستاگرام مرکز تئاتر مولوی و سامانه بیان

دانشگاه تهران در دسترس علاقمندان به هنرهای نمایشی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، مستند پژوهشی « تئاتر کانتور» به کوشش صادق سرور علیشاهی تهیه شده و در

آن جنبه های مختلف تئاتر کانتور مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین بخش هایی از اجراها و

گفتگوهای این کارگردان برجسته معاصر نیز به تصویر کشیده شده است.  

گفتنی است مخاطبان و علاقمندان برای دیدن این برنامه میتوانند از طریق لینک های زیر اقدام کنند.

 

لینک برنامه پاراگراف در سامانه بیان دانشگاه تهران

https://bayan.ut.ac.ir/v/3d7gD

لینک صفحه رسمی مرکز تئاتر مولوی

https://instagram.com/molavi.theatre?igshid=sv2cgvaxaf5v

نیلوفر ثانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جشنواره تئاتر طبیبان تمدید شد | عکس
به دلیل استقبال متقاضیان، مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر طبیبان مهر تا 17 خردادماه ۱۳۹۹ تمدید شد
جشنواره تئاتر طبیبان تمدید شد
محمد یاقوت پور دبیر جشنواره تئاتر طبیبان مهر گفت: به دلیل استقبال متقاضیان، مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر طبیبان مهر تا 17 خردادماه ۱۳۹۹ تمدید شد و علاقه‌مندان شهرهای اندیمشک، دزفول و ...
دیدن ادامه ››

محمد یاقوت پور دبیر جشنواره تئاتر طبیبان مهر گفت: به دلیل استقبال متقاضیان، مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر طبیبان مهر تا 17 خردادماه ۱۳۹۹ تمدید شد و علاقه‌مندان شهرهای اندیمشک، دزفول و شوش می‌توانند آثار خود را تا این تاریخ به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

یاقوت پور افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و جهت تقدیر و تقدیس از محضر طبیبانه و ماهرانه جامعه معزز و با شرافت پرستاری و پزشکی استان خوزستان و به منظور ارتقا پذیرفتن و نشر فرهنگ پشتیبانی از پویش «در خانه بمانیم»، «جشنواره تئاتر طبیبان مهر» ویژه هنرمندان تئاتر شهرستان های اندیمشک، دزفول و شوش دانیال در بهار 99 برگزار میگردد.

دبیر جشنواره افزود: جشنواره تئاتر طبیبان مهر با حضور داوران این سه شهر شمالی خوزستان با شعار «در خانه بمانیم» با رویکرد نمایش های خانگی برگزار خواهد شد و پس از خروج از این بحران و قرنطینگی آثار برگزیده مجوز اجرای صحنه و پلاتو با دعوت از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و خانواده های محترم ایشان در سه شهرستان اندیمشک، دزفول و شوش دانیال را دریافت خواهند کرد.

محمد یاقوت پور در خصوص نحوه ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره گفت: فرم تکمیل شده تقاضای شرکت در جشنواره به همراه چهار نسخه لوح فشرده DVD از فیلم نمایش و مجوز کتبی نویسنده، پوستر و بروشور، یک عدد عکس از کارگردان و سه عکس از نمایش؛ همگی بر روی لوح فشرده از مواردی است که باید به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد و متقاضیان می توانند تمامی مدارک کامل بدون نقص را به یکی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های اندیمشک، دزفول و شوش دانیال تحویل نمایند.

وی در مورد زمانبندی جشنواره گفت: آخرین مهلت ارسال آثار نمایشی تا 17 خردادماه 1399 تمدید شده است.

محمد یاقوت پور در پایان اظهار کرد: متقاضیان در شهرستان اندیمشک آثار نمایشی خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک واقع در کوی زیباشهر، خیابان دلپذیر و در شهرستان دزفول به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول واقع در خیابان کشاورز، نبش خیابان شهید بهشتی و در شهرستان شوش دانیال به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش دانیال واقع در خیابان مدرس، نبش خیابان آزادی تحویل نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه 09369732653 تماس حاصل نمایند.

 

«جشنواره تئاتر طبیبان مهر» به دبیری محمد یاقوت پور و قائم مقامی محمدرضا خردمند در شهرستان های اندیمشک، دزفول و شوش دانیال برگزار می شود.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
داوران بخش نهایی جشنواره مجازی تئاتر+خانه معرفی شدند. | عکس
داوران بخش نهایی جشنواره مجازی تئاتر+خانه معرفی شدند.
داوران بخش نهایی جشنواره مجازی تئاتر+خانه معرفی شدند به گزارش ستاد برگزاری جشنواره تئاتر+خانه ، دکتر محمودرضارحیمی دبیرجشنواره تئاتر + خانه حمیدرضا نعیمی، افشین هاشمی و دکترشیوا مسعودی را طی ...
دیدن ادامه ››

داوران بخش نهایی جشنواره مجازی تئاتر+خانه معرفی شدند

به گزارش ستاد برگزاری جشنواره تئاتر+خانه ، دکتر محمودرضارحیمی دبیرجشنواره تئاتر + خانه حمیدرضا نعیمی، افشین هاشمی و دکترشیوا مسعودی را طی احکامی جداگانه به عنوان داوران این جشنواره منصوب کرد.

قرار است در آیین اختتامیه این جشنواره که سوم خرداد ماه وهمزمان با شب عید سعید فطر ازساعت ۱۸ وبه صورت مجازی برگزار خواهد شد ، ۲۱ اثر برتر این جشنواره معرفی و تقدیر شود.

جشنواره مجازی تئاتر + خانه به همت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری دکتر محمودرضا رحیمی برگزار می شود.   

 

بهار گراوندی و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره فیلم‌تئاتر لاکی عجق وجق i
از پرمخاطب ترین نمایش های سال ۱۳۹۵ در تالار هنر به کارگردانی آناهیتا غنی‌زاده
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره فیلم‌تئاتر لاکی عجق وجق i
داستان لاک پشتی که فکر می کند لاکش میان او و دوستانش فاصله ایجاد کرده
رویا کاظمی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره فیلم‌تئاتر تیستوی سبزانگشتی i
فروش بلیت از امروز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۲:۰۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کارگاه آموزشی مبانی تئاتر در پلاتو تئاتر آدمک اصفهان برگزار شد. | عکس
کارگاه آموزشی مبانی تئاتر در پلاتو تئاتر آدمک اصفهان برگزار شد.
با همت مجموعه آموزشی هنرهای نمایشی آدمک؛ کارگاه آموزشی مبانی تئاتر در پلاتو تئاتر آدمک اصفهان برگزار شد.در این کارگاه آموزشی ۱۲ تن از هنرجویان حوزه هنرهای نمایشی اصفهان در کارگاه آموزشی مبانی ...
دیدن ادامه ››

با همت مجموعه آموزشی هنرهای نمایشی آدمک؛ کارگاه آموزشی مبانی تئاتر در پلاتو تئاتر آدمک اصفهان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی ۱۲ تن از هنرجویان حوزه هنرهای نمایشی اصفهان در کارگاه آموزشی مبانی تئاتر حضور پیدا کردند.

در این کارگاه آموزشی "محمدرضا خردمند" کارشناس تئاتر از استان خوزستان به عنوان مدرس به ارائه مطالبی درباره تاریخچه تئاتر، کارگردانی، بازیگری، نویسندگی، بیان و بدن پرداخت و در ادامه هنرجویان شرکت کننده تمرینات عملی خود را زیر نظر این مدرس انجام دادند.

کارگاه آموزشی مبانی تئاتر در روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در مجموعه آموزشی هنرهای نمایشی آدمک اصفهان با مدیریت شفق کاظمی برگزار شد.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فراخوان بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در سایت اختصاصی جشنواره منتشر شد | عکس
دبیرخانه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران فراخوان حضور دانشجویان و اساتید متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره را منتشر کرد
فراخوان بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در سایت اختصاصی جشنواره منتشر شد
دبیرخانه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران فراخوان حضور دانشجویان و اساتید متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره را منتشر کرد.   به گزارش تیوال از روابط عمومی بیست و سومین ...
دیدن ادامه ››

دبیرخانه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران فراخوان حضور دانشجویان و اساتید متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره را منتشر کرد.

 

به گزارش تیوال از روابط عمومی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، فراخوان حضور دانشجویان فعال تئاتر دانشگاهی برای حضور در این دوره از جشنواره در قالب یک مقدمه کوتاه توسط دبیر این دوره و توضیح مشروح پیرامون بخش های مختلف در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه در سایت اختصاصی جشنواره تئاتر دانشگاهی منتشر شد.

دبیرخانه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با مرور روند برگزاری و ماهیت ادوار مختلف این جشنواره؛ تلاش نموده تا نکات مثبت آن ها را تجمیع کند. پیگیری مطالبات دانشجویان در احیا مجمع کانون های تاتر دانشگاهی و اجرای عموم آثار برگزیده از اهداف اصلی جشنواره است.

همچنین امر آموزش و پژوهش با محوریت «مسئولیت اجتماعی» و همکاری و تعامل دوچندان با انجمن های علمی نمایش، کانون های تئاتر دانشگاهی و همه دانشجویان و اساتید عرصه تئاتر دانشگاهی از اولویت های اصلی دوره بیست و سوم به شمار می آید.

در فراخوان منتشر شده، ضمن ارائه توضیحاتی توسط مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، شرایط شرکت کنندگان در بخش های مختلف جشنواره نیز اعلام شده است.

شایان ذکر است، بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در آبان ماه سال ۱۳۹۹، به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در بخش های مختلف الف: مناطق «تئاتر صحنه» و ب: سراسری و بین‌المللی «تئاتر صحنه»، «تجربه های اجرا»، «نمایشنامه نویسی (جایزه استاد اکبررادی)، «پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی)»، «ترجمه»، «رادیو تاتر»، «ماکت صحنه، عکس، پوستر»، و در بخش غیر رقابتی «کارگاه ها و درس گفتارها»، « اساتید»، « بین الملل»، «جشنواره جشنواره ها» و «پایان نامه های برگزیده» ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای اطلاع از شرایط و دریافت فرم شرکت در جشنواره می توانند به سایت اختصاصی جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی به آدرس اینترنتی www.iiutf.ir مراجعه کنند.

نیلوفر ثانی و علی صفری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فراخوان اولین همایش ملی « تئاتر مسئولیت پذیر» در چهار محور و برای برگزاری در نیمه دوم مهرماه ۱۳۹۹ منتشر شد.   | عکس
فراخوان اولین همایش ملی «تئاتر مسئولیت پذیر» منتشر شد
فراخوان اولین همایش ملی « تئاتر مسئولیت پذیر» در چهار محور و برای برگزاری در نیمه دوم مهرماه ۱۳۹۹ منتشر شد.  
  به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی؛ در راستای تحقق یکی از اهداف برنامه سوم دانشگاه در حوزه اخلاق حرفه ای و ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی، مرکز تئاتر مولوی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران ...
دیدن ادامه ››

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی؛ در راستای تحقق یکی از اهداف برنامه سوم دانشگاه در حوزه اخلاق حرفه ای و ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی، مرکز تئاتر مولوی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران اولین همایش ملی تئاتر مسئولیت پذیر را در نیمه دوم مهرماه سال جاری برگزار می کند. 

بر اساس این گزارش، این مرکز از همه پژوهشگران و دانشگاهیان دعوت می کند با توجه به محورهای ذیل در این همایش ملی شرکت کنند. 

- رهیافت‌ها و الگوها در تئاتر مسئولیت پذیر

- ترویج اخلاق حرفه ای در نظام تولید و عرضه هنرهای نمایشی

- نقش آموزش در مسئولیت پذیری کنشگران تئاتر ایران

- سیاست گذاری فرهنگی و نقش آن در نهادینه سازی اخلاق و مسئولیت پذیری در تئاتر ایران

 

گفتنی است متقاضیان و علاقمندان به شرکت در این برنامه پژوهشی می توانند با مراجعه به سامانه این همایش به آدرس ncrt.ut.ac.ir ضمن کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط، نسبت به ثبت نام و ارسال مقالات علمی – پژوهشی خود  حداکثر تا ۲۰ شهریور ماه اقدام کنند. 

 

نیلوفر ثانی و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید