آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال | دیوار
S3 : 21:22:20 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
سپهر
درباره فیلم بی گاه i

در آن هوای دلگیر وقتی غروب می شد
گویی به جای خورشید من زخم خورده بودم

وقتی غروب می شد... وقتی غروب می شد...
کاش آن غروب ها را از یاد برده بودم

محمدعلی_بهمنی

سپهر
درباره فیلم بی گاه i
بعد از مدت ها یه فیلم دلچسب دیدم
فیلم بدون ایراد نیست و دو صحنه اش ایراد داره ولی در مجموع ارزش دیدن و وقت گذاشتن داره ( تو کامنت دو ایراد رو می نویسم )
بازی ها خیلی خوبه کارگردانی خوبه
فرم انتخابی برای روایت قصه رو هم دوست داشتم
اسپویل






ایراد اول صحنه درگیری روی برجک کاملا مصنوعیه و در نیومده
ایراد دوم صحنه ای که هامین لیوان چایی داغ رو می پاشه رو ناخدا عکس العمل ناخدا اصلا خوب و طبیعی نیست حتی با چایی گرم
۱ ساعت پیش
سپهر
اسپویل ایراد اول صحنه درگیری روی برجک کاملا مصنوعیه و در نیومده ایراد دوم صحنه ای که هامین لیوان چایی داغ رو می پاشه رو ناخدا عکس العمل ناخدا اصلا خوب و طبیعی نیست حتی با چایی گرم
دقیقن
حتی یه مورد دیگه این بود که وقتی بالای سر سروان میره که پرت شده، هامین حتی چک نمی کنه ببینه واقعا مرده یا هنوز زنده ست. برای من اینم عجیب بود..
البته من از کلیت فیلم راضی بودم و دوستش داشتم
۱۲ دقیقه پیش
سپهر
اتفاقا می خواستم بیام موزه دیدم این فیلم تو سالن تمدنه ( تا بحال تمدن نرفتم پلانش رو دیدم خیلی کوچیک بود سالن فردوس دیگه فیلم هنر و تجربه نمی ذاره؟
تا قبل از کرونا چرا، سالن فردوس هم از هنر و تجربه اکران می‌کرد و بعضی وقتا ۱۵-۲۰ نفر هم می‌دیدم توی سالن. ولی الان که نهایتش ۳-۴ نفر میرن برای هنر و تجربه، گذاشتن اون سالن کوچیکه. (بد نیست. ولی خب به مقیاس سالن پرده هم کوچیکه.)
البته برای همین بی‌گاه شب اول اکرانش که مراسم بود توی سالن فردوس بود پخشش. یا یلدا رو یادمه روزهای اولش بعضی سانس‌ها رو میذاشتن فردوس‌.
تنها فیلمی که از پارسال تا حالا توی سالن فردوس دیدم، روزهای نارنجی بود (که من دوست داشتمش).
۱۱ دقیقه پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بعد از دیدن چند فیلم از سینمای کمدی الانمون، به این فکر افتادم که واقعا چند فیلم خوب کمدی در تاریخ سینمای ایران داریم؟
به نظر خودم جذابترینش اجاره نشینهای مهرجویی باشه و اگه آقای هالو رو هم کمدی در نظر بگیریم. و این یعنی کمدی ساز برجستمون میشه مهرجویی! کمی برام غیرقابل باوره!
شناخت گسترده ای از سینمای ایران ندارم، خوشحال میشم فیلمای کمدی که براتون خیلی جذاب بوده رو بنویسید.
دور از غیرقابل‌باور؟ منظورت چی بوده؟
۲ ساعت پیش
پوریا صادقی
کلی گشتم دنبال فیلم سیارسریع🥶 فیلم نبود، آدم بود... اسمش مثل خوب، بد، زشت و خوب، بد، جلف بود فکر کردم سیارسریع همون تناسب رو با سریع و خشن(fast and furious) داره! چقدر اوضاعم خرابه... 😰
🤣🤣🤣
خوشم میاد تو ذهنت کلی شبیه‌سازی و استدلال هم کردی👌
۶ دقیقه پیش
میم
🤣🤣🤣 خوشم میاد تو ذهنت کلی شبیه‌سازی و استدلال هم کردی👌
😎🤯
۳ دقیقه پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پوریا صادقی
درباره فیلم حضور i
همیاری جان،
لطفا در صورت امکان پست زیر رو به این برگه متصل کنید.

https://www.tiwall.com/wall/post/231750

با تشکر
مجید خرم نژاد
درباره فیلم رضا i
بنام خدا
کار قشنگی بود و دیدنش خالی از لطف نیست.
میتونم درباره اش بگم که:
جسارت داشته باش و زندگی کن
اما جوری که خودت دوست داری،
نه جوری که دیگران از تو انتظار دارند!
مهم نیست که تا مقصدت می رسی یا نه.
مهم نیست که تمامِ آرزوهات محقق می شن یا نه.
مهم اینه که حالِ دلت خوب باشد!
پس تا میتوانی شاد باش و از لحظه لحظه ی زندگی ات لذت ببر.
همیشه خودت باش.
خودت همه کاره ی دنیای خودت و انگیزه ی آرزوهای خودت.
تو نیاز به تاییدِ هیچکس نداری...
مجیدخرم_نژاد
محسن جوانی و میم این را خواندند
پوریا صادقی، امیرمسعود فدائی و سپهر امیدوار این را دوست دارند
درود
خوبه که فیلم رو دوست داشتین ولی واقعاً اذیت نشدین از این همه تناقض؟
آدمی که اول فیلم لخت می‌شه که بره بیرون ولی حال نداره و برمی‌گرده تو جاش واقعاً چی‌ برش می‌گذره که پلو خورش مفصل درست می‌کنه؟
من که چیزی ندیدم که این تغییر رو نشون بده
به هرکی هم رسید که کارخونه نخ ریسی افتتاح کرد.
سیمون دوبوار و سارتر بودن برای کسانیه که زیست اگزیستنسیال دارن نه کسی که معلوم نیست کجای اصفهان در کدوم زمان دنبال مسجد رفتنشه
۴ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گاهی وقتا خواستن یه نفر به هیچی ربط نداره, جز به خودت جز به خودش!



به زودی میبینمتون 🙏🎭
تسلیت مجموعه تئاتر شهر به مناسبت درگذشت عباس جوانمرد / کوشش های عباس جوانمرد برای همیشه در هنر این مرز و بوم باقی خواهد ماند | عکس با انتشار متنی صورت گرفت؛تسلیت مجموعه تئاتر شهر به مناسبت درگذشت عباس جوانمرد / کوشش های عباس جوانمرد برای همیشه در هنر این مرز و بوم باقی خواهد ماند
مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر با انتشار متنی درگذشت زنده یاد استاد عباس جوانمرد پژوهشگر، کارگردان و بازیگر پیشگام تئاتر کشورمان را تسلیت گفتند.به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مدیریت و کارکنان مجموعه تئاترشهر با انتشار متنی  با ضایعه درگذشت زنده یاد استاد عباس جوانمرد پژوهشگر، کارگردان و بازیگر پیشگام تئاتر کشورمان ابراز همدردی کردند.در این متن که از سوی مدیریت و کارکنان تئاتر شهر منتشر شده، آمده است:«درگذشت استاد عباس جوانمرد زخمى دوباره بر تن تئاتر این مرز و بوم فرو نشاند. مجموعه تئاتر شهر فقدان این استاد مسلم تئاتر را به عموم هنر دوستان و هنرمندان ...
دیدن ادامه ››

مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر با انتشار متنی درگذشت زنده یاد استاد عباس جوانمرد پژوهشگر، کارگردان و بازیگر پیشگام تئاتر کشورمان را تسلیت گفتند.

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مدیریت و کارکنان مجموعه تئاترشهر با انتشار متنی  با ضایعه درگذشت زنده یاد استاد عباس جوانمرد پژوهشگر، کارگردان و بازیگر پیشگام تئاتر کشورمان ابراز همدردی کردند.
در این متن که از سوی مدیریت و کارکنان تئاتر شهر منتشر شده، آمده است:

«درگذشت استاد عباس جوانمرد زخمى دوباره بر تن تئاتر این مرز و بوم فرو نشاند.
 مجموعه تئاتر شهر فقدان این استاد مسلم تئاتر را به عموم هنر دوستان و هنرمندان تئاتر تسلیت مى گوید.
 رنج ها و کوشش هاى او در طول بیش از هفت دهه ، براى همیشه بر جریده فرهنگ و هنر این مرز و بوم باقى خواهد ماند.»

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
mahaya
درباره نمایش کجایی ابراهیم i
دغدغه - کلیشه
نمایش لیلی عاج با محوریت کتاب سلام بر ابراهیم ، همانطور که از نام و پوستر آن بر می‌آید به موضوع جبهه ، جنگ و مشخصاً زندگی ابراهیم هادی می پردازد. برشی از حضور رزمندگان در عملیات کمیل که ابراهیم هادی در آن بحبوحه آتش دشمن و بزنگاه نبودِ تجهیزات و مهمات و غذا ، روحیه بخش همرزمانش بود، هم او که در زندگی شخصی اش نیز از انسانیت و جوانمردی و پهلوانی کم نگذاشت.
در ابتدای ورود به سالن دیدن بروشوری دست نویس که با سلیقه و حوصله طراحی شده و یادآور مکاتبات همراه با امید از جبهه ، نویدبخشِ سلیقه و دقت کارگردان است.
نیمه اول نمایش نمایی از جبهه و تعاملات بین رزمندگان به تصویر کشیده شده است. جریانی ملال آور از زجر کشیدن زخمی ها و فریادها و ناله های کسالت باری که هرچند به دنبالِ نمایشِ زجر و درد رزمندگان در جبهه دارد ولی جز التماسی برای همدردی نمی‌آفریند. تصویری که در فیلمهای ساخته حاتمی کیا نیز می توان سراغ گرفت. اما نیمه دوم با ترکیب گذشته و حال و ارتباط جوان امروزی با جوانان حاضر در جنگ، موضوع از کلیشه جبهه و جنگ خارج شده و تاحدی بر جذابیت نمایش می افزاید هرچند حرف ها و دغدغه های مطرح شده شعارگونه باقی می ماند. بیان مستقیم و صریح از گرانی، سفره های خالی، بیکاری جوانان ، مشکلات اقشار مختلف مردم و ... تکرار مکرراتی است که هرچند بیانشان ضروری می نماید لیکن مستقیم گویی و اشارهء صرف-که حتی در صدا و سیما نیز این روزها دیده می‌شود- چندان خوشایند نیست و انتظار می رود در مدیوم تئاتر با ظرافت بیشتری به آن پرداخته شود.
با این همه دغدغه مندی کارگردان و پرداختن به درد جامعه و نمایشِ سرنوشت دیکتاتوری قابل احترام است.
از نقاط قوت نمایش می توان به بازی های روان و تمرین شده، دکور مناسب و کارآمد و همچنین استفاده بهینه از اکسسوار متناسب و اجتناب از تطویل زمان اجرا، اشاره نمود.
پوریا صادقی و سپهر این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من اولین بار بود تالار مولوی میرفتم نمیدونم بخاطر تیپ نمایش های تجربی و دانشجویی این سالن هست یا این نمایش به این شکل بود که طراحی صحنه نداشت و خالی بودن سالن اولش توی ذوق میزد ، بازیگرها رو نمیشناختم ولی انقد خوب بازی کردن که بعد از نمایش اسم هاشون رو سرچ کردم ولی رزومه خاصی پیدا نکردم ، ایده کار، اجرا، کارگردانی واقعا خوب بود. تنها ایرادی که من و همراهانم روی کار گرفتیم سکوتهای طولانی کار و یا کشدار بودن برخی قسمتها بود، مثلا قسمتی قراره دوستان کمدی آواز بخونن تا از دل صاحبشون دربیارن این آواز خوندن خیلی طولانی و حوصله سر بر شد در صورتیکه میشد خیلی کوتاهتر باشه، در کل لذت بردیمو مشخصه این تیم جوان آینده خوبی در انتظارشونه.
سپهر این را خواند
پوریا صادقی و مهدی یار این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دوستانی که رفتن ممکنه بگن سطح شیبدار هست یا نه؟چون اگه صاف باشه به نظرم میاد به جز چند ردیف اول بقیه دید خوبی نداشته باشن
سلام و عرض ادب
سطح شیب دار نیست ولی دکور اجرا ارتفاع داره بانو
۲ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
هورامان در مسیر پر پیچ ثبت جهانی
هورامان با بافتی پلکانی است که قسمت بیشتر آن در استان کردستان واقع شده است. این منطقه کهن که آداب و رسوم خاص خود را دارد، شامل ۲۰۰ روستا و چندین شهر می‌باشد که در استان‌های کردستان، ...
دیدن ادامه ››

هورامان با بافتی پلکانی است که قسمت بیشتر آن در استان کردستان واقع شده است. این منطقه کهن که آداب و رسوم خاص خود را دارد، شامل ۲۰۰ روستا و چندین شهر می‌باشد که در استان‌های کردستان، کرمانشاه و قسمتی از آن در کردستان عراق واقع شده است.

تصاویر آرشیوی این گزارش از آئین‌های سنتی و مردمان منطقه هورامان می‌باشد.

حسام مهدی ارزیاب سازمان یونسکو برای بررسی وضعیت ثبت جهانی هورامانات، از روستاهای این منطقه دیدن کرد.
بازدید ارزیاب یونسکو از این منطقه به دلیل ممانعت نمایندگان میراث فرهنگی و گردشگری در این منطقه پوشش تصویری داده نشده است.

عکس:آریان نصرالهی / مهر



هورامان در مسیر پر پیچ ثبت جهانی | عکس هورامان در مسیر پر پیچ ثبت جهانی | عکس هورامان در مسیر پر پیچ ثبت جهانی | عکس هورامان در مسیر پر پیچ ثبت جهانی | عکس ... دیدن همه عکس‌ها ››
آغاز مراحل فنی فیلم «۱۳ سالگی» در سییرا استودیو | عکس آغاز مراحل فنی فیلم «۱۳ سالگی» در سییرا استودیو
فیلم بلند «۱۳ سالگی» به کارگردانی علی تصدیقی و تهیه‌کنندگی فرهاد قدیمی روی میز جلوه‌های بصری و اصلاح رنگ سییرا استودیو قرار گرفت.به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم «۱۳ سالگی» اولین فیلم بلند علی تصدیقی است که مستانه مهاجر به تازگی تدوین آن را به پایان رسانده است و همزمان با مراحل صداگذاری و ترکیب صدای این فیلم توسط حسین ابوالصدق، مراحل جلوه‌های بصری و اصلاح رنگ در سییرا استودیو در حال انجام است. مجموعه سینمایی سییرا استودیو توسط فرهاد قدیمی و علی تصدیقی تاسیس شده است که تاکنون در زمینه جلوه‌های بصری و اصلاح رنگ با بیش از ۶۰ فیلم‌سینمایی ...
دیدن ادامه ››

فیلم بلند «۱۳ سالگی» به کارگردانی علی تصدیقی و تهیه‌کنندگی فرهاد قدیمی روی میز جلوه‌های بصری و اصلاح رنگ سییرا استودیو قرار گرفت.
به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم «۱۳ سالگی» اولین فیلم بلند علی تصدیقی است که مستانه مهاجر به تازگی تدوین آن را به پایان رسانده است و همزمان با مراحل صداگذاری و ترکیب صدای این فیلم توسط حسین ابوالصدق، مراحل جلوه‌های بصری و اصلاح رنگ در سییرا استودیو در حال انجام است. مجموعه سینمایی سییرا استودیو توسط فرهاد قدیمی و علی تصدیقی تاسیس شده است که تاکنون در زمینه جلوه‌های بصری و اصلاح رنگ با بیش از ۶۰ فیلم‌سینمایی و ۲۰ سریال همکاری داشته است. فیلم «۱۳ سالگی» اولین فیلم بلندی است که در این استودیو تولید می‌شود. فیلم «۱۳ سالگی» درباره پسری به نام امیرعلی است که جشن تولد سورپرایزی برای خواستگاری از مهرناز ترتیب داده است، ولی با فاش شدن راز قدیمی همه‌چیز به هم می‌ریزد. پویان مکری، نیلوفر زوارق، بهناز توسلی، علی سام صادقی، صدف برادران، آرین رضایی، امیر سجاد طبسی و نیما راد بازیگران فیلم «۱۳ سالگی» هستند.
عوامل این فیلم عبارت‌اند از: کارگردان: علی تصدیقی، تهیه کننده و مجری طرح: فرهاد قدیمی، فیلم‌نامه‌: علی تصدیقی، پویان مکری و نیلوفر زوارق، مدیر فیلم‌برداری: جعفر اصلانی، مشاور کارگردان: علیرضا فرید، موسیقی: حسین منصف، مدیر تولید: بهرام بهرام، طراح گریم: بتینا ابوالقاسمی، صدابردار: اشکان طلوعیان، جلوه‌های بصری : ارغوان تصدیقی، لابراتوار و اصلاح رنگ: سییرا استودیو، دستیار کارگردان و طراح صحنه: بهنام معتمدی، منشی صحنه: لاله میرقربانی، مشاور رسانه‌ای: زهرا نجفی، عکاس و فیلمبرداری پشت‌صحنه: زینب حسینی نژاد، مترجم: سپیده اشرفی، تدارکات: آیدین اسدی، آوا: بهناز حکیم، تولیدشده در سییرا استودیو

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گروه تئاتر سه گانه
درباره نمایش هجوم i
مردم به چیزی که نیست دل می بندن

هجوم
نویسنده و کارگردان: علی صفری

به زودی در تماشاخانه اهورا
celine این را خواند
سید حامد حسینیان، نیلوفر ثانی و مرضیه این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گروه همیاری
درباره ماه‌نامه نقش صحنه i
خرید چهارمین شماره از ماهنامه نقش صحنه آغاز شد.
جعفر میراحمدی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گروه همیاری
درباره نمایش یاماها i
خرید بلیت این نمایش به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج و باباری پاوان افسر، لبخند بدیعی، مازیار سیدی امروز (سه شنبه) ساعت ۱۴ با تخفیف روزهای نخست، آغاز خواهد شد.
فاطمه معصومی این را خواند
جعفر میراحمدی و محسن جوانی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گروه محترم همیاری ،، لطفا بازیگران نمایش را هم به برگه ی نمایش اضافه کنید
احتمالن بازیگر نداره خودمون میریم رو صحنه😂
۷ ساعت پیش
مهدی حسین مردی
درود بر شما خانم ثانی کاملا با فرمایشات شما موافقم
ارادتمندم دوست عزیز
۳ ساعت پیش
نیلوفر ثانی
ارادتمندم دوست عزیز
بزرگوارید بانو
۳ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پیام تسلیت دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر برای درگذشت عباس جوانمرد | عکس پیام تسلیت دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر برای درگذشت عباس جوانمرد
دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در پیامی درگذشت عباس جوانمرد را تسلیت گفت. به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حسین مسافرآستانه دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در پیامی درگذشت عباس جوانمرد نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر پیشکسوت هنر تئاتر را تسلیت گفت.پیام مسافرآستانه چنین است:«بالندگی امروز هنر تئاتر خصوصاً در میان جوانان، ریشه در گذشته‌ای پربار و عمیق دارد و مدیون هنرمندانی است که از گذشته دور، صحنه را عرصه تجربه و آموختن دیدند. هنرمندانی که در دهه ۴۰ و در بدو آغاز به کار تماشاخانه سنگلج عمر به آموختن گذاشتند تا امروز ...
دیدن ادامه ››

دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در پیامی درگذشت عباس جوانمرد را تسلیت گفت.

 به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حسین مسافرآستانه دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در پیامی درگذشت عباس جوانمرد نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر پیشکسوت هنر تئاتر را تسلیت گفت.
پیام مسافرآستانه چنین است:

«بالندگی امروز هنر تئاتر خصوصاً در میان جوانان، ریشه در گذشته‌ای پربار و عمیق دارد و مدیون هنرمندانی است که از گذشته دور، صحنه را عرصه تجربه و آموختن دیدند. هنرمندانی که در دهه ۴۰ و در بدو آغاز به کار تماشاخانه سنگلج عمر به آموختن گذاشتند تا امروز هنر تئاتر یک تکیه‌گاه اصیل تاریخی داشته باشد. امروز که این بزرگان هنر یک به یک می‌روند افسوس و دریغ ما از بهره‌مندی بیشتر از ایشان هم عمیق‌تر می‌شود.
افسوس از فقدان استاد «عباس جوانمرد» که یگانه، خالص و صاحب اندیشه بود‌. حضور نوبت به نوبت ایشان در ایران فرصت و غنیمت بود که آقای جوانمرد به عشق با جوانان همراه می‌شد و حتی در آخرین حضورش در ایران و با وجود دشواری رفت‌و‌آمد باز به تماشای آثار آنان می‌نشست و صمیمانه با نسلی دیگر به گفت‌وگو می‌‌پرداخت. نسلی که آن‌ها نیز خود را وامدار انسان‌های اصیل می‌دانستند و فزون‌تر احترام می‌کردند.
در پایان سخنی نمی‌ماند جز دریغ و تسلیت. تسلیت به بانوی هنرمند سرکارخانم «نصرت پرتوی»، تسلیت به فرزندان عزیز ایشان و تسلیت به همه دوستداران و هنرمندان ایران‌زمین. مآمنی امن در نزد پروردگار رحمان و رئوف برای این هنرمند عزیز و سفر‌کرده خواهانم.»

عباس جوانمرد نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران صبح روز دوشنبه هفتم مهرماه ۹۹ در تورنتوی کانادا درگذشت.

فاطمه معصومی و نیلوفر ثانی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خرید بلیت این نمایش، به نویسندگی اکبر رادی و کارگردانی میکاییل شهرستانی آغاز شد.
فاطمه معصومی این را خواند
پویا، یاسر متاجی و محسن جوانی این را دوست دارند
به به
۸ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش یاماها i
تماشای نوستالژی های طهران قدیم در تالار قشقایی/ آغاز پیش فروش بلیت «یاماها» | عکس از چهاردهم مهر به صحنه می رود؛تماشای نوستالژی های طهران قدیم در تالار قشقایی/ آغاز پیش فروش بلیت «یاماها»
«یاماها» عنوان تازه ترین اثر نمایشی تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر است که از روز دوشنبه چهاردهم مهر ماه به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج اجرای خود را آغاز می کند.به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، نمایش «یاماها» به نویسندگی و کارگردانی کهبدتاراج از روز دوشنبه چهاردهم مهرماه در تالارقشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.کهبد تاراج درباره ویژگی های این اثر نمایشی گفت: نمایش «یاماها» دربرگیرنده ویژگی های متفاوتی است که ترجیح می دهم تا روز اجرا درباره آن توضیحی ندهم. اما آنچه می توانم اشاره کنم اینکه، اثر در قالب مونولوگ طراحی و ...
دیدن ادامه ››

«یاماها» عنوان تازه ترین اثر نمایشی تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر است که از روز دوشنبه چهاردهم مهر ماه به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج اجرای خود را آغاز می کند.

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، نمایش «یاماها» به نویسندگی و کارگردانی کهبدتاراج از روز دوشنبه چهاردهم مهرماه در تالارقشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.

کهبد تاراج درباره ویژگی های این اثر نمایشی گفت: نمایش «یاماها» دربرگیرنده ویژگی های متفاوتی است که ترجیح می دهم تا روز اجرا درباره آن توضیحی ندهم. اما آنچه می توانم اشاره کنم اینکه، اثر در قالب مونولوگ طراحی و نوشته شده که طی سه دوره زمانی بخشی از زندگی سه شخصیت را به صورت جداگانه روایت می کند. شخصیت هایی که در عین حال با یکدیگر آشنایی دارند.
وی افزود: ما در این نمایش با ادبیات طهران قدیم مواجه می شویم که برای تماشاگر مملو از نوستالژی های تلخ و شیرینی است که فکر می کنم با تفاوت هایی که در کارگردانی و ایده اجرایی ارائه دادیم می تواند برای یک مخاطب تئاتر دربرگیرنده ویژگی های جالب توجهی باشد.

نمایش «یاماها» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تارج از روز دوشنبه چهاردهم مهر تا جمعه نهم مهر با بازی پاوان افسر، لبخند بدیعی و مازیار سیدی ساعت ۱۹ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۵ هزار تومان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

رضا بهرامی مدیرتولید، ماریا حاجیها طراح چهره پردازی، رضا خضرایی طراح نور، پگاه ترکی طراح لباس، شایان جعفرپور طراح پوستر، کهبد تاراج طراح صحنه، رضا جاویدی عکاس، امید علیزاده مواد تبلیغاتی، مینا ترکمن دستیار کارگردان، مریم نورالدینی دستیار تولید، امیر قالیچی روابط عمومی و تبلیغات دیگر عوامل اجرایی این نمایش را تشکیل می دهند.

شایان ذکر است مرحله پیش فروش بلیت نمایش «یاماها» از روز سه شنبه هشتم مهر ماه در سامانه «تیوال» آغاز می شود.

پویا، امیر مسعود و محسن جوانی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محسن جوانی
درباره فیلم رضا i
یه فیلم بلاتکلیف و باری به هر جهت.
ادای جعفر مدرس صادقی رو درآورن خودش کار خیلی سختیه ، جا پای اون گذاشتن به نظر ساده ولی به شدت پیچیده است.
دوست داشتم داستان پیرمرد شبیه داستان‌های محمدرضا کاتب باشه ولی نبود.
کاش جای نامی‌نو ، شهرداری اصفهان سرمایه‌گذار بود.
من رو تا حد زیادی یاد سلام مترسکِ منیرالدین بیروتی هم انداخت.
درکل بی نهایت ناراضی‌ام و اصلاً خوشم نیومد.
البته در رو اعصاب رفتن موفق بود😂
۷ ساعت پیش
رویا
البته در رو اعصاب رفتن موفق بود😂
دقیقاً :))))))
۶ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی برای درگذشت عباس جوانمرد | عکس پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی برای درگذشت عباس جوانمرد
مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت عباس جوانمرد پیشکسوت هنر تئاتر را تسلیت گفت.به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، متن پیام تسلیت قادر آشنا برای درگذشت عباس جوانمرد چنین است: «آن که صحنه «مأوای همیشگی‌اش» بود و آن‌چه کرد برای آیندگان تئاتر سودمند بود و رهگشا، در نبود جسم خاکی‌اش در میان‌مان، تا جهان، جهان است همچون ستاره‌ای در آسمان هنر ایران خواهد درخشید. عباس جوانمرد صحنه را جایی می‌خواند که «زندگی را دوباره به او آموخت». هنرمندی سختکوش و متواضع، موسس و سرپرست گروه «هنر ملی» ...
دیدن ادامه ››

مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت عباس جوانمرد پیشکسوت هنر تئاتر را تسلیت گفت.
به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، متن پیام تسلیت قادر آشنا برای درگذشت عباس جوانمرد چنین است:

 «آن که صحنه «مأوای همیشگی‌اش» بود و آن‌چه کرد برای آیندگان تئاتر سودمند بود و رهگشا، در نبود جسم خاکی‌اش در میان‌مان، تا جهان، جهان است همچون ستاره‌ای در آسمان هنر ایران خواهد درخشید.
 عباس جوانمرد صحنه را جایی می‌خواند که «زندگی را دوباره به او آموخت». هنرمندی سختکوش و متواضع، موسس و سرپرست گروه «هنر ملی» و بنیانگذار سازمان تئاترهای تلویزیونی که صحنه کنونی تئاتر ایران بالندگی و رشد خود را وامدار اوست.
او یکی از کسانی بود که در شکل‌گیری تماشاخانه اصیل سنگلج نقشی مهم داشت و آثاری را روی صحنه برد که همه، فرصتی بود برای آموختنِ یک جمع که خود بالندگی گروه را عرصه تجربه و رشد تئاتر می‌دید.
فقدان این هنرمند، پژوهشگر و مدرس کهنه‌کار را به خانواده محترم ایشان، شاگردان، دوستداران و علاقه‌مندانش تسلیت می‌گویم.»

عباس جوانمرد نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران صبح روز دوشنبه هفتم مهرماه ۹۹ در تورنتوی کانادا درگذشت.

پویا این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چند سال پیش تعطیلات عید، به یکی از شهر های شمالی رفته بودم. ، از حومه شهر برای خرید و گشت به مرکز شهر رفتم. باران شدیدی می آمد و هوا نسبتا سرد بود. خیابان ها هم خلوت. در یکی از خیابان ها، در پناه ورودی درِ یک خانه قدیمی، پیر زنی با چادری کاملا خیس نشسته بود و چند برگ گزنه برای فروش مقابل خود داشت. برگ های گزنه هم از بارش باران خیس شده بودند. چون نیازی به گزنه نداشتم، از مقابلش گذشتم و سوار خودرو شدم. در میان راه به این فکر افتادم که گزنه آن هم در فصل بهار آن هم در شمال کشور، در همه جا حتی کنار جوی آب شهر ها و درز ساختمان ها به وفور می روید. پس پیرزن تنها برای حفظ آبرو گزنه ها را مقابل خود قرار داده بود. نیازمند بود و شغلش فروش گزنه نبود.
عصر آن روز به قصد خرید گزنه و کمک به او، به شهر بازگشتم . اما نبود. طی چند روز اقامتم باز هم همان مسیر را رفتم. اما ندیدمش. از آن پس هر وقت گذرم به این شهر شمالی می افتد به همان محل می روم. اما دیگر نیست. دیدنش برایم یک آرزو شده. ای کاش یکبار دیگر می دیدمش و می پرسیدم خانم گزنه چند؟ و او پاسخ می داد و من آن چند برگ گزنه را می خریدم.
هنوز هم هر وقت یاد گزنه های خیس مقابلش می افتم گزش تلخ آنها را حس می کنم.

پی نوشت: ما ساکنان تهران هر روز بارها در سطح شهر با انواع نیازمندان، کودکان کار و دستفروشان روبه رو می شویم. چون کمک و خرید از تمامی آنها غیر ممکن هست، به همین دلیل ناخواسته طی سالها دچار بی تفاوتی شده ایم. شخصا برای این قضیه راه کاری ندارم. نظرشما چیست؟
حاضرم هر کاری بکنم ولی نیازمند و کودک کاری نباشه.
اما عمیقا معتقدم وجود کودکان کار در سطح شهر و نه اونهاییکه نمیبینشون، دست اورد خودمونه. کمک کردیم بهشون و تعدادشون رو زیاد کردیم.
به خاطر اینکه چند دقیقه احساس خوب داشته باشیم بهشون کمک کردیم و باعث شدیم تعداد بیشتر و بیشتری کودک از کودکیشون بمونن و مجبور به کارهای کاذب بشن.
وقتی چیزی تغذیه میشه، رشد و تکثیر میکنه. این یکی از قوانین طبیعته. وقتی میشه بواسطه یه بچه در یک روز به اندازه یک ماه پایه حقوق درامد ایجاد کرد، کسانی پیدا میشن که این کار رو سیتماتیک و گردش مالی آنچنانی ایجاد میکنن برای خودشون. و این بچه ها چیزی بیشتر از زنده موندن در ... دیدن ادامه ›› گرما و سرما دستشون رو نمیگیره.
اینکه الان چکار میشه کرد؟ مثل باقی معضلات، هیچی!
تا سطح درک و اگاهیمون نسبت به زندگی ارتقا پیدا نکنه، همه ی این معضلات باقی خواهد ماند. ما در ابرشهرها و قوانین دهکده جهانی، با دانش و اگاهی روستانشینی زندگی می کنیم.
۹ ساعت پیش
من با این نظر که با کمک کردن باعث زیاد تر شدنشون میشیم موافقم ولی ...
هر روز در مسیرم با چندتا از این بچه ها برخورد میکنم بچه هایی که با اصرار میخوان چیزی بفروشن ,به چند تاشون میتونم بگم نه؟!از کنار چندتاشون میتونم بی تفاوت رد بشم؟!!
قضیه خرید کیک و ... رو هم تجربه کردم ,سوپر نزدیک محل تجمعشون گفت بعد از شما میارن میفروشن!!!
واقعا هیچ ایده ای ندارم که من شهروند چطور میتونم کمکی بهشون کنم...
۴ ساعت پیش
سالها قبل وقتی برای یکی از همین بچه ها بستنی خریدم . گفت عمو میشه به جاش پول بدی ؟
گفتم مگه گرمت نیست ؟ بستنیشم که میوه ای و بزرگه ؟ میچسبه که !
گفت آره ولی میشه به جاش پول بدی ؟
لبهاش کاملن خشک بود ، حدود 8 یا 7 سال داشت . از چشمها و لرزش دست و بدنش مطلقن مطمئن بودم که بستنی رو دوست داره . طفلی بعد از لحظاتی بغضش ترکید و گفت : عمو به جاش میشه پول بدی ؟ ... دیدن ادامه ›› تو رو خدا

قسمش تنمو لرزوند . احساس کردم مجبوره که پول ببره . شاید توسطِ اونی که اجیر و اسیر شده تهدید شده که خوراکی نگیره و فقط پول براش ببره .
به این فکر میکردم که چقدرررر سخته که توی اون سن ، اینطور دلت رو لگدکوب کنی و به جای بستنی میوه ای خنک و خوشمزه ی بزرگ ، اونم وسط تابستون ، پولش رو بخوای .
راستش منم بغضم گرفته بود . که چی بر این بچه گذشته و میگذره ؟
بهش پول دادم و اونم اشکشو پاک کردو بدونِ اینکه بستنی رو ازم بگیره دوید و رفت .

یا یادِ مردی میفتم که کنارِ خیابون نقاشی میفروخت . نقاشی با مداد رنگی که دخترِ کوچولوش کنارش نشسته بود و میکشید و مرد که مشخص بود معتاده ، اونها رو پهن کرده بود و میفروخت . نقاشیهایی که کاااملن بچه گونه و به درد نخور بودن .
ترس توی صورت دختر مشهود بود . مشخص بود اگر کسی نخره اون نقاشیهای ساده ی روی کاغذِ معمولی کشیده رو ، باباهه دعواش میکنه .
خدا میدونه که چه حالی بودم .
پرسیدم چنده ؟ باباهه با عجله گفت . پونصد تومن .
بچه انگار ذوق کرده باشه ، با سرعت بیشتری میکشید نقاشی رو .
گفتم حالا چرا انقد ارزون ؟
باباهه گفت : اون بهتراش هزار تومنه . اینا 500 تومن .
همه ی نقاشیهایی که پهن بود رو خریدم .
وقتی خدافظی میکردم به باباهه گفتم قدرشو بدون خیلی دخترِ هنرمندیه . باباهه با ذوق گفت آره که هنرمنده . و بوسید سر بچه هه رو . بچه هم طفلی خیلی خوشحال بود و فکر میکرد که واقعن کار مهمی انجام داده و میده و ...

پاهام اما جون نداشت . دور تر که شدم ، پیچیدم توی کوچه و های های گریه کردم . که فردا چه خواهد شد ، پس فردا ، روزهای دیگه هم آیا این نقاشیها فروش میرن ؟ اگه نرن به جای بوسه آیا اون طفل معصوم کتک خواهد خورد که چرا نمیتونه انقدری خوب نقاشی کنه که مردم بخرن ؟


و خیلی خاطراتِ مشابه که همگی باعث شدن با علمِ به اینکه میدونم این طفل معصومها اسیر باندها و ... هستن . اما هر جا که کودکِ فقیر یا فال فروش یا دستفروش و ... ببینم بدونِ لحظه ای درنگ بیشترین کمکی که بتونم رو بهشون میکنم .

یه روز با دوستم قدم میزدیم یه زنِ چادری که روشو گرفته بود نزدیک شد و یه ساعت که دستش گرفته بود رو نشون داد و گفت آقا میشه بخری ؟
گفتم چنده ؟ گفت 45 تومن . گفتم بیشتر می ارزه که . گفت پسرم گفته همینقدر می ارزه . متوجه پسرش شدم که چند قدم اون طرف تر ایستاده بود حدود 16 17 سالش بود .
پول رو بهش دادمو ساعت رو هم نگرفتم و با دوستم ازشون دور شدیم .
دوستم گفت بابا اینا شگردشونه . میگن توو راه موندیم و میخوایم بلیط برگشت به شهرستان بگیریم و ... نباید پول میدادی بهش . اگه دروغ گفته باشه چی ؟
به دوستم گفتم اگه دروغ نگفته باشه چی ؟
چطور میتونی وجدانت رو از این بعد آروم نگه داری که جایی که میتونستی به یه نفر کمک کنی ، نکردی .

والا موضوع بسیار پیچیده ایه . دارم زیادهم پر حرفی میکنم میدونم :)
اما توی امریکا خصوصن شهرهایی مثل لس انجلس فقیرهای زیادی داریم که زندگیِ خیابونی رو " انتخاب " کردن . گدا نیستن . معتقد به زندگیِ آزادن . به قولِ خودشون هیپی ان . برای همین اصلن احساس شرم نمیکنن وقتی ازت درخواستِ کمک میکنن . خودشون میگن ما هم مثل کشیشها و شبانان باید از طریق هدایای مردم زندگی کنیم . تو هم احساسِ گناه نمیکنی وقتی بهشون کمک نمیکنی .
همه چی انگار خیلی مدون و رسمیه .
غروب که میشه کنارِ خیابون و سر چهارراه ها و ... چادرشون پهن میکنن و زندگی میکنن .
عرضم اینه گاهی هم هستن اینجور آدمایی که اساسن به کار برای دولتها و ... بی اعتقادن و به آرمانهای بوهمی و ... باور دارن .
که تو با کمک بهشون عملن شبیه کمک به شبانانِ کلیسا ، در جهتِ تقویت و رشدِ باورهاشون قدم برمیداری
۳ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
حسین مجتهدی
درباره فیلم‌تئاتر باغ آلبالو i
در مجموع اجرای خوبی بود
مخصوصا پایان بندی بسیار تأثیر گذار و قابل تحسین بود
بسیار لذت بردم از بازی محسن بهرامی
و چقدر داستان باغ آلبالو داستان آشناییه برای همه ما!!!
این نمایش منو یاد حرف پدر بزرگم انداخت که می‌گفت من ناراحتم از خونه هایی که درشون بسته شده..!!
سپاس گذارم از استاد زنجانپور عزیز بخاطر حسن انتخابشون، اجرای خوب و گروه خوبشون..
بازم ممنونم از تیوال فرهیخته و ارزشمند..
فاطمه معصومی، سپهر، پویا و رویا این را خواندند
جعفر میراحمدی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
همیشه به نویسنده‌های رئال حسادت می‌کردم، شاید به این دلیل که خودم هیچ وقت موفق نشدم از گرداب ناخودآگاه خلاصی پیدا کنم.
در ابتدا باید گفت نمایشنامه نویس محترم موفق شده روایتی که تقریبا کلیشه‌ای است را به گونه‌ای متفاوت و جذاب روایت کند و همین به خودی خود بخش مهمی از موفقیت نمایش "بین یه عالمه ماهی" را رقم زده. به شخصه معتقدم استفاده درست و روایت متفاوت کلیشه‌ها می‌تواند موفق باشد بخصوص برای بیننده ایرانی که همیشه نیم نگاهی به گذشته دارد.
در خصوص اجرا نقد خاصی ندارم، عزیزان همه در جای درست و بهترین اجرای ممکن را داشتند و لازمه خسته نباشید عرض کنم. استفاده از المان میز چرخان و دایره‌های هم مرکز در صحنه برای ایجاد حس زمان و گردش عقربه‌ای در بیننده ایده‌‌ی خوب و دلچسبی بود. به شخصه فکر می‌کنم حجم دیالوگ‌ها کمی زیاد بود اما این موضوع خللی در کلیت کار ایجاد نمی‌کرد و البته فکر می‌کنم اگر شخصیت زن نمایش حضور واقعی و نه خاطره‌وار در نمایش می‌داشت کار بهتر می‌شد و البته این سلیقه‌ی بنده بود و شخصیت زن نمایش به اندازه کافی حضور روایی در نمایش داشت. نور، صدا، گریم و طراحی لباس همه در حد عالی بود. در کل بجز موارد جزئی که در بالا ذکر شد هیچ نقدی به نمایش ندارم و واقعا از بیش از یک ساعت اجرای این کار لذت بردم. برای گروه اجر بهترین‌ها را آرزو دارم.
ممنون از همراهی شما ، بی شک که نقدهای شما به جا و البته منصفانه است! ممنون که ما رو دیدید
۸ ساعت پیش
amir98
ممنون از همراهی شما ، بی شک که نقدهای شما به جا و البته منصفانه است! ممنون که ما رو دیدید
ارادت دارم، شما بزرگوارید، ممنون از لطف و تواضعی که نسبت به مخاطب دارید، براتون بهترین ها رو آرزو دارم 🙏🙏🙏
۲ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سپیده دم
با تیغ روشنایش
گلوی تاریکی را درید
خون در فلق رها شد
و عزاداران شب
کلاغان سیاه پوش
نوحه کنان از آفاق سر رسیدند.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
باید بگم "بنفشه آفریقایی" بهترین، زیباترین، صادقانه ترین و باور پذیرترین عاشقانه ی سینمای ایرانه به نظر من..!
فیلمی پر از رنگ، بارون، زندگی و عشق..
مگه کسی به غیر از فاطمه معتمدآریا میتونست شخصیت "شکوه" رو به این زیبایی بازی کنه و به تصویر بکشه؟ (البته به نظر من بازی نکرد زندگی کرد!!)
و رضا بابک چه کرد با این نقش و شخصیت و این بازی درخشان و باور نکردنی!! چقدر کم سعادتیم که ایشون اینقدر کم کار و شاید گزیده کاره..
در آستانه چهل سالگی، رضا بابک با "بنفشه آفریقایی" منو برد به دوران بچگی و "آرایشگاه زیبا"!! و مثل همون بچگی با دیدن خودش و بازیش باز حال دلم خوب شد..! سلامت باشی استاد
ببینید حتما..