تیوال مهیار مقیمی | دیوار
S2 : 11:33:57
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
سلام می خواستم از کسایی که این تئاتر رو رفتن بپرسم که داستانش چطوریه؟ غم انگیزه یا نه؟؟؟
شیما لطیفی، محمد علی حسینعلی پور و Zi Ae این را خواندند
آرزو _ م این را دوست دارد
سلام
نه غم انگیز نیست یک فضای کمیک داره و در اخر شما رو درگیر میکنه و به فکر وامیداره ، من این نمایش رو دیدم و بسیار لذت بردم پیشنهاد میکنم حتما ببینید.
۱۷ فروردین ۱۳۹۶
از دست ندید این نمایش فوق العاده رو
خیلی هم انرژی مثبت داره و عالیه
۳۱ فروردین ۱۳۹۶
ممنون خانم اسمعیل پور از انرژی خوبتون.
۳۱ فروردین ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیروز این فیلم رو دیدم. قبل ازینکه فیلم شروع بشه کلیپ "ایستاده ایم ، تا آخرین قطره ی خون"در سینما پخش شد که عجبا که این کلیپ چقدر مسخره و سطحی و بچگانه است. بعد از پایان فیلم امکان مینا هم خود به خود یاد همون کلیپ افتادم ، همونطور سطحی و مسخره بود.شخصیتها اصلا پردازش نشدن.فیلمنامه به طور مشهودی ضعیف و پر از ایراد بود.موضوع هم نخ نما بود. حکایت اکثر فیلم های سفارشی بود دیگه.واقعا کمال تبریزی و داریوش مهرجویی را چه می شود!!! چرا انقدر نزول کردند.
وحید هوبخت این را خواند
بهنام [شاهین] باقری و شکلات تلخ این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مهیار مقیمی
درباره نمایش سقراط i
سقراط : من رو به کام مرگ می فرستید تا دیگه کسی نباشه که به حساب زندگیتون رسیدگی کنه، گناهکاران واقعی، آدم ها و عقاید و سازمانهایی هستند که از اطاعت خدا سر باز زده و دیگران را متهم به بی دینی می کنند.بعد از کشتن من با جوانان چکار می کنید؟ می کشید؟ شکنجه می کنید و به زندان می اندازید؟ خودتون هم خوب می دونید که این امکان پذیر نیست... پس به جای سلب آزادی از دیگران خودتون رو اصلاح کنید.
رضا عاملى و مهرناز این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مهیار مقیمی
درباره فیلم من i
نکته اصلی فیلم اینه : "آذر" یا همون لیلا حاتمی یه بیمار روانیه و تمام اتفاقات فیلم ساخته ی ذهنی اوست و عملا در واقعیت اتفاق نمیفته. اگر این نکته رو دریابید، فیلم خوب و جذاب و با یه ایده ی جدید همراه است ولی اگه این نکته رو نفهمید به نظر فیلم کسل کننده و بی سر و ته و ... خواهد بود. فهمیدن این نکته هم زیاد سخت نیست . به این نشانه ها توجه کنید :
1- صحنه آخر که پای روانپزشک در میون بود نه پلیس. آیا پلیس به خلافکار میگه "ببخشید خانوم میرزایی ما میدونیم جای شما اینجا نیست"؟ آیا خلافکار به پلیس میگه "نه... اتفاقا خوب شد که اینجام... خودم هم خسته ام"؟!!!
2- یک سرنخ هم در گفتگوی امیرجدیدی و آذر هست قبل از اینکه ببرنش که جدیدی به آذر میگه "تو بیماری".
3- یا مثلا آذر سازی رو آموزش موسیقی میده که خودش نواختنشو بلد نیست.
به هر حال به عنوان یه فیلم اول، فیلم ... دیدن ادامه » خوبی بود.
مریم زارعی و سین.شین این را خواندند
تایماز موسی زاده و مرضیه اخوان این را دوست دارند
نه!

1. آذر میرزایی(اگر اشتباه نکنم) . میرزایی => میرزاده => امیرزاده => یعنی آذر پارتیش کلفته! خیلی کلفت!
2. همه ی آدمای خاص بیمارن دوست عزیز!
3. امکانش واسه همه هست. خیلیا سینما آموزش میدن ولی خودشون بلد نیستن فیلم بسازن!
۲۷ شهریور ۱۳۹۵
توی یوتوب فکر کنم باشه
۳۱ شهریور ۱۳۹۵
:(
۳۱ شهریور ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی فیلم خوبی بود و همونطور که اکثرا میدونن فرهادی قبل ازینکه کارگردان خوبی باشه فیلمنامه نویس فوق العاده ایه.
من عاشق اینم که فرهادی توی هر فیلمش یه چیز رو بهش می پردازه و در واقع اساس فیلم رو یه محوره و جزیی ترین چیزها رو هم میاره حول اون محور. حتی مثلا قاب عکس روی دیوار یا ترک دیوار یا یه جمله ی ساده ی بچه،همه حول اون محور هستند که من خیلی اینطوری می پسندم.
ولی یه سری موارد عجیب هم توی فیلمنامه بود به نظر من :
@ مثلا غیر واقعی ترین حالت و غیر قابل باور ترین حالته که یه پیرمرد با قلب مریض، بخواد همچین کاری رو بکنه.یه پیرمرد معمولی نه ها ، یه پیرمردی که با یه سیلی از پا میفته، چطوری میتونه تبدیل به یه خفاش شب جنسی بشه و تازه بعد از اتفاق با سرعت بره پایین با اون قلبش.بعد یارو فهمیده که اون زن، اون زن همیشگیه نیس و به قول خودش وسوسه شده و دانسته داره ... دیدن ادامه » تجاوز می کنه ( حداقل به حریم خصوصی فرد) . خب چرا دیگه پول میذاره؟؟؟ اگه فرض کنیم که پول رو قبل از عملیات گذاشته بوده کمااینکه جوراب و کاندوم رو هم همونجا تو اتاق گذاشته پس چرا سوئیچ و گوشی موبایلش توی حاله اون هم نه روی میز یا حتی روی مبل، بلکه زیر کوسن مبل.!!!.
@ مورد عجیب بعدی اینه که خب گوشی یارو جا مونده .خب خیلی راحت عماد می تونه با کانتکتهای گوشی یارو ارتباط برقرار کنه و و سرنخ رو پیدا کنه.ولی باز در کمال تعجب هیچ کاری به گوشی نداره اصن.
@یا یه مورد عجیب وباور ناپذیر اینه که ساختمون داره میریزه و همه تو هول و ولا هستن و انقدر خطر نزدیکه که همه دارن میرن بیرون ولی لودر داره به کار خودش هنوز ادامه میده. آیا تو عالم واقعیت این اصن امکان پذیر هست؟؟؟
* ولی به کاربردن تئاتر مرگ فروشنده و فیلم گاو تو فیلم خیلی خوب بود و من دوست داشتم.مثلا آخر تئاتر دقیقا آخر خود فیلم بود.و پیرمرده متجاوز ،ویلی شده بود و زنش ، زن ویلی،و هر دو،یعنی هم زن وانتی و هم زن ویلی گفتند که اصن نمیخاد دیگه کار کنی.یا بخش هایی از تئاتر و دیالوگهاش،کاملا با داستان عماد و رعنا موازی بود.یا فیلم گاو و سوال و جواب بچه و عماد بعدا تو داستان به کار اومد،که بچهه پرسید چطوری میشه آدم گاو بشه: عماد هم جواب داد که به مرور شرایط باعث میشه آدم گاو بشه،و بعدا به نوعی خود عماد گاو شد.همین که فیلم رو محور حریم خصوصی و آبرو بود و مثلا خونه عماد که یه حریمه داشت خراب میشد و اینکه نشون داده شد مشخصا که اتاق خواب عمادترک برداشته شده که یعنی حریم خصوصی زناشوییشون مورد تهدید قرار گرفته عالی بود.،یا مثلا آخرش خونه ی خالی و بی وسیله شون عین صحنه تئاتر فقط یه حالت دکوری داشت،و فیوزها رو مث نورپردازی تئاتر روشن کرد و خاموش کرد نشون میداد که آخر فیلم یعنی اون یه تیکه ی خونه قبلیشون با پیرمرده دقیقا مث آخر تئاتر مرگ فروشنده اس.
* یا مثلا حتی یه بچه هم وقتی رعنا میخواد ببرتش دسشویی میگه نه خودم میرم،و مثلا میخواد بگه که حریم خصوصی چه موضوع مهمیه،یا مثلا جالبیش اینم بود که رعنا، اینکه یه مرد اومده وارد حریم خصوصیش شده و لختش رو دیده ، این براش مثل تجاوزه ولی شوهرش خیلی به این حساسیت نداره و می پرسه که مگه اتفاق دیگه ای هم افتاده،این نشون میده که حریم افراد نسبیه.یا مثلا انقدر این حریم، یعنی لخت دیده شدن، از نظر رعنا مهمه که میپرسه اولین نفری که منو دید کی بود و پیگیر می پرسه کدوم یکی از همسایه ها.ولی برای شوهرش زیاد مهم نیس و میگه چه فرقی می کنه یکی از همسایه ها بود دیگه.
* من از پردازش به تمام این جزئیات لذت میبرم و اصغر فرهادی رو لایق بهترین ها میدونم.
* توی جدایی نادر از سیمین به صورت تقریبا بی ربط سیمین به نادر میگه من یکی دو تا از سی دی های شجریان رو هم با خودم میبرم. در این فیلم هم سر میز شام به طرز معجزه آسایی ترانه ی فراموش شده ی «رعنا» با ورژن اصلی اش یعنی از زنده یاد «ملوک ضرابی» پخش میشه که باز هم باعث خوشحالی من شد.و می شه گفت به نوعی فرهادی میخواد یادآوری کنه به مخاطب شجریان و ضرابی رو تا ماها فراموششون نکنیم.
به نکات جالبی اشاره کردین.
۲۴ شهریور ۱۳۹۵
البته قربان صدقه را نیز در زندگی واقعی در زمانی که اتفاقی برای یکی از نزدیکان بیافتد و با زمینه چینی نگرانی های قبلی به همین نحو می توان شاهد بود و آن هم زیاد غیر طبیعی و غیر قابل باور نیست.
۰۷ مهر ۱۳۹۵
بله ولی پیاز داغش خیلی زیاد بود. بیشتر نیت نویسنده رو لو می داد تا کمکی به جریان اصلی فیلم بکنه.
۰۷ مهر ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید