همینک تیم پشتیبانی تیوال از طریق چت آنلاین و ایمیل در خدمت شماست و موقتا پاسخگویی تلفنی متوقف شده‌است. اطلاعات بیشتر
تیوال گالنا | دیوار
S3 : 03:10:42
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
گالنا
درباره نمایش قهوه قجری i
اول از همه خیلی خیلی خیلی از آقای پسیانی ممنونم که با دقت و وسواس بی نظیری از خاموش بودن تمام گوشیهای همراه مطمئن شدند و بعد نمایش رو شروع کردند، بعد از مدتها بی دغدغه و نور مزاحم نمایش دیدم. منم اگر کارگردان تئاتر بودم قطعا همین روش ایشون رو می رفتم جلو.
دقیقا ایشون و امثال ایشون هستند که با همین نوع روشها (متأسفانه روشهای دیگه جواب نداده!)، میتونند فرهنگ درست تئاتر دیدن رو جا بندازند.
ای کاش در کنار کمپین #با موبایل خاموش تئاتر ببینیم، کمپین #بدون حرف زدن تئاتر ببینیم هم، راه بیفته.
مطلب عجیب اینکه هیچ نمی دونستم خاموش بودن موبایلها به سکوت سالن هم کمک می کنه!!امشب به طرز غیر قابل باور و پیشبینی ای جمعیت ساکت بودند!


و اما خود نمایش...
راستش نحوه ترکیب فضای هملت با عهد قجر و تا حدودی فضای امروز جامعه رو دوست داشتم.
بازیها تا حدود زیادی در مورد ... دیدن ادامه » شناخته شده ترها، تکراری بود.
بازی روح الله حق گوی لسان و نوید جهان زاده رو بیشتر پسندیدم.
(چقدر هم نوید جهان زاده شبیه خود آتیلا پسیانی بود!:)

پ.ن:اگر کسی متوجه علت سوژه قراردادن فیزیک خانمها و انحراف چشم افراد برای گرفتن خنده، و به دنبال آن ریسه رفتن عده زیادی از دوستان حاضر در سالن تا مرز سکته از این موضوعات شد، خوشحال میشم توضیحی بده!!!
با قسمت خاموشی گوشی موافقم اتفاقا دیشب ما نمایش بچه رو دیدیم و چک کردند و خیلی خوب بود
۲۸ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش است i
امشب در جایگاه A, ردیف 2 ,صندلیهای 5 و 6, دو تا از بی فرهنگ ترین، خودخواهترین و نافهم ترین انسانهای کل کائنات رو دیدم از بد اقبالیم!!
خانم و آقایی...
بی فرهنگ، چون نه خودشون سایلنت بودند و نه موبایلهاشون!
خودخواه، چون تفسیر و توضیح تئاتر رو بلند برای همدیگه در طول اجرا انجام می دادند،گویی روی مبل راحتی خونشون همراه با خوردن پاپ کورن، نمایشی هم دارن می بینند!
و نافهم، چون نه تنها با تذکر مؤدبانه, نگاههای متعدد و مستمر، سایلنت نشدند که با وقاحت و بی ادبی شروع به فحاشی کردند!!

متأسفم که مسؤولین سالن و اجراها همچنان لزومی بر دادن تذکر در ابتدای اجراها مبنی بر صحبت نکردن و خاموش نگه داشتن موبایلها، نمی بینند!

الهی...متاسفم همچین تجربه ای داشتین...
۱۵ بهمن ۱۳۹۸
راهکارها :)))
یاد خشایار مستوفی سریال زیر اسمان شهر و اون چوبش افتادم,چوب خشایار هم میتونه راهگشا باشه.
۱۷ بهمن ۱۳۹۸
گالنا جان امشب نمایش #دریم لند بیا بریم... من همچنان منتظر التفاتم...
۱۸ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره کنسرت سوی ایرانی جَز i
بعد از مدتها و هفته ها، این کنسرت و اجرای فوق العاده ماهان میرعرب حالمون رو خوب کرد.
چه نوازنده متبحر و دوست داشتنی و بی ادعایی بود...واقعا لذت بردیم از نوازندگیش ، موسیقیش و کارهای تلفیقی زیباش...
خیلی خیلی خوب بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
موضوع و متن خوبی داشت و بازیهای خوب.
موضوعی کاملا ملموس و در عین حال ناراحت کننده، البته شاید بیشتر برای متولدین دهه های پنجاه و شصت.
#دستبند زرد...


روی سخنم الان با عوامل اجرا و مسؤولین سالن است،
لطفا به کودکان زیر هفت سال اجازه ورود به سالن ندید هرچند که مهمان باشند و به حقوق بقیه تماشاگران که مهمان نیستند، احترام بگذارید!
لطفا به تماشاگرانی که قرار است همراه بازیگران بر صحنه نمایش حضور داشته باشند، توضیح واضحات دهید که صحبت نکنند، چیزی نخورند و موبایل چک نکنند!!!
وگر نه نمایشتون خیلی خیلی حروم و حیف میشه!
متاسفانه دیشب هم همینطور بود و بیشتر همراهان بازیگرا اصلا رعایت نمی‌کردن
۱۷ دی ۱۳۹۸
محمد مجللی عزیز، بر اساس پاسخی که بازیگر-تماشاگر می‌ده پایان و روند داستان به کلی تغییر پیدا می‌کنه. هر انتخابی بر انتخاب بازیگر تاثیرگذاره و این رو با مقایسه اجراها به خوبی درک خواهید کرد. اینکه تماشاگران چقدر در نمایش مشارکت کنند به خودشون بستگی داره. ... دیدن ادامه »
۱۹ دی ۱۳۹۸
محمد خان مجللی عزیز..
بر خلاف گفته دوستان پرواز عمود، تماشاگر _ بازیگر
تاثیری بر انتخاب پرسوناژها ندارند...
فقط چند لحظه سکوت و کار تمرین شده خودشان
را پیش می برند..
از فضاهای ساخت نمایش دورم..
ولی به ذهنم آمد ۱۰ تا بازیگر ببرم روی صندلی بنشانم
و روی ایفا کنندگان موثر ظاهر شوند و فضای نمایش
را خودشان در دست بگیرند..
آن ... دیدن ادامه » موقع تئاتر تعاملی معنی می یافت..
قطعن یک تماشاچی از اول تا آخر نمایش فقط استرس
چهار تا جمله اش را دارد و از کار لذتی نمی برد...

شنبه داشتم در مورد هیربد دانشگاه نرفته و تقریبا مست
مطالعه می کردم... ، برایش ذهنیت می نوشتم و تعاملات
درونی و رابطه اش با ترانه و مادرزنش که با حفظ سمت
عمه اش هست، از اینکه دانشگاه نرفتن، فامیل بودن،
ازدواج صوری، مست بودن، تحصیلات دانشگاهی نداشتن،
مناسبات امروز این آدم در آمریکا، حسِ تضاد دوست داشتن
و مشکل داشتن، حسِ نوستالژیک دیدن عمه بعد از بیست
و چند سال و...... را بررسی می کردم، به قول خودمان
با نقش درگیر می شدم...
و خب خدا را شکر یکشنبه لغو شد و من تماشاگر معمولی
رفتم و دیدم خیلی جدی گرفتم...
در ذهنم از تعاملی تئاتر خیابانی های خودمان در نیمه
اول دهه ۸۰ بود.. چیزی که خودم و دیگر بازیگران در
اجرا باهاش مواجه می شدیم...
یک مواجه مستقیم..
و خودمان هم نمی دانستیم چه می شود و انتخاب مان
چه شکلی می شود... اسم نمایش مان هم تعامل بود..
البته فطعن از یک کار سالنی، غیر جشنواره همچین انتظاری
قطعن نداشته و ندارم...
اما انتظار تئاتر بی تعاملی هم نداشتم.
۲۵ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امیرمسعود فدائی این را خواند
بهار گراوندی و علی محرابیان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش سبکی i
روایتی ساده، شیرین و دوست داشتنی از زندگی و گذر عمر...


فردا شب، شب آخر این نمایشه...ممکنه بگذره و فرصت تماشای اون رو از دست بدین:)
سلام اگر سبکی رو دوست داشتید پیشنهاد میکنم لرز رو هم بببنید،نمایش دیگری از کارگردان سبکی،امروز جمعه روز پایانی ست ساعت ۷ سالن هامون
۱۳ دی ۱۳۹۸
ممنون از پیشنهادتون.
۱۳ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره فیلم جان‌دار i
بازیهایی بسیار خوب از همه بازیگران(حتی محمد صادق ملک عزیز با اون نقش کوتاه)، فیلمنامه خوب، کارگردانی بسیار خوب...فقط نامه انتهای فیلم رو دوست نداشتم که اونم خیلی شخصی و سلیقه ای هست البته...نمی دونم چرا احساس می کنم صدای جمال و موضوع نامه بعدا اضافه شده به فیلم!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش بیگانه در خانه i
ایده ای فوق العاده، متنی جذاب و فکر شده، اجرایی تمرین شده و تمیز به معنای دقیق کلمه، همراه با بازیهای بسیار خوب بازیگران.
به نظرم یکی از بهترین نمایشهای محمد مساوات بود.
فضای کار من رو به یاد فیلمهای برگمان و بونوئل انداخت البته همراه با چاشنی ترس و اضطراب و رمز آلودگی کارهای هیچکاک.
خیلی لذت بردم.
دم همگیشون گرم!
گالنای عزیز،نقدت در مورد اینکار من رو وسوسه کرد برای دیدنش،هر چند که متأسفانه به خودم قول داده بودم که با وجود عشق و علاقه م به مساوات،این اجراش رو نبینم
چون در مورد نمایش‌ها معمولاً هم نظر هستیم،الان آرزو داشتم کاش نمیخوندم نوشته ت رو تا وسوسه نمی‌شدم ... دیدن ادامه » برای دیدن این اجرا
من رو سر یه دوراهی سختی گذاشتی گالنا!!!!
۰۸ دی ۱۳۹۸
گالنا یه جا خوندم تو یکی از همین کشورهای بلاد کفر،یه پیرمرد ۸۷ ساله رو میخواستن خوشحال کنن،چجوری؟پیرمرده تنها آرزوش این بوده قبل از مرگش عشق سال‌های نوجوانیش رو ببینه (اولین عشق زندگیش)،اون چند نفر آدم خیرخواه،ماهها وقت و انرژی و هزینه صرف میکنن تا ... دیدن ادامه » بالاخره اون خانم رو پیدا میکنن و تو جشن تولد ۸۸ سالگی پیرمرد،تو یه کافه اون رو با معشوقش روبرو میکنن،البته پیرمرده به محض دیدن معشوقه ش،از شدت هیجان و ذوق درجا سکته میزنه و میمیره!!!!ولی در هر صورت منظورم اینه ببین برای خوشحالی آدما،اونا چکار میکنن؟بعدش من پیرمرد اینجا بخاطر شصت هزارتومان باید خودم رو بندازم رو کاپوت ماشینت!!!!
۱۲ دی ۱۳۹۸
اونجا بلاد کفره آقاااااا!
اینجا فرق داره!
اینجا پیرمردها شم جون دارن بپرن جلو ماشین!:)

۱۲ دی ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چندماه پیش رفته بودم کردستان، رفتم کوهی که مرز ایران و عراقه و کوله بران با بار از کوهی در عراق بالا میامدند تا برسند به ایران، من فقط از نگاه کردن به اون کوه و مسیری که داشتن کوله برها بالا میومدن وحشت همه وجودمو میگرفت.
صعب العبور به معنای واقعی کلمه، ... دیدن ادامه » حالا تصور کنید برف و یخبندان هم اضافه شده به مشکلات این کوه و مسیر ترسناک.
خیلی سخته، خییلی :((
۳۰ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش کد ۱۳ i
خیلی ممنونم از آهو قیاسی، ندا، هستی، امینه ،سایه،...که اینقدر جذاب و دلنشین و روان امشب من رو بردن به دوران دبیرستان و بعد از سالها دوباره دلهره ها، ترسها ، خنده ها و شوخیهای اون دوران رو برام زنده کردند.
مدتها بود اینقدر از متن، کارگردانی و بازیهای یکدست و عالی لذت نبرده بودم!
واقعا دست مریزاد به همگیتون!
چقدر خوب بودند. کیف کردم. و حدس می زنم گالنای عزیز شما رو دیدم امشب. شما بودید که بیرون سالن با هم درباره اون تماشاگران بی مبالات صحبت کردیم؟
۰۶ آذر ۱۳۹۸
:))
۰۹ آذر ۱۳۹۸
عالی بود محمد جواد عزیز. حیف به فکرم نرسید :))))
۰۹ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره فیلم مسخره‌باز i
امشب برای بار دوم بر روی پرده سینما این فیلم رو دیدم، و چه بسا بیشتر از بار اول لذت بردم و حدس میزنم دفعه سومی هم در کار خواهد بود:)
به نظرم متفاوت ترین و بی تردید یکی از بهترین فیلمهای سینمای ایرانه.
فرصت تماشای این فیلم رو بر روی پرده از دست ندین!
نمایش خلاقانه ای بود از جهاتی و متفاوت از آنچه تا به حال از این افراد دیده بودم، با تکیه بر اکت بدن و بدون استفاده از کلام.
همراهی گیتاریست کار هم از نکات اصلی و جالب نمایش بود.
به به
محسن اعتماد سعید از آدم های نازنین این روزگاره ........ و هنرش ناب
۰۴ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش آشپزخانه i
نمایشی جذاب و دیدنی، با کارگردانی خیلی خوب حسن معجونی و بازی های خیلی خوب برو بچه های رشت البته بیشتر آقایون، چون حضور اکثر خانمها بیشتر به نمایش مد شبیه بود!

دم حسن معجونی گرم که شرایط رو برای حضور جوانهای شهرستان و عمدتا غیر معروف، در سالنهای اصلی پایتخت فراهم میکنه.
گالنا
درباره فیلم خانه پدری i
فیلمنامه، بازیها ،گریم و کارگردانی ضعیف بودند از دید من.
بازی نازنین فراهانی و مهران رجبی بسیار ضعیف!
دلیل استفاده از بازیگری با بینی عمل کرده و لبهای تزریق شده برای نقش ملوک در اوایل قرن حاضر رو متوجه نشدم به هیچ عنوان!!!!

خودم هم باورم نمیشه راجع به فیلم کیانوش عیاری دارم این مطالب رو می نویسم!

ولی متأسفانه فیلم ضعیفی بود، بر خلاف تصور خودم و آنچه تا به امشب راجع به فیلم خونده و شنیده بودم.

کار رو ندیدم
ولی وقتی عکسا و تیزرها رو دیدم از انتخاب همچین بازیگری برای همچین نقشی خیلی تعجب کردم
۰۴ آبان ۱۳۹۸
من هم نظر شما رو داشتم
۲۴ آبان ۱۳۹۸
اینکه اگر یه بازیگر بد انتخاب شده باشه، دلیل بر بد بودن اثر میشه ؟؟؟؟!!!
۰۳ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش بداهه i
ستاره پسیانی و مارین ون هولک بهترین بازی ها بودند از دید من و بعد هم سهیل مستجابیان.
ایده کار رو هم دوست داشتم و جذاب بود.

فقط مشکلم با متن اپیزود آخر و آوردن نقش بیمار سکته مغزی بود، نمی دونم، شاید چون کار خنده و شوخی زیاد داشت، بهتر بود این مسأله در کار گنجانده نمیشد!
شب ما هم ایده ی سکته مغزی استفاده شده بود
۲۹ مهر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش مشق شب i
نمایشی شسته رفته، همراه با متن، کارگردانی ،بازیها و دکور بسیار خوب.
بسیار لذت بردم از کار نویسندگی و کارگردانی جناب امیر نجفی.

فقط ای کاش مسؤولین سالن مولوی به موضوع تعویض پارچه روی صندلی های سالنها به طور جدی فکر کنند، چون ظاهرا برای جابجاییهای پی در پی دوستان مخاطب به خصوص در لحظات سکوت اجراها، کاری نمیشه کرد!
من قشنگ کمر درد میگیرم.
چون همش استرس اینو دارم که تکون بخورم چقد سرصدا توبید میشه
ثابتم بمونم همه مدتو، کمرم خشک میشه
۰۴ مهر ۱۳۹۸
دقیقا همینطوره!
باز اینجا میشد تنظیم کرد تکون خوردن رو با صدای نمایش، توی نمایش" تابستان" که ....!!:)
۰۴ مهر ۱۳۹۸
صداهای ایجاد شده وحشتناک و اجتناب ناپذیره خواهش میکنم با روکش پارچه ای این معضل رو حل کنید
۰۶ مهر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش افرای ژاپنی i
اگر اشتباه نکنم نمایشنامه این کار بر اساس نمایشنامه ای از یاسمینا رضا نوشته شده و عجیب اینکه نه در پوستر ونه در بخش معرفی اثر،این موضوع قید نشده!!
سلام.ارادت.این مسئله در کپشن های فضای مجازی و همچنین در بروشور بطور کامل و در مصاحبه من با آوای تیوال کاملا و بطور دقیق انجام شده است.در پوستر یک اثر نمایشی دلیلی برای آوردن این مسئله وجود ندارد با توجه به اینکه دو سومِ این اثر نمایشی زاده ذهن نویسنده ... دیدن ادامه » اثر یعنی آقای مسعود هاشمی نژاد هست.در هر صورت ممنونم برای توجه شما.
۳۰ شهریور ۱۳۹۸
خیلی متشکرم از لطفتون.
۳۱ شهریور ۱۳۹۸
من ممنونِ شمام
۳۱ شهریور ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش کریملوژی i
حقیقتش امشب بعد از اجرا افسوس خوردم که چرا این همه زحمتی که مجید رحمتی کشیده بود با این متن به هدر رفت!
اجرای سختی داشتند ایشون به خصوص بخش الفبا رو با تسلط و تبحر خاصی انجام دادند،دمشون گرم!
فضا سازی نمایش رو هم دوست داشتم.
ولی متأسفانه از دید من متن نمایش پراکنده و فاقد انسجام بود،
موضوع بکر و جذابی که نتونسته بود خوب پخته و منسجم بشه، ضمن اینکه شوخیهای جنسی متن هم زننده و غیر جذاب بودند!

من نمایش رو ندیدم اما میدونم که دلقکهایی امثال کریم شیره ای شوخی های جنسی رو تو کلامشون زیاد استفاده میکردن . حالا به نظر شما اینجور شوخی ها به کاراکتر نمایشی ننشسته بود و خوب ادا نمیشد ؟ یا مشکل چیز دیگری است ؟
۱۶ شهریور ۱۳۹۸
همینطوره جناب پوریا.
منتها به هر دلیلی این شوخیها در این نمایش جا نیفتاده بود. از نظر من، شاید اتفاقا "اصرار "بر استفاده از این شوخیها درست به همان دلیلی که شما اشاره کردید، مشکل کار بود!
۱۶ شهریور ۱۳۹۸
خوب شوخی هایی از این دست قسمتی از نمایش های سنتی بوده و این هم نمایش سنتی بود ، اگه نمایش بدون شوخی میخواستید نباید کار سنتی میدیدین که سیاه بازی و رو حدضی و و و همه رو یکدست داشته باشه ، اگه تو نمایش دفاع مقدس شوخی جنسی آورده بشه کمی دور از ذهنه نه نمایش ... دیدن ادامه » سنتی
۱۰ مهر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش گریزلی i
کار خوبی بود.
ارزش دیدن رو داره حتما!

با احترام:)
دایِه* این را خواند
نمایش گریزلی و علیرضا پورکاظم این را دوست دارند
گالنای عزیز متاسفانه این مونولوگ رو ندیدم و دیگه هم فرصت دیدنش رو ندارم چون ظاهراً اجرای آخرشه فردا،کاش زودتر نظرت رو می‌دونستم چون اجرایی که شما راضی باشی و پیشنهاد بدی قطعا اجرای خوبیه و ارزش دیدن داره،سلیقه ی تاتریت رو خیلی قبول دارم رفیق عزیزم.
۱۴ شهریور ۱۳۹۸
اصلا فکر نمیکردم با چند کلمه من،کار به "نونهاشون" بکشه:))
۱۴ شهریور ۱۳۹۸
# جل الخالق :))
۱۴ شهریور ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش شب بخیر مادر i
...-تو "بچه" منی...!!

-نه...من "عاقبت" بچه توام!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید