همینک تیم پشتیبانی تیوال از طریق چت آنلاین و ایمیل در خدمت شماست و موقتا پاسخگویی تلفنی متوقف شده‌است. اطلاعات بیشتر
تیوال محمد رضا | دیوار
S3 : 04:28:15
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
در این روزها که از تماشای تئاتر محروم هستیم، یادی کنیم از این بیت خاقانی :
دیدی که یار چون ز دل ما خبر نداشت /
ما را شکار کرد و بیفکند و برنداشت /
"تئاتر جان" شما را می گویم ...
27 مارس، روز جهانی تئاتر مبارک ❤
در لحظات تحویل سال، همه برای هم بهترین ها را آرزو می کنند؛ اما تعریف "بهترین" در زندگی هر فرد متفاوت است.
من برای شما سالی سرشار از سلامتی، آرامش، شادی، رزق، موفقیت و بی نهایت تئاترهای پنج ستاره آرزومندم.
امیدوارم سال 99 سالی عاری از جنگ، سیل، زلزله، بیماری، غم و غصه باشد و بهترین سال زندگیتان رقم بخورد.
نوروز مبارک ♥️
@ محمدرضا
عزیزی برادر..
۰۱ فروردین
@ محمدرضا :))*))
۰۱ فروردین
@محمد مجللی
جناب مجللی نازنین عید شما هم مبارک باشه؛ خیلی مراقب خودتون باشید ♥️

@محمد حسن موسوی کیانی ♥️
۰۲ فروردین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#دلتنگی
با وجود اینکه اجرایی به روی صحنه نمی رود، اما خیلی از اعضا همچنان به روال قبل تیوال را باز می کنند؛ بعضی ها از دلتنگی می نویسند و بعضی ها که ذوق بیشتری دارند، شرایط فعلی را به نمایش های پیشین ارتباط می دهند.
واقعیت این است که دلمان برای تئاتر تنگ شده؛ حتی برای خرید بلیت از تیوال، برای دیدن تماشاگران در سالن های نمایش، برای چاپ بلیت از گیشه، برای لحظه باز شدن درب سالن، برای دیدن رِورانس، برای دیدن اجراهای درجه یک و بازی های خوب، برای نوشتن نظرات و امتیاز دهی در تیوال و برای هر آنچه که به تئاتر مربوط است ...
دلتنگی حس مشترکِ این روزهای همه ما شده؛ خلاصه که "تئاتر جان" بیش از همیشه دلتنگت هستیم ♥️
برای همه عزیزان آرزوی سلامتی و آرامش دارم. امیدوارم هر چه زودتر این شرایط سخت نیز به پایان برسد.

دل بنده برای اجراهای درجه دو و سه هم تنگ ده
۱۳ اسفند ۱۳۹۸
عزیزی محمد رضا جان ❤
۱۳ اسفند ۱۳۹۸
@محمد مجللی
بزرگوارید، ارادت ویژه ❤
۱۳ اسفند ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#موقت
دوستان عزیز تیوالی و تماشاگران بزرگوار تئاتر
با توجه به اعلام شیوع ویروس کرونا و فوت دو نفر از شهروندان قم و با توجه به اینکه احتمالاً بعد از انتخابات جمعه آمار دقیق تر و بیشتری از انتشار این ویروس در سایر شهرها و افراد مبتلا شده منتشر خواهد شد، با تأکید هر چه بیشتر بر مراقب از خود در مکان های عمومی نظیر سالن های نمایش، برای همه عزیزان آرزوی سلامتی دارم.
خود باید مراقب خود باشیم؛ در این شهر کسی فکر ما نیست ...
احسنت..
۰۱ اسفند ۱۳۹۸
@محمد حسن موسوی کیانی
ارادت دارم ♥️

@بهزاد هندی
خیلی خیلی ممنون، استفاده کردیم.
۰۲ اسفند ۱۳۹۸
محمد رضا
عزیزی..
۰۳ اسفند ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشتی برای نمایش اِلویرا 2020
امشب، به تماشای اِلویرا 2020 نشستم. این نمایش، روایت کننده یک جلسه تمرینی برای اجرای یک نمایشنامه است که توسط یک استاد و سه هنرجو انجام می شود. به راستی که وجود اساتید سخت گیر و دقیقی نظیر جناب کریمی برای خیلی از اجراها لازم است. در طول اجرا چند بار به ساعت نگاه کردم که مبادا به اتمام اجرا نزدیک شده باشیم؛ به شخصه دوست داشتم همچنان بشنوم، ببینم و تأمل کنم.
"اِلویرا 2020" تجربه و فضایی جدید، جالب و در واقع، یک کارگاه نمایش است.
خانم مهدخت مولائی چقدر شما درخشانید؛ چقدر تماشای شما لذت بخش است و چقدر بازیگر خوبی هستید.
در انتها، برای همه عوامل گروه که برای این اجرا زحمت کشیدند، آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
منم امشب اجرا رو دیدم و خبلی دلچسب و لذت بخش بود
حتی اگر صحنه آخر هم نبود باز هم اجرا مثل یک کلاس درس جذاب بود
۲۸ بهمن ۱۳۹۸
ممنونم محمدرضا جان :)
۳۰ بهمن ۱۳۹۸
@محمد جواد
ارادت آقا محمد جواد عزیز :)
۰۱ اسفند ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روز زن و مادر
خواستم متنی در ستایش مقام "مادر" بنویسم اما به راستی کدام کلمه یا کلمات یارای توصیف جایگاه مادر را دارند ؟
چه می توان گفت از ایثار، صبوری، مهربانی، آرامش بخشی و بزرگی مادران ؟
بنابراین تنها به ذکر یک جمله خطاب به تمامی مادران بسنده می کنم :
در رِورانسِ زندگی، به خاطر تمام نقش هایی که در حیات، رشد و موفقیتمان ایفا کردید، تا آخرین لحظه برایتان تعظیم می کنیم و ایستاده به افتخارتان دست می زنیم.
روز مادر و روز زن بر تمامی مادران و شیر زنان ایرانی به خصوص تیوالی های عزیز مبارک؛ امیدوارم روح مادرانی که در جمع ما نیستند، شاد باشد.
پ.ن : مادر عزیزم، روزت مبارک ♥️
سایه همه مادران مستدام باد
۲۶ بهمن ۱۳۹۸
@علی جباری
الهی آمین
۲۶ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد رضا
درباره نمایش دریم لند i
یادداشتی برای نمایش دریملند
امشب، به تماشای این نمایش نشستم. دریملند، مثل یک خوابِ بامزه، مثل یک بیداری دلنشین؛ سرشار از لحظات درجه یک است. در ابتدای نمایش به این فکر می کردم که چرا تا این اندازه از این تئاتر تعریف شده است ؟! خوشحالم که در انتها، متوجه پاسخ این سؤال شدم. چقدر این رؤیا شیرین بود و کاش بیشتر ادامه پیدا می کرد؛ واقعیت این است که دوست نداشتم از رؤیای شیرینی که می بینم خارج شوم و به جهان واقعی خود بازگردم.
بازی ها و هماهنگی گروه، زبان زد است. در مورد بازیگران باید به آمادگی بالای بدنی این عزیزان نیز اشاره کنیم. اَکت های بسیار و جنب و جوش های فراوانِ بازیگرانِ این اثر را اگر یک فرد عادی داشته باشد، باید دو روز از فرط خستگی استراحت کند. البته گاهی تعدد حرکات جذاب بازیگران باعث می شد که نتوان همه این حرکات را با دقت دید. متن قابل قبول و کارگردانی ... دیدن ادامه » درخشان از سایر نکات دریملند است.
"دریملند" همانند "چهره مرد هنرمند در جوانی"، نشان داد که می توان از اجرای صامت نیز لذت برد.
و چه خوب که حداقل در رؤیای خود آزاد باشیم ...
برای همه عوامل گروه که برای این اجرا زحمت کشیدند، آرزوی موفقیت های روز افزون دارم. در انتها، تماشای این کار شایسته را به اعضای محترم تیوال پیشنهاد می دهم.
خیلی ممنونم ازتون. چه خوب که لذت بردین ❤️
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
باعث خوشحالیِ ماست :) ✨
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
@آوا تدین
امیدوارم همیشه موفق و مؤید باشید خانم تدین عزیز.
۲۲ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد رضا
درباره نمایش مشق شب i
یادداشتی برای نمایش مشق شب
امشب، در شب اول اجرا به تماشای این نمایش نشستم. "مشق شب" خیلی عمیق تر از یک تئاترِ یک ساعته است و ساعت ها حرف در دل خود دارد. این اثر روایت کننده خانواده ای شش نفره است که احوالات این خانواده، ما را یاد جامعه ای آشنا می اندازد. در این خانواده (شما بخوانید جامعه)، پدر دیکتاتور است و هر گونه مخالفت با او منجر به تنبیه، سرکوب و یا حتی طرد شدن می شود. اعضای این خانواده (باز هم بخوانید جامعه)، در نجات خود از وضعیت موجود ناتوان هستند و کمکی نیز از بیرون به آن ها نمی رسد؛ اینجاست که باید گفت :
اوضاع هیچ جامعه ای تغییر و بهبود پیدا نمی کند، مگر آنکه خود برای تغییر شرایط قدم بردارند.
