تیوال علی امینی | دیوار
S3 : 15:32:11
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
در ابتدای نمایش(دقایقی کوتاه)
از ضرب آهنگ دیالوگ ها شاید آماده یک کار ابزورد می‌شید به شیوه بقیه...
و حتی باورت نشه یه لحظاتی هم میخندی...
اما تنها لحظاتی بعد قطعا غافلگیر می‌شید....
گره های متن که پی در پی فرصت قضاوت و تصمیم گیری رو ازت میگیره،
تو اواسط نمایش فکر می‌کنی تکلیفت با شخصیت ها معلومه معلومه،فکر میکنی، حتی فکر خامی برای دلسوزی بابت یک....(معذورم از لو‌ دادن نمایش)
حتما به تماشای نمایش بوی گند دهن خانم مارکز بنشینید تا بدانید چرا
«کاش انجیل صفحات بیشتری داشت برای عشق»

البته میتونم بگم بازی شخصیت ربکا که مینا زرنانی عهده دارش بودن،شما رو بسیار بسیار به تحسین وا میداره ،شخصیتی که قطعا بعد از اجرا میفهمید که بار عمده ی نمایش رو خیلی زیبا به دوش کشیده و همچنین شخصیت رابسون تاثیر گذاری خیلی زیادی داره...
یه متن خیلی خوب
در کنار بازی ... دیدن ادامه » های خیلی خوب
شما رو وادار می‌کنه که حتی دو بار هم به دیدن این نمایش بنشینید.
خیلی خوش اومدید و اگر باز هم خواستید تشریف بیارید قدمتون سر چشم
۰۱ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آشغال مانده ها

همیشه سوال می پرسیم که چرا؛در مورد دعوت از دیگران می پرسیم ،چرا باید دعوت کنیم؟
اما به یک گونه دیگری هم می شود پرسش کرد،اگر شما را دعوت نکنم چه می شود؟ و یا چه چیزی را با ندیدن این نمایش از دست خواهید داد؟

⁦ ⁩برگزیده شدن و گرفتن ۷ جایزه و بازی های فوق العاده تاثیر گذار بازیگران نمایش آشغال مانده ها به قدر کافی دلیل برای دیدن این نمایش است اما همین قدر کافی نیست.

⁦شما از ندیدن تئاتر همواره حس جاری و طبیعی رو از دست خواهید داد،از ندیدن آشغال مانده ها،دیدن یک تئاتر مستند،یک روانکاوی مجرمانه و یک تلنگر روحی را از دست خواهید داد.

⁦⚠با ندیدن آشغال مانده ها،شما در زندگی کنونی که شرایط بسیار سخت و پیچیده ای را تحمل میکنید،متوجه نخواهید شد که کوچکترین اِشکال رفتاری شما چه سرنوشت شوم و تلخی را بر دیگران و عزیزترین افراد زندگی شما،را دچار می سازد.

آشغال مانده ها نقطه عطف خودش را خلاقیت معرفی می کند،کارگردان با بهره گیری از تکنولوژی آن را در خدمت خلاقیت آورده و تماشاچی را وادار می ساز در حین روایت داستان،حس طبیعی را توامان تصویر سازی خودش بنماید.
تولید مفهوم در کنار خلاقیت پیچیده ترین تولید در ساحت هنر است.
آری شما با ندیدن آشغال مانده ها در هفته پایانی،یک تئاتر مستند خلاق مفهومی را از دست خواهید داد.
روزها رو به پایان است
و ... دیدن ادامه » ذهن شما در وادی روزمرگی، منتظر تلنگرهایی است که می بایست برای رشد و تصمیمی آگاهانه به آن وارد آید.
آشغال مانده ها را از دست ندهید.

علی امینی
یکم آذرماه 1397 خورشیدی
باید بوتولیسمی شد....

ابتدای نمایش شاید اصلا باورتون نشود که اجرای بی نظیری رو در پیش چشم خواهید داشت.
تلنگرهای متن که با بازی بی نظیر بازیگران بوتولیسم که به جان تماشاچی می نشیند.
متن با دیدگاهی نقادانه،ریتمیک شما رو به واقعیت می نشاند که کمتر اثری در فرم و محتوا چنین کرده است. نمایش با نگاهی شفاف و عریان به جامعه و بزنگاه آن یعنی جوانان و نوجوانان پرداخته است. کارگردان گیری از بازیگرهای جوان و تازه کار به خوبی توانسته تمام مفهوم و متن را به دیده نظاره بگذارد.
رفتن به سراغ واقعیت ها بسیار سخت است،آینه شدن و اینکه نمایش بتواند شما را با خود درگیر کند از سختی های بسیار چالشی است که این نمایش توانسته از پس آن در بیاید.
شاید کمدی های اجتماعی به مباحث روز و مشکلات پرداخته باشند اما این باور پذیری در سایه دیالوگ های زننده و سخیف فدای لبخند تماشاچی ... دیدن ادامه » شده است که این مهم در نمایش بوتولیسم به خوبی پرداخته شده است.
پیش بینی می شود بازیگرهای خوب این تئاتر به زودی کارهای خیلی ماندگاری از خود ثبت خواهند نمود.
پیشنهاد ویژه برای پدران و مادران
پیشنهاد ویژه برای جوانان و نوجوانان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی امینی
درباره نمایش هملت i

⚜ همچنان به شکسپیر احتیاج است؟ ⚜

در چند سال اخیر، روزهایی را سراغ نداریم که صحنه های نمایش، خالی از نام شکسپیر و هملت او نباشد.
⁉️اما سوال این است هملت و شکسپیر کافی نیست؟
عاطفه گندم آبادی و جهان این را خواندند
زهره مقدم این را دوست دارد
من تحریم کردم دیگه والا... چرا این همه هملت چرا رستم نه؟؟ چرا سیاوش نه؟
۰۷ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی امینی
درباره نمایش هملت i

⚜ همچنان به شکسپیر احتیاج است؟ ⚜

در چند سال اخیر، روزهایی را سراغ نداریم که صحنه های نمایش، خالی از نام شکسپیر و هملت او نباشد.
⁉️اما سوال این است هملت و شکسپیر کافی نیست؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی امینی
درباره نمایش نحس i
نمایش نحس
بار دیگر با امضای سبک‌ تینو صالحی به روی صحنه تئاتر آمده است
خوب دقت بفرمایید
با امضای تینو صالحی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حکومت نظامی

در دقایق ابتدایی نمایش اصلا راضی و خوشحال نبودم،بهم توصیه میکردن دنیای واقعی خودم رو خراب نکنم و اشتباه دراماتیک مرتکب نشم.
نمایش رو به جلو میرفت و من همچنان غرق در حماقت خود بودم که چرا زودتر به دیدن این نمایش نیآمده بودم.

حکومت نظامی با بازی های فرم بی نظیر و زیبا شما را مات و مبهوت می نماید اما در خلال این گرفتاری بصری به شما گوشزد میکند که از این فرم چشم بپوشانید و به محتوا گوش دهید. حتی نام انتخاب شده هوشمندانه بوده تا بعد از دیدن به محتوای کلیشه پی ببرید.

کارگردان با هوشمندی تمام با استفاده از پیام های صریح،شما را از هرگونه کنایه برداری از هر دیالوگ برحذر میدارد، کارگردان جسارت زیادی به خرج داده تا به کسی برنخورد.

طاعون همواره با ترس و وحشت در ذهن های ما عجین شده و انتخاب این عنصر و پیوند آن با نمایش وضعیت رعب آور تسخیر انسان ها به دور از آزادی های طبیعی و اکتسابی،موجب شده تماشاچی هوشمند،این وحشت را با پوست خود حس نماید.

بله،تماشاچی هوشمند،زیرا در پایان نمایش تمام نکاتی را که گوشزد شده از شما امتحان می گیرند،و در آخر بردن و باختن شما در گرو انتخاب هوشمندانه شما تماشاچی محترم است.

بازی خوب،روان و تاثیر گذار و استفاده از رنگ مشخص کننده بازیگران عرصه وحشت این دوره جهانی، نیز از نکات فراموش نشدنی این نمایش خوب بود.
باید به احترام شان ایستاد و تمامی عوامل و بازیگران را تشویق نمود.

علی ... دیدن ادامه » امینی
۱۱ آبان ۱۳۹۵ خورشیدی
حمیده صمدی و سبا این را خواندند
بهرام برخورداری این را دوست دارد
سپاس از نکات دقیقتون جناب امینی
۱۲ آبان ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید


صبح بخیر را توصیه میکنم به خاطر تلنگرهایش:

۱.فدا کاری
این اجرا گوشه های ذهن و افکار شمارا گردگیری میکند. با یادآوری واژه فداکاری شروع میشود.به شما نشان میدهد که چقدر فداکاری یک انسان فارغ از جنسیت و جایگاه، ولو که هیچ کس به حسابش نیاورد،برای یک ملت،برای یک جهان و حتی یک تاریخ دارای اهمیت است.تلنگر اول ان است که برای تحقق کوچکترین خواسته هایتان حاضر به گذشت از چه چیز ارزشمندی هستین؟؟

۲.مرگ
دومین تلنگری که به تماشاچی می زند،مواجه با مرگ است.مرگی که این بار نه در قامت یک جسم رعب انگیز،بلکه در قامت یک ساختارشکن ظاهر میشود.هم جنسی فرشته مرگ با انسان در این نمایش برای تماشاچی تلنگری است که با یک واقعیت قابل لمس از منظر یک حقیقت عریان مواجه شود.مرگی که سیگار میکشد،مهربان است و حتی احساساتی می شود.

۳.اجرا
بازی روان بازیگران در کنار مزه پرانی ... دیدن ادامه » هایی، که نه به اصل روایت و نه تلنگرهایش ضربه می زند،ناگزیر می کند که شما را به تماشای این نمایش دعوت نمود.

علی امینی
۱۷شهریور ۱۳۹۵
نیلوفر ثانی و نوروزی (ش) این را خواندند
دکتر محسنی و علی رحیمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید