تیوال | دیوار
S2 : 16:28:19
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

ن.ش
درباره نمایش بانو آئویی i
امکان تجربه ی حس و حال نمایشی از سرزمین آفتاب، به خوبی فراهم شده بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیش فروش بلیط دو روز پایانی نمایش خاندان چن چی هم اکنون در تیوال.
(این نمایش تمدید نخواهد شد).
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پریانصرتی
درباره نمایش بداهه i
سلام من فقط میتونم تا1 ابان رو ببینم رزرو روزهای آتی چطور امکان پذیره؟میشه راهنمایی بفرمایین؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش خوبی نبود،نتیجه ای نداشت،تامل برانگیز نبود،داستانی هم نداشت،چیزی برای روایت هم نداشت،مسلما میشه از یک نمایش انتظار نتیجه گیری و تفکر را نداشت و فقط اون نمایش رو دنبال کرد و لذت برد،اما این اجرا چیزی برای دنبال کردن و مخصوصا لذت بردن چه از متن داستان یا دیالوگها و نحوه بازیها متاسفانه نداشت،طنز اجتماعی بجایی هم نبود،اما انتخاب دکور جالب و در خور بود،تمام عزیزانی که در طراحی دکور زحمت کشیدید،موفق باشید
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم عکس
موزه عروسک‌های ملل... دیدن متن »

موزه عروسک‌های ملل مکانی برای آشنایی بازدیدکنندگان به ویژه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با عروسک‌ها و فرهنگ ملل است که بازدیدکنندگان در اینوزه عروسک‌های ملل مکانی برای آشنایی بازدیدکنندگان به ویژه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با عروسک‌ها و فرهنگ ملل است که بازدیدکنندگان در این موزه با آداب و رسوم، شیوه زندگی، قصه‌ها و افسانه‌ها، پوشاک و دیگر عناصر فرهنگی کشورهای جهان آشنا می‌شوند. این موزه دارای بیش از ۲۰۰۰ قطعه عروسک از نوع عروسک‌های فرهنگی ملل از 80 کشور جهان است که به تفکیک قاره در بخش‌های مختلف موزه به نمایش گذاشته شده‌اند.



موزه عروسک‌های ملل | عکس موزه عروسک‌های ملل | عکس موزه عروسک‌های ملل | عکس موزه عروسک‌های ملل | عکس ... دیدن همه عکس‌ها »
۵۱ دقیقه پیش
لیلا مظاهری، امیر مسعود و نیلوفر ثانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بنده (با بضاعت کم خودم در عرصه ی هنر تاتر باید بگم که) تموم تاترهایی که بدن بازیگر را بعنوان عنصر اصلی انتقال پیام به تماشاگر یه جورایی تئوریزه میکنه میپسندم چون بنظرم تفاوت عمده ی تاتر باسینما وجود بدن فعالِ بی واسطه ی بازیگر در صحنه در مواجهه با بدن خام تماشاگره حالا این بدن گاهی بعلاوه ی نور یا با موسیقی یا داستان واجد معناهای متفاوتِ خاص در شرایط مختلف میشه.تن، حتا قبل از کلام در صحنه حاضره و انتقال معنا قبل از شروع داستان،شروع شده. وبنظرم هرچقدر که کلام کم و به بدن اهمیت داده بشه به خاصه-گی هنر تاترنزدیکترمیشیم .در تاتر با تنِ محض روبرو هستیم ومانند سینما بازتاب یا بازنمود روبرو نیستیم و بدن از مصالح اصلی در هنر تاتره.بنظرم پانتومیم یا تاترموزیکال یا تاترهای آئینی یا پرفورمنس و همین تاتر شقاوت شاید از جنبه های مختلف اهمیت بدن در انتقال معنا ... دیدن ادامه » و رسیدن به استعلا با تقابل با تنِ حاضر خامِ تماشاگره. با این مقدمه باید اذعان کنم در این اجرا هرچند وفاداری به متن یا سبک آرتو کمتر رعایت شده و هرچند که صحنه هایی بالاجبار سانسور شده و یکدستی دربازیها دیده نمیشه اما استفاده از بدن و نور در انتقال معنا جلوتر از کلام، خوب بود بخصوص بازیگرانِ نقش چن چی و پرفورمر وروح. باید اضافه کنم که نقدوجدل های پرشور درباره ی این اجرا بخصوص نقدهای منفی خانم ارسلانی و پسر شب و مصاحبه ی آقای سعدی منو بسمت دیدن این اجرا کشوند وچقدرخوب شد که به همین واسطه موفق به دیدن این کار شدم.به همه ی عوامل خسه نباشید میگم و اعتقاد دارم با توجه به شرایط و امکانات و محدودیتها، اجرای قابل قبولی دیدم.(درباره ی جنبه های اجتماعی یا سیاسی اجرا هم دوستان به خوبی توضیح دادن)
سپاس از همراهی و وقتی که برای درج نقد گذاشتین.
۲۵ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رضا نصر
درباره نمایش دشمن مردم i
متنی بی نظیر و تاثیر گذار و بازی های فوق العاده باعث شد تا یه نمایش جذاب رو ببینیم
کاراکتر پیرمرد که فکر کنم با بازی علی شیری بود و همینطور بازی بی نقص آقای طاهری لذت دیدن این نمایش رو دو چندان کرد

تبریک ویژه به این گروه
کیامرث تقی زاده این را خواند
امیر مسعود این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم (.Perfect Strangers ) که خیلی عالی بود ،تا حالا دو بار دیدمش ،یکبار هم اقتباس فرانسوی که ازش ساخته شده رو هم دیدن و امیدوارم ورژن آمریکایی خوبی ازش ساخته بشه....این نمایش هم میتونه خوب باشه فقط ممکنه ترس از ارشاد و دلواپسان دست‌و‌پای نویسنده و کارگردان رو بسته باشه و خودشانسوری کرده باشن.....
کیامرث تقی زاده این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان عزیز پیش‌فروش سه روز‌ نخست با ۳۰٪ تخفیف آغاز شده.
امیدوارم در همین روزهای اول تشریف بیارین و بهمون انرژی بدین.

ضمنن لازم نیست بذارین جا بیفته، کاری که یک ساله داره تمرین می‌شه از همین اجرای اول جا افتاده , منتظر نگاه شماست )
شاهین و بهار گراوندی این را خواندند
محدثه آذربهرام، امیر مسعود و فرزاد جعفریان این را دوست دارند
تصمیم گرفته بودم دیگر به تماشای اولین اجرای یک نمایش نروم اما وسوسه دیدن یک نمایش بدون هیچگونه نظر و بازخوردی باز مرا از راه بدر کرد:)) .امیدوارم همانطور که می فرمایید با یک اجرای خوب و قوی هم حال دل ما خوب بشه و هم مشوقی برای دعوت سایر دوستان به دیدن ... دیدن ادامه » این نمایش بشویم.
۴۱ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدنش همچون آواز قو بود
سالها بود دلم می خواست اسماعیل خلج را روی صحنه
ببینم..
و این میسر شد دیشب
عرض ارادتی کردیم حضوری و تشکر..
کار خوب بود وایراد داشت..
۲۰ تومن بلبت خریدیم..
برای ۴۰ راضی کننده نبود و برای ۲۰ تومن اوکی..
برای کلیه اعضای خانواده توصیه می شود..
علی جباری این را خواند
فرزاد جعفریان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ونوس جلالی
درباره نمایش پنجاه پنجاه i
من جمعه سانس ۷ رو به تماشا نشستم. خلاقیت در بیان موضوع، نور پردازی، دکور و فرم ها، تداعی ها و نماد ها رو بسیااااار دوست می داشتم. صحنه ای که حس خواب روی تخت به صورت عمودی اجرا شد ،و با وجود گسست دو تخت (دو باکس شیشه ای)، پیوستگی نمایش داده شد، خیلیییی برام جالب بود. بین نقش ها، نانا توی ذهنم موند و اجرای بازیگرش (فکر کنم ایلناز آذری) خیلیییی به دلم نشست
شما جزو کدام گروه از انسان ها هستید ؟
آیا فرد عیب جویی هستید که فقط نقاط ضعف و بدی های انسانها را میبیندو در هر اتفاقی شروع به نق زدن بدگویی میکند و یا این که انسان را مجموعه ای از خوبی هایش و بدی هایش می دانید ؟
به قول بزرگی : هرگاه تنها هستیم به دنبال یک دوست میگردیم ، هر زمان پیدایش کردیم به دنبال عیبش میگردیم و
زمانی که از دستش دادیم به دنبال خاطراتش می گردیم و باز تنهاییم
دکتر ویلیام گلاسر، روان‌پزشک مشهور می‌گوید: هفت عادت تخریب‌گر شامل: 1- عیب‌جویی یا انتقام، 2- سرزنش، 3- شکوه و گلایه، 4- غر زدن، 5- تهدید، 6- تنبیه و 7- دادن حق حساب یا باج برای تحت کنترل درآوردن دیگری، وجود دارد
او معتقد است به جای استفاده از هفت الگوی مخرب که سعی در کنترل کردن فرد دارد برای حفظ و تداوم هر ارتباطی، باید از هفت الگوی سازنده: 1- گوش سپردن،2- حمایت، 3- تشویق، 4- احترام، 5- پذیرش، 6- اعتماد، و 7- گفت‌وگو، بهره برد.‏
عیب جویی یکی از بیماری های اخلاقی است که با انگیزه های گوناگون صورت می گیرد در اینجا به چند انگیزه اشاره می کنیم.
احساس حقارت
یکی از عوامل عیب جویی احساس حقارت است. کسانی که عیوب مختلفی دارند و احساس حقارت می کنند. می خواهند با نشر عیوب دیگران و تحقیر نمودن این و آن، عیوب خود را بپوشانند و ضعف باطنی خویش را جبران نمایند
حسد
یکی دیگر از انگیزه های عیب جویی، حسادت است. شخص حسود چون نمی تواند کمالات و امتیازات دیگران را ببیند تلاش می کند تا با عیب جویی، شخصیت آنها را خُرد کند.
سوء ظن
یکی از عوامل عیب جویی، گمان بد است، که خود یکی از بیماری های خطرناک است و بسیاری در آتش آن می سوزند.
بیماری روحی و غفلت
یکی از موارد عیب جویی یک نوعی بیماری روحی است که برخی ازمردم دچار آن می شوند. به طوری که از جستجوی عیوب دیگران و پخش آن در میان مردم لذّت می برند و بدین وسیله ناراحتی خود را تسکین می دهند.چنین کسانی در اثر خودخواهی، هرگز به خود اجازه نمی دهند که به عیوب خود بپردازند و چون از عیوب خود غافلند، عیوب دیگران را می بینند. به یکی از بزرگان گفتند: که چرا از عیوب دیگران سخن نمی گویی؟ او در جواب گفت: چون برای خود کمالی نمی بینم تا از دیگران عیب گویی کنم.
هر ... دیدن ادامه » کسی گر عیب خود دیدی به پیش
کی بُدی فارغ وی از اصلاح خویش
غافلند این خلق از خود بی خبر
لاجرم گویند عیب یکدگر
دشمنی
یکی دیگر از عوامل و ریشه های عیب جویی دشمنی است.بسیاری از افرادی که عیب جویی می کنند در واقع به سبب کینه ای است که در دل دارند. آنها که از دیگران کدورتی در دل دارند (چه در زندگی خانوادگی و چه در زندگی اجتماعی) دائماً در فکر عیب جویی و رسواکردن دیگران هستند.
چون غرض آمد هنر پوشیده شد
صد حجاب از دل به سوی دیده شد
خودخواهی
گاهی خودخواهی و حس جاه طلبی انگیزه عیب جویی می شود؛ بسیاری از افرادی که می خواهند به مقام و موقعیتی برسند سعی می کنند با عیب جویی و عیب تراشی رقبای خود را تضعیف و از میدان به در کنند.

البته همه این عوامل را سببی جز جامعه حاکم نیست و صد البته که جامعه از خود ما شروع میشود بیاییم با یکدیگر مهربان‌تر باشیم
بجای اینکه یکدیگر را تحقیر کنیم و متهم سازیم فقط با گمانه زنی های حاصل از .....
به شکوفایی و بالندگی هم مهر بورزیم و جامعه را بسوی زیبایی راهنمایی کنیم
برداشت آزاد از چند مقاله در باب عیب جویی
به محض این که از سالن سینما بیرون آمدم، جوانی پرسید فیلم چطور بود؟ فی البداهه گفتم: “اگر از فیلم های تارکوفسکی خوشت اومده باشه، اینو هم می پسندی!”
راستش این است که بخشی از نوجوانی من با تارکوفسکی شکل گرفت. ایده های بزرگ ایمان، معجزه، رستگاری، نجات و ... دلم می خواست مثل فیلم نوستالژیا با شمعی در دست دنیا را نجات دهم یا با سولاریس، تجسم خاطرات مرده را و دنیای پس از مرگ را تجربه کنم و ... فیلم «گندم» برای من، یادآور همه ی آن خاطره هاست، با این تفاوت که حس می کنم دیگر، تاریخ مصرف آن گذشته است!
در جوامع پیشرفته، جوانان تحت سیطره ی اینترنت و فرهنگ و رفاه سرمایه داری، ایده های ملموس و قابل وصول را در زندگی خود وارد کرده اند و به ماورای آن نمی اندیشند. در جوامع جهان سوم -که از دید من، ترکیه، صد البته هنوز جز آنهاست- به یمن و برکت حماقت و عقب افتادگی مشترک ملت ... دیدن ادامه » ها و دولت ها، اگر جوانان بتوانند از خطر جنگ های فرسایشی داخلی و خارجی بگریزند، در زندگی، حداکثر، ایده ی تامین معاش روزمره و اندک رفاه دارند. بنابراین، نه در آن سوی آب ها و نه در این سو، جایی و محیطی برای تخیل جامعه ی آخرالزمانی سمیح کاپلان اوغلو -که از ملیت های مختلف شکل گرفته- نیست. مردم به نان شب شان برسند، هنر کرده اند؛ دیگر کسی موسی وار به دنبال خضر زمانه راه نمی افتد تا تن و جان به آزمون های سخت الهی بدهد، مگر رستگار شود! علاوه بر این که با کمال تاسف، راه و رسم مراد و مریدی ایدئولوژیک در خاورمیانه بدجوری، روسیاه از کار درآمده: طالبان و داعش و سایر گروه های افراطی از همین راه و رسم و همان منبع وحی بهره گرفته اند (البته با تفسیر خودشان) و در مام میهن کارگردان، جنون دیکتاتور مآب آقای رییس جمهور که توهم زنده کردن هیبت و شکوه خلافت عثمانی را دارد، به حذف مخالفان ترک تبار از صحنه ی جامعه و حذف اقلیت های کردتبار از کشور خودش و کشور همسایه منجر شده است و هم اوست که از کارگردان برای ساخت فیلم تقدیر و تشکر می کند!
از فیلم برداری «گندم» و تضاد سیاه و سفیدش خوشم آمد. ایده بکرش را دوست داشتم؛ قصه اش بد نبود، اما آنجا که کارگردان، سینما و قصه گویی را رها می کند و دست به تبلیغ مستقیم دین می زند، از هنر فاصله می گیرد. سینما در مقام هنر، رسانه ی تبلیغی نیست. کارگردان دین باور می تواند ایده های دینی را در فیلم بگنجاند، اما به شرط آن که بلندگوی معلم اخلاق نشود!
محمد کارآمد و مهراد هدایت این را دوست دارند
تاریخ مصرف آن گذشته است

چند روز پیش در جواب یکی از عشاق استاکر دقیقا همین مطلب رو نوشتم و گقفتم دوره معنویتگرایی افراطی و جستجوی نشانه ها و رستگاری های اینچنینی سالهاست که گذشته و چقدر خوشحال شدم که شما هم این شجاعت رو دارید که بت شکنی کنید و در باد ... دیدن ادامه » اسطوره ها نخوابید.
۲ ساعت پیش
از این که متن مرا خواندید و نظر دادید، به خود می بالم و از شما تشکر می کنم. بزرگ ترین لطف تیوال، آشنایی با اندیشمندان خوبی چون شماست.
لطفا با نام بردن از نمایش های خوب در حال اجرا، باز هم ما را راهنمایی بفرمایید.
۱ ساعت پیش
شرمنده میفرمایید دوست عزیزم
واقعا تیوال دوستان محشری به من هدیه داده و از این بابت ازش ممنونم
۲۸ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بردیا ثابت
درباره نمایش چهل لُم i
نمایش چهل لُم ، نویسنده و کارگردان امیر پیشوایی
کارگردان جوان و خوش ذوق که با آثار کلاسیک آشنا است، با تلاش و جدیت برای حفظ هنر نمایشی به خاطر عشق و علاقه حرفه ای خود این اثر هملت را به صحنه می آورد که قابل تقدیر است . بازیگر ها با انرژی و هیجان نمایش را شروع و به پایان میرسانند. محل اجرا برای کار حماسی و تراژیک کوچک و ناچیز بود ولی قابل درک بود ، محصور و محدود بودن فضا هم قابل رویت و کار کارگردان هم دشوار تر . کارگردان عزیز از ضعف اجرا و بازیگران غافل نبوده است ولی جدی بودن بازیگران برای یک اجرای خوب ملموس و احساس میشد. اما ارتباط حسی با تماشاگران روان برقرار نشد و امید است در شب های بعدی اجرا روان تر و اثرگذارتر باشد. زحمت و همت تک تک بازیگران مورد توجه و قدردانی است و کارگردان عزیز در انتخاب بازیگران به خصوص نقش های اصلی برای اثر های حماسی انتخاب ... دیدن ادامه » ژرف تری داشته باشد که البته ایشان بهتر از بنده بر این موضوع واقف اند. نمایش قابل دیدن است و برای علاقه مندان به دیدن آثار کلاسیک فرصت مناسبی ست.
در تمام طول تاریخ دروغ راحت تر با رضایتمندی مورد پذیرش بوده است و واقعیت درک و فهمش دشوار و عذابش بیشتر.
با درود به تمام بازیگران و کارگردان خوش قریحه
احسان صفانژاد این را خواند
رها ازادی پناه این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعد از «شبی بیرون از خانه»، «آوریل۱۹۱۲»، «بازگشت به خانه» و «پناهکاه»، «بوی گند دهن خانم مارکز» پنجمین نمایشیه که در کنار گروه ریگولیتو بعنوان بازیگر حضور دارم. در تمام کارها تمرین طولانی و تعهد به خودمون و دنیایی که در حال خلقش هستیم باعث شد از کوچکترین لحظه‌ها و جزییات نگذریم تا دنیای نمایش‌مون تصویری شفاف و یکدست پیدا کنه.
امیدوارم اینبار هم ثمره تلاش‌مون لذت بردن شما باشه و خاطره‌ای از ما که چندی با خودتون مرورش می‌کنید.

شاد باشید
نمایش فیلم- تئاتر
«شازده کوچولو»
برداشتی آزاد ازاثر آنتوان دوسنت اگزوپری، تولید گروه تئاتر اگزیت، دی‌ماه ۱۳۹۵
به همراه گفتگو با اعضای گروه تئاتر اگزیت با محوریت «سندروم نوجوانی ابدی» در مجموعه فرهنگی آپ‌آرت‌مان
جمعه ۲۶ مهرماه ۱۳۹۸
از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۰:۰۰
نشانی: خیابان سپهبد قرنی، خیابان کلانتری، پلاک ۴۸، طبقه دوم, پلتفرم آپ آرت مان
ورود با رزرو قبلی آزاد و‌ رایگان است
تلفن هماهنگی: ۰۹۲۱۰۴۳۰۵۷۱ - میلاد هیدی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بردیا ثابت
درباره نمایش جمعه‌کُشی i
جمعه کُشی ، نویسنده و کارگردان استاد اسماعیل خلج
بعد از حدوداً کمتر از پنج دهه استاد تصمیم میگیرد که این نمایش را بر روی صحنه به اجرا بگذارد و چه تصمیم هوشمندانه و حتی خردمندانه ای و میثاق پایبندی خود را به طبقه فرودست و درمانده ابراز وفاداری نماید. جمعه کشی حکایت قشری به هم ریخته و آشفته از زندگی روزمره و کاری خویش هستند که در سر باعث و بانی گرسنگی و تنگ دستی خود را صاحب کار خود میشناسند. که در خلوت با دوستان رنج دیده خود بسیار با حرارت و هیجان از حق و حقوق خود دفاع میکنند و به محض رویایی با صاحب کار همه اداعا ها و شعار ها فرو میریزد و دوباره آرام و خاموش به همان کارگری و نوکری ادامه میدهند و به ناچار مجبور به نان و پنیر خوردن می شوند . جمعه کُشی ، چهار فصل در یک روز که صبحش بهار است و ظهرش تابستان و عصرش پاییز و شب اش زمستان ، که به صورت شعر گروهی در ... دیدن ادامه » شروع و پایان خوانده میشود. نمایش با ریتمی آرام و یکنواخت تماشاگران را به دنبال رفتار های آدم های جامعه میکشاند. و تصویری از خود تماشاگران را به نمایش میگذارد .و سبب احساس همدردی درونی و همگونی میشود. استاد خلج با ظرافت به حقارت و تن دادن به کار روزمرگی و به خرافات و اوهام که عجین شده با مسیر زندگی طعنه میزند و با طنزی تلخ در روایت و اشعار همخوانی میکند. افراد قهوه خانه نماینده طبقات پایین جامعه هستند که وجه اشتراک آن ها فقر و بی سوادی و جهل است . دوچرخه سازی که حسرت کتاب های برادرزنش و کتاب خواندن او را دارد که از نظر دوچرخه ساز باعث با سوادی و فیلسوف شدن است و فخرش را به دوستانش می فروشد ولی هر دو مشکلات خودشان را دارند. پیر مرد روستایی که به شهر آمده دنبال آدرسی میگردد که دستمزد پرداخت نشده اش را دریافت نماید. در روستای خودش غریب ، در شهر غریب و بی کس و تنها. شناخت استاد خلج از فرودستان جامعه و گفتمان و مناسبات اجتماعی شان ، مردم شناسانه است . با توجه به فضای محدود صحنه، با وسواس و دقت بازیگر ها کنار هم قرار گرفته اند. چاق و فربه بودن صاحب قهوه خانه که از حاصل زحمت و سختی کشیدن و تلاش کارگرانش به پول و ثروت و مکنت رسیده و هنوز جاهل است ، رفتار و کلامش در تضاد با ثروت و پولش است و فرهنگ و تربیت اش هم تنزل یافته است.
استاد خلج با موقع شناسی تاریخی و زمان مقتضی جامعه، نمایش را به اجرا در میآورد. رخوت ، سستی و بی میلی به فردایی که برایمان بی تفاوت است و فقط سرگرم پنچرگیری هستیم. چهار فصل در یک روز مصداق مشت نمونه خروار است .
سعدی خیال بیهوده بستی امید وصل / هجرت بکشد و وصل هنوزت مصور است
با آرزوی عمر طولانی برای استاد خلج
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کامران نوحی
درباره نمایش ساعت i
پرواز همای و ساعت
https://www.aparat.com/v/hCmoz
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
باسلام و احترام
پیشنهاد میشود مکان نزدیک تری را برای گردشگری روز جمعه انتخاب کنید تا زمان کمتری صرف رفت و آمد شود
با سپاس
پیمان حسینی برزی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ابرهای سیاه چهره ماه را پوشانده اند و هیچ صبحی آفتاب را نمی آورد.
تاریکی بازگشته و آنقدر نزدیک شده که همدیگر را نمی بینیم. با هم برخورد می کنیم و بلند بلند می گوییم:«مگر کوری؟».
کودکان زیر دست و پا له می شوند بدون آن که توان اعتراض داشته باشند یا فرصتی برای گریستن باشد.
ما در این تاریکی بی انتها راه می رویم و به جای ستایش «زندگی»، به «زنده بودن» فکر می کنیم.
۱ نفر این را امتیاز داده‌است
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نوشته ای بسیار روان بازی بازیگران بسیار دلنشین
توصیه میکنم ببینید و خودتون رو میان خانواده خلق شده به دست هنرمند خانم تبریزی حس کنید و در ذهنتون تمام آدم هایی که میشناسید را مرور کنید و ببینید چقدر یوسف ها و سالومه ها در اطرافتون میبینید
شاهین این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید