کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال مینا فرهنگ نیا | دیوار
S3 : 14:52:05 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
اگه هنوز توی تئاتر این روزا، یه کسی باشه که مفهوم تئاتر رو بشه دید تو کاراش، قطعا محمد مساواته. این کار هم مثل کارای قبلیش عالی و دیدنی.
یه نمایشی که از دیدنش لذت خواهید برد و احساس خواهید کرد که هنوز هم هست جایی که به شعور بیننده احترام گذاشته میشه.
کارگردانی و متن بسیار عمیق و دقیق، بازی های درست و تماشایی، این نمایشو از دست ندید.
"خبر فوری"
خون آشام ها، همه شهر را تسخیر کرده اند...
خانم فرهنگ نیا جناب احمدی ایا جزو گروه نمایش هستند به جهت همکاری منظورم جزو افراد این نمایش هستنئد ؟ تشکر. منظورم مجری طرح بود .
۲۳ مهر ۱۳۹۴
خانم مینا، منظورتون از آقای احمدی نمیدونم کی هستند؟
۲۵ مهر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
دوستان محترم از شما دعوت میکنیم به تماشای نمایشنامه خوانی "پدر" بنشینید و ما را در اجرای بهتر همراهی نمایید. سپاس :)
زمان: ١١ دی ماه موسسه فرهنگی هنری کارنامه ساعت ١٨
١٢ دی ماه باغ موزه قصر ساعت ١٨
فاطمه این را خواند
بهرنگ، وحید هوبخت و مجتبی مهدی زاده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نمایش خانه وا ده ، نمایشی از خانواده های بسیاری از ماست که شاید دیگر نامش نمایش نمی شود و در واقع روایت نمایشی می باشد. فراتر از مفاهیمی چون انکار واقعیت و مواجه شدن با حقیقت، استبداد فکری و عملی، اعتقاد به اعتقاداتی که در اصل وجود ندارند و زندگی در فضای غیر واقعی و این نکته که جامعه از جمع همین خانواده ها تشکیل شده اند. مواردی که مرا تحت تاثیر قرار داد نمود بیرونی ذهن محمد مساوات به عنوان تئاتر جنون آمیز بود. بازیهای خوب که نتیجه تمرین هایی با ساعات طولانی و بی وقفه و مستمر بوده همگی برای من ارزش این نمایش را بیشتر و بیشتر کرد. از دیدن این نمایش لذت بردم و امیدوارم کارهایی با این نوع نگرش و حتی مضامینی فراتر و بنیانی تر، روز به روز افزون یابند.
نوشته ای از کارگردان آقای علی طهرانچی در مورد این نمایشنامه:
شک و جنون در نمایشنامه " پدر "
شک پدیده ای است خاموش که درون هر انسانی نهفته است. شک مقدس (موقتی)، و شک ویرانگر و سیاه (پایدار و دائمی) دو گونه متفاوت از شک هستند.شکی که به یقین مبدل میگردد و شکی که رو به نابودی میرود. اگر به عنوان معبر باشد، مقدس است و میل به کمال و حقیقت جویی و رسیدن به یقین و علم راکه باعث آرامش روح و موجب تکامل انسان است نوید میدهد و اگر به عنوان منزل باشد، ویرانگر و نامطلوب است وبه مرض‌های روحی و جسمی ، فرد منجر میگردد.در بدترین حالت شک به شرک و به پوچی خواهد رسید.شک راهی است بین جاودانگی و اضمحلال .
بدون تردید بیشتر آثار استریندبرگ عمدتاً متن زندگی اوست و بدون آشنایی با او فهم آثارش سخت دشوار است.میتوان نیمه دوم قرن نوزدهم را مهمترین دوره تاریخ اروپا معرفی کرد .رشد صنعت ، کشاورزی و داد وستد ،تبدیل شدن ایده های معنوی به ایده های مادی و زمینی ، پدیدار شدن نیچه و داروین و مقدس شمردن جسم بیش از روح برای ناتورالیسم ها از نشانه های شناخت محیط پرورش یافته آثار استریندبرگ است.
نمایش نامه پدر جز شاهکارهای بی بدیل درام مدرن میباشد.قهرمان نمایشنامه های کلاسیک رو به تنزل رفته اند و تاثیر مستقیم محیط چه در داخل ( فضای خصوصی ) و چه در خارج ( فضای عمومی ) بیش از پیش در تحرک درام موثر واقع گشته اند.ارتباط و رابطه ، کنش و واکنش اثر را پدید می آورند و کشش درام از بطن جامعه وام میگیرد.بن اندیشه خودبیگانگی ... دیدن ادامه ›› و تنهایی چشم انداز جامعه مصرفی و صنعتی غرب را بیش از پیش در درون خود آبستن میکند. آنچنان که اروپائیان نسبت به قبل فقط می خورند ، می پوشند و بهداشت بهتری را سپری میکنند.درگیر شدن انسان مدرن با دوجنگ جهانی ، بحران های اقصادی ناشی از تنش های سرمایه داری ، ریتم تند زندگی ، شرایط اقتصادی ناشی از سیستم سرمایه داری حاکم بر جوامع صنعتی که عاملی برای از هم پاشیده شدن خانواده ها و روابط عاطفی بین انسان ها و تغییر ارزش های انسانی و معیارهای آن از معنویت به مادی گرایی منجر شده است ، خستگی ، بدبینی ، وازدگی ، رخوت و عصیان علیه وضعیت حال را رشد میدهند که جز اولین عکس العمل های شخصیت های مدرن میباشد.پناه بردن به درون خویش و تنیدن تارو پود تنهایی و در انزوا بودن اولین محرک های تولید و تکثیر خیالات و اوهام و توهمات انسانی شکل میدهد.بنابراین مردمان مدرن محصولی می شوند از محیط خویش و تغییر زبان ارتباطات از دلایل فاصله گرفتن آدمی از یکدیگر است.هملت ها ، اتلوها ، مکبث ها و رستم ها در کهن الگوها به گودو ها ، پدر ها ، مستخدم های ماشینی ، آوازه خوانان طاس ها و.....مبدل میگردند.چنانکه گئورگ براندس وظیفه ادبیات مدرن را مطرح کردن مشکلات میداند.فرآیند احاطه محیط بر شخصیت ها ، استحاله ای را نشانه میگیرد که قرائت های شخصی گسترش می یابد و اضطراب و ترس درونی آحاد جامعه را متوجه خود می سازد.
یکی از مشکلاتی که در زندگی زناشویی امروزه بیش از پیش دیده می شود، سوءظن به همسر است. شک و تردید به همسر ممکن است با چک کردن پیامک ها، جیب، کیف و گوش دادن به مکالمات تلفنی یا حتی سرک کشیدن به محل کار او باشد و به تدریج زندگی ای که با عشق و علاقه شروع شده است به یک ارتباط مخرب تبدیل می شود که گاهی با طلاق و جدایی خاتمه می یابد.... پنهان کاری، پرده پوشی و کتمان یا دروغ ، ذهن خوانی ، پیش داوری ها ، عدم اعتماد از علائم باروری شک میباشد.گروه تئاتر ردپا در ادامه فعالیت نمایشی خود بنا را برآن دانست که با توجه به معضلات و مشکلات موجود در روابط انسانها ، روی برگرداندن از آسمان به زمین و همچنین درونمایه های عمیق نمایش نامه پدر ، خوانش این اثر را با نگرشی تازه به محیط پیرامونی خویش نمایشنامه خوانی کند.بنابراین تمام علاقه مندان را به دیدن این اثر دعوت میکند.
آثار " آشور بانی پال بابل "
نقاشی - طراحی - پوستر

