تیوال علی جعفریان | دیوار
S2 : 12:09:29
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
سینمای مدرن چیست ؟
مدرنیسم یک جنبش هنری در اواخر دهه 19 و اوایل دهه 20 محسوب می شود که هدف مدرنیزه کردن هنر شکستن فرم های هنری سنتی و شکل دادن هنر به داخل دنیای مدرن بود. ابتدای این جنبش در سینما را می توان به سینمای اکسپرسیونیسم آلمان ربط داد که قواعد فیلم سازی شکسته شدند و فیلم سازان گرافیک و طراحی هم وارد فیلم سازی کردند. این جنبش اولین جنبش مدرنیسم در سینما محسوب می شود و کارگردان هایی نظیر برگمان. فلینی و آنتونیونی که شیوه و فرم هایی بدیهی به سینما معرفی کردند همگی جزو فیلم سازان مدرنیسم محسوب می شوند.
قسمت هایی از ویژگی های سینمای مدرن :
-کارگردانان مدرنیست امضای شخصی خود در فیلم ها به می گذارند.
-شخصیت فیلم های آن ها مستقیما به درون دوربین نگاه می کنند.
-گاهی اوقات وسایل فیلم سازی دیده می شود نظیر دوربین.
-استفاده از تدوین غیر خطی و جامپ کات ها.
-در سینمای مدرن ما از این حقیقت که داریم فیلم می بینیم آگاه هستیم در حالیکه در سینمای کلاسیک ما قرار بود در مورد واقیت فراموش کنیم.

سینمای کلاسیک چیست ؟
سینمای دوران طلایی هالیوود سال های 1930 تا اواخر 1950 را سینمای کلاسیک آمریکا می نامند. خصوصیات مهم فیلم های کلاسیک تبعیت آن ها از یک سری اصول ثابت برای روایت فیلم استفاده می کنند. اما امروزه مفاهیم سینمای کلاسیک به طور عام تر به آن دسته از فیلم هایی اطلاق می شود که دوران اوج قدرت هالیوود ساخته شدند و امروزه جزء بهترین فیلم های تاریخ سینما به حساب می آیند و اکثر فیلم سازان امروز هم فیلم های خود را الگوبرداری مستقیم و غیر مستقیم از آن ها می سازند. در اصل یک فیلم کلاسیک به فیلمی گفته می شود که برای سایر فیلم های هم گروه خود به نوعی الگو و نمونه باشد.

تفاوت های سینمای مدرن و سینمای کلاسیک :
سینمای کلاسیک
-قصه پردازی حرف اول را میزند.
-دارای ... دیدن ادامه » مقدمه گویی و مفصل گویی است.
-حتی المکان تمام ابهامات را برطرف می کند.
-پی رنگ داستان بسیار قوی است و کل داستان را تحت تاثیر قرار می دهد. (شاه پی رنگ)
-دارای فشردگی زمانی است.
-پی رنگ آن بیرونی است.
-متئاثر از رمان قرن 19 می باشد.
سینمای مدرن
-شخصیت پردازی مهم تر از داستان تعریف کردن است.
-پی رنگ آن ضعیف است و از خرده پی رنگ های متعدد تشکیل شده.
-واجد گستردگی زمانی است.
-پی رنگ آن درونی است.
-فضاسازی بسیار مهم است.
-گرچه ممکن است در ظاهر ساده باشد اما ابهامات بسیاری بر جای می گذارد و الزامی به پاسخ دادن علنی به پرسش های مطرح کرده اش ندارد.
-متئاثر از ادبیات مدرن است.

"نمایشنامه"
فردریش دورنمات نمایشنامه نویس و رمان نویس برجسته سوئیسی در پنجم ژانویه 1921 در یکی از روستاهای اطراف شهر برن در کشور سوئیس متولد شد. پدر دورنمات کشیش معتقد و متدین و پدربزرگش شاعری بذله گو و سرشناس بود تاثیر ویژگی های این دو نفر بر دورنمات بسیار زیاد بود. در جوانی نقد تئاتر و رمان های جنایی می نوشت پس از چند سال وارد دانشگاه زوریخ شد و در رشته هنر و فلسفه ادامه تحصیل داد. این نویسنده در سال 1935 نمایشنامه ازدواج آقای می سی سی پی را نوشت که این اثر هم از نظر مضمون به مسئله وجود بی عدالتی در جامعه می پردازد و از نظر ساختار نمایشی تلاشی برای رهایی از قید و بندهایی است که در آن زمان موجب آزار نمایشنامه نویسان بوده است.
بسیاری از صاحب نظران موفق ترین نمایشنامه این نویسنده را ملاقات بانوی سالخورده می دانند که در سال 1955 نوشته شد. در ایران بسیاری از نمایشنامه ای مشهور دورنمات ترجمه و به اجرا درآمده که بیشتر این ترجمه ها به وسلیه حمید سمندیان انجام شده است.
خلاصه نمایشنامه ازدواج آقای می سی سی پی : آقای می سی سی پی داستان متعصبی است که در زمان فعالیت خود 350 حکم اعدام را تصویب کرده است و می خواهد قوانین موسی را رواج دهد. او که می داند همسرش با مردی رابطه دارد او را مسموم کرده و می کشد. آناستازیا زنی است که شوهرش با همسر همسر می سی سی پی رابطه دارد او نیز همسرش را مسموم می کند. می سی سی پی به خواستگاری او رفته و عنوان می دارد ازدواج ما کفاره ی ماست تو باید شاهد اعدام های من باشی و روز قبل از محکومین دلجویی کنی ...

هجو چیست ؟
گونه ای از آثار خندان به نام هجو شناخته می شود. در این شیوه خندان نویسی هدف اصلی نویسنده استهزاء و مسخره کردن یک نفر است. آن هم از طریق بزرگ نمایی معایب او و یا نسبت دادن صفت ها و عیب هایی که ممکن است در آن فرد باشد. در واقع هجو نوعی دشنام دادن است. اما تفاوت آن با فحاشی معمولی این است که در هجو از امکانات بیانی و زبانی استفاده می شود. اگرچه در اثار هجو صراحت و تی در بسیاری از موارد رکیک نوشتن رایج است اما از میان آثار هجوآمیز آنهایی که پوشیده تر و گزنده تر است ماندگارتر است. در هجو خنده نقش اساسی دارد ولی هدف نیست. بلکه خنده وسیله ای است برای انتقام گرفتن از کسی که مورد تهاجم نویسنده است. مخاطبان و خوانندگان هجو به شخص مورد نظر نویسنده می خندند تا او ضایع و بی آبرو شود و لبخند رضایتی شیطنت آمیز بر لب نویسنده بنشیند.

همایون غنی زاده در این نمایش می کوشد تا نقد جامعی بر سینمای مدرن بکند.
با استفاده از شخصیت های نمایشنامه ازدواج آقای می سی پی و به کارگیری دکوری عظیم و خلاقانه قصد نشان دادن تمامی عناصر سینما را دارد و تمام عناصر یک فیلم از صدابرداری گرفته تا طراح صحنه و بازیگران و حتی کارگردانی را نقد می کند. نقدی که با استفاده از زبان هجو صورت می گیرید که به کارگیری این زبان تنها راه رسیدن به هدفش است. هدفی که تولید یک فیلم سینمایی به شیوه مدرن را نشان می دهد. فیلمی که آناستازیا بازیگر اصلی آن است و همسرش می سی سی پی سرمایه گذار فیلم.
تمام بازیگران و کارکترهای فیلم قصد نزدیک شدن به آناستازیا را دارن اما کارگردان به خاطر ترس از می سی سی پی صحنه های عاشقانه آناستازیا و دیگر شخصیت هارو کم می کند. در صحنه هایی مشاهده می کنیم که حتی خود کارگردان هم توجه بیش از حدی به شخص آناستازیا دارد.
سکانس های مربوط به هواپیما و ماشین و آن برف های مصنوعی که در طول اجرا مشاهدا می کنیم نقدی ست بر جلوه های ویژه سینمایی (جلوه های مکانیکی و جلوه های نوری)
قسمت دایره ای صحنه و آن میزانسن هایی که مدام در حال تغییر هستن. حرکت بیهوده بازیگران که تنها در جلوی دوربین ادای دویدن را انجام می دهند.
سکانس خانه که بلافاصه بعد از سکانس های ماشین و هواپیما گرفته می شود همگی آن ها نشان دادن شیوه فیلم سازی مدرن است. شیوه ای که حالا غنی زاده در نمایش به آن واکنش نشان می دهد.
در این نمایش حتی اعتراض به سانسورچی ها هم می شنویم که کارگردان می گوید چه این صحنه را بگیریم چه نگیریم توسط سانسورچی ها حذف می شود.
گونه های مختلف نقد را شاهد هستیم.
کارگردان نمایش صحنه هایی از نمایش های پیشین خود را نشان می دهد و به آن ها هم واکنش نشان میدهد.
در صحنه ای می سی سی پی می گوید خسته شدیم از این طرز راه رفتن صدای کارگردان را می شنویم که می گوید امضای خودمه (شیوه ی حرکت بازیگران که در تمامی کارهای غنی زاده دیده بودیم که گویا صحنه را خط کشی کرده اند و بازیگران به صورت منظمی روی آن ها راه می روند) اما می سی سی پی به شکل دیگری راه میرود و توسط کارگردان استقبال می شود و امضای خودش را تغییر می دهد.
خدمتکاری که برای پاسخ دادن به می سی سی پی به روی صحنه می آید همان دیالوگ هایی را می گوید که پسربچه در نمایش در انتظار گودو می گوید.
پرتاب کفش هارو میبینیم که به مانند باران تخم مرغ در نمایش کالیگولا هستند و حتی لباسی که در نمایش ملکه زیبایی لنین دیده بودیم هنگامی که می سی سی پی دیوانه می شود برتن اوست. تمامی این ها بیانگر این است که غنی زاده تنها سینمای مدرن را نقد نکرده است بلکه در کنار هدف اصلی خود واکنشی هم به کارهای پیشین خود کرده است و در کنار تمام این صحنه ها به شکل هوشمندانه ای صحنه هایی از ژانرهای مختلف سینما را نمایش می دهد.
لئون هم قطعا شخصیت مورد علاقه کارگردان هست که به نمایندگی از شخصیت های محبوب تاریخ سینما در این نمایش از هویت واقعی خود دفاع می کند.
دوتا از ویژگی های برجسته غنی زاده در تمامی کارهایش موسیقی و انتخاب مناسب بازیگران است.





وقتی که دنیا از هم می پاشه بوسیدن هم دیگه خیلی خوبه
درود آقای جعفریان عزیز برای نوشته ی کاملتون حال سوال اینجاست : " چه ضرورتی برای نقد سینمای کلاسیک و مدرن بر صحنه ی تاتر ست؟ "
چه کارکردی برای مخاطب ِتئاتر بجز احتمالا مرعوب کردنش بواسطه ی ِجلوه های بصری و بازسازی های سینمایی ِصحنه ها ،میشود در نظر ... دیدن ادامه » گرفت؟
اصولا ورود سینمای تجاری به صحنه ی تاتر آیا رخنه ی ِهمین کالایی ومصرفی جلوه دادن هنر و بسط آن حتی در هنر متمایزی از تجاری بودن خود انگاره ی غلطی نیست که توسط کارگردان به نمایش گذاشته میشود؟؟

با سپاس
۲۴ آبان ۱۳۹۵
منم کارو دوست داشتم
البته کالیگولارو بیشتر دوست داشتم
اما اینم خوب بود
من دنبال حال خوبم تو تئاتر ...برامم نگاه حرفه ای و غیرحرفه ای مهم نیست مهم اینه لذت ببرم

بعد دیدن میام نقدهارو میخونم ک ببینم کی چی گفته
درکل ممنونکه نظرات کامل و جامعی میزارید ... دیدن ادامه »
۲۱ آذر ۱۳۹۵
ممنون از شما که خواندید.
۲۴ آذر ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظرسنجی انتخاب بهترین نمایش نیمه اول سال 94



1.حداکثر تا ده انتخاب
2.این نمایش ها براساس نظر کاربران در برگه هر نمایش انتخاب شده اند.
3.نمایش اپرای عروسکی سعدی مربوط به اجرای اردیبهشت ماه می باشد.
4.نمایش پائیز مربوط به اجرای تالار شمس
» تا ۱۰ پاسخ


















































اگه می گفتی بدترین ها راحت تر انتخاب می شدن. هیچکدوم از کارای نیمه اول لایق لفظ بهترین نبودن.
در بهترین حالت می شد گفت ای خوب بود
۱۹ مهر ۱۳۹۴
سه جلسه تراپی
۰۳ آبان ۱۳۹۴
دستت درد نکنه آقا علی
۰۳ آبان ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ما می رویم به تهران برای عروسی خواهر کوچکترم ... ما به تهران نمی رسیم (لبخند) ... ما توی راه می میریم !
لعنت به جاده ها اگه معنی شون جدایی باشه !
بی جهت خودت آزار میدی،چرا فکر می کنی ما باعث مرگ شون شدیم ؟!
اونا برای ما می اومدن ...
به خواست خودشون !
به خاطر ما ...

مسافران. بهرام بیضایی
اونا برای ما می اومدن ...
به خواست خودشون !
به خاطر ما ...
۰۵ مهر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی جعفریان
درباره نمایش دریا زدگی i
این روزها بدجور دریا زده شدم.

مهدخت:بعد از مدت ها دارم از یه چیزی عمیقا می ترسم !
نمی دونم از چی اما تنم زودتر از خودم فهمیده ! کف دستام عرق میکنه ! انگار دارم یه مسیر طولانی میدوم از مدرسه تا خونه،تا دست پسری که دوست دارمم بهم نرسه ! یه مسیر طولانی از انقلاب تا امیرآباد از دست موتوریا !
یه مسیر طولانی
مسیرهای طولانی پر از دلهره
۲۴ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی جعفریان
درباره نمایش اسم i
اولین تجربه کارگردانی لیلی رشیدی که تا حدودی موفق بودند.


نمایشنامه

نمایشنامه اسم با ترجمه شهلا ریاحی به قلم دو تن از نمایشنامه نویسان جوان معاصر فرانسوی نوشته شده است.این نمایشنامه در سال های اخیر در فرانسه منتشر شده و روی صحنه رفته است و حتی اقتباس سینمایی از آن نیز جلوی دوربین رفته که با واکنش تماشاگران همراه بوده است.

اسم نمایشنامه ای ست با حال و هوایی طنز آمیز که با دست گذاشتن روی مسائل ساده و به ظاهر روزمره زندگی مفاهیم فلسفی را به مخاطب عرضه می کند.این نمایش به شکل ساده شروع می شود اما هرچه پیش می رود مفاهیم فلسفی در پس اتفاقات خود را بروز می دهد.

نمایشنامه اسم داستان مردی ست چهل ساله به نام ونسان،مردی که به لحاظ اجتماعی فردی موفق ارزیابی می شود.ونسان که به تازگی صاحب فرزند شده،در رویایی با حس پدرشدن خود را در شرایطی تازه تجربه نشده می یابد.صحنه های نمایش در یک مهمانی خصوصی می گذرد.

این نخستین نمایشنامه از نوشته ماتیو لاپورت و الکساندر دولاپتولیر است که به فارسی منتشر شده،مترجم کتاب شهلا ریاحی بیش از این با ترجمه آثار اریک امانوئل اشمیت نمایشنامه نویس و فیلسوف فرانسوی برای علاقه مندان نمایشنامه نویسی،نامی آشنا بوده است.

داستان نمایش گیرا و غیرقابل پیش بینی است.
ابتدا با داستانی ساده و یک خطی مواجه ایم اما هنگامی که داستان اصلی شکل می گیرد و به نیمه ی نمایش می رسیم،منتظریم که که بعد از متوجه شدن اسم پسر ونسان نمایش به پایان برسد اما تازه وارد داستان اصلی می شویم که به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست.
شوخی ... دیدن ادامه » های نمایش برای خنداندن تماشاگر بدون اغراق و به اندازه انتخاب شده و از شوخی های کلیشه ای و دم دستی دوری کرده است.
دیالوگ های تمام شخصیت ها شیرین و دوست داشتنی است به ویژه دیالوگ های ونسان که خالق بهترین لحظات نمایش می باشد.

نمایش به سه شکل پایان می یابد.
1.هنگامی که ونسان اسم پسرش را به تمام اعضای خانواده می گوید.
2.هنگامی که ونسان از رابطه ی مادرش با دوستش مطلع می شود.
3.هنگامی که اتفاقات این خانواده را در آینده از زبان ونسان می شنویم.

متن دوست داشتم و بعد از مدت ها شاهد متنی بودم که برای من جذابیت داشت.

آقاى جعفریان اگه یه دوستى نمایش رو ندیده باشه و متن شما رو بخونه مخصوصاً پایان شماره ى ٢ رو ، نمایش واسش لو میره ، خواهشاً اول متنتون این مطلب رو ذکر کنید.
۱۱ تیر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی مصفا :یه رفیق داشتم تو زندان هیپنوتیزم یاد گرفته بود.
یه دفعه من با سیما رو برد کافه دنیس ...
لیلا حاتمی :سیما کی بود ؟
علی مصفا :سیما ، یکی از بچه ها ی دانشگاه بود.
لیلا حاتمی :دوسش داشتی ؟
علی :مثلا !!
خیلی شبیه مینا بود.همون دختر داییم که از تاریکی می ترسید.
لیلا حاتمی :اون چی؟ اونم تو رو دوست داشت ؟
علی :نمی دونم ...
من هیچ وقت هیچی بهش نگفتم ،من این جوری ام.
همیشه باید یه کاری بکنم ،یکدفعه اصلا هیچ کاری نمی کنم.
خلاصه رفتیم کافه دنیس ...
فرید شروع کرد به هیپنوتیزم کردن تا این که رسید به من ...
من خواب کرد و بچه ها شروع کردن به سوال کردن، همشون پیله کرده بودن به این که کی دوست داری ؟
منم هیچی نمی گفتم تا این که خود سیما گفت:علی یه چیزی بگو ...
مهم ... دیدن ادامه » نیست چی باشه، یه چیزی بگو !
منم هیچی نگفتم، گفت : اصلا یه چیز بی ربط بگو ...
بگو ... یه چیزهایی هست که تو نمی دونی
لیلا حاتمی :گفتی ؟
علی :نه .... هیچی نگفتم


"چیز هایی هست که نمی دانی"
فردین صاحب الزمانی
مرسی علی جان... به نظر من یکی از بهترین آثار تاریخ سینمای ایران.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی جعفریان
درباره نمایش دژاوو i
نمایشنامه دژاوو یک اقتباس یا به عبارت بهتر یک بازنویسی از نمایشنامه "ناکجا آباد" اثر هارولد پینتر است.متن اصلی فاقد داستانی واضح و مشخص است ، در حالی که متن بازنویسی شده داستان کاملی را بیان می کند که اگرچه تا حدودی پیچیده و پازل گونه به نظر می رسد ولی قابل فهم و کامل است.

شاید با خواندن این مطلب داستان نمایش کمی قابل پیش بینی باشد پس اگه نمایش ندیده اید فعلا این متن نخوانید.

نمایش با خارج شدن زنی با لباس سیاه از صحنه شروع می شود و با وجود این که فقط اسم چهار بازیگر مرد دیده ایم اما این اولین اتفاقی ست که از رخ دادن آن متعجب می شویم.
دکتر هریس ( جک اسپنسر ) که در طول اجرا به عالیجناب و قربان خطاب می شود با دو فرزندش، جان اسپنسر ( پسر واقعی او ) و پیتر ( مردی که در 17 سال گذشته او را در خیابانی سوار کرده و تا الان با او زندگی می کند اما خود جک این قضیه را باور ندارد و پیتر هم به مانند جان پسرش تلقی می کند ) زندگی می کند که در شبی با ورود مردی به خانه ی آن ها داستان اصلی آغاز می شود.
با آمدن مرد یا همان دوست ( بوریس بوریس ) اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است توسط بوریس و جک بازگو می شود همگی روایت یک حادثه است که در اجرا به شیوه های مختلف تکرار می شود.

به دلیل این که در اولین روز اجرا به تماشای نمایش نشستم منتظر لغزش هایی از سوی بازیگران به ویژه نقش جان بودم اما شاهد بازی های خوبی بودیم به خصوص سیامک صفری اما بازی ها، شاهکاری نداشت.
موسیقی و نور پردازی کمک زیادی به نمایش کرد تا کمی از یکنواختی خارج شود.
نمایش ،دیالوگ ها و صحنه های تکراری زیادی داشت که هر کدام به شیوه های مختلف اجرا می شدند.
پایان کار خیلی دوست داشتم و اون صحنه ای که پرده کشیده می شود و همان زن که در طول اجرا هم لحظاتی در فکر و یا واقعیت بوریس دیده شده بود با آوایی لذت بخش و آهنگی زیبا نمایش را به پایان می رساند.

اولین کاری بود که از دکتر دلخواه دیدم و با وجود این که هیچ اطلاعاتی از کارهای اخیر ایشان نداشتم ولی راضی از سالن خارج شدم.

دژاوو ... دیدن ادامه » چیست :
دژاوو یک کلمه فرانسوی است و به حالتی اطلاق می شود که در آن شخص احساس می کند ، چیزی که در حال رخ دادن است ، قبلا تجربه کرده است.



و در آخر ...
خیلی خوشحالم که افتخار آشنایی با برخی از دوستان تیوالی برای اولین بار داشتم.
بنا به امر برخی دوستان این بی ادبی کردم که نقد مختصری درباره نمایش بنویسم اما همچنان از سوی مقامات تحت تعقیبم. ))
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
درود دوست ارجمند ابرشیر عزیز ... با آقای جعفریان هم نظرم ...خوشبختانه اجرا برای من لذتبخش بود ... چشم بحد بضاعت و برداشتم خواهم نوشت ...ممنون از لطف همیشگی شما
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
چقدر خوشحالم که از اجرا لذت بردید.... با اشتیاق منتظر خواندن قلم سبزتان می مانم،
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظرسنجی بهترین فیلم سال 1393 (مرحله دوم) نظرسنجی دهم (پایانی)



1.حداکثر تا 7 انتخاب
2.از بین 60 فیلم اکران شده در سال 93 که در این نظرسنجی قرار گرفتند (البته تعداد کمی از فیلم ها هم به دلایلی در این نظرسنجی قرار نگرفتند) 20 فیلم برای نظرسنجی پایانی انتخاب شدند.



» تا ۷ پاسخ




















نتیجه نظرسنجی بهترین فیلم اکران شده در سال 93

1.ماهی و گربه . 40 رای

2.پرویز . 31 رای

3.خط ویژه . 24 رای


دوستان خیلی ممنون بابت همراهی تان
۳۰ فروردین ۱۳۹۴
مرسی از شما
به خاطر برگزاری این نظر سنجی...

خسته نباشید...
:-))
۳۰ فروردین ۱۳۹۴
حیف از "سیزده"
۳۰ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظر سنجی موقت (شایدم دائمی)


کدام یک از شخصیت های عروسکی کلاه قرمزی 94 را بیشتر دوست می دارید ؟



1.دوستان می دانم که تیوال (سینما) جای این نظرسنجی نیست ولی فکر می کنم خیلی هم بی ربط نباشد.
2.هدف از این نظرسنجی آشناشدن با نظرات دوستان تیوالی درباره این مجموعه موفق که به نظر من بیشتر مخاطب بزرگسال دارد تا کودک و نوجوان.
3.لطفا اگه با این نظرسنجی یا این برنامه مخالف هستید کمی تحمل کنید چون بنده شخصا تصمیم گرفتم این نظرسنجی را برگزار کنم و اگه انتقادی دارید به من رحم کنید.
4.حداکثر تا 2 انتخاب



» تا ۲ پاسخ












من با توجه به امسال رای ام رو دادم...چون امسال شخصیت جیگر خیلی برام جالب بود و به نظرم بهترین شخصیت امسال بود و رای ام رو به جیگر و فامیل دور دادم...

ولی در کل ببعی و فامیل دور..
۱۹ فروردین ۱۳۹۴
@ نازی
:))
به نظر من پسر عمه زا و پسر خاله از معدود عروسکایی هستن که کاراکتر دارن و در حد تیپ باقی نمی مونن
۲۰ فروردین ۱۳۹۴
بزرگترین دلیل طلاق، ازدواجه

-استاد پسرعمه‌زا
۲۱ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیالوگ های حذف شده

رضا عطاران :خوبه دیگه ... ریشمو میزنم صورتم میشه بچه
ترانه علیدوستی :بی بی فیسی دیگه ...
رضا عطاران :خب وقتی ریش میزارم ... تمرکز میاد روی چشم . ازم می ترسن حساب می برن ... برای کارم خوبه
این بده ؟

عبدالرضا کاهانی
علی لب خونی کردی؟!
۱۶ فروردین ۱۳۹۴
علی عزیز
نه.از روی فیلم هایی که خود گروه منتشر کردند


محمد عزیز
فکر می کنم میشه از معنی حرف های عطاران دلیل این سانسور فهمید که خطاب به چه گروهی است
۱۶ فروردین ۱۳۹۴
ممنون از توضیحت... البته من فیلم رو ندیدم فقط کنجکاو شدم.
۱۶ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خنده های تلخ در بستر واقعیت های جامعه

فیلمی متفاوت تر از آثار قبلی کاهانی با لحنی تند تر
استراحت مطلق بهترین و بدترین فیلم کاهانی نیست.

بیان بعضی از دیالوگ ها لزومی نداشت و در آن ها بیش از اندازه افراط شده بود.
نشان دادن بعضی از صحنه ها و بیان بعضی از دیالوگ ها شاید اعتراض کارگردان به مسائل جامعه بوده است قطعا از این همه حرف ها هدفی داشته که ما بی خبریم.

تا به امروز فیلمی در سینما به این شکل ندیده بودم که بعضی از دیالوگ ها سانسور بعضی از صحنه ها مات و تازه بعضی از سکانس ها حذف شده باشد.
توهین به مخاطب شاید واژه مناسبی نباشد اما برای چند لحظه از این حرکت ها ناراحت شدم اما حق هیچ گونه اعتراضی نداشتم چون خودم این فیلم با تمام شرایطی که برایش پیش آمده برای تماشا کردن انتخاب کردم.

شخصیت های فیلم به دور از واقعیت نبودند و ما در جامعه آدم هایی شبیه به حامد و همسرش دیده ایم.

انتخاب و ترکیب بازیگران خیلی خوب بود.
ترانه علیدوستی :از متفاوت ترین نقش هایی که تاکنون بازی کرده است.
از ... دیدن ادامه » علیدوستی همیشه بازی های بی نظیری دیده بودیم که در حد این فیلم خوب بازی کردند.
رضا عطاران :بدون شک سوپراستار حال حاضر سینمای ایران نه به خاطر حضور در این فیلم بلکه به خاطر حضور پررنگ و درخشان در اکثر فیلم ها.
شاهد بازی های خیلی بهتری از عطاران نسبت به این فیلم بودیم.(دهلیز.ورود آقایان ممنوع.اسب حیوان نجیبی است.طبقه حساس)
بابک حمیدیان :خیلی خوبه که ما بازیگرانی داریم که توانایی این دارند که از عهده هر نقشی بر می آیند.
متاسفانه در سینمای ایران بازیگرانی به مانند بابک حمیدیان که به درو از حاشیه کار حرفه ای را دنبال می کنند کم داریم.
مجید صالحی :انتخاب بسیار خوبی بود برای این نقش و هم چنیین شاهد بازی خیلی خوبی بودیم.
فریده فرامرزی :فکر می کنم به عنوان اولین کاری که در سینما حضور داشتند بازی قابل قبولی انجام دادند.
امیر شهاب رضویان :حضورش به عنوان یک کارگردان بد نبود.

استراحت مطلق نه نقطه اوج کاهانی نه نقطه سقوط
با احترام به فیلم های خوب کاهانی (بیست.هیچ.اسب حیوان نجیبی است) باید سینمای کاهانی را دنبال کرد.

نکته آخر :عادت دارم که هر سینمایی یا سالنی برای اولین بار میرم یه توصیفی کنم.
بر اساس یک اتفاق مجبور شدم که برای اولین بار به سینما چارسو برم و فیلم استراحت مطلق در این سینما ببینم و از این بابت خیلی خوشحالم.اگر مجبور هم نباشم باز هم به این سینما خواهم رفت.
در این منطقه و این هیاهو بازار و خرید و فروش ساختن چنین جای ساکتی برای فیلم دیدن که باید به تمام عوامل این سینما خسته نباشید گفت.
سینمایی مدرن و با کیفیت از همه نظر.

اگر طرفدار فیلم های عبدالرضا کاهانی هستید این فیلم حتما ببینید.

اتفاقا بنظرم قصدش از این نوع سانسور ، به سخره گرفتن سانسورچیهای اینجا بود
۱۲ فروردین ۱۳۹۴
شاید همین طور که شما میگید اما من دوست داشتم فیلم بدون هیچ سانسوری ببینم یا اصلا نبینم ولی چاره ای نداشتم
۱۲ فروردین ۱۳۹۴
بدون سانسور که اینجا نشدنیه
شاید هم طرفندش بوده که کمتر سانسور بشه
۱۲ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظرسنجی بهترین فیلم سال 1393 (مرحله اول) نظرسنجی نهم


1.حداکثر تا 3 انتخاب
2.از هر نظرسنجی دو فیلم برتر برای نظرسنجی پایانی انتخاب می شوند و نظرسنجی پایانی (دهم) بعد از تعطیلات انجام می شود.
» تا ۳ پاسخ








برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظرسنجی بهترین فیلم سال 1393 (مرحله اول) نظرسنجی هشتم


1. حداکثر تا 3 انتخاب
2.فیلم های هنر و تجربه در دو نظرسنجی (هشتم و نهم) قرار می گیرند که از هر نظرسنجی دو فیلم برای نظرسنجی پایانی انتخاب می شوند.
» تا ۳ پاسخ








برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظرسنجی بهترین فیلم سال 1393 (مرحله اول) نظرسنجی هفتم


1.حداکثر تا 3 انتخاب
2.فیلم های هنر و تجربه در نظرسنجی های هشتم و نهم قرار می گیرند.
» تا ۳ پاسخ






برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظرسنجی بهترین فیلم سال 1393 (مرحله اول) نظرسنجی ششم


1.حداکثر تا 3 انتخاب
2.فیلم های هنر و تجربه به صورت جدآگانه در این نظرسنجی قرار میگیرند.
» تا ۳ پاسخ







برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زنبور ها را مجبور کرده ایم ... از گل های سمی عسل بیاورند !!
و گنجشکی که سال ها ... بر سیم برق نشسته ... از شاخه های درخت می ترسد !!
با من بگو چگونه بخندم ؟
هنگامی که دور لبهایم را ... مین گذاری کرده اند !!
ما کاشفان کوچه بن بستیم ... حرف های خسته ای داریم .
این بار
پیامبری بفرست ... که تنها گوش کند .

از: گروس عبدالملکیان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظرسنجی بهترین فیلم سال 1393 (مرحله اول) نظرسنجی پنجم


1.حداکثر تا 3 انتخاب
2.فیلم های هنر و تجربه به صورت جدآگانه در این نظرسنجی قرار می گیرند.
» تا ۳ پاسخ







گزینه ها محدودن و اصلا گزیده های اکران سال 93 نیستن...
۲۲ اسفند ۱۳۹۳
خانم سهرابی نظرسنجی تمام فیلم های اکران 93 نه گزیده ها
۲۴ اسفند ۱۳۹۳
بله، عذر می خوام.
۲۵ اسفند ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"نشونی"

بانو ! بگو که کافه ی دنج چشات کو ؟
من خسته ام ... نشانی او کافه را بگو !

باز از مسیر خواب برم تا سراب تو
یا از پیاده روی این شعر رو به رو ؟

بیش تو قطب نمای دلم مست می کنه
باید بغل کنم تو را از هر چهارسو !

من به نشونی غلط شک نمی کنم
حتی تو التهاب کتک های بازجو !

بی تو یه ساعتم که عقب می ره عقربه ش
... دیدن ادامه » با صد هزار زنگ فرو مرده تو گلو !

یه برکه ام که روی تنم غوطه می خورن
این اردکای زشت همه تو لباس قو !

باید تمام شعرای حافظ رو دوره کرد
تا شرح یک نگاه تو رو گفت مو به مو !

اما تمام حرف دل من خلاصه شد
تو چهار سطر ساده ی یک شعر شاملو :

آه این یقین گم شده ! ای ماهی گریز !
در برکه های آینه لغزیده تو به تو !

من آبگیر صافی ام . اینک ! به سحر عشق !
از برکه های آینه راهی به من بجو !


چهار سطر آخر این غزل ترانه از شعر ماهی سروده ی شاملوی بزرگ

از: یغما گلرویی
یه برکه ام که روی تنم غوطه می خورن
این اردکای زشت همه تو لباس قو !
زیباست..
۲۰ اسفند ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظرسنجی بهترین فیلم سال 1393 (مرحله اول) نظرسنجی چهارم


1.حداکثر تا 3 انتخاب
2.فیلم های هنر و تجربه به صورت جدآگانه در این نظرسنجی قرار می گیرند.
» تا ۳ پاسخ






خط ویژه یکی از بهترین اکرانهای سال 93 که به حقش توی اکران نورورز نرسید
۱۹ اسفند ۱۳۹۳
هیچکدوم
۲۱ اسفند ۱۳۹۳
محمد جان همه فیلم ها باید مورد ارزیابی قرار بگیرند اگرچه بعضی از فیلم ها احتیاج به ارزیابی ندارند مثل مثال شما
۲۱ اسفند ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نظرسنجی بهترین فیلم سال 1393 (مرحله اول) نظرسنجی سوم


1.حداکثر تا 3 انتخاب
2.فیلم های هنر و تجربه به صورت جدآگانه در این نظرسنجی قرار می گیرند.
» تا ۳ پاسخ







سیزده با هیچ فیلمی که امسال اکران شد هیچ شباهتی نداشت.یه ایده نو بکر.با کارگردانی عالی هومن سیدی
۱۸ اسفند ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید