تیوال گلبرگ کامروز(گافکا) | دیوار
S3 : 12:55:31
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
امشب اجرا رو دیدم.بازی بازیگرها خوب بود طراحی صحنه زیبا بود.به نظرم از اون نمایشنامه ها بود که باید از قبل یه بار میخوندیش یا بعد از نمایش باید حتما یه بار بخونیش تا مفهومشو کامل متوجه بشی..
خانم سپاه منصور رو خیلی دوست دارم و خیلی دلم میخواست از نزدیک کارشون رو ببینم.
متاسفانه اجرا ده دقیقه دیر شروع شد و قبلش هم ازدحام جمعیت بیرون سالن خیلی آزاردهنده بود..اصلا هوا نبود..
یه چیزی که بسیار رو اعصاب بود صدای شاتر دوربین های دو خانم عکاس محترم در ردیف اول بود که هر دو ثانیه یه بار عکس میگرفتن!!رسما تجاوز به حقوق تماشاگرها بود..
آخ آخ بعضی عکاسا که رسماً نامردند، قشنگ تمرکز آدمو بهم میریزند و ولم نمیکنن، هزارتا فریم میگیرند، خیلی بده
۵ روز پیش، چهارشنبه
صد درصد D:
۵ روز پیش، چهارشنبه
:))))
۵ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام همیاری عزیز
اجرای فردا سر جاشه؟
زهره مقدم این را خواند
خیر
اجرای یکشنبه کنسل شده
از دوشنبه اجراشون شروع میشه
۲۱ اردیبهشت
ممنونم ..الان اطلاعیه تیوال رو دیدم
۲۲ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سعید دشتی یکی از دو کارگردان نمایش «مار بازی»، از توقیف این نمایش؛ دو روز مانده به آغاز اجرای عمومی؛ خبر داد.

دشتی با اعلام این خبر افزود: چند روز پیش «مار بازی» توسط شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی بازبینی شده و بدون حتی یک مورد اصلاحیه، مجوز اجرا گرفته بود اما دو روز مانده به آغاز اجرای عمومی نمایش؛ از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی به ما اعلام کردند نمی‌توانید اجرا بروید.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه گروه نمایش «مار بازی» یک ماه و نیم برای اجرای این اثر تمرین کرده است، گفت: از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی علت این توقیف را به ما «دلایل غیر هنری» اعلام کردند و توضیح بیشتری ندادند.

کامبیز دیرباز و بهاره رهنما دو بازیگر نمایش «مار بازی» به نویسندگی صحرا فتحی و کارگردانی مشترک او و سعید دشتی هستند که قرار بود از ۲۰ اردیبهشت ... دیدن ادامه » اجرای خود را در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر آغاز کند.
دستشون درد نکنه ! آقایون جنتلمنن جنتلمنن ، همه شون عشق منن عشق منن ، کارا رو توقیف کنین جون بابا صحنه رو بلرزونین بابا ... :(
۲۰ اردیبهشت
سلام و عرض ادب
گویا خانم بهاره رهنما همان جریان سلبریتی بانفوذ رو استوری کردن که از قضا همون شاکی خصوصیه.
اینم متن خبر :
نمایش ماربازی با بازی بهاره رهنما و کامبیز دیرباز که قرار بود از ۲۰ اردیبهشت ماه در سالن سمندریان اجرا شود بنا دلایلی که گفته میشود اختلافات بهنوش بختیاری و صحرا فتحی کارگردان نمایش از اجراهای گذشته است باعث ممنوع الکاری این کارگردان تئاتر شد و نمایش اخیر وی توقیف شد.

این نمایش با بازی بهاره رهنما و کامبیز دیرباز آماده اجرا شده و ابتدا در کنار سعید دشتی، نام صحرا فتحی هم به عنوان کارگردان روی پوستر نمایش نقش بسته بود. از دو روز پیش، نام صحرا فتحی از پوستر این نمایش درآمد و از فهرست عوامل کار هم حذف شد؛ اقدامی که نشان می‌داد همکاری او با «مار بازی» دچار مشکل شده است. با این‌حال، بلیت فروشی نمایش «مار بازی» از دیروز متوقف و نخستین زمزمه‌ها درباره مشکلات پیش روی اجرای آن شنیده شد.

امروز در حالی که مسوولان اداره‌کل هنرهای نمایشی بدون نام بردن از صحرا فتحی، دلیل عدم صدور مجوز اجرا برای «مار بازی» را ممنوع‌الفعالیتی یکی از عوامل آن ذکر کرده‌اند، معلوم نیست چرا با حذف نام این هنرمند از تبلیغات، «مار بازی» بازهم دچار مشکل شده است. در این راستا، صحرا فتحی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، تنها به توضیحی کوتاه اکتفا کرد و گفت: «به من گفته‌اند کار نکن و من هم تبعیت می‌کنم.»

با ... دیدن ادامه » توجه به کناره‌گیری صحرا فتحی از این پروژه، تنها دلیلی که برای عدم صدور مجوز اجرا برای «مار بازی» باقی می‌ماند، وجود یک شاکی خصوصی است؛ کسی که حقوق مادی این اثر را از خود می‌داند. رد پای این شاکی را می‌توان در استوری اینستاگرام بهاره رهنما پیدا کرد. رهنما که بازیگر «مار بازی» است، دیروز نوشت: «مار بازی با نشر اکاذیب توسط یکی از سلبریتی‌های به خیال خودش با نفوذ، توقیف شد. به زودی در جریان جزییات قرارتان خواهم داد. برای من و آقای دیرباز کار بسیار است. اما «کارمای» بیکار کردن ۲۵ نفر به خاطر دشمنی شخصی، بی‌شک پاگیرش خواهد شد. مدارکی هست و قانون و همکاران خوب وزارت ارشاد به زودی رسیدگی خواهند کرد.»

برای پیدا کردن نام این سلبریتی، نیاز نیست زحمت زیادی کشید، کافی است یک جستجوی ساده انجام داد و نام و عکس صحرا فتحی را در کنار او پیدا کرد که سال گذشته (تابستان و زمستان ۹۷) یک نمایش را دو بار در ایران و کانادا روی صحنه برده بودند.

منبع: خبر آنلاین
۲۱ اردیبهشت
درود جناب دانش
به کی و کجا اعتراض کنیم؟
اگه مسیله مالکیت معنوی کار باشه داره از طریق دادگاه دنبال میشه و اعتراض ما تاثیری در روند پیگیریش فک نکنم داشته باشه.
۲۱ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هنوز شروع نشده جلوی اجرا گرفته شده؟!
ما برای یکشنبه بلیط گرفته بودیم. تیوال جان کی قراره خبر کنسلیش رو بدی؟!
درود بر شما
در صورت لغو این نمایش بلیت های خریداری شده بدون کسر هیچ مبلغی به خریداران محترم بازگشت داده خواهد شد.
لطفاْ‌ منتظر اعلام های پیش رو در این مورد از سوی تیوال باشید.
۱۹ اردیبهشت
سلام
ممنون از لحاظ مادی که تیوال همیشه خوش حساب بوده :) ولی مشکل الان حس بلاتکلیفیه.. معلوم نیست اجرا میشه؟؟ نمیشه؟؟ .. چه روزی؟؟ چه ساعتی؟؟تاریخ و ساعت اعلامی میتونیم؟؟ نمیتونیم؟؟ این اتفاقا برنامه ریزیها رو به هم میریزه.
۱۹ اردیبهشت
دقیقا
۲۰ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چند شب پیش نمایش رو دیدم و خیلی خوشم اومد.
بازی غلامرضا و توران خیلی خوب بود بازی بقیه دوستان هم دوست داشتم.
موسیقی کار خیلی خوب و هماهنگ با نمایش بود.
طراحی صحنه به شدت مبتکرانه و جذاب بود.
قسمتی از نمایش که دوست آرایشگر مرحوم پرند در موردشون تو دادگاه حرف میزنن، یه جاهایی حرفای جالبی زده نمیشه..
دید انسانی کارگردان به یک قاتل رو دوست داشتم.
هیچکس قاتل به دنیا نمیاد..همین آدم در محیط خوب پرورش پیدا میکرد چه بسا الان یه آدم موفق بود.
به خاطر عقده هایی که خانواده و اجتماع برای این آدم به ارمغان آورده بودن روز به روز شخصیت آنتی سوشالش پررنگ تر میشد و از جامعه بیشتر طرد میشد ولی وقتی در دادگاه وکیل تسخیری غلامرضا گفت:" وکالتشو رد میکنم و خودم هم میشم شاکی و مدعی العموم محسوب میشم." ،انگار همونجا آخرین بند اتصالش به جامعه هم پاره شد..

فکر میکنم ... دیدن ادامه » اعدام این افراد قبل از شناسایی و ازبین بردن الگوریتم "تولید یک قاتل ، دزد یا ..از یک بچه بی گناه و معصوم"، کار عبث و بیهوده ایه..کما اینکه دیدیم بعد این فرد افراد دیگه ای ظهور کردند(مثل بیجه و خیلیا که به دلیل عدم تشویش اذهان عمومی رسانه ای نشدن و نمیشن..) و یقینا باز هم ظهور خواهند کرد.
این فرد چند بار در گذشته دستگیر شده و زندان رفته بود شاید اگه در زندان یه روانکاوی تخصصی روش انجام میشد در آینده این اتفاق نمیفتاد..
در نهایت قسمت ترسناک ماجرا اینجاست که شاید اگه هرکدوم از ماها هم جای این آدم بودیم سرنوشت مشابهی برامون رقم میخورد..

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چند سالی هست که به صورت تفریحی و آماتورگونه تئاتر می بینم ولی تا الان به دلیل ضیق وقت (بخوانید تنبلی!) نظری در مورد کارهایی که می دیدم نمیذاشتم.
تقریبا همیشه قبل از دیدن هر نمایشی نظرات رو در تیوال میخوندم و برمبنای اونا تصمیم میگرفتم که به دیدن اثر بروم یا نه!. بنابراین تصمیم گرفتم من هم نظراتم رو بنویسم تا هم به افراد دیگه در انتخاب اثر و هم به بازیگران و صاحبان اثر در شناخت نقاط قوت و ضعفشون کمک(هرچند کوچک) بشه.

در یکی از شب های اول این نمایش به دیدنش رفتم و چون از قبل میدونستم کار اول یه گروه از هنرجوهاست؛ سعی کردم انتظار زیادی از اجرا نداشته باشم. ولی وقتی کار رو دیدم بعضی از بازی ها نظرم رو جلب کرد و لذت بردم.
به نظرم بازی در کارهای چخوف جسارت خاصی میخواد، چون کارهاش به شکلیه که یا مخاطب را به شدت جذب می کنه و یا اینکه به شدت دفع میکنه و انگار ... دیدن ادامه » حد وسطی نداره! بنابراین لازم میدونم به همه دوستان بازیگر تبریک بگم که به حد کافی این شجاعت رو داشتن که با این ریسک کنار بیان.
چون کار اول دوستان بود بی انصافیه با همون عینکی که بقیه کارها رو نقد میکنیم این کار رو هم نقد کنیم.
پس تنها به همگی بازیگران و عوامل کار خسته نباشید میگم و آرزو میکنم روز به روز ثابت قدم تر در راستای بالا بردن سواد و توانایی هاشون قدم بردارن تا در آینده نه چندان دور شاهد کارهای بسیار قوی ازشون باشیم :)
دو بار به دیدن این نمایش رفتم. دفعه اول ردیف دوم نشسته بودم ولی دفعه دوم ردیف اول دم در (محل ورود و خروج بازیگرا حین نمایش) بودم که باعث شد کار برام به مراتب جذاب تر بشه :)
اولا از بازیگران توانمند و کارگردان کار جناب آقای ارجمند و همچنین استاد شهرستانی عزیز تشکر می کنم که کار جالب و درخور تأملی به نمایش گذاشتن .
هم داستان خیلی خوب و البته متأسفانه!! ملموس بود و هم بازی ها دلنشین بود (مخصوصا بازی آقای کشوری و خانم رضایی با اون دیالوگهای طولانی و تند)
چند تا مورد به چشمم اومد که با اجازتون میخواستم عنوان کنم:
1- کاراکترهایی که آقای ارجمند عزیز بازی میکردن با اینکه بانمک بودن ولی به نظرم زیادی بهشون شاخ و برگ داده شده بود( اصطلاح هنریشو نمیدونم ولی خیلی ادا اطواراشون!! زیاد بود) شایدم به دلایل خاصی خودشون تعمدا" شخصیت های مختلف رو اینجوری درآورده ... دیدن ادامه » بودن ..ولی از دید من بعضی از تیپ سازی های شخصیت هایی که بازی کردن هم زائد بود و هم یه جورایی باعث شده بود جنس طنزهاشون( پلیس و گورکن و.).با جنس طنز بقیه بازیگرا متفاوت بشه.
2- در انتهای نمایش که خانم رضایی پرچم به دست وارد سالن میشن خطاب به حضار(یا مخاطب حرفاشون که درست متوجه نشدم چه کسانی هستن! ) میگن :" آقایان!..."
متوجه نشدم چرا گفتن آقایان؟!اگر با حضار بودن که ما خانم ها هم جزوشون بودیم پس چرا "آقایان"؟؟!! :)
3-در مورد مارگریتا هم به نظرم گریم(موهای چتری) باعث شده بود چهرشون کمی سوسول!! بشه وهمین مسئله اجازه نمیداد بازیشون به عنوان یک خانم فقیر و گرسنه به اندازه کافی باورپذیر بشه..
در مجموع کار رو پسندیدم و به شخصه فکر میکنم هر نظری که اینجا گذاشته میشه ورای اینکه مثبته یا منفی باشه، نشون دهنده اهمیت اون کار برای مخاطبه.
در نهایت برای این گروه جوان و قوی آرزوی موفقیت میکنم.

پ ن :ای کاش این نمایش فقط شرح حال مردم "ایتالیا" بود تا از دیالوگ هایی که گفته میشد اول به شدت تعجب میکردم و پیش خودم میگفتم :"مگه میشه؟!!!" و بعدش یه دل سیر به همه حرفا و کاراشون میخندیدم و آخر نمایش هم یه سری به نشانه تأسف برای همچین جامعه ای تکون میدادم و وقتی از سالن میومدم بیرون همه چیز رو فراموش می کردم و پا به دنیای شاد و مرفه مردم خودم میذاشتم ...ولی افسوس و صد افسوس که با تک تک دیالوگ ها همزادپنداری کردم و تمام خنده هام از جنس دغدغه و درد بود..
امشب موهاشان چتری نبود... خیلی جداب و دلنشین بودند
۱۴ اردیبهشت
چقد خوب مطمئنا خیلی دلنشین شده
ممنون
۱۴ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید