تیوال مسیح راستی | دیوار
S3 : 10:51:36
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به نظرم تیوال باید محدودیت ارسال کامنت برای اکانتهای تازه رو بذاره! متاسفانه نظر هرکسی رو در هر نمایشی که میخونیم (بخصوص نظرات مثبت) بعدش باید چک کنیم که چقدر اون نظر واقعی هست و چقدر کاذب...
جناب راستی
نظرات به کنار به امتیاز ها هم نمیشه اعتماد کرد رنکینگ این کار بسیار بالاست درحالی که ..........
متاسفانه روابط عمومی اجرا ها برای جلب نظر دست به دفن کامنت میزنن که خودش سو سایده یعنی یک کامنت منفی رو زیر چند کامنت تکراری مثبت میبرند و به خیال ... دیدن ادامه » خودشون اتفاق خوبی رو رقم زدند
اما درباره زنده باد 60 اینترتیمنت با نمره بسیار پایین الکن در روایت محتاط در بیان روایتی عامیانه که شاید اگر در اجرا دستی به سرو گوشش میکشیدند جذاب تر میشد
۱۸ اسفند ۱۳۹۷
جانا، سخن از زبان ما میگویی...
۱۹ اسفند ۱۳۹۷
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۲۰ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسیح راستی
درباره کنسرت-نمایش هفت شهر عشق i
این حجم از هزل و هجو به یکجا در یک نمایش، اون هم با این قیمت بلیط واقعاً رکوردی است که در تاریخ تئاتر ایران جاودانه میشه...! نمایشی بی معنی، لوس با توپوقهای فراوان بازیگران، متن فوق العاده ضعیف، بازی بی معنی هنروران، اشعار بسیار سخیف و کوچه بازاری خوانندگان، کارگردانی افتضاح و و و.... از همون لحظه اول که تهیه کننده برنامه اومد روی سن و گفت چون ما تبلیغ نتونستیم بکنیم، شما مجاز هستید در طول نمایش با گوشی و تبلتهای 38 اینچ خودتون مزاحم بقیه تماشاچی ها بشید تا ما بتونیم در شبهای آینده فروش بیشتری داشته باشیم حدس زدم که باید شاهد یه افتضاح تاریخی باشیم... و نکته جالبتر اینکه این نمایش متشکل بود از داستانهای کوتاهی (مثلاً در باره عشق!!!) که قرار بود قاعدتاً هفت داستان باشه که به شکل مضحکی شش نمایش بیشتر نبود!
مسیح راستی
درباره اپرای عروسکی عشق i
میتونم بگم بعد از اپرای مولانا (که ارادت خاصی به حضرت مولانا دارم)، این بهترین کار استاد غریب پور بود. بخصوص از لحاظ استفاده از نور و تنوع و گستردگی موسیقی استفاده شده. در خصوص نور، نکته بارز انتقال بسیاری از مفاهیم و حسها با بازی با نورهای صحنه بود که دیگه از اون حالت نور سفید ایستا خارج شده بود. موسیقی بسیار عمیق تر و کامل تر و متنوع تر بود و باز هم منتقل کننده و تقویت کننده حسهای نمایش و نقطه اوج نمایش صدای بی نظیر خانم کیمنش بود که حظ وافر بردیم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش ضعیفی نبود ولی پایینتر از حد انتظار من بود...
استفاده از بداهه در اجرای نمایش میتونه نمایشگر هوش بازیگرها، متن انعطاف پذیر و قدرت کار باشه ولی وقتی استفاده از بداهه اینقدر زیاد بشه که مرزی بین نمایش و بداهه گویی نتونی قائل بشی نتیجه اش فقط گیج شدن تماشاچی میشه. واقعاً نیازی به اینهمه بداهه گویی یا اینهمه پرش از نمایش در حال اجرا به نمایش بازی کردن افراد بود؟ این پرشها تنها تاثیرش این بود که تماشاچی نمیتونست روی یه سیر داستانی تمرکز کنه.
خیلی امیدوار بودم که بازی متفاوت تری رو از ترلان پروانه ببینم که کاملاً مایوس شدم. ترلان پروانه در این نمایش یک وصله ناجور بود که حتی نمیتونست شوخی های بداهه رو پا به پای دو بازیگر دیگه ادامه بده.
و نکته آخر اینکه... همیشه انتظار این هست که تماشاچی تئاتر از سطح فکری بالایی برخوردار باشه و همین سطح شعور بالاتر ... دیدن ادامه » باعث میشه که درک کنه یک نمایش ممکن هست در شروعش به مشکل بخوره و با چند دقیقه تاخیر شروع بشه. معمولا هم در برابر این بی نظمی ها صبوری و سکوت میکنه ولی وقتی که کوچکترین عذرخواهی از عوامل اجرایی نمایش بابت نیم ساعت تاخیر در کار نمیشنوه، به شعورش توهین میشه!! سعی کنیم به همدیگه بیشتر احترام بذاریم.
نمایشی برای گروه سنی الف!
و قهقهه هایی آنچنان بلند در هنگام نمایش که دیالوگهای بازیگران به سختی شنیده میشد...

هر چند از ایده خلاقانه ای که در ابتدای نمایش تماشاگران را از عکاسی منع و به خاموش کردن تلفن همراه دعوت میکنه و همچنین بازی خوب خود آقای سروری نژاد نمیشه گذشت.
امیدوارم سایر دوستان مثل من با خوندن کامنتهای این نمایش دچار سوء تفاهم نشن چون بعضی از کامنتهای مثبت برای اکانتهای جدید تک کامنتی هستند (طبق معمول خیلی از نمایشها که این هم حتماً یکی از روشهای کسب مخاطب هست!)
و امیدوارم تغییر نام این نمایش به رمان معروف فردریک بکمن کاملاً تصادفی!! بوده باشه و برای جلب مخاطب ناآگاهی که بدون خوندن توضیحات خلاصه نمایش بلیط رو میخره نبوده باشه.
۰۵ دی ۱۳۹۷
اگر کتاب بکمن یه کتاب معمولی و غیر مشهور بود یا کتابی بود که طیف عام بهش اقبالی نشونی نداده بود حرف شما صحیح بود ولی معمولاً شما برای اینکه بگی خوبی، خودت رو به موفق ها میچسبونی. قطعاً جذب مخاطبش بیشتر از دفعش هست.
۰۵ دی ۱۳۹۷
بله، از این منظر هم ببینیم چاره‌ای جز موافقت نمی‌مونه... درسته کتاب بکمن اقبالش مواج‌تر از این حرف‌ها بوده...
۰۵ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تا جایی که من دیدم، مروژک اثری به این نام نداره! ایکاش حداقل در توضیحات درج می شد که اسم اصلی این اثر چیه و امیدوارم دلیل قانع کننده ای برای نامگذاریش تحت عنوان یه اثر مشهور دیگه وجود داشته باشه.
در این لینک، در قسمت لیست آثار مروژک، این نمایشنامه با این عنوان وجود داره:
Męczeństwo Piotra Oheya / The Martyrdom of Peter Ohey, "Dialog" 1959, nr 6

https://en.wikipedia.org/wiki/S%C5%82awomir_Mro%C5%BCek
۰۲ دی ۱۳۹۷
ممنون! پس اسمش تغییر کرده همچنان...
۰۲ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستانی که نمایش رو رفتند و همچنین اعضای گروه همیاری، لطفاً در مورد جای پارک اتومبیل راهنمایی کنند. تقریباً هر برنامه ای توی مجموعه سعدآباد بوده و رفتم توی جای پارک مشکل داشتم. خود مجموعه سعد آباد پارکینگ داره؟ تا جایی که من دیدم هیچوقت اجازه ورود خودرو رو ندادن به پارکینگش.
گروه محترم همیاری، اعلان بالا رو مطالعه کرده بودم ولی تا جایی که من دیدم، ورودی زعفرانیه هیچوقت اجازه ورود ماشین بهش داده نمیشه. میخواستم مطمئن باشم که امکان پارک اتومبیل وجود داره.
۲۷ مرداد ۱۳۹۷
درود بر شما
هماهنگی‌های لازم جهت استفاده از پارکینگ زعفرانیه، از سوی گروه محترم اجرایی انجام شده است و از زمان آغاز پروژه تا به اکنون مورد استفاده قرار گرفته است.
با سپاس
۲۷ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسیح راستی
درباره اشتراک تیوال+ i
قبلاً سوال کرده بودم اگر اشتراک رو تمدید کنیم، مزایا (مثل تخفیفها) هم تمدید میشه یا خیر که جواب مثبت بود ولی کد تخفیف اسنپ فود من تمدید نشده و الان موقع سفارش دادن پیغام میده که ده بار استفاده شده.
درود بر شما
بله، همچنان پاسخ مثبت هست و اگر کد پیشین برای شما صادر می‌شود باید از نظر فنی پیگیری شود که همینک در دستور کار قرار گرفت و همینجا خدمت شما پاسخ داده خواهد شد
۲۲ خرداد ۱۳۹۷
گروه محترم همیاری، مشکل همچنان رفع نشده!
۳۰ تیر ۱۳۹۷
با تشکر از تیم تیوال، مشکل حل شد. :-)
۱۰ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسیح راستی
درباره اشتراک تیوال+ i
من اشتراکم رو تمدید کردم، تمام پیشنهادهای دیگر دوباره قابل استفاده هستند؟
عاطفه گندم آبادی این را خواند
آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارد
درود بر شما
بله، قابل استفاده هستند.
۲۰ اسفند ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی جذاب ، سرشار از دیالوگها و مونولوگهای طنز. با بازی روان همه بازیگران بالاخص آقای سرابی. بعد از نمایش "فالو می"، نمایش کمدی به خوبی و ساخت یافتگی این نمایش ندیده بودم. به نظرم نکته ویژه در مورد این نمایش، بازی هماهنگ بازیگران بود که کاملاً در هم چفت شده بودند و یکدیگر رو بر روی سن نمایش در بازی حمایت می کردند.
نمایشی متوسط که نمیشه انتظار چیز جدیدی از آن داشت. قبلاً در تماشاخانه باران، نمایشهای خیلی جذاب و قوی دیگری مثل سیستم گرونهولم رو دیده بودم که با سطح این نمایش قابل قیاس نبودند. بازی ها نه چندان قوی بود که شما رو میخکوب کن نه اونقدر ضعیف که حوصله شما رو سر ببره. دیالوگها هم هیچ چیز تازه ای برای ارائه نداشت. نه طنازی در کمدی و نه حرف جدیدی برای گفتن.
چیزی که بیشتر از هر موضوعی باعث شگفتی و ناراحتی بود، رفت و آمد مکرر در طی زمان نمایش بود که هر ده دقیقه یکبار در باز شده و عده ای وارد سالن میشدند و بخاطر سبک تئاتر (بخصوص در شروع آن) هر لحظه فکر میکردی که افرادی که وارد میشوند هم بخشی از نمایش هستند یا...؟ و موضوع دیگه هم خنده های بیش از اندازه تصنعی برخی از تماشاچیان بود که واقعاً مشخص نبود از چه موضوعی تا این حد خوشحال هستند که ده دقیقه متمادی فقط میخندند!!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسیح راستی
درباره اپرای عروسکی مولوی i
"کیستی تو؟"، به حقیقت مهمترین سوال در راه رسیدن به سعادت واقعی است...
با سپاس فراوان از گروه اجرایی و استاد غریب پور، هر بار از دیدن این نمایش لذت بردم و خواهم برد.

در خصوص افزایش قیمتی که در موردش صحبت شده، یک بحث افزایش به قول دوستان 150 درصدی قیمت بلیط هست که قاعدتاً چنین افزایشی، بدون هیچ توضیحی پذیرفته نیست. بحث دیگر ارزش کار نسبت به قیمت بلیط. اگر قیمت بلیط بسیاری از نمایشهای دیگه که در حال اجرا بوده یا هستند را با این نمایش مقایسه کنیم، به نظرم برای چنین کار فاخری اصلاً هزینه گزافی نیست.

یادداشت "بهروز غریب‌پور" ، کارگردان و مدیر گروه تئاتر عروسکی آران، پیرامون افزایش قیمت بلیت در این دوره‌ی اجرایی:


_یک درد دل بس است برای قبیله ای...

عزیزانم، گروه تئاتر عروسکی آران شانزده سال پیش تاسیس شد و امروز و طی پانزده سال فعالیت مداوم و سرشار از فراز و نشیب و با تربیت بازی دهندگان، آواگران، عروسک سازان ، دکور سازان و ارائه ی آثار فاخر موفق شده است که هنر منحصر بفرد "اپرای ملی" و "اپرای عروسکی" ایرانی را پدید آورد و بر خلاف چند نمونه ی دیگر، در اتریش و جمهوری چک که صرفا به تکرار و تقلید اپراهای صحنه ای، آنهم بصورت جسته گریخته پرداخته و کمابیش می پردازند، به تالیف آثار"اپرای عروسکی" پرداخته و به شهادت همه ی شما موسیقی و آواز و شعر وفراتر ازآن نمایش عروسکی سرزمین عزیزمان را به گونه ای به نسل جوان معرفی کرده است که دیگر نسل امروز از شعر کلاسیک و آواز ایرانی اپرای ملی و نمایش عروسکی گریزان نیست و روزی نیست که بخشی از آثار ما در جهان مجازی دست به دست نگردد و به جرئت می توان گفت: اگر حمایت بی و چون چرای شما نبود سالها پیش این روزنه بسته شده و به بایگانی تاریخ سپرده میشد – چرا و به چه دلیل و دلائلی را درز میگیرم تا این روزنه بماند تا شاید به حیاتش ادامه بدهد ... اما غرض از ایستادن در حضور شما و با صدای بلند فریاد کردن این است که :در شرایط کنونی یک گروه چهل نفره با اندک درآمد حاصل از فروش با بلیت ارزان نمی تواند به ادامه ی حیات خودش فکر کند و بنابراین برغم میل باطنی‌ام و صرفا از سر ناچاری تن به واقعیتی تلخ سپردیم تا این بارنیز سر پا بایستیم و نگذاریم چراغ ایزدی ما خاموش بشود و بلیتهایمان را با افزایش بها به معرض فروش گذاشته ایم .محض اطلاع شما عرض میکنم که فروش بی نظیر خیام که حتی یک صندلی خالی در تمام طول اجراهایمان وجود نداشت و تماشاگران ایستاده و نشسته بر پله ها را هم داشتیم جمعا قریب یکصد و بیست میلیون تومان فروش داشت ! و آنها که اهل حساب و کتابند می دانند تقسیم چنین مبلغی میان یک گروه وسیع تا چه اندازه سخت و شرم آور است به هرحال و هر چند که این افزایش قیمت بلیت هم چندان گره گشا نیست اما آنرا به حساب تنها راه حلی بگذارید که موسس یک گروه برای جلوگیری از تعطیل شدن "اپرای عروسکی آران" و هنری که به آن عشق می ورزد به ذهن مشوشش خطور کرده است و به شما اطمینان میدهم که با احتساب سالن کوچک و ظرفیت بسیار کم آن اخذ این تصمیم ، به تاخیر انداختن مرگ یک "عشق" است... و من امیدوار ، من خوش بین ، من اهل خطر به چشم خود می بینم که با سلب همه حمایتها ولو حداقلی ، روزی نه چندان دور همچون باربد باید قطعه ای بسازم و پس از شنیدن شمایان با آه سرد حسرت بگوئید : آه ! شبدیز مرد ؟! و من بگویم :...آری ، یک هنر ملی در شرایطی که خزانه خالیست راهی بجز خاموشی و مرگ ندارد ...



(لازم ... دیدن ادامه » به ذکر است، با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی جناب غریب‌پور و انجام هماهنگی های لازم با سایت محترم تیوال، تخفیف ویژه‌‌ی ۵۰٪ جهت رفاه حال دانشجویان گرامی برای تمامی آثار این دوره، در نظر گرفته شده است.)
۱۸ آذر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی از ضعیف ترین نمایشهای این چند وقت اخیر بود که دیدم. وقتی شما نام شیخ اشراق رو بر یک نمایش میبینی انتظار داری همه مسائل در حد نام و اندیشه ، سهروردی باشه. متاسفانه از دیالوگها تا بازی و کارگردانی همه چیز سطحی بود!! سطحی در برابر بزرگی شیخ اشراق و متوسط در برابر نمایشهای دیگر.
متاسفانه انتخاب آقای دهکردی علیرغم توانمندی های ایشان در امر بازیگری، برای نقش سهروردی یک اشتباه محض بوده! هر بازیگری، برای هر نقشی مناسب نیست و شما این موضوع رو بوضوح در بازی نقش سهروردی میبینید. ایکاش وقتی برای بزرگان این مملکت نمایشی ساخته میشه، در حد نام و آوازشون هم روی نمایش کار بشه.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسیح راستی
درباره اشتراک تیوال+ i
عجیبه که دوستان میگن گرون هست! فقط همون آفرهایی که گذاشته مبلغش بیشتر از پولی هست که شما اول میپردازید. از نظر من بسیار طرح و ایده خوبی هست. مخصوصاً تخفیفهاش روی نمایش ها کاملاً مناسب هست. بخصوص که نمایشهای خوبی هم از این تخفیفها دارن استفاده میکنن. خسته نباشید به تیم تیوال!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک نمایش فوق العاده ضعیف با کارگردانی بسیار پایین و دیالوگهای ابتدایی و پیش پا افتاده که انگار برای کودکان زیر 6 سال آماده شده!! این نمایش بخوبی به شما نشون میده که چطور کارگردانی ضعیف میتونه بهترین بازیگران رو از دور خارج کنه!
مسیح راستی
درباره اپلیکیشن تیوال i
الان که امکان دیدن محتوا برام فراهم شده میتونم در مورد نرم افزار هم به عنوان یک کاربر نظر بدم. به عنوان یه کاربر آماتور تیوال، تمام نیازهای من رو برآورده میکنه. فقط اگر خرید اینترنتی رو هم از طریق خود نرم افزار انجام بده فکر میکنم خیلی بهتر باشه تا باز به browser هدایت بشه. در کل یک خسته نباشید بزرگ برای همه تهیه کنندگان و دست اندرکارانش.

پ.ن: یه مورد دیگه که الان دیدم این بود که اگر تو صفحه Preview اولیه از تئاترها، علاوه بر مشخصاتی که از تئاتر ذکر شده، سالن اجراش رو هم بیارید انتخاب در نگاه اولیه برای کاربران ساده تر میشه.
درود بر شما
اگر منظور شما فهرست تئاترها پس از لمس زمینه تئاتر است، که همینک محل اجرا نمایش داده می شود. آیا منظور شما بخش دیگری است؟
۰۹ فروردین ۱۳۹۴
بله. منظورم همون قسمت بود. دقت نکرده بودم که نوشته شده. ممنون.
۰۹ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسیح راستی
درباره اپلیکیشن تیوال i
متاسفانه بعد از اینکه آپدیت جدید اومد روی تبلت من اصلاً باز نمیشه و Force Close میده. تبلتم Galaxy Tab S4 هست.
مسیح راستی این را دوست دارد
درود بر شما
لطفا یک بار اپ را زدوده (Uninstall) و سپس از روی همین برگه دانلود و نصب نمایید و نتیجه را اینجا با ما در میان بگذارید.
۰۹ فروردین ۱۳۹۴
ممنون از راهنماییتون. مشکلم برطرف شد. ضمن اینکه در نسخه جدید کار با تبلت امکان پذیر شده. چون قبلاً نوشته ها بسیار ریز بود. از وقت و تلاش و حوصله تون سپاسگزارم.
۰۹ فروردین ۱۳۹۴
از این بابت خوشحالیم :-)
۰۹ فروردین ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیگه امکان خرید بلیط رو برای این تئاتر فراهم نمیکنید؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید