کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال حسین جعفریان | دیوار
S3 : 10:20:50 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
بخوام خلاصه این اجرا رو بگم باید این فعل صرف کنم
افتضح ، یفتضح ، افتضاح
عزیز دلم آقای مرادی تا وقتی که کامل روی متن و اجرات مسلط نیستی لازم نیست به اجرات رنگ و لعاب موسیقی بدی که کاستی ها رو بپوشونی
شما تو 30 دقیقه میتونستی حرفت رو بزنی و تموم کنی اجرا رو چرا اینقدر کش میدی ؟
ایده های خلاقانه تری برای طراحی صحنه ناقص میشد به کار برد ضمن اینکه بازیگر ها دیالوگ هاشون رو درک نکرده بودن که به مخاطب ارائه بدن و به غیر از شعار در این اجرا چیز دیگه ای دیده نشد . شعار دادن خوبه ولی زمانی خوبه که درک شده باشه و با تمام وجود به مخاطب گفته بشه ، اونوقت هست که مخاطب درک می کنه کار شما رو و همراه اجرای شما پیش میاد تا اینکه 20 بار به ساعتش نگاه کنه که خدایا این ساعت چرا نمیگذره ؟
طراحی نور عالی بود و توش شکی نیست که مصطفی اسفندیاری به کار رنگ و لعاب داد .
یه مقوله ای پیش اومده تو اجراها به اسم پوتین ، و لباس کار تو طراحی لباس ... تو رو هر کی قبولش دارین تو طراحی لباس از این ایده دم دستی استفاده نکنین . ... دیدن ادامه ›› پوتین برای پای بازیگر زن شما بزرگ بود و برای بازیگر مردتون کوچیک
ترکیب فلسفه ، دیکتاتوری ، انسان آزاد و انسانی که بر پایه جبر زندگیش رو میگذرونه جذابه ولی به شرط به چالش کشیده شدن اینها نه نگاهی که دم دستی هست .
بازی های تئاتری که برای بازیگرا در نوع قدم بر داشتنشون برای مشورت ، تاس انداختن و چرخیدنشون به دلیل عدم تمرکز و نبودن یکنواختی به چشم می خورد و اذیت میکرد بنده رو به شخصه
دوست نداشتم اینقدر زود نظرم بگم ولی چون زودتر گفتن این موضوع با توجه به زمان داشتنتون میتونه باعث بشه اجراتون بهتر بشه گفتم . امیدوارم کمی به فکر صحنه و تمرکز و درک دیالوگ ها توسط بازیگراتون باشین تا شاهد اجرای بهتری ازتون باشیم .
سپاس از شما❤❤❤
۰۳ اسفند ۱۳۹۸
موفق باشید. قطعا یک روز و در یک فرصت مناسب با همدیگه میریم و کاری رو تماشا میکنیم.
والسلام
۰۳ اسفند ۱۳۹۸
ممنون بابت نظرتون
۰۳ اسفند ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
حسین جعفریان
درباره نمایش شک i
خسته نباشید ویژه به آقای امام بخش به خاطر اجرایی فارغ از هرگونه ادعا
به نظرم اجرا بردن این نمایش دل شیر میخواد چون نمایشی هست که سکون خاصی در عین حال پر از هیاهو رو داره
موسیقی ورود مخاطب عالی بود و شاید توقع بالای من هست که دوست داشتم چاشنی موسیقی که در هنگام ورود مخاطب بهم وارد شد تا آخر اجرا پایدار بمونه
طراحی نور مناسب با اجرا بود
طراحی صحنه به نظر من خیلی بد بود و با سبکی که کار اجرا میرفت التزامی به حجیم بودن و بد سلیقگی نبود (سه لتی که در کار شاهد بودیم خیلی بی سلیقه ساخته شده بود و با دکور که کاملا با دقت انتخاب شده بود همخوانی نداشت)
طراحی لباس عالی بود
بازی آقای امام بخش به عنوان کارگردان که مسلط بر کار بودن ... دیدن ادامه ›› ستودنی بود
من تا این اجرا ، اجرایی از خانم فرشادجو ندیده بودم و از بازیشون بسیار لذت بردم بدون اینکه لحظه ای خسته بشم .
خانم جعفری هم اجرای قابل قبولی رو داشتن .
اما یک مشکل اساسی دیده می شد که باعث عدم توازن در بازی ها دیده می شد بازیگر زن آفریقایی بود که با توجه به نقششون حداقل انتظار می رفت که بهتر ظاهر بشن
به هر حال از اینکه این اجرا رو دیدم خوشحالم و قطعاً «شک»ی ماندگار تو ذهنم باقی موند . خلاصه هر چی که هست لذت بردم
طراحی صحنه که غیر از اینم نمیتونست داغون و بی سلیقه باشه چون ایشون دستیار بودن تا قبل این کار و اون لته هام دزدی از اجرای دیگه بود پس ایشون خالی از ایده و طراحی بودن
بابت طراحی لباسی که مورد پسندتون بود باید بگم همین خانم طراح قلابی
اسکیس های من که طراح لباس قبلی این پروژه بودم و به دلیل عدم توافق مالی از گروه حدا شدم رو ایشون دزدین به همین سادگی و به دلیل نداشتن قرار داد نشد که ثابت کنم طرح من دزدیده شده توسط گروه تولید و طراح صحنه
۰۳ اسفند ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
چرا اینقدر شما خوبین
من هم تو تئاتر شهر دیدم اجرا رو هم تو مستقل و به دوستانی که ندیدن پیشنهاد میکنم .
متن به موضوع خاصی غیر از بد بودن سربازی اشاره ای نداشت ولی به شدت خوب بود . بازی ها عالی . کارگردانی عالی .
حسین جعفریان
درباره نمایش زیبا i
اجرایی که در سلیقه من نبود واقعا ضعیف بود فارغ از طراحی صحنه عالی
بازیگرا به غیر از آقای هاشمی و هلن نقی لو مابقی سطح پایینی رو داشتن و به نظر من افزودن یک زن دیگه کار اشتباهی بود که بخوای نشون بدی اون زن تکامل پیدا کرده و با اضافه کردن اکت و میزان سن خیلی بهتر می شد .
طراحی نور که نگم براتون که فضاحتی بود .
به نظرم اگه خواستین برین اجرا ببینین و بهتون اجرایی تو سالن استاد انتظامی پیشنهاد شد نرین . جسارتی به اسم استاد نیست ولی واقعاً چرا باید کارهایی به این حجم از بد بودن تو همچین سالن هایی اجرا برن .
سلام
به مصطفی اسفندیاری تبریک میگم به خاطر اجرای خوبش و اینکه نگاه و شیوه ی اجرایی مناسبی رو انتخاب کرده بود .
بطور خلاصه می تونم بگم
ایده کارگردانی عالی
متن عالی
طراحی صحنه عالی
طراحی نور عالی
طراحی لباس عالی
طراحی گریم مزخرف
بازیگرا نسبتا خوب
مخاطبا افتضاح
خب عزیز دلم چرا مهمانایی رو دعوت می کنی که شعور تئاتر دیدن ندارن . (وسط اجرا میان و ده دقیقه بعد می رن ، رسما مخاطب اعصابش خورد میشه و تمرکز بازیگرت از بین می ره)
منتظر اجراهای بعدیت به شرط مخاطب خوب هستم
حسین جعفریان
درباره نمایش من i
من ، منی در کار نبود و اجرایی ضعیف رو شاهد بودن که با وارد کردن فرم به شدت کار از ریتم جدا شده بود .
بازی شبنم دادخواه با آئورا تفاوتی نداشت و من گفتم خب چی شد و چه اتفاقی افتاده با اجرای قبلی فقط مقطع دیالوگ ها گفته می شد و اشک هایی که به زور ریخته می شد . امیدوارم بازیگری با این توانایی در جای خودش دست و پا نزنه .
بازی امیر شمس خود یدکی بود برای بهتر شدن اجرا و بسیار کمک کرده بود به کار آقای پاکراه .
از بازی مصطفی لطیفی خواه و غزاله توده زعیم فقط می شه گفت که خطی بودن که کارگردان بهشون داده و نمیخواستن خط تکون بخوره
طراحی صحنه ای وجود نداشت و تنها برتری که میشه گفت در کار به چشم می خورد طراحی لباس بود که فوق العاده بود .
طراحی نور به شدت افتضاح بود و تنها نقطه قوت اجرا متن بود که اگر کارگردانی رو آقای پاکراه به شخص دیگه ای می سپردن شاید ایده های بهتری رو ما شاهدش بودیم .

سلام خدا و فرشتگانش بر مهندسان نقشه بردار...
دوستی می گفت رابطه ای بالاخره بین نمایش
و نقشه برداری می یابم..
خودش هم نقشه برداری می کرد و هم نمایشی بود.
در کارشناسی من نقشه برداری خواندم...
و مثل شما علافه مند به سینما و تیاتر
اما اندک ... دیدن ادامه ›› دانشی هم چاشنی اش کردم...
نظریاتم را بعضی منتقدین پسندیدند..
ولی قول دادم نقدی ننویسم...
امیدوارم حضرتعالی نیز دانش نمایش را
تا حدی حتی در حد الفبا یاد بگیرید تا
رابطه خوبی بین نقشه برداران و نمایشیون
همچنان برقرار باشد...
بهرحال نظرتان برای اینجانب نیز مورد احترام است..
توفیق روز افزونتان را در رشته نقشه برداری و کسب
دانش در زمینه هنرهای نمایشی از ایزد منان خواستارم..

با احترام
محمد حسن موسوی کیانی
۰۳ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سلام
یه ذره صحبتم طولانیه اما بد نیست
من هم اجرای رشت رو دیدم و امشب که شب آخر اجرای تهران بود
واقعا اختلاف خیلی فاحشی بود بین دو اجرا و آدم فکر می کرد وارد یه فضایی غیر از فضای قبلی شده و بازیگرای کار تهران به کل گیج بودن و از نظمی که تو بچه های رشت بود معلوم نبود که کجا رفته
طراحی نور رو می تونم بگم عالی بود
اما موسیقی در بچه های تهران افتضاح در این حد که من دنبال دستمال کاغذی یا پنبه می گشتم که از صدای موسیقی فرار کنم (خب عزیز دلم فهمیدیم با دی جی فسنقری ارتباط داری چرا اینقدر صدا رو زیاد می کنی)
خب میریم سراغ بازیگرا و سؤال اصلی که از آقای معجونی دارم اینه که چرا حساسیتی که در انتخاب نقش بچه های رشت داشتین در بچه های تهران نداشتین که بازیگر اینقدر ... دیدن ادامه ›› بخواد زور بزنه که نقش رو به ما نشون بده (تو بچه های تهران از حق نگذریم مایکل خیلی خوب بازی کرد) و سؤال دیگه ای که ذهنم رو مشغول خودش کرده و از مخاطبایی که هم کار رشت و هم تهران دیدن اینه که به نظرتون کار تهران خلاصه شده نبود ؟ و چرا اینقدر فحش ؟ (عزیز دلم می تونی با چیزای دیگه ای هم مردم رو بخندونی حتما که نباید فحش بدی)
دی جی فسنقری در جاهایی از نمایش داد می زد که کد نمایش رو به پیشخدمتا بده و پیشخدمتا نمیومدن و بقیه بازیگرا به خاطر نیومدن پیشخدمتا رسما بدون اکت شده بودن
اما از حق نگذریم و بریم سراغ بچه های گل رشت که به غیر از دو سه پارت مابقی کاملا عالی و خوب بودن . پیتر ، سرآشپز ، دستیار سرآشپز ، رئیس (بابا به خدا رئیس تهران رئیس نبود و بیشتر مسخره بازی بود) و اگر آقای معجونی باز بخوان اجرا ببرن پیشنهاد میدم با این کست کار کنن .
متأسفانه شیراز رو ندیدم که بخوام نظری بدم .
اما با همه این تفاسیر باید به آقای معجونی تبریک گفت به خاطر حجم کارها و تعدد بازیگرا که هدایت کردن این موارد واقعا سخته .
و نکته ای قابل تأمل برای تماشاگرای عزیز : لطفاً خواهشاً اگر تشریف میارین تئاتری رو ببینین گوشیتون رو خاموش کنین یا در حالت پرواز بذارین و اگر خدای نکرده یادتون رفت و گوشیتون وسط اجرا زنگ خورد سرتون (عین گاو) نندازین پایین و وسط صحنه بیاین که بخواین از سالن خارج بشین . احترام به خودتون به دیگر تماشاگرا و بازیگرای عزیزی که روی صحنه هستن بذارین . (این اتفاق تو اجرای تهران افتاد شاید این اتفاق باعث از بین رفتن تمرکز بازیگرا شد)
شیراز با اختلااااف از رشت و تهران بهتر بود به نظر بنده

شیراز ۵
رشت ۲
تهران ۳
۰۱ آذر ۱۳۹۸
روزى که اجرا تهران را به تماشا نشسته بودم اوایل اجرا موزیکى پخش شد با صداى بلند با خودم فکر کردم این موزیک که اصلا با این کار هماهنگ نیست چطور در حال پخش شدنه؟!دقیقا بعد از ٢ دقیقه تماشاچى محترم تازه متوجه شدن که موزیک پلى لیست گوشیشون در حال پخشه....
۰۱ آذر ۱۳۹۸
خدا به پدرشون سلامتی بده
ممنون که گفتین خانم احمدی
۰۱ آذر ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
حسین جعفریان
درباره نمایش اوبو i
ما شب آخر این نمایش رو تماشا کردیم و به نظرم این اجرا در اصل مشکل داشت و به همین خاطر هیچ نقدی نمی کنم چرا که اجرایی را ندیدم که بخواهم نقد کنم
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
حسین جعفریان
درباره نمایش هار i
این نمایش تو سلیقه من نبود اما به دلیل شیوه اجرایی که آقای پوریانی فر داشتن به تماشای نمایش رفتم .
بیشتر باید بگم که کارگردان کار بیشتر درگیر ایده اجرایی بود تا پرداختن به اصول های دیگه که در تئاتر هست .
ایده فیلم برداری ، ایده cat walk و همین .
نه نور خاصی در کار دیده می شد و نه صحنه . تنها می تونم بگم که طراح لباس گل کاشته بود .
دو سویه بودن سالن خیلی خوب بود اما کاش کمی به این که با این کار باندها در کنار گوش مخاطب قرار می گیرن و صدای موسیقی خیلی زیاد هست هم توجه می کردن .
دو تا از مخاطبان که احساس می کنم مهمان نمایش بودند در کنار من نشسته بودند که وسط اجرا دیدم خوابشون برده خب عزیز من اگر می خوای بخوابی برو خونتون برا چی به خودت زحمت می دی و تو سختی می خوابی .
بازی بازیگرها تا حد زیادی اغراق آمیز اما درست
از یک ساعت اجرا حدود 20 دقیقه گیج بودم که دلیل این همه عوض شدن شخصیت بازیگر ها چی هست و به نظرم میشه ایراد رو به کارگردان گرفت .
طراحی صحنه و طراحی نور کاملا خوب بود و مخاطب همراه کار می کرد .
برای گروه که زحمت زیادی کشیده بودند آرزوی موفقیت دارم
میترا، رضا تهوری و علی جباری این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نمایشی مملو از خستگی برای تماشاگر و پر از ابهام
موسیقی که در ابتدای نمایش گذاشتند خبر از اجرایی پر انرژی می داد ولی اصلا این گونه نبود و به جای اجرای پر انرژی اجرایی سراسر تکراری بدون هیچ گره داستانی
نمایشی بود که به نظرم لازم نبود دو سویه اجرا بشه و هیچ دکوری وجود نداشت
متن بسیار ساده بود و بازی ها کاملا مخاطب خسته می کرد . اسم نمایش تجزیه بود و تجزیه ای در نمایش دیده نشد و برعکس این تجزیه رخ داد .
میترا، رضا تهوری و علی جباری این را خواندند
رضا غیوری و علی ابراهیم این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
به نظر من اجرای خوبی بود و به دیدنش می ارزید ، من که راضی اومدم از سالن بیرون
و بریم سراغ اجرا
کار به نظرم سکوت ها و سکون های زیادی رو داشت و طراحی صحنه قوی رو نداشت چون حتی آکسسوار بازیگر که قرار بود در اواسط نمایش مورد استفاده قرار بگیره از ابتدای نمایش روی صحنه بود . اما به هر حال به کارگردان و بازیگران خسته نباشید می گم به خاطر تلاششون چون حاصل این تلاش دیده می شد.
سما قوام‌زاده، امیرمسعود فدائی و میترا این را خواندند
مسعود جعفریان و نیما ببری این را دوست دارند
کاش لامپ هم داشتیم صد لامپ میشد یک ستاره
من به متن یک لامپ سوخته میدادم
۲۷ مرداد ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اجرای متن های دانکن مک لین کار نسبتا سختی هست همچنین رسوندن فضای این اجرا به مخاطب که بازیگر کار خیلی خوب به مخاطب منتقل کرد .
کارگردان این نمایش خیلی از حذفیات که به کارش صدمه زده گفته اما باید گفت حذفیات مانع کارگردانی شما شده ؟؟؟
نمایش بسیار فضای دارکی داشت و تکرار این فضا مخاطب آزار میده . اگر جای رستی هم برای تماشاگر می گذاشتید که دیالوگ های کار هضم کنه خیلی عالی می شد .
و در آخر اینکه از همه عوامل اجرایی به خاطر این اجرا تشکر می کنم
اجرایی خسته کننده که اگه 40 دقیقه بود شاید راحت می شد هضم کرد اجرا رو اما 1 ساعت 40 دقیقه اجرا طول کشید و خستگی تو همه ی تماشاگرا موند و تنها چیزی که مخاطب رو نگه می داشت موسیقی زنده بود .
و ویدئو پرژکتور و مونولوگ بازیگرا کاملا تماشاگر خسته می کرد
ویلهلم : واقعیتی که تمام عمر بهش فکر می کنم ، چیزی که همیشه همراهته ... گذشته
امیرمسعود فدائی، امیر، مریم زارعی و محمد لهاک این را خواندند
محمدرضا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید