تیوال اریک قاراسمیان | دیوار
S3 : 06:00:29
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
خوشگل مرلین مونرو بود ، تو کازابلانکا!
بی صبرانه منتظر اجرای این نمایش هستم!
از اولین اجراهایی که میدیدم و حالا بعد سال ها دوباره قرار بر دیدنش هست.
شاهین این را خواند
نورا احمدی و نیلوفر ثانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی دوست داشتم این فیلم رو، به شدت منو یاد نمایش آقای می سی سی پی نشسته می میرد از همین کارگران انداخت. بازی ها بی نظیر بود جناب نصیریان و صابر ابر عالی بودند. جلوه های ویژه جلوتر از فیلم های ایرانی حال حاظر بود. قاب های بی نظیر. بسیار فیلم فوق العاده ای بود.
بابک حمیدیان و تمام ❤️
حمیدرضا مرادی و سحر لیلی ئیون این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی وقت بود به دلیل مشغله موفق به دیدن اجرایی نشده بودم، بنا به دلایلی دیشب به آخرین اجرای این نمایش رسیدم که اپیزود اتاق پذیرایی بود.
از همان ابتدا یاد آثار آقای کوهستانی افتادم! و حس کردم کارگردان به لحاظ فرم چیزی شبیه به نمایش سالگشتگی یا بی تابستان را میخواهد نشان دهد (تا حدودی موفق هم بود )
بازی های آقای مهدی میرزائیان و خانم پریسا محمدی واقعا بی نظیر بود و اصلا توقع چنین بازی های از ایشان نداشتم. کار از نیمه دوم با ورود پرسوناژ سوم افت عجیبی داشت حتی متن هم این بلا سرش آمد ( دختر اورکت پوش چقدر فلسفی و شعاری حرف میزد!!!)
در آخر اجرای خوبی و قابل قبولی بود با تشکر از کل تیم اجرایی.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
+یاف، چت شد؟
-هیچی
+چرا یه چیزیت شد
-تا حالا یه...
+دختر اسمتو صدا نزده
-آره
+چه جوریه؟
-چی چه جوریه
+اینکه برای اولین بار یه دختر اسمتو صدا بزنه
-مثل باقی وقتا...
+ یاف، یاف، یاف
-اه بس کن
از وقتی علی صفری رو میشناسم سالیان دراز میگذره، از همکاریهامون توی تئاتر تا دوستی های خارج از کار. بگذریم...
روزی که این کار به اجرا رسید هیجان زیادی داشتم چون میدونستم چه پستی ها و بلندی هایی طی شده تا کار به این مرحله رسیده. از وقتی به سالن وارد شدم دلم خیلی خواست کار رو قضاوت کنم بدون در نظر گرفتن دوستیم با کارگردان کار. میتونم خیلی جدی بگم که یکی از بهترین اجراهای یک سال گذشته رو دیدم که تیکه تیکه کار به یادم میمونه، دکور خیلی جلوتر از سالن، بازی حساب شده بازیگر ها همه چیز واقعا بی نظیر بود، داستان درگیر کننده، قاب های چشم نواز و صحنه هایی که منو به حبس نفس وا داشت، موسیقی حماسی فوق العاده که موی تن منو سیخ کرد! میتونم به جرئت بگم که این کار علی صفری نسبت به دو اجرای قبلیش (آشویتس زنان و هجوم) چند صد قدم جلو تر بود و پیشرفت رو می شد دید. به دیدن اجرا ... دیدن ادامه » برید و از بازی ها و کلا همه چیز این اجرا لذت ببرید.
بسیار منتظر تماشای این اثر هستم به طوری که لحظه شماری میکنم برای شروعش.
هجوم رو هم یادمه که خیلی دوستش داشتم ، مخصوصن بخاطر موزیک جذاب سر صحنه ش که کرونوس هم گویا این ویژگی رو داره :)
۱۲ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اولین اجرایی بود که برای بار دوم به دیدنش مینشستم!!
دفغه اول داستان اجرا منو درگیر کرد، اما این بار سعی کردم به بازی بازیگران توجه کنم!
تا قبل از این ستاره پسیانی به عنوان کسی برای من یاد می شد که با استفاده از نام پدر پله های ترقی را یکی پس از دیگری جا گذاشته!
اما بعد از دیدن این اجرا به این نتیجه رسیدم که هم هوتن شکیبا هم ستاره پسیانی به استلاح عامیانه پوستشان کنده شده برای اجرای این نمایش!
و من افتخار می کنم که برای دو بار شاهد چنین شاهکاری بودم.
خداوند هیچگاه سایه ستاره و هوتن ها را از سر تئاترمان کم نکند!
و الحق که پوستشان کنده شده برای این نمایش ...
این رو به وضوح از نفس نفس زدن های انتهای کار میشد دریافت
۲۹ فروردین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اصفر پیران ❤️
حرف زدن در مورد این اجرا واقعا سخته. اول کار فکر میکنیم با یک متن کلیشه ای دم دستی طرفیم ولی بعد از کمی پیشروی داستان متن شروع میکنه به زدن حرف های جالب که اگر نگم درد جامعه امروزی ماست ولی دغدغه قشری از جامع که هست.
از متن که بگذریم به کارگردانی میرسیم چقدر همه چیزهایی که در این اجرا استفاده شد درست و در خدمت متن بود از فاصله گذاری گرفته تا تعویض صحنه ها همگی بی نظیر بودن.
در مورد بازیگری هم که آقای چنگیزیان از همون اول منو میخکوب کرد بقیه هم خوب بودن، سکوت های درست، جلوگیری از بازی های تصنعی و جیغ و دادی که این روزها در تئاتر ها می بینیم، نگاه های درست در صحنه های سکوت واقعا همه چیز عالی بود.
در آخر خسته نباشید میگم به همه عوامل امیدوارم بیشتر شاهد این دست اجراها باشیم.
موفق شدم به جرای آخر برسم. حالا که یک ماه بیشتر از دیدن این اجرا میگذره روزی نیست که به این اجرا فکر نکنم، روزی نیست که به بازی فوق العاده اسماعیل گرجی فکر نکنم و به بدن و حسی که موقع اجرا داشت حسادت نکنم. قطعا اگر دوباره اجرا برن با اشتیاق به دیدنش میرم.
بشینید حرومزاده ها :))))
یادداشتی پیرامون نمایش هجوم به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی زینل
چندی پیش در جایی خواندم که شخصی از بزرگان تئاتر گفته که تئاتر امروزی تئاتری نیست که برای مخاطب نتیجه گیری کند و به او پاسخ ارائه دهد. تئاتر باید بتواند سوال ها و چالش هایی در ذهن تماشاگر هنگام خروج از سالن طرح کند و تماشاگر تمامی این سوال ها را در ذهن بررسی کند و به آنها بیاندیشد.
نمایش هجوم به معنی کامل نوع نمایشی بود که در ذهن مخاطب پرسش طرح می کرد اینکه اگر انسان از مرگ( که قطعا طبیعی ترین حق هر انسان و یک گونه از موهبت الهی است ) محروم گردد چه بلایی سر انسان و انسانیت می آید؟ مسئولیت های انسان به چه شکل تغییر می کند؟
در فاصله خانه تا تماشاخانه ارغنون این سوال در ذهنم تکرار می شد که اگر الان متوجه بشوم امکان مردن در من وجود ندارد چه کارها می توانم بکنم؟ در انتها ترسی برایم ... دیدن ادامه » به وجود می آمد که سرنوشت دنیا و انسانیت در این حالت چقدر شوم و وحم آلود می توانست باشد؟
کارگردانی جذاب و استفاده از المان های مختلف برای نشان دادن مکان ها و لوکیشن های اجرا یکی از تکنیک های خلاقانه این نمایش بود. بازی خوب و پخته بازیگران در نقش هایشان به خصوص بازیگر نقش کشیش (که برای من فوق العاده جذاب بود ) نشان از هدایت بازیگری خوب رها حاجی زینل کارگردان کار بود. علی صفری با این متن نشان داد که توانایی فوق العاده ای در نویسندگی دارد و حالا پس از دو اثر متوالی جذاب آشویتس زنان و هجوم انتظار ها برای اثر بعدی را برای این جانب بسیار بالا برده است. بدون هیچ تردیدی به تماشای این اثر بروید.
ممنونم از نظر جامع و مفیدی که به کار ما داشتی اریک جان. خوشحالم که به آنچه می خواستیم یعنی طرح سوال رسیدیم. امیدوارم به شخصه در متن بعدی بتونم توقعت را برآورده کنم.
۱۶ اسفند ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
استفاده فوق العاده از بازی مافیا برای پیشروی داستان و همچنین طراحی صحنه عالی، به همه اینها بازی بازیگران فوق العاده را هم اضافه کنید، همه این ها دست به دست هم داد تا آخرین اجرایی که در سال 1395 می بینم یکی از به یاد ماندنی ترین ها اجراها باشه
دوباره به تماشای این نمایش نشستم، روز افتتاحیه به دیدن این اثر رفته بودم و فوق العاده لذت برده بودم. اما حسی که نمایش دیروز به من القا کرد به هیج وجه قابل مقایسه با روز اول نبود، بازی بازیگران بسیار بیشتر جا افتاده بود (البته در روز اول هم بازیگران واقعا عالی ظاهر شدند) و شاهد نمایش بی نظیری بودم. این نمایش رو به شدت پیشنهاد می کنم : یک نمایش فوق العاده با روحیه ضد فاشیستی اگر تا کنون موفق به دیدنش نشدید بدون معطلی به دیدن این نمایش بنشینید.
مهدی حسین مردی، کیمیا TAV و پرندیس این را خواندند
علی صفری این را دوست دارد
مرسی که همیشه کنارمونی اریک‌جان. حضور هنرمندی مثل تو در کنار گروه ما همیشه انگیزه بخش و پر از انرژی های خوبه
۰۶ خرداد ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعد جنگ اول همه به فکر صلح افتادن...اما نمیدونستن یه مرض وقتی چند وقت به جوون یه جماعت میافته در ابتدا مرض...بعد از گذشت چندین سال تبدیل به عادت میشه و بعدها نداشتن همون عادت میشه بیماری مهلک... جنگ دومم همین بود...با یه تغییر کوچیک...تبدیل پاکسازی به بهسازی
واقعا محشر بود این نمایش واقعا عالی بود!
اریک عزیز از این همه انرژی واقعا ممنونم. مرسی از اینکه ما را در خاطرت نگه داشتی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
-زنده باد انسانی که ماشین جنگی شده است!
-زنده باد!
-زنده باد!
-زنده باد!
فرانک.غ و مهرنوش بیانی این را خواندند
سارا، امیر مسعود فدائی و هادی قربانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کارگردانی فوق العاده از متنی فوق العاده در مورد بازیگران فقط می توان سر تعظیم فرود آورد. همه چیز عالی بود.
پ ن : پخش آهنگ عروسک من به سبک extreme metal واقعا ایده نابی بود!
برعکس! من اون موزیک رو دوست نداشتم... به نظرم یه کم ساختگی بود و غیر جذاب ...
۰۹ بهمن ۱۳۹۴
منم دوست نداشتم اما جالب بود
۱۷ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید