۱. تعطیلی همه برنامه‌های هنری (تياتر، کنسرت و سینما) یک هفته دیگر تا پایان آدینه ۱۶ اسفند تمدید شد. اطلاعات بیشتر
۲. همینک تیم پشتیبانی تیوال از طریق ایمیل و روش‌های اینترنتی در خدمت شماست و موقتا پاسخگویی تلفنی متوقف شده‌است. اطلاعات بیشتر
تیوال کیارش عسکری | دیوار
S2 : 22:06:07
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
کما فی السابق آقای مهدوی و خراسانی عزیز یه روز بینظیر را برایمان رقم زدند،من این برنامه رو خیلی دوست داشتم انصافا
عاطفه گندم آبادی و مریم زارعی این را خواندند
امین مهدوی و سید حامد حسینیان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کیارش عسکری
درباره نمایش قیقاج i
همونطور که نمایشِ یه دورهمیِ دوستانه رو روایت میکنه با یه دورهمی دوستانه هم به لحاظ حرفه ای مواجه هستیم،برای تماشگر حرفه ای تاتر حرف تازه ای نداره،اما ممکنه برای بچه باحال بازی و کسانیکه تو مهمونیا بطری بازی میکنن جالب باشه،کار همون جنس مخاطب رو هدف گرفته
اگه از اتهامات یه طرفه که به مکتب مارکس میزنه به دلائل عدیده از جمله عدم اجازه ارایه صحیح از طرف نهاد های ذیربط!گذر کنیم،بعنوان یک نمایشِ طنز کار خوبیه و بشدت مفرحِ
مریم زارعی و امیرمسعود فدائی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کیارش عسکری
درباره اپرای عروسکی مولوی i
امشب اپرای عروسکی مولوی رو دیدم،باید به حرکت ماندگار استاد غریب پور دست مریزاد گفت،البته شخصا با احترام به موسیقی سنتی کلاسیک ایرانی آواز کلاسیک بین الملل و سبک اپرای آنرا بیشتر میپسندم و ترجیح میدهم،اما تو همین قحط الرجال اجراهای اپرایی همین هم برای ما غنیمتِ،آفرین به استاد و تیم ِماندگارش،منکه بینهایت لذت بردم
بقول این منتقد تلویزیونی در نیومده،واقعا تکلیف کار با خودش هم معلوم نیست چه برسه به مخاطب
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به لحاظ کارگردانی مثل بقیه کارهای این کارگردان از انسجام خوبی برخورداره،بازی یکدست و هماهنگ و ترکیب معقول بازیگران نقطه قوت کاره بنظرم،متن موجز و کارآمدِ،شاید تنها إیرادی که با وسواس بشه به اثر وصله کرد ،تلخی بی پایان و پایان تلخِ،که البته به نظر من عین زندگی واقعی است و به اصطلاح خدشه ای به آن ندارم ولی بقول بزرگی مخاطب پول نمیده که بیاد دقیقا عین زندگی اش رو ببینه،چون خودش همین زندگی رو داره زندگی میکنه،البته صادقانه من دوست داشتم کا رو،به همه خسته نباشید میگم
یه تاتر تجربه گرا،من دوست داشتم کاررو،خسته نباشید به همه
امیرمسعود فدائی و مریم زارعی این را خواندند
محمد رحمانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من در جایگاهی نیستم که به عنوان منتقد اثر رو نقد کنم اما بنظرم هر چه بود در مدیوم تاتر عنوان شد و از ظرفیت های تاتری نهایت بهره رو برد ، بازی بازیگرها نقطه قوت اثر بود بخصوص بابک قادری عزیز و روزبه اختری گل،اگر دوست دارید کار متفاوت ببینید و خیلی هم دنبال سوپر استار بازی و حواشی نیستید این یک تاترٍ،حالا خوب یاربد قضاوت با شما،مسئله اینه که خیلی از کارهایی که اجرا میره اصلا تاتر نیست بیانیه،سخنرانی و....هر چه هست تاتر نیست
من دوست داشتم کاررو،دیدن همین فضای زندان کلی اتمسفر جالب و دراماتیکیه،دیدن یک نمایشِ که لطف اش رو دو چندان میکنه،کار بچه های هم در أشل خودشون خوب بود انصافا،به یکبار دیدنش میارزه
امیرمسعود فدائی و مریم زارعی این را خواندند
صدف اسمعیل پور و محمد رحمانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نسبتا جذاب و مفرح
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی با سطح بازیهای های بشدت نازل
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من دوبار بلیط این نمایشِ رو خریدم ،یکبار که کمی دیر رسیدم و از نمایش جا موندم و اینبار که موفق به دیدنش شدم،خوشحالم که ممارست کردم و دیدم نمایش رو،نمیگم بی عیب و نقص بود اما واقعا کار شریف و بی ادعا و دلچسبی بود،بازی های چفت شده و روان بخصوص خانم، الهه پورجمشید که درخشان و کاربلد ظاهر شدن،آفرین به نسل جوان ِ اینچنینی
کار بی ادعلا و دلچسب.. دقیقا با شما موافقم آقای عسگری
۱۶ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کیارش عسکری
درباره نمایش دوزخ i
استانیسلاوسکی جمله جالبی داره،میگه وقتی بازیگر های یک نمایشِ ارتباط شون با هم برقرار نباشه ارتباط شون با تماشگر هم برقرار نمیشه و این مشکل بزرگ این نمایشِ،اگر دنبال یه نمایشِ میگردید که همه ضعف هاش وو پشت قلمبه و سلمبه گویی پنهان بکنه و هر ابهام دراماتیک رو دلالت بر مسائل عمیق فلسفی بگزاره این خود جنسِ بنظرم وگرنه کل کانسپت این نمایشِ رو میشد در دو جمله عنوان کرد إلزامی به استفاده از ظرفیت تاتر نبود.
اقای عسکری نمایش سرِ ساعت شروع شد؟؟
۱۵ آبان ۱۳۹۶
نه متاسفانه بیشتر از نیم ساعت تاخیر داشت
۱۵ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار بیش از دو ساعت در حوصله تماشاگر و بضاعت سالنهای تاتر ما نیست،نمیدونم چرا بعضی نمایشِ ها این نکته رو رعایت نمیکنند،به همین دلیل هم امشب که کار رو دیدم نصف سالن خالی بود
امیرمسعود فدائی، مریم زارعی و صدف اسمعیل پور این را خواندند
daryakhazar این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به پرفورمنسِ ِ فوق العاده،از دست ندیدش
صدف اسمعیل پور این را خواند
امیرمسعود فدائی، محمد رحمانی و زهره مقدم این را دوست دارند
سپاس ازحمایت شما
۱۴ آبان ۱۳۹۶
خواهش میکنم،نقد های من رو بخونید میبینید تعارف با کسی ندارم،همه چی عالی بود بخصوص بازیگر که شاهکار تمام عیار بود
۱۴ آبان ۱۳۹۶
باعث افتخار ماست. بیشتر بر خودمون میبالیم اگه امکان دریافت مکتوب نظر شما رو هم داشته باشیم.
باز ممنونیم از دقت نظر و توجهتون به این اثر
۱۶ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب نمایشِ رو دیدم،به جرات میگم یکی از بهترین کارهایی بود که امسال دیدم،نمایشِ کارگردانی شاخص و طراحی صحنه درخشان و بینظیری داره،از ظرفیت تاتر و این مدیوم نهایت استفاده رو برده،بازی دکتر مسعود دلخواه یا این که سعادت اشنایی ایشون رو ندارم به جرات میگم یک کلاس درس تمام عیارِ خانم سلطانی قدم جدی رو به جلویی در کارنامه شون به لحاظ بازیگر دارن،حتی قاسم زارع ممتنع به لحاظ بازیگری ظرفیت بالفعل حداکثری از خودش نشون میده،خلاصه کلام یه کار شریف ساده بی ادعا اما بشدت در تراز جهانی،همین کار رو میتوان با یه به اصطلاح چکش کاری روی سن بهترین سالن های جهان ارایه کرد،خدا قوت همگی خسته نباشید.
من بدم نیومد،یه نمایشِ آیینی مبتنی بر فرم،اگر شنیدن ریتم و ساز کوبه ای رو دوست دارید لذت خواهید برد،فقط دقت کنید قرار است فرم و حرکت تاتری از این دست ببینید.
امیرمسعود فدائی این را خواند
محمد رحمانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خب در مورد متن جذاب. دیوید ممت و انتخاب هوشمندانه آن جز تحسین کردن چیزی نمی توان گفت اما بازی ها یکدست نبود و میتوان به عدم ارتباط متقابل بین دو بازیگر و مفاهمه ایشان از یکدیگر اشاره کرد،اما کار با صحنه پردازی خوب و کارگردانی قابل قبول این ضعف رو از أواسط نمایشِ پوشش میده،بنظرماگر همه کارهای شاخص رودیدید تماشای این نمایشِ خالی از لطف نیست وگرنه اگر خیلی وقت ندارید و بدنبال کار خیلی آنچنانی میگردید کارهای قابل قبول تری هم هست.
یاسر امیری، daryakhazar، الناز زالی و مسعود فکور این را خواندند
امیرمسعود فدائی این را دوست دارد
شما چه کار قابل قبول تری رو پیشنهاد می کنید؟
۰۹ آبان ۱۳۹۶
سلام،بستگی به چهارچوب فکری و سلیقه تون داره،ولی فکر کنم از دولت ضعیفه بدتون نیاد اگه ندیدید بخصوص که به قدرت بانوان در دربار شاهان قاجار میپردازه
۰۹ آبان ۱۳۹۶
ممنون از پیشنهادتون
۱۰ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مطول و سرگردان بین نمایشِ و خطابه خوانی نامی است که میتوان به این اثر داد،متاسفانه نسل قدیم تانر دیگر حرف تازه ای ندارد،وبد تر از آن آقا زاده های تاتری، بد ترین نوع از آقازاده هایی هستند که دیدم و اقای امیر یا ارجمند بدتر از بدترین آنها،حیفِ ردای گالیله بزرگ که قواره هر کسی شود،از چنین شخصیت شاخص و پیچیده فقط نعره زدن بر روی صحنه دریافت درونی ایشان بود،دو ساعت زمان زیادی است برای تاوان انتخاب یک اثر بد.الیته از بازی خوب پیشکسوتان و بخصوص بابک قادری نباید به سادگی عبور کرد.
شما مطمئنی این کارو دیدی ؟ صرفا چون امیریل ارجمند بازی میکند آیا رواست که چنین توهین شود ؟ متاسفم از این همه حسادت .
۰۲ آبان ۱۳۹۶
سلام، دیشب به تماشای این کار نشستم. آقای قادری واقعا عالی بودن مثل همیشه. اما به نظرم آقای ارجمند هم در نقش گالیله خیلی خوب ظاهر شدن. اتفاقا آقای قادری بسیار بسیار مناسب همون دو نقشی که اجرا کردن بودن و آقای ارجمند هم کاملا مناسب نقش گالیله. من که بسیار ... دیدن ادامه » لذت بردم. واقعا کار خوبی بود
۱۲ آبان ۱۳۹۶
دوست من نمایش نامه اصالت انتولووژیک قوی داشت زندگی گالیله و نقاط عطف و و ارزش وی در جایگاه علم و عصر روشنگری همینی هست که در نمایش نمود پیدا میکرد .
نمایش هم در این سرزمین به شکل سنتی همین بوده و تا سالها هرچه از زنده یاد سمندریان و یا استاد دکتر رفیعی ... دیدن ادامه » و یا مسعود دلخواه دیدم همین بود در این بین هم کارگردان های جویای نامی هم سایه ای از تاتر مدرن را گاهی به روی صحنه می برند و هر طیف رسالت و مخاطب خاص خود را دارد.
۱۳ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کیارش عسکری
درباره نمایش ۱۹۷۸ i
یه شاهکار تمام عیار، در مورد داستان جیم حونز و فرقه و نحله فکری اش نه اطلاع خاصی دارم و نه با این همه حوادث ناگوار در خاور میانه بنا بر این ندارم که اطلاع پیدا کنم اما آنچه میدانم اینست که این اثر پخته ترین اثر تاتری بود که در قالب مستند داستانی به تماشا نشسته ام وقعا دست مریزاد بازی های روان و تاثیر گذار وگیرا و استفاده حد اکثری از مدیوم تاتر یه کار دو ساعته فوق العاده را رقم زده بود،اگر ندیدید شتاب کنید واقعا