تیوال محمد نادی | دیوار
S2 : 20:11:56
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
همان طور که از حسن معجونی انتظار می رفت؛ اجرای قوی از یک متن قدرتمند. نظم در عین شلوغی. از همان اجراهایی که تو را به نقطه ی وجد می رساند و تکانت می دهد. آشپزخانه چهره ی زشت سرمایه داری است، جایی که حتی رویا تعریفی ندارد. ترس، اطاعت، تنهایی اما در این میان شخصیتی است با بازی درخشان سیدی که در میان انبوه نا امیدی و عادت می جنگ و تاب نمی آورد. رویا می پروراند و احساساتش هنوز زنده است. بر خلاف جریان آب دست و پا می زند حتی اگر به سر چشمه که رسید دیگر جانی برایش نمانده باشد

آشپزخانه ی معجونی به یاد می ماند با همه ی جوانان با استعدادش
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
باید با عشق پا به صحنه گذاشت، بدون چشم داشتی جز خودش، باید مجنون بود تا دیوانگان را مشعوف کرد. عاشقانی که تن داده اند به شکنجه ی لذت بخش این صحنه جادویی، شکنجه ی آرام بخش! که صدای زمین خوردن، نفس زدن و تلاش قاعده مندشان گواه این عشق پاک است که از دل تمرین های متمادی ظهور کرده است.
و این با خلاقیت در اجرا، بازی با نور حیرت انگیز و داستان گویی به روز می دهد نمایشی تحسین برانگیز که شایسته تجربه است.
انگار یک خواب کوتاه بیدار کننده با چشم انداز تاریخ اما نه! از پس و پیش چشمان فرشته ی تاریخ، والتر بنیامین. گم شدن در این بی زمانی و بی مکانی بدیع. تئاتر در تئاتر، دیدن برشت بر صحنه ای که خود بنیانش را نهاده، یک شبی که چند شب و چند روز است از تفکر و آنچه رفته و خواهد رفت به قلم جادویی محمد رضایی راد که هر آنچه روی صحنه است باید باشد همراه با طرح سوال و پیش زمینه هایی که در طول اجرا با پاسخ و تکمیل آن فهمی لذت بخش به مخاطب هدیه می کند.

هر چه بگویم کم است از این هنر کامل و این "تئاتر" که گویی ترمز اضطراری را کشیده تا چشم بدوزد بر تاریخ ستم! که این درد مشترک فریادی شود درونی برای التماس ژست های سکون و سکوت محبت برای رهایی اکنون

"رخداد شاید همین باشد دوستان همسرا، همین چنگ زدن نومیدانه"

"هر آن کس که از هر نبردی فاتح بیرون آمده است تا همین لحظه ... دیدن ادامه » شریک و همگام آن موکب پیروزمندی است که در آن حاکمان امروز، پا بر سر افتادگان مغلوب می نهند. این هشداری برای همه ی ماست برشت"

درود بر محمد رضایی راد و گروه زحمتکش و محترمش. به خصوص میلاد رحیمی که دمیده

حالا با تصاویر این خواب کوتاه مدت ها در بیداری زندگی می کنم
میشه لطف کنید بفرمایید برای استفاده بیشتر از نمایش، چه پیش زمینه های اطلاعاتی رو بهتره داشته باشیم؟
۲۱ تیر
خیلی نیاز به جستجوی آنچنانی نیست چون نمایش سطح قابل فهمی رو ارائه می ده و اصلا نوعی شناسندن و تعریف در اجرا نهفته است که شما رو به تحقیق بعد از اجرا علاقه مند می کنه چه در رابطه با شخصیت چه مفاهیم اما خواندن نوشته ی جناب رضایی راد در بروشور و شناخت نسبی ... دیدن ادامه » از مفاهیمی چون مارکسیست و کمونیست و ماتریالیست و... یا افرادی چون برشت و سقراط خالی از لطف نیست
۲۴ تیر
متشکرم
۲۴ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد نادی
درباره نمایش دروغ i
اجرای چالش برانگیر با حضور جذاب افشین هاشمی
ندا و آریان رضائی این را خواندند
پوریا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد نادی
درباره نمایش ملاقات i
اثری که پارسا پیروز فر کارگردان آن باشد و رضا بهبودی بازیگر، دیگر بحث روی آن است که چقدر خوب است؟ با ذره بین باید به دنبال ضعف بود

متن معروفی در مذمت فروختن شرافت انسانی و وارونه جلوه دادن عدالت که پیروز فر با ظرافت و نظم خاص خود آن را روی صحنه برده است
زندگی
تئاتر
زندگی در تئاتر

زندگی می کنن، با تئاتر، در تئاتر.
می خندن، داد می زنن، گریه می کنن، عصبی می شن، بزرگ می شن، کوچیک می شن

ما حس می کنیم، ما عشق می کنیم، با تئاتر، در تئاتر

یادمون می مونه، خاطره می شه، این روح عظیم، این حس غریب، ما داریم با تئاتر زندگی می کنیم.
________________________________

چی بگم که کم نگفته باشم از این نمایش!؟ ________________________________
رابرت : باید یک چیزی بهت بگم .
جان : خب ، بگو
رابرت ... دیدن ادامه » : درباره ی تئاتره ، این یکی از وجوه شگفت آوره تئاتره ، و اون ، جان ، یک نوع طی طریقه که خیلی شبیه خود زندگیه...
جان : خب ، اون چیه ؟؟
رابرت : ساده ست ، اون توی ذات تئاتره ، مثل زندگی، البته تئاتر بخشی از زندگیه ... نه ؟؟ می فهمی چی دارم می گم ؟؟ همونطور که اون تایم مزخرفی رو که تو توی فروشگاه مزخرف صرف خریدن یه مشت لوازم مزخرف میکنی نمیتونی از زندگیت جدا کنی، چون بخشی از زندگیته چون قسمتی از زندگیته چون خود زندگیته ...
این قضیه در مورد تئاترم مصداق پیدا میکنه جان . اون لحظه هایی رو که تو روی صحنه هستی ، درحال تمرین یا اجرا ، وقتی پشت صحنه هستی ، وقتی از خونه به سمت اینجا میای یا وقتی خوابیدی داری خواب اینجا رو میبینی نمیتونی از زندگیت جدا کنی . چون بخشی از زندگیته چون قسمتی از زندگیته جان ، تئاتر زندگیته ، تئاتر زندگیمه جانی ، تئاتر زندگیمونه
یه بلیط دارم برای یک شنبه 27 ام. بالکن دوم. 55 تومن. 09102192818
مهدی (آرش) رزمجو این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جادوی هنر امیر رضا کوهستانی
محمد نادی
درباره نمایش آهواره i
نمایش هایی هستند که در دنیای خودشان خلق می شوند که شدیدا با حس تو کار دارند و پایان نمایش حس و دلی باقی مانده که تازه خو گرفته و نمی خواهد به جهان خود بازگردد. این نمایش ها دوست داشتنی اند.

به شخصه بسیار لذت بردم از این سیالیت زمان و چرخش زمانی دیالوگ ها که کار سختی بود اما بدون نقص صورت گرفت. از این فضاسازی و از این نور. از این آه های آوار شده بر نور.
پارسا پیروز فر کارگردان درجه یکی است. سعی می کند در جزییات بهترین ها را انتخاب کند تا مجموعِ کار از بهترین ها باشد. دقت و نظم ویژه ای در اجرا دارد. کار آنقدر تمیز اجرا می شود که از زوائد تهی است و در عین سادگی، مسحور کننده

یک روز تابستانی از این قاعده مستثنی نیست. باز هم انتخاب متنی گیرا و جذاب که با اتمام نمایش آغاز می شود. متنی که چالش های انسانی جالبی دارد از درونیات پیچیده ی ما به زبان تلخ و شیرین کمدی اروپای شرقی.
و ما عادت داریم به درخشش رضا بهبودی

محمد نادی
درباره نمایش ریچارد i
نام حمیدرضا نعیمی کافی است برای انتخاب نمایش حتی اگر فرهاد آییشی حضور نداشته باشد! کارگردانی که با توجه و دقت به تک تک دقایق نمایش به مخاطب خود احترام می گذارد. توجه به نور و موسیقی و حرکت که کم تر در تئاتر ایران یافت می شود. اما ریچارد علی رغم نقاط قوت فراوانش از جمله دیالوگ های پر مفهوم و .... قدرت نمایش های عالی آقای نعیمی را نداشت. شاید به خاطر تنها بودن ریچارد( از لحاظ خلق شخصیت). اینکه شخصیت های مکمل قدرت کافی را نداشتند و کمی تا قسمتی منفعل بودند و دلیل دیگر شاید اینکه روند داستانی نمایش از پیچیدگی کافی برخوردار نبود و ریچارد علی رغم شخصیت عمیقش، خواسته هایش ساده پیش می رفت و این از جذابیت دراماتیک نمایش می کاست.

خسته نباشید می گم به استاد نعیمی و تیم اجرایی نمایش خوب ریچارد
محمد نادی
درباره نمایش صد درصد i
خیلی جالبه مایکل، غرور تو در مقابل مرگ هم از تو سهم بیشتری می خواد( نقل به مضمون)
حالا چرا نقل به مضمون؟ جمله عینا همین بود.
۰۹ دی ۱۳۹۶
شک داشتم :)
۱۰ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد نادی
درباره نمایش صد درصد i
صد در صد از آن دسته از نمایش هاست که از آغاز نبض مخاطب را تصاحب می کند و در ادامه پلک زدن را برایش دشوار و هر جا که مخاطب نیاز به بازنگری درونی دارد با مشتی دیگر او را به وجد می آورد.
از آن دسته نمایش ها که جزییات حکم رنگ آمیزی دارند و روایتش به یاد می ماند.

به یاد می ماند یکی از بهترین بازی های پسیانی بر صندلی چرخ دارش. به یاد می ماند قصه و پایان جذابش که مشت آخر بود. به یاد می ماند، صد در صد
شگفت زده شدم

اگر یه نمایش بتونه نگاه شما رو نسبت به موضوعی خاص تغییر بده باید تا نفس دارین ستایشش کنید. اگر یه نمایش اجتماعی بتونه به شکل تاثیر گذار و موشکافانه از قشری مظلوم حرف بزنه و دفاع کنه و مشکلاتشون رو مطرح کنه باید تا توان در دست هست تشویق بشه. باید دیده بشه، باید شنیده بشه. چون گفتن درد آغازی است برای درمان. درود بر خانم ساناز بیان که این اثر پژوهشگرانه و دلسوزانه را به ثمر رساندند. البته کنار این محتوای مستند گونه و هوشمندانه، نمایشنامه ای جذاب نوشته شده با دقت تمام و بازی هایی دارد درخشان. به قول دوستی، کوتاه سخن اینکه کار کاملی است.
فقط توجه کنید که برای دیدن این نمایش لباس سفید بپوشید
سلام واقعا عالی بود عالی تمام مدت به معنا واقعی حس درد و ظلمی که آبی ها وصورتی ها به این گروه روا داشتن رو منتقل کرد کاش حالا که این تلاش بزرگ رو انجام دادین تنها به تهران بسنده نکنین و به شهرهای دیگر هم منتقلش کنین که هر تغییری که ایجاد می کنین خیری میشه ... دیدن ادامه » برای همه لطفا در شهر های دیگه که امار های بالا از تولد این گروه افراد هست برنامه بزارین مطمنم کمک بزرگی خواهذ بود واقعا خسته نباشین و خدا قوت
۰۷ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تقاضای تمدید دارم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با عرض درود و خسته نباشید به کل گروه به خصوص آقای کیانی که امیدوارم از نامهربانی ها و کجی ها آزرده نشن و مانا و پایا ادامه بدن چون تئاتر ما چون کیانی کم دارد.

یک سوال، بهتر نبود اعلام بشود چه روز هایی خانم میرعلمی حضور دارن؟
امیرمسعود فدائی و مریم رودبارانی این را دوست دارند
سلام و سپاس ا حضور تون
سعی می کنیم ازطریق تیوال اعلام کنیم چه روز هایی حضور دارن
۱۷ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر می خوای دم مرگ عذاب وجدان نداشته باشی، تو زندگی سراغ دو چیز نرو:
مقام
.
.
.
.
پول
وحید این را خواند
Unforgiven(Farhad)، امیرمسعود فدائی، رضا تهوری و سپهر امیدوار این را دوست دارند
اول گفت پول بعد با دکترش پچ پچ کرد گفت مقام .
۰۳ تیر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید