تیوال شقایق | دیوار
S2 : 03:28:46
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
نمایش متوسطی که همه چیز در حد میانه است
سخت میشه باهاش ارتباط گرفت
خسته نباشید به گروه اجرایی
شقایق
درباره نمایش دراماتورژ i
دراماتورژ رو ببینید حتما.به چند دلیل
اول اینکه اندازه خودش حرف میزنه،و بلدِ این حرف رو چجوری بزنه
دوم اینکه کارگردانی در راستای متن انجام شده،یعنی هدفش به رخ کشیدن خودش نیست،بلکه رسوندن حرف نمایشنامه است،همین کاری نکردن شاید سخت ترین کار باشه،همین ساده دیدن سخت تر از پیچیده نماییه و ادا در آوردنه،کارگردانی کار حساب شده و کافی.
سوم اینکه دو تا بازی خوب میبینید،بازی دختر نمایش به اندازه ست،یه بازی بین سینما و تئاتر،بازی باور پذیر که ساختمانش همزمان درست مهندسی شده،خام نیست به بهانه رئال بودن،و درشت نیست به بهانه تعریف کلیشه ای از بازی تئاتر،باور پذیره و خوش انرژی که لازمه بازیگری روز همینه،آغاز و میانه پایان و روند اضمحلال شخصیت هم دراومده،و بعد پسر نیز همین طور،تا پایان نمایش کاری میکنه که بببنیدش،میخندیم بهش،فقط یه جاهایی زور زدن برای ... دیدن ادامه » خنده گرفتن حس میشه،که این نباشه بهتره،و تصنعی میکنه بازیش رو،و با اینکه انرژی خوبی در بازیش هست چند قدمی عقب تر میمونه،وکمی هم روند تاثیر اتفاقات در بازیش و تغییر شخصیتش کمه و کمی ابعاد بیشتری از نقش رو میتونست دربیاره،البته که شاید سختی بازیگری و کارگردانی همزمان هم دلیل بر این باشه،که کاش نبود.
چهارم اینکه نمایشنامه خوب و دقیقی داره،همه چیز سرجاشه،به جز تقسیم بندی زمانی که ده دقیقه پایان کار ناگهانیه و تقریبا از دیالوگ به منولوگ میرسه که شخصیتها با تعریف ماجرا قصه رو تموم کنن،واین شیوه گزارش اتفاق از زبان کاراکتر کمی کم ارزشتر از شیوه به کنش رسیدن قصه در نقطه اوج برای انتقال مفهوم متنه،که دومی‌راه درست تری میتونه باشه تا اولی که به تعریف کردن اتفاق برسیم که شیوه سهل تر اما کلیشه ای تره،متن شروع و روند به شدت خوب و تاثیر گذاری داره،شخصیت پردازی ها بجاست،فقط جز لحظاتی که پسر ادای کاراکتر روبروش رو درمیاره و لحنشو مسخره میکنه،که این باعث میشه کاراکتر روبه رو کشته بشه در ذهن تماشاگر،مخصوصا وقتی به ۴ یا ۵ بار میرسه،کمی شوخی دمده و قدیمیه این تمسخر لحن،البته نمیدونم مال متنه یا بازیگر،اما شاید دوره این مدل شوخی گذشته باشه
در نهایت با تمام نکات مثبت و منفی دراماتورژ رو حتما ببینید،چون میارزید که دربارش این همه حرف زد،پس ببینیدش و لذت ببرید

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شقایق
درباره نمایش لانچر ۵ i
لانچر یک تئاتر کامل بود،همه چیز در تر و تمیزی تمام و هماهنگ از متن تا کارگردانی و بازی های خوب،می توان گفت هیچ لذتی بالاتر از دیدن یک تئاتر خوب نیست،کارگردانی که شکنجه بازیگر را با شکنجه عواطف تماشاگر همراستا میکند.بماند که در جاهایی از این خط عبور می کند و می گوییم بس است،ولی پیشنهاد میشه ببینیدش اگر تمدید شدن.
نیلوفر پیری و نیلوفر رحیمی این را خواندند
ماهرو رستمی، لیلا مظاهری و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پنج شنبه گذشته برای بار دوم این کارو دیدم،اجرایی جا افتاده تر بود،قطعا نگاه سطحی به این نمایش اونو هجو میبینه،که اتفاقا هجو به معنای درستش از عمد تو این نمایش در اومده،رسالت این نمایش هجو کردن همین سلبریتی های بی استعداد مجازی است،نمایش برای آدمهایی که نگاه عمیقی ندارند اتفاقا کاملا سطحی به نظر میرسه و تهش یه که چی بزرگ داره،اما کمی عمیق تر ببینیم متوجه میشیم این هجو از عمد مطرح شده و فضا و ژانر کار هجو کردن این اوضاع حاکم بر هنر جامعه است.نمایشنامه به شدت به روز و قابل دفاعی است.تکرار عدس پلو برای ما شوخی است ولی اگه کمی خونده باشیم این تکرار در آثار بکت،یونسکو و پیش تازان دادائیسم و ابزورد وجود داره،تکراری پر از پوچی...دوبار این نمایش رو دیدم‌ پیشنهاد می دم اگر دنبال کمدی های دم دستی هستید به دیدن این نمایش نرید، اگه خواستید ببینید با تعمق ... دیدن ادامه » بیشتری ببینیدش،با اینکه بازی ها در یکی دو مورد یک دست نیست اما حرفهای عمیقی در متن وجود داره و درد روز ماست.خسته نباشید به گروه.
عزیزم همون بار اول هم نمیشد این نمایشو دید با اون شوخی های سخیف .حیف پول و وقت .شما احیانا از بستگان بازیگران نیستید
۲۸ مرداد
نه از بستگان شما هستم که هنوز تعریف آزاد اندیشی رو بلد نیستی و همه باید باشما هم‌نظر باشن.
۲۸ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شقایق
درباره نمایش دروغ i
افشین هاشمی روی صحنه بی نظیر بود،نمایشنامه هم نقاط قوتی زیادی داشت،میشد تامل بیشتر در کارگردانی صورت بگیرد اما لذت فراوانی بردم و به نظرم یکی از برترین تئاترهای نیمه اول امسال بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بازی فرزین محدث کار رو تماشایی کرده است.تبریک به گروه و خسته نباشید به کارگردان
امیر مسعود و سپیده این را خواندند
مهدی رزمجو و محمد لهاک ( آقای سوبژه ) این را دوست دارند
سرکار خانم شقایق
سپاس از مهر و عنایت شما
۱۵ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شقایق
درباره نمایش خونین زار i
یه بازی درجه یک و بی نظیر از خانم ادبی بزرگوار
زهره مقدم و محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شقایق
درباره نمایش سیزیف i
نمایش خوب و خوش ریتم‌ و دقیق
محمد برهمنی این را خواند
زهره الف و حمیدرضا مرادی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی که بن مایه قصه ش شباهت فراوانی با درباره الی داره و خیلی با فاصله از اون قصه عقب تر میمونه،این ساختار غیر خطی دلیل منطقی نداره و قبل تر هم نمایش هایی دقیقا با همین ساختار دیده بودم،بازی ها هم در عین روان بودن چیز تازه ای ندارن جز دو نفر،طراحی صحنه و کارگردانی درست کار رو نجات داده و به نظرم از متن پر از ضعف به شدت جلوتر پیش میره،آفرین به سعید حسنلو که بخاطر کارگردانیش کار ارزش دیدن داره.ببینید در نهایت.
امیر مسعود و فرزاد جعفریان این را خواندند
مریم رودبارانی و حمیدرضا مرادی این را دوست دارند
شقایق عزیز
سپاس از حضورتون
و ممنون از نقدتون
۰۴ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه نمایش دقیق و تر و تمیز با بازی های خوب
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شقایق
درباره نمایش سیزیف i
درخشان
شقایق
درباره نمایش دریبل i
نمایش خیلی خوب با داستان درام و بازی های خوب بویژه نقش پدر نادر فلاح خیلی عالی و دختر کوچک نقش شیرین بسیار خوب بود،بقیه هم همه بازی های قابل قبول داشتن به جز یک نفر،ارزش دیدن داره موسیقی هم خوب بود ساعتش دیر یه مقدار
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید