تیوال احمد سلگی | دیوار
S2 : 05:43:44
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
خانواده‌ی بزرگ و عزیز تیوال؛
سلام.
شاه‌ماهی تموم شد و من لازم دونستم چند تا نکته رو با شما مطرح کنم:
.
۱.ممنون بابت حمایت‌ها و لطف همواره‌تون...
من تک‌تک کامنت‌ها(حتی پاسخ ها) رو خوندم. مثل همیشه‌. مو به مو. از مثبت‌ها انرژی گرفتم و افتخار کردم به گروه و از منفی‌ها یاد گرفتم برای آینده. در مجموع اتفاقی بس ارزنده است برای تک‌تک هنرمند‌ها اگر با گوش جان و ذهن بشنوند.
*در ضمن از دوستانی که به کارهای قبلی من و بچه‌های گروهم لطف داشتند، کمال تشکر رو دارم.
.
۲.ما کاملن آگاه هستیم که پروسه‌ی خرید بلیط(شامل خرید، جابه‌جایی، پیامک یادآوری، درج نظر، امتیازدهی و...) برای شما مخاطب‌های عزیز، داخل سایت محترم و دوست‌داشتنی تیوال، راحت‌تر و مطلوب‌تر هستش اما انتخاب سایت فروش بلیط، حاصل محاسبه‌ی متغیرهای بسیاری هستش که من فقط چند عدد رو برای نمونه می‌گم:
الف) قرارداد احتمالی سالن با سایت‌های فروش
ب) پیشنهاد مالی مناسب و تخفیف در کارمزد فروش از سمت سایت‌های محترم
پ) پیشنهاد پکیج تبلیغاتی مناسب از سمت سایت‌های محترم فروش
ت) اسپانسرینگ یا حمایت مالی احتمالی اجرا
ج) میزان انعطاف سایت‌‌های محترم در مقابل پذیرش شرایط گروه
د) تصمیم شخصی صاحب‌اثر(تهیه‌کننده‌ی احتمالی)
ر)...
بنابراین ... دیدن ادامه » توضیحات به راحتی قابل درک هستش که این تصمیم، تصمیم تک‌بعدی و ساده‌ای نیست و البته که نیاز به همکاری دو سمت(گروه اجرا و سایت‌های محترم) داره.
تمام این‌هارو گفتم که بگم شاید قضاوت یک کار از روی سایت فروش و حرف‌ و حدیث‌های احتمالی که گاهی شنیده می‌شه، درست و واقع نباشه و خب اهالی تیاتر هم که بی‌شک باید تلاش کنند که از قصاوت‌های عجولانه دور باشند.
زیرا(در مجموع و شامل تمام انواع) گاهی قضاوت‌ها می‌تونه تلاش‌های بی‌وقفه‌ی گروه‌های نمایشی رو بی‌ثمر کنه و البته که گاهی مخاطب‌هارو از تماشای نمایشی دل‌سرد کنه که این تبعات منفی قطعن باب میل هیچ کدوم ما(من و شما) نیست.
.
۳.توی مدت اجرای نمایش خیلی به این فکر می‌کردم که چرا گاهی کامنت‌های شاه‌ماهی این مقدار متناقص می‌شن؛ این اتفاق حتا توی امتیازدهی هم به نوعی قابل مشاهده‌بود. از پنج‌ستاره تا یک‌ستاره. از خوب‌ خوب تا بد بد.
پاسخ‌های احتمالی‌ای برای خودم پیدا کردم اما بسیار هیجان‌انگیز بود تصور این که دوستان توی ذهن من با هم به مناظره می‌نشستند. چه درست و مفید بود اگر در واقعیت هم این اتفاق می‌افتاد و هر کس بنا به نظرگاه خودش(بسیار خودش و نه الهام‌گرفته از نظری دیگر) به نقد یا تحسین نمایش می‌پرداخت و ما شاهد این مناظر‌ها می‌بودیم.
.
۴.این یادداشت برگرفته از تجربه‌ی من بود در مدت اجرای نمایش. بدیهیه که اون رو از جایگاه
حقیقی خودم نوشتم نه حقوقی(نویسنده‌ی نمایش).
.
امید ِ این که زود برگردم و دوباره هر شب کامنت‌ها رو رفرش بکنم، به من انگیزه‌ی ادامه می‌ده. دوست‌تون دارم. ارادت زیاد.
احمد سلگی
جناب سلگی نازنین ⁦❤️⁩
دست مریزاد⁦❤️⁩ مانا باشید⁦❤️⁩
۰۳ مرداد
جناب سلگی عزیز بعد از پایان یکی از اجراهای کالاندولا باهاتون گپ کوتاهی زدم و متوجه ظرفیت و انعطاف و مخاطب نوازی شخص شما شدم و به همین خاطر بخودم جرات میدم و یک نکته رو گوشزد میکنم: موارد الف و ب به کنار اما موارد بعدی راجع به تبلیغات و انعطاف و غیره نظر ... دیدن ادامه » منو جلب کردچون تجربه خودم و نظرات دوستان نشان میده درکل اگر نمایشی روی تیوال مطرح نشه و درموردش بحث نشه و صفحه ای با ذکر فروش در سایر سایتهای محترم ، باز نشه اصلا کسی از وجود این نمایش با خبر نمیشه ، من و بسیاری از دوستام تا جایی که میدونم و ازشون پرسیدم اصلا به سایتهای دیگه سر نمیزنیم که از پکیج های تبلیغاتیشون متاثر یا متشوق بشیم برای دیدن اجرا یا نمایشی! پس پکیج تبلیغاتی در سایتهای محترم دیگه به اندازه یک کامنت مختصر روی تیوال هم تاثیر گذار نیست . و اکثر تاتری ها فقط برای یک لحظه خرید بلیت اونم بلاجبار وارد سایتهای دیگه میشیم و دلیلش عدم احترام به نظرات مخاطب و نداشتن امکانات بحث و گفتگوی مناسب اون سایتهاست که تیوال برعکس از این نظر بی نهایت خوب عمل کرده تا اینجا و فکر کنم فقط و فقط همین نکته برای انتقال همه نمایشها به تیوال کفایت میکنه چون حداقل حقوق تماشاگر رو رعایت میکنند
۰۳ مرداد
مرسی از این توضیحات :)
من هم دقیقا با مریم جان موافقم که قرار نیست چیزی انحصاری باشه و رقابت صفر باشه، وگرنه تیوال هم بدون رقیب افت خواهد کرد، این که ما ترجیح میدیم سایتهای دیگه هم مثل تیوال خودشون را بالا بکشند، به نظرم جدا از تیم اجرایی هست و خود سایتها ... دیدن ادامه » باید به تدریج به فکرش بیفتند!
در مورد کامنتها هم، واقعا این حجم از اختلاف نظر جالب بود... و عجیب! اینکه آیا سلیقه‌ی تماشاچی‌ها اینقدر به سمت نمایشنامه‌های خارجی و "بدون هیچ حرف خاصی" رفته که در مورد متنهایی که حرف امروز جامعه‌اند و یا آیینه‌ی تمام نمای امروزمون هستند، اینقدر عجیب جبهه میگیرند و به نظرشون یه داستان ساده میاد؟ شاید ما زیادی خودمون رو تو دردای جامعه قاطی کردیم که با دیدن چنین کاری ذوق میکنیم که پس این درد مشترکه!
خلاصه که از همه‌ی شما ممنونیم بابت این خاطره قشنگی که تو ذهن ما ساختین :)
۰۷ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کالاندولا برای من یه روایت بی‌پایان و ادامه‌دار از نوعی "درد" هستش که هیچ‌وقت تمام یا تکراری نمی‌شه...
از این رو این اجرا به هیچ عنوان بازتولید یا تکرار اجرای قبلی نیست !
تمام اتاق‌ها، قصه‌ها و اتفاقات، هم چون مکان نمایش تازه هستند...
من اسمش رو پیش خودم گذاشتم : کالاندولا ۲.
و بی‌تابانه منتظر دیده شدنش توسط شما...
ارادت
ما هم بی تابانه منتظر دیدنش
۱۵ بهمن ۱۳۹۷
خواهش میکنم تمدید کنید من هم واقعا میخوام ببینم و متاسفانه نتونستم بلیط پیدا کنم و پر شده.
۰۱ اسفند ۱۳۹۷
با سلام و احترام و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما
کاش مجدد تمدید بفرمایید نمایش رو چون بینهایت مشتاق برای دیدن این کار هستم ولی متاسفانه از زمانی که متوجه شدم تمام بلیط ها به فروش رفته بود.
امیدوارم مجدد تمدید بفرمایید.
با تشکر از توجه شما

۰۴ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید