کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال | دیوار
S3 : 03:58:25 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
سمیر
درباره فیلم‌تئاتر رابینسون خرگوشه i
کیفیت تصویر بسیار پایین هست
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نیکا
درباره کتاب تماماً مخصوص i
کتاب خیلی جالبیه که به نظرم ارزش خوندن داره, قلم معروفی در این کتاب بسیار سیال و در رفت و آمد در زمان و مکانه و این داستان رو از حالت ساده و خطی درمیاره به علاوه اینکه بخشی از تاریخ معاصر رو هم کم وبیش روایت میکنه.
قلم عباس معروفی همیشه جذابیت های خاصی داره
۵۷ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اطلاعیه وزارت ارشاد درباره آغاز فعالیت‌های هنری از ابتدای تیرماه | عکس
در پس تصمیم ستاد کرونا صادر شد؛
اطلاعیه وزارت ارشاد درباره آغاز فعالیت‌های هنری از ابتدای تیرماه
ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه صبح امروز خود با بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی مشروط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از اول تیر ماه موافقت کرد. این خبر را مرکز روابط عمومی و اطلاع ...
دیدن ادامه ››

ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه صبح امروز خود با بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی مشروط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از اول تیر ماه موافقت کرد. این خبر را مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار رسانه ها قرار داد که شرح آن در زیر می آید.

 در پی درخواست سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه صبح امروز خود با بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت در اختیار از اول تیرماه موافقت کرد. همچنین آموزشگاه‌های قرآنی، هنری، ادبی و سینمایی نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۴ خرداد مجاز به فعالیت شدند.

گفتنی است پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌هایی جداگانه خطاب به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور بر تسریع لزوم بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری با هدف توجه به معیشت اصحاب فرهنگ و هنر و جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری تاکید کرده بود.

برخی از اهم دستورالعمل‌های بهداشتی به شرح زیر است:

۱- در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است.

۲- لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، فاصله گذاری ایمن رعایت شود.

۳- در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان الزامی است.

۴- ضد عفونی کامل سینما و سالن‌ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار الزامی است.

۵- بوفه‌های سینما و سالن‌های هنری و آموزشگاه‌ها موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند.

۶- تمامی هنرجویان آموزشگاه‌ها از وسایل آموزشی اختصاصی استفاده کنند.

۷-استفاده از دستکش و ماسک در محیط سالن‌های سینمایی ،هنری و آموزشگاه‌ها برای کارکنان، هنرجویان و مراجعان الزامی است.

۸- با سینماها، سالن‌های هنری و آموزشگاه‌هایی که رعایت دستورالعمل‌ها را نداشته باشند، نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام خواهد شد.

۹- ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها مکلف به نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود.

 

آرتا این را خواند
پیمان علیزاده و پویا فلاح این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
فراخوان هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت منتشر شد. | عکس
فراخوان هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت منتشر شد.
دبیرخانۀ هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، فراخوان هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت را منتشر کرد. به‌گزارش روابط عمومی جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، این فراخوان با هدف مطالعه و بررسی ...
دیدن ادامه ››

دبیرخانۀ هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، فراخوان هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت را منتشر کرد.

به‌گزارش روابط عمومی جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، این فراخوان با هدف مطالعه و بررسی ادبیات نمایشی تئاتر مقاومت، مطالعۀ تئاتر مقاومت از منظرهای گوناگون و بررسی راهکارهای دستیابی به مسیر درست و اصولی برای ادامۀ حیات تئاتر مقاومت با محور‌های مختلف منتشر گردید.
علاقمندان می‌توانند تا تاریخ ۱۰مرداد ماه، چکیدۀ آثار خود را به دبیرخانه و به نشانی rtfestival.ir ارسال نمایند. این سمینار پژوهشی همزمان با هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، به همت انجمن تئاترانقلاب ودفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی، در پاییز ۹۹ برگزار خواهد شد.
متن فراخوان به‌شرح ذیل می‌باشد:
«هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت» همزمان با برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، به پاس ارج نهادن به تلاش پژوهشگران ارجمند کشور و نیاز مبرم این رویداد و گفتمان (تئاتر مقاومت) به پژوهش و تحقیق مستمر، به شرح ذیل برگزار می‌شود.
 
اهداف سمینار:
-  مطالعه و بررسی ادبیات نمایشی مقاومت
-  مطالعۀ تئاتر مقاومت از منظرهای مختلف در ادوار گذشته.
-  دستیابی به مسیر درست و اصولی برای ادامۀ حیات تئاتر مقاومت

محورهای سمینار:
الف) بررسی گسترۀ مقاومت در ادبیات نمایشی ایران.
ب) مطالعات مستندنگاری تئاتر مقاومت در ایران.
ج) رابطۀ نهاد تئاتر و انقلاب و تأثیر این دو بر هم.
د) مطالعۀ بینارشته‌ای ادبیات نمایشی مقاومت
ه) مطالعۀ مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی جهان
و) بررسی تطبیقی ادبیات نمایشی ایران و جهان با تمرکز بر مضمون مقاومت.
ز) تأثیر جشنواره‌های تئاتری  بر جریان‌سازی تئاتر مقاومت.
ح) گسترۀ توجه جشنواره‌ها به موضوع و مفهوم مقاومت.
ط) ضرورت بازنگری در سیاست‌ها و اهداف جشنواره.
ی) آسیب‌شناسی جریان تئاتر مقاومت.
ک) بررسی راهکارهای گسترۀ فرهنگ‌سازی مفهوم مقاومت با نهاد تئاتر
 
شرایط پذیرش مقاله:
*مقاله پیش از این در هیچ سمینار پژوهشی ارائه و منتشر نشده باشد.                      
*ساختار پژوهشی مقاله کاملاً رعایت شده باشد.                                              
*مقالات الزاما محتوای پژوهشی داشته باشند.  

توضیح: مقالات در دو بخش پذیرفته خواهند شد:
الف) برای ارائه در سمینار
ب) برای انتشار در کتاب مجموعه مقالات سمینار
 
مدارک لازم و نحوه ارسال آثار:
-  تکمیل فرم ثبت‌نام در سایت جشنواره به نشانی www.rtfestival.ir و اخذ کد رهگیری
-  بارگذاری فایل Word و PDF چکیدۀ مقاله در سایت جشنواره
-  بارگذاری فایل Word و PDF  مقاله پس از پذیرفته شدن چکیده درسایت جشنواره
 
حق تألیف:
به پژوهشگرانی که مقالۀ آنها به مرحلۀ نهایی سمینار ( برای ارائه یا انتشار) راه یابد، مبلغ ۴۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
 
تقویم سمینار:
-  مهلت ارسال چکیده مقالات: ۱۰ مردادماه ۹۹
-  اعلام چکیده‌های منتخب: ۲۰ مردادماه ۹۹
-  ارسال مقالات نهایی: ۱۵مهرماه ۹۹
-  برگزاری سمینار: پاییز ۱۳۹۹
 
نشانی دبیرخانه: میدان آرژانتین- خیابان شهید احمد قصیر-  خیابان بخارست ۸- پلاک ۱۶-طبقه۶
تلفن‌های تماس: ۸۸۷۴۱۴۲۷-۸۸۵۰۴۳۴۱     نشانی اینترنتی: www.rtfestival.ir

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بعد از اندونزی هند هم حج ۲۰۲۰ را لغو کرد | عکس
در ادامه شیوع کرونا
بعد از اندونزی هند هم حج ۲۰۲۰ را لغو کرد
کمیته حج هند اعلام کرد زائران هندی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به سفر به عربستان برای ادای فریضه حج نخواهند بود. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری «امید» هند، کمیته ...
دیدن ادامه ››

کمیته حج هند اعلام کرد زائران هندی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا قادر به سفر به عربستان برای ادای فریضه حج نخواهند بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری «امید» هند، کمیته ملی حج کشور هند اعلام کرده تاکنون هیچ ارتباطی از سوی مقامات سعودی در رابطه با حج ۲۰۲۰ دریافت نکردهاند و ضمن این که امسال امکان اعزام زائران به مکه برای به جا آوردن حج به دلیل بحران جهانی شیوع ویروس کرونا وجود ندارد. 

همچنین قرار است مبالغی که به صورت پیش پرداخت از زائران هندی برای اعزام به حج امسال دریافت شده بود به آنها بازگردانده شود. 

عربستان سعودی تاکنون تصمیم خود را درباره زائران بین المللی حج ۲۰۲۰ اعلام نکرده است و در حال حاضر تمامی پروازهای خارجی به مقصد و از مبدا عربستان به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده است. 

مراسم حج امسال احتمالا  از تاریخ ۳۰ جولای آغاز می‌شود اما تاریخ دقیق آن بر اساس رویت ماه ذی الحجه اعلام خواهد شد. 

خبرهای غیررسمی ار منابع نزدیک به مقامات سعودی حاکی از آن است که قرار است مراسم حج نیز همانند ماه رمضان و عید فطر تحت محدودیتهای کرونایی برگزار شود.

براساس اعلام همین منابع احتمالا نمایندگانی از کشورها در حج امسال شرکت می کنند و عدم حضور گسترده و جمعی زائران در حج ۲۰۲۰ قطعی به نظر میرسد. 

پیش از این کشور اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان دنیا که هرساله صدها هزار زائر به مراسم حج اعزام می‌کند اعلام کرد به سبب ملاحظات بهداشتی و امنیتی امسال در این مراسم مذهبی حضور نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
مابین سینمای کره و ژاپن تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد. اگر سینمای کره‌جنوبی نوکِ پیکانِ انتقادش را به ساختارهای معطوف به قدرت، سیاست، خانواده، جامعه و… می‌گیرد، ژاپن کمی نوکِ پیکانش را بالاتر گرفته و ذاتِ هستی‌شناسانه‌ی زندگی بشری را هدف می‌گیرد،در سینمای کره معمولا فقر و خشم حاصل از آن موتور محرک اتفاقات است در صورتی که سینمای ژاپن قدم را از طبقه اول هرم مزلو بالاتر گذاشته و معمولا بر مناسبات انسانی تاکید دارد، فیلم اعترافات با تناقضی آشکار آغاز و با همین تناقض به اتمام میرسد، معلم با نوشتن کلمه "زندگی" روی تخته سیاه چالشی عجیب در جهت "نیستی" را به جریان میاندازد، و در انتها بعد از فرازونشیبهایی بینهایت پیچیده و دردناک با جمله" شوخی کردم" این تناقضات به اوج خود می رسند.
آیا کودکان قایم به ذات خود بیگناه هستند؟
آیا زندگی برای همه به یک مقدار ارزشمند است؟
انتقام یا بخشش؟
مادر بیش حمایتگر یا در نقطه مقابل کودک طرد شده؟
نبوغ سازنده است یا ویرانگر؟
فکر میکنم اعترافات یکی از خوش ساخترین فیلمهای ژانر روانشناسی - جامعه شناسی با فیلمنامه قوی و بازیهای یکدست و البته فیلمبرداری و رنگ بندی بینهایت جذاب میباشد که حتما باید دیده شود.

 آموزش آنلاین تئاتر در ایران الگوی درستی ندارد | عکس
کیومرث مرادی:
آموزش آنلاین تئاتر در ایران الگوی درستی ندارد
یک مدرس تئاتر توصیه کرد: همه فعالان و مدرسان تئاتر در شرایط کرونا و تعطیلی آموزشگاه‌ها باید به دنبال راهکارهای سالم و خلاقانه باشند و فعالیت خودشان را ادامه دهند. برنامه پرده آخر با موضوع ...
دیدن ادامه ››

یک مدرس تئاتر توصیه کرد: همه فعالان و مدرسان تئاتر در شرایط کرونا و تعطیلی آموزشگاه‌ها باید به دنبال راهکارهای سالم و خلاقانه باشند و فعالیت خودشان را ادامه دهند.

برنامه پرده آخر با موضوع تئاتر و آموزش آنلاین، در ارتباط تلفنی با کیومرث مرادی (کارگردان و مدرس تئاتر) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

کیومرث مرادی در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» با اشاره به این که ما در حوزه آموزش آنلاین تئاتر الگوی درستی نداریم، گفت: همه ما می‌دانیم که آموزش بازیگری و کارگردانی حتما باید حضوری باشد.

وی افزود: بهترین شیوه آموزش بازیگری با حضور استاد در کنار هنرجو اتفاق می‌افتد.

کیومرث مرادی با اشاره به این که برخی از دانشگاه‌های مطرح دنیا در تئاتر، قابلیت آموزش آنلاین را دارند، عنوان کرد: من در حوزه دروس عملی تئاتر به آموزش آنلاین اعتقادی ندارم.

وی با اشاره به این که کرونا تمام جهان را با شرایط جدید مواجه کرده است، تصریح کرد: هیچ یک از مدرسان تئاتر تصور نمی‌کردند که کرونا می‌آید و در شرایط بحرانی گرفتار می‌شوند.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: همه فعالان و مدرسان تئاتر در شرایط کرونا و تعطیلی آموزشگاه‌ها باید به دنبال راهکارهای سالم و خلاقانه باشند و فعالیت خودشان را ادامه دهند.

وی با اشاره به این که من در دوره کرونا کارگاه آموزش کارگردانی تئاتر برگزار کردم، توضیح داد: هنرجویانی که در این دوره ثبت نام کرده بودند به شرطی اجازه حضور داشتند که در مصاحبه مجازیِ تک نفره با من، نمره قبولی را کسب کنند.

کیومرث مرادی ادامه داد: از بین ۸۴ نفری که در کارگاه آنلاین ثبت نام کرده بودند، ۲۱ نفر پس از قبولی در مصاحبه اول، شرایط حضور در کارگاه آموزش کارگردانی تئاتر را پیدا کردند.

وی تصریح کرد: تمام ۲۱ نفری که در مصاحبه اول قبول شدند، از کارگردانان مطرح و فعال شهرستان‌های ایران هستند.

این مدرس تئاتر اضافه کرد: من هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که بتوانم در کارگاهی با حضور افراد مختلف از اکثر شهرهای ایران تدریس کنم.

وی با اشاره به سرفصل‌های کارگاه آنلاین کارگردانی تئاتر، توضیح داد: در این کارگاه ما قرار است موضوع «مونولوگ» را مورد توجه قرار دهیم، چرا که آینده و استمرار کرونا مشخص نیست و از طرفی دیگر این بحث یکی از سخت‌های کارهای کارگردان تئاتر است.

کیومرث مرادی با اشاره به این که سیستم‌های آموزشی در حوزه بازیگری باید بر اساس قواعد و اصول فعالیت‌ کنند، تاکید داشت: تمام هنرجویان حاضر در دوره‌های مختلف آموزشی باید قبل از حضور در کلاس، به واسطه مصاحبه‌ای حضوری یا آنلاین مورد ارزیابی قرار بگیرند.

منبع: سایت رادیو گفتگو

فاطمه رحیمی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
*پست موقت *

در پس تصمیم ستاد کرونا صادر شد؛
🔸اطلاعیه وزارت ارشاد درباره آغاز فعالیت‌های هنری از ابتدای تیرماه
🔹ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه صبح امروز خود با بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی مشروط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی از اول تیر ماه موافقت کرد. این خبر را مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار رسانه ها قرار داد که شرح آن در زیر می آید:👇
💠 در پی درخواست سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه صبح امروز خود با بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت در اختیار از اول تیرماه موافقت کرد. همچنین آموزشگاه‌های قرآنی، هنری، ادبی و سینمایی نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۴ خرداد مجاز به ... دیدن ادامه ›› فعالیت شدند.

💠گفتنی است پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌هایی جداگانه خطاب به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور بر تسریع لزوم بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری با هدف توجه به معیشت اصحاب فرهنگ و هنر و جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری تاکید کرده بود.

💠برخی از اهم دستورالعمل‌های بهداشتی به شرح زیر است:

۱- در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است.

۲- لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، فاصله گذاری ایمن رعایت شود.

۳- در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان الزامی است.

۴- ضد عفونی کامل سینما و سالن‌ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار الزامی است.

۵- بوفه‌های سینما و سالن‌های هنری و آموزشگاه‌ها موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند.

۶- تمامی هنرجویان آموزشگاه‌ها از وسایل آموزشی اختصاصی استفاده کنند.

7-استفاده از دستکش و ماسک در محیط سالن‌های سینمایی ،هنری و آموزشگاه‌ها برای کارکنان، هنرجویان و مراجعان الزامی است.

۸- با سینماها، سالن‌های هنری و آموزشگاه‌هایی که رعایت دستورالعمل‌ها را نداشته باشند، نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام خواهد شد.

۹- ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها مکلف به نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود.
هرچند با توجه به اعلام شروع پیک دوم بیماری به‌نظرم کار اشتباهی داره صورت می‌گیره ولی از طرفی هم نیاز به بازگشایی ها امری ضروری هست.
امیدوارم با رعایت‌های حداکثری (که حداقلش هم میدونم رعایت نخواهد شد) از گسترش بیماری جلوگیری بشه.
۱۲ ساعت پیش
بله موافقم کاملا اما به نظر میرسه برای همزیستی با این ویروسی که گویا فعلا همراه مون خواهد بود چاره ای نیست که ما با او انطباق پیدا کنیم
و شرایط زندگی را پیش ببریم با اینکه مخاطراتش همیشه در کمین هست .
۱۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
حضور فرزین محدث (بازیگر و مدرس تئاتر) از شبکه رادیویی گفت و گو | عکس
برنامه پرده آخر با موضوع تئاتر و آموزش آنلاین
حضور فرزین محدث (بازیگر و مدرس تئاتر) از شبکه رادیویی گفت و گو
برنامه پرده آخر با موضوع تئاتر و آموزش آنلاین، با حضور فرزین محدث (بازیگر و مدرس تئاتر) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.   فرزین محدث در برنامه «پرده آخر» با اشاره به ...
دیدن ادامه ››

برنامه پرده آخر با موضوع تئاتر و آموزش آنلاین، با حضور فرزین محدث (بازیگر و مدرس تئاتر) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

 

فرزین محدث در برنامه «پرده آخر» با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش‌های تئاتر، گفت: در ایام تعطیلی آموزشگاه‌های تئاتر ما به جای نشستن و بیکار ماندن به دنبال راهکارهایی بودیم که تئاتر را زنده نگه داریم و دو موضوع آموزش و اجرا را پیش ببریم.

 

وی با اشاره به این که همه ما برای یادگیری بازیگری در اولین گام به کتاب‌ها و مقالات مرتبط مراجعه کرده‌ایم، اظهار داشت: اکثر بازیگران در اولین قدم‌های آموزش به بازیگران یا مدرسان مطرح دنیا در حوزه تئاتر و بازیگری دسترسی نداشتند و با تکیه بر نوشته‌های مختلف تمرین کرده‌اند و یاد گرفته‌اند.

 

این مدرس تئاتر با اشاره به این که استاد تمرین‌های قبلی بازیگر را کانالیزه می‌کند، افزود: اساتید تئاتر و بازیگری زمانی وارد کار می‌شوند که ما به عنوان هنرجو بخشی از راه را رفته باشیم.

 

وی با بیان این که من مدافع آموزش آنلاین هستم، اضافه کرد: همه بازیگران قبل از وجود فضای مجازی سعی می‌کردند تا از طریق کتاب و تمرین‌های مختلف آموزش از راه دور را تجربه کنند.

 

فرزین محدث با اشاره به موضوع آموزش آنلاین، توضیح داد: اکثر کسانی که تئاتر را به طور آنلاین تدریس می‌کنند، قرار است به موضوع آشنایی به تئاتر بپردازند و کسی نمی‌تواند در فضای مجازی تکنیک «بیان» تدریس کند.

 

وی با اشاره به این که اکثر کشورهای دنیا رشته‌های مختلف هنری را از طریق فضای مجازی و به صورت رایگان به مردم آموزش می‌دهند، عنوان کرد: متاسفانه دولت ایران، تئاتر را شغل نمی‌داند و بر این اساس حمایت‌های ضعیفی از تئاتر دارد.

 

این مدرس تئاتر با اشاره به آموزش‌های خوب از راه دور در حوزه تئاتر، توضیح داد: برخی از رشته‌های آموزشی تئاتر مانند «بیان»، به حضور هنرجو در کنار استاد نیاز دارد و نمی‌شود این دوره را از قالب یک فایل ویدئویی یا مجازی برگزار کرد.

 

وی با اشاره به این که هر موسسه آموزشی بر اساس چارت‌های خودش شیوه آموزش را تعیین می‌کند، اظهار داشت: ما بعد از برگزاری دوره‌های آنلاین و پس از اتمام بحران کرونا از هنرجویان می‌خواهیم تا در کلاس‌های حضوری و تکمیلی حضور داشته باشند.

 

به گفته فرزین محدث، کارگاه‌های آنلاین بازیگری فقط برای آشنایی بیشتر برگزار می‌شوند و دوره‌های تکمیلی نیستند.

 

وی با اشاره به این که همه هنرجویانی که در کلاس‌های حضوری بازیگری حضور داشتند بازیگر خوبی نیستند، توضیح داد: شرکت در یک دوره بازیگری – آنلاین یا حضوری – معیاری برای بازیگر شدن نیست.

 

این بازیگر تئاتر گفت: هر شخص بر اساس توانایی و خلاقیت‌هایی که دارد در دوران کرونا کار می‌کند و فضایی مناسب و جدید را ایجاد می‌کند.

 

وی با بیان این که جامعه تئاتری در ایران به سمت شکوفایی می‌رود، اظهار داشت: آن دسته از فعالانی که با تئاتر غیر ایرانی آشنا هستند و به طور تخصصی در رشته تئاتر تحصیل کرده‌اند، در شرایط کرونا می‌توانند به پیشرفت تئاتر آنلاین کمک کنند.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی «امضا» | عکس
اولین دوره‌ی این مسابقه با موضوع «دروغ» در سال ١٣٩٩ برگزار می‌شود.
مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی «امضا»
دبیرخانه‌ی مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی «امضا» به منظور ایجاد بستری برای نمایشنامه‌نویسان فارسی‌زبان اقدام به برگزاری سالانه‌ی مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی ...
دیدن ادامه ››

دبیرخانه‌ی مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی «امضا» به منظور ایجاد بستری برای نمایشنامه‌نویسان فارسی‌زبان اقدام به برگزاری سالانه‌ی مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی کرده‌است. اولین دوره‌ی این مسابقه با موضوع «دروغ» در سال ١٣٩٩ برگزار می‌شود. آثار ارسالی، توسط گروه داوران این دوره متشکل از:

 

محمد امیریاراحمدی، محمد رحمانیان، هنگامه قاضیانی، افشین هاشمی و محمد یعقوبی ارزیابی خواهد شد.

 

علاقه‌مندان می‌توانند آثار تالیفی و اقتباسی خود را با شرایط زیر برای دبیرخانه ارسال کنند:

 

١. تمامی نمایشنامه‌نویسان فارسی‌نویس با هر سن و شرایطی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. 

٢. موضوع مسابقه «دروغ» و هر مورد مرتبط با آن است.

٣. مسئولیت صحت نام نویسنده‌ی اثر تالیفی به عهده‌ی ارسال‌کننده‌ی اثر است. در صورت محرز شدن عدم تطابق نام ارسال‌کننده و نویسنده‌، اثر در هر مرحله از مسابقه، کنار گذاشته خواهد شد.

۴. آثار اقتباسی باید با ذکر منبع ارسال شوند.

۵. آثار ارسالی نباید پیش‌تر به صورت کتاب و یا در مطبوعات منتشر شده‌باشند.

۶. محدودیت کلمه برای نمایشنامه‌ها وجود ندارد.

٧. هر شرکت‌کننده می‌تواند تنها یک اثر را  برای مسابقه ارسال کند.

٨. ارسال اثر به‌عنوان رضایت متقاضی برای چاپ (در صورت برگزیده‌شدن) تلقی می‌شود.

٩. نام و نام خانوادگی کامل مولف/ شماره‌های تماس/ نشانی/ میزان تحصیلات 

در ابتدای فایل متن نمایشنامه و هم‌چنین در متن ایمیل نوشته شوند.

١٠. آثار باید در دو نسخه‌ی پرینت شده به آدرس: تهران، صندوق پستی ۱۴۱۴۵/۱۹۵

و هم‌چنین در قالب فایل Word و PDF به همراه کپی کارت شناسایی مولف، به نشانی الکترونیک:

Emza.drama@gmail.com

ارسال شوند.

در صورت عدم ارسال ایمیل و یا نسخه‌های پرینت شده، آثار مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

۱۱. این مسابقه پنج کاندیدا خواهد داشت و اثر برگزیده‌ی این دوره، برنده‌ی تندیس مسابقه، لوح تقدیر و چاپ اثر به صورت مستقل خواهد بود.

آثار چهار کاندیدای نهایی دیگر در یک مجموعه (مجلد) چاپ خواهند شد.

۱۲. مهلت ارسال آثار تا ٣١ مردادماه ١٣٩٩ است.

گفتنی‌ است این دوره از مسابقه‌ی سالانه‌ی نمایشنامه‌نویسی «امضا» کاملاً مستقل و به کوشش افروز فروزند، پژند سلیمانی و کیمیا کاظمی برگزار می‌شود.

برای اطلاع از اخبار مسابقه، «امضا» را در اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید:

@emza_drama

 

طراح پوستر: شهروز خطیبی

 

جعفر میراحمدی و میم سردلی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
آقا محمد حسن موسوی کیانی
دوست عزیز
درگذشت پدر بزرگوارتان را تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت میکنم
ما را در غم خود شریک بدانید
بنده هم تسلیت می‌گم... بی‌گمان صبوری جناب کیانی و خانواده محترمشون مایه آرامش روح ایشون هست.
۹ ساعت پیش
روحشون شاد
تسلیت خدمت دوست عزیزمون جناب کیانی
۷ ساعت پیش
روحشون در آرامش
۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
قدیمی‌ترین رستوران جهان
رستوران‌ها علاوه بر غذا، ظاهر و قدمت‌شان نیز برای مشتریان اهمیت زیادی دارد. هرچه رستوران قدیمی‌تر باشد، برای مشتریان جذاب‌تر و اصیل‌تر به نظر می‌رسد. رستورانی در ...
دیدن اطلاعات ››

رستوران‌ها علاوه بر غذا، ظاهر و قدمت‌شان نیز برای مشتریان اهمیت زیادی دارد. هرچه رستوران قدیمی‌تر باشد، برای مشتریان جذاب‌تر و اصیل‌تر به نظر می‌رسد. رستورانی در مادرید اسپانیا لقب قدیمی‌ترین رستوران دنیا را به خود اختصاص داده است. قدمت این رستوران به ۲۹۳ سال پیش می‌رسد و علاوه بر ساختمان آن، غذا‌هایش هم اصیل و تاریخی است.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
تئاتر آنلاین آموزه‌ها و قواعد خودش را می‌طلبد | عکس
علی شمس:
تئاتر آنلاین آموزه‌ها و قواعد خودش را می‌طلبد
یک کارگردان تئاتر با اشاره به رواج تئاتر آنلاین در کشور، گفت: در شرایط فعلی لازم است کسانی که در حوزه آموزش یا اجرای آنلاین تئاتر تجربه دارند، تجربه‌های خودشان را با سایر فعالان این حوزه ...
دیدن ادامه ››

یک کارگردان تئاتر با اشاره به رواج تئاتر آنلاین در کشور، گفت: در شرایط فعلی لازم است کسانی که در حوزه آموزش یا اجرای آنلاین تئاتر تجربه دارند، تجربه‌های خودشان را با سایر فعالان این حوزه به اشتراک بگذارند.

برنامه پرده آخر با موضوع تئاتر و آموزش آنلاین، با حضور علی شمس (نویسنده و کارگردان تئاتر) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

علی شمس در برنامه «پرده آخر» با اشاره به آموزش آنلاین تئاتر، گفت: ما در ایران با موضوع آموزش آنلاین تئاتر به یک‌باره مواجه شده‌ایم، اما این نوع از آموزش برای اکثر کشورهای دنیا موضوعی غریبه و تازه نیست.

وی با اشاره به این که بسیاری از آموزش‌های تئاتر سال‌ها قبل از طریق نوار ویدئو و لوح فشرده به دست مخاطبان می‌رسیدند، اظهار داشت: ‌ برخی از گروه‌های تئاتری مطرح در دنیا امروزه فیلم‌های آموزشی خودشان را می‌فروشند.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از مدارس و مراکز آموزش تئاتر در قالب کلاس‌های آنلاین هنرجوهای خود را هدایت می‌کنند.

وی افزود: در بسیاری از کشورها محصولات فرهنگی – آموزشی – به شکل رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند و ‌ای کاش این موضوع در ایران نیز مورد توجه قرار می‌گرفت.

علی شمس با اشاره به این که در سه ماه اخیر اکثر کلاس‌های‌ آموزشی در ایران به شکل مجازی برگزار می‌شوند، عنوان کرد: اگر مدرسان آنلاین از حمایت‌های دولتی بهره‌مند می‌شدند می‌توانستند محتوای خودشان را به طور رایگان در اختیار عموم مردم قرار دهند.

وی با بیان این که ما از کرونا و شرایط زیستی ناشی از شیوع آن مطلع نبودیم، اذعان داشت: بحران کرونا در عین اعمال محدودیت‌های مختلف شرایط پیشروی خودش را نیز پیشنهاد می‌کند.

به گفته شمس، فضای مجازی جذابیت‌های خودش را دارد و در حال حاضر بسیاری از گروه‌های تئاتر در قالب فضای مجازی فعالیت تئاتری خودشان را ادامه می‌دهند.

وی افزود: روند نامطلوب آموزش‌های آنلاین تئاتر در دوران کرونا نباید فضای اصلی آموزش آنلاین را به حاشیه ببرد، همه ما می‌دانیم که در شرایط قبل از کرونا هم عده‌ای غیر متخصص در حوزه تئاتر فعالیت می‌کردند و بدون در نظر گرفتن اصول و کیفیت کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کردند.

این فعال حوزه تئاتر اضافه کرد: در هر حوزه کاری همیشه عده‌ای هستند که سوءاستفاده می‌کنند در فضایی غیر حرفه‌ای کارها را پیش می‌برند.

وی با اشاره به شیوه فعالیت موسسات آموزشی تئاتر، اظهار داشت: یادمان نرود که همه موسسه‌های آموزشی با تکیه بر جذب هنرجو و آموزش مستمر هزینه‌های جاری خودشان را تامین می‌کنند و در شرایط فعلی هم نیاز است این موسسات به تناسب شرایط جدید فعالیت‌های خودشان را ادامه دهند.

علی شمس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شرایط فعلی لازم است کسانی که در حوزه آموزش یا اجرای آنلاین تئاتر تجربه دارند، تجربه‌های خودشان را با سایر فعالان این حوزه به اشتراک بگذارند.

وی افزود: بازیگری و جغرافیا و مواجهه در تئاتر آنلاین تفاوت‌های بسیار زیادی را با تئاتر عادی دارند.

این بازیگر تئاتر ادامه داد: بسیاری از تئاترهای آنلاین از فناوری‌های نوین استفاده می‌شود و گروه با تکیه بر اشیا و استفاده از تکنیک‌های کارگردانی تلویزیونی کار خودشان را پیش می‌برند.

وی با بیان این که تئاتر آنلاین آموزه‌ها و قواعد خودش را می‌طلبد، تصریح کرد: در شرایط کرونا بهترین زمان است که ما به سمت تئاتر آنلاین برویم و قواعد این حوزه را بیاموزیم.

منبع: سایت رادیو گفتگو

ابرشیر و نیلوفر این را خواندند
علی عبدالرحیم این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
ای خزان های خزنده، در عروق سبز باغ
کاین چنین سرسبزیِ ما پایکوبانِ شماست

از تبارِ دیگریم و از بهارِ دیگریم
می شویم آغاز آنجایی که پایان شماست


محمدرضا_شفیعی_کدکنی
کتاب طفلی به نام شادی
دفتر زیر همین آسمان و روی همین خاک
سپهر جان داغ داغ میخرید و میخونید . کیف میکنید دمتون گرم .
استاد شفیعی کدنکی به معنای واقعی کلمه استادند . والبته به جرات میشه گفت بزرگترین پژوهشگر و محقق زنده ما در حوزه ادبیات هستند .
۱۳ ساعت پیش
سپهر
تیراژ کتاب کلا ۱۱۰۰ تاست ترسیدم تموم بشه سایت خود انتشارات ۲۰ تومن هم تخفیف می ده پشت جدلش ۸۵ تومنه که ۶۵ می فروشه هزینه پیک هم نمی گیره کلا هر کتابی نگرفتم یا دیرتر خواستم بگیرم یا چاپش ...
دم شما گرم یکبار هم بهتون گفتم واقعا بهتون غبطه میخورم از این همه شعری که خوندید و البته علاقه ای که به شعر دارید .
۱۳ ساعت پیش
Ali
دم شما گرم یکبار هم بهتون گفتم واقعا بهتون غبطه میخورم از این همه شعری که خوندید و البته علاقه ای که به شعر دارید .
ممنون علی جان
۱۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
دبیران بخش های هفدهمین جشنواره تئاترمقاومت معرفی شدند | عکس
دبیران بخش های هفدهمین جشنواره تئاترمقاومت معرفی شدند
  معرفی دبیران بخش‌های هفدهمین جشنوارۀ تئاترمقاومت طی احکامی جداگانه معرفی و منصوب شدند.   به گزارش روابط عمومیِ هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت حمید نیلی دبیر این جشنواره، ...
دیدن ادامه ››

 

معرفی دبیران بخش‌های هفدهمین جشنوارۀ تئاترمقاومت طی احکامی جداگانه معرفی و منصوب شدند.

 

به گزارش روابط عمومیِ هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت حمید نیلی دبیر این جشنواره، آقایان ایوب آقاخانی ، امیرحسین شفیعی ، داریوش نصیری ، ناصرآویژه ، سینا ییلاق‌بیگی و جهانشیر یاراحمدی را به ترتیب به عنوان دبیران بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، صحنه‌ای، خیابانی، کودک و نوجوان، دانشجویی و سمینار پژوهشی تئاترمقاومت منصوب کرد.

 

ایوب آقاخانی متولد ۱۳۵۴ درتبریز، نمایشنامه‌نویس، کارگردان، بازیگر، دراماتورژ و مدرس دانشگاه می‌باشد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشگاه «آزاد» تهران و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه «تربیت مدرس» است.نگارش چندین نمایشنامه، حضور و داوری در جشنواره های مختلف و متعدّد تئاتر(تئاتر فجر وتئاترمقاومت …) و حضور فعال در عرصه نمایش های  رادیوئی  از ۱۳۷۹ و نیز حضور در چندین سریال  تلویزیونی به عنوان بازیگر از جمله سوابق ایوب اقا خانی است.

 

امیر حسین شفیعی متولد ۱۳۶۳ شهرستان ورامین کارگردان ،تهیه کننده و مدیر فرهنگی می باشد . وی برندۀ جایزۀ کارگردانی و طراحی صحنه و بازیگری از ادوار مختلف جشنوارۀ بین المللی تئاتر فجر  می باشد و مدیریت دفتر تولید تئاترحوزه هنری،رئیس انجمن  هنرهای نمایشی استان تهران و دبیر اجرایی سوکواره هنرهای نمایشی خمسه از دیگر سوابق اجرایی و مدیریتی وی به شمار می رود. شفیعی هم اکنون مدیر تماشاخانۀ سرو می باشد.

 

داریوش نصیری، فارغ‌التحصیل رشتۀ فیلمسازی و ارتباطات و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی، بازیگر، نویسنده،کارگردان، نقال و مدرس دانشگاه است. کسب جوایز مختلف در حوزۀ بازیگری، کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی در جشنواره‌های سراسری و بین‌المللی، واجرای نمایش در کشورهای: روسیه، ترکیه، مالزی، امارات متحدۀ عربی و ارمنستان(۳ دوره) و داوری در جشنواره‌های مختلف فیلم و تئاتر در بخش صحنه‌ای و خیابانی همچون: نقالان علوی، ارسباران و...، از جمله سوابق داریوش نصیری است.

 

ناصر آویژه متولد٢٧مرداد١٣٥٠در تهران ، فارغ‌التحصیل دورۀ جامع کارگردانی مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس،کارشناسی ادبیات فارسی وکارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، بازیگر وکارگردان تئاتر وتلویزیون  می باشد.، بازی در چندین مجموعه‌های تلویزیونی ویژۀ کودکان و کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی مختلف ، برندۀ چندین جایزۀ بازیگری وکارگردانی از جشنواره‌های کودک ونوجوان، بانوان، جشنوارۀ رضوی و...، عضو هیئت انتخاب درچندین دوره جشنوارۀ کودک، جشنوارۀ تئاتر شهر، جشنوارۀ ملی جوان و...، وی همچنین مدرس تئاتر و نمایش خلاق درمؤسسات آموزشی دولتی وخصوصی می باشدو اجرای نمایش در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، دوبی، مالزی، افغانستان و ... در کارنامه حرفه ای وی دیده می شود..

 

سینا ییلاق بیگی متولد 1۳۵۷ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ رشت، ﺩﺍﻧﺶ‌ﺁﻣﻮختۀ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺻﺤﻨﻪ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﺍﺯﺩﺍﻧﺸﮑﺪۀ ﻫﻨﺮﻫﺎﯼ ﺯﯾﺒﺎﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻭ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﺍﺭﺷﺪ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﻧﻤﺎﯾﺸﯽ ﺍﺯﺩﺍﻧﺸﮑﺪۀ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﻭ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﻨﺮ ﺗﻬﺮﺍﻥ می باشد.  ویﻣﺪﺭﺱ ﺩﺭﻭﺱ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺻﺤﻨﻪ ﻭ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻋﺮﻭﺳﮑﯽ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻫﻨﺮﻫﺎﯼ زیبای ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ تهران، دانشگاه ﻫﻨﺮ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺳﻮﺭۀ ﺗﻬﺮﺍﻥ نیز می باشد.، ﻋﻀﻮیت در ﺍﻧﺠﻤﻦ ﻃﺮﺍﺣﺎﻥ ﺻﺤﻨﻪ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﺧﺎﻧۀ ﺗﺌﺎﺗﺮ، ﺍﻧﺠﻤﻦ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺮﺍﻥ ﻋﺮﻭﺳﮑﯽ ﺧﺎﻧۀ ﺗﺌﺎﺗﺮ، ﺍﻧﺠﻤﻦ ﻃﺮﺍﺣﺎﻥ ﻓﻨﯽ ﺧﺎﻧۀ ﺳﯿﻨﻤﺎ، ﺍﺗﺤﺎﺩﯾۀ ﺑﯿﻦ‌ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﻧﻤﺎﯾﺸﮕﺮﺍﻥ ﻋﺮﻭﺳﮑﯽ ازجمله سوابق وی به شمار می رود.UNIMA، ﻋﻀﻮ ﺍﺗﺤﺎﺩﯾۀ ﺟﻬﺎﻧﯽ تئاﺗﺮ ﮐﻮﺩﮎ ﻭ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ASSITEJ، ﻫﯿأﺕ ﺩﺍﻭﺭﯼ ﻭ ﯾﺎ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ حضور درﮐﺎﺭﮔﺎﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺻﺤﻨﻪمختلف ﺩﺭ ﺟﺸﻨﻮﺍﺭﻩ‌ﻫﺎﯼ داخلی و ﺑﯿﻦ‌ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ و طراحی صحنه، ﻟﺒﺎﺱ ﻭ ﻧﻮﺭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺍﺯ ﺳﺎﻝ 1378ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ازجمله سوابق وی می باشد.

 

جهانشیر یار احمدی متولد 1352 بوشهر، بازیگر و پژوهشگر تئاتر، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی می باشد.بازی در بیش از 30نمایش از سال 71 تا کنون و حضور در بیش از 30سمینار پژوهشی داخلی و خارجی،پژوهش و نگارش مقالات متعدد پژوهشی در نشریات تخصصی و چاپ پنج کتاب پژوهشی از جمله سوابق وی می باشد.

 

حمید نیلی پیش از این نیز توحید معصومی، جواد تمدنی ، محمد روح الامین و امیرکلاته را به عنوان مدیران ستادی این جشنواره در سمت‌های دبیراجرایی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات، مدیرهنری و هویت بصری جشنواره و مدیر دبیرخانه معرفی کرده بود.

 

هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاترمقاومت آذر ماه سال جاری به همت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذر ماه سال جاری با دبیری حمید نیلی برگزار خواهد شد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
قبیله ی پسر نوح
-------------------------



دیگر بهار اصلاً مثل بهار نیست
دیگر به هیچ تقویمی اعتبار نیست

دیشب بنفشه بی خبر از کوچه کوچ کرد
دیگر شمیم پیرهنش هر کنار نیست

گنجشک هم به حجله ی جغد سیاه رفت
دیگر برای جفت خودش بی قرار نیست

این باغ جایگاه ... دیدن ادامه ›› درختان کاغذی ست
سوغات شهر من هم، دیگر انار نیست

دنیا فقط به بعضی ها خوش گذشته است
او هیچ وقت با دل من سازگار نیست

تنها برای این که بمیریم زنده ایم
دیگر کسی به زندگی امیدوار نیست

با وام و با نزول نفس زنده مانده ایم
این طور زندگی کردن افتخار نیست

هرگز به حق واقعی خود نمی رسیم
این جا دو ضربدر دو جوابش چهار نیست

بر شانه هایشان درجه نصب کرده اند
امروز روی شانه ی ضحاک، مار نیست

آفت تمام مزرعه ها را گرفته است
دیگر در این مترسک ها اقتدار نیست



« سعید حیدری ساوجی »
از کتاب کافکا خوانده ایم و می ترسیم
نشر نیماژ
آخرین مهلت شرکت در نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی + ویدیو دستوطرح | عکس
آخرین مهلت شرکت در نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی + ویدیو دستوطرح
  دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تا پایان خردادماه جاری فرصت دارند که در نخستین جشنواره ملی «شعر دانشجویی» شرکت کنند. این جشنواره که در نخستین دوره‌ ...
دیدن ادامه ››

 

دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تا پایان خردادماه جاری فرصت دارند که در نخستین جشنواره ملی «شعر دانشجویی» شرکت کنند.

این جشنواره که در نخستین دوره‌ خود، در قالب‌های «کلاسیک، نیمایی، سپید و آزاد، ترانه، طنز و شعر ترجمه» برگزار می‌شود، از کلیه‌ دانشجویان مقطع‌های مختلف تحصیلی دعوت کرده است که در بخش رقابتی این جشنواره‌ ملی شرکت و برای به‌دست آوردن تندیس «رودکی» رقابت کنند.

 

علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در جشنواره که کلیه‌ مراحل آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، به این سامانه‌های اینترنتی می‌توانند مراجعه کنند:

http://eventta.ir

http://sheredaneshjoei.ir

تنها شرط‌های شرکت در این جشنواره‌ سالیانه که با دبیری علمی علیرضا بهرامی و دبیری اجرایی فرزین پورمحبی، به‌همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود، دانشجو بودن صاحب آثار و نیز حایز رتبه نبودن آثار ارسالی در دیگر جشنواره‌ها اعلام شده است.

هر شرکت‌کننده در هر یک از قالب‌ها، حداکثر با ۳ اثر و جمعا حداکثر با ۱۸ اثر در این جشنواره می‌تواند شرکت کند.

 

نقیضه‌نویسی ادبیات کهن، شعرخوانی معاصر، خوانش متون ادبی کهن و نقد و معرفی مجموعه اشعار از دیگر بخش‌های جنبی جشنواره است که شرکت‌کنندگان برای به‌دست آوردن حداکثر امتیاز، در این بخش‌ها نیز می‌توانند شرکت کنند و اثر بفرستند.

 

محفل‌های شعری نخستین دوره‌ جشنواره‌ ملی شعر دانشجویی از روز ملی شعر و ادب سال 1398 در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه زنجان، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه گرگان و دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد. در این رویدادها، علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی و شعرخوانی دانشجویان و استادان دانشگاه، تجلیل و اهدای تندیس «رودکی» به محمدرضا شفیعی کدکنی، ساعد باقری، محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی و ناصر فیض، از دیگر بخش‌های رویدادهای شاعرانه‌ جشنواره‌ ملی «شعر دانشجویی» بود که هر کدام زیر یک شاخه شعری برگزار شدند.

 

دانشگاه‌های استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و گیلان مقصدهای بعدی کاروان جشنواره شعر دانشجویی در اسفند و فروردین گذشته بودند که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، این محفل‌های شاعرانه لغو شدند. همچنین برگزاری اردوی بزرگ برگزیدگان جشنواره نیز قرار بود در تابستان پیش رو برگزار شود که به همین دلیل، برگزاری آن در دور نخست، به شکل مجازی و با رویکرد آموزش فرایندمدار پیش‌بینی شده است.

 

آیین پایانی نخستین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی نیز روز دهم تیرماه آتی به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
حال خوب دریاچه ارومیه با بارش‌های اخیر
دریاچه ارومیه که تا چند سال پیش در آستانه خشک شدن کامل قرار داشت و به‌عنوان تهدید جدی محیط زیست استان‌های شمال غرب کشور مطرح بود، حالا در ۲ سال اخیر با افزایش بارش‌ها جان تازه‌ای ...
دیدن ادامه ››

دریاچه ارومیه که تا چند سال پیش در آستانه خشک شدن کامل قرار داشت و به‌عنوان تهدید جدی محیط زیست استان‌های شمال غرب کشور مطرح بود، حالا در ۲ سال اخیر با افزایش بارش‌ها جان تازه‌ای گرفته است.

سطح آب دریاچه ارومیه تا حدی بالا رفته که موجب شناور شدن کشتیآرتمیاپس از سال‌ها در این دریاچه شده است. سال گذشته بود که با افزایش ارتفاع آب دریاچه، موتورهای این کشتی پس از سال‌ها بار دیگر به غرش درآمد و امسال نیز در این روزها هم‌زمان با افزایش حجم آب و با مواج شدن نگین فیروزه‌ای شمال‌غرب ایران، کشتیآرتمیابار دیگر شناور شده است.

عکس: مهدی زوار / مهر



حال خوب دریاچه ارومیه با بارش‌های اخیر | عکس حال خوب دریاچه ارومیه با بارش‌های اخیر | عکس حال خوب دریاچه ارومیه با بارش‌های اخیر | عکس حال خوب دریاچه ارومیه با بارش‌های اخیر | عکس ... دیدن همه عکس‌ها ››
بهزاد هندی، نسیبه، لیلى شجاعى، نیلوفر ثانی و شکوه حدادی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نگاهی به اولین نمایشنامه درباره زندگی امام(ره)؛
"در مجلس تشرف تهران" بعد از شرایط کرونایی اجرا می شود
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از اجرای "در مجلس تشرف تهران" که در باب زندگی سیاسی شخصی حضرت امام(ره) نگاشته شده، در پساکرونا خبر داد. کوروش زارعی در گفتگو با برنامه "تقاطع فرهنگ" با اشاره ...
دیدن ادامه ››

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از اجرای "در مجلس تشرف تهران" که در باب زندگی سیاسی شخصی حضرت امام(ره) نگاشته شده، در پساکرونا خبر داد.

کوروش زارعی در گفتگو با برنامه "تقاطع فرهنگ" با اشاره به تعطیل شدن نمایش "۱۵ خرداد" بعنوان تنها رویداد نمایشی در سطح ملی درباره حضرت امام(ره) گفت: پیش‌تر همزمان با اجرای این نمایش در حرم امام(ره)، در استان ها نیز آثاری انتخاب و نمایش داده شد.

وی با اشاره به تعطیلی این نمایش‌های خیابانی اظهار کرد: حوزه هنری دست تنهاست؛ ستاد ارتحال حضرت امام(ره) کمک هایی می کرد ولی بگونه ای نبود که همایشی را در سالیان آتی با کیفیت و کمیت بیشتر برگزار کنیم.

زارعی با گلایه از منابع محدود حوزه نمایش گفت: حضرت آقا سال ها پیش دستور دادند که برای حضرت امام(ره) در حوزه های فرهنگی و هنری کار کنید ولی طی گزارشی که به ایشان داده بودند، اثر ما تنها فعالیت حوزه هنری بود.

وی تصریح کرد: در عالم فرهنگ و هنر تنها این رخداد مختص امام خمینی(ره) برگزار می شد اما متاسفانه کسی با ما همکاری نکرد. سال گذشته از نظر مالی بسیار شرایط سختی داشتیم و ستاد ارتحال نیز کمکی نکرد که کار ما را راه بیاندازد.

زارعی خاطرنشان کرد: مسئله حضرت امام(ره)، موضوع و محوری کلی و همگانی است. ایشان معمار کبیر انقلاب هستند و لذا باید برای ایشان در عرصه فرهنگ و هنر کار کنیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به لزوم شناخت سیره امام(ره) توسط نسل های آتی افزود: این سیره را باید به جهانیان معرفی کنیم.

زارعی در مصاحبه با این بخش خبری تحلیلی در رایو گفت‌وگو اضافه کرد: همچنین کاری پژوهشی طی ۸ ماه با سرپرستی ایوب آقاخانی در مسند نویسندگی انجام شد و با همراهی ستاد برگزاری ارتحال و بنیاد نشر آثار امام(ره)، دست به پژوهش زدیم که حاصل آن، نمایشنامه "در مجلس تشرف تهران" بود.

کارگردان "در مجلس تشرف تهران" ادامه داد: این نمایشنامه زندگی شخصی و سیاسی امام(ره) را از زاویه دید همسر ایشان روایت می کند. کاری خوش ساخت نوشته شده است و ۱۰ روز گذشته نقطه نظرات نهایی حسن خمینی را دریافت کردیم.

زارعی از اعلام نظر قادر آشنا هم در باب تکمیل این نمایشنامه سخن گفت و افزود: این نمایشنامه در حال چاپ است و بعد از شرایط کرونا رونمایی و اجرا خواهد شد.

منبع: سایت رادیو گفتگو

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید

چوبه دار،
درختی ست،
که رسالتش را
گم کرده است



ابوالقاسم کریمی
۲ نفر این را امتیاز داده‌اند
شایدم مجبورش کردن.
۱۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سپهر
درباره فیلم هجوم i
این لکچر پرفورمنس هجوم به تفسیر رو از دست ندید
تو دو بخش آپلود شده تو اینستاگرام شهرام مکری



https://www.instagram.com/tv/CBBTAMLFnBM/?igshid=1xiuu6h18ikcf


https://www.instagram.com/tv/CBBUGINlnq_/?igshid=catt900tjeab
سپهر جان خیلی ممنونم ازت..بسیار لذت بخش و مفید...
۲ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
در این روزهای کرونا زده که جای صحنه خالیه، دیدن نمایش برخط(آنلاین) خالی از لطف نیست؛ اون هم این نمایش! که همچون این شرایط، مانده ایم که در بند خانه زنده بمانیم یا به کمک هوشیاری و دقت، آزادانه زندگی کنیم.
اعتراف می کنم بوی سالن و صحنه تئاتر مسخ کنندست؛ خب، چون گل رفت و گلستان شد خراب ..... بوی گل را از که جوییم از گلاب.
تشکر از تیوال برای پخش بر خط(آنلاین).

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سعیده بابائی
درباره سامانه کیف پول i
در تیوال چه چیزهایی میشه با کیف پول خرید؟
شاهین این را دوست دارد
درود بر شما
کیف پول یک شیوه کلی برای پرداخت بوده و خرید همه چیز را می‌توان با آن انجام داد.
۲ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
شاید دنیاهای زیادی کنار دنیای ما در جریان هست و نمیبینیم،شاید عاشقانه های زیادی نوشته شده و حتی بهش فکر نمیکنیم چون باور پذیر نیست،مثل اطلاعات جدیدی که از کرونا ویروس پخش شد.

پدیده از بین رفتن توانایی حس کردن بو توسط پزشکان آمریکایی به عنوان یک واکنش محافظتی سیستم ایمنی بدن توضیح داده شده است. آن‌ها احتمال می‌دهند اعصاب بویایی مرتبط با مغز به معنای واقعی کلمه "خودکشی می‌کنند" تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.

اعصاب بویایی عاشق قربانی میشوند تا بیماری کمتر در بدن منتشر شود،اگر اسم این رابطه عشق نیست پس چیه؟مثل عشق سرباز برای وطن،عشق یک فرد برای خانواده،عشقهای نانوشته ی زیادی هست که بی خبریم.

کرونا ویروس
کابوسی که تمومی نداره
امیداسدی[1]

نویسنده و کارگردان ، بازیگر

نام : امید[2]

نام خانوادگى : اسدى[3]

متولد :٢٤/٩/١٣٧٠

صادره از : آباده فارس

نویسنده ،بازیگر ، کارگردان ، شاعر

مدرک تحصیلی: کارشناسى ادبیات نمایشى

دانشگاه ازادشیراز ، هنر ... دیدن ادامه ›› ومعماری تهران

شروع بازیگری در سال ١٣٧٧

نمایش ها :

عاشق اسماعیل[4] جشنواره عشایرى الیگودرز٧٧

سیاه سیاه خومون ١٣٧٧

خط و خون ١٣٧٨

پاییز لعنتى ١٣٧٨ تلافى ١٣٧٨

مه رویان شب تیره ١٣٨٠

در انتظار طوفان ١٣٨٠

کارگاه ترسناک ١٣٨٢

ترانه دختر شاه پریون ١٣٨٣

ادیبان ۱۳۸۴

پارک ممنوع ۱۳۸۴

کوهای بلند ۱۳۸۴

عشق ریرا ۱۳۸۴

بنداگشتى ١٣٨٥

درکنار هم ١٣٨٥

گرگ گریون بره نادون جشنواره کودک و نوجوان ٨٦

دو مرد و یک نیمکت ١٣٨٧

گاهی کنیزان ۱۳۹۰

هبوط ١٣٩٠

عشیق ۱۳۹۱ شیراز

وسوسه نخستین مرد در اتوبوس صندلی هفتم ۱۳۹۱

افسانه مردی که پوست می انداخت ۱۳۹۴

شیش ، شیش شیشه شکست ۱۳۹۴

نقل اخر ۱۳۹۴

معرکه ی زهرخند تهران ۱۳۹۵ سالن قشقایی تئاتر شهر

کولاک کرد و رفت تهران ۱۳۹۵ نمایشگاه بین المللی کتاب

صد سال تنهایی ۱۳۹۵ تهران سالن استاد رکن الدین خسروی

پری باد ۱۳۹۵ تهران سالن استاد پرویز فنی زاده

ماج ماس مانگ ۱۳۹۵ تهران سالن استاد پرویز فنی زاده

اندر حکایت شمشک ۱۳۹۶ تهران خانه نمایش (اداره هنرهای دراماتیک)

اقای شف ۱۳۹۶ تهران تالار حافظ مجموعه تالار وحدت
انالیز ۱۳۹۷ تهران تماشاخانه ایران تماشا ( تاسیس تماشاخانه توسط امید اسدی )

کافه ای ها تهران ۱۳۹۷ تماشاخانه پندار

رومولوس کبیر۱۳۹۸ تهران تماشاخانه ایران تماشا

حسن کچل ۱۳۹۸ تهران تماشاخانه ایران تماشا

درخت بلوط ۱۳۹۸ شیراز تالار ابوریحان

کارگردانى ها:

پهلوان کچل و اژدها ١٣٩٠

گاهى کنیزان جشنواره فجر فارس١٣٩٠

رویای نیمه شب تابستان ۱۳۹۱

عشیق ١٣٩١

افسانه مردى که پوست مى انداخت ١٣٩١

مرگ در مى زند ١٣٩١

زمستان ٦٦ ١٣٩٢

کافور ۱۳۹۴

اژدهاک ١٣٩٢

چشم دربرابر چشم ۱۳۹۲

اتللو ۱۳۹۲

کارنامه بندار بیدخش ١٣٩٣

مرگ در می زند ۱۳۹۳

مرگ یزدگرد ١٣٩٣

شب یاس و یاس[5] ۱۳۹۴

زیر گذر سقاخانه ۱۳۹۴

صندلى را کنار پنجره بگذاریم و بنشینیم و شب تاریک و دراز بیابان نگاه کنیم … ١٣٩٤

هملت ۱۳۹۴

مضحکه طبع و طرب ١٣٩٥

بانوى لارکسپور لوسیون١٣٩٥[6]

پرى باد ١٣٩٥

اندرحکایت شمشک ١٣٩٦

اقای[7] شف[8] ۱۳۹۶

انالیز[9][10] ۱۳۹۷

حسن کچل ۱۳۹۷

نگارش نمایش نامه های :

جنایات یک نویسنده در پاریس ۱۳۸۸

اسپاسیا ۱۳۸۸

ریواس ۱۳۸۹

اتش بازی ۱۳۸۹

اجنبی ها و صولت الدوله قشقایی ۱۳۹۰

فضایی ها ۱۳۹۲

اجتناب ناپذیر ۱۳۹۲

زنگوله ی انیشتین ۱۳۹۲

جوجه ی ناز من ۱۳۹۲

اسمار تیز ۱۳۹۳

سنگ ، کاغذ ، تفنگ ۱۳۹۳

شکنجه های مادرانه ۱۳۹۳

ناس ۱۳۹۳

کافور ۱۳۹۴

بی سبب ۱۳۹۴

مضحکه طبع و طرب ١٣٩٥

پرى باد ١٣٩٥

اذرمیدخت اخرین ملکه سرزمین پارس ۱۳۹۵

اندرحکایت شمشک ١٣٩٦

اقای شف ۱۳۹۶

هملت به روایت دیگر ۱۳۹۶

نی نوا ۱۳۹۶

اشوب ۱۳۹۶

تموم زندگی من ۱۳۹۷

حب و بغض ۱۳۹۷

سال سگی ۱۳۹۷

ریحانه ۱۳۹۸





رسانه ها و راه های ارتباطی

02188935663
09120420377
09034934167
09164527151
09218542160
00989551150142



وب سایت :

https://omidasadi.ir
https://omidasadiorg.wordpress.com
http://omidasadiofficial.blogfa.com/

رایانامه :

omidasadi0073@gmail.com
omidasadiofficial@outlook.com
omidasadiofficial@gmail.com
omidasadi2020@yahoo.com

اینستاگرام :
https://instagram.com/omidasadi.official
https://instagram.com/omidasadi.pv

فیس بوک
https://www.facebook.com/omidasadioffical

لینکدن
https://www.linkedin.com/in/omid-asadi-423b47192

تویتر
https://twitter.com/omidasadi1370

ویکس سایت
http://wix.to/4cBiB9E

اسکایپ

live:.cid.fd9b5677be7d6876

ویکی پدیا
https://foundation.wikimedia.org/omidasadiofficial

ای گپ
https://blog.igap.net/fa/omidasadiofficial





بیزینس اکانت
ایران تماشا

وب سایت ها :

http://www.tickettamasha.ir

http://www.tamashatheater.co

http://www.tamashatheater.company

http://www.tamashatheater.com

http://www.tamashatheater.ir

http://www.irantamasha1.com
https://tamashatheaterco.websites.co.in/


کانال تلگرام :
t.me/@irantamasha1

گروه تلگرام :
t.me/@irantamashaart

اینستاگرام
instagram.com/IRANTAMASHA.IR
instagram.com/Irantamashatheater

رایانامه :

info@tamashatheater.co
irantamash1@gmail.com
irantamashatheater@gmail.com

Facebook:
https://www.facebook.com/IRANTAMASHA/

Twitter
https://twitter.com/irantamasha?s=20
درود بر شما
در نسخه تازه تیوال، امکان ساختن کانال که شیوه‌های بسیار شکیل‌تر و حرفه‌ای تر برای معرفی خود و سابقه کاری واطلاعات گوناگون است، طراحی شده است... پیشنهاد می‌کنیم از این قابلیت برای ساختن کانال خود بهره ببرید. البته کانال شما از پیش ساخته‌شده است و می‌توانید درخواست مدیریت آن را داده و آن را به روز و ویرایش نمایید:
https://www.tiwall.com/omidasadi
۲ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
فیلم تئاتر کیفیت صدای خیلی بدی داشت
من متوجه خیلی از دیالوگ ها نمیشدم
پویا فلاح و celine این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
همیاری جان،
فروش این فیلم برای دانلود، در تیوال انجام‌میشه؟
پویا فلاح این را خواند
الهه الف و bahar این را دوست دارند
درود بر شما
این مورد توسط بخش سینما در حال پیگیری است.
۱۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
فاصله ..................... گذاری....................... بین ....................... ما ....................... و ....................... تئاتر ....................... نقشه ....................... شیطان ....................... و ....................... ایادی ....................... استکبار ....................... است ....................... . .......................
البته که این‌روزها رکورد مبتلایان روزانهٔ کرونا در کشور شکسته شده... این ربطی به استکبار نداره دیگه...
۲ روز پیش، جمعه
امیرمسعود فدائی
البته که این‌روزها رکورد مبتلایان روزانهٔ کرونا در کشور شکسته شده... این ربطی به استکبار نداره دیگه...
برداشت من از متن طنزگونه ست و به نوعی منو یاد دایی جان ناپلئون و انگلیسی هاش انداخت.
۱۷ ساعت پیش
میم سردلی
برداشت من از متن طنزگونه ست و به نوعی منو یاد دایی جان ناپلئون و انگلیسی هاش انداخت.
میم جان متوجه فرمایش شما هستم ولی واقعیت چیز دیگری است...
۱۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
حرف زیاد داریم اما
ما همه کارگریم
از کوره اگر در برویم
آجر می شود نان مان


حسن_آذری
نیلوفر ثانی، ابرشیر، علی عبدالرحیم و نیکا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
درها بسته است، اشک‌ها و خنده‌ها را می‌بینیم، صداها رو می‌شنویم هنوز
25 سکانس ماندگار سینمای جهان در سال 2019 ( بدون ترتیب )

سکانس شماره 16 از فیلم system crasher : کودکی عصیان گر اما مهربان، کاراکتریست که کمتر در سینما با آن مواجه شده ایم. کاراکتری از سینمای آلمان که هیچگاه تمایلی به سر خم کردن در مقابل اصول به ظاهر معقولانه انسانی ندارد و در سکانس پایانی با فرار از چنگال این سیستم انسانی لحظاتی متفاوت را خلق می کند.

سکانس شماره 17 از فیلم just mercy : لحظات اعدام یک عضو سابق ارتش شاید به هیچ رنگ و لعابی برای ماندگار شدن نیاز نداشته باشد.

سکانس شماره 18 از فیلم uncut gems : سکانس خوشحالی آدام سندلر به سبب یک پیروزی بزرگ و بلافاصله کشته شدن شوک آور او، تا ساعت ها پس از فیلم اجازه چشم برداشتن از نمایشگر را نمی دهد.

سکانس شماره 19 از فیلم platform : سکانس بالا رفتن کودک خیالی این فیلم از طبقات، همان اتفاقی بود که این اثر برای یک پایان ایده آل نیازمند ... دیدن ادامه ›› بود.

سکانس شماره 20 از فیلم parasite : سکانس خونین پایانی این اثر و قیامی که علیه طبقه بالا صورت می گیرد به قدری تکان دهنده و تلخ ترسیم می شود که حضور این لحظات را در این لیست اجباری می کند.

ادامه دارد ...
نیلوفر این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سپهر
درباره کتاب بیدارخوابی i


از خود سوال می کنم
آیا آنان که در کارخانه‌ی اسلحه سازی کار می کنند
کارگران مرگند؟
آنان که فروش لوازم آرایشی دارند
کارگران زیبایی؟
و من که شاعرم
من که سطر به سطر در هر شعر
خودم را تنهاتر می کنم
کارگر تنهایی‌ام؟
آیا آنان که خانه نشین زندان‌اند
کارگران آزادی بوده‌اند
و کارگردان
با ... دیدن ادامه ›› زندگی کارگرها بازی می کنند؟!

چیزی برای توضیح نیست
ما گرسنه ایم
و به هر قیمتی
و در هر کجا
کارگران مشغول کارند.


« محسن بیدوازی »
از کتاب بیدارخوابی
نشر مایا
(برای کارگران بی کار جهان)
سیلی هایش را
کسی نمی شمارد
کارگری که هر غروب
صورت سرخ
دشت می کند

کیوان مهرگان
از کتاب من سکوت انسانم
۳ روز پیش، پنجشنبه
ابرشیر
(برای کارگران بی کار جهان) سیلی هایش را کسی نمی شمارد کارگری که هر غروب صورت سرخ دشت می کند کیوان مهرگان از کتاب من سکوت انسانم
حرف زیاد داریم اما
ما همه کارگریم
از کوره اگر در برویم
آجر می شود نان مان


حسن_آذری
از کتاب سپیده دمی که بوی لیمو می دهد
انتشارات بوتیمار
۳ روز پیش، پنجشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید