تیوال الهه هدایتی | دیوار
S2 : 14:06:12
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
الهه هدایتی
درباره نمایش لانچر ۵ i
دبم نیامد نگویم.
لانچر ۵ قصه ی مرگ و زندگی ، شک و تردید...
دست مریزاد می گم تز جانب خودم و ۶ تا از دوستانم که پریشب کار لانچر ۵ را دیدیم. نمایشی که انگار همه چیزش بدون خط کش گذاشتن درست از آب درامده. منظورم پختگی کار بود، تک تک کاراکتر ها رو دوستشون داشتسم چون هم با هم متفاوت بودند و هم به قول دوستان ، دراومده بود، از اون سلشونِ بانمک تا سرگرد ( امیر نوروزی عزیز ) همگی . چیزی که برام توی نمایش جالب بود، این که هم من که خانم هستم خندیدم و بغض کردم و باورش کردم ( سربازی آخه نرفتیم که ما ) هم اقایان. انگار قصه، قصه ی زندگی و مرگ و ادم ها بود.
نورپردازی و صحنه ( یک صحنه است ، بدون تغییر ) در خدمت کار بود، یعنی عکس علیحضرت دقیقا جای درستی است و نور که کم می شود هم نقطه ی درستی از کار. صحنه ای که عبدی مورد بازجویی بود به نظرم عالی بود. تلفیقس از ایجاد رعب و وحشت و توهین ... دیدن ادامه » و تحقیر که امیخته به نفرت و خنده بود. ساکت بودن عبدی ، دل تماشاچی را هم خنک می کند و هم حرصش را در می اورد. مجید یوسفی عزیز چه تلاشی برای دراوردن شخصیت کمالی می کرد. کاراکتری کمتر دیده شده، خواب الود و ترسیده و منگ و گناهکار.. امیر نوروزی هم که کم نمی گذارد در ازار او... انگار این خشونت و تهدید و اذیت چیزی است در ارتش ( اون دوران ) بسیار بسیار روال... این که نمایش در سال ۱۳۵۷ است ، زیرکی نویسندگان بوده یا نه را می سپارم به بقیه دوستان ، بهکزعم من این قصه قابل تعمیم به تمامی دوران هاست...
پی سوده ( سربازی که اخرکار می اد هادی شیخ الاسلامی بازی می کرد ) را هم خیلی خوشم اومد هم از بازی اش که گاملا تفاوت داشت و منحصر بفرد بود، هم با این که کوتاه بود، نقش مهمی در القای مفهومی که می خواست بدهد ، داشت. این که طرف ۲ هفته بازداشتشده بوده چقدر بهونه خوبی بود برای نبودنش. بچه پولدار بودن یک ادم در زمان ۱۳۵۷ با داشتن یک خط تلفن ثابت منزل ، معنا میشده ، ادم می ره تو فکر...
میلاد چنگی را هم در این نقش خوب دیدم، نگاه های خنگش، حالت چانه و لب هاش، خیلی خوب بود، لهجه اش
هچ
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه هدایتی
درباره نمایش پا i
من به عنوان یک کار دانشجویی دوستش داشتم و به جز گرمای وحشتناک سالن نقطه منفی در اجرا ندیدم
بازی نصاب ماهواره عالی دراومده بود،،، زن و مرد متوسط ، طرررلللان هم خوب بود. رورانس نداشت جدا خوشم اومد ، این بازی ادامه داره...
با ۸ نفر از دوستانم دیدیم کار رو و ۵ نفر راضی ۳ تا شاکی بودیم روی لباس و صحنه و نور می شد کار بیشتری کنند. راستی واقعا موقع نشستن ر صندلیها عذاب کشیدیم دیشی
۴ نفر مشسته بودند سر جایمان و می گفتند مهمان آقا نوید هستیم
دوست محترم، ما بلیت خریده ایم... مگر متوجه می شدند عزیزان ...
کار داشت ب دعوا می کشید اصلا...
امیر مسعود، زهره الف، پ.ر، Pegah_art، سمیرا و سپیده این را خواندند
نیلوفر ثانی و زهره مقدم این را دوست دارند
سلام. خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید برای دیدن کار ما. قطعا اگر رفتاری بوده که باعث ناراحتی شما شده از طریق گروه پیگیری میشه. من از جانب گروه و عوامل سالن از شما عذر خواهی می کنم.
۱۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه هدایتی
درباره نمایش لانچر ۵ i
متاسفیم همگی ، برای تماشگری که یک دقیقه قبل شروع نمایش دعوا راه می اندازد و جو سالن دا متشنج می کند و بعد ۴ ۵ تایی بیرون می روند و تمرکز ما و بازیگرا را برهم می زند. پس تفاوت مخاطب تئاتر و افرادی که توی پارک دانشجو دعوای خیابانی می کنند در چیست؟

بگذریم...
شب خوشی با دیدن این نمایش برای من و دوستانم رقم خورد. همه چیز درست و به جا بود. قصه، کشش کافی را دارد، انگار نویسنده مثل اون آشپزی که بدون پیمانه زدن و با سران،شت ادویه را تنظیم می ریزد است. یک درام نمایش واقعی! شخصیت ها کاملا متفاوت، پرداخت شده و مستقل هستند. بازی ها انقدر پخته است که واقعا آدم بعد دیدن نمایش ۱۲۰ دقیقه ای می گوید ۳۰ هزارتومان ارزش گذاری برای این کار شاید اجحاف است. از قصه نمی گویم که دوستان بروند و ببینند
نورپردازی چقدر حرفه ای و در خدمت کار...
صحنه نسبتا خوب...
در کل و در جز بی نظیر ... دیدن ادامه » بودید.
برای منی که خانم هستم و هیچ تجربه ای از فضای پادگان، ان هم ۱۳۵۷ ندارم، بسیار قصه باور پذیر و جالب بود. قطعا اقایا ن هم لذت برده اند ...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای روزهای جدید تخفیف بگذارید که من با دوستانم بتونیم بیاییم.
لااقل ۳۰ درصد وفاداری یا پلاس، یا کیف پول.
ممنون می شم که اجازه می دید همه بتونن تئاتر شما رو ببینن
فرزاد جعفریان و محمدرضا برقعی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه هدایتی
درباره نمایش لانچر ۵ i
چرا هرروز دو ردیف جلو پره
زهره مقدم و الهه فرازمند این را خواندند
خانم هدایتی
این دو ردیف توسط گیشه و گروه نمایش واکذار میشه
۴ روز پیش، جمعه
سالن های تئاتر شهر دو ردیف اولشون همیشه غیر قابل فروشه و در اختیار خودشونه
۴ روز پیش، جمعه
آره ... خیلی بده خب می خواییم ،روهی بیاییم
۴ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شب اول کار را دیدم . متن بسیار به نظرم سطحی بود. منکر بازی خوب نیستم. اما انقدر حوصله سر بر و سطحی بود که وسط کار از سالن رفتم بیرون. تعداد خیلی خیلی زیادی از دوستان که انگار فرهنگ نشستن روی صندلی و دیدن یک نمایش را نداشتند هم در اقصی نقاط سالن دیده می شد. دوست مون موبایلش را دراورده و عکس می گرفت. اون یکی بلند بلند حرف می زد و ... دیر شروع شدن ۴۰ دیقه ای هم مزید بر علت شد که...
سرکار خانم هدایتی
قبل از هر چیز ممنونم از شما بابت اینکه در روز اول نمایش با حضورتون مارو حمایت کردین ❤️ از بابت تاخیر در ورود در کامنت (آقا یا خانم) دلداده بنده عذرخواهی کردم ولی تاخیر حادث شده تا شروع نمایش ۲۸ دقیقه بود نه ۴۰ دقیقه، طبق نظرات دوستان ... دیدن ادامه » سکوت و عدم استفاده از موبایل در حین اجرا ،به واسطه پخش نریشن فرزین محدث(من جمله کامنت آقای فرزاد جعفریان) در وضعیت خوبی بوده،حالا شاید این اتفاق در محدوده صندلی شما اتفاق افتاده باشد که متاسفانه برمیگرده به فقر فرهنگی نسل جدید تماشاگران که به معضلی در تئاتر امروز ما تبدیل شده و ای کاش به اون آدم بی فرهنگ تذکر میدادین.و اما در خصوص سطحی بودن متن اجازه بدین که به شدت باهاتون مخالفت کنم،واقعا نمیخوام از کار خودمون تعریف کنم ولی بازهم استناد میکنم به کامنت های این صفحه سرکار خانم مقدم و جناب جعفریان،هم خانم مقدم هم جناب جعفریان از دوستان تیوالی من هستن ولی تعارفی با من ندارن،کار بد باشه به صراحت میگن،اتفاقا متن خیلی سنگین و عمقی هست،به نظر من شما نتونستین با متن ارتباط برقرار کنین،چون شما دقیقا ۱۹ دقیقه بعد از شروع نمایش،سالن رو ترک کردین(اینقدر دقیق میگم به خاطر اینکه دقیقا ساعتم رو نگاه کردم)واقعا دیدن ۱/۳ زمان یک نمایش زمان مناسبی برای اظهار نظر در خصوص یک کار و زیر سوال بردن اون کار نیست،من به عنوان کوچکترین عضو خانواده تئاتر از شما خواهش میکنم لطفا لطفا حتی اگر کاری رو دوست نداشتین لطفا از سالن خارج نشید،این کار شما ، هم انرژی منفی به سالن میده و هم روح و روان و تمرکز بازیگر رو در لحظه نابود میکنه فقط کافیه یه لحظه خودتون رو جای بازیگر بذارین.بازهم علاوه بر کامنت ها،شمارو ارجاع میدم به صفحه اینستاگراممون و اظهار نظر هنرمندان و اساتید در خصوص متن،کارگردانی و بازیگری و .... کاوه سجادی حسینی و مرتضی آقا حسینی نه تنها من که با هیچکس تعارف ندارن اگر کار رو دوست نداشته باشن به صراحت میگن چون اعتبارشون رو خراب نمیکنن به خاطر یک رودرواسی،من تصورم بر اینه که شاید عوامل محیطی دست به دست هم دادن که باعث شدن که شما از اجرا لذت نبرین و در پایان بازهم ممنونم از شما که مارو حمایت کردین ایشالله در کار بعدی رضایت شما رو جلب بکنیم.
۵ روز پیش، پنجشنبه
بله زحمات زیادی کشیدید و من نظر شخصی ام را گفتم.
۵ روز پیش، پنجشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه هدایتی
درباره نمایش عزازیل i
بار دوم امشب دیدم.
نمی دونم چرا پیام قبلی من نیست
یا برای من نمایش داده نمی شه
مثل دفعه اول و بیشتر حتی لذت بردم. توجه نویسنده به داستانهای اسطوره ای و کهن الگوهای شخصیت برام جالب بود خیلی . ان شالله دوباره تیاتر های خوب از این گروه خیلی خوب ببینم
نیلوفر پیری این را خواند
محمد لهاک (آقای سوبژه) و مهدی رزمجو این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی از ۴ اختلال روان نژندی نیمه حاد... بازی آقای هاشمی عالی بود. خصوصا قسمتی را که دیکتاتورش اذیتش می کرد... پیشنهاد می کنم ، ببینیدش و با جهانی تازه از این آدمها آشنا شید
چیزی که همیشه توی ذهنم ثبت می شه بروشور است. تاریخ دقیق همان روزی که نمایش را می بینی زده و برای من ۱۰ سال و... روز پیش بود و
سپیده و رضا تهوری این را خواندند
مهدی رزمجو و محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه هدایتی
درباره نمایش تردید i
اگر حتما بدانیم سر ساعت آغاز و سر ساعت پایان دارد ، می گیریم بلیتش را. چون گروهیم باید به مترو برسیم
پارسا یزدی این را خواند
زهره مقدم و محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارند
دیشب حدودا تقریبا سر ساعت شروع شد. شاید دو پنج دقیقه..
۲۴ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه هدایتی
درباره نمایش دروغ i
دروغ همیشه بد نیست گاهی لازمه عشقه. گاهی هم دلیل عشق!
الهه هدایتی
درباره نمایش دروغ i
بدون هیچ پیش زمینه ذهنی، امشب کار را دیدم. بازی درخشان افشین آقا هاشمی ، به دلم نشست ... طراحی لباس ( خصوصا برای لوسی الیس واقعا واقعا واقعا بد بود کاش خانم مستوفی پاشنه دار نمی پوشید قدش از پُل بالاتر بود ) اما بقیه کار برام جالب بود. تعلیق و جذابیت نمایشنامه اینقد زیاد بود که تمام مدت با تمرکز به بازی ها توجه داشتم. مفهوم دروغ ، دورویی، حقیقت، حاشا! مصلحت! مراعات و... باهم خیلی آمیخته بود و با دیالوگهایی که پیش می رفت کاملا یک متن پرسشی بود که مخاطب را با یک دو سه و چند سوال درگیر می کرد و مثل اون نمایش یک ساعت در ارامش ( از زلر ) از جایی شروع می شد و کم کم اوج می گرفت و بعد هم موضوع خیانت و روابط جنسی و احساسی بود... گروه، سعی کرده بود نش ها و دیالوگ ها به نحوی باشد که بشود مجوز گرفت، ( به قول دوستان ایرانیزه کردن برای عبور از موانع مسیر ! )
این جمله که مسولیت ... دیدن ادامه » دعوای زن و شوهرا به عهده ی گروه نیست چقدر با مزه بود.
طنز جالبی که بازی افشین هاشمی و متن نمایش داشت خیلی تناشاچی را مجذوب می کرد.
آرزوی موفقیت برای گروه دارم....
درود
به نظرم تو قضیه پاشنه بلند تعمدی بود که می‌خواست تسلط رو نشون بده (البته که بسیار باسمه‌ای).
۰۴ تیر
⁦◉‿◉⁩
باسمه ای!
۰۴ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کاش تهران اجرا بشه
رضا یزدانی پدرام و سما قوام‌زاده این را خواندند
محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارد
*هم
۰۴ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عجب عذاب الیمی است دیدن این نمایش ... امیدوارم پیام من پاک نشود
. مدتها بود در تیاتر ، اسن قدر توهین به شعور مخاطب ندیده بودم. تمام مدت فکر می کردم اگر زلزله یا خداااای ناکرده آتش سوزی شود اسن سیصد نفر چه برسرشان خواهدآمد. درتاریکی مرگ همه حتمی است. اصلا و ابدا ارزش ندارد عمر و پول برای این کار بگذاریم.
منی که آسم دارم این قدر اذیت شدم که خدا بداند. از بازی های ضعیف که نگم براتون و متن چرمشیر را که خراب کرده بودند... واقعا تاسف می خورم از این همه افراد که به دسگران نمی گویند که نروید این کار را ببینید...
معرکه گرفتن سیما تیرانداز افتضاح بود رضا یزدانی هم که صداشون در نمیاد لااقل دلمان خوش باشد که کنسرت اومدیم...
دوستش داشتم با این که قصه کاش که بهتر پرداخت می شد. آخر قصه ول بود. بازی ها و صحنه و دیالوگ ها یادآور خاطرات قدیم بود که دوستش داشتم اما مثلا یک تسبیح که دو نفر دست می گیرند دلیلی نشد برای دزدی و آخرش هم معلوم نبود چی شد. در کل امتیاز سه به خاطر طراحی لباس و موزیک و صحنه. کار خانوادگی است می توانید با خانواده و حتی دوستانی که اهل تیاتر نیستیند ببینید و کِیف کنید
وقتی تفنگ دست یه دیوونه می افته همه می ترسند...
من کلیت قصه را و آن مفهومی که در باب تباه کردن زندگی دیگران با یک فضولی، و این که شوخی نکنیم با هرچیزی، را خیلی خیلی دوست داشتم. بازی ها پخته بود . بازیگر خانم رو من ماه پیش تیاتری دیده بودم از ایشان به اسم من زن هستم که اصلا خوب نبود و این جا خیلی خوب بودندو کارگردانی کار به نظر بازی های متفاوتی نشان می دهد.
چرخ هایی که سالهاست بی دلیل می چرخند .... شاید بهتر است برای زنده موندن یک جماعتی بگذاریم تا بچرخند...
توی فضای تماشاخانه یک دوچرخه را سر و ته آویزان کرده اند خیلی باحال و خوشگله
۲۹ خرداد
درود , اگر با این مفهوم ارتباط برقرار کردید و دوست دارید بهتون پیشنهاد میکنم فیلمهای سه گانه انتقام و مخصوصا فیلم old boy از سینمای کره جنوبی رو از دست ندید که شاهکاره این ژانر هستند
۰۳ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی نمایش را دوست داشتم. بازی آتیلا پسیانی و بابک حپیدیان و بقیه بازیگرها بسیار عالی بود
چیزی که خیلی خوب بود سازه ی خیلی خیلی جالبی برای صحنه بود ، نورپردازی و طراحی صحنه اش واقعا عالی بود. مطمئن هستم افرادی که ستاره های کمی داده اند به نمایش آن را ندیده اند. با این اوضاع اقتصادی افتضاح ، که هرچیزی قیمتی دارد، دیدن کاری در این حد آن هم در تالار وحدت باید قیمتش را داشته باشد. آقای ثروتی هم حتما بهتر از همه می دانند که مخاطبان خودشان را دارند و کسی که بخواهد کار ایشان را ببیند باید هزیته کند. برخی از دوستان حاصرند ۱۰ تا کار افتضاح دانشجویی بروند ببیند اما تا یک کار فاخر را می گویند ۱۶۰ تومن کمپین راه می اندازند که نبینید.
بهر حال ما که عشق کردیم و بدانید از دستتتان رفته
راستی بالکن هم بنشینید خوبه ها کل کار بالا اجرا میشه
الهه جون امیدوارم کردی :))❤❤
۲۷ خرداد
اتفاقا خیلی ها طرفدار تئاترهای دانشجویی کم ادعا و خوب هستن.
۲۸ خرداد
"آقای ثروتی هم حتما بهتر از همه می دانند که مخاطبان خودشان را دارند و کسی که بخواهد کار ایشان را ببیند باید هزیته کند"

پس هزینه کنید و لذت ببرید :) ولی تیکه بار بقیه نکنید
مثه اتهامات نابجایی که تو نظر دیگتون راجع به خانه موزه با بی‌اطلاعی مطرح کردید!
۲۹ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الهه هدایتی
درباره نمایش آپارتمان i
چقدر بد که پیامی که می گذاریم پاک میکنید....
۱ساعت تاخیر داشته اسن گروه و من واقعا اذیت شدم...
وقتی نوشتم پاک کردید....
زهره الف و رضا غیوری این را خواندند
درود بر شما
سرکار خانم هدایتی، نوشته‌ای از شما پاک نشده است، احتمالا نوشته شما ارسال نشده است.
با سپاس
۱۹ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فقط بخاطر یک دقیقه دیر رسیدن در سالن را بستند و من و دوستم را راه ندادند
در همین سالن نوفل لوشاتو، پریشب نمایش اپارتمان با ۵۰ دقیقه تاخیر از ساعت ۲۱و ربع ، ساعت ۲۲ شروع شد. وقتی تنظیم می کنی نیم ساعت قبل برسی و روزجمعه این ساعت (۶ عصر ) نمیرسی و راهت نمی دن اونم بخاطر فقط یک دقیقه...
بعد خیلی نمایش ها می شه میبینی بعد یک ربع از شروع ۱۱ نفر میان داخل
....
قطعا اتفاقی که توی سایر نمایش ها می افته غلط هست.
قبول دارم وقتی مجموعه ای تمام نمایش هاش تاخیری بیشتر از ده دقیقه دارن، مخاطب برای احترام به خودش ترجیح میده 10 دقیقه دیرتر برسه تا مدت زمان کم تری رو منتظر بمونه، ولی با این حال نمیشه بخاطر منظم بودن یک ... دیدن ادامه » گروه اجرایی خرده گرفت ❤️ ❤️
۱۰ خرداد
سلام تاخیر در شروع اجرا دیگه نهادینه شده ، یعنی اگه کاری سر موقع شروع شه باید توی کتاب گینس ثبت بشه، همچین اتفاقی خیلی نادرِ
۱۱ خرداد
موضوع اینه که سالن ها فقط خودشون مهم هستند
اگر بعدش اجرای دیگه باشه سر ساعت شروع میشه
اگه نباشه دیر وقت شروع میشه
اصلا هم تماشاچی براشون مهم نیست
۱۱ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چقدر سالن خانه انتظامی بد هست. یک دونه صندلی نداره کسی که کمی زودتر رسیده بشینه
اخه چرا این مدلی رفتار میشه با مخاطبی که بلیت گرفته از اون سر شهر اومده!
واقعا متاسفم
یعنی شما سه دقیقه زودتر هم برسی باید بیرون تو کوچه بایستی
من یکبار رفتم لابی داشت، حیاط و کافه داشت.
۰۸ خرداد
خانم هدایتی من یه سوالی دارم:

مگه سالن‌های تیاتر دیگه‌ای که تشریف می‌برید غیر از اینن؟؟
مشخصا به تعداد افراد نه می‌تونن صندلی بذارن و نه می‌ذارن..خانه موزه هم متناسب با ظرفیت و تک‌سالن بودنش یه نیم‌طبقه برید پایین صندلی داره، کافه هم داره، حیاط ... دیدن ادامه » هم داره که فضاش به اندازه کافی هست..توی حیاط هم روی لبه سنگی باغچه می‌شه نشست..
بحثم طرفداری یا چیزی نیست، بحثم اینه سالنی که انقد خودش به خاطر مسیر و لوکیشن مهجور هست رو با یه بار رفتن و اطلاعات غیردقیق مهجورتر نکنیم

ببخشید قصد جسارتی در کار نبوده و نیست :)
۰۹ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید