تیوال بابک کاردوست | دیوار
S3 : 05:53:42
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
سلام
من از قدیمی های تیوال هستم ولی فقط در مورد اتفاق های ویژه که در تئاتر میوفته مینویسم چون ترغیب رو وظیفه خودم میدونم.
خواستم بگم که لانچر 5 اتفاق ویژه در تئاترهای امسال تا امروز هست که متاسفانه با توجه به تجربه چندسال اخیر شاید یک یا دو بار شانس وقوع اش بوجود بیاد.
سعی کنیم که از تئاتر سرمایه داری و پر زرق و برق سلبریتی محور فاصله بگیریم و با تشویق مخاطبین ، به ارتقاء سطح سلیقه و فرهنگی جامعه کمک کنیم تا امکان دستبرد فرهنگی روز به روز کمتر بشود.
امیدوارم تمدید بشه
۰۹ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام به همه دوستان
من قبلا هم گفتم که بهترین روش اعتراض به تئاتر تجاری، ندیدنش هست و این ربطی نداره که توانایی مالی برای پرداخت رو داشته باشی یا نه، چون با این کار سیستم رو به ادامه دادن روشش ترغیب میکنی.
من تقریبا تمامی کارهای ثروتی رو دیدم و از علاقه مندان سبک کاریش هستم ولی فکر نمیکردم که به این ورطه کشیده بشه و به همین خاطر این تئاتر رو نمیرم ببینم با اینکه از عهده هزینه اش بر میام.
الیور توئیست و عروس مردگان رو هم نرفتم.
بیایید برای خودمون و جریان درست تئاتر ارزش قائل بشیم و در مسیر تئاتر سرمایه داری قرار نگیریم چون ما مخاطب حرفه ای هستیم و با تعقل و احساس مسوولیت باید به آینده این هنر نگاه کنیم.
تنها راهکار برخورد با اینگونه آثار، تحریم هست. دقیق و بجا فرمودید. امیدوارم با اتحاد و همراهی همه دوستان به این مهم برسیم
۰۸ خرداد
شاید تعداد اندکی مثل ماها نریم و مثلا نشانه ی اعتراض باشه .. اما تعداد خیلی زیادی در صف خرید بلیط ها هستند و هرچه گرونتر ، خریدار بیشتر .
میخوام بگم این روش که بلیط نخریم و به تماشا نریم به تنهایی برای نشان دادن اعتراض کافی نیست !!
۱۱ خرداد
شاید تعداد اندکی مثل ماها نریم و مثلا نشانه ی اعتراض باشه .. اما تعداد خیلی زیادی در صف خرید بلیط ها هستند و هرچه گرونتر ، خریدار بیشتر .
میخوام بگم این روش که بلیط نخریم و به تماشا نریم به تنهایی برای نشان دادن اعتراض کافی نیست !!
۱۱ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
کسی از زمان و سایت فروش بلیطهای جشنواره تئاتر خبر داره ؟
آیدا طاهرزاده این را خواند
درود هنوز هیچ خبری نیست :(
۱۶ بهمن ۱۳۹۷
ممنون آیدا جان
۱۷ بهمن ۱۳۹۷
خواهش:)
۱۷ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با توجه به اینکه من سعی میکنم اغلب کارهای درحال اجرا رو ببینم ، متاسفم که جریان تئاتر تجاری غالب این روزها ، اجازه نمیده که این کار بخوبی دیده بشه.
باید امیدوار بود که بلوغ تماشاگران به حدی برسه که فریب تبلیغات و زرق و برق رو نخوره و مایه دلسردی معدود کسانی که دغدغه خلق کارهای متفاوت در این روزگار رو دارند ، نشوند.
جزو کارهای خوب امسال بود که انتظارش رو نداشتم ، امیدوارم که اجرا در سالن دیگری تمدید بشه و تماشاگران بیشتری بتونن ازش دیدن کنند.(البته دیشب ۲۲ آذر استقبال خوبی انجام شد )
متاسفانه انقدر ناشناخته هست که نظرات هم خونده نمیشه اما کارهای ضعیف دیگه چه فروشی میره!!!!
۲۵ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متاسفانه در سالهای اخیر تقریبا سالی یکبار این امکان وجود داره که یه کار ببینی که در اون اوج ایثار و ارزش به مخاطب رو که ناشی از تمرین طولانی هست رو به نمایش گذاشته باشه.
امشب این اتفاق برای امسال افتاد.
ممکنه متن رو دوست نداشته باشی و یا باهاش ارتباط برقرار نکنی ولی نمیتونی از انرژی و بازی دو بازیگر این کار لذت نبری و به وجد نیای.
آفرین به کل تیم نمایش که دوباره به یادمون آوردن که هنوز هم میشه کار سرهم بندی شده ارائه نداد و تئاتر ناب رو به صحنه آورد.
دست مریزاد به فداکاری دو بازیگر که اینچنین عاشقانه بر روی صحنه تا توان داشتند، درخشیدند.
دو عدد بلیط فیلم هت تریک امشب سینما فلسطین ساعت ٧:٤٥ موجود است
درصورت تمایل به شماره ٠٩١٢١١٦٥١٦٩ پیغام بدهید.
عاطفه گندم آبادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با اینکه من در طول سال خیلى تئاتر میبینم ولى کم مینوسیم
مگر اینکه اجراى خیلى خوبى دیده باشم که مشوقم باشه براى نوشتن و تشویق دیگران به دیدنش.
امشب بعد از مدتها یه تئاتر به معناى کامل آنچه که ازش انتظار داریم رو دیدم.(که متاسفانه در این سالهاى اخیر به ندرت شانس دیدنش را پیدا میکنى)
در تمام لحظات آن احترام به مخاطب و با ارزش شمردن وقت او موج میزد، کارى که میتوانست با زمان طولانیش خستگى و دلزدگى ایجاد کند ، برعکس لذت همراهى را تا پایان به تماشاگر اهدا میکند.
از همه گروه بخصوص گروه موسیقى و کلیه بازیگران که امید به دیدن اجراى خوب( در این وانفساى تجارتخانه هنر) رو دوباره زنده کردید ، بسیار سپاسگذارم.
مرتضى اسماعیل کاشى عزیز که تا بحال کار ضعیفى از تو ندیدم ، امیدوارم که همینطور به درخشش خود برروى صحنه ادامه دهى و از مسیر پیشرفت جدا نشوى چون تئاتر ما ... دیدن ادامه » به تو و امثال تو نیاز دارد.
استاد دلخواه میدانم که براى اینکار زحمت زیادى متحمل شدى پس امیدوارم که پاینده باشى و همچنان کارهاى دیگرى ازشما را نظاره گر باشیم.
سلام
کسی خبر از زمان فروش بلیطهای جشنواره تئاتر داره؟
از 28 ام اجراها شروع میشه ولی هنوز خبری نیست

چه نمایشهایی رو پیشنهاد مینمایید ؟
رومینا خلج هدایتی این را خواند
مرجان معتمد حسینی این را دوست دارد
از بى نظمى و بى مسئولیتى سایت فروش بلیت هستش ، متاسفانه !!
۲۴ دی ۱۳۹۶
از دیشب قراره برای خبرنگاران رو بفروشن...حالا کی به ما میرسه خدا میدونه
۲۴ دی ۱۳۹۶
مفیستو و ۱۹۷۸ رو پیشنهاد می‌کنم مفیستو بلیطش رو فروخته ولی ۱۹۷۸ هنوز مونده که بیاد
۲۵ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همیاری عزیز و گروه نمایشی
امکان دارد که اطلاع رسانی نمایید که اجرا تا آخر هفته تمدید میشود یا خیر ؟
و در صورت مثبت بودن پاسخ ، زمان فروش بلیط کی خواهد بود ؟
یحیی میرزایی پری، رضا بولو و hesampars این را دوست دارند
سلام نه متاسفانه نمى شه
۰۷ شهریور ۱۳۹۶
جناب خیل نژاد گرامی درمورد سوالم که فرمودید خدمتان چند کامنت .پایین تر گذاشته ام رویت شود.
۰۸ شهریور ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
آیا اجرای این نمایش تا پایان این هفته تمدید میشود ؟
در اینصورت فروش بلیط روزهای پایانی چه زمانی آغاز میگردد ؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام ، مدت زمان اجراى اینکار چقدر است ؟
شیرین عباسی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجراى ساعت ١٨:٣٠ براى اینکار دیگه برقرار نمیشه ؟
امیرحسین باباخانی این را خواند
صدف میم و سپیده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خانم فیاض
زمان بازشدن بلیطهاى سه روز آخر هفته آینده چه زمانى است ؟
علی جعفریان این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خانم فیاض
چرا طبق وعده ، ساعت ٢٢ ، فروش سه روز آخر هفته سوم باز نشده است ؟
پیمان لسان این را خواند
دوست عزیز قرار به باز شدن تمامی سانس ها نبود.
امکان خرید برای روزهای آخر هفته، زمان دیگری باز می شود.
۲۷ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جمع بندی من از حدود 20 فیلم که در جشنواره دیدم بترتیب از بهترین کیفیت:

1- من دیه گو مارادونا هستم
2- در دنیای تو ساعت چنده
3- چهارشنبه 19 اردیبهشت
4- رخ دیوانه
5- عصر یخبندان
6- اعترافات ذهن خطرناک من

بقیه چنگی به دل نمیزدند.
نکته :من فیلم های مستند را ندیدم.
در ضمن بدترین فیلم هم
ایران برگر
بود.
بقیه فیلم ها همگی متوسط بودند.
۲۶ بهمن ۱۳۹۳
چقــــــــــــدر خوب!
من امسال فقط دوتا فیلم تونستم ببینم. که اینجا رتبه 2 و3 رو به دست آوردن!!!!!
1 و 4 و 6 رو هم ایشالا تو اکران دانشگاهی میبینم!
من : :)))
۲۶ بهمن ۱۳۹۳
کدوم اکران دانشگاهی بگید مام ببینیم آقا :-)
.
یه دانشگاه تهران بود که ما تا رفتیم بلیط بگیریم غارت کرده بودن بلیطها رو :-)
۲۷ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جمع بندی نهایی جشنواره :
کارهای دیده شده :
به اتفاق خانواده ، بیرون پشت در ، گفتگوی فراریان ، باد شیشه را می لرزاند ، قصر ، تقدیربازان ، کامنت ، من ، فقط به خاطر من ، ملاقات بانوی سالخورده ، گنجفه ، بوقلمون ، اولیور توئیست،
پپرونی ، یک زندگی بهتر ، کلفت ها ، WOW، ساعت بیست ، پارازیت ، برف سرخ ، یک صبح ناگهان .

نتیجه از دیدگاه من برای کارهای خوب و قابل پیشنهاد این دوره:

بیرون پشت در
باد شیشه را می لرزاند
بوقلمون
یک زندگی بهتر
ملاقات بانوی سالخورده
WOW
ساعت بیست
با احترام به نظر شما، جسارتا من "برف سرخ" و "خرمگس" رو هم به لیست اضافه میکنم :)
۱۲ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت های روزانه روزهای نهم ، دهم و یازدهم جشنواره :
کلفت ها :
کسالت آور و پشیمان از دیدنش
WOW:
از لحاظ فرم اجرایی جالب بود و خلاقیت در آن دیده می شد ولی مفهوم نمایش که در آن به مساله زبان متفاوت بعنوان عامل ایجاد مشکلات پرداخته شد ، دریافت نگردید. در مجموع کاری متوسط
ساعت بیست :
یک ملودرام خانوادگی با بازیهای خوب که فضای احساسی نمایش را به خوبی منتقل می کند. ولیکن اجرایی فاقد هرگونه خلاقیت در فرم اجرا و در نحوه بیان موضوع
پارازیت :
یک کار دانشجویی که قصه را ( شاید بدلیل ممیزی) با پیچیدگی زیاد بیان می کند که فهم آن را برای تماشاگران مشکل می نماید . در مجموع کاری متوسط
برف سرخ :
موضوع نمایش جالب و تا حدودی نو بود که با همراهی گروه موسیقی دلنشین و شنیدنی می نمود.
یک صبح ناگهان :
با توجه به سوابق کارگردان و بازیگران حرفه ای ، انتظارات را برآورده نکرد. ... دیدن ادامه » ریتم کند نمایش بهمراه صدای آهسته مهدی سلطانی از نکات منفی بود.
یادداشت روزانه روز هشتم جشنواره :
کار اول پپرونی :
نمایشنامه بی هدف ،سرگردان و فاقد گره که جایی برای هنرنمایی بازیگران نمیگذارد . بهمراه بازیهایی معمولی و بی روح که در آخر بی هیچ نتیجه ای پایان می یابد جوری که باورت نمیشه تموم شد .
کار دوم یک زندگی بهتر :
یک قدم رو به جلو از شهاب الدین حسین پور بعد از بیوه های غمگین سالار جنگ که نوید روزهای بهتر رو به ما میدهد. بازیها اغلب خوب از کار درآمده که در بین آنها وحید راد نشان از تولد یک استعداد جدید برای تئاتر ایران دارد که در آینده بیشتر از او خواهیم شنید .
تنها نکته اینست که در اجرای عموم باید از ریتم کند نمایش در بعضی از لحظات کاست تا همراهی تماشاگر را از دست ندهد.
جمع بندى تا پایان روز هشتم :
بیرون پشت در
باد شیشه ها را مى لرزاند
بوقلمون
یک زندگی بهتر
ملاقات بانوى سالخورده

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت روزانه روز هفتم جشنواره:
خوشحالی بابت اینکه بعد از گذشت چند روز از جشنواره و ندیدن هیچ کار قابل اعتنایی ( غیر از همان ابتدایی ها ) یک کار خوب به نام بوقلمون دیدم. کاری محکم با ضرباهنگ مناسب که با اندکی تغییرات و حذف بعضی از زوائد ، می تواند بهتر از این هم بشود و اجرای موفقی را در سال آینده پشت سر بگذارد.
در مورد قوت و ضعف باشد به وقت اجرای عموم که لطف دیدن برای دوستان از بین نرود فقط یک مورد اینکه آقای تقیانی پور ، هدف از خلق شخصیت کل علی چه بود و چه نقشی در روند شکل گیری قصه داشت ؟
همگی خسته نباشید مخصوصا گروه موسیقی و بازیگران ( ویژه سیروس همتی ، مه لقا باقری )


جمع بندى تا پایان روز هفتم :
بیرون پشت در
باد شیشه ها را مى لرزاند
بوقلمون
ملاقات بانوى سالخورده
سلام در روز ششم جشنواره نیز دو کار رو دیدم ، یکى ملاقات بانوى سالخورده و دومى گنجفه
ملاقات بانوى سالخورده کار خوب و قابل تاملى بود که معلوم بود براى اجراى آن تلاش صورت گرفته است.
طراحى صحنه و لباس ، موسیقى و بازى بازیگران بخصوص صادق ملکى و آرش فلاحت پیشه و در کنار آنها متن روان و قصه گوى دورنمات از نقاط قوت نمایش بودند که دیدن آن را لذتبخش نمودند.
اما گنجفه داراى مشکلات زیادى بود از جمله متن نمایشنامه که ضعف شخصیت پردازى در آن به چشم میخورد. و دیگر بازى نامتوازن بازیگران مخصوصا بازى ضعیف و بى حس پژمان جمشیدى و افشین سلیمانپور که کاملا تو ذوق میزد.
دیدن این نمایش و بازى بازیگران آن بار دیگر بر بى رحم بودن تئاتر در هویدا کردن کیفیت بازیگر صحه گذاشت تا شاید از این به بعد دقت بیشترى توسط بازیگر و کارگردان در این زمینه صورت گیرد .

جمع بندى تا پایان ... دیدن ادامه » روز ششم :
بیرون پشت در
باد شیشه ها را مى لرزاند
ملاقات بانوى سالخورده