فقط تا ٢٨ آبان
ساعت ١٦ - ٢٠

گالری طراحان آزاد، فاطمی، میدان سلماس، شماره ٥
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
فیلم Shutter Island یکی از فیلم های خوبی بود که دیده ام.
در فیلم به خوبی غرق شدن ما انسان ها تو افکار و اوهام خودمون و ساختن یه دنیای واقعی از تخیلات خودمون به نمایش درامده. درحقیقت نپذیرفتن بیماری روانی و یا نپذیرفتن آنچه که هستیم مساله اصلی است. اینکه درابتدا خودمان و شرایط واقعی که در آن هستیم رو ببینیم لمس کنیم و بپذیریم مقدمه شروع حل مشکلات و بیماریهاست. دیدن و مواجه شدن واقعیت باعث میشه که نسبت به اون آگاهانه برخورد کنیم و حتی اگه راه اشتباهی رو انتخاب میکنیم با آگاهی باشه.
ایده ی مرکزی این فیلم از فیلم "مطب دکتر کالیگاری"ی رابرت وینه گرفته شده. به نظرم پیچیدگی و ظرافت فیلم مرجع در ترسیم مرز باریک میان کسانی که خود را سالم می پندارند و مجانین (از دید جامعه) و ایجاد این دوپاره گی در فرم فیلم، از فیلم اسکورسیزی بیشتره. توصیه می کنم حتما ببینیدش:
http://www.imdb.com/title/tt0010323/

پ.ن: جالبه بدونید که این فیلم به نوعی اولین فیلم "کالت" تاریخ سینما محسوب میشه که گویا تنها در فرانسه سالن سینمایی بوده که مدت 7 سال فقط این فیلم رو نشون می داده.
۲۶ آبان ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید