تیوال | علی عبدالرحیم درباره نمایش مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها: دوستان یک سوال فنی برام به وجود اومده: چطوری می
S2 : 23:41:58
دوستان یک سوال فنی برام به وجود اومده:

چطوری می شه هر روز به مدت 21روز، اون هم با 2اجرا مجموعش بشه:
"این نمایش ۲۰ اجرا بوده و تمدید نخواهد شد"؟؟؟؟؟!؟!؟!؟!!؟!؟!!؟!؟!!؟!؟!؟!؟
خیلی ممنون آقای عبدالرحیم!
اما متاسفانه شما به فرم کار که در ایران بی سابقه است آشنا نیستید و مدام نمیفهمید، من نمیدنم ادبیات فارسی هم فهمیدن داره آخه؟!
هی بیاید به تعداد اجراها گیر بدید و اینکه جای نشستن نبود خب که چی نبود که نبود، من خودم مهندسم.
این ... دیدن ادامه » آمار سرانه مطالعه پایین را چه کنیم؟ متاسفانه در این کشور مخاطبان تئاتر مطالعه ندارند و فقط سازندگان تئاتر کتاب میخوانند.
شما شاهنامه و منطق الطیر را چطور میخوانید؟ سعدی و سهروردی را چطور؟بهلول و ملانصرالدین هم میخوانید؟ یا شاید نمیخوانید؟!
۲۷ دی ۱۳۹۳
جناب ملک عزیز! کاش میتونستم براتون دست بزنم و شما بشنوید! عالی بود... عالی! :))
۲۷ دی ۱۳۹۳
منم با آقای ظلی موافقم... عالی بود..:))
۲۷ دی ۱۳۹۳
جناب ملک از طنز شما بسیار خندیدم . شاد باشید همیشه :)
در ضمن لازم است عوامل این کار بدانند فرم این نمایش در ایران بی سابقه نیست و دائم سعی نکنند مُهر خودشان را به آن بزنند ... نمایشهای متعددی با ابن فرمت اجرا رفته است البته بسیار منظم تر که تعداد تماشاگران ... دیدن ادامه » ،آشفتگی و دید کور ایجاد نمیکرد .مثلا "صبحانه ای برای ایکاروس "که فکر میکنم در هر اجرا 15-20 نفر تماشاگر داشت و به تماشاگران چهارپایه ی سبک ، تاشو و کوچکی میدادند که هر کس خواست بنشیند و در طول اجرا حتی جابه جا شود و وقتی لوکیشن تغییر میکرد بتواند بی دغدغه از ازدحام مخاطبین هر کجا خواست حتی بایستد ... یا نمایش دیوار چهارم و کارهایی از این دست ...
۲۷ دی ۱۳۹۳
سوال بسیار به جایی پرسیدی علی جانم
۲۷ دی ۱۳۹۳
مارال بنی هاشمی
صبحانه ای برای ایکاروس و دیوار چهارم .... حتما اجراهای جالبی بوده!
تا قبل از این فکر میکردم اینجور اجرا جدیده
۲۷ دی ۱۳۹۳
خانم بنی هاشمی، من "مرثیه ای برای..." رو ندیدم ولی با استناد به مطالبی که خوندم فکر نمیکنم نقطه اشتراکی با "دیوار چهارم" بجز ایستادن تماشاگران و بعد هدایت شدن به طبقه بالا برای نشستن داشته باشه (که گویا در این کار از نشستن هم خبری نیست!) دیوار چهارم ... دیدن ادامه » یک نمایش بود و داستان داشت، فقط ما قسمتی از داستان رو ایستاده تماشا کردیم و گوش دادیم و قسمتی رو نشسته. بر خلاف این کار که گویا بیشتر در حوزه پرفورمنس و ویدیو اینستالیشن سیر میکنه. حالا اینکه چقدر در این حوزه موفق بوده رو من نمیتونم نظر بدم.
۲۷ دی ۱۳۹۳
@محمدهادی ملک : طنز فاخر به این کامنت شما میگن اصن :))))))) ینی ناگهان منفجر شدم از خنده D:
۲۷ دی ۱۳۹۳
جناب ظلی این گروه بیشتر بر روی ایستاده بودن مخاطب و جاری بودن کار در لوکیشن های مختلف تکیه داشته و دائم به کسانی که خسته از ایستادن های طولانی یا ازدحام جمعیت تماشاگر بودند ، متذکر میشدند که این فرمت جدید است و ناخوداگاه مخاطب باهر چیز جدیدی در ابتدا ... دیدن ادامه » مخالفت میکند ... من هم از این جنبه گفتم که جدید نیست . در ضمن قطعا هیچ دو نمایشی عین هم نخواهد نبود . منظور فرمت است صرفا . در خصوص ویدئوها هم که قطعا این کار نو نخواهد بود و بسیار بسیار این فرم را تجربه کرده ایم .
۲۸ دی ۱۳۹۳
بله منظور شما رو کاملا متوجه شدم، فقط قصد داشتم متذکر بشم که اگر دوستانی "دیوار چهارم" رو دیدند و دوست داشتند فکر نکنند که حتما از این کار هم خوششون میاد چون بنظرم متفاوت هستند و همونطور که گفتم ما حداقل قسمتی از دیوار چهارم رو نشسته دیدیم و جا برای ... دیدن ادامه » همه بود ولی انگار در این کار تعداد صندلی ها محدود و ازدحام جمعیت آزار دهنده بوده... بهرحال امیدوارم این کار هم مخاطبین خودش رو پیدا کنه و همه راضی از سالن بیرون بیان.
۲۸ دی ۱۳۹۳
هفت شهر عشق را عطار گشت و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!
دوستان عزیز ممنون از لطفتون خوبه که ختدیدید.
چند خط پایین رو اول نوشتم ولی چون بی مزه شد شما همین دو خط بالا رو به عنوان کامنت من در نظر بگیرید!
"اینکه من مرثیه میگم برای مطالعه کم بین تماشاگران تئاتر ... دیدن ادامه » و شما میخندید یعنی هنوز فرم بدیع این کار که اولین بار در ایران اجرا میشود و ده ها سال است که اونور اجرا میره رو نفهمیدید.
راستی من امام محمد غزالی هم میخوانم فن بیان و منطق را از او یاد گرفتم و به گفتارم زینت بخشیدم. یکبار هم به استادم هدیه دادم که متاسفانه چون تئاتر نمیدید آدم بدی بود."
۲۸ دی ۱۳۹۳
:))
۲۸ دی ۱۳۹۳
یه تهرون رو میگشت ، انگاار 200 شهر گشته
والا
۲۸ دی ۱۳۹۳
من کتاب خوندنم افتضاحه ولی نمیتونم نمایش و فیلم نبینم
اصلا اعتیاد این دوتا رو دارم ...معتادم ... ناچارم
۲۸ دی ۱۳۹۳
من خودم مهندسم :))
البته آدم معمولی هستم خیلی بد نیستم
۲۸ دی ۱۳۹۳
کامنت اول آقای ملک :)))
۳۰ دی ۱۳۹۳
خیلی جالبه هیچکس جواب سوال منو نداد و همه برای "کامنت اول آقای ملک" جیغ و دست و هورااااا و :))) کشیدند!!!
۳۰ دی ۱۳۹۳
هاهاها تبلیغاته دیگه آقا.... ولی آقای ملک داشتیم میگفتیم! :))) (شوخی) :d
۳۰ دی ۱۳۹۳
آقای علی,خب آخه سوآلی بود که برای بقیه هم سوآل شد... :))))
عوامل اجرایی باید میومدن شفاف سازی می کردن
۳۰ دی ۱۳۹۳
آهان از اون لحاظ!!!
۳۰ دی ۱۳۹۳
خیلی ممنون جناب آقای عیدالرحیم عزیز!
تا چشماتون از حسودی در بیاد.
اگر دقت کنید گروه این هفته جمعه اجرا نداره که میشه 20 شب! :P
چند روز دیگه هم میایم توو پروفایل اجرا رو میکنیم شب تا نه سیخ بسوزه نه شما.
۳۰ دی ۱۳۹۳
هادی من خرااااااب این پیگیری های مستمرت هستم!!! :)))))))
۳۰ دی ۱۳۹۳
من این نمایش رو دیدم.
به نظرم کار متوسطی بود.
۲۳ تیر ۱۳۹۴
دقیقا محمد جان! اما پتانسیل اینو داشت که کار بهتری باشه...
زیادی پر طمطراق بود!!!
۲۳ تیر ۱۳۹۴
با نظر جنابعالی موافقم جناب عبدالرحیم.
تبلیغ نسبتا وسیع(نسبت به سایر نمایش ها) و اسامی جذاب روی پوستر منو جذب کرد ولی صرفاً نحوه نوین اجرا و اینکه باید دو سه طبقه راه میرفتیم جذاب بود.
نمایشنامه و بازیها چیز خیره کننده و جذابی نداشتند...
همون متوسط خوبه!
۲۳ تیر ۱۳۹۴
اون پوستر و اسامی بازیگران که رسما کلاهبرداری بود! اونم سه هفته زودتر از اجرا!!!
۲۳ تیر ۱۳۹۴
آخه چرا اینجا کامنت میگذارین؟
مریضین؟
آقای عبدالرحیم با شمام!
نکن آقا نکن!
با این دل بی صاحاب بازی مکن
...
۲۶ تیر ۱۳۹۴
سلام به یار سفر کرده!
من توهم اینو داشتم که این پست منه! اصلا یادم نبود <<کامنت>> حضرتعالی باعث غش و ضعف دوستان شده بود!!!
۲۹ تیر ۱۳۹۴
علی جان یعنی خوب اومدیااااا
۲۹ تیر ۱۳۹۴
کامنت من چون زیر نوشته گهربار شما بود دیده شد
یا به عبارتی ماه نورش رو از خورشید میگیره
۳۰ تیر ۱۳۹۴
هادی تو این زبون رو نداشتی چیکار می کردی؟!؟!؟!؟!؟:)))))))
۳۰ تیر ۱۳۹۴
کار خاصی نمیکرد:-))))))))))
۳۰ تیر ۱۳۹۴
ببین حالا یه بار عشقولانه در کردم باهات
تو رو فقط باید ...
مجتبی تو هم سوسه نیا این وسط توو آتیش این بحث فقط خودت میسوزی!
۰۱ مرداد ۱۳۹۴
چشم هادی جان چشم داداش:-)
۰۴ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید