تیوال عماد سالکی | دیوار
S2 : 02:08:07
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
در ابتدا باید بگم که یه نمایشی با کلی فاکتورهای عالی و تئاتری ، خصوصا که در دوره ای هستیم که ماهیت اصلی تئاتر فراموش شده و به حاشیه ها بیشتر توجه میشود تا به بطن خوده کار تئاتر . نمایش تنهایی پرهیاهو یکی از اون نمایش هایی است که آدم رو به سالهایی میبرد که رنج و تلاش و زحمت رکن اصلی تئاتر بوده است . نمایشی که به حاشیه ها توجه نکرده و به تئاتر خوب فکر کرده است . به دور از ظواهر عوام فریب به متن و ارائه یک کار شرافتمندانه و تئاتری پرداخته است . امیر کاوه آهنین جان با گروه نمایشی جوان و تلاشگر نشان داده که میشود بدون چهره و حتی تبلیغات غلط و عوام فریبانه و به دور از دروغ ، تماشاگر را به سالن های تئاتر بیاورد . کاری که میتوان گفت مجموع اش زیباست و کسی یکه تازی نمیکند و همگی هم پای هم می درخشند و پیش میروند و در جهت مفهوم اصلی و تئاتر واقعی تلاش میکنند . نمایشی ... دیدن ادامه » سراسر حرف و فکر که به مخاطب اجازه میدهد فکر کند ، تامل کند یک لقمه ی آماده را تحویل شما نمیدهد که بخورید و به تماشاگر اجازه میدهد فکر کند و خودش لقمه را بپیچد و نوش جان کند و برای لحظه لحظه اش فکر شده است . تنهایی پرهیاهو پر است از ایده های کارگردانی که متن نمایشی را از این رو به آن رو کرده و اینجاست که در می یابیم که یک کارگردان وظیفه اش چیست و کارش چه چیزی میتواند باشد و باید بگویم طراحی صحنه به جا و به دور از کلیشه های امروزی کمک بسزایی در این امر داشته . در روزهایی که تئاتر بی جان ، نفس های سختی میکشد ، تنهایی پر هیاهوی امیرکاوه آهنین جان و گروه سولو ، نفس تازه ای به صحنه داده است و به همگان نشان میدهد که فاکتورهای اصلی تئاتر جهان بینی است ، فکر است ، تلاش است و زحمت و میشود که کار خوب انجام داد . پیشنهاد میکنم حتما در این روزهای پایانی این نمایش رو ببینید و لذت ببرید ...
مریم راد و امیرمسعود فدائی این را خواندند
هاتف آزمونما و Sanaz Kaviani این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تیاتر شمس پرنده تا پایان شهریور 1396 تمدید شد
اثری از پری صابری
در کاخ سعدآباد ایوان عطار ساعت 20:30
بازیگران:
سیروس_اسنقی ( شمس )
حمیدرضاجوکار ( مولانا )
عماد_سالکی (علاالدین )
النازتاریخی ( کیمیا )
ابراهیم_اثباتی ( آهنگساز و نوازنده تنبور و دیوان ) حمیدرضاجوکار طراح حرکت ، مصطفی_محمودی ( خواننده ) ، هماروح_افزا ( همخوان) امجدابراهیمی ( دف تاس پرکاشن ) ، حامدابراهیمی ( کمانچه ، ویلن ) ، حسین قاسم‌زاده ( نی ، سنتور ،دودوک ) ، سعیدبهرامی ( نوازنده عود ) ، سحرصفاری ( نوازنده تمبک سازهای کوبه ای و دف ) ، شروین_عباسی (نوازنده فلوت ) سارامهرافشا (نوازنده دف ، دایره )
خریدبلیط:
Www.Iranconcert.com
نشانی: ضلع شمالی میدان تجریش ، خیابان فناخسرو ، ضلع جنوبی میدان دربند ، کاخ تاریخی سعدآباد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به گزارش هنرآنلاین، نمایش کمدی مینیمال ˝داستان جالب یک نویسنده˝ نوشته امیرعلی ابراهیمی با طراحی و کارگردانی سینا نورایی برای دومین بار از روز پنجشنبه 8 مهرماه در تماشاخانه ارغنون روی صحنه رفته از روز سه شنبه 13 مهر ماه با هر روز با اجرای بازیگران متفاوتی به کار خود ادامه خواهد داد.

در این مرحله از اجرای نمایش کمدی مینیمال "داستان جالب یک نویسنده" که به افشاء درونیات و جهان‌بینی یک نویسنده می‌پردازد، عماد سالکی، افشین زمانی و سهیل ساعی به ترتیب از سه شنبه تا جمعه 16 مهر به عنوان بازیگر در هر اجرا داستان جالب یک نویسنده را برای علاقه‌مندان روایت می‌کنند.

سینا نورایی که به خاطر کارگردانی نمایش "داستان جالب یک نویسنده" از سوی کانون ملی منتقدان تئاتر به عنوان 10 کارگردان برتر سال معرفی شد، پیش از این نمایش‌های موفقی همچون "مرده ... دیدن ادامه » شور"، "خرس"، "علیمردان خان"، "همه دزدها که دزد نیستند"، "اطلسی‌های لگد مال شده" و... را در مقام کارگردان روی صحنه برده است.

همچنین امیرحسین یارمحمدی نیز موسیقی نمایش را برعهده دارد.

نمایش "داستان جالب یک نویسنده" هر روز ساعت 18:15 به مدت 45 دقیقه در تماشاخانه ارغنون در خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به چهارراه امیراکرم، کوچه زیبا روی صحنه می‌رود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش داستان جالب بک نویسنده
به نویسندگی امیر علی ابراهیمی
و کارگردانی سینا نورایی ( هر شب یک بازیگر )
بازیگر سه شنبه 13 مهر 95 : عماد سالکی
در تماشاخانه ارغنون ساعت 18:15 . منتظر دیدارتان هستیم ...
خرید از تیوال با تخفیف
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بدون اغراق ، نمایشی که باید دید ...
از دستش ندید ...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیشنهاد به همه کسانی که میخواهند به معنای واقعی تئاتر ببینند ...
آغاز اجرای نمایش رام کردن زن سرکش
در تالار ایوان شمس
ساعت 22
خرید اینترنتی بلیط :
www.iranconcert.com
www.gisheh.net
تلفن رزرو بلیت: 09357408597 - 09190776098
سایت اینترنتی گروه تئاتر مستقل: www.freewilltheatre.com
نشانی: بزرگراه شهید گمنام (جلال آل احمد) ، تقاطع بزرگراه کردستان
فروش اینترنتی بلیط نمایش رام کردن زن سرکش
در تالار ایوان شمس آغاز شد .
سایت فروش بلیط :
www.gisheh.net
www.iranconcert.com
تلفن رزرو بلیت: 09357408597 - 09190776098
نشانی: بزرگراه شهید گمنام (جلال آل احمد) ، تقاطع بزرگراه کردستان


چرا فروش بلیط این نمایش را در سایت تیوال قرار نمیدهید و ما را به دلایل شبه نژاد پرستانه خودمان از دیدار این نمایش زیبا محروم میکنید ؟

___________________________________________________________________
پی نوشت : حقیر به همان دلایلی که در بالا آوردم موفق به دیدن اجرای اول این نمایش ... دیدن ادامه » در خانه هنرمندان نشدم .
۳۰ خرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از 31 خرداد 94
با اجرای مجدد نمایش رام کردن زن سرکش
در تالار ایوان شمس
بزودی فروش اینترنتی آغاز خواهد شد .
تلفن رزرو بلیت: 09357408597 - 09190776098
سایت اینترنتی گروه تئاتر مستقل: www.freewilltheatre.com
نشانی: بزرگراه شهید گمنام (جلال آل احمد) ، تقاطع بزرگراه کردستان
تلفن: ۸۸۰۱۵۲۲۷ - ۸۸۰۱۵۲۲۸ - ۸۸۰۱۵۲۲۹
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت محمود دولت آبادی درباره نمایش رام کردن زن سرکش:

"مطلب مفصّلى نوشتم در باره ى نمایش" رام کردن زن سرکش" که
متأسفانه به سبب جهل من نسبت
به پیچ و خم هاى کامپیوتر گم شد و از دست رفت؛ در آن نوشته
شیفتگى خود راابراز کرده بودم از تماشاى
نمایشى بسیار هنر مندانه ، شیرین وشاد،و به جزییات آن تآتر
خوشایند و هنرمندانِ دلباخته ى آن پرداخته بودم؛از آن جا که
نمى توانم آنچه را یک بار نوشته ام تکرار کنم،خلاصه مى کنم
احساسات ودریافت خودم را ازدیدن نمایش و
آن خلاصه سخن درخودش نهفته دارد ستایش وتحسین مرانسبت به همه ى
هنرمندان و هنرورزان از خردتا
کلان، وهمراه دارد تحسین مرا نسبت به کارگردانٍ نمایش وخجسته است
توانایىٍ فراهم آمدن -فراهم آوردن آن جمع صمیمى
و دوست داشتنى بازیگران ؛چه دوستانِ متواضعى که مى شناختم ازپیش
،چه جوانانٍ ... دیدن ادامه » نیروافزایى که در صحنه
جارى بودندوهمه عزیز و دوست داشتنى در کار-اجراء .درک بایستگىِ
تشکیل گروه نمایش نیز اززمره احساس
خرسندى من است که امیدوارم "گروه تآترمستقل" ادامه یابد ومنحصر
نماند به همین یک بازى، همچنین پدید آمدن گروه هاى مشخص دیگر در تأتر
کشور ما حتّادرتآتردولتى؛ زیرا تأتر با گروه است که تأتر مى تواند باشد
وادامه یابد، نه بى گروه.
خواهان توفیق همه ى هنرمندان تأترکشورهستم.

باقدرشناسى-محمود دولت آبادى،بیستم فروردین١٣٩٤خورشیدى-تهران"
یاداشت بهزاد فراهانی درباره نمایش "رام کردن زن سرکش"
وقتی به دیدن نمایشی می روی که نام ویلیام شکسپیر را در زیر نام اثر می
بینی بی لحظه ای درنگ اثری عظیم را در ذهن تخیل می کنی که از جهات
گوناگون هزارتویی دارد ژرف، و روانشناسی شخصیت ها تمام عیار، روابط آدم
ها حساب شده و مسائل علت و معلولی روشن و همه چیز تمام است. انتظارت چند
برابر می شود و در این وانفسای نگرش آقایان به نمایش از خود می پرسی،
کارگردان این کار، با وجود چهل بازیگر چه خواهد کرد. وتا کجا باید شجاع و
دلیر باشد که دست به چنین کاری بزند؟ به ویژه اگر تنها و تنها معیار
پایداری کار پر حجم یک گروه از دیده آقایان گیشه باشد.
مریم کاظمی معمولا گرایشی به تئاتر کودکان دارد و الحق در آن جنس از کار
توانی والا دارد و حالا به دیدن "رام کردن زن سرکش" می روم، با انتظار
غریبی که هم از شکسپیر دارم و هم سایه سنگین فیلم بر دوشم سنگینی می کند.
کار را دیدم و شادمانی ماندگاری فرا چنگ آوردم.
اینکه چرا موسیقی بومی ما در کار شکسپیر؟؟ پاسخ روشنی دارد. به من چه که
کارگردان چرا از دفینه ی هنرملی در القای لحظه های خود بهره گرفته. مهم
آنست که ... دیدن ادامه » چقدر در انتقال معنی موفق است- که هست.
نسل جوان جاری شده در کار ، پرشور و با طراوت ، گریخته از نق زدن های
ممیزی، رایحه ی خوش نمایش را می پاشد و می رقصد و بر دل می نشیند.
و نسل میانسال در تمام لحظه ها خود را در این شور و خلسه سهیم می کند و
نوع نگاه دیگر مریم بانو را به بزرگواری به صحنه می نشاند.
و سپاس از سر گروه موسیقی و دختر زیبا و توانای همراهش که در حفظ ضرب
آهنگ این کار نجیب هرگز کم نمی گذارند. از مریم کاظمی ، حسین عزیزم و
کاظم و همه ی گروه پرانرژی ، خوش آهنگ و دوستان جوان گروه پس و پشت صحنه
سپاس که در میدان اندیشه خوش خرامیده اند.
بهزاد فراهانی
اردیبهشت ماه 94
چه خبره اینقد دیر؟!!!!
۱۷ خرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از 31 خرداد 94
با اجرای محدد نمایش رام کردن زن سرکش در تالار ایوان شمس
بزودی فروش اینترنتی آغاز خواهد شد .
محسن قربانی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از 31 خرداد 94 با اجرای مجدد نمایش رام کردن زن سرکش
در تالار ایوان شمس
بزودی فروش اینترنتی آغاز خواهد شد .
عقیل بهرامی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب 18 اردیبهشت 94
شب پایانی نمایش پرواز ایکار
تماشاخانه ایرانشهر ساعت 18
خرید بلیط : www.tiwall.com / www.gisheh.net
رضا قاسم پور و زیبا شکیبا این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یاداشت بهزاد فراهانی درباره نمایش "رام کردن زن سرکش"
وقتی به دیدن نمایشی می روی که نام ویلیام شکسپیر را در زیر نام اثر می
بینی بی لحظه ای درنگ اثری عظیم را در ذهن تخیل می کنی که از جهات
گوناگون هزارتویی دارد ژرف، و روانشناسی شخصیت ها تمام عیار، روابط آدم
ها حساب شده و مسائل علت و معلولی روشن و همه چیز تمام است. انتظارت چند
برابر می شود و در این وانفسای نگرش آقایان به نمایش از خود می پرسی،
کارگردان این کار، با وجود چهل بازیگر چه خواهد کرد. وتا کجا باید شجاع و
دلیر باشد که دست به چنین کاری بزند؟ به ویژه اگر تنها و تنها معیار
پایداری کار پر حجم یک گروه از دیده آقایان گیشه باشد.
مریم کاظمی معمولا گرایشی به تئاتر کودکان دارد و الحق در آن جنس از کار
توانی والا دارد و حالا به دیدن "رام کردن زن سرکش" می روم، با انتظار
غریبی که هم از شکسپیر دارم و هم سایه سنگین فیلم بر دوشم سنگینی می کند.
کار را دیدم و شادمانی ماندگاری فرا چنگ آوردم.
اینکه چرا موسیقی بومی ما در کار شکسپیر؟؟ پاسخ روشنی دارد. به من چه که
کارگردان چرا از دفینه ی هنرملی در القای لحظه های خود بهره گرفته. مهم
آنست ... دیدن ادامه » که چقدر در انتقال معنی موفق است- که هست.
نسل جوان جاری شده در کار ، پرشور و با طراوت ، گریخته از نق زدن های
ممیزی، رایحه ی خوش نمایش را می پاشد و می رقصد و بر دل می نشیند.
و نسل میانسال در تمام لحظه ها خود را در این شور و خلسه سهیم می کند و
نوع نگاه دیگر مریم بانو را به بزرگواری به صحنه می نشاند.
و سپاس از سر گروه موسیقی و دختر زیبا و توانای همراهش که در حفظ ضرب
آهنگ این کار نجیب هرگز کم نمی گذارند. از مریم کاظمی ، حسین عزیزم و
کاظم و همه ی گروه پرانرژی ، خوش آهنگ و دوستان جوان گروه پس و پشت صحنه
سپاس که در میدان اندیشه خوش خرامیده اند.
بهزاد فراهانی
اردیبهشت ماه 94
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هفته پایانی نمایش پرواز ایکار
در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد ناظرزاده
ساعت 18
همراه با تخفیف 20% و 40%
در سایت www.tiwall.com / www.gisheh.net
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هفته پایانی نمایش رام کردن زن سرکش
فقط تا 18 اردیبهشت 94 در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد ناظرزاده
ساعت 20:30
همراه با تخفیف 40% در سایت گیشه نت www.gisheh.net
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تئاتر بدون قرارداد ها زنده نیست
«رام کردن زن سرکش» به روایت مریم کاظمی

نویسنده: رضا آشفته

«رام کردن زن سرکش» از متون کمدی ویلیام شکسپیر است که هنوز هم می تواند به دلیل پرداختن به روابط زن ومرد، قابلیت اجرا داشته باشد. داستان این نمایش نامه، درباره دختری به نام بیانکاست که خواستگاران زیادی دارد؛ ولی پدرش به هیچ یک از آنها اجازه خواستگاری نمی دهد تا زمانی که خواهر بزرگ ترش کاترینا ازدواج کند. هیچ کس حاضر نیست با خلق وخوی آتشین کاترینا، او را به همسری برگزیند تا زمانی که مردی به نام پاتریکو وارد شهر می شود. پاتریکو برای به دست آوردن همسری ثروتمند تمام تلاش خود را برای رام کردن این زن سرکش به کار می برد. مریم کاظمی، کارگردان نمایش در حوزه کودک ونوجوان، کارهای شاخصی انجام داده و البته در حوزه بزرگسال هم به دنبال کسب تجربیاتی است که رام کردن زن سرکش در قالب کمدی، گویای چنین مطلبی است. با او درباره این اثر گفت وگو کرده ایم.

چرا متن رام کردن زن سرکش، در ایران کمتر کار شده است؟
اگر منظورتان به نسبت متن های دیگری از شکسپیر است که در ایران ترجمه شده، باید بگویم با سابقه تاریخی ای که ما در ایران داریم، به سراغ مشهورترین ها رفته و می رویم. طبعا رام کردن زن سرکش در مقایسه با هملت، اتللو، مکبث یا رومئو و ژولیت از شهرت کمتری برخوردار است، این نمایش نامه ها ضمنا تراژدی هم هستند. بنابراین به طور سنتی به سمت آنها می رویم، چون فکر می کنیم تراژدی ها حرف های مهم تری می زنند و بیشتر از کمدی ها کارکرد اجتماعی دارند و بیماری پیام دادن و پیام داشتن ما بهتر درمان می شود. به طور سنتی، خودمان را فرهیخته تر و دانا تر از آن می دانیم که با کارهای کمدی خودمان را سرگرم کنیم. در حالت دوم، اگر نسبت به متون ترجمه شده فرنگی در ایران مقایسه می کنید، به نظر من کمتر نیست، بلکه در این مقایسه می توان گفت جای مناسبی دارد، به نسبت بسیاری از متون که فقط ترجمه و خوانده شده، رام کردن زن سرکش، کار شده و به صورت های مختلف مورداقتباس هم قرار گرفته است.

این نمایش در جهان امروز می تواند بیانگر رابطه متحول شده زناشویی باشد؟
رابطه زناشویی متحول نشده است. رابطه زناشویی سرجای خودش هست. انتخاب آزادانه زندگی مشترک، عشق و احترام و همکاری ضامن دوام این رابطه است. تغییر زیرساخت های اجتماعی، تقسیم ثروت و قدرت، تبدیل جامعه فئودالی به دموکراسی ها، ایجاد قوانین عام مدنی به جای قانون اشرافیت و لغو کاستی های اجتماعی، شرایط انتخاب بهتر و آزادی و آگاهی برای عوام به وجود آورده است. طبیعتا مسئولیت بیشتری برای فرد به وجود می آورد. اگر شما شرایطی مثل زنان رام کردن زن سرکش داشته باشید، چه می کنید. کاترین در این نمایش با سرکشی از قوانین موجود، امکان شناخت بیشتری برای خود به وجود آورده و فرصت کرده جنبه های وجودی خویش را به شریک زندگی اش نشان دهد. اگر عشقی بین آنها اتفاق بیفتد، با شناخت و مسئولیت کامل خواهد بود نه براساس دروغ و توهم و نشان دادن آن چیزی که واقعا نیستی.

فکر کنم شما خواسته اید بدون توجه به نگاه شکسپیر، نمایش را اجرا کنید؟
این طور نیست، ولی این جمله در هیچ اجرایی کاربرد ندارد. نوشته بخشی از کار گروه اجرایی است. موقعیت ها و رویدادهایی که نویسنده ارائه می دهد، تنها یک پیشنهاد است، کارگردان یا گروه اجرا می توانند همه یا بخشی از آن را استفاده، جایگزین یا حذف کنند. اتفاقا در این نمایش، از موقعیت هایی که نویسنده آفریده، بسیار استفاده کرده ام. روح هرنمایشی در خط سراسری داستان و کنش ها و وقایع حفظ می شود نه در شکل و فرم. شکل های اجرایی انتخاب می شوند که در خدمت روانی و رساندن بهتر مطلب باشند.
... دیدن ادامه »
شکسپیر گفته است زن نباید همچون «الیزابت» ملکه وقت رام شود. چرا شما او را رام کرده اید؟
نظری ندارم و چنین چیزی را نشنیده ام.

زمانه چقدر دستتان را برای دراماتورژی باز گذاشته است؟
دراماتورژی یا به طور صحیح تر دراماتورگی، به نظر من و دراماتورگ این نمایش، با آن چیزی که به غلط مصطلح شده، کاملامتفاوت است. دراماتورگ در خدمت سالن های نمایش خصوصی و دولتی فعالیت و سعی می کند با شناخت کامل از شرایط اجتماعی، سلیقه عمومی، محل اجرا و مخاطبان تئاتر ها، به کارگردان کمک کند تا از ایده اصلی و خطی که دنبال می کند، با توجه به هدفی که گروه دارد، خارج نشود و در شرایط ایده آل و زمانی که زیرساخت های تئاتر در کشوری درست باشد، یک کارگردان کاربلد حتما از یک دراماتورگ کاربلد در کنار خود استقبال خواهد کرد. بنابراین کارگردان نمی تواند دراماتورگ کار خود باشد و خودش، خودش را کنترل کند، آن طور که در خیلی از بروشورها می بینی ولی آنچه اینجا مصطلح است، دوباره نوشتن متن های حتی غیرتئاتری و آماده کردن آنها برای اجرا، دراماتورژی کردن عنوان می شود. این کار دراماتیزه کردن است نه دراماتورژی، ولی اگر سوال شما بر اصطلاح رایج باشد، ما این کار را نکرده ایم.

نمایش، چرا باید ایرانی شود؟
هرنمایشی با انتخاب فرم اجرا به شما به عنوان کارگردان می گوید که چگونه و با چه شرایطی باید اجرا شود. این یک انتخاب است و می تواند برآیند خوبی هم داشته باشد. من در شکل از عناصر ایرانی استفاده کرده ام و بسیار راضی هستم.

موسیقی و ترانه ایرانی چقدر در تغییر جغرافیا موثر است؟
این فرم نمایشی است که تغییر می کند. وقتی یک نمایش ترجمه شده را در دست می گیرید، خود به خود جغرافیا تغییر کرده است زیرا شما در محل دیگری هستید و از فرهنگ دیگری برخوردارید. موسیقی بومی هر کشوری، مردم را به وجد می آورد و کمک می کند احساس خودمانی بودن کرده و با آرامش داستان را دنبال کند و درگیر این نیست که آیا این موسیقی با کار متناسب است یا خیر.

چقدر این شیوه موسیقی نمایش، متاثر از کارهای متاخر محمد رحمانیان است؟
حال که صحبت از تاخر و تقدم شد، من پیشنهاد می کنم تحقیق شود و کارهایی که احتمالادر دوسال گذشته با تاثیر از نمایش «رام کردن زن سرکش» در اجرای جشنواره سال ٩١ روی صحنه رفته است، بشناسیم زیرا از دوسال گذشته شیوه اجرایی ما تغییر نکرده است.

در لهجه، فقط یک مورد در خدمت به روزشدن و اینجایی شدن اجراست، چرا از لباس و چیدمان صحنه استفاده نکرده اید؟
کاملااتفاقی به این مورد رسیدیم و جایش را پیدا کردیم و به نظر من استفاده از آن در همین حد کافی است.

گریم و ماسک تا چه حد اجرا را خلاقه می کند و آیا ضرورتی بر استفاده دوگانه اش بوده است؟
هروقت لازم باشد، حتما از گریم یا ماسک استفاده می کنم؛ هردو یا هرکدام و در این صورت به نظرم ضروری می آمده است، زیرا استفاده هرچیز در صحنه به پیش فرض شما از نمایش برمی گردد. پیش فرض ما اجرای نمایش کمدی رام کردن زن سرکش با گروه بازیگران سیار است.

جهان کمدی به چه میزان با قراردادها و تصنعات، باورپذیرتر می شود؟
تئاتر بدون قرارداد ها زنده نیست. همه اعمال صحنه بازسازی می شود، ولی الزاما تصنعی یا دروغین نیست، زیرا بر بستر واقعیت استوار است و کمدی بیشتر از همه بر واقعیت ها سوار است؛ مثل کاربردی که لطیفه ها و شوخی های معمول دارند، می دانید که اگر زمینه آگاهی اجتماعی قبلی نسبت به موضوع وجود نداشته باشد؛ نمی خنداند. ممکن است کمدی ها از قرارداد های بیشتری بهره ببرند، زیرا نیاز به قالب مشخص برای ارائه دارند.

بازیگران در خلق نقش جولان داده اند و چقدر شیوه اجرا، دست وبالشان را بسته است؟
از بازیگران این نمایش خواسته شده ابتدا قالب و فرم اجرایی را درک و آن را ارائه دهند و سپس آن را با قابلیت ها و استعداد های خویش تلفیق کرده و به اصطلاح نقش را مال خود کنند و جولان دهند، ولی همواره مراقبیم از خطی که دنبال می کنیم، خارج نشویم.

این بازیگران تئاتری اند، چرا از قاعده مرسوم جذب چهره ها سود نجسته اید؟
با اجازه شما، من از عبارت بازیگر مشهور به جای چهره، استفاده می کنم. استفاده از بازیگران مشهور تر این روزها بیشتر باب شده، ولی هنوز قاعده و قانون نشده است. به نظرم هیچ اشکالی ندارد چنانچه کارگردانی تشخیص دهد برای اجرا نیاز به بازیگران مشهور دارد، از آنها استفاده کند و این بازیگران بسیار در تئاتر می درخشند. در کمدی رام کردن زن سرکش و در محدوده تمرینات طولانی و ریزبین، در گروه ما (گروه تئاتر مستقل) امکان استفاده از این بازیگران نبوده است و نیاز اجرایی ما اتفاقا با بازیگرانی تامین می شود که خواست و اشتیاق و امکان حضور در تمرینات طولانی تر را داشته باشند و من از برآیند کار راضی هستم.

شرایط سخت مالی چگونه در اجرا رفع ورجوع می شود؟
درست است شرایط مالی برای امکان ادامه اجراها و شروع تمرین های جدید حیاتی و تعیین کننده است، ولی باید طوری پیش برویم که طلب کمک های دولتی برای تئاتر ها همان وظیفه فراموش نشدنی باشد و مدیران را بدعادت نکنیم که این وظیفه را لطف تلقی کنند. ما کار اجرا را انجام می دهیم، آنها هم بودجه لازم را تهیه کنند، بنابراین در برابر این سوال، همواره این موضع من خواهد بود؛ تمرین یا اجرایی را به دلیل مسائل مالی متوقف نمی کنم و برای کسب درآمدهایی که حق همه گروه های تئاتری است، تلاش می کنم و اجازه نمی دهم این فکر بر من غالب شود که خودم باید تهیه کننده کار خودم باشم؛ حتی اگر اکنون این کار را انجام دهم.
علی عبدالرحیم این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به گزارش سرویس فرهنگی پانا، این مدرس ، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره نمایشنامه رام کردن زن سرکش گفت: تفاوت های فرهنگی باعث می شود که واکنش مردم به شوخی های ملل دیگر متفاوت باشد و کمتر دیده می شود که یک لطیفه در همه جای جهان باعث خندادن مردم شود. این فاصله طنز در فرهنگ ایرانی و انگلیسی به خوبی دیده می شود.
شماسی در ادامه توضیح داد: همین مسئله کارگردانان را در مرحله آدابته کردن نمایش های فرنگی به دام لوده و هجو می اندازد اما مریم کاظمی به خوبی از پس این مسئله بر آمده و طنزی نجیب و به دور از هجو و تحقیر را به نمایش در آورده است.
این کارگردان تئاتر بازی حسین محب اهری در این نمایش را نشان دهنده یک تحول و پختگی در هنر بازیگری او عنوان کرده و افزود: امشب در صحنه این نمایش بازی متفاوت و قابل تاملی را از محب اهری دیدم که نشان می دهد در شیوه بازی او یک تحول ... دیدن ادامه » کامل کننده اتفاق افتاده است.
وی بهره گیری از موسیقی ایرانی در این نمایش را یکی از نکات قابل توجه در آدابته سازی این نمایشنامه در اجرا دانسته و ریتم درست، ارتباط بازیگران با یکدیگر و ارتباط درست آنها با رویدادهای نمایشی، طراحی حرکت و میزانسن را از جمله نقاط قوت نمایش رام کردن زن سرکش ارزیابی کرده و به گروه اجرایی برای ارائه ای بی خطا قدردانی کرد.
نمایش رام کردن زن سرکش به کارگردانی مریم کاظمی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 20:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است و علاقه مندان می توانند از طریق سایتهای www.gisheh.net ، www.tamashakhaneh.ir و www.freewilltheatre.com و شماره تلفن های 09357408597 و 09190776098 برای رزرو و پیشخرید بلیط این نمایش اقدام کنند.
http://pana.ir/Pages/News-332551-%D8%B7%D9%86%D8%B2_%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%A8_%D8%AF%D8%B1_%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4_%D8%B1%D8%A7%D9%85_%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86_%D8%B2%D9%86_%D8%B3%D8%B1%DA%A9%D8%B4_.aspx
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فروش هفته سوم نمایش رام کردن زن سرکش با تخفیف 40% در سایت گیشه نت آغاز شد .
www.gisheh.net
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید