کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال | دیوار
S3 : 22:26:54 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید

 

"پسر، فاصله‌ی فیزیکى و چیزهاى دیگر"
.
در سه روز پایانی اجرای نمایش در انتظارِ شما دوستان عزیز خواهیم بود.
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید

نوشته ای درباره نمایش 11 جریحه روح / فرزاد امینی 
منتشرشده در روزنامه اعتماد پنجشنبه 12 تیر99
.
«زبانِ جان‌های عریان »

با اجرای دوباره تئاترها پس از وقفه‌ی چندماهه، فرزاد امینی در اجرای دیگری مبتنی بر حرکت‌نگاری،...

نوشته ای درباره نمایش 11 جریحه روح / فرزاد امینی
منتشرشده در روزنامه اعتماد پنجشنبه 12 تیر99
.
«زبانِ جان‌های عریان »

با اجرای دوباره تئاترها پس از وقفه‌ی چندماهه، فرزاد امینی در اجرای دیگری مبتنی بر حرکت‌نگاری، در ادامه‌ی اجراهای پیشین خود، اینبار یازده داستان کوتاه صادق هدایت از کتاب سه قطره‌خون را انتخاب و دست‌مایه قرارداده و فضای مورد نظر خود را در موازات با جهان هدایت، در سالن تئاتر مستقل تهران، ساخته و برصحنه آورده‌است . چنانکه متن و اجرا و فرم بکارگیری حرکات و میزانس‌ها، هسته‌ی داستانی را نیز معطوف خود قرارداده و آنچه بر صحنه جان گرفته است، مستقل از جهان هدایت است؛ هرچند تلاش پرکردن این ... دیدن ادامه ›› شکاف و نزدیک‌شدن به اتمسفر هدایت را در اجرا می‌توان دید اما به نظر می‌رسد امینی درصدد بوده با دراماتورژی، خوانش شخصی خود را با زبانی از کلمات و حرکات ارائه دهد که ترسیم کاملا منطبقی با داستان‌ها بوجود نیامده و تابعی وفادارانه نباشد.
در چنین شرایطی می‌توان اثر پیش رو را در کلیت خود و مستقل از مبدأ اقتباس، تحلیل و نقد کرد اما با این پیش‌فرض که دارای نقاط و ربط‌های مبهم مرجع نباشد، و بتواند رسایی و تاثیرگذاری موجهی برای ارتباط مخاطب با اثر، بی‌نیاز به اطلاع قبلی از وقایع داستان‌ها ارائه‌دهد. که از این بابت، نمایش 11 جریحه روح، واجد چنین ویژگی نیست و در راستایِ زبان شخصی کارگردان و متنی با انقطاع کلمات و واژه‌نگاری‌های مشدد و پرتکرار، حرکت می‌کند و می‌خواهد درپرتو جذابیت‌های بصری، مواضعی انتقادی نیز عرضه کند. هرچند پرداخت اپیزودها در فراز و نشیب زیادی‌ست با این‌حال هرچه پیش می‌رود زبان شیء و اکسسوارها بعنوان عنصر کارکردی به نجات می‌آید و اثر را از ورطه‌ی بلاتکلیفی به سمت و سوی قائم به خود‌بودن سوق می‌دهد. و اگرچه در برخورد اول همان اسامی و روایت داستانی، پایه و شاکله‌ی متن است اما با نفوذ ذهنیت هنرمند و فرم روایی‌اش، با وجود ابهاماتی رفع نشده، قلمروی خودش را، در بیان جراحت‌های اجتماعی و تاثیر آن بر روح و روان آدمی تعیین می‌کند.
همان چشم‌اندازی که گرچه مورد نظر هدایت نیز بوده، اما فرزاد امینی روایت خودش را در ترکیب سیال و سورئال از حرکات و واگویه‌های اجراگران، در ساحتی می‌سازد که تمایزی مشخص با متن اصلی داشته و آنرا در هر 11 قطعه، حفظ می‌کند. آنچنان که حتی در داستان‌های خطی با فضایی رئال، سبک اکسپرسیونیسم هنرمند، ادامه داشته و مناسبات خودش را بروز می‌دهد بی‌آنکه بخواهد وضوح بیشتری در روایت‌ها بیافریند.
شاید اگر تغیّر طرفداران هدایت را که می‌تواند کاملا منصفانه باشد، کنار بگذاریم، تجربه چنین اجرایی در نوع خود قابل ارزش است که با طرح مضامین انسانی، پدیده‌های اجتماعی و دجالیتی جاری حتی تا عصر امروز، از مرز سرگرمی عبور کند و در ساحت زیباشناختی با حضور بدن‌های ناآرام و اشیائی عرضه شود که طبق اشاره کارگردان در بروشور، حاوی هویتمندی موثری در فرآیند و جریان اجرا هستند و می‌توانند هر کدام به عنوان تکمله‌های دیالوگ‌ها و حرکات و میزانس‌ها، مورد تأویل قرار گیرند.
11 جریحه روح، بیش از آنکه اجرایی فیزکال باشد، مبتنی بر زبان است، زبانی که امینی با اقتباس، آنرا به قلمروی خود آورده و از آن خود کرده‌است. زبانی با پیوندهای سبملیک و تاکید بر وجه تراژیک هر قطعه، عیان‌شدگی جان‌های عریان با سرنوشت‌های عریانی‌ که رابطه‌ی زندگی‌های خاموش‌شده را بار دیگر بر صحنه زنده کند و همسو با شرایط اجتماعی اکنون، تفسیر معنایی بسازد. همان بن‌مایه اندیشه و کلامی از هدایت که دغدغه‌مندی‌اش تا به امروز ادامه دارد.
11 جریحه روح، با وجود طراحی و وجود تئاتریکالیته قابل قبول، در اجرا واجد نقدهای چندی‌ست چنانکه از همان آغاز، بطرز روشنی، تازه‌کار بودن و تیم بازیگری آماتوری را که دارد رنجِ مقبولیت می‌کشد، به وضوح می‌رساند. بیان‌ها به ویژه مسئله مهمی‌ست که یکدست نبوده و از پختگی لازم برخوردار نیست و مشوش‌بودن صحنه را تشدید و میزانسن‌ها را از انسجام تهی‌کرده و گاه بی‌اثر می‌کند. آنقدر صداسازی حلقی، نامفهوم، ناهنجار و مبتدی‌ست که ارتباط مخاطب را بارها با آن فضای سیال ذهنی که در متن حاکم‌ست، قطع کرده و اجازه‌ی درگیرشدن و پیداکردن خط روایی را به او نمی‌دهد. اما به مرور با تغییر این صداسازی، و آرایه‌های آوایی مناسب‌تر، به ویژه در بخش دوم اجرا بعد از وقفه استراحت، تماشاگر مناسبات خودش را با اجرا پیدا کرده و سعی می‌کند بتواند وارد این جرگه شود. هرچند همچنان نیاز به تمرین و تجربه بیشتر برای اجراگران، احساس می‌شود.
قلمروسازی جهان نمایش با سنگ قبرهایی که هوشمندانه همگی دهه‌های اول قرن و همزمان با تاریخ وقایع داستان‌ها هستند، طراحی فکرشده و تغییر لباس‌ها، و دیگر اشیاء، از نقاط قوتی‌ست که کم‌کاری‌های نورپردازی و موسیقی متن را، تقلیل می‌دهد، به ویژه در نیمه‌ی دوم و هنگام استفاده از موسیقی، درک این کم کاری از ابتدای نمایش، بیشتر حس می‌شود. اجرا دارای اضافات زیادی‌ست، مونولوگ‌های مطول و نارسا که هرچند برای فضاسازی آن قطعه نیاز باشد، اما باوجود زمان 180 دقیقه‌ای، نه تنها تاثیر لازم را ندارد حتی واپس‌زنی ذهنی و خستگی جهت امتداد تمرکز را نیز ایجاد می‌کند.
11 جریحه روح، در جهان مستقل خودش، حاصل زحمات بسیار گروهی جوان و کارگردانی خلاق‌ست که برای درک اتمسفر صحنه و اجرا، اگرچه انتخاب سنگینی‌ست اما تجربه‌ای ارزنده‌ است هرچند مخاطب به اندازه آنها از لذت و شعف سهمی نبرد.

نیلوفرثانی
5 تیر99
میم سردلی این را خواند
سپهر و محمد مجللی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
babak
درباره فیلم‌تئاتر مده آ i
عالی بود .دمتون گرم
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اولین نمایشی که بعد از دوران قرنطینه دیدم.. در شرایطی که تقریبا همه چیز مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حال عادی برگشته و البته که خود ما هستیم که باید این پروتکل‌ها رو رعایت کنیم و هرجایی که هستیم ماسک بزنیم تا بلکه هرچه زودتر از شر این ویروس لعنتی خلاص شیم. ابر شلوارپوش، یک مونولوگ که ازش تعریف شنیدم رو انتخاب کردم و از برگشت به سالن تئاتر با این نمایش خوشحالم؛ البته فضای غم‌باری به نمایش حاکم بود اما بازی تک‌بازیگر و کارگردان اثر رو بسیار دوست داشتم؛ الان هم تازه با خوندن نوشته خانم مریم امامی درهای جدیدی از نمایش بهم گشوده شد که ممنونم ازشون
اگر فرصت تماشای این نمایش رو دارید، از دستش ندید
علیرضا اخوان این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
فاطمه تبریزی
درباره فیلم‌تئاتر پاییز i
سلام. ممنون از سایت خوب و زیبای شما. مشکلی در خرید فیلم تئاتر پاییز دارم. من دو روزه این فیلم رو خریداری کردم ولی لینک تماشای فیلم خرابه و نمایش نمی ده. ممنون میشم پیگیری بفرمایید. چون مدت زمان محدود هم داره لطفا راهنمایی کنید. سپاس
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
در این دوران کرونا هرچند سخت اما تصمیم شجاعانه ای بود برای ما تماشاگران و هنرمندان ... نمایش خوبی بود و من هم دوست داشتم . فضای سرزنده و پرشوری داشت , هر چند که کاراکترها در داستان نمایش به سمت مردن پیش می رفتند . در کل لذت بردم بعد از مدت ها ...
لیلا مظاهری این را خواند
علی عطاپور این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
// جوکر //
کلا فیلم بدی بود...
جز اسم توماس وین به شوالیه تاریکی نولان
ربطی نداشت...
دوبله بدش هم از سرش زیاد بود...
امیر مسعود و لیلا مظاهری این را خواندند
امیرمسعود فدائی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
// آمریکایی عزیز//
آندره آرنولد کارگردان جاده سرخ این بار در آمریکا
فیلمسازی کرده و آمریکایی عزیز یا شاید هم ترجمه
درستی از honey نشده باشد...
بهرحال نه تنگ ماهی و نه آمریکایی عزیز باندازه جاده سرخ
خوب نیستند...
و به نوعی در ورطه تکرار قرار گرفتند، شاید هم نوعی امضا..
کن لوچ هم تقریبا همین رویه را در پیش گرفته ولی
فیلم هاش به نوعی تکرار بدل نشده...
فیلمبرداری از شخصیت اصلی و داستان ها و روابطی که
درگیرش هست... ... دیدن ادامه ›› نوعی حس مستند گونه را به تماشاچی
القا می کنه...
معمولا در این گونه فیلم ها تعلیق خاصی وجود ندارد
و واکنش شخصیت اصلی به اتفاقات داستان را جلو
می برد.. و روند تدریجی شخصیت اصلی در طول فیلم
اتفاق می افتد...
بهرحال برای تنوع و احساس تنفس از فیلم های هالیوودی
گزینه بدی نیست ولی طولانی هست...
اما جاده سرخ را همچنان پیشنهاد می کنم...
بلندی های بادگیر را هنوز ندیدم...
اما باز هم پیشنهاد اولم همان جاده سرخ است..
Red road فیلمی از آندره آ آرنولد
امیر مسعود این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
"خدعه"

و ما
همچنان
در این بازى بزرگ و همواره
بازیگر که نه،
بازى مى خوریم!
ما
همینک و همواره
سرگردانیم
سرگردان...

|محسن مظاهرى/١٨دى ماه٩٨|
۱ نفر این را امتیاز داده‌است
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
ووشن
درباره فیلم شنای پروانه i
سرعت فیلم،
بعد مدت ها فیلمی دیدم که نه تنها کند نبود بلکه سرعت خوبی داشت و پر از هیجان بود!
و البته فیلمنامه توییست های خوبی داشت!
امیر مسعود و لیلا مظاهری این را خواندند
زهره مقدم این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
Hamidreza Shirkhani
درباره نمایش برگشتن i
با سلام و عرض ادب
کار رو دوست داشتم خسته نباشید به کل گروه
علی الخصوص بازی خود جناب قبادی و خانم آقاجانی 👏
فقط حضور این پرده ی توری شکل رو نفهمیدم برای کرونا بود ؟؟؟ یا حالت وهم به تماشاچی داده بود؟؟؟؟
اگه برای کرونا بود که واقعا اشتباه بود و کاملا حواس تماشاچی رو پرت میکنه اصلا نیاز نیست همچین چیز مصنوعی ای
اگر برای وهم کار هم باشه ((((که البته بعید میدونم!!!!!)))) بازهم کار مصنوعی و غلطی تلقی میشه
کلا کار رو دوست داشتم من ژانر دفاع مقدس مخصوصا نوشته ی جناب تقیانی پور رو قلبا دوست دارم
کارهای بعدیتون رو هم قطعا خواهم اومد💙
امیر مسعود این را خواند
پارسال پیش از کرونا که کار رو دیدم این پردهٔ نازک وجود داشت. منم خیلی متوجه چرائی وجودش نشدم البته.
۲۰ ساعت پیش
امیرمسعود فدائی
پارسال پیش از کرونا که کار رو دیدم این پردهٔ نازک وجود داشت. منم خیلی متوجه چرائی وجودش نشدم البته.
پس همون حالت وهم بوده 😐 من چرا متوجه نمیشم!!!!!
۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
چهره‌هایی که تبلیغ ماست و دوغ را به تئاتر ترجیح می‌دهند

کارگردان نمایش «...و همیشه پاییز» می‌گوید: خطر ابتلا به کرونا در تئاتر بیشتر از رستوران نیست و اگر قرار به ترسیدن باشد، از سالن تئاتر هم به اندازه رستوران بترسیم.

مهیار جوادی‌ها که از جمعه ۶ تیر اجرای نمایش خود را در تالار مولوی از سر گرفته است، در گفتگو با ایسنا از تلاش برای بقای تئاتر در دوران کرونایی، کم توجهی اداره کل هنرهای نمایشی به گروه‌هایی که متضرر شده‌اند، ژست روشنفکرانه برخی از تئاتری‌ها برای اجرا نکردن تئاتر و  چهره‌هایی که تبلیغ ماست و دوغ را به تبلیغ تئاتر ترجیح می‌دهند، سخن گفت. 

این کارگردان جوان در آغاز از این نکته سخن گفت که برخی از افراد به زندگی عادی خود بازگشته‌اند و همه برنامه‌های خود را دارند ولی از تئاتر رفتن می‌ترسند.

او ... دیدن ادامه ›› خطاب به این افراد گفت: خطر ابتلا به ویروس کرونا در تئاتر هم به اندازه رستوران وجود دارد بنابراین اگر از تئاتر می‌ترسیم، از رستوران هم باید به همان اندازه بترسیم.

جوادی‌ها در عین حال تاکید کرد: کاملا درک می کنم برخی از افراد ممکن است به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تئاتر اعتماد نکنند و دچار اضطراب شوند. شخصا به این افراد پیشنهاد می‌کنم به تماشای تئاتر نیایند چون درست نیست که اضطراب‌شان زیادتر شود ولی روی صحبت من با کسانی است که کاملا به زندگی عادی خود بازگشته‌اند و در این میان فقط حضور در سالن تئاتر را پر خطر می‌دانند! ولی مگر سالن تئاتر از مترو، رستوران یا کافه پرخطرتر است؟!

جوادی‌ها در ادامه از یکسری از هنرمندان تئاتر هم گلایه کرد و توضیح داد: برخی از دوستان تئاتری هم پز روشنفکری و اپوزیسیون دارند. هرچند همه ما از شرایط اجتماعی خود ناراضی هستیم ولی شایسته نیست تئاتر را وسیله انتقادات خود کنیم. متاسفانه برخی از هنرمندان ژست اپوزیسیون می‌گیرند و در این میان، تئاتر  را بهانه می‌کنند. آنان به روال عادی زندگی خود بازگشته‌اند. ممکن است به رستوران و مهمانی بروند ولی اجرای تئاتر را خطرساز می‌دانند.

این کارگردان جوان تئاتر خاطرنشان کرد: منظورم کسانی نیستند که به دلیل شرایط اقتصادی، از ادامه اجرای نمایش‌هایشان چشم‌پوشی کرده‌اند. کاملا آنان را درک می‌کنم. خود من هم اگر به جای تالار مولوی قرار بود در یک سالن خصوصی با اجاره بالا اجرا بروم، حتما دچار تردید می‌شدم و حساب و کتاب زیادی می‌کردم. هرچند همین الان هم خیلی در مضیقه هستم ولی مشکل من با کسانی است که هیچ کاری نمی‌کنند و فقط پز روشفکری می‌دهند و با همه چیز هم مخالفند.

او  سپس با ابراز تاسف از اینکه اداره کل هنرهای نمایشی هم تاکنون هیچ حمایتی از تئاتری‌ها انجام نداده، افزود: این اداره هیچ برنامه‌ای ندارد. در صورتی که در این شرایط عجیب کرونایی، واقعا به حمایت آن نیاز داریم. بخشی از این اداره که مسئول تصویب بودجه‌ است، ماهی یک بار جلسه دارد که هیچ تضمینی هم برای تشکیل جلسه آن وجود ندارد. 

جوادی‌ها یادآوری کرد: آقای اتابک نادری از طرف اداره کل هنرهای نمایشی، لیست تمام نمایش‌هایی را که به دلیل کرونا اجرایشان متوقف شده و متضرر شده بودند تهیه کرد ولی هیچ اتفاقی برای ما نیفتاده است. وضعیت ما شبیه کسانی است که داریم در دریا غرق می‌شویم و  نجات غریق‌ها می‌گویند بعدا شما را نجات می‌دهیم! 

او همچنین درباره حمایت سلبریتی‌ها از تئاتر و کمک به تبلیغ نمایش‌های روی صحنه نیز توضیح داد: یکی از رویاهای تئاتری‌ها این است که چهره‌ها برای نمایش‌های آنان تبلیغ کنند اما متاسفانه برخی از چهره‌ها گویی کسر شاءن خود می‌دانند که برای خانه خود تبلیغ کنند درحالیکه با تبلیغ ماست و دوغ مشکلی ندارند. 

این کارگردان با تاکید بر اینکه سخنش خیلی کلی است ، افزود: از سال‌ها پیش که دستیار حمید پورآذری بودم، این ایده وجود داشت و در این سال‌ها کسانی مانند نوید محمدزاده از تئاتر حمایت کرده‌اند اما حمایت چهره‌ها هم گویی محدوده خاصی دارد و انگار آنان چند کارت محدود دارند که فقط برای یکسری نمایش انگشت‌شمار آنها را به کار می‌گیرند و در این زمینه خساست می‌کنند. البته نمی‌گویم برای هر نمایشی تبلیغ کنند. موقعیت آنان را هم درک می‌کنم ولی این دینی است که هر هنرمند شناخته شده‌ای که پیشینه تئاتری دارد، نسبت به خانه خودش باید احساس کند.

او در پاسخ به این پرسش که در این شرایط پیچیده چگونه برای از سرگیری اجرای خود به قطعیت رسیده است، توضیح داد: دو نکته وجود دارد؛ یکی مسئولیت اجتماعی همه ما برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و دیگری رسالتی که ما برای ادامه تئاتر داریم که در این وضعیت بغرنج بتواند به زیست خود ادامه بدهد و حذف نشود.

جوادی‌ها یادآوری کرد: هنر تئاتر در طول تاریخ در سخت‌ترین مقاطع هم توانسته به زندگی خود ادامه بدهد؛ در جنگ و قحطی و بیماری به هر حال در هر گوشه‌ای توانسته به حیات خود تداوم ببخشد. در مقطع دشوار فعلی هم وظیفه ماست که آن را زنده نگه داریم. هرچند ممکن است این حرف، خیلی شعاری به نظر برسد.

او اضافه کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آداب و رسوم زندگی جدید ما تبدیل شده است. در همین زمینه خود سالن‌های تئاتر هم تلاش می‌کنند با مواد ضد عفونی کننده، ماسک و تب‌سنج و ... اعتماد مخاطبان را جلب و خاطر تماشاگران را آسوده کنند.

جوادی‌ها اضافه کرد: از سوی دیگر من هم به عنوان سرپرست یک گروه نمایشی که در قبال آنان مسئولیت دارم، وقتی می‌دانم گروهم یک سال تمام برای آماده‌سازی این نمایش تلاش کرده‌اند، به خودم اجازه نمی‌دهم به تنهایی درباره ادامه اجرا یا تعطیلی آن تصمیم بگیرم. بنابراین این ریسک را به جان خریدم که ممکن است تماشاگر نداشته باشیم ولی اجازه بدهیم زندگی تئاتر و همین طور بقای گروه‌مان ادامه پیدا کند. 

نمایش « ...و همیشه پاییز» نوشته و کارگردانی مهیار جوادی‌ها بهمن سال گذشته در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه رفت که بعد از ۹ شب اجرا به دلیل شیوع بیماری کرونا و با تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری از ادامه اجراهای خود بازماند. این نمایش بعد از ۴ ماه تعطیلی، از ـ ۶ تیر ماه ـ اجرای خود را از سر گرفته است راس ساعت ۱۸ و به مدت یک ساعت روی صحنه می‌رود.
در خلاصه این نمایش آمده:بیست و پنج نوامبر ۲۰۱۹ خواب می‌بینم، دارم خواب می‌بینم که جلوی لپ تاپمم، سر کلاس نشستم. همه حرف می‌زنن و من نمی‌فهمم. کلمات رو میشناسم اما وقتی کنار هم می‌شینن، نمی‌تونم یه جمله کامل از توش دربیارم...
عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از:بازیگران: آبان حسین آبادی، یکتا طبیبی، دراماتورژ: حسین توازنی زاده، مجری طرح: محمد محقق منتظری، طراحان صحنه: مهیار جوادی‌ها، رضا هادی‌نژاد، طراح گرافیک: گلناز گلچین، ویدئو آرت و تیزر: سینا همای ، طراح نور و اجرای دکور: سجاد هاشمی ، طراح صدا: سیاوش بیگی، طراح لباس: زهرا میرآقایی ، عکاس: مرتضی رستمی، مهیا کشاورز، آهنگساز: محمد جواد توازنی‌زاده ، روابط عمومی: مرضیه کریمی. 
بلیت این نمایش با تخفیف ۴0 درصد برای عموم ویژه ۳ روز نخست و تخفیف ۶0 درصد برای تمام دانشجویان در سایت تیوال قابل تهیه است.


https://www.isna.ir/news/99040705394/%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D9%88%D8%BA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%A6%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D8%AD-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF
پویا فلاح و محسن مظاهری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید

بعضیا برام توی سینمای ایران حسابی موندگار و جاودانه ن . یکی از بزرگترینهای سینمای ایران برای من محمود بهرامی بود . با چهره ی آیکونیک و فانش . عاشقِ حرف زدنش بودم :)
یکی هم همین سیروس خانِ گرجستانیه . یا باقر صحرارودی . حسین امیرفضلی . محمد ورشوچی خصوصن سریالهای نوروزیش ، اکبر دودکار ، اسماعیل داورفر ، جمشید اسماعیل خانی ، گرجی ، حسین کسبیان و خیلیای دیگه که بی ادعا و صمیمی و شیرین ، سینمای ایران بودن برام .
( البته سینمای ایران خودش عبارت مبهم و مضحکیه . چون الان منظورم تلویزیون و سریالهاست . آدمِ بزرگ و قابلِ ذکری در حد اینها رو در سینما به یاد ندارم که اسم ببرم. )

مراقبه ی محض بود اینکه شل کنی پای تلویزیون و لم بدی سریال ببینی .
این آدمای نازنین رو ببینی که هر کدوم رویای جوونیشون این بوده که یه روز همفری بوگارتِ کازابلانکا بشن اما از بدِ روزگار و ژنتیکِ نامیزون ، شدن هاشم آقا یا شازده ی متهم گریخت .
تقدیر هم بازیهای بامزه ای برای رویاهای آدما در میاره . دمش گرم . کاریش نمیشه کرد :)

خلاصه که روحت شاد سیروس خان . عاشقتم همچنان

من منتظرم هاشم آقا زنده شه و برگرده...
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
این یک صحنه برای اجرای نمایش تئاتر در bregenz اتریش است.

@nationalgeographicfarsi...
این یک صحنه برای اجرای نمایش تئاتر در bregenz اتریش است.

@nationalgeographicfarsi
هیئت گزینش و داوری نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد معرفی شدند. | عکس
داوران جشنواره فیلم کوتاه کشف استعداد معرفی شدند
هیئت گزینش و داوری نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد معرفی شدند.
به گزارش ستاد خبری جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد، پوران درخشنده، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، جواد طوسی و سیروس الوند به عنوان هیئت گزینش و داورى نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه ...
دیدن ادامه ››

به گزارش ستاد خبری جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد، پوران درخشنده، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، جواد طوسی و سیروس الوند به عنوان هیئت گزینش و داورى نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد معرفى شدند.
سیروس الوند:
کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما و تلویزیون ایران؛ فعالیت خود را به عنوان منتقد در سینمای قبل از انقلاب و در مجلات ستاره سینما و فردوسی آغاز کرد، بعدها با فیلم‌نامه‌نویسی ادامه داد و در سال ۱۳۵۴ موفق به ساخت اولین فیلم سینمایی بلند خود شد. او تا به امروز بیش از 40 فیلم در سینمای ایران ساخته و در سال ۱۳۷۱ با فیلم «یکبار برای همیشه» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از یازدهمین جشنواره فیلم فجر شد.
پوران درخشنده:
فیلمساز، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون ایران؛ فعالیت خود را از سال 1354 با ساخت آثار مستند برای صداوسیما آغاز کرد و تاکنون 12 فیلم در سینمای ایران ساخته و جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است. او عضو انجمن‌های فیلمسازان زن آمریکا (WIF)، کارگردانان مستقل آمریکا (IFP) و مرکز بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان یونسکو (CIFEJ) است.
مهتاب کرامتی:
بازیگر و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون ایران؛ فعالیت خود را از سال 1375 آغاز کرد و تاکنون در بیش از 20 فیلم سینمایی و 5 سریال به ایفای نقش پرداخته و تهیه‌کنندگی یک فیلم سینمایی را بر عهده داشته و جوایز متعددی را از بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده است. او از کنشگران حقوق زنان و امور اجتماعی، حقوق کودکان و سفیر حسن نیت و صلح یونیسف است.
آتیلا پسیانی:
بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران؛ فعالیت خود را از سال 1356 با تئاتر آغاز کرده تا به امروز در نزدیک به 40 نمایش، 75 فیلم سینمایی و 45 سریال به ایفای نقش پرداخته و چندین مورد نامزدی و دریافت جایزه از جشنواره‌های متعدد را در کارنامه دارد.
جواد طوسی:
نویسنده و منتقد سینمای ایران؛ فعالیت خود را از سال ۱۳۶۲ با نوشتن نقد برای ماهنامه سینمایی فیلم آغاز کرد و تاکنون با مجلاتی همچون دنیای تصویر، فیلم ویدئو، گزارش فیلم، سینما و روزنامه شرق همکاری کرده است. او عضو هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران در دوره نوزدهم و بیست‌وپنجم جشنواره فیلم فجر و عضو هیئت انتخاب فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران و فیلم‌های کوتاه در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر بوده، وکیل دادگستری و دبیر کمسیون فرهنگ و هنر کانون وکلای دادگستری مرکز و نایب رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران است.
همچنین با حکم دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد، آسیه اسدزاده به عنوان مدیر اجرایی، مریم قربانی‌نیا به عنوان مدیر روابط عمومی و سید محمدصادق لواسانی به عنوان مدیر تبلیغات این جشنواره منصوب شدند.
نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد به دبیری شهرام اسدزاده از 15 تا 30 مردادماه 1399 به صورت آنلاین و در دو بخش رقابتی «فیلم کوتاه» و «استعداد برتر» برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت نام و شرکت در این جشنواره 31 تیرماه است.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
« سربست » مراحل فنی خود را به‌ پایان رساند | عکس
« سربست » مراحل فنی خود را به‌ پایان رساند
فیلم برداری این فیلم کوتاه پایان اردیبهشت ماه به پایان رسید و مراحل فنی خود را به سر می رساند و خود را برای حضور در رقابت های بین المللی حاضر می کند. در توضیحات این اثر چنین آمده است: «آقا ...
دیدن ادامه ››

فیلم برداری این فیلم کوتاه پایان اردیبهشت ماه به پایان رسید و مراحل فنی خود را به سر می رساند و خود را برای حضور در رقابت های بین المللی حاضر می کند. در توضیحات این اثر چنین آمده است: «آقا رسول، صابون!» و این فیلم کوتاه به معضلات سربازان می پردازد. 
بازیگران این فیلم عبارتند از :علی سام صادقی ، آرین رضایی ، امین مظاهری، امیر سجاد طبسی ، میلاد عرب ، اشکان عظیمیان و با حضور دنیز متوسلی 
از دیگر عوامل می توان به دنیز متوسلی ( سرپرست گروه کارگردانی و مدیر برنامه ریزی) ، مهدی رضایی ( مدیر فیلم برداری ) ، جعفر علیان ( مدیر صدابرداری ) ، محمدرضا میرباقری ( طراح گریم ) ، علی سعیدی ( طراح صحنه و لباس ) ، حسام موفق ( تدوین ) ، پویان آقابابایی ( اصلاح رنگ و جلوه های ویژه بصری ) ، علی نوری ( صداگذاری ) ، مریم مشهور ( منشی صحنه ) ، کیمیا پور احمد ( دستیار اول کارگردان ) ، اشکان میرزایی ( دستیار اول و مدیر صحنه ) ، اسماعیل سلطانی و علی محکی ( دستیاران کارگردان ) ، بتینا ابوالقاسمی ( مجری گریم ) ، شقایق علیمحمدی ( عکاس ) ، کیمیا پوراحمد ( ساخت تیزر ) ، سارا حدادی ( مشاور رسانه ای ) و پویا مهری ( پخش فیلم ) اشاره کرد .
این فیلم کوتاه با پایان مراحل فنی خود در راه جشنواره های بین المللی است .

پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
ناحیه وسیع و مرتفع شمالی کوه جاشک منتهی الیه جنوبی رشته کوه زاگرس، حدفاصل شهرستان دیر و دشتی، یکی از بزرگ‌ترین و فعالترین و زیباترین گنبد‌های نمکی ایران و خاورمیانه و از جاذبه‌های ...
دیدن ادامه ››

ناحیه وسیع و مرتفع شمالی کوه جاشک منتهی الیه جنوبی رشته کوه زاگرس، حدفاصل شهرستان دیر و دشتی، یکی از بزرگ‌ترین و فعالترین و زیباترین گنبد‌های نمکی ایران و خاورمیانه و از جاذبه‌های طبیعی استان بوشهر است که در بهمن سال ۱۳۸۶ به عنوان اثر طبیعی ملی فسیلی به عنوان یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسید. مهم‌ترین خصوصیات بارز و متفاوت کوه نمکی جاشک به نوع نمک‌های این کوه نمکی، گنبد‌ها و غار‌های منحصر به فرد، آبشارها، بلور‌ها و … می‌توان اشاره داشت.

عکس: حمید عابدی / خبرنگاران



 | عکس  | عکس  | عکس  | عکس ... دیدن همه عکس‌ها ››
امیرمسعود فدائی، بهزاد هندی و لیلا مظاهری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
زهره مقدم
درباره فیلم خواهران غریب i
دیدن این فیلم بعد از سال ها لطف خودشو داشت. و بیش از هر چیز یادآور گنجینه فیلم های دهه هفتاد ایران بود و روزهایی که دیگه نیست.
با یاد و خاطره خسرو شکیبایی، ناصر جشم آذر، پرویندخت یزدانیان

https://www.aparat.com/v/jMdqu
یه قسمت‌هایی از فیلم توی دبستانِ ما فیلم‌برداری شده بود. هر وقت این فیلم رو می‌بینم و حیاط مدرسه رو می‌بینم، پرت میشم به همون زمان. 😇
ای جان :)
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نمایش پیچیده ای بود از این نظر که مخاطب را به فکر کردن و تحلیل اِلِمان های مشابه وا میداشت. موسیقی زمینه دلنشین بود. باتشکر از گروه کامل و همیشه پاییز
پویا فلاح این را خواند
محمد محقق منتظری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سعید
درباره نمایش ابر شلوارپوش i
زندگی آن چیزی است که برایت اتفاق می افتد، وقتی داری برای چیزهای دیگر برنامه ریزی می کنی...


این بخش از شعر «پسر زیبا» از جان لنون به زیبایی در کار استفاده شده بود.
علیرضا اخوان این را خواند
پویا فلاح، صبا صالحیان و لیلا مظاهری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
یک عدد بلیت این نمایش برای امروز ۱۱ تیر موجود هست.
اگر کسی میخواد به من اطلاع بده.
09368507440
پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید

اینکه کرواک کیه باشه سرِ یه فرصتِ خوب که وقت باشه و بشینم کلی ازش بنویسم

فعلن یه هایکو ازش :

دانه ها ی درشت برف
می ریزند
تنها تنها



شاید به نظر این هایکو خیلی معمولی بیاد . اما به هیچ وجه اینطور نیست .

کلمات ، معمولی ان ، روایت ؛ یه اتفاقِ ساده و معمولیه . اما ... دیدن ادامه ›› گوینده و شاعر به هیچ وجه در موقعیت و واقعیتی ساده و معمولی قرار نداره .

اون نسبتِ به پیرامونش هشیاره . و بارش برف رو داره میفهمه . در حالِ ادراکِ چیزیه که برای فهمش لازمه از تماشاش کنار کشید .



گاهی باید از شعر به شاعر نگاه کرد ، از منظره به ناظر

و مبهوت شد و تحسین کرد و شگفت زده شد

همین :)
Ali این را خواند
پوریا صادقی و علی این را دوست دارند
بسیار زیبا
و البته باید دید اون فرهنگ چطور “نگاه میکنه”.
تک به تک، جزء به جزء
۲ روز پیش، چهارشنبه
چه کشف خوب و لذت بخشی
ظرافت نگاهی که تو شعر بود
و حس میکردی بلورهای برف رو اونجوری میبینه که زیر میکروسکوپ دیده میشه و از پشت همون شکلهای زیبا دنیا رو نظاره میکنه
۲۰ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
طنز حیات وحش
حیات وحش عالم زیبا و پرهیجانی است و عکاسان حیات وحش با حوصله و صبر بسیار لحظات زیبایی را ثبت می‌کنند، the Comedy Wildlife موسسه‌ای است که هر ساله مسابقه عکاسی طنز حیات‌وحش را ...
دیدن ادامه ››

حیات وحش عالم زیبا و پرهیجانی است و عکاسان حیات وحش با حوصله و صبر بسیار لحظات زیبایی را ثبت می‌کنند،

the Comedy Wildlife موسسه‌ای است که هر ساله مسابقه عکاسی طنز حیات‌وحش را برگزار می‌کند و عکاسان زیادی از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند. در ادامه تعدادی از این تصاویر آمده ، که دیدنشان خالی از لطف نیست.



طنز حیات وحش | عکس طنز حیات وحش | عکس طنز حیات وحش | عکس طنز حیات وحش | عکس ... دیدن همه عکس‌ها ››
۱۰ نفر این را دوست دارند
خیلی خوبن عکس ها
۲ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
معرفی دبیر و شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر | عکس
معرفی دبیر و شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر
اعضای شورای سیاستگذاری و دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت ...
دیدن ادامه ››

اعضای شورای سیاستگذاری و دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه، در احکامی جداگانه هوشنگ توکلی، ایرج راد، مریم معترف، حسین مسافرآستانه، قادر آشنا (مدیرکل هنرهای نمایشی) و برزین ضرغامی (مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران) را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب کرد.

در حکم اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر آمده است: «سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با توجه به پیشینه این رویداد و ضرورت‌های امروز تئاتر کشور مستلزم بهره‌مندی از خرد جمعی و دیدگاه‌های هنرمندان مجرب است.
به استناد آیین‌نامه برگزاری جشنواره تئاتر فجر  مفتخریم از حضور و تجربه ارزشمند شما به عنوان؛ «عضو شورای سیاست‌گذاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر » بهره‌مند باشیم.
امید که با برنامه‌ریزی مناسب و مدون، همراهی و تلاش خلاقانه هنرمندان شریف تئاتر شاهد جشنواره‌ای شایسته و اثرگذار باشیم.»
همچنین بنا به پیشنهاد مدیرکل هنرهای نمایشی و تایید شورای سیاستگذاری جشنواره و با حکم سیدمجتبی حسینی، حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد.

در متن حکم او آمده است:
«جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان بزرگترین رویداد تئاتر کشور واجد شأن و جایگاه ویژه‌ای است که بی‌گمان صیانت از این جایگاه و ارتقاء آن بر متولیان و دست‌اندرکاران این اتفاق بزرگ هنری لازم و ضروری است. به استناد آیین‌نامه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به پیشنهاد مدیرکل محترم هنرهای نمایشی و  تأیید شورای سیاست‌گذاری جشنواره به موجب این حکم به عنوان  «دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر» منصوب می‌شوید.

شرایط ویژه سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا مستلزم تدابیر متناسب با شرایط با هدف صیانت از سلامت هنرمندان، مخاطبان و همکاران است که ان‌شاءالله با تدابیر جنابعالی و همراهی مجموعه همکاران انجام خواهد شد.

امید که در سایه الطاف پروردگار، با مشارکت و همراهی هنرمندان و صاحبنظران تئاتر کشور در برگزاری هرچه شایسته‌تر این جشنواره موفق و پیروز  باشید.»

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره، صبح امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه با حضور اعضای شورا و معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و احکام اعضای شورا و دبیر جشنواره اعطا شد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سلام دوستان
کسی می‌دونه این ابلاغیه جدید محدودیت‌ها از کی اجرا میشه؟
ینی الان من باز تا یه بلیت خریدم همه چی کنسل شد :) :/
میم سردلی، بهزاد هندی و پویا فلاح این را خواندند
خبری شده؟
۲ روز پیش، چهارشنبه
نیلوفر ثانی
شاهین جان در اجراهایی که من دیدم در تئاتر همگی ماسک داشتند و بدون ماسک کسی اجازه ورود به سالن اجرا رو نداشت ممکنه برخی در حین اجرا ماسک رو در بیارن که البته به وجدان و شعور اجتماعی خودشون بر ...
ممنون از اطلاعتون و چه خوب؛ کاش همه رعایت کنن؛

علی الحساب من که دو روز پیش با رعایت ضوابط :) رفتم پردیس ملت که صحنه‌هایی از یک جدایی رو ببینم و بعد از کلی تب سنجی و عبور از تونل ضدعفونی و اینها و بعد از یک ربع نشستن پشت درب سالن وقتی دیدم خبری نیست برگشتم بالا و گفتن عه شما اینجایی سانس به حد نصاب نرسید و کنسله :/
میگم یه اطلاعی می‌دادید لااقل میگن سینماتیکت باید اطلاع می‌داد، و اون‌ها هم میگن پردیس ملت باید اطلاع می‌داد :/ :))
۹ ساعت پیش
شاهین
ممنون از اطلاعتون و چه خوب؛ کاش همه رعایت کنن؛ علی الحساب من که دو روز پیش با رعایت ضوابط :) رفتم پردیس ملت که صحنه‌هایی از یک جدایی رو ببینم و بعد از کلی تب سنجی و عبور از تونل ضدعفونی و ...
در خصوص به حد نصاب رسیدن تماشاگران قانونی وجود ندارد. اما انجمن سینماداران مطابق یک عرف، تعداد ۵ نفر را در نظر گرفته که به نظر من کار درستی نیست. حتی اگر یک بلیط هم به فروش بره فیلم باید نمایش داده بشه.
در مورد تونل های ضدعفونی هم وزارت بهداشت و زیر مجموعه هاش در اطلاعیه های مختلف بی اثر بودن اونها رو ذکر کردن و حتی ممکنه عوارضی داشته باشه. اما متاسفانه در بیشتر اماکن عمومی در حال استفاده هست.
https://www.instagram.com/p/CBVmlqPJd0V/
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید