تیوال الناز نجباء | دیوار
S2 : 02:51:06
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
الناز نجباء
درباره نمایش دریم لند i
سلام
اگه کسی بلیط اضافی داشت از فردا تا آخرین روز اجرا ممنون می شم زیر این پست بزاره.
آوا تدین و الناز مقدس زاده این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الناز نجباء
درباره نمایش لانچر ۵ i
سلام
مربوط به اجرای 5 شهریور ماه 98
بهترین توصیفی که می تونم بکنم اینه که بگم یه تئاتر تمیز دیدم. بسیار زیبا و بی نقص بود از نظر من. لذت بردم. واقعا به تمامی بازیگران و گروه این کار خدا قوت باید گفت. فقط یه کم طولانی بود. طولانی نه به معنای متوجه گذر زمان شدن. طولانی به معنای زمان طولانی نشستن برای دیدن و لذت بردن از یک اجرای زیبا و تلخ. به سه ساعت انتظار برای بلیط گیر آوردن می ارزید.
ایشالا بازم از این گروه کار ببینیم.
کم نقص واژه بهتری است...
۰۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الناز نجباء
درباره نمایش دریم لند i
سلام
این کار تمدید نمی شه ؟
لعیا میری، زهره مقدم و آوا تدین این را دوست دارند
سلام، به خاطر شروع ماه محرم امکان تمدید وجود نداره اما شاید تعداد محدودی سانس ویژه اضافه بشه
۰۵ شهریور
ممنونم
نتونستم بخرم دیر رسیدم.
۰۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
اگر بخواهم با چهار دقیقه مقایسه اش کنم می تونم بگم من چهار دقیقه رو به لحاظ روند داستان بیشتر دوست داشتم. علت هم ابهامی بود که در روایت و جریان داستان وجود داشت. اما در همان چهار دقیقه علاوه بر پیش فرض هایی که شما به عنوان یک تماشاچی که چهار دقیقه را هم دیده اید در مورد داستان دارید؛ در همان ابتدا و دقایق اولیه داستان کاملا مستقیم توسط نقش پانتته آ پناهی ها لو می رود و مشخص می شود که یونس مرده است.
صادقانه می تونم بگم که من همان چهار دقیقه رو شعارگونه یافتم و با وجود بازی های خوب بازیگران و خلاقیت نویسنده یا کارگردان در روایت داستان در زیر آب و سایر المان هایی که جدید و جذاب بودن، کار رو نپسندیدم. (توضیح شعاری بودنش هم کمی مفصل است و در این مجال نمی گنجد.)
من قبل از دیدن این اجرا در مورد داستانش دو پیش فرض داشتم: پیش فرض اولم - که البته قوی تر ... دیدن ادامه » هم بود- این بود که احتمالا داستان از زبان یونس روایت می شود. پیش فرض دومم- که اعتراف می کنم ترجیح می دادم اتفاق بیفتد- این بود که نویسنده نشان دهد که در چهار دقیقه ای که یک انسان خفه یا غرق می شود در همان چهار دقیقه می شود که عشقی به وجود آید، یا کودکی متولد شود یا امیدی ریشه بزند نمی دانم یک اتفاقی که لطیف تر باشد و غم قبلی را از بین ببرد و یک طرف دیگر سکه را نیز نشان دهد.
اما به هر ترتیب همیشه قرار نیست اونی بشه که ما می خوایم.
محسن جوانی، نیلوفر پیری و امیر مسعود این را خواندند
مهسا مهدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام بر دوستان تیوالی
برای من هنگام انتخاب یک اجرا چند گزینه خیلی مهم است نویسنده، کارگردان و بعد بازیگران. تجربه بهم نشان داده که معمولا کارهای خانم ثمینی جزو کارهای موردعلاقه ام هستند و البته در اکثر موارد و شاید بتونم بگم همیشه از باری خانم پسیانی لذت برده ام. پس این کار رو برای تماشا انتخاب کردم. وقتی کار رو دیدم از انتخابم پشیمان نشدم اما لدت کافی هم نبردم. با یک غم زیاد با دوستم از سالن خارج شدیم و واقعا بیرون از سالن هم از شدت اون غم یک حس خفگی، یک بغض یک تاریکی تا ساعت ها با من بود.
به هر ترتیب و جدا از احساسی که بعد از اجرا داشتم؛ ابهامی که تو روند داستان وجود داشت رو دوست داشتم البته از یک جایی به بعد یه کم آزاردهنده شده بود چون نمی فهمیدیم داستان چیه اما خدا رو شکر که نویسنده یا کارگردان داستان رو بستن وگرنه که به جز اون غم زیاد با یک ابهام ... دیدن ادامه » بزرگ باید سالن را ترک می کردیم.
ما اول می خواستیم دو اجرا رو تو یک روز بریم اما بعد تصمیم مون عوض شد و بعد از دیدن چهار دقیقه به این نتیجه رسیدیم که چه خوب شد که دو اجرا رو با هم ندیدم وگرنه شابد واقعنی از حجم خفه گی می مردیم.
من یک تماشاگرم و محسن جوانی این را خواندند
نورا احمدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
مربوط به اجرای چهارشنبه 30 مرداد ماه
واقعا خدا قوت به این گروه می گم که با توجه به این حجم از حرکت در هر شب دو اجرا دارند. برای من جذاب ترین بخش این کار، موسیقی اجرا بود که شور زیادی توش وجود داشت و این شور به من هم در جایگاه یک تماشاگر منتقل شد. به عقیده ی من بازی ها و هماهنگی ها خیلی خوب بود اما من به شخصه بازی آقای محمد هادی عطایی در نقش پالک رو به شدت تحسین می کنم. عالی بودن. به تمامی بازیگران نقش جن ها -که گریم به این سنگینی رو روی پوست خودشون برای یک اجرای شاید دلچسب تر برای تماشگر -تحمل کردند خسته نباشید می گم.
امتیاز این کار برای من -با توجه به سلیقه و خوراک تئاتری من- سه بود. به نظرم این کار از اون دست کارهایی بود که مرزهای ادب رو جا به جا می کنند :) و خوب من چون طرفدار این سبک و سلیقه نیستم این امتیاز رو بهش دادم. البته که فکر می کنم کمتر کسی ... دیدن ادامه » پس از دیدن کار ناامید بشه.
محسن جوانی و امیر مسعود این را خواندند
NetHunter و reza heidari این را دوست دارند
مرزهای ادب رو جابجا می کنند :))))
۰۱ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الناز نجباء
درباره نمایش ملاقات i
سلام
نمی دونم چرا فکر می کردم که نظرم را در مورد این کار نوشتم. به هر حال؛
بی شک موضوع این کار مسئله ای است که به نظرم انسان در تمامی اعصار کمتر یا بیشتر باهاش مواجه است. من هر دو کاری که از آقای پیروز فر دیدم (ماتریوشکا و یک روز تابستانی) را دوست داشتم اما به نظر من این کار به نسبت کارهای قبلی ایشان ضعیف تر بود. مسئله ی اصلی که من رو اذیت کرد طولانی بودن قابل لمس این کار بود. منظورم این است که یک موقع کار طولانی است اما به دلیل جذابیت کار گذر زمان را متوجه نمی شوید. اما این کار برای من از آن دست اجراها نبود.
شاید دلیل اصلی این نارضایتی مقایسه ای است که من این کار را با اجرایی با نام «ملاقات با بانوی سالخورده» که چندین سال پیش در نیاوران دیدم، می کنم باشه. هنوز خوب یادمه که چه قدر اون کار خوب بود.
به هر حال به تیم اجرایی کار باید خسته نباشید گفت. واقعا ... دیدن ادامه » مدیریت کار با تعداد بازیگران زیاد هم سخته و هم یک هنر. من بازی های خانم پانته آ پناهی ها و رضا بهبودی را بسیار دوست داشتم و مثل همیشه خیلی خوب و درخشان بودند.
سپیده این را خواند
محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در آغاز سخن سلام
نمی تونم بگم دوستش داشتم اما می تونم بگم که دیدن پشت صحنه ی به نسبت واقعی از یک فیلم - نه فقط اتفاق های جذاب ( که البته اون هم جزوی از آن پشت صحنه است اما نه تمام آن) برام جالب بود. و البته صدای خنده های تماشگرهای کناریم هم خیلی شیرین بود که من هم از خنده و شادی اونها می خندیدم. :)
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
یادمه چه در طول نمایش و چه بعد از نمایش یه حال خوش از لذت دیدن نمایش و بازی بازیگران داشتم. از دید من «پروانه ی الجزایری» یک نمایش مفرح بود که خیلی قشنگ چیده شده بود. بازی ها واقعا خوب بود. در تکرار یک واقعه به شدت خوب می شد کیفیت و نوع بازی ها و تکرار بسیار بی نقص و دقیق صحنه ها، رفتارها، لحن ها و بازی ها رو دید و لذت برد. یادمه دقیقا بعد از فیلم «شبی که ماه کامل شد» این کار رو دیدم و به تغییر فضای من خیلی کمک کرد. شاید نمایشی نبود که چند سال دیگه تو ذهنم مونده باشه اما در لحظه کیفش رو بردم.
حمیدرضا مرادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الناز نجباء
درباره نمایش سیزیف i
سلام
یه کم دیر دارم می نویسم اما از ننوشتن در موردش بهتره. واقعا به هر دو بازیگر این کار خداقوت می گم. واقعا بازی هاشون قابل ستایش بود. کاملا مشخص بود که برای این نقش ها چه زحمتی کشیده شده بود. خیلی با موضوع ارتباط برقرار نکردم. اما از پیچیدگیش هم گیج شدم و هم لذت بردم. شاید بتونم بگم همون حسی رو که بعد از دیدن نمایش « این یک پیپ نیست» تجربه کردم با یکی دو درجه پایین تر بغد از این نمایش نیز داشتم.
حمیدرضا مرادی، سپیده و نرگس این را خواندند
azi rezaei و پیمان علیزاده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الناز نجباء
درباره نمایش دروغ i
سلام
داشتم با خودم فکر می کردم وقتی به خودم فرصت دیدن یک اجرا رو می دم چرا فرصت نوشتن در موردش رو از خودم بگیرم!
من این کار رو به لحاظ موضوع خیلی دوست داشتم و فکر می کنم دیالوگ های خوب و ماندگاری هم رد و بدل شد که باعث شد فکر کنم خودم چه قدر و کجاها خواستم حرفم رو باور کنن تا حرف شون را باور کنم (برای من این دیالوگ کلیدی ترین بخشی بود که از این اجرا در ذهنم حک شد) خیلی بازی ها رو -در قیاس البته با بازی های پیشین بازیگران (خصوصا خانم لادن مستوفی) و همچنین در قیاس با بازیگران اجراهای دیگه- قوی نیافتم.
سپیده، حمیدرضا مرادی و آریان رضائی این را خواندند
nahid jamshidi این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الناز نجباء
درباره نمایش تن شوری i
سلام
من اجرای پنج شنبه عصر این کار رو دیدم. ممنون از گروه این تئاتر. کار خوبی بود و به حد زیادی از بازی ها لذت بردم. البته که از آقای ابر و خانم پناهی ها جز این هم انتظار نمی رفت. کارگردان- جناب ثروتی- هم که جای خود را دارند.
خوشحالم که درک مشترک عمومی به حدی رسیده که بتوانیم با هم و در کنار هم یک اجرایی را ببینیم که بی شک تا به حال- در بین اجراهایی که من دیدم در تئاتر- با موضوع روابط بین همسران بی پرده ترین ، صریح ترین و واقعی ترین مدل گفتگوها و تعارضات را بیان می کند. بدون استفاده از هر گونه چاشنی شوخی. این کار واقعاً برشی از بخش یا جنبه هایی از خود خود زندگی بود.
مربوط به اجرای پنج شنبه 6 دی ماه 97
سلام بر همه ی دوستان تیوالی
به عقیده ی بنده کار به لحاظ بازی ها واقعاً بی نقص بود. مرسی زیاد از گروه اجرای این نمایش. موسیقی با اجرای زنده بسیار چسبید با توجه به اینکه خواننده و نوازنده ی آکاردئون قطعات مختلفی را از نقاط مختلف سرزمینمان با گویش های مختلف آنها اجرا نمود واقعاً جای بسی تشکر و قدردانی دارد. اما به عقیده ی من با اینکه نویسندگان با قلم خود عقاید خود را ابراز می کنند و این حق آنهاست اما از دید من این نمایش کمی بیش از معمول جانبدارانه آمد.
مریم زارعی، علی جباری، امیر و نفیسه نوری این را خواندند
رضا تهوری و آوا فیاض این را دوست دارند
سپاس از حضور پر از مهرتون
۰۹ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الناز نجباء
درباره نمایش طناب i
مربوط به اجرای چهارشنبه 28 آذر ماه
در ابتدای سخن سلام :)
من بعد از دیدن این اجرا؛ حس بی حسی داشتم. یعنی نه خوشحال بودم نه ناراحت. می شه گفت یک کار معمولی با بازی خیلی خوب آقایان علی شادمان و رامین ناصر نصیر.
نمی دونم به خاطر ساعت اجرا بود یا چی؛ من یه بی حالی در رفتار رو تو بازی آقای پسیانی و در تماشاگران حس کردم. فضای اجرایی که من دیدم- از دید بنده- عاری از هر گونه ذوقی بود چه در تماشگر و چه در بازیگران.
سلام
یعنی فوق العاده بود. حالمون رو خوب کردید و روزمون رو ساختید. به قدری دیشب بهم چسبید این تئاتر که نگو. آخه چه قدر یه بازیگر می تونه خوب باشه. چه قدر می تونه انعطاف و تمرکز احساسی و شکلی داشته باشه. واقعاً ممنون
سلام بر تیوالی های عزیز
این قدر بازی خانم ژاله صامتی خوب هست -و شاید توصیف بهتر این است که- عالی هست که این تئاتر ارزش انتخاب شدن برای دیدن رو داشته باشه. از دید بنده با اینکه موضوع خیانت موضوع تازه ای نیست اما شاید نویسنده با اغراق در شخصیت پردازی ها خواسته اهمیت آسیب های این موضوع رو یادآوری کنه. از نگاه من بعضی از بازی ها در برخی صحنه ها -صحنه ی تک گویی های بازیگران رو به حیاط خانه- طبیعی از آب درنیامده بود.
نکته ای را نیز در خصوص سالن ضروری دیدم که بیان کنم. در خروجی سالن به نسبت ظرفیت و کاربری فضای سالن (سالن تئاتر با ظرفیت حدود 80نفری) اصلاً مناسب نیست و درصورت وقوع کوچک ترین بحرانی، مسأله ساز خواهد شد. ممنون می شم از مدیریت سالن و مجموعه ی مهرگان که این موضوع را پیگیری کنند.
فکر میکنم یکی از بچه های تیوال باید بره مهرگان و یه در اونجا درست کنه :-ا
مثل من که صندلی های همین سالن رو شماره گذاری کردم.
پیشنهاد میکنم آقای جعفریان این کارو انجام بدن :-))
آقا کار فرهنگیه دیگ هرکی یه گوششو بگیره این سالن، سالن خوبی بشه...
۲۴ آذر ۱۳۹۷
خانم میترای گرامی خیلی ممنون بابت شماره گذاری.
۲۵ آذر ۱۳۹۷
ممنونم از نظر و نقد شما حتما پیگیری خواهد شد
۰۱ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الناز نجباء
درباره نمایش سیزیف i
سلام این کار تمدید نمی شود؟
محمد لهاک این را دوست دارد
خیر متاسفانه
۲۸ آبان ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الناز نجباء
درباره نمایش صد درصد i
یک نمایش بی نقص
دقیقاً یادمه اجرای قبلیش با دو تا تئاتر دیگه تداخل داشت و کلی ناراحت شدم که نتونستم ببینمش. اما این بار فرصت رو از دست ندادم و خوشحالم از انتخابم و ممنونم از این تیم خوب برای این اجرای زیبا، جذاب و خلاقانه.
من برای پنجشنبه بلیت گرفتم با این تعریف هیجانزده شدم زودتر اجرا رو ببینم
۲۴ مهر ۱۳۹۷
آقای کارامد خوشتون میاد، مطمین :)
۲۴ مهر ۱۳۹۷
پس چه شوددددد به به
۲۴ مهر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الناز نجباء
درباره نمایش تیاتر بد i
سلام بر دوستان تیوالی
خوب بعضی موقع ها آدم می مونه که واقعاً چی بنویسه؟!
من جمعه شب این کار رو دیدم. متأسفم که اولین تئاتر فصل پاییز رو با این کار شروع کردم. مبنای انتخاب من همیشه اول کارگردان و سابقه ی اجراهای قبلیش، موضوع، بازیگران و در نهایت نظر سایر کاربران تیوال می باشد. از جناب کوشکی پیش از این کارهای خوبی دیده بودم پس این کار جزو لیست انتخاب هایم قرار گرفت. متأسفانه این کار خلاصه داستان نداشت، شاید اگر داشت کمک کننده بود شاید.نظر اکثر کاربران نیز مثبت بود و این منجر به این شد که بلیط این کار را بخرم. اما متأسفانه آن طور که انتظار می رفت نبود. خیلی سخت است برام که جوری بنویسم که گروه کار خیلی دلخور نشن. اما فکر می کنم اسم کار توصیف دقیق این اجراست «تئاتر بد»
چند تا نکته:
از سایت تیوال می خوام که تیکت زیر 18 سال ممنوع رو حتماً برای این کار بزاره. ... دیدن ادامه » می دونم هفته ی پایانی است اما قطعاً این موضوع آنقدر اهمیت دارد که همین الان این کار را انجام دهید.
نمی دانم روند استفاده از الفاظ نازیبا و شوخی های جنسی تا کجا قرار است در نمایش، تئاتر و فیلم های کشور ادامه پیدا کند. به طور راسخ اعتقاد دارم که جای این ادبیات (الفاظ نازیبا و شوخی های جنسی) در این حجم، حداقل در تئاتر نیست.
در نهایت یک پیشنهاد هم دارم فکر می کنم مخاطب این حق را دارد که اگر قرار است با این حد از خشونت و الفاظ و ادبیات دوست نداشتنی مواجه شود از قبل بداند. می توان از قبل در برگه ی اطلاعات اجرا این موضوع را اعلام کرد.
فکر می کنم با توجه به شرایط فعلی جامعه و حد بالای نارضایتی و ناامیدی اگر قرار نیست کاری ببینیم که روحمان را شاد کند حداقل بهتر است کارهایی ببینیم که لطیف تر باشند.
درک‌تون می‌کنم. بعد از تماشای بعضی از آثار یه "عجز"ی دست‌وپای آدمو می‌گیره. از کجاش بگه، از چی بگه، چه‌جوری بگه، اصلا بگه یا نگه؟ چرا نگه؟
:::: ::::: ::::: :::::
با رده‌بندی سنی موافقم ولی با این گزاره که جای شوخی‌های جنسی تو تئاتر نیست، خیلی مخالفم. به ... دیدن ادامه » شرط دوری از ابتذال (که خیلی سخته ولی ناممکن نیست) و قید محدودیت سنی برای تماشا (و رعایت دقیق و سخت‌گیرانه اون) جای شوخی‌های جنسی اتفاقا تو تئاتر، سینما و ادبیات هست، در هر حجمی.
۱۵ مهر ۱۳۹۷
بله ممنون از شما و دوست‌مون خانم نجباء.
۱۵ مهر ۱۳۹۷
ممنون از اینکه خوندید و نظر دادید
۱۶ مهر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام بر دوستان تیوالی عزیز
من این اجرا را پنج شنبه 18 مرداد دیدم. یک موضوع خوب که در قالبی ساده، قابل درک و لذت بخش برای مخاطب بهش پرداخته شده. من لذت بردم و خوشحال سالن را ترک کردم. با سپاس فراوان از آقای پیروزفر و تیم شون به خاطر کار زیبایی که برای مخاطبان آماده کردند.
عاطفه گندم آبادی، محمد لهاک، رضا بولو، میترا، جهان و امیر این را خواندند
یاسمن این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید