تیوال فائزه طاهری | دیوار
S3 : 01:21:49
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
فائزه طاهری
درباره نمایش آواز قو i
اگر از من بپرسید آیا بازیگر دیگه‌ای می‌تونست این نقش رو بهتر بازی کنه؟ با اطمینان می‌گم که به نظرم هیچ‌کس شایسته‌تر از آقای پورصمیمی برای نقش واسیلی نبود؛
ابتدای نمایش شاید شک داشتم که درنگ‌ها و جنبش‌هایی که می‌بینم از روی مستی ِ بازیگره یا چیز دیگه‌ای.. اما پس از گذشت چند دقیقه که تسلط ایشون رو به نمایش‌نامه دیدم متوجه شدم که چقدر مستی و کهولت بازیگر خوب ترکیب شده تا چنین صحنه‌ای دیده بشه.
اگرچه واسیلی داستان از عمر صرف‌شده‌اش برای بازیگری پشیمون.. پشیمون که نه، اما کمی رنجیده از روزگار بود، فکر می‌کنم آقای پورصمیمی با این نقش، قدرتش رو در صحنه به نمایش گذاشت و امیدوارم که هیچ‌وقت واقعا ذره‌ای از این رنجش رو حس نکنن
سرکار خانم فائزه طاهری گرامی،تشکر از نظرتان.و ممنون از نگاه درست شما.مطمئن باشید که جناب پورصمیمی هیچ رنجشی از شغل شریف بازیگری ندارند .چرا که این شغل باعث شده عشق و لطف امثال شمایان را داشته باشند.این جمله ء آخر را از زبان خود استاد نوشتم
۱۶ شهریور
خیلی ممنون و خوشحالم از این جواب، بسیار لطف کردید
۲۳ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فائزه طاهری
درباره نمایش لانچر ۵ i
نظرات رو که می‌خوندم مهم‌ترین چیزی که به چشمم اومد، دل ِ پُری بود که پسرهامون از خدمت سربازی داشتن..اینها گله‌هاییه که سال‌هاست (حتی پیش از انقلاب) شنیده می‌شه اما هنوز به گوش کسی که کاری از دستش بربیاد نرسیده.. ای کاش روند ِ پختگی و مرد شدن از دید اونها چیزی غیر از سربازی بود که به نظر می‌رسه بیشتر عقده‌های سرکوب‌شده‌ و حس حقارت رو اضافه می‌کنه.
با وجود اینکه به فاصله‌ی‌ کمتر از یک ساعت، نمایش دو بار اجرا می‌شه، نمی‌تونم بگم چقدر بازی‌ها خوب و درخشان بود و تمامی اتفاقات باورپذیر و ملموس. فکر می‌کنم هیچ تکه‌‌ی اضافه‌ای نداشت و همه چیز بسیار به‌جا بود. سپاس زیاد از عوامل نمایش که یکی از تلخی‌های جامعه رو یک بار دیگه به بهترین‌ نحو به ما نشون دادید
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فائزه طاهری
درباره نمایش شپش i
یکی از مشکلات بلیت‌های با تخفیف که می‌گذارید اینه که مثلا تیوال‌پلاس مزیتی نسبت به سایر افراد نداره و من متوجه نمیشم اگر قراره 30 درصد تخفیف برای سه روز ابتدایی نمایش گذاشته بشه، دیگه فایده‌‌‌ی حساب تیوال پلاس که اون هم فقط تو سه روز ابتدایی تخفیف داره چیه! ای کاش حداقل زمان بیشتر و یا متفاوت از روزهای ابتدایی رو برای تیوال‌پلاس در نظر می‌گرفتید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تلخ‌ترین چیزا خاطراتی‌ان که به کابوس تبدیل می‌شن..
فائزه طاهری
درباره نمایش تایم لپس i
یکی از دوستان در توضیح این تئاتر نوشته بود یک گروتسک جالب؛ تو ویکی‌پدیای گروتسک نوشته : نوعی از طنز در ادبیات و هنر که بسیار شبیه به طنز سیاه است. به نظرم این تعریف خوبیه که برای این نمایش شده. اگر نخوام درباره‌ی نمایشنامه بنویسم که لو نره، انقدر میشه گفت که یه جنایتی اتفاق افتاده و حالا شرح اون از زبون کسانی که مرتکبش شدن رو داریم می‌بینیم که خب طنز خوبی هم از کار درومده. با توجه به تغییر حالاتی که بازیگرای نمایش باید در طول اجرا می‌دادن به نظرم توانمند اومدن؛ دکور نمایش البته خیلی ساده بود. در کل اجرای خوبی بود و برای من بعد از سه ماهی که حتی فرصت دیدن یک نمایش رو هم نداشتم، این اجرا که به دعوت یکی از دوستانم بود، خیلی چسبید.
Samira، بهروز جباری، مرتضی سوری و مینا این را خواندند
تئاتر هامون و نازنین جزایری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وقتی با انتظار چند ساله و بالا رفتن سطح توقع به دیدن یه نمایش می‌ری، کمترین آسیبش اینه که حتی اگر ذره‌ای نقص داشته باشه توی ذوقت بخوره.. به همین دلیل اگرچه شاید این نمایش یکی از خوب‌هایی بود که دیدم، اما چون کاملا همه‌ی انتظارم رو برآورده نکرد (هرچند حتی نمی‌دونم اون انتظارات چی بود که برطرف نشده!!)، بهش چهار می‌دم.. بازی‌ها و موسیقی نقاط قوت این نمایش بودند و خصوصا آقای ملک (می‌سی‌سی‌پی) که به‌شخصه خیلی از بازی‌شون لذت بردم.. ممنون ازتون که تونستید کاری کنید نشستن روی صندلی‌های ربع قرنی تئاتر شهر به مدت دو ساعت، خیلی هم طاقت‌فرسا نباشه :)
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خوشحالم که این کار متفاوت در محتوا و سبک رو دیدم. از نمایش‌هایی که می‌تونن غافل‌گیرم کنن یک هوا بیشتر از بقیه خوشم میاد، حتی اگر در طول نمایش کمی گیج و گنگم کرده باشن.. فقط بدونید که اگر اوایل کار براتون نامفهومه، هرچه به انتها می‌رسه گره‌های بیش‌تری باز می‌شه.
اسم این نمایش ازونایی بوده که همیشه دوس داشتم ببینمش، از همون سه سال پیش که نشد فکر می‌کردم ممکنه دوباره اجرا بره و این اتفاق الان افتاده :) فقط اینکه ظاهرا یک سری تغییرات جزئی داره از جمله زمان اجرا و چند تا از بازیگرها.. و اینکه خلاف هر بار که توی صفحه تیوال اعلام میشه که اجرای پیشین این نمایش رو می تونید اینجا (با گذاشتن لینک اجرای قبلی) مشاهده کنید، این بار این اتفاق نیفتاده.. حالا از سایت تیوال و یا عوامل این سوال رو دارم که این اجرا چقد نسبت به قبلی تفاوت داره؟ که اگر بلیتش رو بگیرم و با انتظار بالا بخوام تماشاش کنم، ناامید نشم؟ :)
بابک و مریم شریعتی این را خواندند
درود بر شما
برگه اجرای سال ۹۴ نمایش: https://www.tiwall.com/p/ezdevajeaqayemisisipi
با سپاس
۱۱ دی ۱۳۹۷
من که انتظاراتم از این نمایش خیلی پایین اومده، مطمئن نیستم بخوام دوباره بلیت بگیرم تماشاش کنم. همون مسائل تکراری قبله دیگه.
۱۱ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فائزه طاهری
درباره نمایش نام برده i
بعد از آمدن ایلناز شعبانی به روی صحنه دیگه تقریبا موضوع گنگی باقی نمی‌مونه و البته هرچی به انتهای کار نزدیک‌ شدیم، من نمایش رو بهتر دیدم نسبت به دقایق ابتدایی؛ نمایشی که قرار بوده توسط آقای دشتی در روسیه اجرا بشه اما با بهانه‌های مدیری که در فستیوال هست این اتفاق نمی‌افته و این موضوع تبدیل می‌شه به یکی از ناکامی‌های کارگردان. من در دانشگاه زبان روسی می‌خونم و بعد از دیدن این نمایش جزو معدود دفعاتی بود که از خوندن این زبان حس بدی بهم دست داد؛ اگرچه داستان بی‌وفایی و خیانت روس‌ها به ایران رو بارها شنیدیم اما شنیدن داستانی جدید از این خیانت، در عصر حاضر و نزدیک به زمان ما، برام شوکه‌کننده‌ بود.
بعضی نمایش‌ها هستن که برای دیدنشون دست‌دست می‌کنم، معمولا هم به این دلیل که همراهی ندارم؛ هرچند خیلی از نمایش‌هارو هم تنها رفتم اما بازهم فکر می‌کنم تنها رفتن انرژی و انگیزه‌ی بیشتری می‌خواد که من گاهی ندارم..
این نمایش هم جزو اون دسته بود که وقتی رو صحنه بود نرفتم ببینم و چقدر ازش تعریف شنیدم و چقدر افسوس خوردم ازینکه ندیدمش.. خیلی خوشحالم که دوباره داره اجرا می‌ره و روزشماری می‌کنم برای روزی که بشه بلیتش رو گرفت :)
درود دوست گرامی
بنده امسال تابستان ۲۶ تئاتر تنهایی رفتم دیدم و یک تئاتر سه بار و دو تئاتر دیگر دوبار دیدم.
بعد از این همه سال از زندگیم فهمیدم باید دست دلم رو بگیرم و براش وقت بذارم.
شما هم همین کارو کنین.
۲۶ شهریور ۱۳۹۷
مرسی عزیزم باهات هماهنگ میکنم
۱۰ مهر ۱۳۹۷
سلام من هم گاهی تنها رفتم اما اگر دوست داشتین می تونیین با من و دوستهام بیایین و خوشحال می شیم عزیز
۲۰ مهر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فائزه طاهری
درباره نمایش ال.اس.دی i
من مونولوگ زیاد ندیدم اما تقریبا هرچه که دیدم رو دوست داشتم،‌ از جمله همین ال‌اس‌دی که اتفاقا خیلی هم خوشم اومد ازش. درسته که به قول لیوان ِ داستان پی او وی خیلی بین شخصیت‌ها جابه‌جا می‌شد :)) و انقدر سرعت این جابه‌جایی زیاد بود که آدم رو به شدت گیج می‌کرد، اما از طرفی تکرار صحنه‌ها از نقطه نظر هر شخصیت هم این اجازه رو می‌داد که بتونی سر دربیاری چی به چیه بالاخره. موسیقی پایانی هم خیلی خوب بود، باعث شد با رضایت کامل از سالن بیام بیرون. از اینکه به دیدن نمایش‌های سلبریتی‌دار قناعت نمی‌کنم و دلم می‌خواهد کار بچه‌های هنری و دانشگاهی رو ببینم راضی‌ام، مرسی
فائزه طاهری
درباره نمایش او i
خب دوستانی که از نمایش تعریف کردند لطف می‌کنند با ذکر «احتمال افشا یا کاهش جذابیت» کمی بیشتر در موردش توضیح بدن؟ من به شخصه فقط آخر اجرا یه حدسایی زدم که اون‌ها هم فکر کنم خیلی درهم و اشتباه باشن اما خیلی دلم می‌خواد بیشتر بدونم
جویا شدن از نظرات دیگران خیلی خوبه ها و خودم هم مدام در لابلای دیدگاه ها دنبال نظر دوستان هستم ولی حس شما بعد از نمایش جهان شمول هست :)‌
نظرات دیگران زیاد دقیق تر از نظر خودتون نخواهد بود ؛‌ حالا میشه شما نظر و حدس خودتون رو هم بگید ؟ :)
۱۵ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تعریف این نمایش رو از سری قبل شنیدم و وقتی که می‌خوا‌ستم برم ببینم فهمیدم که دیر کردم و دوره اجراش تموم شده.. وقتی فهمیدم اجرای دوباره داره سریع بلیتش رو گرفتم و الان هم خیلی از بابتش خوشحال و راضی‌ام.. نمایش این سبکی ندیده بودم، در قسمت سبک نوشته شده فانتری و میکروتئاتر؛ فکر می‌کنم همین ویژگی‌هاش باشه که این نمایش رو از باقی نمایش‌ها متمایز کرده.. من که دوستش داشتم و توصیه می‌کنم؛ مرسی از طراحی و اجرای خوبتون
میترا، محمد لهاک، نیلوفر، امیر، جهان، رضا غیوری و سپهر این را خواندند
ثمین مهاجرانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فائزه طاهری
درباره نمایش فرایند i
این نمایش یکی از بهترین‌هایی بود که این مدت دیدم؛ همه چیز واقعا خوب بود، از کارگردانی و صحنه و بازی‌ها و موسیقی... و نمایشنامه هم بسیار قابل تامل.. اقتباس‌هایی که صورت گرفته به بهترین شکل ممکن در نمایش نشون داده شده و پررنگ‌ترینش هم تجاوز قانونی؛ بعد از تموم شدن نمایش انقدر متاثر بودم که دلم می‌خواست ساعت‌ها بشینم و فکر کنم به موقعیتی که خلق شده؛ و حس کردم در شرایط کنونی جامعه هم این نمایش خیلی صادقه، فردی که خودش هم نمی‌دونه چرا به وضعیت بغرنجی که دیگه اختیار زندگیش رو هم نداره گرفتار شده .. و در نهایت.. آقای کا چقدر خوب بازی کرد و خمیده و خمیده و خمیده شد..
چقدر واقعا بازی ها خوب بود
همه چی درست و به اندازه بود
۱۴ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من از بچگی عاشق آن‌شرلی بودم و همچنان هم هستم... برای گرفتن بلیت دست دست کردم و متاسفانه وقتی اومدم بلیت امروز رو بگیرم پر شده بود و فردا هم خودم نمیتونم برم.. میخواستم به این در و اون در بزنم که یه جوری بلیتش رو گیر بیارم که دیدم نوشته نمایش تمدید شده.. اما همچنان توی صفحه‌ی نمایش و قسمت خرید بلیت، فردا رو روز آخر اعلام کرده.. می‌خواستم ببینم واقعا تا روز 26 مرداد تمدید شده نمایش؟ و اگر بله لطف می‌کنید امکان خرید روزهای جدید رو هم فراهم کنید و یا حداقل فردا رو از آخرین روز بردارید که خیال بنده راحت بشه؟:) سپاس فراوان
زهرا مهاجری، میترا، عاطفه گندم آبادی، امیر و جهان این را خواندند
مجتبی مهدی زاده این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فائزه طاهری
درباره نمایش مترسک i
پنج تومن؟؟؟ دوستانی که نمایش رو دیدند و یا از افراد گروه، لطف می‌کنید توضیح بدید این کدهایی که زمان خرید نوشته شده، دقیقا چه تفاوتی با هم دارند؟
سلام هیچ تفاوتی ندارند. از ابتکارات دلنشین گروه اگزیته که برای امکانپذیر شدن دیدن تئاتر برای تمامی اقشار جامعه مورد استفاده قرار میگیره. شما بر اساس توانایی مالیتون میتونید هر کدوم که مد نظرتون هست رو انتخاب کنید و هیچ تفاوتی در محل نشستن توی سالن نداره.
۱۶ مرداد ۱۳۹۷
خانم طاهری، جناب آقای مهرداد خامنه ای و گروهشون برای نفس تاتر کار میکنند و فقط براشون مهمه که رسالت هنریشون رو انجام بدن. آدم واقعا ازشون درس میگیره
۱۶ مرداد ۱۳۹۷
دوست عزیز این کار کلا چند سر و گردن از خیلی از اجراهایی که این روزها روی صحنه هستند، آنهم با بلیط های آنچنانی، بالاتره..ببینید و لذتش رو ببرید. خرید بلیط هم اول بستگی به وجدان و سپس استطاعت مالی مخاطب داره.
۱۶ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر با پیش‌زمینه‌ی ماتریوشکا می‌خواید این نمایش رو ببینید، شاید سرخورده و ناامید بشید، ماتریوشکای تک پرسوناژ با درخشش پارسا پیروزفر و داستان‌های چخوف ممکنه دیگه هرگز روی صحنه‌ی تئاتر تکرار نشه..:)) اما بیاید نمایش رو با باقی نمایش‌های این روزها مقایسه کنیم: نقش پارسا پیروزفر در «یک روز تابستانی» به عنوان کارگردان پررنگ‌تره تا به عنوان یک بازیگر. همه چیز در نهایت سادگی اتفاق می‌افته. دکور خوب و ساده، طراحی لباس و البته انتخاب موسیقی‌های مناسب از نقاط قوت کار محسوب می‌شه. با وجود این، به عنوان یک طرفدار پیروزفر بگم که در این روز تابستانی، رضا بهبودیه که بار طنز نمایش و کلا محتوا و داستان به دوششه و در چنین شرایطی بعید به نظر می‌رسه که آدم از کار ناراضی باشه. نمایشنامه هم در عین سادگی برای من جذاب بود و باز هم تاکید می‌کنم که قرار نیست مثل ... دیدن ادامه » نمایش‌های قبلی آقای پیروزفر، ماتریوشکا یا حتی بر پهنه‌ی دریا شگفت‌زده بشید.. اگر انتظار دیدن یک نمایش صرفا خوب با بازی‌های خوب رو دارید، یک روز تابستانی راضی‌تون می‌کنه...
سلام؛ من برای امروز ساعت ۱۷ سه تا بلیت دارم ردیف ۸ صندلی‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵؛ اما نمیتونم برم.. از دوستان کسی تمایل داره؟؟
عاطفه گندم آبادی این را خواند
شماره بنده ۰۹۱۲۲۹۹۱۴۰۲ هست، چون زمان کمه اگر تمایل داشتید زودتر اطلاع بدید؛ ممنونم
۲۶ تیر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آمار غیررسمی منتشرنشده از...
در یک سال اخیر،
در یک ماه اخیر،
در یک روز اخیر،
یک ساعت اخیر،
در همین ثانیه، همین ثانیه...
زخم‌های زمین بازی، روایت چندین سال از دوستی داگی و کیلین، وقتی گاهی بروز علاقه و احساسات واقعی سخته و انگاری خود آدم هم در احساساتش سردرگمه؛ وقتی در یک نمایش می‌خندی، متاثر می‌شی، به فکر فرو می‌ری و لذت می‌بری..
نمایش‌هایی که سلبریتی‌های تلویزیون و سینما را ندارن و یا اسم کارگردانشان دهان‌پرکن نیست، گاهی عجیب به دل آدم می‌نشینند. چقدر این بازی‌های کم‌دیده‌شده لذت‌بخشند و حسرت از اینکه گاهی به دلیل چهره نبودن اسامی، چنین کارهایی دیده نمی‌شن