تیوال شهاب حیدری | دیوار
S2 : 18:49:34
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
شهاب حیدری
درباره نمایش آواز قو i
با سلام
یه سوال از گروه همیاری داشتم:
این نمایش برای روز پنجشنبه 28 شهریورماه اجرا داره؟
درود بر شما
خرید بلیت روز پنجشنبه ۲۸ شهریورماه، امروز یکشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
۲۴ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظرم اشکال اساسی تئاتر "فرشته تاریخ" در این هست که بر خلاف تمام ادعاهای تئوریک ش؛ در برآیند نهایی به ضد خودش و هدفی که دنبال میکنه بدل میشه.
در "تئاتر روایی" هدف از فاصله گذاری و تزریق وقفه و تعلیق در اجرا، ایجاد نوعی "تنشِ ذهنی" در تماشاگر به منظور تیز کردن زاویه ی دیدش در نسبت با رخدادی هست که او در مقام مخاطب بیرونی [و احتمالا ناآگاه] شاهد و ناظرش هست و متعاقبا "واکنشی" که القاءِ حسِ وقفه در او تشدیدش میکنه. این فاصله ها، مکث ها، سکوتها و وقفه ها در صورتی موثر هستن که ذهنیت بیننده رو در مواجهه با سوژه ی اجرا، در وضعیتِ تعلیقِ دائمی قرار بدن؛ در غیر این صورت کارکردشون تفاوتی با اجراهای دیگه نخواهد داشت.
متاسفانه به جای اینکه پشتوانه ی فکری اثر؛ در فرم اجرا خودش رو نشون بده، ضدیت اجرای فرشته تاریخ در برابر چیزی که ادعای اون ... دیدن ادامه » رو داره در نهایت تنها به ژستی خنثی و سانتی مانتال از تئاتر اپیک تبدیلش میکنه.
امیر مسعود این را خواند
رضا صادقیه و محمد حسن موسوی کیانی این را دوست دارند
با سلام
به نظرم اشکال اساسی تئاتر "فرشته تاریخ" در این هست که بر خلاف تمام ادعاهای تئوریک ش؛ در برآیند نهایی به ضد خودش و هدفی که دنبال میکنه بدل میشه.
متاسفانه به جای اینکه پشتوانه ی فکری اثر؛ در فرم اجرا خودش رو نشون بده، ضدیت اجرای فرشته تاریخ ... دیدن ادامه » در برابر چیزی که ادعای اون رو داره در نهایت تنها به ژستی خنثی و سانتی مانتال از تئاتر اپیک تبدیلش میکنه.
با این قسمتهاش موافقم..
در مورد پاراگراف وسطش بیشتر شبیه کپی از یک متن می ماند ..
تئاتر یک هنر زنده است نمی شود یک نسخه واحد براش پیچید..
خوشحال خواهم شد نقدم را بخوانید و نظرتان را بنویسید..
سپاس

۱۹ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این اجرای آقای ثروتی بسیار ضعیف بود... جز طراحی صحنه ی مرعوب کننده که اون هم تاثیرش صرفا در اوایل اجرا بود؛ حرف خاص دیگه ای برای گفتن نداشت...
دکور و شکونده بودن که . درست شده؟
۱۱ تیر
حیف اون تجهیزات قدرتمند که با بی فکری از بین رفت...
نه تنها مشابهش برای یک سالن اختصاصی تاتر ساخته نشد، که تنها سالن حرفه ای موسیقی مون هم در سراشیبی نابودی قرار گرفت.
۱۲ تیر
موافقم با شما بانو زهره مقدم
۲۸ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شهاب حیدری
درباره نمایش او i
نبش قبر یک تجاوز؛ در یک مغز شیزوفرنی...
با سلام. کسی میدونه موسیقی ابتدای اجرا که در طول اجرا هم نواخته میشه اسمش چیه و اثر کدام موسیقیدان هست؟
موسیقی دو دلقک و نصفی قطعه ای ست به نام ساراباند از موسیقی دان دوره باروک به نام هندل. گفته می شود که در قرن هجدهم این قطعه را در مراسم تشییع جنازه می نواخته اند. این قطعه را موسیقیدان معاصر نادر مشایخی به کارگردان پیشنهاد کرده و بعد کارگردان به فراخور ... دیدن ادامه » اجرا واریاسون های آن را جا به جا کرده است که این البته مربوط بخش هایی است که آهنگ پخش می‌شود. برای بخش موسیقی زنده از روزهای اول اجرا بابک میلانی موسیقیدان معاصر به پروژه پیوسته و در این شب های آخر اجرا، موسیقی زنده، واریاسون هایی ست که ایشان در همان گام و لحن ساراباند نوشته و با نوازندگان تمرین کرده است.
موسیقی این پروژه به دلیل محدودیت زمانی تحمیل شده به پروژه، و زمان کمی که کارگردان برای آماده کردن کار در اختیار داشته، همانند بخش های دیگر ای تئاتر با چالش های زیادی رو برو بوده اما در نهایت، شب‌های پایانی با ترکیب کامل و قابل دفاع موسیقی به انجام رسیده است.
۲۷ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من اجرای یکشنبه 12 آذر ماه رو دیدم. در مجموع اجرا رو دوست نداشتم. شخصیت پردازی ها به نظرم خیلی نصفه و نیمه بود و در حد اسم باقی می موندن. با اسم نمیشه شخصیت "ساخت". ایده ی کار در اجرا به نظرم نارس مونده بود: فرمِ و میزانسن اجرا با مضمون نمایشنامه کاملا تلفیق نشده بود و در نتیجه به جای اینکه به یه برآیند واحد برسن همدیگه رو نقض می کردن و این باعث میشد منِ تماشاگر به جای اینکه خودم رو "در" اجرا ببینم و با شخصیت ها همراه بشم همچنان فاصله م رو داشته باشم. من فکر میکنم این اجرا جزو کارهایی هست که باید متن نمایشنامه آلن بنت رو خوند تا بشه در موردش قضاوت بهتر، دقیق تر و منصفانه تری داشت. برای من این کار در حد یه ایده ی خوب برای اجرا باقی موند.
با این حال از کارگردان و بازیگران به خاطر زحمتی که کشیده بودن ممنونم.
مریم زارعی و نیلوفر این را خواندند
امیرمسعود فدائی و علی ابراهیم این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام. اگر کسی برای اجرای شب اول (شنبه هفتم مرداد) بلیت اضافه داره ممنون میشم بهم اطلاع بده یا به هر نحوی این امکان رو ایجاد کنه که بتونم باهاش تماس بگیرم.تشکر: 09126758063
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیشنهاد میکنم این اجرا رو ببینید.دیدن این تاتر از بعضی اجراهای دیگه که صرفا به نام بازیگران یا تبلیغات آنچنانی متکی هستند ارزش به مراتب بیشتری داره.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درود. برای اجرای امشب "یک دقیقه سکوت" یک عدد بلیت اضافه موجود هست. همکف- ردیف6 صندلی5
در صورت تمایل با این شماره هماهنگ بفرمایید: 09126758063
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با درود.من برای این برنامه ثبت نام کردم. دو تا سوال داشتم: 1- چطوری مطمئن باشم که این برنامه به حد نصاب میرسه و اجرا میشه؟آیا برای هماهنگی تماس میگیرن؟
2- در صورت به حد نصاب نرسیدن هزینه چطور برگشت داده میشه؟ممنون.
درود بر شما
ظرفیت این برنامه رو به اتمام است و برگزار خواهد شد.
برای هماهنگی بیشتر با شما تماس گرفته خواهد شد.
۲۶ آبان ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فکر میکنم جهت شفاف سازی و رعایت احترام و صداقت در ارتباط با مخاطبان سایت بهتره دوستان مسئول توضیح بدن که "چگونه" بلافاصله بعد از باز شدن روزهای جدید ردیف های نزدیک به صحنه "تصاحب" میشن.ممنون.
ازده ف این را خواند
تورانداز، نگین و مهرناز این را دوست دارند
آقای حیدری اساساً در سالن‌هایی که سن دارند مثل سالن اصلی تئاترشهر و به خصوص سالن دکتر ناظر زاده که آدم در صندلی‌ها فرو میره ردیف سه و چهار و پنج خیلی بهتر از ردیف یک و دو هست!اگر عده‌ای سریع ردیف یک و دو و سه رو می‌خرن شما حرفه‌ای گری کنید و ردیف چهار ... دیدن ادامه » و پنج رو ابتیاع کنید!والا اینجوری برای خودتون خوبه!
۰۵ مهر ۱۳۹۵
درود بر شما
همان طور که قبلا به کاربر عزیز دیگری پاسخ داده شد.
در تمامی اجراها بخشی از ظرفیت سالن به عنوان بخش مهمان سالن و گروه محترم اجرایی در نظر گرفته می شود و این در تمامی اجراها وجود دارد. برای آن بخش امکان فروش اینترنتی وجود ندارد.
با سپاس از همراهی ... دیدن ادامه » شما
۰۵ مهر ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام و خسته نباشید. چطوری میشه متوجه شد که چند نفر ثبت نام کردن؟ و در صورت به حد حساب نرسیدن هزینه سفر چطوری برگشت داده میشه؟
درود بر شما
در این صورت با ارسال ایمیلی از جانب خربداران حاوی اطلاعات حساب‌شان، مبلغ بازگردانده می‌شود.
۲۹ فروردین ۱۳۹۵
امیدوارم سفر خوبی باشه
۳۰ فروردین ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام. یه سوال دارم. با ثبت نام چند نفر این سفر یا سایر سفرها اجرایی میشه؟
درود بر شما همراه گرامی
با ثبت‌نام حداقل ۱۵ نفر، سفر برگزار می‌شود.
۱۵ فروردین ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"نبودن"

شنبه: تو نیستی
یکشنبه: تو نیستی
دوشنبه: تو نیستی
سه شنبه: تو نیستی
چهارشنبه: تو نیستی
پنج شنبه: تو نیستی
جمعه: من نیستم.



از: "خوان اگلیسیا"
شاعر (خودم) همین الان یهویی فرمودم:


بودم، بودی، بود
بودم، بودی، بازم اون بودش.
نیستم، باش، باشه
۰۵ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در اتاق انتظار
بیمارها دو دسته اند:
آنهایی که درد ندارند
آنهایی که درد دارند.
آنهایی که درد ندارند به اولین رعشه ی ناگهانی درد
فکر می کنند
آنهایی که درد دارند
به مرگ فکر می کنند.
در کافه ای تاریک اما،
درد و مرگ بی خیال نشسته اند
سیگارهایشان را دود می کنند
قهوه ی فرانسه شان را می نوشند
و با پوزخند
درباره ی دختر زیبایی پچ پچ می کنند
که با نگاهش
پسر ... دیدن ادامه » احمقی را تحقیر می کند.

"خوان دلیسیائو"

My philosophy is this
فلسفه من اینه
If you don't have a good sense of humor, you're better off dead
کسی که حس طنز نداره، بهتر اینه سر به تنش نباشه.

"Who Framed Roger Rabbit/1988"
موهای سیاهم
که خیال می‌کنی
کوتاهند
تیمارستانی‌ست
پر از جانی‌های بسته به تخت.
پیش‌تر نیا محبوب من
آرام نمی‌گیرند
هر کدامشان داستانی‌ دارند
که فراموش کرده‌ام

از دست‌هایم نیز
بترس
آن‌ها عاشق خنجرهای خوش دستند
و تراژدی‌های بزرگ
پیش‌تر نیا محبوب من.

پرده‌ی ... دیدن ادامه » قرمز
پایین که بیافتد
همه خواهند فهمید
این یک نمایش نبوده‌است.
"سارا محمدی"
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"غر زدن
مطلقا
ممنوع"

نمایش مرثیه‌ای برای کتاب‌سوزی‌ها واقعا یه شاهکار بی بدیله.
یعنی اگر خلاف این فکر میکنید اصلا باید خودتون رو بسوزونید!
بگذریم از اینکه اسم کار یه جور کپی برداری هنری از اسم فیلم "مرثیه ای برای یک رویای" آرنوفسکی هستش!مگه چه ایرادی داره! مگه بیکاری بشینی خودت با خلاقیت خودت یه اسم خوب پیدا کنی؟!
لطفا نگید که از این اجرا هیچی نفهمیدین که بهم بر میخوره بد جور!
اگر شما از نوع روایت این اجرا یا از نوع کلاژ متن ها، هیچی، مطلقا هیچی، نفهمیدین به خاطر اینه که -ببخشید اینقدر رک میگما- شما جزء قشر بی نهایت آوانگارد، روشنفکر و پسامدرن جامعه ی پساهنری این مملکت نیستین!
واقعا فکر میکنین ساختن کاری به غایت اصیل با جوهره ی ناب زیباشناسی بصری که منجر به خمیازه های کشدار و چشم های خواب آلود بشه کار آسونیه؟!
برین!برین به جای ... دیدن ادامه » خمیازه کشیدن و عکس سلفی با چشم های خمار گرفتن یه خورده بخوابین و غر نزنین!
به قول عمو هیچکاک: یک راه حل عالی برای "گلودردتان" سراغ دارم: ببریدش.
شب بخیر
هیچ چیز خوارکننده تر از دویدن با همه ی نیرو از روی ناتوانی نیست.
"میلان کوندرا"
"تن ها و روان ها"
Laurent de Bartillat

من را نگاه کن
در این لحظه برهنه ام
رها از بند تن و روان
رنج اصلی من از "خود" است
من تن و روان خود را در برابر شما می گشایم
هنوز باکره و دست نیافتنی ام
در آشفتگی ها غرق می شوم
دی ان ای من در وجودم حک شده
و به رقص در می آیم
تو به من اعتبار می بخشی
هنر من نقش بازی کردن است
من به رویاهای تو جان می بخشم
من ... دیدن ادامه » احساسات لطیف تو را بر می انگیزم
همچون میوه هایی روی زبانم
من تنم را در برابر دیدگان شما میگذارم
در پوستی از بازی و شهود
بکر
با اشک ها و لبخندها
نفس تان را بند می آورم
با صدا ، با نور
من خودم را ابله جلوه می دهم
برای ناممکن های شما
برای ناگفتنی های شما
که پنهان می مانند،
اگر سردم باشد یا هراسان باشم
زمان بی شماری ناشنوا باقی می مانم
در برابر ساعتی که در خلاء غوطه ور است
من باورکردنی هستم
من غوطه ور می شوم
در این لحظه رها از قید تن و روانم
تن و روانم را در برابر شما می گشایم
من را نگاه کن
من را نگاه کن

ورود آزاد است.
مجتبی تاج میری این را خواند
roya imani، آرزو نوری، وحید هوبخت و نازنین هاشمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید