تیوال امین قنبری | دیوار
S3 : 14:55:15
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
دو عدد بلیط ردیف 4 برا اجرای ساعت 17 امروز (روز آخر) موجود دارم. زیر قیمت (25000 تومان). 09124434002
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بازی بهناز جعفری کلاس بازیگریه،
داستان هم که حسابی غافلگیرتون می کنه!
.
.
.
همین دو تا کافیه برای دیدن یه نمایش دیگه؟ ها؟!
دور نیست روزی که مادام های رنگارنگ دست تو دست موسیوها از ماشین های رولزرویس شون پیاده بشن و بعد از صرف قهوه کوپی لواک شون روی صندلی های تالار های پر زرق و برق تئاتر بشینند و اجرای بازیگر های سینما رو ببیند.
تا اینجای کار همه چیز داره خوب پیش میره اما اون روز تکلیف هزاران فارغ التحصیل تئاتر چیه؟ احتمالاً در بهترین حالت با استعداد ترین هاشون توی نوبت اجرای تالار مولوی یا سالن چهارسو هستند و دست آخر هم به 10 شب اجرا برای سالن های خالی پلاتو های خصوصی راضی میشن.
تا پنج سال پیش هیچکدام از امثال ایرانشهر و تاتر باران و ،،،،و،،،،، نبود و به لطف حضور چهرهای مشهور سینماىى در برخى از تاترها به شمارگان مختطبان تاتر افزوده شد و امکان این بوجود اومد تا در گوشه گوشه شهر سالنهایی یا ساخته شن یا تخییر کاربرى بدن و یا مولتى ... دیدن ادامه » فانکشن بشن و درشون اجرا باشه و ازشون هم کم و بیش استقبال بشه و باعث شد که نسبت به قبل افراد بیشترى از تاتریها هم مشغول کار بشن کما اینکه الان شاید پنجاه تا کار با سیصد تا بازیگر(البته اعداد صرفا حدسن و اولى مثبت و منفى ده و دومى مثبت و منفى صدو بیست میتونه خطا داشته باشه) و ازین بین حداکثر شش-هف نفر تاترى نیستن(شایدم کمتر) که اونم عمدتا مال همین نمایشه که قراره یه هفته اجرا شه و هرچند که با بالا رفتن قیمت بلیط موافق نیستم (که خوشبختانه قرار نیست همه گیر بشه) اما ازین جهت که میتونه تعدادى از کسانى رو که میتونن بالقوه تماشاچى تاتر باشن و بدلیل نا اشنایی با سبک و سیاق و کارگردانها و بازیگران و ژانرها! و،،،،،در شرایط عادی به دیدن تاتر نمیان، به اعتبار کریمى و فروتن و عرب نیا به سالن خواهند اومد و بخشی به پاى ثابت تبدیل خواهند شد
۲۴ خرداد ۱۳۹۴
جناب نادرى ،فرض کنین شما یه بازیگر خوب تاترى هستین و من یه ادم عشق کتاب و فیلم و سینما که در بین دوستانم هیچ رفیق تاترى ندارم(در بین بچه های فنى چنین حالتى بسیار متصور هست) و تصورم از تاتر چیزی شبیه ویتسک یا عجایب المخلوقات یا چیزهایی که در تلویزیون از ... دیدن ادامه » تاترای شکسپیری دیدم که توش بازیگرها رو به تماشاگر مدام ضجه میزنن و فریاد میکشن و،،،،اینها برام جذاب نیست پس حتى اگه اسپانسری باشه که تبلیغ تلویزیونی بده،چون نادرى رو نمیشناسم و تصورم هم از تاتر به اون شکل غلط هست،به دیدن کار شما نخواهم اومد،،،،،،اما وقتى اسم فروتن رو میبینم که ازش قرمز و شب یلدا و،،،،رو دیدم یا عرب نیا و سلطان و کریمى و پرى و،،،،،بخاطر این اسمها حاضر به ریسک میشم(کلا در نبلیغات چهره های مشهور هستن که اعتماد جذب میکنن به ناشناخته ها) و میام و مثلا کارى رىال میبینم و لذت میبرم(مث کارهای یعقوبی ) کم کم سلیقه من رشد میکنه،تاتریها رو میشناسم و شاید روزی برسه هم که جذب کاراى ثروتى بشم که البته اگه هم نشم مشکلى نیست چون تعداد زیادی اجرا هست که هم سلیقه ها رو پوشش میده،مهم اینه که من فرضی پام به سالن باز شه منى که بالقوه اینکاره هستم و تفریحم فیلم و سریال هایی مث برکینگ بد هست
۲۴ خرداد ۱۳۹۴
آقای دانش صداقت و حسن نیت شما کاملا مشخصه از نوشته تون. مسلما هر فاجعه ای حتی طاعون در قرون وسطی هم در کنارش جنبه های خوب میتونه داشته باشه مثل کنترل جمعیت! این اتفاقی که شما میگین خوبه ولی باز به دلیل همون حسن نیت و مثبت اندیشیتون بعضی از اتفاقای ناگوار ... دیدن ادامه » دیگه رو نادیده میگیرین. درباره اون تبعات خیلی پرچونگی کردم و دیگه کافیه حرف زدن من فقط میخواستم بهتون بگم کاملا شخصه که به دلیل خوش بینی دارین این جنبه ها رو بر می شمرین اما کاش این بخش جدید در سالن های دیگه ای که تعریف دیگه دارن جا بیفته و همین چند تا سالن بمونه برا تئاتریا.
علت گرونی عجیب و غریب بلیط این نمایش بجز نجومی بودن دستمزد بازیگراش ب گفته یکی از استادام که کاملا در جریان تالار وحدت هستن اجاره بهای چند صد میلیونی سالنشه. نمی شد برن تو یه سالن دیگه که این سرشکن نشه رو بلیط؟
۲۴ خرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر یه کارگردان تئاتر بخواد به سینمای دهه پنجاه و شصت و هفتاد ادای دین کنه دیگه چکار باید بکنه؟
آیا یکی از گونه های اجرایی پرداختن به نوستالوژی نیست؟
تنها ایراد پرداختن به نوستالوژی اینه که خیلی شخصیه، یعنی ممکنه رحمانیان با قسمتی از هامون خاطره داشته باشه که برای من محرک نیست. و من با قسمتی از خانه دوست کجاست خاطره داشته باشم که برای رحمانیان خاطره انگیز نباشه.
اگر به دنبال دیدن تئاتر هستید و انتظار تون دیدن میزانسن های پر تحرک و تغییر صحنه های محیرالعقول و آکساسوار های جذاب هست بی خیال دیدن این کار بشین ولی اگه از دیدن فیلم بیشتر از تئاتر لذت می برید این کار رو از دست ندید.
در ضمن ساختمان چهارسو بسیار زیباست و طراحی داخلی و سالن سینما هم طراحی خوبی دارند ولی من ترجیح می دادم در یک سالن قدیمی سینما به تماشای کار بنشینم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
لطفاً موقع دیدن این نمایش اسیر فرم هایش نشوید، چون فارغ از بازی روان و دوست داشتنی اش، به غیر از صداهای با مزه اش، به دور از موسیقی به اندازه اش، زورویی دارد که اصلاً مهم نیست می تواند قهرمان داستان باشد یا نه، چون زورویی دارد که حتی مهم نیست اسمش زورو باشد یا نه، چون زورویی دارد که متعلق به افسانه ها نیست، زورویی دارد که متعلق به امروز است.
زورویی که قهرمان فرداست.
فرصت دیدن این نمایش رو از دست ندید...
manimoon و کیانا برنج کار این را خواندند
sogand moghaddam، shayan afkari و ایمان یزدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای روان و دوست داشتنی گروه به همراه متن استثنایی اشمیت، اثر رو تاثیر گذار کرده.
به عنوان یک تماشاگر تئاتر به کار نمره خوبی میدم.
توصیه میشه ببینید!
Vahid22 این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید