آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال مهدی سلطانی | دیوار
S3 : 07:40:57 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
سلام
به بهانه شب آرزوها...
آرزو میکنم تن و جسمتون همیشه در سلامت و ایمنی باشه.
آرزو میکنم ذهنتون همیشه در آرامش باشه و تحت اراده و خواست شما همیشه به چیزایی که دوست دارین فکر کنه.
آرزو میکنم همنشین های خوب و مهربون و خیرخواهی کنارتون باشن و حس اعتمادتون رو به دنیا و آدم هاش به اوج برسونن و یه خاطر آسوده نصیبتون کنن.
آرزو میکنم خدا بهتون ثروت زیادی بده مثل رودی که بر دشت جاری میشه ثروت به سمت شما بیاد.
آرزو میکنم خدا کمکتون کنه به کسب و کاری که مورد علاقتونه و موجب آرامشتون میشه مشغول بشین و به کسب و کارتون برکت بیاد و به اوجش برسین.
آرزو میکنم خدا کمکتون کنه و از همه قدرت تمرکزتون در همه امورات زندگیتون استفاده کنین و مثل ذربین و پرتو های نور جمع باشین .
آرزو میکنم خدا وجودتون رو ... دیدن ادامه ›› پر از پندار نیک و کردار نیک کنه.
آرزو میکنم خدا به قلبتون وسعت بده و قلبتون رو پر از عشق به همه کائنات و موجودات کنه.
آرزو میکنم همیشه به داشته هاتون فکر کنین و برای رسیدن به خواسته هاتون با خردورزی برنامه ریزی کنین و برای اجرای برنامه هاتون تلاش کنین.
آرزو میکنم هرروز کتاب بخونین هرروز ورزش و مدیتیشن کنید و هرروز به خانوادتون و همسرتون بگین که دوستشون دارین و همه اینا بشه عادت هروزتون.
آرزو میکنم همیشه برا خودتون و دیگران آرزوهای خوب بکنین.

«حدیث آرزومندی که در این نامه ثبت افتاد
همانا بی‌غلط باشد که حافظ داد تلقینم»
امیدوارم همه‌ی این دعاها و آرزوهای قشنگ به خودتون برگرده.
۰۹ اسفند ۱۳۹۸
الهی آمین
۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام خدمت همه دوستان عزیز
ممنون از ابراز محبت و لطف همگی
هرچی آرزوی خوبه برای همه شما و امیدوارم به دلخواهاتون برسین♥️
۰۹ اسفند ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
جسارت و انگیزه کارگردان جوان و فیلم اولی که حساب شده در یک کار گروهیِ خیلی خوب با دونفر دیگه(حسین دوماری و پدرام پور امیری و محمد کارت)فیلم نامه رو نوشتن و در سایه یکی از کارگردانان باتجربه و شناخته شده ایران که البته اینجا به عنوان تهیه کننده حضور داشتن( رسول صدرعاملی) فیلم رو میسازه.
وقتی یه هدف با یک برنامه اصولی و خردمندانه پیگیری بشه قطعا نتیجه درخور توجهی خواهد داشت مثل نتیجه ای که این فیلم گرفته : همه راضی ان . کم و زیاد داره اما همه راضی ان.

روند فیلم و پرداخت خوب اون خیلی مورد پسند من بود. یه قسمت کوتاهی از ریتم خودش افتاد که اونم در خدمت پرداخت داستان بود به نظرم. بازی های کوتاه اما ماندگار و تاثیرگذاری میبینیم که نقش زیادی در درگیر کردن مخاطب داشتن.
اینکه ایندفعه سوژه تکراری اعتیاد و یا ناموس کشی محور اصلی داستان نیستن بلکه این ها محصول یک سری غده سرطانی به نام انسان های گنده لات هستند برام بسیار جذاب بود. آدم هایی که چقدر خوب پرداختشون میکنه و از زوایای مختلف نشونشون میده اینقدر خوب نشونشون میده که ناخوداگاه میفهمی چرا اینا ده سال پیش تونستن کلی شهروند رو در روز عاشورا بکشن.

جاداره از این جا یه خسته نباشیدم عرض کنیم به عمارت نوووفل لوووووشاتو که قیمت نمایش های جدیدیشون رو که پس از سالروز چهل و یکمین پیروزی انقلاب آغاز خواهند شد رو به ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ تومن افزایش دادن.

خداقوت قهرمان
خسته نباشی دلاور!!!!
پس رفت توی لیست سیاه من:)
۱۴ بهمن ۱۳۹۸
امیدواررررررم سپهر اینجوری که میگی باشه و تماشاگر نره :(
شدیم اون قورباغه ای که آروم آروم داره میپزه :(
۱۴ بهمن ۱۳۹۸
@مینا
پختیم حواسمون نیست
۱۴ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
الان منظور شما از ژوئیسانس همون تفسیر و بیان علامه ژاک لاکان در مورد ژوئیسانسه؟
خود لاکان وقتی ازش پرسیدند ژوئیسانس چیه گفت« ژوئیسانس لحظه ای هست که نمی توانم بگویم».
ژوئیسانس یه مفهوم بسیار پیچیده هست که خدابیامرز لاکان اون قدیما و در عصر حاضر ژیژک در موردش کتاب نوشتن و نظریه دادن.
ممنون میشم اگه نویسنده و کارگردان یا یکی از اعضای تیم اجرایی این نمایش هم یه توضیحاتی از مفهوم و معنی ژوئیسانس مستتر در نمایششون بفرمایند تا من بفهمم دقیقا چی دیدم؟
البته این واژه یه معنای ظاهری تری هم داره. در زبان فرانسه به معنی لذت یا حظ استفاده میشه. البته کاملا برابر نیست.
۱۲ بهمن ۱۳۹۸
@درود پوریا جان
اتفاقا عنوان این نمایش برا من خیلی خوب بود چون کلی سرچ کردم و مطلب خوندم در مورد ژوئیسانس حتی خود نمایشم واقعا براش زحمت کشیده بودن و مخصوصا یه ربع اولش که حرکات فیزیکی شدید هم داشتن لذت بردم اما نتونستم بین مفهوم ژوئیسانس و محتوا ارتباط برقرار کنم شایدم مفهوم و معنای روانکاوی و فلسفی ژوئیسانس در انتخاب اسم توسط نویسنده و کارگردان نگاه متفاوتی بوده.

البته ظاهرا در اجرای قبلی در سالن مولوی دوستان تیوالیمون اصلا راضی نبودن از این کار.
اما خوب برای من ایجاد پرسش کرد و از این لحاظ راضی ام ازش
۱۲ بهمن ۱۳۹۸
چه عالی. پس کاری که باید می کرده رو کرده :))
متاسفانه این ماه خیلی از کارهایی که دوست داشتم ببینم رو از دست دادم.
۱۲ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مرغ سحر ناله سر کن، داغ مرا تازه‌تر کن
زآه شرربار این قفس را، برشکن و زیر و زبر کن

بلبل پربسته! ز کنج قفس درآ، نغمهٔ آزادی نوع بشر سرا
وز نفسی عرصهٔ این خاک توده را، پر شرر کن

ظلم ظالم، جور صیاد، آشیانم داده بر باد
ای خدا! ای فلک! ای طبیعت! شام تاریک ما را سحر کن

نوبهار است، گل به بار است،
ابر چشمم ژاله‌بار است
این قفس چون دلم تنگ و تار است،

شعله فکن در ... دیدن ادامه ›› قفس، ای آه آتشین!
دست طبیعت! گل عمر مرا مچین

جانب عاشق، نگه ای تازه گل! از این بیشتر کن
مرغ بیدل! شرح هجران مختصر، مختصر، مختصر کن

عمر حقیقت به سر شد، عهد و وفا پی‌سپر شد
نالهٔ عاشق، ناز معشوق، هر دو دروغ و بی‌اثر شد

راستی و مهر و محبت فسانه شد، قول و شرافت همگی از میانه شد
از پی دزدی وطن و دین بهانه شد، دیده تر شد

ظلم مالک، جور ارباب، زارع از غم گشته بی‌تاب
ساغر اغنیا پر می ناب، جام ما پر ز خون جگر شد

ای دل تنگ! ناله سر کن،
از قویدستان حذر کن
از مساوات صرفنظر کن،

ساقی گلچهره! بده آب آتشین
پردهٔ دلکش بزن، ای یار دلنشین!
ناله برآر از قفس، ای بلبل حزین!

کز غم تو، سینهٔ من پرشرر شد
کز غم تو سینهٔ من پرشرر، پرشرر، پرشرر شد

#ملک الشعرا- بهار
ایده نمایش عالی بود. اینکه هر کسی چه برداشتی میکنه به هزار و یک دلیل شناختی و فلسفه ذهنی ربط داره اما اوج درخشندگی این نمایش اینه که تقریبا همه ازش راضی هستند و وقتی از هرکی میپرسی پیشنهادی نداری برای دیدن یه نمایش خوب در پاسخش یکی از پیشنهاداش مانستر هست.
بازی ها واقعا جذاب و تحسین برانگیز بودند.
خداقوت به همه عوامل و گروه اجرایی.
در اندرون من خسته دل ندانم کیست
که من خموشم و او در فغان و در غوغاست

دلم ز پرده برون شد کجایی ای مطرب
بنال هان که از این پرده کار ما به نواست

مرا به کار جهان هرگز التفات نبود
رخ تو در نظر من چنین خوشش آراست

نخفته‌ام ز خیالی که می‌پزد دل من
خمار صدشبه دارم شرابخانه کجاست

چنین که صومعه آلوده شد ز خون دلم
گرم به باده ... دیدن ادامه ›› بشویید حق به دست شماست

از آن به دیر مغانم عزیز می‌دارند
که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست

چه ساز بود که در پرده می‌زد آن مطرب
که رفت عمر و هنوزم دماغ پر ز هواست


ندای عشق تو دیشب در اندرون دادند
فضای سینه حافظ هنوز پر ز صداست

#حافظ
#محمدرضا شجریان
« آیا بهتر نیست که خلق کنیم قبل از آنکه تنها زاد و ولد کنیم؟»
(نیچه)

درود بر آقای میرطالبی که با فکر و قلمشون این ایده درخشان رو خلق کردند.
متاسفانه پرداخت بازی ها و اجرای متن توسط کارگردان شلخته و ضعیف بود.
بازیگرانی توانمند که میتوانستند این ایده درخشان رو با همین متنی که از زیر ساتور ممیزی رد شده و بازهم قابل قبول هست رو باهدایت بهتر به یک تئاتر به یاد ماندنی ... دیدن ادامه ›› تبدیل کنند.

جلسه نقد نمایش که پس از اجرا برگزار شد بسیار عالی بود.
نکته جذاب و قابل تامل این بود که هم منتقدان و هم اکثر تماشاگران ایده این نمایشنامه رو درخشان و حتی در دهه اخیر کم نظیر میدونستن.

بعضی تئاتر هارو باید با همه نواقصشون حتما دید برای روشن شدن افق های جدید در ذهن نه لزوما برای راضی خارج شدن از سالن نمایش.




عجب دوراهی بدی شده انتخاب دیدن یا ندیدن این کار
نمیدونم کفه ی ترازو به کدوم سمت سنگینی میکنه نهایتا
۰۶ بهمن ۱۳۹۸
من راجع به جلسهٔ نقد بعدش گفتم اینو :))
۰۶ بهمن ۱۳۹۸

پس گفتییییی
حالا من ممکنه تو اون سرما نقدشو نشنیده باشم:):):)
۰۶ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایشتون عالی بود خدا قوت....

توی این نمایش مردان حامله میشن و دخترا میرن سربازی! اولی رو نظام آفرینش بر ما جبر کرده و دومی رو نظام سیاسی!
اما وقتی ما انتخاب میکنیم توی ایران نمایش بلیط بفروشیم اما از تماشاگران میخوایم توی تیوال نظراتشونو برامون بنویسن و تعریف کنن یعنی خودمون میدونیم
در نظام انتخاب هامون دچار پارادوکس هستیم.

مهدی عزیزم واقعیت اینه که پیدا کردن سالن برای گروه‌های نمایشی جوان خیلی خیلی سخته، ساعتی که این نمایش به صحنه میره گواه این موضوع هست. من مطمئنم این رفقای نازنینمون هم مثل ما دلشون می‌خواست تو سالنی اجرا برن که مجبورشون نکنه سایت فروش بلیت رو خودش انتخاب کنه! ولی به هر حال جبر جغرافیایی یا آفرینشی دامن‌گیر هممون هست :((
۰۴ بهمن ۱۳۹۸
مهدی جان هر گروهی زورش برسه بلیت‌فروشیش رو میاره روی تیوال، قتل در موقعیت ... هم اولش ایران نمایش بود.
۰۴ بهمن ۱۳۹۸
ممنون جناب سلطانی،خوشحالیم که نمایش رو دوست داشتین
۰۴ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آنامورفیک ، آنامورفیک هست.
آنامورفیک مثل یک بازی هزار تو میمونه اگه واقعا بازیکن باشی تا زارشو پیدا نکنی نه تنها از فکرکردن بهش دست برنمیداری بلکه به تماشاکردن چندبارشم ادامه میدی تا بالاخره زاویه درست خودتو برای کشف رازش پیدا کنی.
به نظرم اگه ذهن چالشی و حل مسئله محور دارین حتما تماشا کنین اما اگر دنبال تئاتری با یه قصه شسته رفته هستین که اخرشم یه نتیجه گیری اخلاقی خوشمزه بهتون تحویل بده و شما هم به به و چهه چهه کنین !!! ممکنه رضایتتون رو جلب نکنه.
آنامورفیک: واریخت سازی: «یعنی خلق تصاویر یا آثار هنری که تنها از یک زاویه خاص به شکل اصلی و معقول دیده می‌شوند و در زوایای دیگر به صورت اشکال درهم و بی‌معنا به نظر می‌آیند.»
( منبع ویکی پدیا https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%D8%AA%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C)

«هنر آنامورفیک از تلاش هنرمندان جسور و رازورز برای پیوند نقاشی و فیزیک پرده برمی‌دارد. هنری که محمل اسرار مگو و پیام‌های مهم برای مخاطبان خاص خود است.»
( منبع : https://dinu.ir/%D9%87%D9%86%D8%B1-%D8%A2%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86/)

لعنت به جبر جغرافیایی!
دلم لک زده واسه یه فنجون تئاتر داغ!!
درود بر محمد رسول اف کارگردان و هنرمند بی نظیر ایران.
وقتی امروز کشتزارهای سفید محمد رسول اف عزیز رو دیدم اولین چیزی که به ذهنم رسید انزجار از ناخوداگاه جمعی جاهلانه و احمقانه یه ملت بود که صد البته با ایزوله کردن و در انزوا و جهل و خرافه نگه داشتنشون هرگونه بهره کشی رو ازشون میکنن.

چرا در تیوال هیچ صفحه ای برای هیچ یک از فیلم های محمد رسول اف نیست؟

سلام
لطفا میشه تمدید بشه!!!!
فرزاد جعفریان، احمدی و امیر مسعود این را دوست دارند
سلام و ارادت
متاسفانه امکان تمدید وجود نداره
۲۹ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تئاتر خوب، عکاس خوب، حس خوب

سرکار خانم جعفری عکاس محترم، خردمند و والامنش
بسیار از شما سپاسگزارم که با عکاسی حرفه ای و حسن برخوردتون نسبت به درخواست بنده در ابتدای نمایش مبنی بر مدیریت عکاسیتون در طول نمایش ، برای اولین بار تجربه تئاتر خوب ، عکاس خوب ، حس خوب رو برای بنده فراهم کردین.

باشد که سایر عکاسان متاسفانه بی ملاحظه نیز از افرادی مثل شما چه از لحاظ فنی و چه اخلاقی الگو بگیرن.


پی نوشت: همیشه که نباید غر بزنیم وقتی عکاس خوبم میبینیم باید ازشون تشکر کنیم!!!
بیش باد این عکاسان:))
۲۷ آذر ۱۳۹۸
خانم جعفری عزیز، تجربه های بد مکرر باعث میشه که فرار را بر قرار ترجیح بدیم :)
۲۸ آذر ۱۳۹۸
امیدوارم دیگه تجربه بد نداشته باشید
۲۸ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
«زندگی ! ای زندگی!
عنکبوت سیری را میمانی
که به یُمن عادت دیرینه
پروانه های بی دلیل را در نور وسوسه ی تور می کنی!
زین روست به یقین
که آسمان و زمین
از غبار رنگ ان همه بال رنگین است
و چه غمی دارد معصومیت این همه رنج نا هم آهنگ!»

حسین پناهی
مهدی سلطانی
درباره نمایش لرز i
آرزو میکنم اینقدر آگاه و با شهامت باشیم که ، خانواده ، جامعه و هر عامل دیگری نتونن هدفون رو به اسم خرپلاستیکی برامون تعریف کنن و بهش عادتمون بدن.
نمایش جذاب و تامل برانگیزی بود.
خداقوت
خیلی خوشحالم که موفق شدم بالاخره به آخرین اجرا برسم و این کار فوق العاده رو ببینم.
چقدر خوب بود همه چی این نمایش. این حجم زیاد از دیالوگ اونم دیالوگ های فلسفی - روانکاوی که یکی از سخت ترین نمایشنامه در اجرا هست .
قطعا دلیل این حجم رضایت از نتیجه این کار یک ساعته همون یکسال تلاش و تمرین از دل و جان هست که منجر به تسلط بازیگران جوان این نمایش روی دیالوگ ها و بازی ها شده.
خداقوت خانم خرم نیا و تک تک عوامل این نمایش و منتظر اجرای مجدد این اثر و اجراهای جدید از شما هستیم.
اسیر شدیم به خداااااا!!!!

چرا باید کسانی که برای دیدن یه تئاتر بلیط میخرن و با موبایل خاموش میشینن تو سالن و کاملا روی نمایش تمرکز میکنن فدای مهمان های عوامل بشن که هم دوردیف جلو رو از قبل براشون رزرو میکنن اونم مجانی تازه حرفم که میزنن وسط نمایش تراوشات ذهنیشونم که بلند بلند بیان میکنن تازه فکرم میکنن چون مدعو عوامل هستن باید سند شش دانگ سالن نمایشم به نامشون بزنن.
خوب عوامل محترم حداقل اگه مهموناتونو روی ردیف های میانی و انتهایی جا نمایی نمیکنین حداقل بهشون بگین ساکت باشن خوب در طول نمایش!!!!


در مورد نمایش به نظرم یه بازسازی از فیلم سینمایی معروف و معلوم حال هست که قبلا هم چند بار توسط گروه های دیگه اجرا رفته. در این نمایش بار بازآفرینی روی دوش بازیگرانه که اونم به جز دو نفر ( خانم آقاپور و اون آقایی که تنها به مهمونی میاد و اسم کاراکترشو الان فراموش کردم) بقیه میتونستن بهتر باشن.


جناب سلطانی ممنون از لطفتون و ممنون که برامون نوشتید .. ولی باور بفرمایید ما هم دل خوشی نداریم از دست تماشاگرانی که نه سکوت رو رعایت میکردند و نه حتی موبایلشون رو سایلنت میکردن .. و تا جایی که من میدونم فقط چهار نفر بلیت مهمان داره گروه اون هم فقط ردیف اول و بیشتر هم نمیشد گرفت و بعید میدونم جزو مهمان ها بوده باشند ولی در هر صورت بنده از شما عذرخواهی میکنم و کاملا درک میکنم .. سلامت باشید
۲۳ آذر ۱۳۹۸
ممنون از لطف شما
۲۳ آذر ۱۳۹۸
ممنون از وقتی که گذاشتین و متاسفم بابت مشکلی که توی سالن براتون پیش اومده.
۲۵ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به نظرم بیشتر شبیه فیلم های سینمایی جنایی و رازآلود بود. البته خوبم بود. با تخفیف ۵۰ درصد تماشاشو پیشنهاد میکنم.


آقای عکاسِ...... ( این جای خالی رو با هر کلمه ای دوست داشتین پر کنین)
آخه مگه در هر ثانیه بازیگران چند تا اکت انجام میدن و چند تا صحنه ی جدید خلق میکنن که تو در هر ثانیه پنجاه تا شات میگیری و صدای شاتر دوربینت مثل غلطک روی تمرکز و اعصاب آسفالت شده ی ما رنج آفرینی میکنه!
همچنان عکاس میاد؟؟؟
۲۲ آذر ۱۳۹۸
متاسفم واقعا
امیدوارم گروه محترم توجه داشته باشند که حق مسلم تماشاگرانی که در سالن حضور دارند، سکوت و آرامش کامل هست و باز هم امیدوارم در اجراهای بعدی یا عکاس حضور نداشته باشه و یا حضورشون در هنگام خرید بلیط، به تماشاگران اطلاع رسانی بشه
۲۲ آذر ۱۳۹۸
تو اجرای دیشب که یه عکاس بی ملاحظه بود.
حالا خوبه قبل از شروع اجرا هم ازش خواهش کردم کنترل شده عکاسی کنه!!!
اساسا در این جامعه همه چیمون به همه چیمون میاد!!!!
۲۲ آذر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید