تیوال آتنا ضمیری | دیوار
S2 : 17:23:07
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
منو ببخشید که اینجا چیزی می نویسما چون آخرین باری که نوشتم فهمیدم، تیوال و تئاتر ها و تماشاخونه ها و کلا همه چی مخصوص اون گروه NPD تیوال هست که دائم قربون صدقه هم میرن و هر کس باهاشون مخالف باشه 60 نفری میریزن سرش اما لازمه بگم

اگر محمد مساوات می خواست طبق نظر و خوش آمد آدم هایی مثل شما کار ببنده هیچوقت نمیشد محمد مساوات
میشد یکی مثل شما که چون هیچ جا تو جامعه اجازه اظهار نظر بهتون داده نشده میاین اینجا و از هر چی به ذهن تون میرسه ایراد میگیرید و دسته جمعی همو تایید می کنید.
می شد جزو NPD های تیوال
چقدر امروز رمز گشائی مد شده ...

خانم ضمیری
میشه بفرمائید Npd دقیقا چی هست ؟
فکر نمیکنم همچین گنگی اینجا وجود داشته باشه ؟
دگماتیسم ۶۰ نفری ؟ :)))
حالا این پست شما در راستای تایید خوب بودن نمایشه یا برعکس ؟
۰۴ دی
خانم ضمیری من کی باشم بگم کی بره و کی بمونه ؟ فقط میگم انقدر زندگیو سخت نگیر ...
وقتی افرادی رو مخاطب قرار میدی با خشم و دلخوری انتظار هر جوابی میره
دیگران هممیان از خودشون دفاع کنن
با حرفای آدنا جان خیلی موافق بودم
اینجا ی دنیای مجازی اول و اخر میایم ... دیدن ادامه » سر میزنیم شاید تا اخر عمر چهره همو نبینیم یا از کنار هم بگذریم نشناسیم
چشم به هم بزنیم پیر شدیم
محمدرضا شعبانعلی حرف قشنگی میزنه اگه چیزی برات ارزش نداره بشین راجبش بحث کن
۰۷ دی
@مینا سروش

چشم، ممنون :)
۰۷ دی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حدود یک ماه پیش مطلبی در تیوال در رابطه با "کم تحملی ما نسبت به هر چیزی که باب میل مون نیست" و "اعتراض به همه چیز و به هر شکل ممکن" نوشتم
که با هجوم گروهی تعدادی از دوستان و خارج شدن بحث از حیطه ادب، مجبور به حذف نظرم شدم
حالا که خداروشکر به لطف همون گروه که بین مخاطبین تئاتر و گروه های نمایشی به "...... های تیوال" معروفند، شاهد پدیده جدید عربده کشی تماشاچی حین اجرا هستیم
خواستم این نکته رو یادآور بشم که ادامه این روند " اگر تو بیشعوری من از تو خیلی خیلی بیشعورترم" تئاتر دیدن در آرامش رو هر روز سخت خواهد کرد.

پ.ن: طبیعتا دوباره شاهد هجوم اون گروه به این نظر خواهم بود که اگر نظرات توهین آمیز باشند طبیعتا مثل نظر قبلیم این نظر رو هم حذف می کنم.
سرکار خانم عرض ادب
من که یک تماشاگرم، دوستانم هم، هدفمون هم فقط دیدن تئاتر در آرامشه.
نه سه نقطه ای از تیوالیم، و نه دل خوشی از تیوال داریم، منسوب و مربوط به هیچ جا هم نیستیم. فقط یک تماشاگریم.
لطفا یکبار هم که شده تشریف بیارید در خدمت شما نمایشیو ببینیم ... دیدن ادامه » تا از نزدیک با دوستانی که به زعم سرکار عالی عربده کش و بیشعور و فحاش هستند آشنا بشید، شاید نظرتون عوض شد.
۰۴ مهر
نمیذارن به خدا، همه میان دسته جمعی فحش میدن :)
۰۴ دی
نذارید باعث بشه میدون رو خالی کنی اتنای عزیز.
البته من خودم خیلی موقع ها قبل از اینکه بنویسم، یه ابنبات می ذارم رو زبونم که شیرین بشه. تا بتونم مطلبی که می خوام رو بگم، نه فقط احساسی که دارم رو. از اون ابنبات سبز قدیمیا که توش پسته داره ؛)))
۰۴ دی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آتنا ضمیری
درباره نمایش گوریل i
آقای رضایی نظرتون چیه اون 20 دقیقه ابتدایی رو 10 دقیقه یا حتی کمتر تقلیل بدین؟
اینطور که معلومه تعداد زیادی از تماشاچی هاتون اونجا از نمایش شما جدا شدن، حالا بعضی مثل من در ادامه همراه شدن اما تعدادی هم کلا دیگه به نمایش برنگشتن.
در تمام بخش ابتدایی نمایش داشتم با خودم تکرار می کردم که: بدبخت شدم تا آخرش همینه!
اما در ادامه لذت بردم از تماشای نمایش
حالا یه پیشنهادی بود دیگه خود دانید
آتنا ضمیری
درباره نمایش مرگ مولف i
هرگونه تشابه در ایده پردازی و اجرای این نمایش با اثر درخشان "دوئت گل" یاسر خاسب ، کاملا اتفاقی و تصادفی ـست.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک دوستی پرسیده بود سه تا کارگردان آخه؟

خب دو نفرشون بازی می کنند، برای همین باید یکی دیگه می بود که حواسش به همه چیز باشه :)
ولی خب به هر حال 3 تا کارگردان رو باید یکی هدایت کنه دیگه، برای همین طراح لباس شون، سرپرست کارگردان ها هم هست که دعواشون نشه.
حالا جذابیت قضیه برای من اونجاست که مثلا به محمد مساوات گفتن پوستر مارو طراحی می کنی؟ اونم گفته برید از تو اینستاگرامم هرچی خواستین بردارید.
اونا هم دو سه تا پست رو از اونجا برداشتن و اسم نمایش رو با نارنجی روش نوشتن و این کارو طراح گرافیک دوم کار زحمتش رو کشیدن.

پ.ن: ولی وجدانن عکس های پایه نمایش خیلی جذاب بود، اصلا به خاطر اینا میخوام برم ببینم نمایش رو.
چه خوب که دوباره اجرا میرید :)
این دیگه چه مدل قضاوتی هست که تازگی مد شده که اگر چیزی رو من نمی فهمم هم کارگردان و هم عوامل و هم همه مخاطبینی که دوست داشتن الزاما نفهم هستند؟؟
برادر من، خواهر من، کاری رو رفتی دیدی نفهمیدی خب سکوت کن و نظرات بقیه رو بخون شاید بفهمی، دیگران رو چرا متهم می کنی؟
یکی امده نوشته هیچکس نمی تونه تو دو خط کار مساوات رو توضیح بده پس کار بدیه!!!
این چه مدل استدلال کردنه دیگه!

شما مثلا تو دو خط بگو نمایش خاطرات کابوس ها داستان یه وزیری بود که تو حموم کشتنش؟ الان این شد تعریف اون تئاتر؟
نمایش اتاق ورونیکا چی بود، یه دختره رو که ورونیکا نبود گرفته بودن می گفتن تو ورونیکایی؟
اگه قرار بود تئاتر رو تو دو خط گفت که پس اینجا دور هم داریم چیکار می کنیم؟ یه کتاب چاپ کنند دو خط دو خط همه تئاتر ها رو در جریان باشیم دیگه یهو!
بنده اغتقادی ندارم که کارگردان، عوامل و همه محاطبینی که دوست داشتن نفهمن، و نظرات اکثر دوستان رو در حد وقتم جستجو کردم؛ متاسفانه استدلال مرتبطی با آنچه روی صحنه دیدم پیدا نکردم، به نظرم کار یک ایده یک خطیه که مدام تکرار میشه و در دل داستان بی سر وتهی ... دیدن ادامه » گیر میکنه و الکن میمونه.
لطفا شما که کار رو ظاهرا دوست داشتین برای من توضیح بدین در مورد کار، صادقانه خیلی خوشحال میشم اگه بفهمم کار رو، فهمی که باعث بشه کار معنادار بشه، فهمی که به فرم جذاب وکارگردانی خوب کار معنا بده.
۱۴ آبان ۱۳۹۶
@دانش
آفرین، شما خوبی!
۱۶ آبان ۱۳۹۶
@ضمیری....خوب باشم یا نه دروغ نمیگم و به کسی تهمت نمیزنم و اجازه نمیدم تعصب باعث بشه همه اصول اخلاقی رو زیر پا بزارم
۱۶ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نکند گمان می کنی پرنده است که آزاد است؟
اشتباه می کنی
گل است.

آزادی باید از جنس زمین و ریشه باشد وگرنه باد هواست.

نکند فکر می کنی این-همان است؟
اشتباه می کنی
این-همان نیست.

این یک پیپ نیست.
آتنا ضمیری
درباره نمایش رولور i
تلفظ اسم این نمایش در تمام زبان های دنیا با "ری" شروع میشه نه "رِ"

شما می تونید بزرگ منشانه این اشتباه رو قبول کنید
یا بگید نه ما عمدا این تغییر رو در تلفظ ایجاد کردیم تا مخاطب رو در تعلیق مفهوم دیفرانس ژاک دریدا غوطه ور کنیم.
تو رو قرآن کست رو ببینید!!!
چطوری آخه میشه ندید این تئاتر رو؟
آذین حجازی و پوریا صادقی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آتنا ضمیری
درباره نمایش اگه بمیری i
انتظار شما از تماشای نمایش چیست؟

داستان جذاب و پر کشش، صحنه پردازی خلاقانه و شگفت انگیز، بازی های بی نقص و درست، کارگردانی عالی

بله این نمایش تمام آنچه یک نمایش باید داشته باشد را داشت، و بی نهایت لذت بردم از تماشای اون.

پ.ن: ایده آیینه و تختاتاق واقعا خوش سلیقگی بود.

خسته نباشید میگم به تمام اعضای گروه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان عزیز تیوالی بسیار سپاسگزار میشم اگر هر کسی که این نوشته رو می خونه فقط یک دقیقه فکر کنه و جواب این سوال رو بده
و ممنون میشم از همیاری عزیز برای پر رنگ کردن این پست برای مشارکت بیشتر همراهان تیوال

اگر به هر دلیلی تماشاچی تئاتر، محتوای نمایش ، شیوه اجرایی نمایش یا هر آنچه به لحاظ شنیداری و دیداری در سالن در حال رخ دادن است برایش قابل تحمل نباشد، محترمانه ترین رفتاری که می تواند انجام دهد چیست؟

نظر من اینه که حتما باید یک راه محترمانه ای وجود داشته باشه برای حل مشکل این روزهای تئاتر.

من یه لیست متداولی رو از رفتار ها می نویسم اگر حالت دیگه ای رو شما متصور هستین توی نظرات اضافه کنید.

پ.ن:
این به "هر دلیلی" که در سوال مطرح شده می تونه طوری باشه که هر عقل سلیمی حق رو به تماشاچی بده مثل:
تماشاچی به تازگی پدر خود را از دست داده و در این نمایش فردی با جزئیات دردناکی از مرگ پدر صحبت می کند.
تماشاچی از یک رابطه عاطفی خارج شده و تمام تلاشش در جهت فراموش کردن آنچه به او گذشته است اما جمله به جمله نمایش باعث آسیب به روح او میشه.
تماشاچی از گرافیکی که در صحنه می بینه منزجر شده و توانایی تماشای ادامه کار رو نداره (خوردن گوشت مردار، نمایی از کشتن، خون ریزی و بالا آوردن و...).
تماشاچی از بیرون سالن خبری شنیده مانند حمل خودرو با جرثقال، بردن یکی از عزیزان به بیمارستان).
تماشاچی ... دیدن ادامه » مشکل عصبی مانند میگرن دارد و فلاش زدن های متوالی روی صحنه یا صدای ناهنجار برایش غیر قابل تحمل است.
تماشاچی بعد از شروع نمایش احساس می کند حالت تهوع شدید دارد.
» تا ۶ پاسخ






خانم ضمیری عزیز با تقدیم احترام.
"ترک سالن" اغلب -به قول علما- مفسده‌هایی به همراه داره به‌ویژه برای اونایی که میانه ردیف و یا ردیف‌های بالاتر هستند (بدتر ترکیب همزمان ایناست) با توجه به فاصله بسیار کم و غیراستاندارد ردیف صندلی‌ها تو اکثر سالن‌های ... دیدن ادامه » نمایش که انگار تماشاگران دارند بغل هم صحنه رو تماشا می‌کنند تا عزیزی پاش به تراز همکف برسه معلوم نیست چند نفر رو لگدمال کرده باشه. تازه اگه در خروجی در موقعیت غیراستاندارد جلوی دید باشه که با باز کردن مقدار زیادی صدا و نور وارد سالن خواهد شد اگر هم خروجی با راهرویی در پشت سالن باشه صدای کفش‌های پاشنه بلند باید تحمل بشه در همه حالات فوق گروه بازیگرها هم در معرض اخلال در تمرکز هستند. این برای یک خروج بود با بیشتر شدن احتمالی ناراضیان دیگه فاتحه حضار خونده می‌شه. منظورم اینه که ترک سالن هم عموما خیلی گزینه سهل‌الوصولی نیست اگه واقعا کسی از اجرا خوشش نیاد باید تا می‌تونه صبر و تحمل پیشه کنه ولی اون گزینه‌هایی که شما قید کردید و حالات کاملا دست‌بالا و اولترایی دارن به نظر چاره‌ای جز ترک نمی‌مونه. ولی حتی کار با گوشی با نور کم و هندزفری و دلداری گرفتن یواشکی از بغل‌دستی گزینه‌های قطعا مردودی هستند و ترک سالن حتی شده از وسط سن گذشت و کلفتی هم بار بازیگر کرد ارجح هست چون نهایتا یک دقیقه طول می‌کشه ولی اقسام بالا تا آخر بقیه رو اذیت می‌کنه.
در مورد فلاش‌زدن‌های متوالی "روی صحنه" بهتره این فرهنگ جا بیفته که گروه‌های اجرایی قبلا در صفحه رزرو و خرید بلیت و همینطور خود سالن انتظار و بروشور اجرا هشدار لازم رو قید کنن.
۲۶ مرداد ۱۳۹۶
برای من هم پیش اومده که با نمایشی روبرو بشم که واقعا آزاردهنده بوده که متاسفانه در بسیاری از موارد حتی امکان خروج از سالن وجود نداره این قضیه در نمایشهای طولانی تر مشکل زا تر هست
۲۷ مرداد ۱۳۹۶
قطعا خیلی بهتره قبل از انتخاب نمایش اطلاعاتی در خصوص موضوع داشته باشیم تا اگر موضوع آزارمون میده اصلا اون کارو انتخاب نکنیم تا مجبور نشیم با خروج ازسالن ( در مواردی که باید از روی سر چند نفر رد بشی که از سالن خارج بشی ) هم تمرکز تماشاگران و هم بازیگران ... دیدن ادامه » رو به هم بزنیم
در خصوص گوش کردن به موزیک حتی با نور کم موبایل :اینکه منه نوعی از یه کار خوشم نیومده دلیل نمیشه که بخوام دیگران رو اذیت کنم .خوشم نمیاد تحمل میکنم تا کار تمام بشه
من معتقدم دیگران مسئول مشکل من نیستن که حالا چون اعصابم به هر دلیل خورده حالا نزارم اونا هم یه تاترو با آرامش ببینن
۳۰ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کاش این رسانه ها نبودند و بدون علم به اینکه یه کاری مثل این چطور تهیه و تولید شده، می شد با خیال راحت از کار تعریف کرد.

ایده اجرایی نمایش بسیار جالب توجه بود و تماشاچی مجبور بود اگر مایل هست کار رو ببینه توی فضایی قرار بگیره که درک بهتری از درد موجود در نمایش داشته باشه.
بازی خانم تیرانداز خیره کننده بود و خانم پانته آ بهرام عالی، لذت بردیم.

نمیدونم اینکه در نمایش یا فیلم یا حتی عکس از رقت احساس مخاطب استفاده کنیم به طوری که طرف احساس کنه اگه این لحظه گریه نکنه روح نداره کار خوبیه یا نه، اما خب تکرار این قضیه می تونه باعث بی حس شدن آدم نسبت به این اتفاقات بشه، یعنی خب وقتی بریم نمایش شلتر رو ببینیم زار زار گریه کنیم، اینم ببینیم باز زار زار گریه کنیم شاید بعد از اون دیگه اونقدر اون موضوع برامون تکون دهنده نباشه.

به هر حال نمایش خوب و دوست داشتنی ... دیدن ادامه » بود، لذت بردم از تماشا.
» تا ۳ پاسخ



در مورد بازی خانم تیرانداز کاملا موافقم من 2 بار درتماشاخانه ایرانشهر و 1 بار در تماشاخانه پالیز کار رو دیدم برای چند بار دیدن کار علتهای برای خودم وجود داشت اما خانم بهرام و خانم مستوفی بسیار بسیار به زعم من در اجرای اول بدون حس و اگزجره بازی میکردند ... دیدن ادامه » اما خانم تیرانداز با اختلاف و خانم دریس هم خیلی خوب تر نقش رو ایفا کردندو این برانگیختن احساسات بخاطر اینتر اکتو بودن تماشاگر و ایجاد چالش در بیننده بود سبک همسانی خارج از چهارچوب مرسوم (نشستن روی زمین) به مخاطب همسو اندیشی میداد همسان با لحظه ها مخاطب نیاز به درک فشار و آلام حاصل از وضعیت موجود رو داشت
نگاه دکتر گیل آبادی به مسئله گورخوابی نگاه متفاوتی بود از این باب که به کارتن خواب طلب از جامعه میداد و جامعه رو نسبت به کارتن خوابها مسئول میدونست
۲۰ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب به اتفاق دوستان به تماشای این نمایش نشستیم
یک حسام منظور در سطح استاندارد خودش که اگر براتون خود نمایش قابل تحمل نبود می تونید حواستون رو به این که چقدر حسام منظور خوبه پرت کنید.
کارگردانان محترم این اثر که تحصیلات عالیه در زمینه تئاتر دارند اینطور که معلومه واحد های "چیزی جلوی تماشاچی نذاریم تا بتونه نمایش رو ببینه"، نور مستقیم تو چشم تماشاچی نتابونیم" و "نکته هایی ساده و روشن در مورد نورپردازی و طراحی لباس" رو معرفی به استاد گرفتند، و خب باعث شده در اثر این ضعف ها بروز پیدا کنه.
هر چقدر به نظر ایده کار خوب بوده همونقدر در اجرا همه چیز ضعیف و دم دستی بود.
پ.ن: اگر احیانا دوستی دارید که به نظرتون صدای فوق العاده ای داره و موسیقیش تاثیر شگرفی در روح و روان شما میگذاره، می تونید شام دعوتش کنید منزل و از موسیقی لذت ببریید، احتیاجی ... دیدن ادامه » نیست حتما باهاش تئاتر بسازید.
خب از اونجا که مخاطبان زیادی هر روز در تیوال در مورد ژانر و موضوع و حال و هوای یک نمایش می پرسند، و اینطور که معلومه صاحبان اثر بیشتر از اینکه به اثرشون اعتماد داشته باشند سعی می کنند تا مخاطبین رو در تله تبلیغات بیاندازند، من تصمیم گرفتم برای اون دسته از مخاطبانی که خیلی اسپویل پذیر نیستند، بنویسم که پس از ورود به سالن با چه چیزی روبرو خواهند شد.

یه طراحی صحنه و نور چشم نواز و متقارن که شمارو امیدوار به تماشای یک تئاتر عالی می کنه
و دیگه
هیچی
داستان دو خطی: سه نوجوان که تا دیروز تو کوچه توپ بازی می کردند چون فکر می کنند نامزد خواهر یکی شون به خواهره تجاوز کرده، با خونسردی بدون اینکه از طرف بپرسن آقا شما بودی یا نه، اشتباهی اونو می کشند و سعی می کنند یارو رو با چاقو تیکه تیکه کنند بعد می فهمن به طرف ماشین زده بوده اصلا .

درماتورژی نمایش: هیچی ... دیدن ادامه » دیگه 3 تا تون بشینید جلوی تماشاچی و سیگار بکشید، نوشابه بخورید و تعریف کنید این جریان رو.

آفرین
پاراگراف اول عالی بود :)
۰۳ مرداد ۱۳۹۶
بیشتر نمایشنامه خوانی بود تا اجرا
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
حتی به نظرم رو خوانی، هیچ لحن دراماتیکی وجود نداشت.
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه نمایش خوبی بود
چه علی شادمانی
چه تینو صالحی یی
چه شیدا خلیقــــــــــــــی، واقعا عالی بود، عین "نگاه مان می کنند"
خسته نباشید میگم به همه گروه
به همه دوستان هم پیشنهاد می کنم
ماهرو رستمی، بابک و محمد لهاک این را خواندند
علی ابراهیم، Unforgiven(Farhad) و حسین ایرجی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید