تیوال الیاس نوبری | دیوار
S3 : 01:16:25
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
آخه چرا باید نمایشی با حضور تنها دونفر با زمان کمتر از یک ساعت در مجموعه تئاتری نوپا نزدیک به ۵٠ هزار تومن قیمتش باشه؟!‌ واقعا معیار قیمت‌گذاری ها چیه؟ آیا نظارتی هست؟ تا کی شاهد بالا رفتن تصاعدی بلیط‌ها باید باشیم؟
جناب نوبری عزیز مدتهاست شاهد قیمت‌گذاری غیرمعقول نمایش‌ها هستیم و متأسفانه به دلیل اینکه نظارتی وجود نداره،گروه های نمایشی نهایت سوءاستفاده رو از این موضوع می‌کنند.
به شخصه با دیدن این دست قیمت گذاری ها، ارادتم به جناب محمد رضایی راد بسیار بیشتر ... دیدن ادامه » از گذشته شده و قدردان ایشون هستم که انقدر دغدغه مند، برای مخاطبانشون احترام و ارزش قائل هستند.
۲۳ تیر
نماینده گروه اجرایی اگر سالن پر می شد باز هم این همه تخفیف های مختلف وجود داشت؟!
اگر از روز اول قیمت رو منصفانه تر در نظر می گرفتید احتیاجی به هیچ نوع تخفیفی هم نبود
۲۳ مرداد
شما قطعا از وضعیت سالن ما اطلاعی ندارید که قبل از این پر بوده یا نیمه پر ... این تخفیف صرفا برای احترام به نظر عزیزان اعمال شد و نه جذب مخاطب بیشتر وگرنه قیمت منصفانه ی بلیت چیزی ست که از اول اعلام شده و این با یک‌ حساب و کتاب ساده قابل بررسیه ...
۲۳ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الیاس نوبری
درباره فیلم ایکس لارج i
جدی جدی دیگه در سینما رو باید گل گرفت... دوستان رو فقط ارجاع میدم به پوستر فیلم و نگارش لارج به انگلیسی ...
یعنی نمی‌دونم چی بگم! زبان قاصره
۱۲ تیر
همه چى این فیلم باید به همه چیش بیاد دیگه :)
۱۲ تیر
ترکیب شریفی نیا ، سحر قریشی ، بهاره رهنما..عمق فاجعه ست..
۱۲ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همیاری عزیز ترتیبی بدهید که بشود کامنت ها را لایک و یا به آنها ارجاع داد (پاسخ به کامنتی خاص). کار سخت و پیچیده ای هم نیست و باعث بهبود تعامل کاربران می شود. با احترام
اول مخالف این بودم، به این دلیل که نشه شبیه شبکه‌های اجتماعی
الان البته خودم مخالف اون مخالفتم
۱۱ تیر
به زودی با نسخه تازه تیوال و امکانات پیشرفته و گسترده که حاصل کار طولانی و شبانه‌روزی‌است روبرو می‌شوید که امیدواریم نظر مساعد شما و کاربران عزیزمان را جلب نماید که برعکس آن‌چه فرمودید توسعه فنی، اولویت شماره یک ماست، اما دقت نمایید پروژه تیوال بزرگ ... دیدن ادامه » بوده و فازهای توسعه آن زمان‌بندی خود را می‌طلبد.
۱۱ تیر
سپاس از زحمات شما امیدوارم شاهداین تغییرات باشیم.
۱۱ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الیاس نوبری
درباره نمایش فرشته تاریخ i
عمرتان دراز جناب رضایی راد که در این دوران هنرفروشی و سلبریتی پروری همچنان سمبل هنر متعهد به خصوص در عرصه نمایش هستید. کم نمی فروشید و در جمله جمله و صحنه صحنه آثارتان پیامیست برای کسانی که هنوز دل در گرو اندیشه و خرد دارند. به باورم آیندگان بیشتر و بهتر شما را خواهند شناخت و تلاشتان برای زنده ماندن هنر متعهد و راستین را ارج خواهند نهاد. نامتان در کنار بزرگان هنر و ادبیات این سرزمین خواهد درخشید...
الیاس نوبری
درباره نمایش قهوه برزیلی i
صحبت های کارگردان نمایش در اجرای پایانی رو امروز دیدم و بسیار دردناک بودن. اابته باید صحبت گردانندگان این سالن رو هم شنید اما به نظرم اینکه کارگردان مجبور بشه خودش برای هنرمندان میهمان بلیط تهیه کنه اون هم با توجه به گنجایش کم این سالن امری غیرمعمول و خارج از عرف هست. باز هم منتظریم سالن در این مورد واکنش به تا بشه کامل در مورد اتفاقاتی که منجر به این وصعیت شده قضاوت کرد...در کل این سالن برای نمایش اصلا وضعیت مناسبی نداره و باید فکری به حال بازسازیش بشه
هنرمندان فقیرند که کسی باید براشون بلیط بخره؟!
۰۵ تیر
فقیر نیستند جناب فدایی به گفته کارگردان میهمان بودند
۰۵ تیر
البته این یک روال مربوط به همه سالنهاست آقا کارگردان یا تهیه کننده بلیط میخره اما دست آخر در واقع یه درصدی رو سالن دار بر میداره و الباقی بر میگرده
۰۶ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فوق العاده سطحی و مبتذل با اینکه با دعوت و اصرار یکی از دوستان به دیدن نمایش رفتم و بهای بلیط رو خودم نپرداختم بابت تک تک ثانیه های دیدن این نمایش متاسفم..
الیاس نوبری
درباره فیلم سرخپوست i
فیلمی که با وجود حفره‌های فیلمنامه که دوستان اشاره کردند همچنان سرپاست و جای خالی فیلم‌های داستان‌گو رو در سینمای ایران که از دوطرف فیلم‌های کمدی سخیف از یک سو و فیلم‌های اصطلاحا اجتماعی فرهادی طور از سوی دیگه در حال جر خوردن هست کمی پر می‌کنه... در مورد سکانس آخر هم که دوستان به شدت باهاش مشکل داشتند به نظرم بسیار معقول بود و هر پایان دیگری به کار به شدت لطمه می‌زد.
اصلا ارتباط برقرار نکردم و تنها سردرد و اعصاب پریشان حاصل این فیلم برای من بود که نه عشق داستان گرفته بود نه جنایتش. خانم آبیار مثل همه کارهای دیگه همچنان میخواد با بازی با احساسات توجه مخاطب رو جلب کنه و علی رغم زحمت و تلاش زیادی که برای فیلم صورت گرفته بود از نظر من فیلم هدرفته ای بود که صرفا هیاهو داشت و دیگر هیچ...
یه یادداشتی آقای معززی‌نیا براش نوشته، خیلیییی دقیق و خوبه
۲۹ خرداد
علی جان نمونه ی بارز دیگه این مدل سینمای لوکس تو خالی فیلم های اخیر بهرام توکلی است مثل غلامرضا تختی واقعا متاسف شدم که میبینم فیلمسازی مثل بهرام توکلی که اصلا به خاطر فیلمنامه های پیچیده اش به سینمایش علاقه مند شدم این روزها تبدیل شده به یه تکنسنین ... دیدن ادامه » صرف و قرار است قصه ای سرهم بندی شده ای که البته سفارش گرقته شده را با مهارت های تکنیکی و سی جی آی به اثری مرعوب کننده تبدیل کند متاسفانه سینمای ما که مسیر درستی در پیش رو ندارد فیلمسازها را هم به مسیرهای کج و معوج میکشاند. یکی میشود کمدی ساز بساز بفروش یکی هم میشود تکنسینی که پلاستیک فیلم را زرق و برق می دهد.
۳۰ خرداد
انقد خوب توضیح می‌دی ایمان جان، که نمی‌تونم وقتی می‌خونم بی‌جواب رها کنم کامنت‌هات رو
دقیقا همینطوره که گفتی..تازه من (و فکر کنم خودت نیز) طرفدار توکلی بودیم و هستیم..و اینکه تازه من تختی رو دوس داشتم، اما اون کارای قبلی و متن‌های خوب قبلی توکلی کجا ... دیدن ادامه » و این داستان باسمه‌ای تختی کجا
دقیقا مسیر سینما داره همه رو می‌بره تو بیراهه..من البته سلیقه مخاطب رو هم دخیل می‌دونم، که کاملا یا کتگوری یکی که گفتی رو می‌خواد یا کتگوری دوی تکنیکی و لاغیر
می‌ره که بخنده یا می‌ره که مرعوب شه
۳۱ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الیاس نوبری
درباره نمایش هفت دقیقه i
در آخرین شب نمایش موفق به دیدن کار شدم و به شدت به دلم نشست. تم اثر یادآوری بخش ١٢ مرد خشمگین سیدنی لومت بود که البته مضمون متفاوت و بسیار به روزی رو سعی داشت بیان کنه. ای کاش روزی بیاد که هیچ کدوم از ما در برابر ظلمهای هرچند کوچکی که به ما میشه کوتاه نیایم و جلوی کراواتی ‌های! حروم زاده ایستادگی کنیم...
در روزهای کم فروغ تئاتر چشمانمان به دیدن اثری که پس از مدت‌ها باعث آشتی مجدد با پرده نقره‌ای شد، روشن گشت. اثری سراسر بغض و لبخند، ملغمه‌ای عجیب از شیرینی و تلخی و امیدی که همچنان گریبان ما را گرفته و ول نمیکند. تکرار مدام این شعر حزن انگیز در روح و تنم که....
عمری دگر بباید بعد از وفات ما را
کاین عمر طی نمودیم اندر امیدواری...
به واقع چه اتفاقی می افتد که مخاطب نگون بخت تئاتر تن به هر شرایطی برای دیدن یک اثر می دهد. در روزهای اخیر شاهد فروش بدون منطق خارج ظرفیت برای معدود نمایش‌های قابل تحمل تئاتر هستیم به طوری که مخاطب تا پیش پای بازیگر روی زمین نشسته و در شرایطی اسفناک شاهد نمایش است. فقط تصور کنید در چنین شرابطی رخداد غیرمترقبه‌ طبیعی و غیرطبیعی رخ دهد. در این صورت چه فاجعه ای در انتظار افراد حاضر در سالن خواهیم بود که شاید تا سالها نقل محافل باشد...
به شخصه این ارزش را برای خود قائل بوده ام که هیچگاه نمایشی را حتی نمایش‌هایی که عنوان پرطمطراق شاهکار بر آن گذاشته شده را به عنوان خارج از ظرفیت به تماشا ننشسته‌ام و به باورم مخاطبی که اجازه می دهد فله ای وارد سالن‌های بی کیفیت و بدون هیچ امکان نجاتی در صورت بروز اتفاقی باشد شایسته هر برخورد دیگری همچون افزایش سرسام‌اور ... دیدن ادامه » بلیط، افت فاحش نمایش‌ها و برخورد توهین آمیز مسئولین سالن‌های محترم‌! نمایش نیز هست... بیایید برای خودمان احترام قائل شویم.
سلام به دوستان تیوالی. واقعیتش اخیرا تعداد نمایش هایی که می بینم به شدت کم شده و فکر می کنم برای خیلی از دوستان هم همین طور باشه. دلایل مختلفی هم باعث این اتفاق بوده که از نظر من مهمترینش وضعیت اقتصادی و معیشتی همراه با افزایش قیمت بلیط نمایش ها و از سوی دیگه افت کیفیت نمایش های موجود بوده. به همین خاطر نظر سنجی رو ترتیب میدم و خوشحال میشم دوستان مشارکت کنن تا شاید دلیل اصلی اوضاع اسفناک این روزهای هنر نمایش رو در این جمع دوستدار و حامی تئاتر بدونیم.
» تا ۴ پاسخ




دو گزینه ی افزایش قیمت و کیفیت نمایش ها هر دو شون متهم های ردیف اول هستن :)))
۲۴ دی ۱۳۹۷
کاملا با دوستان موافقم تعداد زیادنمایشها و رقابتی که برای زودتر به اجرا رسوندن کارها بدون تمرین کافی شاهد هستیم هم بشدت در عدم اعتماد بیننده برای انتخاب نمایش تاثیر گذار بوده و واقعا خود من چندتا کار ناشناس تر و دیدم و بعدش ترجیح دادم تا مدتی بدون تحقیقات ... دیدن ادامه » کافی بی خیال تئاتر دیدن بشم, قیمتها هم که بی منطق بالا هستن (بی منطق چون سالن خالی با بلیت گرون بجای سالن پر با بلیت ارزون اصلا توجیه پذیر نیست). از همه مهمتر نبودن جایگاهی برای معرفی نمایش در حال اجرا به مخاطبانه چون الان نمایش دیدن شده هندونه در بسته و انگار به شانست بستگی داره که کار خوب ببینی یا بد.
۲۵ دی ۱۳۹۷
هر روز میام سایت تیوالو بالا پایین میکنم نظرارو میخونم نقدارو میخونم ولی یه کاری ک ارزش دیدن داشته باشه رو پیدا نمیکنم وقتی هم که کار خوب میاد جیبم میگه اینم ولش کن رفیق
۲۵ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الیاس نوبری
درباره اپرا-تیاتر هفت شهر عشق i
با این قیمت بلیط خود مرحوم عطار هم زنده بود اندرخم‌ کوچه می‌موند و بیخیال هفت شهر عشقش می‌شد ما که جای خود ... مرزهای قیمت‌گذاری روز به روز جابه‌جا می‌شه و شاهد نرخ‌های عجیب‌تر هستیم و ظاهرا توقفی هم در کار نیست...
بهر صورت بدعتی بود که قشر بورزواهای بینوایان کاشتند و بعید به نظر می رسد که این دانه خشک شود تازه مزه کرده باید انتظار این را داشت که مرگز هنرهای نمایشی و یا دولت از این به بعد به دانشجویان و علاقمندان وام بدهد با اقساط کوتاه مدت و بدون بهره برای دیدن ... دیدن ادامه » این تاترها.
۰۵ دی ۱۳۹۷
بعد از کار های آقای پارسایی.دیگه کارگردانای تئاتر یاد گرفتن ستاره های سینما رو بیارن رو صحنه پول بیشتری در بیارن.
۰۵ دی ۱۳۹۷
اخبار ضدونقیضی از توقیف یا توقف نمایش منتشر شده واقعا معلوم نیست در عرصه تئاتر کشور چه خبره و چه اتفاقی داره میافته و کیا در این عرصه تصمیم گیری و سرمایه گذاری می کنن و نهایت این جریان به چه سمت و سویی میره... خدا به خیر کنه...
۰۵ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با اینکه اجرای قبلی رو دیده بودم واقعا افسوس می خورم که به دلیل مشکلات شخصی این اجرا رو نتونستم ببینم. از خوندن نظرات پر شور و عشق مخاطبان لذت می برم و امیدوارم بیشتر شاهد تکرار این حجم از شوق و تعاریف زیبا باشیم و نه فقط چند کار محدود در طول سال...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این روزها با این افزایش قیمت بلیط نمایش‌ها آدم به جای اینکه دنبال دلیلی برای دیدن تئاتر باشه دنبال بهانه‌ای برای ندیدنه... قربونش برم دیگه تخفیف‌های وفاداری و دانشجویی و غیره هم کم کم داره جمع میشه که ما کامل خیالمون راحت شه... ممنون از متولیان فرهنگی و گردانندگان سالن‌های محترم! که بدون توجه به قشر متوسطی که روز به روز بیشتر زیر خطر فقر فرو میرن، ساده ترین کار رو در افزایش قیمت بلیط می‌بینند و روزانه درصدی روش می‌کشن. سالن مجلل! اسپیناس پالاس پیشکش کم کم دیدن نمایش تو ایرانشهر هم داره آرزو میشه. این وضعیت تا کجا می‌خواد ادامه پیدا کنه،‌الله اعلم...
وای دقیقا منم همش دنبال به بهونه ام که نمایش از لیستم حذف کنم،همش میگم با فلان قیمت ارزش نداره برم برگردم. واقعا اوضاع رو مخیه..
۱۲ آذر ۱۳۹۷
توی تابستون تنها تفریحم تئاتر بود
این روزها وقت ندارم همون یک ذره وقت آخر هفته هم که دارم و نگاه لیست تئاترها می کنم همزمان حسابمم چک می کنم و به شهریه ی ترم بعدی دانشگاه فکر می کنم ،بی خیال میشم و کتاب درسی باز می کنم و درس می خونم که دانشگاه رو تمام کنم ... دیدن ادامه » و به تماشای تئاتر دیگه فکر نمی کنم ،تابستون گرونترین تئاتر توی ایرانشهر ۵۰ تومن بود و برای یک بار ارزش دیدن داشت ... الان نگم بهتره
برم درسم رو بخونم که دانشگاه فقط تمام بشه D:
۱۳ آذر ۱۳۹۷
واقعا متاسفم خانم قاسم نژاد... برای خیلی از کسایی که تئاتر تنها تفریحشون بود وضعیت همینه...
۱۳ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الیاس
درباره نمایش زندگی در تیاتر i
اجرا ویژه در ساعت زودتر لطفا!!
آقای نوبری عزیز، یه شبه دیگه جورش کنید برید یه شب رو ولو یکم دیر :)
۰۷ آذر ۱۳۹۷
ایشالا که این اتفاق بیافته خانم لیلی ئیون...
۰۷ آذر ۱۳۹۷
قطعا
۰۷ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به شخصه از خوندن نقدهایی منفی نمایش بینوایان و سیل تقاضا برای فروش بلیط‌های خریداری شده حس رضایت شیطنت آمیزی می‌کنم. به واقع باید این روند غلط خرید بلیط به هزینه گزاف برای نمایشی که مانند هندوانه سربسته است، آن هم یک ماه قبل از نمایش باید متوقف شود و امیدوارم مخاطبان به صرف مشاهده چهره‌های سینمایی و سلبریتی‌ها عنان از کف نداده و سیل تقاضا برای خرید و سولدآت کردن سانس‌های نمایش را دیگر شاهد نباشیم...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الیاس نوبری
درباره نمایش سیزیف i
گفتنی‌ها در مورد نمایش گفته شده است و نکته‌ای نیست که بتوان در تعریف و تمجید از کار به آن افزود فقط تعجبم از نقد دوستانیست که نبود داستان مشخص و متن منسجم را محور نقد قرار داده اند. دوستان گرام سبک کار نیمه پرفرومنس بود که تاکید بر هنر بازیگری و توان اکت و بیان احساسات متناقض اگزجره و بازی پینگ پونگ وار میان بازیگرانش محور کار بود نه لزوما بیان قصه وار داستانی و اگر انتظار داشتید که از ابتدا تا انتها شاهد داستانی خطی باشید و شاید در انتها به خواب! بروید خب طبعا کار مناسب شما نبوده است و نمایش درستی را برای دیدن انتخاب نکرده‌اید.
و کلامی با بازیگران نمایش که پیش چشمان بهت‌‌زده ما زاییدند و کشتند... جناب گرجی بی‌نظیرید و حقیقتا برای من در این نمایش در قامت هیث لجر در شوالیه تاریکی درخشیدید. خانم مولایی! لذت توام با رنجتان مدام باد و در هیاهوی چهره‌های ... دیدن ادامه » توخالی صحنه‌های لاکچری راهتان پر رهرو ... حقیقتا انتظار ما از بازی در تئاتر را بالاتر بردید و شاید باید مدتها منتظر ماند تا بار دیگر بازی‌هایی در این سطح را بار دیگر بر صحنه دید...درود برشما!
یکم پاراگراف اولتون رو قبول ندارم :) نمایش، نمایش خوبیه قطعا، من خودمم خیلی نکات مثبت توش دیدم و دوست دارم ولی پاراگراف اول شما و بازی با لغات که نباید مانع دیدن ایرادها بشه...چون واقعیت روایت خطی ربطی به بی سرانجام بودن ارجاعات متن و انسجام نداشتن نداره

بهر ... دیدن ادامه » صورت نظر شما محترمه دوست عزیز :) ولی جمله نهایی پاراگراف اولتون یکم بی احترامی به نظر بقیه اس، خودم رو عرض نمیکنم
۲۱ آبان ۱۳۹۷
جناب نوبری بزرگوار اگر شما از نقدهای غیر منصفانه دلخور شدید به همون میزان حق به دوستان که کار رو دیدن و مورد هجمه قرار گرفتند هم بدهید , تماشاچی عام یکبار دیدن این کار برایش کافیست و تماشاچی خاص چندین بار باید این کار را ببیند , برداشت شما از این جمله چیست ... دیدن ادامه » ؟ یعنی هر کسی که کار را نپسندید متوجه عمق اثر نشده و نفهمیده چه شده, این دیالوگ منصفانه است ؟!!!!
البته دلخوری شما در کلمات ابتدایی نقدتان قابل لمس است , ما برای خوابیدن !!در انتهای کار به دیدن نمایش نرفته بودیم دوست عزیز , هر چند انقدر فریاد میزدند که اگر میخواستیم هم نمیتوانستیم!!!!!
۲۱ آبان ۱۳۹۷
جناب حامی عزیز دوستانی که کار رو دیدند و نپسندیدند کاملا محق هستند نظرشان را به اشتراک گذاشته و نارضایتی خود را فریاد بزنند. روی سخن بنده با بزرگوارانیست که به هر دلیل از کار خوششان نیامده اما ایراد بنی اسرائیلی از کار می‌گیرند. دوست عزیز بپذیرید که ... دیدن ادامه » این نمایش جز کارهای خاص طبقه‌بندی می‌شود و به احتمال بسیار زیاد مخاطب عام نمایش ارتباط چندانی با کار برقرار نمی‌کند. البته مخاطب خاص تئاتر بودن هم افتخار خاصی نیست که برای عده‌ای ثقیل و توهین آمیز باشد. به هر حال نمایش با احساسات و روحیه‌های لطیف سازگار نیست و افرادی که برای حضور در گردهمایی رومانتیک و آرام برنامه‌ریزی داشته اند قطعا سرخورده و پشیمان خواهند بود و کاملا حق نیز دارند و بهتر است قبل از دیدن نمایش در مورد سبک و محتوای کار اطلاعات لازم را کسب کنند که شبشان خراب نشود ...
۲۱ آبان ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الیاس نوبری
درباره نمایش بینوایان i
خوشبختانه یا متاسفانه ظاهرا دوستان تیوالی هنوز کار رو ندیدند که بالاخره نقدی و سخنی در باب این نمایش پر حرف و حدیت بشنویم!
لیلى شجاعى، سپیده و عطیه عابدین این را خواندند
آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارد
شاید هم نمی‌خواستم برژوا بحساب بیان
۲۹ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با احترام به نقادان عزیز، نظراتی که با عبارت "بهترین و یا بدترین نمایش..." شروع می شوند از نظر حقیر فاقد اعتبار هستند و به شخصه از ادامه خوانش نظر انصراف میدهم. زیرا به باورم از همان آغاز این نشان را می دهد که نظردهنده محترم اسیر غلیان احساسات گذران پس از دیدن نمایش گشته است و بی شک اگر اندکی صبر کند نظرش در باب نمایش مذکور تعدیل خواهد شد و منصفانه تر در مورد اثر نظر خواهد داد. لذا پیشنهاد می کنم دوستان عزیز ساعات نخست پس از مشاهده اثر را صرف اندیشه در باب آنچه دیده اند نمایند تا خطر ارائه نظرات غلوآمیز و آمیخته با هیجانات گذار از سر بگذرد و نظر مفیدتر و مثمرثمرتر در مورد کار را ثبت نمایند...
آقای نوبری عزیز بااینکه روش من هم نزدیک به شماست اما فکرمیکنم ذات هنر در وهله ی اول همین شور و ارتباط هیجانی واحساسی ست که با مخاطب برقرار می کنه .. و بنوعی حس یافت هست تا درک و اندیشه ... ادارک و تفکر در مراحل بعدی رخ می ده که شاید برای هرمخاطبی رخ نده چون ... دیدن ادامه » اصولا فقط بدنبال همون شور و هیجان و احساس اولیه ست که ازیک اثر هنری میگیره .. بنابراین به نظر میاد کمی غیرمعقول ست که چنین نظریاتی رو "فاقد اعتبار" بدونیم هرچقدرهم که شاید در پشت پرده ی این اظهار نظر هیجانی، واقعا حسی نباشه و صرفا یک تبلیغ باشه اما چون چنین مواردی هم بطور واقعی احتمال وقوعش زیاده فکرمیکنم باید برای ون نظرهاهم حدی قائل شد..
۱۲ آبان ۱۳۹۷
ممنون از نظر شما خانم ثانی. درست می فرمایید به هر حال بخشی از لذت همون حس و هیجان ناشی از دیدن یک اثر هست اما وقتی در فضای عموی حرفی رو به عنوان نقد اشاعه میدیم به باورم باید تا حدی خالی از اون هیجانات اولیه باشه تا خواننده نظر رو پس نزنه. و البته نمیشه منکر ... دیدن ادامه » تبلیغ کار هم شد که واقعا این روش مناسبی برای تبلیغ اثر نیست و بیشتر ضدتبلیغ هست.
۱۲ آبان ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید