آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال مهرانا عیسی پور | دیوار
S3 : 09:10:03 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
کارگردان و بازیگران این نمایش در نظر داشتند با هماهنگی مدیریت تالار مولوی یک پنل گپ و گفت در خصوص اجرای این نمایش در دو روز پایانی اجرا با حضور بهروز سرو علیشاهی برگزار نمایند که به دلیل اعلام سه روز عزای عمومی این مهم به انجام نرسید .
گروه اجرایی بر این باورند که گفتگو اساس رشد و پیشرفت خواهد بود .
و بر این مهم واقف اند و بر آن صحه میگذارند.
و در ادامه
از تمام عزیزانی که در این شب ها برای اجرای نمایش

" سرگذشت باورنکردنی دن کیشوت، ملانصرالدین، هدهد و دیگران در سرزمین عجایب !"

قدم رنجه فرموده اند و ما را شایسته نگاه و نظر خود دانسته اند، صمیمانه تشکر مینمایم.

قدردان و سپاسدار لطف و محبت شما هستیم.
۱-تماشاگر باید به این درک برسد که نمایش شبیه یک کت نیست که باید با دقت و با توجه به نیازها، شکل، و اندازه ی فعلی خودش دوخته شود. ما نباید در فکر راضی کردن نیاز های معنوی، هیجانی، و نفسانی واقعی خودمان در تئاتر باشیم، بلکه اغلب باید خود را به عنوان مسافرانی ببینیم که از مکان ها و سرزمین هایی خارجی دیدار می‌کنند و علت سفر آن ها یادگیری و سرخوشی است. جایی که در آن بودن در خانه و رسیدگی به نیاز های فردی را نمی یابیم.
#گوته۱۸۰۲
۲-وقتی در پست‌مدرنیسم از نبودن قطعیت حرف می‌زنیم، منظور آن است که اثر هنری ابزاری برای گفتن «چیزی» نیست. چرا که اصلاً «آن چیزی»؛ «آن قطعیت» وجود ندارد که درباره‌اش حرفی بزنیم
خانم عیسی پور
عرض شود با این لحن سخن گفتن با مخاطب
غلط و غیرقابل دفاع است...
زمانی که در کلانشهری مثل تهران که متوسط زمان
سفر درون شهری ۱ ساعت است برای دیدن تئاتر
شما حداقل مخاطب ۳ ساعت وقت می گذارد...
سبک پست مدرنیسم را در ژانر پر می کردید قبلا..
اینکه ... دیدن ادامه ›› مخاطب خوشش نیامده و این مطلب را
نوشته چون حق دارد بگوید...
همان طور که خالقان تئاتری که بازیگرش هستید
حق دارد در تالار مولوی تجربه کند...
.....
به دوستان هم بارها متذکر شده بودم مولوی جای
تجربه است چه حضوری و چه مکتوب...
حتی به دوستان گفتم ما در جایگاهی نیستیم که
بگوییم ای کاش اینجوری می کرد، یا نوشته اش
باید اینجوری بود یا میزانسن هایش باید به این
شکل باشد...
در حوزه مخاطب در نهایت می توانیم بگوییم
آیا متن قوی داشت؟ زیر متن قوی بود؟
فرم توانسته بود روایت درستی از متن و زیر متن بدهد؟
آیا میزانسن، قاب بندی،طراحی، دکور، آکسسوار، نور، بازی ها
و.... فرم خوبی ساخته اند یا خیر؟
آیا با یک اثر خوب، عالی، آوانگارد، شاهکار و... در ژانر و
قواعدش روبرو بوده ایم؟
آیا پرده ای درخشان دارد؟ همه اثر خوب است یا
در کنارش ایراداتی هم دارد.... و چیزهای دیگری
که خودتان بهتر از من می دانید...
اما اگر مخاطب نظرش را گفت نباید با لحن طلبکارانه
او را آزرده خاطر کرد..
اما یکطرفه است، صاحب اثر بعد از ساخت اثر باید
پاسخگوی ضعف های اثرش باشد...
چرا که وقتی کسی پزشک، پرستار، متخصص هست
ازش تخصص انتظار داریم و اگر اشتباهی کرد باید
پاسخگو باشد‌.. همانطور که خالق یک اثر باید متخصص
باشد و اگر ایرادی دارد بپذیرد...
هنوز نقدی از کارتان از منتقدین در تیوال ندیدم...
منتظر نظرشان هستم...
....‌‌‌‌....
با اینکه پست مدرن و احتمالن کلاژ و طیران وسوسه
می کند برای دیدن..‌
نوشته تان منصرف می کند..
ببینم بالاخره کدامشان پیروز می شود...
۰۵ دی ۱۳۹۸
امیدوارم پیکان متن را به سمت خود نچرخانیده باشید. زیرا که این سخن ایشان نه فقط در تئاتر بلکه در باقی هنر ها صادق است و به کارگیری آن نه تنها برای تماشاگر بلکه برای بازیگران و کارگردانان از واجبات نمایش/تئاتر محسوب می‌شود.

ممنون که به تماشای ما نشستید و نظرتان را صادقانه در میان گذاشتید.
۰۵ دی ۱۳۹۸
خانم عیسی پور
خیر،
من مد نظرم مخاطبان است..
به همه دوستان هم گفتم ژیژک وار و بی رحمانه با من
سخن بگویید.. من هم چنین می کنم..
و ژیژک وار هم مسئولیت حرفهایم را می پذیرم...
در مورد شما و بقیه هم همان است...
من همواره شنیدن و خواندن کوبنده ترین، تند ترین
نظریات روی نوشته ام از جانب همه تیوالی ها هستم..

۰۵ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
قطعا هنگام دیدن این اجرا با گونه ای از تئاتر مواجه میشویم که حقیقتا برای مخاطب نو هست. منتها صرفا به دلیل نو بودن و دور بودن از شیوه ی معمول نقد های تند و تیز کار چندان جالبی نیست الخصوص فاجعه خواندن آن. تالار مولوی سالنی است مربوط به دانشگاه و برای تئاتر دانشجویی راه اندازی شده است؛ تئاتر دانشگاهی یعنی تجربه های نو. و مخاطب هنگام مواجهه با آن باید تمامی این موضوعات را از نظر بگذراند. سرگذشت باورنکردنی دن کیشوت و.... جز همین گونه از نمایش است که تیم اجرایی در تلاش برای ساختن اتفاق نو در صحنه بوده و طبیعتا منتظر واکنش های تماشاگران عزیز نیز هست.