کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال | دیوار
S3 : 04:48:45 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
از قلبها وارد میشه نه از دیوارها
و این پیروزی جاودانه ست.....
sara این را دوست دارد
گفت: درها رو باز کنید
بذارید دنیا صدامون رو بشنوه
۳ ساعت پیش
محمد رسول الله؟
۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
ما سه نفر بودیم، نمایش قابل تاملی بود من رو به یاد این جمله انداخت که هنگام عصبانیت تصمیم گرفتن اشتباهه.
و رفاقت جالب این سه نفر و از خودگذشتگی های بی حد و اندازه شون خیلی دوست داشتنی بود.
کار متن درست و به اندازه ای داشت وبازی ها کاملا به جا و دل نشین بودن.
سبک اجرایی خاص وجالبی داشت.
از دیدن این نمایش بسیار لذت بردم.
پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید

شورت از شعار ؛ پایین نمیرود از بوته زار ، مار

آخیشِ غارهای تنت را به ما چکار ؟

ای سرزمینِ پر از تپه و پِهِن

ای گورِ شیرهایِ غلیظ ، غولِ مار خوار


از لایه های کیکِ تو ابلیس ، لیس ، هیس

دریاچه است پایِ تو هِی لیس ، خیس ، لیس

ریم از تمامِ رینِ تو رنجور ، چوبِ شور

پاهای باز و ناز و " نطنز " است این حدیث ...




علی و نیلوفر این را دوست دارند
انصافا خیلی اروتیک بود این :))))
حتی منم به لبخند افتادم :)))
۱۰ ساعت پیش
علی
انصافا خیلی اروتیک بود این :)))) حتی منم به لبخند افتادم :)))
والا تصمیم بر این بود که یک شعرِ حماسی - سیاسی باشه اما خب انقد ذهنم خرابه که وقتی میخوام شعرِ سیاسی هم بگم نتیجه اروتیک میشه :))
۴ ساعت پیش
میم
نقش گزینه های «قرار» و «می‌آیم» این وسط؟🤔 وقتی خوندمش نمیدونستم دوستش دارم یا نه، خواستم «خواندم» رو بزنم، که دیدم به جاش می‌آیم فعاله ، چشمام گرد شد؛ الان با این شعر، «قرار»ه کی کجا بره؟ 😂
آره خب نکته ش دقیقن همینه :))
باید دوسش داشته باشی . ناچارن باید دوسش داشته باشی
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
تدوین فیلم داستانی «رویای نیمه تمام» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر حسین پرنلو و نویسندگی مرتضی کوه مسکن به پایان رسید. | عکس
تدوین فیلم داستانی «رویای نیمه تمام» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر حسین پرنلو و نویسندگی مرتضی کوه مسکن به پایان رسید.
فیلم داستانی «رویای نیمه تمام» در  اردیبهشت امسال در لوکیشن هایی واقع در شهر تهران و شهرستان نسیم شهر جلوی دوربین پویان رضایی رفته بود.قصه فیلم «رویای نیمه تمام» ...
دیدن ادامه ››

فیلم داستانی «رویای نیمه تمام» در  اردیبهشت امسال در لوکیشن هایی واقع در شهر تهران و شهرستان نسیم شهر جلوی دوربین پویان رضایی رفته بود.
قصه فیلم «رویای نیمه تمام» پیرامون روایت عشق یک پسر افغان و دختر ایرانی به نام حنیف و مرجان است و در خلاصه داستان این فیلم آمده است : حنیف که به خاطر پرداخت هزینه پیوند قلب همسرش مرجان، چاره ای نمی یابد، دست به کاری خطرناک می زند و ...
در این فیلم بازیگرانی همچون امیرحسین پرنلو، سهیل میرزاده، مبینا احمدی، امیر نداف فرد، علیرضا فیروزی، صبا دارایی نیا، سمیه جوادی و ... به ایفای نقش پرداخته اند.
سایر عوامل این فیلم عبارتند از : تهیه کننده و کارگردان: امیر حسین پرنلو، نویسنده و مشاور کارگردان : مرتضی کوه مسکن، مدیر فیلمبرداری: پویان رضایی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان : محمدرضا طارمی، دستیار دوم کارگردان : افروز محرابی، صدابردار : مهدی محمدی فر، دستیار تصویر : حمید ارکبان، منشی صحنه : هدا کمالپور، طراح چهره پردازی : ایمان حنیفه، طراح صحنه و لباس : جوادمرآتی، مجری طرح : صبا دارایی نیا، مدیرتولید: علی احمدی کمازانی، مدیر تدارکات : جواد جوینده.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سفر پارسه - بخش پنجم

از کاخ صد ستون که مستقیم ادامه بدم و از در روبرو خارج بشم، میرسم به ساختمان خزانه. اما اگر برگردم و از همون دری که اومدم تو برگردم بیرون، سمت چپم میشه کاخ آپادانا. البته منظورم از در، “در سابقه” الان فقط یه دیوارچه ی حدود یک متریه.
کاخ آپادانا گویا تلفظ اصلیش اَپْدانِه س. در ترجمه به کاخ ستون دار گفته میشه. پا به معنی پایه و ستونه. البته دقیق متوجه نمیشم”آ” پیشوند نفیه. یعنی بدون. یعنی آپا میشه بدون پا یا بی ستون. همچنان برای من سواله.
برای رسیدن به این کاخ باید حدود ۳۰ پله رو بالا رفت. پله هایی با نقش و نگارهای حجاری شده. از همون پله های کوتاه. کل این ۳۰ پله، فقط ۳ متر من رو بالا می بره و به سطح کاخ می رسونه. میگن این کاخ مجلل ترین کاخ تخت جمشید بوده و ازش به عنوان بارگاه استفاده می شده. برای دیدار بزرگان یا اگه خیلی شانس میوردم و یه پیشکشی ی حسابی داشتم، منِ عوام. مطمئنا خارج از زمان جشن های نوروز. قهوه جوشم به کارت میاد خشایار؟
خب فعلا با یه بلیط چند هزاری میشه رفت تو کل مجموعه ولی اون موقعها، نمیشد. یاد سینی پیشکشی “آقای بزرگ” میوفتم تو دائی جان ناپلئون.
این کاخ ۵۶۰ در ۵۶۰ ... دیدن ادامه ›› سانتی روی ۳۶ تا ستون استوار بوده. سه طرفش هم ایوون بوده که هر کدوم ۱۲ ستون داشته. مجموعه ۷۲ ستون. عین کاخ آپادانای شوش. اونم مال داریوش بوده. دوست داشته دیگه، یکی تو شوش ساخته، یکیم پارسه. شنیده بودم این تالار گنجایش ۱۰ هزار نفر رو داشته که‌کمی برام عجیبه. با یه ضرب و تقسیم ساده میشه فهمید به هر نفر ۳۰ سانت مربع میرسه. یعنی ۵ سانت در ۶ سانت. تازه بدون احتساب ستون ها و سایر لوازم. فکر کنم یه چی‌گفتن.
منو یاد فولکسهالِ هیتلر میندازه. البته اون قرار بود ۱۸۰ هزار نفر و تو خودش جا بده. ولی نه هر نفری، ۱۸۰ هزار نازی رو.

این کاخ هنوز ۱۳ ستون پا برجا داره و باقی به مرور زمان فروریخته. اخرینش گویا در سال ۱۸۴۱ ریخته. هم دوره با محمدشاه خان قاجار. چند سال بعد از عهدنامه های ترکمنچای و گلستان و چند سال بعد از قتل قائم مقام فراهانی.
ولی در دوره ی پهلوی و جدایی بحرین، ستونی نیوفتاد.

و ستون قبلی در سال ۱۷۸۷ و همزمان با حکومت میرزا جعفرخان زند. دو تامونده به آخرین شاه زندیان. حدود ۷ سال قبل از حکومت آغامحمدخان قاجار، سرسلسله ی قجر، فرو ریخت.

دیگه داره ظهر میشه و اوفتوِ جِنگ شیراز(آفتاب جِنگ شیراز) خودشو نشون میده. دستمال گردنم رو در میارم و با آب قمقمه خیسش میکنم و میبندم دو گردنم. این یه ساعتی خنک نگهم میداره ولی پاهام دیگه خسته س. ترجیح میدم برم یه استراحتی کنم و چیزی درست کنم و بخورم. فکر کنم کنسرو قارچ و لوبیا با یکی دوتیکع سوسیس کبابی خیلی بچسبه. سر را از بوفه خنکی جات میگیرم و میرم سمت جاییکه که تو پارک نشون کرده بودم که چادر بزنم.
امیر مسعود این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
مزرعه عروسک‌ها
خدیجه عباسی که در یکی از روستا‌های اردکان یزد در کنار همسر از کار افتاده اش به تنهایی امرار معاش می‌کند، شغل و پناهگاه او ساختن عروسک‌های خلاقانه و بی بدیل بوده، خلاقیتی که شگفت ...
دیدن ادامه ››

خدیجه عباسی که در یکی از روستا‌های اردکان یزد در کنار همسر از کار افتاده اش به تنهایی امرار معاش می‌کند، شغل و پناهگاه او ساختن عروسک‌های خلاقانه و بی بدیل بوده، خلاقیتی که شگفت انگیز و غیر قابل باور است. بانو خدیجه عباسی، مزرعه اش را تبدیل به یک جاذبه فرهنگی کرده است. این بانو با مواد دور ریختنی و بی مصرف، عروسک‌های جذاب و زیبایی می‌سازد.

عکس: محمد یوسفی / خبرنگاران



مزرعه عروسک‌ها | عکس مزرعه عروسک‌ها | عکس مزرعه عروسک‌ها | عکس مزرعه عروسک‌ها | عکس ... دیدن همه عکس‌ها ››
میم، بهزاد هندی و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بازگشایی موزه لوور پس از ۴ ماه تعطیلی | عکس
بازگشایی موزه لوور پس از ۴ ماه تعطیلی
به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، موزه لوور پاریس ۱۶ هفته گذشته را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل بود و در این چهار ماه با از دست دادن درآمد حاصل از فروش بلیت، بیش از ۴۰ میلیون یورو ضرر ...
دیدن ادامه ››

به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، موزه لوور پاریس ۱۶ هفته گذشته را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل بود و در این چهار ماه با از دست دادن درآمد حاصل از فروش بلیت، بیش از ۴۰ میلیون یورو ضرر کرد. درهای این پربازدیدترین موزه جهان امروز به صورت محدود به روی بازدیدکنندگان باز شد.

اگرچه از امروز امکان بازدید از تابلوهای معروفی چون مونالیزا و کلکسیون بزرگ عتیقه‌جات لوور وجود دارد اما برخی از نگارخانه‌های این موزه که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آن‌ها دشوارتر است، همچنان به روی بازدیدکنندگان بسته باقی می‌مانند. با توجه به دستورالعمل‌های جدید، دیگر از سلفی گرفتن‌های گروهی با شاهکار لئوناردو داوینچی نیز خبری نیست و افراد باید با ایستادن در نقاطی که بر مبنای فاصله مطلوب بر کف موزه مشخص شده‌اند، به بازدید از آثار اقدام کنند.

حدود ۷۰ درصد از ۹ میلیون و ۶۰۰ نفری که سال گذشته از لوور بازدید کردند، مسافر خارجی بودند و به گفته رئیس این موزه، با توجه به توقف گردشگری، تعداد بازدیدکنندگان کاهشی ملموس خواهد داشت. 

ژان لوک مارتینز می‌گوید امسال در خوشبینانه‌ترین حالت تعداد بازدیدکنندگان موزه لوور در مقایسه با زمستان گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت یعنی چیزی بین ۴ تا ۱۰ هزار بازدیدکننده در روز. عوامل این موزه امید دارند با جذب بازدیدکنندگان داخلی این خلا را پر کنند.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
تماشاخانه مهرگان میزبان «اتاق عروس» می‌شود | عکس
تماشاخانه مهرگان میزبان نمایشنامه‌خوانی «اتاق عروس» به کارگردانی محمد قنبری خواهد بود.
تماشاخانه مهرگان میزبان «اتاق عروس» می‌شود
تماشاخانه مهرگان میزبان نمایشنامه‌خوانی «اتاق عروس» به کارگردانی محمد قنبری خواهد بود. به گزارش روابط عمومی گروه، نمایشنامه «اتاق عروس» به کارگردانی محمد قنبری، ...
دیدن ادامه ››

تماشاخانه مهرگان میزبان نمایشنامه‌خوانی «اتاق عروس» به کارگردانی محمد قنبری خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی گروه، نمایشنامه «اتاق عروس» به کارگردانی محمد قنبری، نویسندگی والنتین کراسناگوروف و ترجمه مریم صامعی نمایشنامه‌خوانی خواهد شد.

نمایشنامه‌خوانی «اتاق عروس» شنبه، بیست و یک تیرماه ١٣٩٩ ساعت٢٠ در تماشاخانه مهرگان به روی صحنه می‌رود.

الهه شه‌پرست، الهه زحمتی، لیلا میرزایی، دلارام ترکی، پروا آقاجانی، سحر آقاسی، سحر حق‌شناس، نازنین میهن، یاسمین بدوی، گندم (معصومه)محمدی، حانیه حقیقی، وصال امینی گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند.

محمد قنبری پیش از این نمایش «خانم گلاب» به نویسندگی محبوبه نورنقدی را در سال ١٣٩٧ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه برده بود که نمایشی کمدی - تاریخی بوده است.

 

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
مژگان خالقی معاون پژوهش و آموزش این دوره از جشنواره | عکس
دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با ابلاغ حکمی معاون پژوهش و آموزش این دوره از جشنواره را منصوب کرد.
مژگان خالقی معاون پژوهش و آموزش این دوره از جشنواره
با ابلاغ حکمی از سوی دبیر جشنواره؛ معاون پژوهش و آموزش بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب شد دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با ابلاغ حکمی ...
دیدن ادامه ››

با ابلاغ حکمی از سوی دبیر جشنواره؛

معاون پژوهش و آموزش بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب شد

دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران با ابلاغ حکمی معاون پژوهش و آموزش این دوره از جشنواره را منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، با صدور حکمی مژگان خالقی را به عنوان معاون پژوهش و آموزش این دوره منصوب کرد. 

در متن حکم جدی به خالقی آمده است:

«نظر به شایستگی، تعهد و تجربه‌های ارزشمند جنابعالی در عرصه تئاتر دانشگاهی، به موجب این حکم به عنوان معاون پژوهش و آموزش بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت ها ، زمینه اعتلا و ارتقاء این بخش در جشنواره تئاتر دانشگاهی فراهم شود. 

امید است در سایه ایزد منان و همراهی و همدلی دانشجویان و اساتید و همچنین  انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور و بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها، در انجام وظایف محوله موفق باشید.»

مژگان خالقی دانشجوی دکتری مطالعات تئاتر دانشگاه تهران است. از جمله تالیفات وی در عرصه پژوهش میتوان به نگارش از کانتور تا کانتور پژوهشی در روش کارگردانی، تاملی بر نقش تماشاگر در اجرای تئاتر، فرآیند شکل گیری رابطه ی تماشاگر با اجرا، تئاتر تادئوش کانتور و ... را نام برد. 

 

ایشان علاوه بر کارهای پژوهشی تالیفی فوق الذکر ،بازی در نمایش های یک دقیقه سکوت ، نوشتن در تاریکی ، بوف کور ، ویتس ، پلکان و... نویسندگی و کارگردانی نمایش‌هایی چون امشب اینجا، تو مشغول مردنت بودی، واگویه‌های گاه و بیگاه مردی که به خاطر نمی آورم، کلاغ، فریب خورده، بی‌خان و مان، بیوه سیاه بیوه سفید و سگ‌ها و استخوان‌های مادرم را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین در عرصه سینما چندین فیلم کوتاه و مستند از جمله مستند فالش خانوادگی و خنده در تاریکی را ساخته است. 

شایان ذکر است بیست و سومین جشنواره بین المللی تاتر دانشگاهی به دبیری مجتبی جدی از آبان ماه 99 با بخش پژوهش(جایزه دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی)، نمایشنامه نویسی(جایزه اکبر رادی)، ترجمه، ماکت صحنه ،عکس، پوستر، کارگاه‌ها و درس گفتار ها کار خود را آغاز می‌کند. بودی، ، واگویه های گاه و بی گاه مردی که به خاطر نمی آورم، کلاغ، فریب خورده، بی خان و مان، بیوه سیاه بیوه سفید و سگ ها و استخوان های مادرم را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین در عرصه سینما چندین فیلم کوتاه و مستند از جمله مستند فالش خانوادگی و خنده در تاریکی را ساخته است. 

شایان ذکر است بیست و سومین جشنواره بین المللی تاتر دانشگاهی به دبیری مجتبی جدی از آبان ماه 99 با بخش پژوهش(جایزه دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی)، نمایشنامه نویسی(جایزه اکبر رادی)، ترجمه، ماکت صحنه، عکس، پوستر، کارگاه‌ها و درس گفتارها کار خود را آغاز می‌کند

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
با دیدن این نمایش همان لذتی را بردم که دیدن فیلم آن بهم داد.
نمایشی پر پرسوناژ و پرسوناژهایی با هزاران لایه شخصیتی و روان‌شناختی و اکنون همگی زیر یک سقف و درگیر ماجرایی مشترک.
بهادر باستان حق و مهدی علی نژاد این را خواندند
نازنین ص، حدیث سیدی و پویا فلاح این را دوست دارند
خیلی دوست دارم ببینم 😢 :(((((((
۱۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نیلوفر ثانی
درباره نمایش پسر i
"سکوتی کشدار و کم اثر "

از ویژگی‌های غیرقابل اجتناب دنیای مدرن، مصرف‌گرایی بیش از اندازه‌ی افراد جامعه و وابستگی آنان به رسانه و بمباران‌های اطلاعاتی است و حضور قدرتمند شیء و اشیاء و نفوذ آنان در تمام لحظات زندگی روزمره؛ آنچنان که بی‌وجود آنها نه تنها زندگی آدمی پیش نمی‌رود، بلکه دیگر جزیی اصلی از اصول بنیادین زیست هر فرد تلقی می‌شود.
مصرف‌گرایی براساس الگوی نظام سرمایه‌داری و قدرتمدار، نبض زندگی بشر را براساس سرمایه و اقتصاد تنظیم‌کرده و از طریق رسانه و تبلیغات، آنان را بر افراد حقنه می‌کند. تا در مسخ‌شدگی و رخوت فکری، تبدیل به ماشین‌هایی عاری از عاطفه و تنها در جهت مقاصد تولید سرمایه و مصرف، زیست و حرکت کنند.و موجودیتی بازسازی شود که از شاخصه‌های بارز انسانی و هسته گرم خانوادگی، به روال خورد وخواب و کار و بی‌تفاوتی، تقلیل یابد.
«پسر» با متن و کارگردانی محسن مظاهری، قصد دارد با تاکید بر غلبه این الگوی مصرف‎گرایی در زمانه‌ی امروز و با ناظر کبیری چون رسانه و تلویزیون ، این سیطره و این ماشین‌شدگی را بازنمایی ‌کند.
دو کاراکتر که به ظاهر پدر وپسری هستند، که در یک جهان مردانه و برساخته، بی‌هیچ اثری از موجودیت زن، بدون آنکه هیچ دیالوگی با یکدیگر برقرارکنند، در پروسه‌ی ... دیدن ادامه ›› زمانی، یک الگوی زیستی را تکرار می‌کنند. پدر آشپزی می‌کند و به امور خانه مشغول ‌است، و پسر که به نظر می‌رسد نماینده‌ای از جهان مصرف‌کننده امروزست، روزها ازخانه خارج می‌شود و زمان حضورش در خانه فقط از ماحصل زحمت دیگری (پدر) استفاده می‌کند. در تمام طول شبانه روز، رسانه تصویری روشن و برنامه پخش می‌کند. از سویی دیگر به نظر می‌رسد دیگری بزرگ، در مباحث لکانی، در این جهان خلق‌شده توسط هنرمند، متغیر و بنوعی همپوشانی وضعیت امروزی‌ست که فرزندان (جوان‌ترها) با تأسی از هجوم اطلاعات و به‌روز بودن، درجایگاه قدرتمندتری قرارگرفته‌اند.
این ایده به نوبه خود می‌تواند با پرداختی کارآ، و داده‌های مناسب برای فضاسازی لازم در حضور سکوتی میان دو کاراکتر، جذاب و حتی تاثیرگذار باشد اما صحنه‌های مطول، تکرار و کشدار، در سیکل‌های شناسایی نحوه‌ی زیست مورد نظر، از ریتم بارها می‌افتد و ارتباط مخاطب را برای پیگیری جریان، قطع می‌کند چرا که نه داده‌های عمیق و جان‌دارند که با نفوذ معنایی و تحلیلی به ساحت ذهنی مخاطب، او را برای رخدادهای بعدی که احتمالا می‌تواند ضربه‌ای و تراژیک باشد، آماده نگه دارد و نه زمان‌بندی صحنه‌ها، با دقت و چینش درستی‌ست که ضمن سکون و رخوت موجود، قادر باشد آن را به پرده نهایی متصل کند. حتی تا پایان، برای حذف موجودیت زن، توجیهی ارائه نمی‌شود که جای پرسشی دراین باره مطرح می‌کند که آیا نویسنده از این حذف و ترسیم وضعیتی پایدار مردانه بی‌حضور زن، تداعی و تاکید خاصی درنظر داشته است یا خیر.
سوژه هم هرچند مبحث امروزی‌ست اما بسیار از آن دیده و یا خوانده‌ایم بنابراین تماشاگر بدنبال وجوه تئاتریکالیته و معناگرایی‌های عمیق‌تر و بکرتری از یک توضیح یک خطی "جهان مصرفگرا و قدرت رسانه" در فحوای نمایش‌ بوده که اجرای پسر فاقد این وجوه است.
روابط پدر و پسر با هیچ خط و ربطی، آشکار نمی‌شود حتی تا دقایق آخر این خویشاوندی در حد همان حدس و گمان باقی می‌ماند. جهانی که حتی در زیرو بم فاقد هر نوع پرداخت و یا تأملی برای درک موقعیت پیش‌رو است. حذف پدر، بعد از 50 دقیقه ریتم کند و کشدار و تکرار، آنقدر دیر رخ می‌دهد که عملا از جریان نمایش خارج شده و از انرژی و تاثیر نهایی، تهی‌ست و نمی‌تواند از دشواری یک اثر بدون دیالوگ اما قدرتمند در برقراری معنایی و اجرایی، به سلامت عبور کند.
صدای ناهنجار تلویزیون، نامناسب و مخدوش‌کننده در برقراری ارتباط با فضای اجرا می‌شود که بعنوان نقطه ضعفی آشکار قابل تشخیص‌ست.با این حال انتخاب برنامه‌های پخش‌شده هوشمندانه است .دکور پرزحمت و قابل احترام‌ست هرچند نمی‌تواند کاستی‌های را پرکرده و از تاثیر ملال‌آور اجرا بکاهد. نورپردازی نیز نیازمند طراحی حرفه‌ای تری‌ست اما طراحی لباس‌ وگریم قابل قبول‌ست.
پسر، با تمام نقائصی ذکر‌شده، حاصل زحمات گروهی جوان و باانگیزه است که در سالنی با امکانات کم تلاش می‌کند زمان لذت‌بخشی را برای تماشاگر مهیاکند . با این حال امیدست در تولیدات آتی، با تجربه کاملتری به صحنه بیایند.

نیلوفرثانی
12 تیر99

با سپاس از دوستان عزیز روابط عمومی و گروه نمایش پسر برای دعوت و جسارت حرفه ای‌شان در استقبال از نقد و گفتگو بی هیچ ملاحظه'‎گری درباره اثرشان. صمیمانه آرزوی موفقیت برای تک تک افراد این گروه بامرام و همدل دارم
چه مقدمه خوبی نوشتید.
و با اینکه کار رو ندیدم می تونم حس کنم که چه فرصت خوبی رو از دست دادن برای پرداختن ایده ای که قرار بوده پشتش باشه و چه حسرتی خوردید موقع دیدنش از این پتانسیلی که بالفعل نشده.
۲۲ ساعت پیش
حمید خورشیدی  
درود نیلوفر جان خیلی ممنونیم بابت قبول دعوتِ ما و گپ و گفت مفصل و دلچسبی که بعد از نمایش داشتیم و شب به یادموندنی ای شد برامون. بابت آرزوی صمیمانه و خالصانه و لطف و محبتی هم که به ما داری و ...
درود حمیدجان صد درصد حق باشماست و منهم در هر مطلبی که درباره هر نمایشی می نویسم به این مسئله اذعان دارم که نظرم شخصی و براساس دریافت هاو تحلیل فکری و نظریم هست و اصراری بر صحت اونها ندارم. تنها به این قصد که هر نقد می تواند ظرفیتهای یک اثر نمایشی را بیشتر روشن و بازیابی کند ،مینویسم و به اشتراک می ذارم . بخصوص علاقمندی نقد در گروه این نمایش، رغبت بیشتری برای این تعامل ایجادکرد.
برای منهم بسیار گفتگو با شما و گروه خوب اجرایی لذتبخش و پرباربود و چقدر از آشنایی همگی دوستان خوشحال شدم
بخصوص دیدن اسامی دوستانی که از تیوال به تجربه اجرا و تئاتر پرداختند لذتی مضاعف داره.
موفق باشید به امید اجراهای بعدی
۱۰ ساعت پیش
نیلوفر ثانی
درود حمیدجان صد درصد حق باشماست و منهم در هر مطلبی که درباره هر نمایشی می نویسم به این مسئله اذعان دارم که نظرم شخصی و براساس دریافت هاو تحلیل فکری و نظریم هست و اصراری بر صحت اونها ندارم. تنها ...
بسیار هم عالی و دم شما گرم.
واقعن جز این نیست، حتی خود من که عضوی از تیم این نمایش هستم میتونم با بخش قابل توجهی از نظرات شما موافق باشم و این اصلن اتفاق عجیبی نیست و پویاییِ این عرصه به وجود همین موارده و باید این گفتمان ها وجود داشته باشه، هرچقدر هم که نظرات متفاوت باشه.
ما هم بسیار خوشحال شدیم و مفتخر که در خدمتت بودیم و میزبان نظرات شما 🙏🙏🙏
۱۰ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
کمال عبدی
درباره نمایش پسر i
پسر!
این نمایش را میخواهم از چند جنبه نقد کنم اما خواستن همیشه توانستن نیست. اول این که از حوصله خارج است و‌ دوم اینکه نمیخواهم مثل بروشور طراحی شده کار، پر حرف باشم. به راستی واقعا نیاز بود؟ گویی کارگردان خودش هم از سکوتی که برای تماشاچی برقرار کرده فراری است. یا خودش هم تحملش را ندارد و هرچه روی صحنه دیالوگ نگفت، نوشت! اما دو موضوع ذهن من را پس از خروج از پلاتو سمیرغ به شدت درگیر کرد.

از آن جنبه هایی که گفتم، ابتدا بپردازم به بحث پدر و پسر! موضوعی که در افسانه و اساطیر شرق برخوردی کاملا متفاوت از همتایان غربی اش با آن می شود. قبل از ورود به پلاتو (اصلا نخواهم کفت سالن یا تماشاخانه یا ...)، در این فکر بودم که آیا بحثی که من در انتظارش هستم، اتفاق می افتد؟ پسرکشی؟ پدر کشی؟ نمیدانم در برگه تیوال یا در تیزر دیده بودم چیزی شبیه این که “این پسر دیگر آن پسر نیست” و این واقعا قلقلک آزار دهنده ای شده بود برایم و خدا خدا میکردم که محسن مظاهری از این بحث اسطوره ای هم بهره ای گرفته باشد. شاید این اتفاق افتاده باشد اما من اول از پسرکشی و پدر کشی بگویم.
نمایشنامه شاهکار سوفوکل به نام ادیپ شاه که همه حداقل یک بار آن را خوانده ایم، زیربنای تفکری در غرب است که بعدها به نام پدرکشی مشهور میشود. ادیپ پدرش را میکشد و با مادرش ازدواج میکند. فیلسوفان مدرن برداشتی کاملا سمبلیک از این اتفاق دارند و آن این که غرب مدام از رگ و ریشه و گذشته خود فاصله گرفته و رو به جلو می رود. اینجا ... دیدن ادامه ›› پدر نماد ارزشها و عقاید و اصول روش گذشتگان است و پسر نماد آینده و تغییر و اصلاحات. پسر وقتی پدر را با دستان خود می کشد، یعنی آرمانهایش را به جای آرمانهای پدر میگذارد و به روش خود عمل خواهد کرد.
اما اگر پدر پسر را بکشد؟
اورهان پاموک در رمان “برف” اشاره ای به افسانه‌ی رستم و سهراب دارد و جمله ای کلیدی را در مورد کشته شدن سهراب به دست رستم به رشته تحریر در آورده است: “عشق به رستم، سهراب را میکشد”
در یکی از باشکوه ترین نمونه های ادبیات حماسی خاور میانه، فردوسی پدر و پسر را به جان هم می اندازد. اینجا هم مانند ادیپ هردو نجیب زاده اند و هردو از هویت همدیگر نا آگاه. اما راوی تقدیر در شرق گویا داستان دیگری سراییده است. اینجا پدر پسر را می کشد. برداشت سمبلیک ما به قرینه نمونه غربی؟ آری. اینجا گذشته، آینده را تسخیر میکند. آبا و اجداد هستند که پسران را بر دین و عقاید و روش خود نگه میدارند. اینجا پدران قاتل پسرانند. اینجا پسران بر دین پدرانند.
این قیاس با شنیدن عنوان نمایش پسر مانند خوره به جانم افتاد ولی . . .
در نمایش محسن مظاهری، پدر انگار امیدش را از شباهت و نشان از پدر و راهرو و متابعه کاملا از دست داده است. (چنان که پوستر میگوید) پدر گویی دلخوش به ارتباط ژنتیکی شده است و پسر به اکراه تسلیم!
انگار دیگر پسرکشی و‌ پدرکشی از مد افتاده است. در دوره ای که ما پیوندهای انسانی را به کلی فراموش کرده ایم و روابطمان را بر اساس ژنتیک، رنگ، زبان، دین، ملیت، قبیله، و . . . تعریف کرده ایم، کار ما به خودکشی رسیده است. گویی ارتباط طولی و عرضی مانند مسائل ریاضی هستند!
اینحا پدر و پسر در شمایلی مزین به پوچی و عبث‌نمایی محض، نیازی به گذشته و آینده حس نمیکنند. چرا که آنها در حال مرده اند. شاید به همین دلیل باشد که در خانه‌شان هیچ آیینه ای آویزان نشده است. کسی جرات دیدن خودش را ندارد.
شاید اگر مظاهری رابطه پسر-پدری را انتخاب نمیکرد، می شد به راحتی نمایش را از دیدگاهی بکتی نیز به نقد کشاند. پایان بازی و . . .

اما در مورد بازخوردی که ممکن است پسر بگیرد یا گرفته باشد...
از قول روز اونز در کتاب تئاتر تجربی، “تجربه کردن، یورش بردن بر ناشناخته است.” این نمایش جسارتی فراوان طلبیده است. اثری که به ندرت جذابیت بصری دارد. یک سوئیت مبله با یک تلویزیون. دو نفر بدون حتی یک خط دیالوگ یا یک حرکت بدنی خارج از حوزه رئالیسم! تکرار ساده ترین و منزوی ترین اتفاقات روزمره مانند لباس پوشیدن، لباس درآوردن، به تخت خواب رفتن، میز چیدن، غذاخوردن، ظرف شستن، ... . اما چرا ناشناخته؟ از نظر من این نمایش از لحاظ طراحی و میزانسن، یک نمایش فمنیستی است. ما در روایت‌های رایج همیشه از نقطه الف به سمت نقطه ب میرویم. به قول فمنیستهای موج سوم، روایتهای رایج بسیار مردانه و شبیه آلت تناسلی خود مرد هستند. یعنی نقطه ای عمل میکنند. هدفگرا هستند. (مردها وقتی به خرید میروند به این اهمیت میدهند که چه جنسی را کجا و به چه قیمتی میخواهند؛ پس به قطع چند دور خیابانها و مجتمعها را گز نمیکنند تا ابتدا فقط ببینند؛) تقریبا تمامی رمانها و نمایشنامه های الگو این گونه هستند. اما پسر از این مهلکه تکراری خود را رهانیده است. روایت فمنیستی سعی میکند ما را در مسیر نگه دارد، ما را وا میدارد که با سرعت دلخواه نویسنده حرکت کنیم تا اطرافمان را خوب ببینیم و مدام توجه ما را از این که به کجا میرسیم، منحرف میکند. هدف مسیر است، نه مقصد.
“پسر” از جایی به جایی نمیرسد. بلکه از ما میخواهد چند روزی در یک خانه زندگی کنیم. خانه ای که تمام اجزای ضروری و تکراری خانه های ما را داراست، اما چقدر به بودن خودمان در کنار این اشیاء فکر کرده ایم؟ چند بار تصویر روزمره مان را در اتاق خوابمان مرور کرده ایم؟ اصلا تا حالا با سینک سلفی گرفته ایم؟ پسر تلخیهایی که در روزمرگی هست را ثانیه به ثانیه به ما می چشاند. صدای تلویزیون را هرگز قطع نمیکند تا بدانیم چه موسیقی مزخرفی به زندگیمان میبخشد! مانند یک متن فمنیستی، از ما میخواهد صبور باشیم و لحظه ها را به درستی بفهمیم، حتی اگر آن لحظه، نمک پاشیدن روی سیب زمینی پخته باشد!

جوانب بسیار زیاد دیگری هستند که یا راجع به آنها بحث شده یا این نوشته را از حوصله خارج میکنند. مانند بحث تکرار، ارتباط، ریتم، ساختار دراماتیک، و ...

من از دیدن نمایش لذت بردم. بهتر بگویم نمایش را خوب حس کردم. کاش زودتر می دیدم و میتوانستم دو‌باره برگردم و حسم را مقایسه کنم.

نقدی بر نمایش پسر
کمال عبدی
هفدهم تیر ماه نود و نه
درود کمال جان
اول از همه خیلی ممنونم که اومدی و بر این اعتقاد خودت که فقط_تماشاچی_نباشیم استوار بودی و نوشتی برامون.
خوشحال میشدم بعد از نمایش حضور داشتم و صحبت میکردیم ولی انقدر مفصل نوشتی نظراتت رو که لذت بردم.
خوشحالم این نمایش انقدر درگیرت کرد که اشاره های قابل تأملی داشته باشی و خوشحالم که با ریتم و حال و هوا و روایت کار همراه شدی و تلخی و رخوت روزمرگی اونم تحت سیطره‌ی رسانه رو کامل طبق آنچه که روایت شد پذیرفتی و باور داشتی و نگاه و برداشت خودت رو ... دیدن ادامه ›› نوشتی. 😊😊
امیدوارم همونطور که دغدغه داری فرد تاثیرگذاری برای رسانه باشی و هممون با یادگیری و مطالعه و فعالیت بیشتر بتونیم اتفاق های ارزشمندی رقم بزنیم. 🙏🙏
۱۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
چقدر دلم گرفت
چقدر این پنهان خانه برایم آشنا بود
من این پنهان خانه را با تمام وجودم درک کردم
تئاتر
ای غریب ترین و مظلوم ترین که سال هاست تو رو تو این پنهان خانه محبوس کردند و درهاشو غل و زنجیر کردند
چراغ هاتو شکستند و تو را کم سو و بی نور کردند
گرد و غبار و خاک به روی در و پنجره اش نشاندن
و تو غریبانه سکوت کردی و دم نزدی
و چه کم اند آدم هایی که از جان مایه گذاشتند برای این پنهان خانه

و این تکراری ترین اتفاق تاریخه

پنهان خانه ای ... دیدن ادامه ›› که باید آشکارخانه شود و از نور و رنگ و بویش یه سرزمین استشمام کنند و سیراب شوند حالا دیگه نه نوری داره نه رنگ و بویی و سرزمینی گرسنه و تشنه

پنهان خانه ای پر از آدم های ترسو ، پر از ادعا
( هرچه احمق تر ، راحتتر )
دلم گرفت
ای پنهان ترین پنهان خانه این سرزمین

اجرای جذاب ، دقیق ، درست ، فکر شده
تسلط و تفکر در جزئی ترین موارد و نکات
فرم ، موسیقی ، زبان ، لباس ، گریم ، نور و ........ کاملا درست به اندازه جذاب و ستودنی
دمتون گرم که شمعی روشن کردید تا این پنهان خانه خاموش و تاریک نشه
❤❤
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
موزیک آرومم میکنه. این روزها، روزهای موسیقیه برای من. هیچ وقت اینجوری نبوده زندگی من که همیشه توش همه چی باشه. عین دریاهای طوفانی شده ام.هربار یک چیز من رو مال خودش کرده یا بالعکس. نمیدونم. هر بار وقت یه چیزه. گاهی شبانه روز کتاب میخونم. و بسیار مدتی هیچ چیز. فیلم البته که همدم اصلی من بوده اما شده روزهایی که حال و حوصله هیچ تصویری رو ندارم. مثل الان. این جور وقتا مثلا میل به جلب توجه و نوشتن دارم. اینکه بگم هستم. و آدمها باهام حال کنن. دوره ای کوتاه. گاهی موسیقی چنان درگیرم میکنه که یکهو تو پرواز به اهواز که هدفون هم ندارم، آهنگ آی عشق داریوش رو میذارم. تازه سعی میکنم آهنگی انتخاب کنم که بقیه هم حال کنن. یا یکهو یه خوبِ نیلز فرام. گاهی شهوت بر من غلبه کرده. گاهی غم. به قول گراهام گرین تو کتاب مرد دهم که گفت غمی که در شهوت نهفته است و شهوتی که در غم. اما لامصب این غم رو در خیلی چیزها نهفته میبینم. غمی در خنده های بلند هست. یا در خشمگین شدن..... این چه چیز عجیبیه. که توی فیلم هست و توی موسیقی. اما حس متضادش نه...پس قانون پایداری انرژی کجا رفته تو این قضیه؟
از همه بدتر اینه این غم پنهان خشنودت میکنه.و دیگه از اومدنش اذیت نمیشی. انگار گروگانی که عاشق گروگانگیرش میشه.

راستی ....مدتها بود ....مدتها بود که هیچ چیز اینجوری حالم رو خوب نکرده بود و مبهوتم نکرده بود که یک سریال درباره بسکتبال من رو میخکوب کرد. ورزشی که همیشه ازش متنفر بودم. اما حالا دوست دارم دیدنش رو در کنار تمام لذتهای این سریال تجربه کنم. The Last Dance
یو آر آلویز مای تخس سان...پسر جان..با این قلم لعنتیت...
علی
گفتم که این روزها، روزهای جلب توجه منه :))))))))) بسیار لذت بخشه
دیروز برای منم از اون روزایی بود که حوصله هیچ کاری نداشتم...
حتی حوصله دیدن هیچ فیلم یا به قول تو هیچ تصویری رو نداشتم...
تنها چیزی که تحریکم کرد اما،دیدن مجددِ " شیطان را دیدم" بود ...
یاد اون روزِ خودت افتادم که اگه اشتباه نکنم بابت معرفیِ " دیپ پرپل " بود که خطاب به بهمن نوشتی " گویی تا آخر عمر مدیون تو ... دیدن ادامه ›› ام"...
جمله ای که بارها زیر لب زمزمش کردم...خطاب به تو...مخصوصا سکانس آخر فیلم...اونجا که قهرمانِ بازنده مون،داره زار میزنه..که هر بار میخوام تموم نشه....بابت اون فیلم تا همیشه مدیون تو ام...
۲۰ ساعت پیش
نیلوفر
دیروز برای منم از اون روزایی بود که حوصله هیچ کاری نداشتم... حتی حوصله دیدن هیچ فیلم یا به قول تو هیچ تصویری رو نداشتم... تنها چیزی که تحریکم کرد اما،دیدن مجددِ " شیطان را دیدم" ...
آره آهنگ آپریل بود :))))
چه خوب یااادته.....
چه حالی میده که حال کردی با این فیلم
واقعا یک شاهکار بود. مثل یه الماس درخشان زیر لایه های گل آلود و خاک که باید با دست میزدی کنار و یکهو درخشش نور سفیدش ، مردمک چشمهات رو درشت میکنه.مثل یک صحنه زیبا ، یک طبیعت مبهوت کننده بعد از یک جاده آفرود زیبا.
۱۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
میکیس تئودوراکیس
Mikis Theodorakis
آهنگسازی با بیش از ۱۰۰۰ اثر در کارنامه. مردی از سرزمین یونان که به زبان موسیقی صحبت می کنه.
زوربای یونانی، حکومت نظامی(۱۹۷۲)، Z، سرپیکو(با بازی آل پاچینو) و البته سه گانه س متوسن(Mauthausen Trilogy).

چند قطعه از کارها:
https://www.aparat.com/v/nqUlZ/موسیقی_فیلم_حکومت_نظامی_شاهکاری_از_میکیس_تئودوراکیس?amp

https://www.aparat.com/v/94TWX/سکانس_زیبای_رقص_و_بازى_آنتونی_کوئین_با_موسیقی_تئودوراکیس؛

https://www.aparat.com/v/9qfuD

میم، sara و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
آرش لطفی
درباره نمایش یه گاز کوچولو i
بعد از چندین ماه دوری از فضای تئاتر دوسداشتم یک کار سرگرم کننده و مفرح ببینم و از این نمایش لذت بردم، خسته نباشید
امیر مسعود و پویا فلاح این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
فیلم سینمایی طرلان در اردبیل کلید خورد | عکس
فیلم سینمایی طرلان در اردبیل کلید خورد
فیلمبرداری  طرلان به نویسندگی و کارگردانی سید محمد حسینی در روستاهای توابع شهرستان هیر  از استان اردبیل آغاز شد. فیلم روایتگر پسری به نام طرلان است که در جریان اتفاقات و رویدادهایی ...
دیدن ادامه ››

فیلمبرداری  طرلان به نویسندگی و کارگردانی سید محمد حسینی در روستاهای توابع شهرستان هیر  از استان اردبیل آغاز شد. فیلم روایتگر پسری به نام طرلان است که در جریان اتفاقات و رویدادهایی معمول  زندگی  با واکنش ها و باورها و در برخی موارد خرافه سازی های مردم  روستا گریبانگیر می شود. این فیلم در حال و هوای بومی و منطقه ای آذربایجان و به زبان ترکی است و فهرست بازیگران و عوامل این فیلم به زودی اعلام می شود. پیش از این حضور بازیگران مطرح تئاتر و تلویزیون اردبیل از جمله ؛ داور فرمانی، فریبا مهرزاد،محمدرضا خدایی،محمد فردین ،مریم ندایی،جلال محمدلو، لیلی نظری،یاشار نادری، ملکه فتحی به همراه بازیگران خردسال ؛ایلیا نوریان، ال آی شیری،امیررضا رحیمی نسب در این فیلم اعلام شده بود. سید محمد حسینی متولد ۱۳۵۵(اردبیل) دارای لیسانس تاریخ که پس از فارغ‌التحصیلی از مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس ، در سمت‌های دستیاری کارگردان،برنامه‌ریزی و تدوینگری با تلویزیون فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است و تاکنون چندین اثر تلویزیونی و مستند را در کارنامه خود دارد،طرلان اولین فیلم سینمایی او محسوب می شود. سید محمد حسینی و عصمت نوریان تهیه کننده این اثر هستند و اتابک نادری مجری طرح ومحبوب شکرزاده مدیر فیلمبرداری فیلم طرلان هستند. در تهیه این فیلم شرکت سرمایه‌گذاری آتیه رفاه، شهرداری اردبیل و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دهیاری هیر و دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل همکاری موثری را داشته اند

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سایت‌های آنلاین، بلیط سینما را گران‌تر می‌فروشند | عکس
سایت‌های آنلاین، بلیط سینما را گران‌تر می‌فروشند
برنامه سینما معیار با موضوع بررسی افزایش سامانه‌های فروش بلیط سینما، احسان سالمی (منتقد سینما) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.احسان سالمی در برنامه «سینما معیار» گفت: ...
دیدن ادامه ››

برنامه سینما معیار با موضوع بررسی افزایش سامانه‌های فروش بلیط سینما، احسان سالمی (منتقد سینما) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
احسان سالمی در برنامه «سینما معیار» گفت: انحصار فروش آنلاین بلیط سینما موضوع داغ و همیشگی سینمای ایران بود و عده‌ای معتقد بودند که این امکان در اختیار مجموعه‌های محدودی قرار گرفته است. وی افزود: جشنواره فیلم فجر چند سال پیش سعی کرد بلیط‌های آنلاین را در جایی غیر از سامانه‌ رایج فروش آنلاین بلیط بفروشد و شکست خورد. این منتقد سینما اضافه کرد: فروش آنلاین بلیط در سامانه شخصی فیلم فجر به قدری بد پیش رفت که جشنواره تصمیم گرفت این کار را به سامانه «سینما تیکت» واگذار کند. وی ادامه داد: موضوع فروش آنلاین بلیط فقط به انحصار محدود نمی‌شود و امکانات و زیرساخت‌های فنی خوب در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردارند. احسان سالمی با اشاره به موضوع اعلام آمار فروش سینمای ایران، توضیح داد: تا چند سال پیش، پخش‌کننده‌های مختلف آمار فروش فیلم‌های خود را اعلام می‌کردند و این موضوع بحث‌های زیادی را در پی داشت و عده‌ای می‌گفتند که ممکن است این آمار غیر واقعی باشد. وی با اشاره به این که سامانه‌های فروش آنلاین بلیط فقط آمار فروش آنلاین را اعلام می‌کنند، اظهار داشت: در یک سال و نیم اخیر سامانه «سینما شهر» - زیر نظر معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – وظیفه اعلام آخرین و بروزترین آمار فروش فیلم‌های سینمایی را بر عهده گرفت. این کارشناس سینما با اشاره به سامانه «سمفا»، توضیح داد: این سامانه به طور کامل از کار خارج شده است و الان فقط آمار قبل از راه‌اندازی سمفا را نشان می‌دهد. وی با بیان این که سامانه «سمفا» با هدف اعلام میزان فروش سینمای ایران راه اندازی شد، عنوان کرد: این سامانه قصد داشت، سامانه‌های فروش را از یک عدد به چند سامانه تغییر دهد که زیر نظر «سمفا» قرار بگیرند. احسان سالمی با اشاره به سایت «گیشه هفت»، اظهار داشت: این سامانه زیر نظر حوزه هنری فعالیت می‌کند و مدتی‌ست که به طور رسمی و حرفه‌ای کار خودش را شروع کرده است. وی با بیان این که سامانه «سمفا» با تعجیل زیادی کار خودش را شروع کرد، توضیح داد: انگار برخی از فعالان حوزه سینما اصرار داشتند که همزمان با بازگشایی سینماها در ایام پساکرونا، سامانه «سمفا» کار خودش را شروع کند. این منتقد سینما با اشاره به فرآیند فروش سامانه‌های آنلاین بلیط، اظهار داشت: سایت‌های فروش آنلاین بلیط، پس از اخذ مبلغ از مخاطب، پول را به حساب سینما‌داران واریز می‌کردند و از این‌رو تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان اعتراض داشتند، چرا که پول خود را دیرتر از موعد پس می‌گرفتند. وی افزود: سامانه «سمفا» قصد داشت هم‌زمان با پرداخت به سینما‌دار، حساب‌های تهیه‌کننده و پخش‌کننده‌ی فیلم را تسویه کند. به گفته سالمی، پرداخت منظم مبلغ حاصل از فروش بلیط‌های آنلاین باعث می‌شود که روال تولید آثار سینمایی تسهیل شود. وی اضافه کرد: «سمفا» بعد از شروع کار خودش اعلام که قرار است طبق روال گذشته‌ی پرداخت وجه – عدم پرداخت مستقیم به تهیه‌کننده – فعالیت کند و این موضوع اعتراض فعالان سینما را به همراه داشت. این کارشناس سینما با اشاره به هزینه خدمات آنلاین، توضیح داد: برخی از سامانه‌های فروش آنلاین بلیط اعلام کردند که باید ۴ درصد از مبلغ فروش بلیط را تحت عنوان «هزینه خدمات آنلاین» برداشت کنند. وی ادامه داد: گران‌تر شدن بلیط و اضافه شدن هزینه خدمات آنلاین، باعث می‌شود تا مخاطب سینما را پس بزند و استقبال نکند. احسان سالمی تاکید داشت: با فعالیت سامانه «سمفا» ما نباید از چاله بیرون آییم و در چاه بیافتیم. وی افزود: اگر یک پخش‌کننده‌ی قدرت‌مند مدیریت سامانه «سمفا» را بر عهده بگیرد، این سامانه نمی‌تواند اهدافی که اعلام کرده بود را پی بگیرد و روال شکست انحصار و نظارت دقیق را پیش ببرد. این منتقد اضافه کرد: از آنجایی که سینمای ایران در تمامی بخش‌ها زیر نظر دولت فعالیت می‌کند، بهتر است بلیط فروشی‌ آنلاین هم تحت نظارت دولت فعال شود. وی با بیان این که «سمفا» تا دستیابی به نقطه ایده‌آل فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: این سامانه در زمان مناسب کار خودش را شروع نکرد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
به یاد انیو موریکونه ی عزیز - صدای جاودانه ی وسترن....
برای رنگ بخشیدن به صحنه های رویایی خاطراتمون...


https://m.soundcloud.com/fredo-msihid/once-upon-a-time-in-the-west


https://m.soundcloud.com/abcgmd/a-fistful-of-dollars-final


https://m.soundcloud.com/jaza-kamo/for-a-few-dollars-more


https://m.soundcloud.com/lech-kril/ennio-morricone-the-good-the-bad-and-the-ugly-original-theme
صدای جاودانه، ولی البته نه فقط وسترن.
https://www.instagram.com/p/CCS33E1ATkg/?igshid=gzv14we0c7qw
۲ روز پیش، دوشنبه
sara
جناب مجللی عزیز، فکر میکنم دلیل جاودانه بودن موریکونه هم خاطره بازی ما با کارهای متفاوتشه..... که هرکدومشون بدون اغراق به ملودی های ماندگاری در ذهن و روح ما تبدیل شدن.... و تا پایان عمر با ...
مسلما دلیل جاودانگیش
شاهکارهاییست که خلق کرده
و این نتهایی که درجهان هستی باقی گذاشته
و البته اینکه در کنار یک آدم بسیار بزرگ و یه ذهن خلاق مثل سرجیو لئونه قرار گرفته. تقریبا ۹۵ درصد مورنیکونه تو آثاری که به طریقی به لئونه وصل شده بروز کرده. اینکه تو با کسی جور بشی که انفجاری در احساساتت بروز بده. بهت آزادی و قدرت ارائه روحت رو بده. بستر و نما و کارگردانی جوری با نتها و ریتم موسیقیت یکی بشه که اصلا به هیچ عنوان نتونی این ها رو از هم تفکیک کنی. انگار همونجور که کلینت ایستوود باید باشه ، یا ... دیدن ادامه ›› رولور شخصیت اصلی، یا کلاه مخصوص کابوی ، این موسیقی هم باید باشه. پر طمطراق نیست اما لبخند به لب میاره. یه برند مخصوص خودشه.
شنیدم موسیقیش رو سر فیلمای سرجیو لئونه زنده اجرا میکرده. گفتم که اصلا از اجزاء این سینما بوده انگار....
اما این رو دیشب یادم رفت بنویسم که با توجه به سابقه اسمهایی که همیشه بهشون علاقه داشتم، یکی از بهترین های مورنیکونه برای من موسیقی متن " نام من هیچ کس" بود . فیلمی اثر تونیو والری. که البته پشت پرده و تهیه کننده اش کسی نبوده جز سرجیو لئونه
۲۱ ساعت پیش
علی
مسلما دلیل جاودانگیش شاهکارهاییست که خلق کرده و این نتهایی که درجهان هستی باقی گذاشته و البته اینکه در کنار یک آدم بسیار بزرگ و یه ذهن خلاق مثل سرجیو لئونه قرار گرفته. تقریبا ۹۵ درصد مورنیکونه ...
بله کاملا درسته ...
به گونم یکی از ماندگارترین همکاری هایی باشه که ما شانس لذت بردن ازشون رو داریم....
و چقدر استفاده ی موریکونه از سوت و سازدهنی و فلوت و نی لبک توی موسیقیش فوق العاده ست...
ترنس هیل و هنری فوندا و اون سکانس بیلیاردبازی:)...

https://m.soundcloud.com/ennio-morricone/my-name-is-nobody-1
۱۹ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
celine
درباره فیلم طلا i
خیلی طول کشید تا فیلم به ریتم بیفته و کشش پیدا کنه (1/3پایانی).
اما در کل به نظرم ارزش دیدن دارد.

3 از 5
سپهر، پویا فلاح، محمد مجللی و جعفر میراحمدی این را خواندند
کاوه علیزاده این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
دریاچه ممرز نوشهر
دریاچه ممرز در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر واقع است. در درون این دریاچه درختان خشک شده‌ای قرار دارند که منظره جالب و ترسناکی را ایجاد کرده‌اند و به خاطر همین ظاهر خوفناک ...
دیدن ادامه ››

دریاچه ممرز در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر واقع است. در درون این دریاچه درختان خشک شده‌ای قرار دارند که منظره جالب و ترسناکی را ایجاد کرده‌اند و به خاطر همین ظاهر خوفناک و سکوت وهم‌انگیز دریاچه، این دریاچه به تالاب ارواح شهرت یافته است.این دریاچه در میان جنگل انبوه پهن برگ در منطقه ملا کلا قرار گرفته است و در میان محلی‌ها با نام این منطقه نیز نامیده می‌شود.

عکس:غلامرضا احمدی / تسنیم



دریاچه ممرز نوشهر | عکس دریاچه ممرز نوشهر | عکس دریاچه ممرز نوشهر | عکس دریاچه ممرز نوشهر | عکس ... دیدن همه عکس‌ها ››
میم سردلی، بهزاد هندی، نسیبه، علی ملکی، علی، امیر مسعود، جعفر میراحمدی و فهیمه تردست این را دوست دارند
شهر ِ قشنگم :]
۲ روز پیش، دوشنبه
نسیبه
شهر ِ قشنگم :]
پس شمال رو با اهواز مقایسه می کردی نوشهر بود :)))))
۱۳ ساعت پیش
علی
پس شمال رو با اهواز مقایسه می کردی نوشهر بود :)))))
آره :))))
فک کردم می‌دونی
۱۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
<p><a href="https://nedabal.com/tours/mashhad"><strong>;تور مشهد</strong></a> از جمله مواردی می باشد که قبل از رزرو کردن آن، باید به خوبی در مورد آن تحقیق کرد و اطلاعات جامع و کاملی به دست آورد. تنها در این صورت است که می توانید بهترین سفر زیارتی و سیاحتی تمام عمر خود را تجربه کنید.</p>
<p>بدون تعارف، اگر تا حالا به مشهد نرفته اید، باید بگوییم که یک سفر بی نظیر را از دست داده اید. البته کاملا صحیح است که وجود برخی موانع مثل، گران بودن قیمت تور مشهد، نامناسب بودن زمان آن، خدمات ضعیف تور و ... بسیاری از هموطنان ما را از سفر به مشهد باز داشته است.</p>
<p>اما با مطالعه این مقاله، شما را با نکاتی آشنا می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید بهترین تصمیم را در روند انتخاب تور مشهد مدنظر خود داشته باشید. اگر از همه این نکات نهایت بهره را ببرید، مطمئن باشید که در آینده ای نه چندان دور، شما نیز یکی از افرادی خواهید بود که خاطره یک سفر بی نظیر به شهر مشهد مقدس را در ذهن خود برای همیشه دارید.</p>
<p>حال بهتر است برگردیم سر اصل مطلب، به نظر شما چه عواملی سبب می شوند تا مشکلاتی نظیر مواردی که در بالا بیان کردیم، برای سفر به شهر مشهد به وجود بیایند؟</p>
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
عموزنجیرباف در تالار محراب | عکس
عموزنجیرباف در تالار محراب
نمایش «عموزنجیرباف» به نویسندگی، طراحی و کارگردانیِ مهدی رضایی از بیست‌ودوم تیرماه ۱۳۹۹ در تالار محراب روی صحنه می‌رود.«عموزنجیرباف» نمایش برگزیدۀ نخستین جشنوارۀ ...
دیدن ادامه ››

نمایش «عموزنجیرباف» به نویسندگی، طراحی و کارگردانیِ مهدی رضایی از بیست‌ودوم تیرماه ۱۳۹۹ در تالار محراب روی صحنه می‌رود.

«عموزنجیرباف» نمایش برگزیدۀ نخستین جشنوارۀ مونولوگ دانشجویی افراست؛ این نمایش، دورۀ اول اجرای خود را به مدت پنج شب در قالب رپرتوار آثار برگزیده، در عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو، در دی‌ماه سال ۱۳۹۸ با استقبال مخاطبان سپری کرد. در ادامۀ روند اجراییِ این اثر، مهدی رضایی تصمیم به اجرای دوبارۀ آن در تالاب محراب گرفته است. «عموزنجیرباف» به موضوع مواد روان‌گردان پرداخته و با توجه به شیوۀ اجرایی، برای اجرا در روزهای کرونایی، گزینۀ مناسبی است.

محمد میرعلی، بازیگر این نمایش است که در نخستین جشنوارۀ مونولوگ دانشجویی افرا، موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگری مرد شد. دیگر عوامل اجرایی عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: بردیا کوهپایه؛ عکس: رضا جاویدی و امیرعباس فراهانی؛ طراحی گرافیک: صادق حسینی؛ ساخت تیزر: مهران عشریه و مدیر روابط عمومی: ندا کاوندی.

فروش بلیت اینترنتیِ «عموزنجیرباف» در سایت تیوال آغاز خواهد شد.
این نمایش، از بیست‌ودوم تیرماه به مدت چهل دقیقه در تالار محراب به نشانیِ خیابان ولیعصر، چهارراه امام خمینی روی صحنه خواهد رفت.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
جشنوارۀ تئاتر مقاومت، عرصه‌ای برای الگوسازی نسل جدید است | عکس
مدیر بخش کودک و نوجوان هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، مهم‌ترین رسالت و ویژگی این بخش را فرهنگ‌سازی و الگوسازی برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد.
جشنوارۀ تئاتر مقاومت، عرصه‌ای برای الگوسازی نسل جدید است
مدیر بخش کودک و نوجوان هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، مهم‌ترین رسالت و ویژگی این بخش را فرهنگ‌سازی و الگوسازی برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد. به گزارش تیوال از روابط عمومی ...
دیدن ادامه ››

مدیر بخش کودک و نوجوان هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، مهم‌ترین رسالت و ویژگی این بخش را فرهنگ‌سازی و الگوسازی برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

به گزارش تیوال از روابط عمومی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، ناصر آویژه مدیر بخش کودک و نوجوان این جشنواره گفت: تاکنون استقبال از این بخش رضایت‌بخش بوده است و قطعا میزان استقبال در آینده نیز افزایش خواهد یافت. چون در بخش‌های مختلف فراخوان این جشنواره نکاتی درج شده است، که برای علاقه‌مندان فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان بسیار جذاب است.

آویژه وارد کردن مسائل و مفاهیم به‌روز را از ویژگی‌های این دوره برشمرد وگفت: به دلیل اینکه این بخش از جشنواره غیر رقابتی است، ما فعلا محدودیتی از نظر زمانی برای دریافت آثار نداریم؛ ولی سعی داریم با پایش و رصد آثار حوزه‌ی کودک و نوجوان در تهران و مخصوصا شهرستان‌های کشور، آثاری را انتخاب کنیم که علاوه بر دارا بودن کیفیت استاندارد و محتوای سالم، مجددا خانواده‌ها را با تئاتر و نمایش آشتی دهد.

این کارگردان نمایش کودک و نوجوان همچنین افزود: هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت، موضوعات متنوع و مختلفی را در فراخوان لحاظ کرده است و این ویژگی، مباحث متنوع‌تر و به‌روزی را در برمی‌گیرد. مثلا در فراخوان این دوره موضوعاتی مثل نقش مدافعان سلامت در تأمین امنیت و بهداشت جامعه نیز دیده شده است، که موضوعاتی از این دست، جای کار بسیاری دارد.

وی دوره‌ی سنی کودکی و نوجوانی را دوره‌ای بسیار خاص توصیف کرد و گفت: این مقطع سنی، بیشترین الگوپذیری را  نسبت به سایر سنین و مقاطع سنی دارا هستند؛ بنابراین اگر بتوانیم حماسه‌ها و اسطوره‌های تاریخ معاصر ایران را در قالب کار هنری نمایشی برای این قشر ثبت کنیم، قطعا سرمایه‌گذاری مناسبی با لحاظ کردن ابعاد تربیتی و آموزشی برای آینده‌ سازان کشورمان انجام داده‌ایم. بنده از همه‌ی علاقه‌مندان حضور در این جشنواره مجددا دعوت می‌کنم، تا با ارسال آثار ارزشمند خود در این جشنواره حضوری فعال داشته باشند.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اشتغال به کار هنر ذکر ثنای حضرت حق است و زهی ذکر که از زبان بگذرد و به دست آید و گوشه ای از جهان مذکور را بر پرده ای نقش کند یا در پرده ای بنوازد و چشمها و گوشها را از فراموشی به ذکر آورد...🌹🌹🌹
درود بر جناب استاد شهرستانی عزیز که در این شرایط سخت کرونایی و تلخ با زحمات فراوانی که متحمل میشوند حداقل ۷۵ دقیقه ما رو از این دنیا به دنیایی میگه میبرن و حال و هوامونو عوض میکنن. بعد از ۴ بار دیدن نمایش" آگوست در اوسیج کانتی " میخوام از عوامل این نمایش و به ویژه جناب استاد شهرستانی تشکر و قدردانی کنم.🙏🙏🙏🌹🌹
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
یه گروه درجه‌ یک از بازیگرا. وقتی صحبت از تفاوتِ زندگی کردن نقشهای بازیگرا تا بازی نقش‌ها میشه، در همین فیلم معنی پیدا می‌کنه.
موسیقی فیلم مرهم خوش نوازی بر دردها
و فیلم برداری درجه یک بعضی از صحنه‌ها، ثبتِ تا ابد تلاشهای ناب و با ارزش.

زندگی همون سوار شدن بر تلکابینیه که گاهی به جای مقصد در وسط مسیر به ناگهان توقف داره، در این لحظه امید به گردش دوباره موتور کافیه.
پویا فلاح و محمد مجللی این را خواندند
محمدرضا دانش این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
طفلی به نام شادی ؛

دیریست گم شده ست.

با چشمهای روشن براق ؛

با گیسویی بلند، به بالای آرزو؛

هر کس ازو نشانی دارد، ما را کند خبر؛

این هم نشان ما:

<<یک سو خلیج فارس ، سوی دگر خزر...>>


منم ستارخان سردار آبادی
که پشتم نیست جز دیوار آبادی

شکوهم از قلم افتاده و هستم
به چشم مردمان سربار آبادی

سر مشروطه خواهم میرود بر دار
به دست ظلم و استکبار آبادی

مرا بیگانه ای هرگز نخواهد کشت
که من را میکشد پیکار آبادی

به تنگ آمد دلم از نارفیقانی
که ... دیدن ادامه ›› خوش گفتند از رفتار آبادی

کمر بستند بر نابودیم با عشق
به سمتم میرسد آزار آبادی

برایم ، خانه ات آباد ، جایی نیست
به جز ویرانه و آوار آبادی

نمی افتد به زیر پای من هرگز
در این آشفتگی هنجار آبادی

ولی این را یقین دارم که می افتد
به من یک روز ، آخر ، کار آبادی

سجاد_صادقی
۲ روز پیش، دوشنبه
۲ نفر این را امتیاز داده‌اند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
bahar
درباره نمایش ابر شلوارپوش i
خدا قوت.
من خیلی بین رفتن و نرفتن شک داشتم.
و در اخر تصمیم گرفتم بعد از چند ماه قرنطینکی به خودم یه لطفی کنم.
منتهی از نظر من فاصله گذاری اجتماعی اصلا رعایت نشده بود.همه ماسک داشتن اما صندلی ها خیلی به هم نزدیک بود.
همش یه گوشم به تماشاچی ها بودم که صدای عطسه و سرفه میاد یا نه:)
دیگه امیدوارم لطف به خودم منجر به شر نشه.
پویا فلاح، محمد مجللی و جعفر میراحمدی این را خواندند
کاوه علیزاده و علی عبدالرحیم این را دوست دارند
بهار جان خود کار چطور بود؟
۲ روز پیش، دوشنبه
bahar
کار واسه من جالب بود.نمایش تک نفره که خسته و کسلم نکرد. منتهی ناخودآگاه توی ذهنم با کریملوژی مقایسه اش کردم (که شاید کار اشتباهی کردم ولی ناخواسته بود!) من از کریملوژی بیشتر لذت بردم.
مرسی از توضیحاتت بهار عزیز🙏🌹🙏
۱۹ ساعت پیش
علی عبدالرحیم
مرسی از توضیحاتت بهار عزیز🙏🌹🙏
خواهش میکنم
۱۹ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
دو شب اجرای نمایش آگوست در اسیج کانتی رو دیدم ، پیشرفت و تسلط بازیگران بسیار بهتر از شب اول اجرا بود و کاملا مشخصه زحمات زیادی برای نمایش کشیدند هم بازیگران و هم کارگردان . خسته نباشید میگم به تمام گروه و خوشحالم دراین شرایط کرونایی نمایشی رو برای تماشا انتخاب کردم که ارزش بارها دیدن رو داره.
بهادر باستان حق، جعفر میراحمدی و مهدی علی نژاد این را خواندند
پویا فلاح این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید