همینک تیم پشتیبانی تیوال از طریق چت آنلاین و ایمیل در خدمت شماست و موقتا پاسخگویی تلفنی متوقف شده‌است. اطلاعات بیشتر
تیوال عبدالوحید صفری | دیوار
S2 : 10:05:41
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
کمدی اجتماعی تمیز
موزون
با دو نقطه ضعف
غلبه صدای موسیقی بر صدای بازیگران که باعث شد بخشی از متن نمایش شنیده نشود
و شلوغی بیش از اندازه نمایش که با توجه به سرعت کلام و شدت موسیقی باعث میشد بیننده خط داستانی نمایش را گم کند
امیر مسعود، زهره مقدم، امیرمسعود فدائی و فرزاد جعفریان این را خواندند
M... و نورا احمدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان چرا از جشنواره سینما حقیقت استقبال نمی کنید
به نظرم با ارزش ترین جشنواره سینمایی کشور است
امسال بلیط فروشی هم داره
مدیریت بهتر شده
صف نیست
بیاید
حیف
هزینه بلیط 10 هزارتومان
واقعا مبلغ زیادی نیست
تعجبم می کنم که این پرسش را از مخاطبین می پرسید!
وضعیت امروز جشنواره حقیقت رو باید از مدیران تصمیم گیر پرسید که از هیچ اقدامی جهت قطع ارتباط مردم با جشنواره حقیقت و دفع مخاطبین فروگذار نکرده اند! دوستان کل سینما رو با خصوصی سازی آباد کرده اند، حالا افتاده ... دیدن ادامه » اند به جان یک جشنواره کوچک فرهنگی که از آن هم تا می شود پول دربیاورند!
همون مردم در صف ایستاده سال گذشته را میشد با بلیت های دو سه هزار تومانی هم سازماندهی کرد و جشنواره منظمی برقرار کرد! به عنوان یک علاقه مند که برای جشنواره امسال روزشماری می کرد عرض می کنم که جنس جشنواره حقیقت همه چیزش با جشنواره فجر فرق می کند و توقع پرداخت ده تومن توسط مخاطب برای یک فیلم مستند که تقریبا چیزی از آن نمی دانیم و پرداخت چند صد تومن برای چند روز جشنواره توقع بی جایی است!

۲۰ آذر ۱۳۹۸
فرمایشتون جسارتا دقیق نیست و باهاش موافق نیستم
۲۴ آذر ۱۳۹۸
جسارتاً کجاش دقیق نیست؟!
نکاتی که آقای فتحیان گفتند سوای از دقت نظری که درش هست، منطقی هم هست.
۲۴ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من اجرای قبلی رو رفتم و دیدم
به نظرم هر نوع وسیله تیز و برنده و هر نوع شی که قابلیت این رو داشته باشه باهاش بلایی سر خودتون بیارید رو دم در تحمیل بدید حتی بند کفش و کمربند
چون در طول اجرا بارها به لحاظ روحی به مرحله ای می رسید که یا بلایی سر خودتون بیارید یا دیگران
جناب کلهر آرشه بر کمانچه نمی کشند که بر استخوان های شما
پنجه بر سه تار نمی سایند که بر روح شما
سرانجام بازگو کیستی
ای قدرتی که به خدمتش کمر بسته ام
قدرتی که همواره خواهان شر است
اما همیشه عمل خیر می کند



از: گوته / فاوست
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عبدالوحید صفری
درباره فیلم رضا i
بلاتکلیفی های ادمهای امروزی رو خوب نشون داد
روابط ناگهانی و بی ریشه که یهو شکل میگیره و راحت تر از بین میره
که با چاشنی اغراق موضوع رو سطحی تر کرده بود هرچند کاملا در واقعیت امروزی جامعه ریشه داشت
نگاه های عاشقانه خانم اسب سواری که تو رو روی زمین به حالت نیمه جان پیدا کرده همونقدر نشان از سطحی بودن رابطه داره که عاشقانه ساختن یک دختر کافه دارد در نیمه شب
تاکید میکنم اینک فیلم کاملا روایتی واقع انگارانه از روابط جامعه امروز ما دارد هرچند از چاشنی اغراق استفاده کرده است لیکن از کیفیت واقع نمایی آن کم نکرده است
و به نظرم دقیق ترین بخش روایت فیلم به آنجا برمیگشت که عشق و رابطه عاطفی رضا و فاطی کاملا به همخوابی و همبستری تقلیل پیدا کرده است
زن و مردی که از هم جدا شدند
مردی که به ظاهر هنوز دل در گروه همسر سابق خود دارد
و زنی که بر سر دوراهی بخواستن ... دیدن ادامه » و نخواستن مانده است و همین بلاتکلیفی او را به به صورت پیوسته به خانه پسر می کشاند
شب با او می خوابد
و صبح خداحافظی می کند
همان که ویل دورانت در " جست و جوی معنای زندگی" و شایگان در " اسیا در برابر غرب" واگویه نمود
" پدیده قرن جدید تقلیل عشق به سکس است"
بله کاملا موافقم که حال حاضر جامعه را بیان میکرد .
و در زمان فیلم هم همین به ذهن ام رسید که مثل حال رابطه ها تیتر و تایتل ندارند و نمی خواهند داشته باشه و همه و همه از نظر من به خاطر بی مسئولیتی است
۰۶ آذر ۱۳۹۸
ممنون از توجهت
۰۶ آذر ۱۳۹۸
جامعه امروزی در بی مسئولیت ترین شکل خودش به سر می بره
۰۶ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مجو درستی عهد از جهان سست نهاد
که این عجوزه عروس هزار داماد است

حافظ
رفقا یکی دو نفر بیاید اعلام آمادگی کنید بریم این نمایش رو ببینیم...
امیرمسعود فدائی و لیلا مظاهری این را دوست دارند
خوب هست ؟
۰۵ آذر ۱۳۹۸
یکی از نمایشهای خوبی که دیدم و هنوز به یاد دارم نمایش "دلم می​خواد محکم بزنم تو گوش اتللو" به کارگردانی مسعود موسوی در سال 89 بود
و خانم ریحانه سلامت بازیگر پر توان تئاتر هستند که در آثار ماندگاری همچون " خانه برناردا آلبا دکتر رفیعی" و " ... دیدن ادامه » سه خواهر و دیگران حمید امجد"حضور داشتند
۰۵ آذر ۱۳۹۸
بلی
۰۷ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عبدالوحید صفری
درباره فیلم مطرب i
یه فیلمفارسی که از جمهوری اسلامی مجوز گرفته
چند دقیقه میخندید فقط
همین
من برای چند دقیقه هم خنده م نگرفت حتی
۰۵ آذر ۱۳۹۸
باهات موافقم
منم عرض کردم چند دقیقه
توی دو ساعت فیلم چند دقیقه میشد خندید
اما نه از اون خنده های عمیق که مثلا موقع دیدن لانچر 5 برامون اتفاق میافتاد
چه اینکه این خنده عمیق هم انتهاش زهری کشنده درپی داشت
۰۵ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایکاش به جای برخوردهای احسای با موضوع مهاجرت افغان ها به ایران این موضوع رو به صورت علمی بررسی می کردیم
امیر مسعود و امیر عسگرزاده این را خواندند
زهره مقدم و امیرمسعود فدائی این را دوست دارند
ممنونم از توجهت
۰۵ آذر ۱۳۹۸
سلام و عرض ادب
میشه منظورتون از "بررسی علمی" موضوع مهاجرت افغان ها بفرمایید؟
آیا شما می پذیرید که جامعه شناسان و مردم شناسان برای مطالعات اجتماعی شون گاهی از فیلم های مستند هم بهره می برند؟
یا تصورتان بر این است که کارگردانان در ساخت این مستندها، ... دیدن ادامه » با احساسات گرایی خام و مظلوم نمایی جامعه ی مهاجران افغان، تصویری اغراق شده با بیانی شعاری از وضعیت آنها در ایران ساخته اند؟
۲۳ آذر ۱۳۹۸
دقیقا منظورم بخش دوم فرمایش شماست
امسال رفتارهایی شبیه انچه همایون غنی زاده بر صحنه جشنواره فجر داشت و یا این جنس مستندها که احساس رو بر تعقل غلبه میده
مسئله مهاجرت و پناهجویی و ورود غیر قانونمی به یک کشور شوخی نیست و بسیار موضوع دقیقی است
۲۴ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اَهذه الحیاة التی کنتُ ارکلُ بطن امی لاجلها؟
....
أیا این همان زندگی است که به خاطرش به شکم مادرم لگد میزدم؟

از: ناشناس
لیلا مظاهری و سید حامد حسینیان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عبدالوحید صفری
درباره نمایش لانچر ۵ i
مدتها بود ترغیب نشده بودم یک نمایش رو دوبار دیده باشم
برای من استاندارد تیاتر یعنی "ملاقات بانوی سالخورده" استاد سمندریان و "افرا" بهرام بیضایی که سال 85-86 هرکدوم رو چندبار رفتم و دیدم
از اون سال کم بودند نمایش هایی که چندبار برم و ببینم
اما الان خشنودم که لانچر پنج رو سه بار دیدم
نابازیگرانی درجه یک با بازی های عالی
میزانسن حساب شده و دقیق
استفاده مناسب و دقیق از فضای محدود تیاتر مستقل
دکوری در اختیار نمایش که نه بی اندازه مینیمتال است و نه غرق در جزئیات خیره کننده
یک تیاترقصه گو تمام عیار
با شخصیت سازی درخشان که اگرچه گاهی بیننده به علت بمباران متن و حاشیه ممکن است گیج شود ولی در انتهای نمایش راضی برمی خیزد
نمایشی به شدت تلخ و گزنده که با طنز بجا و به اندازه این تلخی را برای ثانیه هایی رقیق می کند و برای هر نوع مخاطبی جذاب است
از ... دیدن ادامه » مخاطبی که در دل تمامی شوخی ها، تلخی " آخر دنیا" را حس می کند تا مخاطبی که حتی در تلخ ترین صحنه صدای قهقه اش سالن را فرامیگیرد
و اخ که این نمایش چقدر تداعی معانی خواهد داشت برای همه سربازان
" کنار لانچر پنج آخر دنیاست"
سلام، یه سوال،
چرا فرمودید "نابازیگرانی درجه یک با بازی های عالی" ؟؟
مطمئنید نابازگیر بودن ؟!
۰۳ آذر ۱۳۹۸
چنین منظوری نداشتم
به عبارت دقیق تر " نابازیگر" را به عنوان استصغار استفاده نکردم
ممنون از دقت نظر و تذکر شما
۰۴ آذر ۱۳۹۸
ارادتمند
۰۴ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عبدالوحید صفری
درباره نمایش رگ i
تا حالا پیش نیامده که به نمایشی بنشینم که در آن ایوب آقاخانی بازیگر و یا کارگردان باشد و پشیمان برخیزم
بازیگردانی روان
نمایشنامه ای وزین
دیالوگ و مونولوگ هایی به قاهده و بایسته
مرحبا به من که اجرای آخر را از دست ندادم و بدا به حالم که نتوانستم چندبار به تماشایش بنشینم
امیرمسعود فدائی و زهره مقدم این را خواندند
پس حتماً شیروانی داغ رو ندیدین.
یک فاجعه به تمام معنا
۱۸ آبان ۱۳۹۸
پس شانس آوردم که ندیدمش! چه حیف که نمیتونم نظرتون رو در موردش بخونم.
۱۹ آبان ۱۳۹۸
در نوشته ام عرض کردم که به تماشای نمایشی از ایشان بنشینم و پشیمان برخیزم
این نمایشی که شما نام بردید را اصلا ندیدم
۱۹ آبان ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بارها و بارها و بارها تلاش کردم بین نقدهایی که به نمایش ها می شود و آنچه بعدا در اجرا میبینم ارتباطی حتی ظاهری و نه لزوما محتوایی بیابم
در اکثر موارد شکست خوردم
نمونه دیگر آن دیشب اتفاق افتاد
وقتی نقدهایی که بر پیکر استوار نمایش دکتر رفیعی وارد شده بود را خواندم
مردد شدم در تماشای آن
و دیشب وقتی هر چند دقیقه یکبار از شدت شعف دلم میخواست فریاد بکشیم به داشته های ذهنی ام رجوع کردم و دیدم هیچ تناسبی بین آن نقدها و این صحنه پردازی ، متن، دکور، بازی و موسیقی وجود ندارد.
و وقتی در تمام مسیر خانه از خوشحالی بر پای خود استوار نبودم فقط این مصراع به ذهنم می رسید

نقدها را بود آیا که عیاری گیرند...

اکیدا توصیه میکنم به تماشای این هنرنمایی شگفت انگیز و بی مهابای آقای رفیعی بنشینید
دقیقن منم با دو دلى تماشا کردم ولى به شدت تحت تأثیر قرار گرفتم...فکر مى کنم نقد ها بیشتر جنبه ى سلیقه ى فردى داشتند!
۱۶ آذر ۱۳۹۴
با کمال احترام و ادب با نظرتون موافق نیستم
۲۱ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبری در مورد تخفیف 30 درصدی برای دانشجویان منتشر شده...
آیا صحت دارد ؟
پیمان لسان این را خواند
ویدا بیات و علی اصغر شیرازیان این را دوست دارند
با تشکر از جناب صفری
منم همین سوال رو داشتم
در واقع آقای قالیچی مسئول تبلیغات مجازی این خبر رو در صفحه فیس بوک مردی برای تمام فصول منتشر کردن.
اگه اینطور هست چطور باید تهیه کرد بلیط رو؟
۲۲ آذر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان من در اطلاعات نمایش های جدیدی که قرار است در تماشاخانه برگزار شود خواندم که گویا یکی از این دو نمایش ایتالیایی مونولوگ و دیگری دیالوگ است
ایا واقعا اینگونه است ؟
آیا مطلببی ، نقدی یا نظری در این مورد هست که بنده را سهیم گردانید ؟

در مورد نمایش سیمرغ هم که به دلیل نوشته محمد چرم شیر و بازی پیام دهکردی دوست دارم ببینمش لطفا نظر بدهید ، نقدی بنمایید
چراکه اگر نمایش قوی ای نیست نروم و سیاست به گزینی خودم رو خراب نکنم
سپاس گزار خواهم بود که بنده را یاری نمایید

هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم
محدثه طاهری و کیانا اعتمادی این را دوست دارند
وحید عزیز سیمرغ رو نبین...فقط همین
۱۴ شهریور ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در گذرگاه زمان
خیمه شب بازی دهر
با همه زشتی و زیبایی خود میگذرد
عشق ها میمیرند
رنگ ها رنگ دگر میگیرند
و فقط خاطره هاست
که چه شیرین و چه تلخ
دست ناخورده به جا میمانند


پ ن : واقعا هم این خاطره ها آدم رو بیچاره میکنن

از: نمیدونم
با پ.ن به شدت موافقم ، زیاد .. :(( تشکر زیاد ..
۱۳ شهریور ۱۳۹۱
درودبرشما
کاملا موافقم:(
۱۳ شهریور ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید