تیوال ارغوان | دیوار
S3 : 18:27:13
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
آوازه خوان طاس...!
میگوید مهدی کوشکیست،فرزند علیرضا کوشکی،فرزند...ناگهان میروی،به دور،به جایی که طبق عادت همه چیز ناگهان تحریف میشود از شعبون استخونی میرسیم به ولنتاین مقدس!از یوسف به مریم،از آنا به تری متال،تو متال...!از زنان اندرونی تا کنسرت تو فرانسه!
از درون حلزونی که مهدی کوشکی گیرمان میاندازد ناگهان ندای آشنای میدان ولیعصر می آید،ندای پسر میدان آزادی،ندای مادر ٤سال ایستاده در میدان مادر ،ندای پسر فرار کرده از در دانشگاه تهران!
ندای...
آوازه خوان طاس برایمان آواز میخواند و می خواند و می خواند...
از ماست که بر ماست!

پ.ن:فقط ٢شب دیگه آوازه خوان طاس راس ساعت ٧شب در خانه آو برایمان آواز میخواند ...اکیدا توصیه میشود...
بله،اکیدا!!!!
۲۹ مرداد ۱۳۹۳
بله اکیدا" توصیه می شود .
فقط یک شبه دیگه فرصت شنیدن این صدا را دارید .

فقط امیدوارم که امکان تمدید داشته باشد .
۲۹ مرداد ۱۳۹۳
یعنی تمدید میشه؟!؟!!؟!!
۳۰ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فقط میتونم بگم, بازی ها فوق الاده عالی بود...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اطلاعیه گروه نمایش " دکلره "برای جلوگیری از هرگونه اختلالی برای تهیه بلیت تخفیف دار برای فردا شب (چهارشنبه شب)

دوستان عزیزی که از طریق باشگاه تماشاگران دیوار تئاتر شهر ، بلیت های نمایش دکلره را برای امشب(سه شنبه) رزرو کرده بودند،در صورت تمایل برای خرید بلیت تخفیف دار فردا به جای امشب، حتما با شماره ی 09127979530 تماس بگیرید. هر چند دیوار تئاتر شهر از طریق ایمیل کنسل شدن اجرای امشب را اطلاع رسانی کرده است اما متاسفانه شماره ی تماسی از این دوستان ثبت نام کرده دریافت نکرده است، بنابراین خواهشمندیم برای جلوگیری از هرگونه بی نظمی حتما رزرو تلفنی انجام شود.
دوستان عزیزی که بلیت را برای روز سه شنبه رزرو کرده بودن اگر تمایل دارند بلیتشان برای فردا(چهارشنبه) با تخفیف سیو شود حتما حتما با شماره فوق تماس بگیرند در غیر این صورت بلیتشان به منزله لغو حساب شده و فروخته خواهد شد.
سپاس
۲۱ شهریور ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من اعتقاد دارم تاتر خوب تاتری است که حتی اگر در اوج خستگی هم باشی وقتی از سالن خارج میشی کلی انرژی بگیری و از اینکه به دیدن اون کار رفتی لذت ببری.(که این کار جزو این دسته از کارها نبود!)
در این کار اکثر صحنه ها یکنواخت و کسل کننده بود و شاید زیادی برای من بیننده رو بود و به هیچ عنوان حتی اندکی فکر مرا به خودش درگیر نکرد.
از طرفی به واسطه ی اسم برخی از دوستان توقع بازی بهتری داشتم (البته نا گفته نماند که وقتی متن حرفی برای گفتن ندارد و خوب پرداخت نشده آنها حتی اگر بخوان هم کاری ازشان بر نمیاید) تنها فردی که بازیش را دوست داشتم و حس میکنم فضای نمایش را در بازی او بیشتر حس کردم مرجان قمری بود البته از بازی خوب مهدی زمین پرداز نیز نمیشه چشم پوشی کرد.حامد پشتیبان کم ولی در ذهنم ماند.بقیه دوستان انتظار مرا برآورده نکردند.
طراحی صحنه خوب و صدا به شدت ضعیف و ... دیدن ادامه » تکراری.
طراحی لباس ها خوب بود.
نکته جالب توجه در این اجرا, خنده برخی تماشاگران بود که حتی به سخیفترین دیالوگها نیز میخندیدند و گاهی حس میکردم به تماشای یک تاتر آزاد نشسته ام.در کل به همه ی عزیزان خسته نباشید میگم ولی با کمال تاسف کارو دوست نداشتم.
ارغوان جان منم باهات موافقم
این نمایش اون چیزی که من میخاستم ببینم رو برآورده نکرد
با خنده الکی برخی تماشاگران هم باهات موافقم
۰۳ مرداد ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بداهه نوازی ابتدایی کار خیلی خوب بود. بازی افشین هاشمی خوب ولی از زهیر یاری انتظار بیشتری داشتم.متن کار فوق الاده ضعیف و میشه گفت هیچ حرفی برای گفتن نداشت جز برخی از قسمتهای کار آن هم به مقدار اندک.
البته من روز اول به دیدن این کار رفتم.امیدوارم در روزهای بعد بهتر شده باشد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خوب..عالی...و شاید خیلی عالی..:-)
جدا از بازیهای خوب این کار و صدای دلنشین استاد برومند و استاد شاه محمدلو که واقعا کار را دیدنی تر میکرد, موسیقی فوق الاده ای داشت کار که به نظر من یکی از دلایل موفقیت این تاتر هست.طراحی صحنه خیلی خوب, طراحی لباس ها خوب,بازیها خیلی خوب,متن اثر عالی.روحم تازه شد خیلییی.به همه ی عوامل این کار خوب خسته نباشید میگم.مرسی آقای آذرنگ...
با درود. ضمن اعلام موافقت با نظر شما در خصوص این تئاتر زیباو با احترام به همه هنرمندانی که نام برده اید،به نظرم در بکار بردن واژه استاد خیلی سخاوتمندانه عمل کرده اید.
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
جناب عظیمی من فکر میکنم تمامی ابزاری که بر روی صحنه بود خود می توانست نمادی باشد. من برای همان نمادها علاقه به صحنه این کار پیدا کردم.البته این نظره منه و رای و نظر شما نیز محترم.
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
جناب زرافشان نیا, هر هنرمندی که سالیان بس طولانی برای هنر و فرهنگ این مرز و بوم در شرایط سختی که ما همه از آنها مطلع هستیم کار و فعالیت کند برای من محترم است. این دو عزیز جزو خاطرات کودکیه خیلی ازجوانان امروز هستند. بدون آنکه تقدیری از این عزیزان در این ... دیدن ادامه » سالها شده باشد.این کمترین تشکری است که من به شخصه لایقشان دانستم.
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار قابل قبول و خوبی بود.بازی همه ی بازیگرها خوب بود مخصوصا سروش طاهری در نقش منوچ, دکور خیلی با فضایی که داستان در آن اتفاق میافتاد هماهنگ بود.موسیقی خوب بود,ولی در برخی از قسمتها صحنه از ریتم می افتادو کسل کننده میشد. در کل از دیدن این کار راضیم و خسته نباشید گرمی به همه ی اعضای این نمایش میگم.
**نکاتی ساده و مهم از برتولت برشت**

(قسمت دوم)

*قواعدی اصولی برای هنرپیشه ها:

1-در موقع بازی نقش پیرمرد ,پیشگوها یا اشخاص خبیث نباید با صدای مبدل صحبت کرد.


2-شخصیت قهرمان را نباید اینگونه نشان داد که هرگز نترسد,شخصیت یک بزدل را نیز نباید اینگونه نشان داد که هرگز تهور پیدا نکند.برای روحیه ها سر عنوانهای (بزدل) یا (قهرمان) کار کم خطری نیست.


3-در موقع تند صحبت کردن نباید صدا را بلند ,یا در موقع بلند صحبت کردن نباید لحن را پر طمطراق کرد.


4-وقتی ... دیدن ادامه » هنرپیشه ای می خواهد بیننده را متاثر کند ,نباید خود متاثر شود.اصولا وقتی هدف هنرپیشه این باشد که برای نقش خود ترحم یا تحسین ...بخرد به واقعی نمایی بازی اش لطمه زده است.


5-وقتی غرض تصویر کردن یک انسان پر طمطراق است,باید در استفاده از بازی پر طمطراق محتاط بود,در اینجا ضرب المثلی وجود دارد:اگر این قدر بالا نمی رفتی,نمی افتادی.


کتاب در باره ی تاتر,نوشته برتولت برشت,ترجمه فرامرز بهزاد,صفحه های 390-392,پارت 92
ممنون از مطلب خوب شما
۱۸ فروردین ۱۳۹۱
سپاس از توجهتان جناب خوشبین
۱۸ فروردین ۱۳۹۱
موافقم.همین موضوع هم او و سبکش را متمایز کرده
۲۱ فروردین ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با اینکه اولین اجرای این نمایش رو دیدم,میشه گفت واقعا غافلگیر شدم.بدون کوچکترین تپقی,بازیها خوب و باور پذیر. کارگردانی خوب و مشهود.در کل کار را دوست داشتم.
سلام دوستان.سال نو مبارک:-)
**معرفی نمایشنامه شش شخصیت در جست و جوی نویسنده**
نویسنده:لوییجی پیراندلو
ترجمه:بهمن فرزانه
*از برگزیده نمایشنامه ها*
قیمت:3000تومان
نشرپنجره
داستان نمایشنامه در یک پلاتو می گذرد که در آن بازیگران و کارگردان تاتری در حال انجام تمرین هستند که ناگهان با ورود 6(شخصیت) به محل تمرین, تمرین کنسل شده و. ..
نظر بنده:
*این نمایشامه پر از دیالوگهای فلسفی است که هر خواننده ای را با هر دیالوگ به فکر فرو می برد و خود را با آن همراه می سازد.نوشته ای پ پرسناژر که از 13 شخصیت تشکیل شده و در مجموع نمایشنامه ی شلوغی است
**ولی توصیه ام این است که این نمایشنامه را از دست ندهید.**
*نکته ی بعدی توضیح صحنه هایی است که نویسنده به صورت کامل در اختیار شما قرار میدهد.

**دیالوگ های برتر از نظر من:
پدر:بدبختی درست در همین نهفته است,در کلمات!هر یک از ما در درون خود چیزهایی را پنهان داریم و هر یک از ما آن چیزها را با کلمات خودمان بیان میکنیم.وقتی به آن چیزهای درونی خود با کلمات خود معنا و ارزش میبخشیم دیگر چگونه می توانیم حرف همدیگر را بفهمیم?شنونده برای خودش مفهوم و ارزش دیگری قاءل میشود.ما همگی خیال می کنیم حرف همدیگر را درک می کنیم...
و ... دیدن ادامه » بسیاری دیالوگ ارزشمند دیگر که به دلیل طولانی بودن از نوشتن آن صرف نظر میکنم:-)

*نکته ای که برای من در این نمایشنامه جالب بود این هست, اگر روزی یکی از شخصیت هایی که در حال بازی کردنش هستی از کتاب بیرون بیاید و به شخصیتی که شمای بازیگر به او داده اید نگاه کند چقدر او را به خود نزدیک میبیند..!شاید گاهی اوقات هیچ چیز مشترکی بین شما نیست..!

واسه ساعت 5:15 دقیقه ی صبح پیشنهاد خوبیه.
ممنون ارغوان جان.
۰۴ فروردین ۱۳۹۱
ارغوان جان در مورد تعداد پرسوناژ متن توضیح میدی؟ احتمالا باید شش نفر باشن؟ جنسیتشون چیه و آیا جنسیت در داستان نقشی داره؟ یعنی میشه مثلا همه رو زن یا همه رو مرد در نظر گرفت؟
۰۵ فروردین ۱۳۹۱
شبنم بزرگوار تعداد پرسناژها 13 نفر هست که 7 تای آنها تماما در همه ی صحنه ها حضور دارند.که تشکیل شده از :
1.پدر
2,مادر
3,دختر
4.جوان(مرد)
5.کارگردان(مرد)
6.بازیگر نقش اصلی زن
7.بازیگر نقش اصلی مرد
8.بازیگر مکمل زن
9.بازیگر ... دیدن ادامه » مکمل مرد
10.سوفلور(مرد)
11.دکوراتور(مرد)
و تعدادی نقش کوتاه که تفاوتی در زن یا مرد انتخاب کردن شخصیت ها نیست
بله جنسیت در این اثر بسیار مهم هست.
۰۶ فروردین ۱۳۹۱
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
**نکاتی ساده و مهم از برتولت برشت**
گرایشهای متداولی که هنرپیشه باید در برابرشان مقاومت کند:
تمایل به اینکه:
1,به وسط صحنه برود
2,از گروه جدا شود تا تنها بماند
3,به کسی که مخاطب اوست نزدیک شود
4,کسی را که مخاطب اوست مدام نگاه کند
5,کسی را که مخاطب اوست نگاه نکند
6,موازی با لبه صحنه بایستد
7,وقتی تند صحبت می کند صدایش را بلند کند
8,به جای آنکه یکی را پس از دیگری بازی کند, یکی را به جای دیگری بازی کند.
9,تعارض میان صفات شخصیت را پرده پوشی کند
10,هدف های نمایشنامه نویس را بررسی نکند
11,تجربه ها و مشاهدات شخص خود را فرع هدفهای اجتماعی نمایشنامه نویس بداند.
کتاب درباره تاتر, نوشته برتولت برشت.ترجمه فرامرز بهزاد.صفحه ی 392 بخش 93
سلام همسایه دیوارى
تشکرارغوان جان ازاطلاعات رسونىت درودبرتو پارسى
۲۸ اسفند ۱۳۹۰
درود بر شما جناب لیراوی.
۲۸ اسفند ۱۳۹۰
اگر در برابر خیلی از این نکات در زندگی هم مقاومت نکنیم به مشکل بر می خوریم ... و جالب این که قوانین صحنه نمایش و زندگی چقدر می توانند شبیه هم باشند!!!
۲۸ اسفند ۱۳۹۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
نمی تونم بگم چقدر از.دیدن این کار لذت بردم..عالییی بود.چون کلا از تاترهایی که ایده و خلاقیت جدید تو بطن اثر وجود داره بسیار لذت ىبرم. و از دیدن این تاتر بی نهایت خوشحالم و به همی دوستان خوبی که می خواهند یک اثر با ایده و ساختاری خاصتر ببینند توصیه میکنم.
از بازی و هنرنمایی تمامی دوستان لذت بردم ولی بازی استاد هدایت هاشمی نازنین و آرش بزرگزاده,مینا درودیان,عباس حبیبی. بسیار بیشتر خوشم امد و یه خسته نباشید خیلی زیادی به همه ی دوستان دارم.قسمت دن کیشوت و پینوکیو واقعا خوب بود.قسمت شازده کوچولو با اجراى شبىھ خوانى واقعا جدىد و نو بود.ازگروھ انیمیشن و کارگردانی تا گروه ساخت بروشور و در کل کلیه عوامل این تاتر زحمات زیادی کشده بودن.
شاید روزی دایره ها تبدیل به خط راست شوند و با راست پیمودن خطها به مقصد برسیم نه با دور زدن دایره وار.
خوش آمدین دوست جدید
توضیحات خوبی بود سپاس
۱۲ دی ۱۳۹۰
خوش آمدید
بقول حسام
دوست تروتازه ونو...
:)
موفق باشید
۱۳ دی ۱۳۹۰
ممنون از شما دوست نازنین.
۱۳ دی ۱۳۹۰
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید