تیوال محمد ونائی | دیوار
S2 : 19:05:50
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
بسیار دوست داشتنی و چشم نواز و گوش پسند
ببینید حتما
اگر دوستی بلیت بالکن سوم رو در هر روزی نخواست بنده میخرم ازشون.
@mohvanaee
احسان محمدی و آذرمهر این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد ونائی
درباره نمایش سالگشتگی i
ایشالا که تخفیف دانشجویی هم داشته باشه.
وفاداری هم که انگار دیگه داره منسوخ میشه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه تخفیف بذارین خب :(
:(((((
۰۸ بهمن ۱۳۹۷
والاه
۰۸ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من راضی بودم واقعا، خصوصا بعد از دیدن یکی از بدترین تئاترهای عمرم (وقتی خروس غلط میخواند). جسارت در این اجرا که اجرای اول دوستان بود کاملا مشهود بود.
حال و هوای بازیگر مرد دراومده بود به نظر من و بهش تبریک میگم. ای کاش بازی بازیگر زن، خصوصا بیانش بهتر می بود.
خیلی از جاهای متن برام شفافیت کافی رو نداشت (آشنایی چندانی با پینتر ندارم متاسفانه) و همه ایده های کارگردانی رو درک نمی کردم، اما با توضیحاتی که دوستان اینجا دادن، خصوصا جناب میثم، نکات بیشتری رو فهمیدم و لذت بردم. کاری بود که نیاز به فکر داره.
دست مریزاد میگم به کارگردان باجسارتش.

لذت صحنه تئاتر گوارای وجود تک تکتون. موفق باشید.
دوباره اجرا نمی کنید این کار رو جناب خیل نژاد؟ :(
چه خبر خوبی نیلوفر چون باز اتفاقهای یهویی پیش میاد:))
۲۵ دی ۱۳۹۷
آقای ونایی عزیز، رویاجانم امیدوارم برنامه های گروه بخوبی پیش بره و اجرای خوبی رو بزودی شاهد باشیم
چی بهتر ازاین که دیدارهای خوبی هم بااین بهانه پیش بیاد :) :*
۲۵ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متن و کارگردانی خیلی بد بودن انصافا. به خاطر همین اصلا توصیه نمی کنم دیدن این نمایش رو.
اولین کاری بود که از میکائیل شهرستانی میدیدم و به نظرم بسیار بازیگر خوبیه با اون صدا و چهره دوست داشتنی.
محمد ونائی
درباره نمایش تن شوری i
موضوع عحیب و غریب روابط انسانی در قامت ازدواج. شاید یک سری مسائل گنگ بود، ولی به نظرم در زندگی واقعی هم همین طوره. گاهی دلیل خیلی چیزها مشخص نیستن، فقط وقتی دیده میشن که از یه جا بزنه بیرون و اون وقته که آدم ها متوجه چیزی میشن که یه عمر ندیدنش (یا نخواستن ببیننش) با اینکه در نزدیک فاصله نسبت به اون ها بوده. نزدیک تر از هر چیز دیگه ای. در طول نمایش به خیلی از این ها فکر می کردم و آفرین میگفتم به برگمان بی نظیر و دوست داشتنی به خاطر پرداخت به چنین موضوعی به این نحو خوب. قبلا هم فیلم ساراباند رو دیده بودم ازش و بسیار دوست داشتم.
اما نمایش. من این نمایش رو واقعا دوست داشتم. برای من از اون دوست نمایش ها بود که باید بگردی بین سکوت ها، بین حرکت ها و بین نگاه ها و حرف های نگفته رو کشف کنی و ببینی و بشنوی، از این کشفیات لذت ببری و البته بترسی(من عاشق اینجور کشف کردن ... دیدن ادامه » در طول نمایشم). شاید اینکه دوستان میگن شخصیت صابر ابر پرداخت نشده بود، درست باشه، ولی من باهاش مشکلی نداشتم. من دنبال می کردم همه چیز رو و خودم به کشفیاتی میرسیدم در وجود خودم. من هی به خودم برمی گشتم و خودم رو جای اون کاراکترها فرض می کردم. هم کاراکتر مرد، هم زن و این برای من یعنی یه نمایش خوب. این باعث میشه یه نمایش برای من تموم نشه و هنوز هم ادامه داشته باشه. خلاصه من کلا درگیر کار بودم و اصلا متوجه گذر زمان نشدم.

موسیقی کار خیلی درگیر کننده بود.
بازی خانم پناهی ها هم واقعا خوب بود.
ای کاش بازی صابر ابر بهتر می بود.
بروشور هم خیلی بد بود.

نمی دونم. شاید بار دوم ببینم نظرم عوض شه، شاید هم نه، ولی به هرحال من راضی بودم کاملا و نمیخوام با دوباره دیدنش این لذت رو از بین ببرم.
ضمن اینکه گویا کار هرچی جلوتر رفته با تغییرات منفی مواجه شده.

من به خاطر موضوعش دوست داشتم کار رو ببینم. خیلی میتونست جذاب باشه، ولی متاسفانه در نهایت اون چنان که باید درگیر نشدم و فقط چند تا جمله و نگاه نهیب زننده برام موند. ضمنا لحن طباطبایی واقعا خوب بود.

چه موضوع ترسناکیه اینکه از جایی که هستی، ناراضی باشی و به جای تغییر واقعی اون، توی ذهنت بخوای تغییرش بدی. به نظرم شاید بشه گفت مرگ تدریجی از اونجا شروع میشه. واقعا ترسناکه و تامل برانگیز.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگه فقط به خاطر بازی حامد رسولی هم آدم بره این تئاتر رو ببینه، ارزش داره به نظرم. چه بازی درخشانی. بازی ها واقعا همه خوب و بعضا خیلی خوب بود، ولی حامد رسولی درخشان. چقدر خوب دیالوگ می گفتن. قشنگ معلوم بود کار کردن تا رسیدن به این سطح از آمادگی که بتونن اون دیالوگ ها رو به اون خوبی بیان کنن.
گرچه بعضی مسائلش فهم نشد (کلا متن اصلا در حد اجرا نبود) ، اما از حیث بصری خیلی دوستش داشتم و حظ بصری زیادی بردم. چه فضاسازی خوب و قشنگی. چقدر گورکن ها رو دوست داشتم.
من واقعا لذت بردم و تقریبا گذر زمان رو متوجه نشدم. خوشحالم که دیدنش رو از دست ندادم. کارهای جابر رمضانی رو قطعا دنبال خواهم کرد.

فقط یه نکته، بروشور خیلی شبیه بروشور "این یک پیپ نیست" بود و البته وجود اون پرده بین صحنه و تماشاگران هم، ولی خب ربط خاصی به اون نمایش نداشت.
نکته بعدی هم اینکه من حین دیدن ... دیدن ادامه » نمایش، همش یاد داستان هملت می افتادم. نظیرسازی شخصیت ها رو خیلی دوست داشتم، متل اون گورکن ها. البته حین نمایش اصلا حواسم نبود خود کارگردان تو بروشور این مسئله رو نوشته. من کلا ذهنم به یه سمت دیگه بود. :)))

امسال هرکاری تو مولوی دیدم، به غیر از یکی خوب بوده، بعضیاش هم واقعا خوب بودن. چقدر خوب :)
کارگردان توی بروشور گفته بود که شبح شاهزاده ی دانمارک در سراسر پروسه ی نگارش همراهش بوده :دی


در مورد بروشور هم موافقم چون طراحشون یکی بوده.
ولی به نظرم خیلی مناسب فضای کار بود.هم دست خط هم طراحی ها و حتی قطع نامتعارف بروشور که من قبل از شروع کار از بروشور ... دیدن ادامه » کلی لذت بردم.
۲۱ دی ۱۳۹۷
خوشحالم اینقدر لذت بردین. ولی من که .... :(
۲۱ دی ۱۳۹۷
این اتفاق زیاد میفته خانم سیدی. برای خود من هم زیاد افتاده، مثلا نمایش پرومته که خیلیا خیلی دوست داشتن، ولی من نه.
۲۱ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد ونائی
درباره نمایش عشق ثگی i
متن از نظر من پرداخت نشده بود. موضوعات مهمی مطرح میشد ولی دیالوگ ها خوب نبودند. بازی زن و شوهر هم خوب نبود و این مسئله را بدتر می کرد. شرح روابط انسانی و خصوصا تغییر آن ها واقعا کار ساده ای نیست و نیاز به پرداخت جدی ای دارد.
بازی سگ واقعا خوب بود.
آروزی موفقیت می کنم برای این گروه.
بازی بازیگرها واقعا خوب بود.
در کل یه کار جمع و جور و دوست داشتنی بود.
در این مدت اخیر کارای سالن مولوی خوب بودن واقعا. امیدوارم این روند ادامه داشته باشه.
محمد ونائی
درباره نمایش هار i
به نظرم ارزش دیدن داره و کار متفاوتیه. به اندازه بعضی دوستان لذت نبردم، ولی ایده های کار رو دوست داشتم گرچه بعضی جاها شعار رو هم حس میکردم و اگر کمی شسته رفته تر و طنازاته تر(به معنای کنایی) میبود، اثر بهتری میشد.
آرزوی موفقیت دارم برای این کارگردان
موسیقی کار خیلی خوب بود.
برای من اثری بود بسیار گنگ. نه می فهمیدم چی میگن، نه چی میخونن، نه چکار دارن میکنن. حتی صحنه هم به نظرم فقط زیبا بود، همین. اصلا کار رو دوست نداشتم و چندین بار ساعت رو نگاه کردم و منتظر بودم تا زودتر تموم شه.
اصلا حتی اسمش تئاتر نبود به نظرم (خود گروه اجرایی هم نوشته اجراگران)
با احترام و آرزوی موفقیت
آقای ونایی عزیز باید با پیش زمینه ای از داستان وافسانه ی پرومته ،اجرا رو می دیدید.. اتفاقا بسیار زیبا داستان "پرومته در زنجیر" آشیل رو در صحنه اجرا کردند...
از زنجیر بستن تا عقابی که اعضای پرومته رو درمیاره و تکه تکه میکنه .. استعارات بسیار جذابی این ... دیدن ادامه » گروه استفاده کردند
۲۵ آذر ۱۳۹۷
رضا کاربر
این روحیه ی قابل تقدیر تا حالا چند بار من رو راهی بیابان جنون کرده.
خوشحالم که خانم ثانی راهی نشد.
نجات یک انسان، نجات یک جامعه است :))
۲۹ آذر ۱۳۹۷
کاش فرشته ام به دو دست دعا نگه دارد
۳۰ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد ونائی
درباره نمایش خرده نان i
والا بعضی نمایشها هر روز تخفیف دانشجویی دارن، ولی از دانشجوها برای تبلیغ خودشون استفاده نکردن.
این تخفیفی هم که حناب سلیمانی فرمودن، تخفیف خود تئاتر شهر برای همه تئاترها است.
ممنون میشم از ما دانشجوها مایه نذارید برای تبلیغتون، یا لااقل یه کاری بکنید بعد تبلیغتون رو هم بکنید.

امیدوارم نمایش خوبی باشه.
ونائی نازنین
بنیادی ترین و کلیدی ترین سرنوشت ساز ترین بخش جامعه دانشجویان هستند از آنها مایه نگذاریم از من مایه بگذارند
ایموجی لبخند به همراه قلب
پیام احترام و ارادتم تقدیم شما
۱۳ آذر ۱۳۹۷
جناب ونائى عزیز سلام، هدفم صرفا از این یادداشت یادآورى این روز مهم و نیز اعلام تقدیم اجرا در روز نخست به دانشجویان عزیز بود ... نمى دانم چگونه باید این نکته را مى نوشتم که چنین موضوعاتى در ذهن شما متبادر نشود .... و دیگر اینکه اعلام روز تخفیف دانشجویى هم ... دیدن ادامه » براى اطلاع رسانى خدمت دانشجویانى بود که شاید چون شما از این موضوع اطلاع نداشتند .... از آرزوى خیر شما هم کمال تشکر را دارم ... امیدوارم نمایش مان بتواند خود میزان احترام به شما مخاطبان عزیز را نمایان سازد. پاینده باشید.
۱۴ آذر ۱۳۹۷
جناب فتحیان عزیز، حرفاتون کاملا درسته و تذکرات بجایی بود که خود من هم بعضا نادیده می گیرمشون. متاسفانه از علاقه ما به تئاتر سوءاستفاده می کنند دوستان. البته فکر می کنم تا وقتی جمع متحدی برای شکل دادن یه حرکت به وجود نیاد، کاری از افراد ساخته نیست. کما ... دیدن ادامه » اینکه تهیه کنندگان عزیز، راه های پر کزدن سالن ها رو بلدن. نمونه اش همین تئاترهای اخیر مثل می سی سی پی و بینوایانه.
واقعا ممنونم بابت نظرتون.

فدایی جان خوشحالم که سوء تفاهم مرتفع شد :)

جناب سلیمانی به نظرم حرف ها زده شد در حد کفایت. واقعا آرزو می کنم نمایشتون، نمایش خوبی باشه و با اقبال مواجه بشه. موفق باشید.
۱۴ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد ونائی
درباره نمایش شاه لیر i
به جز بازی مهدی سلطانی و یکی دو نفر دیگه، واقعا هیچ چیزی نداشت. هیچی! قسمت اول که خیلی بد و خسته کننده بود. قسمت دوم باز هم چند تا صحنه خوب داشت که بیشتر به خاطر بازی اون دو سه نفر بود.
بازی بقیه بازیگرا واقعا چیزی نداشت و بد بود.
به قول دوستم دلخواه تکلیفش با خودش مشخص نبود که کلاسیک کار کنه یا مدرن.
اون گروه بازیگران واقعا بد بودن، بعضیاشون حتی انگار نمی دونستن دقیقا باید چکار کنن و به کجا نگاه کنن. خب آخه چه اصراریه به داشتن این گروه، اونم وقتی هیچ کارکرد خاصی نداره، جز یکی دو صحنه که همونم خوب استفاده نشده.
طراحی صحنه هیچ و موسیقی افتضاح
نبینیییییید.

سوال من اینه که بهاره رهنما چطور میتونه اینقدر بد باشه آخه!

محمد جان عزیز در خصوص سوالت باید بگم دقیقا همینقدر که تو ذهنتون هست این ادم میتونه بد باشه .به شدت با شما موافقم .
۱۰ آذر ۱۳۹۷
فکر کنم کسی نیست که موافق نباشه :)
۱۱ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آدم دو بار رویای یه چیز رو می بینه. یه بار قبل به دست آوردنش، یه بار بعد به دست آوردنش.
چقدر این دو تا با هم فرق می کنن! اینقدر که آدم گریه اش می گیره...
محمد ونائی
درباره نمایش سیزیف i
همیاری عزیز لطفا اعلام کن که قراره بلیت ها رو باز کنی. این سری آخر چرا بدون اعلان باز شد؟
بهله ، این الان انصافه ما بریم سراغ گوشه سمت راست بالا؟! :)))))
۱۵ آبان ۱۳۹۷
@محمد ونائی
من چی؟! :))
۱۶ آبان ۱۳۹۷
@حدیثم
:))))))))))))))))
شما که صدر جدولی اونم با امتیاز و تفاضل گل خیلی بالا.
۱۷ آبان ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد ونائی
درباره نمایش کلفت ها i
چرا دانشجویی فقط حضوری در گیشه؟؟؟؟؟
این چه وضعشه؟
سر خدایگان هم همین بساط بود خارج از ظرفطت گیر ما اومد.
محمد ونائی
درباره نمایش سیزیف i
... که باردارشود که بزاید که بکشد که باردارشود که بزاید که بکشد که باردارشود که بزاید که بکشد.