متن کار بسیار هوشمندانه نگارش شده و کارگردانی خوبِ آقای نجفی، باعث خلق یک اثر منسجم شده است. در خصوص بازیگران باید به هماهنگی عالی گروه با وجود اجرا ... دیدن ادامه » در شب اول که بعد از وقفه ای چند ماهه از دوره قبلی به روی صحنه می رفتند، اشاره کرد. بازی ها بسیار خوب و به اندازه است و از تماشای تک تک بازیگران این نمایش لذت می برید.
مشق شب، به وجود ظلم، افول و سقوط دیکتاتوری و در نهایت انحطاط آن به طرز ظریفی می پردازد. نقطه عطف نمایش اما، صحنه آخر آن است؛ جایی که دوست دارید چندین بار این صحنه را تماشا کنید و به روزهای خوبی که شاید بالاخره از راه برسند، بیاندیشید.
نکته جالب توجه، انتخاب سالن تئاتر مستقل برای این کار است. در مشق شب، اعضای خانواده دچار خواب رفتن پا و دست می شوند؛ درست شبیه ما که نه تنها دست و پا، بلکه تمام اعضای بدنمان در صندلی های سالن مستقل بی حس می شوند ... !
برای همه عوامل گروه که برای این اجرا زحمت کشیدند، آرزوی موفقیت های روز افزون دارم. در انتها، تماشای این کار شایسته را به اعضای محترم تیوال پیشنهاد می دهم.
#تئاتر_خوب_ببینیم
اون تیکه صندلی ها رو خیلی بامزه گفتید :))))
۱۷ بهمن ۱۳۹۸
توی ولپن یه جا مهدی کوشکیه یا مصطفی یادم نیست، به بازیگرش میگه: تمام اموالت و مصادره میکنیم برای محکم کردن پایه ها(یا صندلی ها) ی سالن مستقل! :)))
۱۷ بهمن ۱۳۹۸
@زهره مقدم
کار از محکم کردن پایه و صندلی گذشته، باید بکوبند و از نو بسازند این صندلی ها رو :)
۱۷ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای جلوگیری از حذف شدن این نوشته، نام هیچ نمایشی در آن ذکر نمی شود.
چند روزی است که خبر اجرای نمایشی با بازیگران برجسته به گوش می رسد. بسیاری، منتظر اعلام بهای بلیت این نمایش بودند؛ هر چند تا حدودی قیمت آن قابل پیش بینی بود. در نهایت، مشخص شد که بهای بلیت این نمایش، 70 تا 95 هزار تومان است. حال، دو موضع قابل بررسی است که هر دو کاملاً قابل احترام می باشند.
1) برخی ترجیح می دهند با وجود این قیمت بالا، به دیدن این اثر بروند.
2) برخی نیز با وجود تمکّن مالی، توجیهی برای این میزان هزینه برای "یک" تئاتر نمی بینند و به دیدن این اثر نمی روند.
در حال حاضر، بهای بسیاری از نمایش های در حال اجرا، 30 تا 35 هزار تومان است؛ بنابراین برای تماشای یک نمایش 95 هزار تومانی باید قید سه تئاتر 30 هزار تومانی را بزنیم. حال، چند سؤال پیش می آید :
قیمت 70 یا 95 هزار تومان برای تئاتری که دو بازیگر سرشناس و سیمرغ بُرده دارد، زیاد است ؟
آیا وجود بازیگران کار بلد، تضمین کننده موفقیت یک نمایش است ؟
آیا بهره و استفاده ای که مخاطب از نمایش 95 هزار تومانی می بَرد، سه برابر بهره و استفاده ای است که از نمایش 30 تا 35 هزار تومانی می بَرد ؟
اصولاً برای مخاطب در تئاتر، کمیت مهم است و یا کیفیت ؟
به صورت کلی، یک نمایش تا چه میزان ارزش پرداخت دارد ؟
اصولاً برای مخاطب، تئاتر خوب دیدن مهم است و یا زیاد تئاتر دیدن ؟
قطعاً تمامی اعضای تیوال که ماهانه عادت به تماشای حداقل سه الی چهار اثر را دارند، توانایی تهیه بلیت یک نمایش 95 هزار تومانی را نیز دارا می باشند؛ اما شاید سؤالی که در ذهن نقش ببندد این است که چرا قیمت گذاری بلیت باید به نحوی صورت پذیرد که علاقه مندان این هنر را دچار چالش کند ؟
مگر غیر از این است که تماشاگران و گروه اجرایی دو متغیر و رکن وابسته به هم هستند ؟
مگر غیر از این است که اگر مخاطبی نباشد، اجرایی بر روی صحنه نخواهد رفت ؟
پاسخ مشخص است؛ نظریه ها در اقتصاد، گواه این هستند که تا تقاضایی نباشد، عرضه ای شکل نخواهد گرفت؛ لذا شاید بهتر باشد که پیش از گروه اجرایی، علت این امر را در خودمان جویا باشیم ...
لازم ... دیدن ادامه » به ذکر است که این نوشته برای رد یا تأیید و تحریم کردن یا نکردن هیچ تئاتری نوشته نشده است؛ چرا که اساساً ما ایرانیان، تحریم کردن را بلد نیستیم؛ زیرا همیشه عادت به تحریم شدن داریم ...
در انتها برای تمام افرادی که قصد دارند تئاتر مورد نظر را ببینند، آرزو دارم که از ثانیه ثانیه این اثر لذت ببرند❤
به نظرم مدت هاست که اکثر گروه های اجرایی کم ترین اهمیتی رو برای مخاطب قائل نیستد
به طور مثال تخفیف روزهای اول برای اکثر نمایش ها اجرا نمی شه
و عموما اجراهایی شروع به تخفیف دادن می کنند که فروش خوبی ندارند
۱۱ بهمن ۱۳۹۸
@محمد حسن موسوی کیانی
آقای موسوی کیانی عزیز بزرگوارید. امیدوارم شما رو در جشنواره هامون زیارت کنم و گروه من یک تماشاگرم هم بعد از جشنواره مجدد فعالیت خودش رو ادامه بده. ارادت دارم.
۱۴ بهمن ۱۳۹۸
محمدرضا
عزیزی برادر..
به امید دیدار..
۱۴ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد رضا
درباره نمایش بوقلمون i
یادداشتی برای نمایش بوقلمون
دیشب، به تماشای این نمایش نشستم. بوقلمون حکایت افرادی است که بنا بر مصلحت، تغییر عقیده می دهند و اندیشه و رأی ثابت و محکمی ندارند؛ چیزی که امروزه زیاد در جامعه وجود دارد، همین بوقلمون صفتانند. موسیقی دلنشین یکی از نکات مثبت این نمایش است. نقالی های دوست داشتنی و بازی های درجه یک تمام بازیگران، از دیگر نکات مثبت بوقلمون است. در خصوص بازیگران باید از بازی درخشان مه لقا باقری به صورت جداگانه یاد کرد. چقدر "الله اکبر" گفتن های سیروس همتی نازنین دلنشین بود. همچنین از طنازی محسن زرآبادی نیز نمی توان گذشت.
بوقلمون یک نمایش کاملاً سنتی - ایرانی و حال خوب کن است که شما را از ته دل می خنداند و تصویر خیلی از افراد حاضر در جامعه را شبیه سازی می کند. خیلی خوشحالم که تماشای این تئاتر لذت بخش را از دست ندادم. در انتها، برای همه ... دیدن ادامه » عوامل گروه که برای این اجرا زحمت کشیدند، آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
#تئاتر_خوب_ببینیم
یادداشتی برای نمایش تولد بازی
دیشب، به تماشای این نمایش نشستم. نمایشی که به زبان خیلی ساده با شما حرف می زند و مسائل اصلی خانواده را از زوایای جدید و متفاوت بازگو می کند. نکته بارز این نمایش را می توان، "خلاقیت" در بخش های مختلف آن دانست. بازی های قوی و ایده های خلاقانه در کنار کارگردانی خوب، باعث منسجم و دلنشین شدن نمایش شده است. تولد بازی، به خوبی بخشی از دغدغه ها و نقش اساسی اعضای خانواده را به طرف مقابل یادآوری می کند :
پدرانی که با وجود مشکلات فراوان باید مخارج سنگین زندگی را تأمین کرده و خانواده را در کنار هم سازماندهی کنند.
مادرانی که باید جنین خود را با وجود فقر و مشکلات نگه دارند، خود را در برابر نگاه ناسالم مردان محافظت کنند و به تربیت فرزندان و مدیریت زندگی بپردازند.
و به راستی سخت ترین کار جهان حتی سخت تر از کار در معدن، "مادر ... دیدن ادامه » بودن" است.
چقدر بخش تاکسی اینترنتی خلاقانه و طنازانه بود.
چقدر بخش آموزش رانندگی درجه یک بود.
چقدر بخش کمیسیون پزشکی سربازی جذاب بود.
چقدر ایده آوازها برای تغییر صحنه خوب بود.
چقدر آوازها دلنشین بودند.
و تا فردا می شود بسیاری از این "چقدرها" نوشت.
تولد بازی از آن دست، تئاترهایی است که با خیال راحت می توان چند بار تماشا کرد و هر بار لذت برد؛ یک نمایش قابل قبول از یک گروه جوان، مستعد و آینده دار.
در انتها، برای همه عوامل گروه که برای این اجرا زحمت کشیدند، آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
#تئاتر_خوب_ببینیم
خداروشکر که دوست داشتین خیلی ممنونم ازتون
۰۱ بهمن ۱۳۹۸
ممنون آقای محمدرضا،ممنون از این که تشریف اوردین و ممنون از محبت شما.
۰۴ بهمن ۱۳۹۸
@اروین گالستیان
خواهش میکنم آقای گالستیان عزیز. امیدوارم همیشه موفق باشید.
۰۴ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اسکار بدترین صندلی های تئاتر با اختلاف تعلق می گیرد، به :
در این لحظه، مجری اندکی درنگ می کند تا به زعم خود هیجان لازم را به حضار تزریق کند؛ غافل از اینکه همه برنده این اسکار را می شناسند ... !
مجدد مجری تکرار می کند؛ اسکار بدترین صندلی های تئاتر با اختلاف تعلق می گیرد، به :
تئاتر مستقل تهران ... !
صدای دست، جیغ و تشویق حضار به گوش می رسد.
در هنگام دریافت جایزه، مسئول این تماشاخانه در حالی که از شدت ذوق و هیجان در پوست خود نمی گنجد، سخنرانی کوتاهی انجام می دهد :
بارها مخاطبان تیوال و سایر تماشاگران از صندلی ها ابراز گِله و ناراحتی کردند. این جایزه را حاصل اهمیت ندادن به این نظرات و مقاومت در مقابل آن ها می دانم. در نهایت جا دارد از صندلی های تئاتر مستقل که با آزار دادنِ هر چه بیشتر تماشاگر، ما را در کسب این جایزه یاری دادند، کمال تشکر را داشته باشم.
اگه یک درصد از درآمدشون رو به اینکار اختصاص میدادن،تا حالا مشکل حل شده بود....
۲۷ دی ۱۳۹۸
@محمدرضا دانش
درود جناب دانش عزیز؛ احتمالا هنوز ضرورتی برای انجام این کار ندیدند ... !
۲۸ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشتی برای نمایش خانم آوازخوان کله طاس
امشب، به تماشای این نمایش نشستم. تئاترِ شریفی که "فکر شده و منسجم" روی صحنه می رود و این فکر شده بودنِ نمایش حتی در رِورانس نیز به چشم می خورد؛ به شخصه ایده رورانس این نمایش را پسندیدم. نکته قابل توجه در "نمایش خانم آوازخوان کله طاس" تسلط بازیگران در اجرا و هماهنگی میان تک تک اعضای گروه است و بازیگران به بهترین شکل به ایفای نقش می پردازند. در طراحی صحنه نیز، طراحی تخت جذاب بود.
در بسیاری از نمایش ها کشیدن سیگار توسط هنرمندان در زمان اجرا و آن هم در محیط بسته نمایش باعث نارضایتی مخاطبان می شود. در این نمایش، خبری از کشیدن سیگار نیست و صرفاً عملِ کشیدن سیگار نشان داده می شود که جای تشکر دارد.
سال 96 نمایشی دیدم که برخی از اعضای گروه موسیقی باید چند دیالوگ می گفتند. البته که در اجرای موسیقی بسیار توانا ... دیدن ادامه » بودند ولی در بیان چند دیالوگ ساده بسیار مصنوعی و مبتدی عمل کردند. شاید انتقاد کردن از عوامل موسیقی برای حرفه ای نبودن در بیان دیالوگ صحیح نباشد اما زمانی که چند دیالوگ هم بخشی از نمایش باشد، انتظار می رود که با تمرین بیشتر حداقل تسلطی برای بیان جملات به دست آید. گروه موسیقی خانم آوازخوان کله طاس علاوه بر توانایی در اجرای موسیقی، واکنش های مناسب و جذابی در زمان اجرا به دیالوگ بازیگران داشتند که نشان از تمرین زیاد می دهد. خنده های با نمک یکی از اعضای موسیقی در زمان تعریف لطیفه، مثالی از این مورد است؛ به راستی که خنده، خنده می آورد.
ابتدای هفته متنی برای حمایت از این نمایش نوشتم و با وجود اینکه هنوز موفق به تماشای این اثر نشده بودم، سایرین را به تماشای آن دعوت کردم. امشب که این نمایش را دیدم با جرأت بیشتر، تماشای نمایش خانم آوازخوان کله طاس و حمایت از این گروه تلاشگر و جوان را به همه پیشنهاد می دهم.
جناب آقای مرادی عزیز، شما هم بازیگر خوبی هستید و هم کارگردانی کار بلد؛ مهمتر از آن نشان دادید که خواستن، توانستن است. امیدوارم در ادامه راه حرفه ای نیز با همت و پشتکار مثال زدنی ای که دارید، موفق باشید و در آینده نیز آثار قابل قبولی از شما را تماشا کرده و لذت ببریم.
همچنین، از دیدن وحید هاشمیان دوست داشتنی، با شخصیت و هنر دوست در نمایش امشب بسیار مشعوف شدم. امیدوارم در عرصه مربی گری نیز بسان زمان بازی در تیم ملی فوتبال، درخشان ظاهر شود.
در انتها، برای همه عوامل گروه که برای این اجرا زحمت کشیدند، آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
جناب محمدرضا عزیز ممنونم از حمایت و مهر و محبتتون به من
خیلی خوشحال شدم از نزدیک دیدمتون و حیف که نشد باهم مفصل تر حرف بزنیم
باعث خوشحالی منه که اجرا رو دوست داشتید و صحبت های شما و دوستان عزیزم انگیزه منو برای ادامه مسیر دوچندان کرد
بازم ممنونم از ... دیدن ادامه » تمام مهر و محبتتون که ارزانی من کردید ❤
۲۶ دی ۱۳۹۸
آقای مرادی عزیز؛ شایستگی این حمایت رو قطعا دارید و جملاتی که نوشتم تنها گوشه ای از حس خوبیست که شما و گروه دوست داشتنی "خانم آوازخوان کله طاس" به من منتقل کرد.
بله واقعا حسرت خوردم که سعادت نداشتم مفصل باهاتون بعد از اجرا صحبت کنم اما بی نهایت از ... دیدن ادامه » آشنایی با شما خوشحالم.
امیدوارم خیلی خیلی زود کار ارزشمند دیگری ازتون ببینیم و لذت ببریم و باز بهتون افتخار کنیم❤
۲۷ دی ۱۳۹۸
جناب محمدرضا ❤❤❤
۲۷ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#موقت
چندی پیش متنی در خصوص "حمایت از گروه های جوان در تئاتر" نوشتم که بخشی از آن را بازگو می کنم :
در روزگاری که در سایر مشاغل و حوزه های مختلف، هنوز خبری از اعتماد به جوانان نیست و جوانان تحصیل کرده امیدی به آینده ندارند، آرزو دارم حداقل در عرصه هنر به جوانان پر تلاش و با انگیزه بیشتر توجه شود. شاید استفاده از جوانان در سایر حوزه ها و بخش های مختلف کشور، خارج از توان و اختیار ما افراد متوسط جامعه باشد، اما تماشاگران تئاتر می توانند با اعتماد به گروه های کمتر مطرح و تماشای آثار این عزیزان، به رشد و شکوفایی این گروه از هنر کمک شایانی نمایند. صحبت این نیست که به تماشای آثاری که بازیگران نامی این مرز و بوم در آن ایفای نقش می کنند، پرداخته نشود؛ بلکه صحبت، حمایت از جوانانی است که تنها امید و انگیزه آن ها درخشش در صحنه های تئاتر و نشان دادن استعدادشان ... دیدن ادامه » است. از گروه های جوان نیز متقابلاً انتظار می رود که برای اعتماد، زمان و بودجه تماشاگران ارزش کافی قائل شده و بهترینِ خود را ارائه دهند.
و اما نمایش خانم آوازخوان کله طاس؛
به شخصه هنوز موفق به تماشای این اثر نشده ام اما نظرات مثبت اعضای قدیمی تر تیوال درباره اجرا، این جرأت را به من داد تا چند خطی در حمایت از این نمایش، بنویسم. نمایشی که با هزاران امید و انگیزه و پس از یک سال تمرین به روی صحنه رفت و به دلیل مسائل پیش آمده، اجراهای جمعه، دوشنبه، چهارشنبه و پنج شنبه لغو شد. تخفیف های در نظر گرفته شده توسط عوامل این اجرا نشان از این دارد که فارغ از کسب درآمد، دیده شدنِ تلاش های یکساله برایشان دارای اولویت است؛ لذا پیشنهاد می کنم که به دیدن این نمایش شریف رفته و امیدوارم هفته آینده حمایت درخوری از نمایش خانم آوازخوان کله طاس به عمل آید. به شرط حیات و در صورت امکان، اوایل هفته به تماشای این اثر خواهم نشست و اگر به هر دلیل موفق به تماشای این اجرا نشدم، برای آخر هفته یک بلیت به یکی از اعضای تیوال هدیه خواهم کرد. در انتها، امیدوارم خستگی یک سال تمرین به تن عوامل این کار نمانَد و در ادامه نیز، شاهد آثار ارزشمندی از آنان باشیم.
جناب محمدرضا بزرگوار و عزیز سپاس از حمایت و محبتتون
ممنونم از توضیحات دقیق و درستتون
دقیقا گروه های جوان برای بقا و سرپا ماندن نیاز به دیده شدن دارند و حمایت
و ما از هیچ کدوم از راه های نامتعارف برای دیده شدن استفاده نکردیم جز تلاش و تمرین بیشتر تا ... دیدن ادامه » اثر خودش بتونه راهی برای دیده شدن خودش باز کنه
باعث افتخاره و دلگرمی برای من و گروهم هست ❤
۲۰ دی ۱۳۹۸
@آقامیلاد طیبی
زنده باشید آقای طیبی عزیز
۲۰ دی ۱۳۹۸
باعث افتخاره جناب محمدرضا
۲۱ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد رضا
درباره نمایش کریملوژی i
یادداشتی برای نمایش کریملوژی
امشب، به تماشای این نمایش نشستم. متأسفانه در دوره قبلی اجرا موفق به تماشای کریملوژی نشدم. مونولوگی که بسیار حس و حال خوب هدیه می دهد. متنی قابل قبول در کنار کارگردانی خوب رضا بهرامی عزیز و البته اجرای هنرمندانه آقای رحمتی یکی از بهترین نمایش های سال 98 را برای من رقم زد. طراحی صحنه و لباس، مناسب و به اندازه و طراحی نور، دلنشین بود. کریملوژی، به راحتی از شما خنده می گیرد و به سختی شما را در فکر فرو می برد. شعرهای زیبا که از شنیدن آن سیر نمی شوید و یادآوری تاریخ، تنها جزیی از این نمایش قابل تأمل است.
اما بخش حیرت آور و رشک برانگیز کریملوژی، بازی درخشان و فوق العاده مجید رحمتی است. هنرمند توانایی که این مونولوگ طولانی را به بهترین شکل پیش می برد و انواع و اقسام نقش ها را یکی پس از دیگری اجرا کرده و شما را وادار به لذت بردن ... دیدن ادامه » از تئاتر می کند. کاش مدت زمان این اجرا بیشتر بود تا بیشتر از تماشای مجید رحمتی عزیز، لذت می بردیم.
در پایان نمایش، از رضا بهرامی جمله جالبی شنیدیم؛ اینکه در این شرایط اقتصادی، سیاسی و فعلی کشور باورمان نمی شود که هنوز تئاتر تماشاگر داشته باشد...
در مورد تئاتر هامون باید به برخوردِ خیلی محترمانه، سرشار از انرژی مثبت و همراه با لبخند آقای مسئول تحویل بلیت نیز اشاره کنم.
در انتها، برای همه عوامل گروه که برای این اجرا زحمت کشیدند، آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
#تئاتر_خوب_ببینیم
محمد رضا
درباره نمایش شیر خشک i
یادداشتی برای نمایش شیر خشک
در شب اول اجرا، به تماشای شیر خشک نشستم. گاهاً اجرای شب اول هر تئاتر، مشکلات خاص خود را دارد. شیر خشک، تئاتری سنگین، پیچیده و متفاوت است. تئاتری که شما را گیج کرده و شما را به "خوب دیدن" وادار می سازد؛ درست مثل توضیحاتی که کارگردان کار درباره شیر خشک نوشته است :
"شیرخشک بهانه ای است برای دیدن. دیدن بهانه ای است برای درک ارتباط حرکت بازیگر با اتفاق های همزمان در ساختار اجرا و مقدمه دیدن، عمل خیرگی است. شما باید خیره باشید و از کنار هم قرار گیری عناصر اجرا، اتمسفر دلخواه خود را در ذهنتان بسازید. آنچه که در این اجرا اهمیت دارد، اتفاقی است که شما در ذهنتان ایجاد خواهید کرد و تأثیر این اتفاق روی بدن هایتان، شروع شیرخشک است".
وجود فکر، در ثانیه ثانیه نمایش مشهود است و کارگردان هر آنچه که در ذهن داشته، در این کار پیاده ... دیدن ادامه » ساخته است. در طول اجرا، به این فکر می کردم که چرا نمی توانم یک مفهوم مشخص از کار برداشت کنم و پس از اجرا نیز، برخی از مخاطبان، چنین حس مشابهی داشتند. این امر دو حالت دارد؛ یا کارگردان در انتقال مفاهیم خیلی موفق نبوده است و یا هر کس باید برداشت خاص خود را از این نمایش داشته باشد.
بحث بعدی، موسیقی شیر خشک است؛ موسیقی در تئاتر باید در خدمت کار باشد و به غنای کار اضافه کند. در شیر خشک چیزی که در موسیقی به گوش می رسد، نه تنها کمکی به اجرا نمی کند، بلکه بسیار عذاب آور است.
در پایان، صرف نظر از اینکه این اثر چقدر در ارتباط برقرار کردن با مخاطب، موفق بوده است، جسارت عوامل این نمایش در خلق یک اثرِ متفاوت ستودنیست. به هر حال، امیدوارم سایر اعضای تیوال نیز پس از تماشای شیر خشک، تجربیات و نظرات ارزشمند خود را در این خصوص به اشتراک بگذارند.
خیلی خیلی ممنونیم که تجربه خود را با ما درمیان گذاشتید و خوشحالیم که میزبان شما بودیم.
۱۳ دی ۱۳۹۸
@نگین فیروزمنش
خواهش میکنم خانم فیروزمنش عزیز؛ این رویکرد شما در مطالعه کامنت ها و پاسخگویی قابل ستایش است. موفق باشید.
۱۳ دی ۱۳۹۸
متشکرم جناب.
۱۴ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد رضا
درباره نمایش مانستر i
یادداشتی برای نمایش مانستر
امشب در شب دوم اجرا، به تماشای مانستر نشستم. مانستر، یکی از بهترین نمایش هایی است که در دو ماه اخیر تماشا کردم. جاناتان، ایزابل و مایکل، این خانواده دوست داشتنی به همراه یوتا لحظات دلنشینی را برایمان رقم زدند. لحظاتی که حتی در زمان خنده، به فکر فرو می روید و گاه از خنده های تلخ خود احساس عذاب وجدان می کنید. بازی های قوی و باور پذیر ابراهیم ناییج، علی حسین زاده و ریحانه رضی در کنار کارگردانی خوب آقای کوروش شاهونه یکی دیگر از نکات مثبت مانستر است. طراحی صحنه و لباس نیز مناسب است.
امیدوارم در شب های آتی استقبال درخوری از این نمایش به عمل آید؛ مانستر، شایسته آن است که ظرفیت سالن تکمیل شود. در پایان، برای همه عوامل گروه که برای این اجرا زحمت کشیدند، آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
#تئاتر_خوب_ببینیم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد رضا
درباره مونولوگ نقل مکان i
یادداشتی برای مونولوگ نقل مکان
امشب، به تماشای "نقل مکان" نشستم. برای من که فکر می کردم ارتباط بر قرار کردن با مونولوگ سخت است، تجربه دلنشینی بود. در چند ثانیه اول کار، جوانی را می بینید که مثل کودکی آرام، خواب است اما به ناگاه با جوانی رو به رو می شوید که گویا بمبی در درونش منفجر شده و با انرژی فوق تصور در حال جا به جا کردن مرزهای بازیگری است ...
دست مریزاد امیر شمس عزیز؛ تماشای شما بسیار لذت بخش است. جدا از توان اجرا، آمادگی جسمانی شما قابل توجه بود. با وجود جنب و جوش بسیار، اثری از نفس نفس زدن در هنگام ادای کلمات نبود و با صدایی رسا به خوبی از پسِ متن ثقیل کار بر آمدید. در واقع، نقطه بارز و مثبت این کار، قدرت اجرای امیر شمس بود.
برای چندمین بار از اعضای درجه یک تیوال که نظرات ارزشمند خود را در خصوص این مونولوگ مطرح کردند و باعث شدند من نیز به ... دیدن ادامه » تماشا بنشینم، سپاسگزارم.
محمد رضا
درباره نمایش لرز i
یادداشتی برای نمایش لرز
امشب، به تماشای این نمایش نشستم؛ لرز بعد از سبُکی، دومین کاری بود که در این هفته از آقای داریوش علیزاده دیدم. شاید اولین چیزی که در این نمایش به چشم می خورد، هماهنگی عالی اعضای گروه و بازی های درخشان تمامی بازیگران این اثر است. متن و داستانی خلاقانه که با بازی ها و کارگردانی خوب، تبدیل به نمایشی منسجم شده بود. لرز، پایان بندی مناسبی هم داشت و فارغ از کلیشه های موجود بود.
با توجه به نمایش سبُکی و لرز، داریوش علیزاده جزو افرادی است که در آینده نیز به تماشای آثارش خواهم نشست. برای همه عوامل گروه که برای این اجرا زحمت کشیدند، آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.
ممنونیم از حضورتون و خوشحالیم که لرز رو انتخاب کردید.
۰۴ دی ۱۳۹۸
مرسی از حضورت
۱۳ دی ۱۳۹۸
@فرنیا احمدوند
خواهش میکنم، موفق باشید خانم احمدوند
۱۳ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد رضا
درباره نمایش سبکی i
یادداشتی برای نمایش سبُکی
امشب، به تماشای این نمایش نشستم؛ نمایشی که ارزش یک بار دیدن را دارد. ایده ای خوب در قالب بازی های روان که شایسته تکمیل شدن ظرفیت سالن است. با تماشای این کار، در چند صحنه می خندید و در کل نمایش به این فکر می کنید که زندگی چشم بر هم زدنی بیش نیست ...
برای همه عوامل گروه که برای این اجرا زحمت کشیدند، آرزوی موفقیت های روز افزون دارم.