تیوال سارا حدادی | دیوار
S3 : 04:31:10
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
کاش دوباره اجرا بشه
آره واقعا
۲۲ مرداد ۱۳۹۷
خانم حدادی عزیز ، شبتون عالی .
یک سوال ، به نظرتون هیچ گونه احتمالی برای اجرای مجدد تاتر ریچارد وجود داره یا نه ، ممنون میشم پاسخ بدید
۲۱ اردیبهشت
شاید اجرا بشه مجدد با تغییرات ریچارد
۲ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کارگردان :نیما دهقان
نویسنده : رضا گوران
دوباره قراره اجرا بشه ساراجان؟
۱۸ تیر ۱۳۹۷
ممنونم ساراجان همیشه بمن لطف داری ... امیدوارم اجرای خوبی درپیش باشه و فرزین خان صابونی هم که مدتهاست بر صحنه نمی بینیمش دوباره هنرنمایی کنه ..
البته امیدوارم جزو تغییرات ایشون نباشه ..
بازی های خوبش وهمکاریش با نیما دهفان هنوز بیادماندنی اند ...
۱۹ تیر ۱۳۹۷
فرزین که ایران نیست نیلوفر
علیرضا ارا جایگزین شد
۲۰ تیر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سارا حدادی
درباره نمایش ریچارد i
حمایت کارگردان « ریچارد » از مخاطبین تئاتر
.
‎روزها و شب هاى سختى بر ما مى گذرد. چه واژه ى با مسماعى است این واژه ى «ما » ... پس بگذاریم هر چه هست براى ما باشد نه من، نه او یا دیگرى... از بسیار پیش تر که با بنیادِ محترم رودکى درباره ى اجراى نمایش «ریچارد» به توافق رسیدیم، می دانستیم کارِ دشواری خواهیم داشت : نمایشی بر اساسِ نمایشنامه ی «ریچارد سوم» اثر ویلیام شکسپیر، نمایشی با طراحی صحنه ی بزرگ و سخت ، طراحی لباس وسیع اما ظریف و جزیی نگر، طراحی صدا و نورِ حساب شده و پر هزینه، موسیقی و طراحی حرکاتِ زیبا و تمرین شده با حضورِ هفتاد بازیگر روی صحنه و چهل نفر عواملِ پشتِ صحنه ... قرار نبوده و نیست که از رویاها و آرزوهایمان دست برداریم ؛ تماشاگر را فراموش کنیم و به کم قانع باشیم ؛ از همان ابتدا باور داشتیم که ما از تماشاگران طلبکار نیستیم ؛ ما خود را بدهکارِ ... دیدن ادامه » آنان می دانیم .
‎پس برای پرداختِ این بدهی سخت کار خواهیم کرد و از جانمان خواهیم گذشت. سیزده ساعت تمرینِ بی وقفه در روز ، ساختِ دکوری عظیم ، دوخت و دوز بالغ بر دویست دست لباس ، ساختِ ادوات جنگی ، هزینه تبلیغات و برآوردِ حق الزحمه ای نه چندان بالا برای همه ی عوامل ، ما را بر آن داشت تا بلیت نمایش «ریچارد» را برای چند ردیفِ نخست ۱۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم . اما روزهای سختِ حاضر ، تحریم ها و گرانی ها نهیب مان زد که اگر خوشی و شادکامی در کار است بگذار برای همه ی « ما » باشد و اگر ناخوشی و ناکامی هم برای « ما » ... پس از روزی بخور نمیرمان گذشتیم تا شما « تماشاگران » را در کنار داشته باشیم که بی وجود شما ، ما هیچ نیستیم. در هماهنگى با عوامل تولید و همه ى یاران این نمایش، و نیز بنیادِ محترم رودکى اعلام مى داریم بهاى بلیت این اثر برای همان چند ردیف نخست به ٩٥ هزار تومان تقلیل یافت .
‎باشد که حضور سبزتان را در تالار وحدت و در اجراى نمایش ریچارد شاهد باشیم .
سارا جان مدت زمان نمایش رو میفرمایید؟
۰۹ تیر ۱۳۹۷
سارا جان ( بانوی غم ) ؟؟ منو خاطرت هست ؟؟ من نمیدونستم اجرا رو هستی وگرنه حتما میدیدمت از نزدیک
اجراتون واقعا عالی و بی نظیر بود و من به تمامی دوستانم پیشنهاد دادم.
۰۱ شهریور ۱۳۹۷
واقعا نمایش عالی ای بود من دوبار دیدم بار دوم همراه با خانواده و به دوستانم پیشنهاد دادم که حتما ببینن
۰۳ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سارا حدادی
درباره نمایش آنتی گون i
ابراهیمی دینانی، چهره ماندگار فلسفه، پس از دیدن آنتی گون گفت: امروز پس از سال ها به دیدن یک تئاتر آمدم که کار را دوست داشتم. به عقیده من خود آنتی گون فلسفه است؛ آنتی گون یعنی تضاد. زندگی سراسر تضاد است. در نمایش هم کرئون، پادشاه تب هم دستور می داد هم ناراحت بود.

این چهره ماندگار فلسفه اضافه کرد: ناچاریم در زندگی با وجود همه این تضادها زندگی کنیم. آیا می شود تضادها را از زندگی برداشت؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در پیچ راهرو هاى تئاتر شهر اگر گم نشوى بى شک در میان واژگان "اهالى هوا " پیچ مى خورى و گم مى شوى ، دور مى شوى از خودت ؛ لا به لاى این شهر خاکسترى و خیابان ها و کتابفروشى هایش و مى شوى از اهالى هوا ... همین هواى پر التهاب و طوسى

روى پله ها سر مى خورم میان تصویر روى پروجکشن و چشم هایم به نور هاى موضعى ثابت مى ماند ؛ تو درست در میان یکى از همین قصه ها سر باز مى کنى و این اشک جاى خود را در میان پلک هایم پیدا مى کند و من جزئى از اهالى این هوا مى شوم بدون تو و با خاطره اى از تو
اما از بوى عطر و قاب عکس و پیراهن هاى آویزان در کمد لباس که بگذرى درست مى رسى به خانه اى با تراس بزرگ ، ته سیگار هاى مانده و بادکرده در لیوان هاى چاى و زنى که تنهایى اش را با دیوار ها قسمت مى کند و درست در میانه ى مسیر این قصه به پیر شدنت فکر مى کنى

این بخش کوتاهى از یک داستان کوتاه نیست ... دیدن ادامه » که روایتى ساده از آنچه در حین دیدن نمایش " اهالى هوا" اثر ساده و بى ادعاى دیانا فتحى است که بر شما خواهد گذشت .
نمایشى با سه بازیگر که روایت نه عاشقانه که روزانه را بر شما مى خوانند اما چنان عجیب و غریب است این قصه ى ساده که گیج و گنگ مى شوى لاى خط به خط اش ، نور تماشاگر روشن مى شود و تویى و چشمانى خیس و پایان راه .

~ سارا حدادى

http://www.vaghayedaily.ir/newspaper.aspx?NewspaperTextID=3316
به به دایانا جان تبریک
بدون شک از دستش نخواهم داد بدرخشید همگى
می‌شود بر لبه تیغ راه رفت و سخیف نبود، با استفاده از تکنیک‌های مختلف، می‌توان متن یک نمایشنامه معروف را که در اینجا به شکل‌های مختلف اجرا رفته است را با یک کارگردانی آرام و معتدل از آن خود کرد، علیرضا کوشک جلالی در نمایش تازه‌اش با عنوان «در انتظار آدولف» به راحتی با طراحی میزانسن های درست و منسجم توانسته متن معروف ماتیو دلاپرته و الکساندر دلاپاتلیر را که برای مخاطبان ایرانی به خوبی شناخته شده است با یک دراماتورژی اصولی که از چارچوب منطقی‌اش بیرون نزد، برای مخاطب قابل تحمل کند و این اتفاق ویژه‌ای است، همین که این کارگردان با شیوه روایتی که در بر می گیرد و زوایای پنهان و نقد انسان امروز را که در لایه‌های زیرین متن نهفته است، آشکار می‌سازد اتفاق مهمی است، «در انتظار آدولف» می توانست مبتذل و سخیف شود اما در این روایت با جهان جدی تر و واقعی ... دیدن ادامه » ترِ سرگذشت کاراکترهای قصه مواجه می‌شویم و انتخاب و چینش این بازیگران در کنار هم، خوب است، ترکیب دو چهره جوان، خلاق و با استعداد همچون حسین امیدی و آوا شریفی که جز جوانان تئاتر هستند و رزومه خوبی هم دارند، حال مخاطب را خوب می‌کند که قرار نیست بازی‌های کلیشه‌ای را بر صحنه ببیند و با دو چهره تازه تر مواجه است، همین قوت قلبی برای تماشای نمایش تا انتها است، اشکان خطیبی حضورش متفاوت است، او دیگر به یک تکامل و پختگی بر روی صحنه تئاتر رسیده است و با آن جوان سال‌های قبل، تفاوت اساسی دارد، جنس بازی‌اش مدام در حال تغییر است و سعی می کند هویت کاراکتری را که برای مخاطب تئاتری شناخته شده است، از آن خود کند، ذهن ها را بشکند و توجه ها را به خود جلب کند، اما در این جدال با حسین امیدی که بازیگر سخت‌کوشی است، رقابت می‌کند و همین جدال و رابطه پینگ پنگی کلیت ماجرا را تماشایی‌تر می کند، اما یک شخصیت دیگر در این نمایشنامه وجود دارد که حضورش در روندِ روایت قصه کوتاه است اما کلیدی ترین و اساسی ترین تاثیر را دارد و آن هم کاراکتر آنا است، بخشی از بار دراماتیک قصه را به دوش می کشد اما اگر بازیگر تکنیکی آن را ایفا نکند، شخصیت بلا تکلیف خواهد شد، آناهیتا درگاهی در جان دادن به این نقش به خوبی عمل می کند، با نگاهش بازی می کند، با بهره گیری از تکنیک‌های شخصی در لحظه‌های فراز و فرود و بحران چالشی که در موقعیت‌هایی که شخصیت با آن مواجه می شود، بهره می گیرد و سوار بر صحنه تئاتر می شود که قدم رو به جلویی برای او محسوب می شود، اما جدی‌ترین ایراد وارد بر نمایش طراحی صحنه است که بیش از اندازه شلوغ است و بیرون می‌زند، در خدمت محتوا و قصه نیست، اگر کمی هوشمندانه و سبک طراحی می‌شد، اتفاق بهتری می‌افتاد. امیدوارم که کارگردانان ما این متن را کنار بگذارند و به سراغ نمایشنامه‌های دیگر بروند

یادداشت سام بهشتی برای نمایش «در انتظار آدولف»
سارا حدادی  
درباره نمایش کروکی i
همه آدما یه قصه هایى دارن که اونارو به گذشتشون می بنده... پیر نمی کنه ، توى چهل سالگى مى پوکونه!!
~ کروکى
سارا حدادی
درباره نمایش قند خون i

#نگاه_کوتاه به نمایش #قند_خون
سام بهشتی

همیشه یکی از دغدغه های شخصی ام پرداختن به موضوعاتی بوده است که از دل اجتماع برآمده و مصداق بارز برای آن وجود داشته باشد، ضعف عمده ای که در هنرهای نمایشی با آن مواجه هستیم، اکثر نمایش های روی صحنه، متن های نخ نما شده نویسنده های قرون گذشته است و یا قصه هایی که بیانگر هویت اجتماعی و حال روز جامعه امروز ما نیست، باز هم به این جمله کلیدی که برآن اعتقاد دارم می رسم که می گوید هنرمند و یا واژه غربی اش آرتیست باید آینه تمام نمای جامعه اش باشد، چه فیلمساز با زبان سینما و چه خالق یک نمایش با اثر هنری اش باید بتواند بخشی از دردها و یا حالِ خوب و بدِ جامعه اش را در اثرش به تصویر بکشد.

لیلی عاج این بار نمایشی را با عنوان #قند_خون روی صحنه برده است که مصداق بارز و مثال زدنی این اتفاق است، قصه ای که روایتگر یک بحران تاثیرگذار ... دیدن ادامه » اجتماعی و آن هم تعطیلی کارخانه های صنعتی در زمان تحریم و رانت خواری آقازاده ها در هشت سال پرٌ پیچ و خمی که بر ملت ایران گذشت است، داستان ی خطی این نمایشنامه به خودی خود ملتهب و تکان دهنده است و این که این کارگردان زن چگونه توانسته این قصه را به خوبی روایت کند و بر روی لبه تیغ راه برود بی آنکه کاراکترها به کاریکاتور تبدیل شوند و قصه با لکنت بیان شود؟! این نمایش را به یک اثر مهم بدل می کند و این نکته بسیار حائز اهمیت است که شخصیت ها شناسنامه دار هستند و هویتشان جعلی نیست، قصه از ابتدا و تا انتها سر پا است و به غیر از پایان بندی شاد و مفرح اش ضعف دیگری به چشم نمیاد، تنها ایرادش صحنه پایانی است که از یک ملودرام تلخ و تاثیرگذار به یک کٌمدی شاد مفرح تبدیل می شود، اگر نمایش در اوج شکل گیری درام به پایان می رسید، مخاطب میخ کوب می شد و نفسش گرفته می شد و تاثیرگذاری بهتری در روح و روان مخاطب باقی می گذاشت و با سوال های مبهم سالن را ترک می کرد، اما چنین نشد. به هر تقدیر ارکان قصه به غیر از پایان، درست و منسجم است و همین نکته مهمی در خلق این اثر محسوب می شود.

نمایش #قند_خون یک ویژگی ناب دارد که نمی توان نادیده گرفت، آن هم حضور درست و اصولی و بدون اغراق درخشان الهام شعبانی در مقام بازیگر بر روی صحنه تئاتر است، او را همیشه به عنوان طراح لباس و صحنه در تئاتر به یاد داریم اما او یک هنرمند چند وجهی است، بعد از بازی خوبش در نمایش #ناتمام به کارگردانی #کهبد_تاراج این بار، زوایای دیگری از تکنیک های بازیگری اش را به رخ می کشد و در توانا بودنش در عرصه بازیگری مٌهر تایید می زند و به خوبی از عهده نقش اش بیرون آمده است، در کنار او پریا وزیری هم انتخاب درستی برای شخصیت شیرین است و او به اندازه تلاش می کند اما اتفاق خاصی در روند ماجرا نمی افتد.

#قند_خون یک نمایش عجیب و غریب نیست، قصه ای دارد که از دل اجتماع بیرون آمده و با یک طراحی صحنه درست و بدون ادا و اطوار و شلوغ کاری که در خدمت محتوا است، حرفش را سر راست و راحت بیان می کند. بی ادعا است و ی سر و گردن بالاتر از نمایش های دیگر، پٌز روشنفکری ندارد و راجع به یک بحران حرف می زند.

#قند_خون را از دست ندید
لذت بردم بسیار
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
~ پشت نفرین هام شیطونه

لامبورگینى
محمد لهاک این را خواند
خانم حدادی اگر میشود بفرمائید که کدامیک از هنرمندان گرامی تشریف برای دیدن اجرا .البته امیدوازم رویت شود
۲۳ مرداد ۱۳۹۶
خانم حدادی بنده خانم هستم .یک وبعد اتفاقا حتما دلیلی بر ای اینکار دارم، باید بگویم که بنده بخوبی می دانم که جناب صفری گرامی خودشان بر ند هستند نیازی ندارند که برای کارشان حتی شما بخواهید تبلیغ کنید دلیل پر سش بنده از ان حنبه بود که جه هنرمندان حناب محابی ... دیدن ادامه » تشریف اورده بودند.که گاهی نظراتشان را می نویسند مانند جناب پاکدل .و مگر از نظر شما فقط هنرمندان باید بازیگران همکاران جناب صفری گرامی باشند ؟ درضمن شما بهتر خانم حدادی بجای قضاوت کردن نابجا کمی با دقت تر کامنتها را بخوانید دلیل ینده از نام بردن خانم فیاضی بر خلاف قضا.ت بسیا ر. نابجا شما ایشان وظایف شان را خیلی بدرستی انجام انحام.می دهند.سه بنده خانم حدادی رشته تحصیلی بنده در رسانه بوده است.اگر الان باید گفت مرحوم رسانه .ویک نکته اعلام هنرمندان گرامی منظورم بنده اساتید است نه مانند برخی از همکاران شما که مجریان راهم جای هنرمندان حا می زنند یا هنرمندان تازه را اصلا مد نظر بنده نبود ه نخواهند بود.
۲۶ مرداد ۱۳۹۶
فقط،با دقت کنید لطفا توضیحات که خدمتتان دادم.
۲۶ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کمدى ادارته ى با نمک و خوبی بود
کارهاى على شمس و باید دنبال کرد
خسته نباشید به همه ى گروه خوب و درجه یک و ناب و رفقاى جانى با بازى های خوب و روان
آذین حجازی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
انقدر شلوغ کردن و مطبوعاتی شد که جای خواب ما تابلو شد و مارو آواره کردن
دومی: دم انتخابات که شل میشن ، شل می گیرن

مهدی حسین مردی، farhad riazi و سپهر این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ننه ام هر چى زایید مردن
پشت خونه حلبى مون قبرستونى شده بود واسه خودش

"لامبورگینى"
مهدی حسین مردی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سارا حدادی
درباره نمایش روز عقیم i
روز عقیم حجمى از بغض

نگار آذربایجانى نویسنده و کارگردان سینما پس از دیدن نمایش روز عقیم در اینستاگرام خود نوشت : " لذت بردم از متن و کارگردانى خوب حسین کیانى و بازى های فوق العاده شایسته ایرانى ، رویا میرعلمى و فهیمه امن زاده ."
وى در ادامه افزود : "قبل از اجرا مى دانستم که قرار است یک کار خوب ببینم ولى براى من که عموما با فیلم و نمایش خَیلی احساساتى نمی شوم عجیب بود که جورى با بعض پرى ( شایسته ایرانى ) ، آکى ( فهیمه امن زاده ) و لیلى ( رویا میرعلمى ) و دردشان و استیصال و بى پناهى و دلشکستگى شان کلافه شدم که احساس کردم الان هست که خفه شوم !"

کارگردان فصل نرگس در پایان افزود : " پس از اجرا در راه برگشت به خانه به این فکر مى کردم که این سه بازیگر خوب هر شب در هر اجرا چه حجمى از بغض و ترس و درد را تجربه مى کنند ،من دیدن روز عقیم را توصیه می کنم ."


کیانی ... دیدن ادامه » در «روز عقیم» با حضور رویا میرعلمی، فهیمه اَمَن‌زاده و شایسته ایرانی داستان زندگی سه زن را روایت می‌کند که در بحبوحه حمله به قلعه زاهدی (شهرنو) از آن جا می‌گریزند و به زیرزمین خانه‌ای پنهان می‌برند که سه مرد سلاخ در طبقه بالای آن مشغول به کارند.

«روز عقیم» تا روز چهارشنبه اول شهریور هر شب ساعت ۲۱ در تیاتر باران روی صحنه می‌رود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فاطیما عزیزم بى شک مطمین ام درخشان خواهى بود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سارا حدادی
درباره نمایش روز عقیم i
یعنی دیگه مارو تو جهنمم راه نمی دن...

~روز عقیم
-اگه ما بریم جهندم ،جهندم کجا بره؟
۱۵ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سارا حدادی
درباره نمایش روز عقیم i
~ غریب حالیه این حال مردن ...
روز عقیم
خانم حدادی تخفیف وفادای فعال میشه؟ و اینکه تخفیف دانشجویی چند درصده؟
۰۹ مرداد ۱۳۹۶
سپاس
۰۹ مرداد ۱۳۹۶
سلام خانم حدادی
من برای تئاتر در انتظار آدولف سه شنبه 23آبان بلیت داشتم که بخاطر زلزله لغو شد و به 30آبان منتقل شد.
متاسفانه ماموریت کاری شهرستان هستم میخواستم بدونم ممکنه به اجراهای بعدی در بازه زمانی 11 تا 15 آذر ، با همون ردیف و صندلی (3-11)منتقل بشم؟ یا ... دیدن ادامه » ممکنه 35تومن هزینه بلیت مرجوع بشه بهم؟ چون تغییر تاریخ کار درستی نیست و برنامه منو کاملا بهم زده.
سپاس
۲۹ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سارا حدادی
درباره نمایش روز عقیم i
- نمى دونم چرا هیچ حال خمار ندارم
شاید واسه اینه که مُردم

~ روز عقیم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من به عنوان یه رفیق با این تیم درجه یک این رو می نویسم
آنچه این گروه در کارهاش دنبال می کنه یه حرف و یه جریان خوب تئاترى ه که فرأى این روزهای تیاتر بیزینسى است
شخصا دوست دارم از گروه های خلاق که در تلاش اند با کمترین بهترین رو ارائه کنند حمایت کنم
این گروه مخصوصا صالح علوی زاده که از رفیق های خوب ام هست ارزش حمایت کردن و دارن ؛ نمایش تر و تمیز و خوب و ساده و پر حرف
دیگه چى می خواهیم جز این
بدرخشید دوستان ناب که آینده مال شماست

پیشاپیش از سجاد و سام و امیر قالیچى به عنوان سه دوست جانى که دارن به بدنه ی تیاتر درجه یک کمک می کنن ممنونم