تیوال ذوق زده | دیوار
S2 : 23:48:34
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
ذوق زده
درباره نمایش نامه نویس i
سلام
بازم یه نمایش خیلی خوب که نظری در موردش نیست و حیفه واقعن دیده نشدن همچین نمایش هایی. توجه کنید که آلن بنت همون نویسنده ی تئاتر پسران تاریخه

البته توصیه میکنم بلیط ردیف اول رو بگیرید چون متأسفانه فاصله ی بین ردیف صندلی ها خیلی کمه. البته خیلی وقته سالن مشایخی این مشکل رو داره و عملن سالنی بود که من سمتشم نمی‌رفتم اما امیدوارم با این نمایش های خوبی که حالا داره توش اجرا میشه یه فکری به حال این وضعیت بکنن. واقعن اگه ردیف های دو به بعد بشینید و دو طرفتون هم پر باشه حس اسیر بودن بهتون میده
سلام :)
شما چقدر کم پیدا شدید...
۱۵ بهمن ۱۳۹۷
این نامه نویس رو دیدم، جناب ذوق زده درست گفتند، کار خوبیه
۱۶ بهمن ۱۳۹۷
خدا رو شکر دوست داشتی کیا جان، ممنون
۱۷ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ذوق زده
درباره نمایش چخوفناک i
سلام
چون دیدم اینجا کسی نظری نداده وظیفه خودم دونستم بگم آب دستتونه بذارین زمین برین این نمایش رو ببینید.

البته اینو بگم که ارجاعات هنری زیاد داره به خصوص به نمایش های چخوف و شکسپیر بنابراین برای کسی که باهاشون آشنایی نداره درک کار سخت میشه. به خصوص آشنایی با نمایش های باغ آلبالو و هملت و یه کوچولو سه خواهر لازمه و همچنین آشنایی با فریدا کالو و رابطه اش با دیه گو ریورا.
به به ذوق زده ی عزیز
کجایید ؟
غیبتتان زیاد شده
ممنون که نظرتان را نوشتید . کنجکاو شدم برای دیدنش
سپاس
۰۷ بهمن ۱۳۹۷
با درود و سپاس ذوق زده جان
نمایش های پیشنهادی شما در اکثر موارد دیدنی بوده
ممنونم
برقرار باشید
۰۷ بهمن ۱۳۹۷
همینطور نمایش های پیشنهادی شما @شکوه
۰۷ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
ازین پس میتونید نظراتم رو در اینستاگرام دنبال کنید.
https://instagram.com/zoghejari?utm_source=ig_profile_share&igshid=1lp0tucf2vzzf

روزگارتون بخیر
میترا و امیرمسعود فدائی این را خواندند
عباس الهی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
یه تئاتر همه چیز تمام که معنای تئاتر و آرتیست بودن رو به ما یادآوری می‌کنه.
به هیچ وجه از دستش ندید.
این تئاتر پارودی هملت شکسپیر هست، بنابراین آشنایی با داستان هملت حتمن پیشنهاد میشه
ذوق زده
درباره نمایش بوی خواب i
.سلام
کارهای استاد سلیمی را باید دید. جریان اصلی تئاتر باید همین باشد اما برعکس آنقدر از اصالت تئاتر فاصله گرفته ایم که پاک فراموشش کرده ایم. و خدا را هزاران بار شکر که امثال سهراب سلیمی بزرگ هنوز در این خاک هستند تا با آثارشان تئاتر اصیل را به ما یادآوری کنند. امیدوارم این اندک فرصت های تلنگر خوردن که هنوز باقیست را غنیمت بشماریم.

موضوع نمایش برای من بسیار جذاب بود و خیلی با آن ارتباط برقرار کردم. دیالوگ ها هم تا نیمه های نمایش بسیار دقیق و سنجیده است اما در ادامه ازین جذابیت و دقت و گیرایی و قدرت اولیه ی متن کاسته میشود، گرچه همچنان تا انتهای نمایش شاهد لحظات و دیالوگ های بسیار زیبا و شنیدنی ای هستیم و البته استاد سلیمی هوشمندانه با ترفندهای دیگر این کاستی در متن را می‌پوشانند.

کارگردانی، طراحی صحنه، نورپردازی و موسیقی بسیار خوب هستند و ... دیدن ادامه » طبیعتن با حضور سه بازیگر کاربلد شاهد بازی های خوبی هستیم؛ به خصوص دیدن جناب قاسم زارع بر صحنه ی تئاتر شیرینی و لذت خاصی به همراه دارد که انصافن هم بازی بسیار به یاد ماندنی ای ارائه میدهند.

انشاءالله استاد سلیمی عزیز برقرار باشند و همچنان توفیق آموختن از ایشان را داشته باشیم. به همه ی عوامل این نمایش شریف خداقوت میگویم و از ایشان سپاسگزارم.
سلام
به شخصه خیلی از نمایش لذت بردم. یکی از بهترین نمایش های تجربی ای بود که تا به حال دیده ام و یکی از بهترین نمایش های امسال برای من که حتمن در ذهنم میماند. بازی ها و کارگردانی قابل توجه هست و موسیقی به خوبی به خلق فضا کمک میکند. نمایش هر چه به پایان نزدیک میشود تعاملی تر، هیجان انگیز، مفرح و جذاب تر میگردد. به لحاظ سبک و سیاق تا حدودی مرا یاد نمایش «تله موش» کار دوست هنرمندم سیاوش حیدری انداخت که آن هم برگرفته از هملت شکسپیر بود. البته به لحاظ محتوایی کاملن متفاوت هستند.

دوستداران تئاتر تجربی چند روز باقیمانده ازین نمایش را که به اعتقاد من اتفاق ویژه ای برای تئاتر تجربی و مستقل ماست از دست ندهند.
ذوق زده شدی ذوق زده جان؟
۲۰ مهر ۱۳۹۶
همینطوره ماهرو جان ⁦⁦-)⁩
۲۱ مهر ۱۳۹۶
توقیف شد دیگه ولی الآن که دوباره اجرا داره ایشالله میبینم باز
۱۸ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
اول اینکه امیدوارم این روند اجرای نمایشنامه های خارجی در تماشاخانه سنگلج ادامه پیدا کند همان طور که در گذشته ی پر افتخارش وجود داشته و باز هم امیدوارم سنگلج با اجرای چنین نمایش های از صمیم دل به آن روزهای با شکوه برگردد و حالمان را خوش کند.
در مورد نمایش فقط میتوانم بگویم که خیلی بد می‌کنیم اگر این نمایش را برای تماشا انتخاب نمیکنم. نمایشی با متنی بینظیر و درگیر کننده و کارگردانی خلاق.
به به چه امیدبخش ...:)
۰۵ مهر ۱۳۹۶
عرض ادب و احترام دارم بانو حدادی عزیز

امیدوارم نمایش تمدید شه تا دوستان بیشتری فرصت تماشای اون رو درین سالن دوست داشتنی پیدا کنند و برای شما هم یک شب به یاد ماندنی رقم بخوره.

خوشبختانه دریافت و نگاه شما به من نزدیکه و همواره با پیشنهادات و نظزاتتون ... دیدن ادامه » یاریگر و راهنمای من بودید.

سپاس از توجهتون
سلامت و شاداب باشید⁦☺️⁩
۰۶ مهر ۱۳۹۶
سپاسگزارم ذوق زده ی گرامی
نظر لطفتان است
پاینده باشید


۰۶ مهر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
بد دوره زمانه ای شده. میای تیوال را نگاه میکنی میبینی صد تا نمایش هست ولی بین این همه دو تا کار، تازه شاید خوب باشد. قدیم ها جمعن ده تا نمایش بود که حداقل نصفشان خوب بود.
یعنی حساب کنید چه قدر انرژی دارد به هدر میرود.
بد دوره زمانه ای شده.
دقیقا من تو این ماه فقط دوتا نمایش تونستم پیدا کنم که ارزش دیدن داشت اونم که یکیشو کنسل کردن یکی ام بلیطاش فروشیده شده #هییی
۳۰ شهریور ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
من خیلی از فرهیختگی به دور هستم اما شعورم درین حد میرسد که فرهیختگان را دوست داشته باشم.

بعضی آثار هنری به مخاطب احساس بزرگی و شکوه و عظمت میدهند، مخاطب را بزرگ میکنند، در مخاطب احساس عزتمند بودن ایجاد میکنند. من اغلب این حس را در موسیقی تجربه کرده ام. مسلم هست این دست آثار، در قدم اول به شعور مخاطبشان احترام میگذارند.

الآن برای من این وجه از نمایش برجسته تر به نظر میرسد شاید چون متأسفانه خیلی به ندرت سعادت دیدن چنین نمایش هایی را پیدا میکنیم. من در پایان نمایش بیشتر ازینکه بخواهم تشویق کنم ترجیح میدادم سر تعظیم فرود آورم در برابر این گروه حقیقتن بزرگ.

قطعن هر چه فرهیخته تر باشید بهره و حظ مضاعفی از این نمایش خواهید برد. اما لازمه ی محظوظ شدن از این نمایش نه فرهیختگی، که شعور است. پس من تماشای این نمایش را به نسبت شعوری که دارید توصیه ... دیدن ادامه » میکنم.

خود استاد حسینی عزیز در انتهای نمایش عنوان کردند که بر خلاف رویه ی ایشان برای این اجرا متأسفانه تنها دو ماه فرصت تمرین داشتند و خب با اینکه بازی ها عالیست اما هماهنگی کامل به خصوص در رقص های جمعی هنوز حاصل نشده و طبیعتن این هماهنگی با گذشت زمان به سطح مطلوب نزدیک خواهد شد. با این وجود توصیه ی من تماشای این نمایش در اولین فرصت ممکن است چرا که اجراهای اول در عوض هماهنگی تمام، با بکری و تازگی خاصی همراه هستند؛ دیدار اول همیشه جایگاه ویژه ای دارد. به علاوه جا دارد این نمایش را بیشتر از یک بار بلکه بارها و بارها دید پس با تأخیر در تماشای آن، فرصت دیدارهای دوباره را از خود دریغ نکنید.

در بروشور نمایش توضیح داده شده که این نمایش قسمت دوم از یک سه گانه با عنوان کلی "همیشه از تو، همیشه از من" در ستایش عشق و هنر است که بخش اول آن با عنوان "دیوان غربی-شرقی" پیشتر اجرا شده که البته من متأسفانه موفق به تماشای آن نشدم. در ضمن عنوان شده که بخش پایانی این تریلوژی به نام "پارتی پنته زیله‌آ " در آینده ی نزدیک اجرا خواهد شد. به یاری حق انشاءالله

جالبه بگم نمایش من را به یاد "کافه لته" عاطفه تهرانی و "بازگشت به خانه" رامین معصومیان و فرید قادرپناه هم انداخت. جای گفت و گو پیرامون این نمایش بسیار هست که رفقای فرهیخته حتمن در موردش خواهند نگاشت.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ذوق زده
درباره نمایش مهاجران i
سلام
دیشب نمایش را دیدم. البته اوایلش که گویا خیلی جذاب هم بود را از دست دادم، از آنجایی که فیلم شروع میشود رسیدم. بنابراین سعی کنید مثل من دیر نرسید چون اگزیت بدون تأخیر و حتی شاید چند ثانیه زودتر از ۷ نمایش را شروع میکنند. در همین راستا به عنوان پیشنهاد باید بگویم به نظرم میرسد زمان ایده آل برای اجرا در سالن انتظامی در روزهای کاری ساعت ۱۹:۳۰ هست.

اما از نمایش برایتان بگویم که واقعن متن جذابیست یعنی در واقع موقعیت جذابیست و حتمن متن وسوسه کننده ای هست برای اجرا که بابت انتخابش از آقای خامنه ای متشکرم.

درین متن ما با دو شخصیت مهاجر مواجهیم که من یکی را عامی و دیگری را تحصیلکرده مینامم. در واقع دو فرد از دو طبقه ی کاملن متفاوت. اما چیزی که من از نمایش برداشت کردم این بود که دقیقن تفاوت این دو صرفن برآمده از اختلاف طبقاتی ای بوده که در وطنشان وجود داشته وگرنه این دو نفر گویی یک نفر هستند همانسان که در نمایش میبینیم اکنون که هر دو به واسطه ی مهاجرت با هم در شرایط یکسانی قرار گرفته اند این شباهت ذاتی کم کم بروز میکند. آنها در سطح کاملن متضاد با هم به نظر میرسند؛ دو شخص با ارزش ها، سلایق، دغدغه ها و درک متفاوت اما هر چه به لایه های درونی آنها نزدیک میشویم پی میبریم هر دو نهادی یکسان دارند و بر اساس مکانیزمی مشابه عمل میکنند.

اما آشکار شدن این واقعیت برای هر دو شخصیت داستان ما تلخ است. این همنشینی هم به کارگر سرزنده و سرحال ابتدای نمایش پوچی زندگیش را مینماید و او را به مرز خودکشی میکشد و هم تحصیلکرده ی خود برتر بین را به پوچی فرهیختگیش میرساند و او را میشکند تا در رختخوابش بگرید. بنابراین مهاجرت موجب میشود شخصیت های داستان به شناخت برسند اما از طرفی این شناخت انگیزه ی مهاجرتشان را به چالش میکشد و آنها را در موقعیتی ناگزیر و پایانی تراژیک قرار میدهد.

اما اجرای گروه اگزیت چه قدر در رساندن این مفاهیم موفق بوده؟
نخست اینکه شخصیت تحصیلکرده و سابقه و انگیزه اش برای من تا حدی گنگ باقی ماند که البته این شاید با دیدن دقایق ابتدایی نمایش برطرف میشد. در کل به نظرم میرسد که در حذفیات از متن نمایش مقداری زیاده روی شده.

همانطور که اشاره کردم متن نمایش روند ثابتی ندارد و در کل به سمت یک اوج یا فروپاشی پیش میرود اما من اجرای نمایش را چندان با افت و خیز ندیدم و متأسفانه تا حدی اجرا یکنواخت بود. البته اتفاقن با این وجود متوجه گذر زمان نشدم اما بیشتر ازین جهت این را طرح میکنم که این یکنواختی به درک نمایش ضربه میزند. البته با صحنه هایی مثل صحنه ی رقص که من خیلی دوستش داشتم یا پاساژهای بین صحنه ها و ازین قبیل میشود تا حدود خوبی این یکنواختی را کمرنگ کرد اما منظور من بیشتر ایجاد افت و خیز در صحنه های متفاوت نسبت به هم هست.

بازی های نمایش قابل قبول هستند ضمن اینکه از قضا من هر دو عزیز بازیگر این نمایش را هم دوست دارم اما انتظار داشتم پیچیدگی شخصیت ها و رفتارهایشان را بیشتر در بازی ها ببینم. در تقابل این دو شخصیت نوعی ابهام وجود دارد و شاهد چرخش های زیادی هستیم حتی گاهی آدم فکر میکند شاید دارند همدیگر را بازی میدهند اما در بازی بازیگران این چند لایگی، پیچیدگی ، چندگانگی و رمز و راز کمتر به نظر میرسد.

البته ... دیدن ادامه » هم در مورد ریتم نمایش و هم ظرافت بیشتر در بازی ها، صندلی های خالی سالن میتواند یکی از دلایلی انرژی پایین سالن و بالتبع بازیگران باشد که از گرمای اجرا میکاهد.

در نهایت برای گروه اگزیت آرزوی موفقیت و عاقبت به خیری دارم.

پ. ن. خواهشی از آقای خامنه ای دارم که قسمتی از متن که عامی نشسته و کنسرو تحصیلکرده را میخورد و تحصیلکرده دور میز میچرخد و از این میگوید که صدای طبقه بالایی ها را از طریق لوله های آب و دریچه ها میشنود را برایم اینجا بفرستند.

پ پ ن. یک خواهش دیگر هم دارم که لطفن سلام من را به آقای میرزابابایی برسانید که متأسفانه دیشب حضور نداشتند.
پرندیس این را خواند
محمد رحمانی، عالیا، مهرداد خامنه ای و رضا تهوری این را دوست دارند
ذوق زده عزیز سلام. ممنون از حضورت و تحلیلت از نمایش. خوشحال شدم از دیدار مجددت.
در مورد در خواستت باید بگویم که متن نمایش در وبسایت اگزیت بخش نشریات هست و قابل دسترس همگان. البته آن قسمت را برایت در زیر همین پست خواهم گذاشت.
حتما سلام تو را به آقای میرزابابایی ... دیدن ادامه » خواهم رساند.لطف داری.
پی نوشت: بازیگران در پایان نمایش اتفاقی به من گفتند آقایی ردیف جلو نشسته بود و انقدر وول میخورد و با پاهاش سر و صدا می کرد که به سختی تمرکزمان را حفظ کردیم. این را گفتم تا به مجموعه دلایلت اضافه کنی. نکته جالب اینکه آن آقا خود تو بودی :-))))
۲۳ مرداد ۱۳۹۶
تو ایران خودمون هم سابق بر این شاید همچین نمونه ای بوده باشه. البته الآن هم گاهی نمایش هایی که تو کافه ها اجرا میرن یا بعضی نمایش های محیطی نزدیک به این فضا میشن. در کل برمیگرده به اینکه شما از قبل چه قراری با تماشاگرت گذاشته باشی و انتظار درستی از هم داشته ... دیدن ادامه » باشید.
۲۳ مرداد ۱۳۹۶
دقیقا
۲۳ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
پیشنهاد میکنم به جای تماشای این نمایش، فیلم بسیار ارزشمند سارا از استاد مهرجویی را تماشا کنید.
https://g.co/kgs/Scdorj
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ذوق زده
درباره نمایش اگه بمیری i
سلام
من یک ویژگی ای دارم که وقتی متن نمایش قوی هست همینقدر که کارگردان درش گند نزده باشد، برایم کفایت میکند تا گوهر درون متن را دریافت کنم و ذوق زده شوم. نمایش "اگه بمیری" اینچنین است برخلاف اکثر اوقات که یا اساسن متن نمایش ها قوی نیست یا کارگردان یک گندی درش بالا آورده.

این ذوق زدگی باعث میشود نواقص نمایش کمتر به چشمم آید و این البته برای وقتی که میخواهم در مورد نمایشی بنویسم یک ویژگی منفیست.

اتفاقن تخفیف شب گذشته ی نمایش باعث شده بود نمایش را در جمعی از دوستان ببینم که از قضا اغلب آنچنان نظر مساعدی نسبت به نمایش نداشتند و به خصوص بر این نظر بودند که نمایش باید کوتاه تر شده و با ریتم تند تر پیش برود. من این دیدگاه را ناشی از ماندن در سطح و عدم دستیابی به عمق نمایش میدانم. به اعتقاد من اگر مخاطب به لایه های عمیق تر و اساسی تر متن توجه کند متوجه ... دیدن ادامه » میشود که ریتم و زمان نمایش کاملن در جهت بیان و کشف همین لایه های درونی تر است.

کاراکترهای این نمایش همگی به نوعی دوست داشتنی هستند و هر یک شیرینی خودشان را دارند. به علاوه صحنه های خوب، دوست داشتنی و دیدنی ای در این نمایش وجود دارد که از آن جمله دوست دارم به صحنه ی گفتگوی پیر و لورا در دفتر کار پیر اشاره کنم وقتی موسیقی پس زمینه به زیبایی به خلق فضا کمک میکند و به نوعی مکمل حرف های پیر هست.

لطفن بیشتر ازینجور نمایش ها برای ذوق زدگی من بسازید.
سپاسگزارم

پ. ن. همانطور که دوست عزیزم مجتبی سلیمان زاده فرمودند، من هم خواهش میکنم در اجراهای بعدی از میکروفن استفاده نکنید. واقعن حیفه این بازیگرها نیست که ما صداشون رو مستقیم نشنویم؟!!!
چقدر حستون نزدیک بود به حس من بعد از دیدن این نمایش
و موافقم که این استفاده از میکروفن اصلا دل چسب نیست
۰۴ مرداد ۱۳۹۶
از آشناییتون خوشبختم فاطمه بانوی عزیز، خوبه آدم کسانی رو بشناسه که حسش رو درک میکنند. البته نزدیکی حس ها، دریافت و ادراک در زمینه های مختلف متفاوته اما میشه گفت حداقل درین مورد هر دو با نمایش ارتباط گرفتیم و به حس و دریافت مشترکی رسیدیم.

یکی از خوبی ... دیدن ادامه » های تئاتر همین تجربه ها و خاطرات مشترکی هست که رقم میزنه و باب دیالوگ و گفتگو رو بین آدم ها باز میکنه.
۰۴ مرداد ۱۳۹۶
براوو!! و البته عین همین احساس رو بنده نسبت به نمایش دوزخ داشتم
۱۱ آذر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
چرا فروش بلیط نداره پس؟
رحمان حسینی این را دوست دارد
خواهش می‌کنم،نمایش خیلی خوبیه،ببین و کیف کن.
۲۵ تیر ۱۳۹۶
متشکرم
۲۵ تیر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ذوق زده
درباره نمایش مفیستو i
سلام

خوشبختانه آنچه گفتنی داشتم را دوست فرهیخته ام بابک نیستانکی عزیز در نقدش آورده. فقط اضافه میکنم که انتخاب این متن در مقطع زمانی کنونی، انتخاب هوشمندانه ای از سوی جناب دلخواه عزیز، و شایسته ی توجه از سوی هنرمندان و مخاطبین هنر هست؛ باشد که شاهد تعالی هنرمندان و جایگاه هنر در کشورمان باشیم.

به علاوه لازم میدانم اشاره کنم که این تئاتر مورد نادریست ازین نظر که هم خود یک تئاتر سیاسیست و هم در مورد سیاست و رابطه ی هنرمند با آن، تئاتر سیاسی و تا حدودی نقد چنین تئاتریست، حال آنکه کمتر شاهد اجرای تئاتر سیاسی به معنای حقیقی آن در ایران هستیم.
علاوه بر متن و بازی خوب اعضا . یک خسته نباشید هم به تیم موسیقی اثر باید گفت
۱۵ تیر ۱۳۹۶
متشکرم، همینطوره جناب فرامینی، این موسیقی هست که اجازه نمیده تماشاگر گذشت زمان رو حس کنه.
۱۵ تیر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ذوق زده
درباره نمایش اتاق i
سلام

به نظر میرسد تازگی پینتر باب شده. این از جهتی خوب هست و از جهتی بد؛ خوب ازین جهت که این حرکتی برخلاف فضای کاسبکارانه ی تئاتر امروز ماست چرا که طبیعتن کسی که دنبال پینتر میرود در پی جذب مخاطب عام نیست. اما بد از آن جهت که پینتر را دم دستی میکند و گروه های نمایشی بدون داشتن آمادگی لازم و کافی به سراغش میروند؛ آمادگی ای که دیریاب و مستلزم ایثار بالاییست.

پینتر لامصب جوری مینویسد که بعد از تماشای نمایش هایش تا نمایشنامه اش را نخوانی آرام نمیگیری. البته شاید یک اجرای ایده آل چنین ضرورتی را ایجاب نکند. به هر روی پس از خواندن متن نمایشنامه که اتفاقن نمایش کاملن وفادار به متن هست، و البته بدون اینکه مطالعه ی بیشتری در مورد آن داشته باشم احساسم این هست که پینتر درین متن از قصد از بازگو کردن داستان ممانعت میکند؛ هر چه پیش میرویم به جای گره گشایی، گره ... دیدن ادامه » افزایی میکند و در پایان ما را درون تاریکی اتاق رها میسازد.

متأسفانه جز در مورد دکور و بازی خوب رحیم نوروزی، در سایر موارد نمایش فاقد جذابیت و کشش لازم و ناتوان از برانگیختن احساس مخاطب و انتقال کدهای درست به ذهن اوست. در واقع نمایش نمیتواند ذهنیت مناسب را در مخاطب ایجاد کند و در نتیجه مخاطب راضی از سالن خارج نمیشود.

توجه و اقبال به پینتر جای خوشبختی دارد اما اجرای پینتر جز با تخصص و ایثار بالا میسر نیست.
در سایر موارد نمایش فاقد جذابیت و کشش لازم و ناتوان از برانگیختن احساس مخاطب و انتقال کدهای درست به ذهن اوست
۳۱ خرداد ۱۳۹۶
کاملا با نظر شما موافقم.
۰۱ تیر ۱۳۹۶
سپاسگزارم Ana5ta5ia
۰۲ تیر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام

در انقلاب اگر نخواهی انقلابی باشی ناگزیر از فرار یا قربانی شدنی
انقلابی امروز، فراری فرداست حال آنکه قربانی، ماندگارست.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
تخفیف دانشجویی را نوشتید به صورت حضوری اما با توجه به اینکه همه صندلی ها در تیوال به فروش میرسد، خواستم ببینم دانشجویانی که حضوری مراجعه میکنند کجا مینشینند؟
اگر کسی نیامده باشد یا دیر کند ، جای صندلی آنها ، و گرنه روی پله ها ، در صورت پر شدن پله ها هم روی زمین، من خودم روی پله بودم دیشب.
۰۸ خرداد ۱۳۹۶
دقیقا برای منم این سوال پیش اومده بود که چرا وقتی تجربه فروش بلیط دانشجویی در همین تیوال با کد خرید اینترنتی (Student) و چک کردن بلیط با کارت دانشجویی هنگام ورود به سالن بوده چرا دیگه از اون روش استفاده نمیشه؟
آیا برای این مدل کارها که سالن کامل پیش فروش میشه ... دیدن ادامه » تخفیف دانشجویی برای توجه به این قشر از تماشاچیان هستش یا اهداف دیگه...؟!
۰۸ خرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ظالمانه است، دشوار است، دلخراش است، کدام رسوایی، کدام رسوایی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
از نمایش های کدام سالن تئاتر بیشتر استقبال میکنید؟
تئاترهای کدام سالن برایتان جذاب تر است و مشتاق تماشایشان میشوید؟
عملن اینکه کدام سالن ها هستند که درصد بالاتری از نمایش هایشان را میروید ببینید؟
» تا ۱۰ پاسخ





































نظر سنجی خیلی بی معنی است
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
من واقعاً نمی‌فهمم دوستان چرا میگن نظرسنجی خوبی نیست؟!؟
آیا تا به حال نشده صندلی‌های به غایت سفت و سخت سالن ... اسافل اعضاتون رو به درد بیاره؟!؟
آیا تا به حال نشده ردیف‌های خیلی تنگ و آزاردهنده‌ی سالن ... و تالار ... پاهاتون رو به درد بیاره؟!؟
آیا تا به ... دیدن ادامه » حال نشده از رفتار ناشایست مسئولین یک سالن دلگیر بشید و دیگه نخواهید به اون سالن برید؟!
آیا تا به حال نشده از رفتار مسئول سالنی حالتون خوب بشه یا از صندلی‌های راحت و استاندارد سالن دیگه لذت ببرید و بخواهید دوباره اونجا تئاتر ببینید؟!؟
هر پستی که اینجا قرار داده میشه لازم نیست سریع بگید به درد نخور و مسخره است!!!
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
ممنونم از همه ی دوستانی که درین نظرسنجی شرکت کردند. به نظرم در وهله ی اول کیفیت نمایش های یک سالن اهمیت داره که بدون اون داشتن مجهزترین سالن ها هم ارزشی نداره. درین مورد میشه تالار وحدت رو مثال زد که علارغم اینکه بهترین سالن تئاتر ماست، کمتر نمایش هایی با ... دیدن ادامه » کیفیت بالا درش اجرا میشه.

در وهله ی دوم سالن نمایش باید یک حداقل امکاناتی داشته باشه تا تماشاگر بتونه روی نمایش تمرکز کنه. که درین مورد هم متأسفانه با مصداق های زیادی مواجهیم. از ناراحتی صندلی ها، جای تنگ، نامناسب بودن دید به صحنه و تهویه ی بد گرفته تا عدم وجود سرویس بهداشتی به تعداد کافی و برخورد نامناسب پرسنل. به همه ی اینها اضافه کنید مخاطبینی که در حین اجرا حرف میزنن و صداهای ناهنجار در میارن، با موبایلشون ور میرن، حتی با موبایل حرف میزنن و ...

خلاصه متأسفانه تعداد سالن هایی که هم نمایش های با کیفیتی اجرا ببرند و هم در عین حال حداقل استاندارد های لازم رو داشته باشند خیلی کم هست.
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
هنوز ندیدمش ولی موافقم کلن که پایان نمایش ها دست نزنیم.
نظر شما چیست؟
به نظر من دست زدن می تونه خستگی رو از تن عوامل دربیاره در عین حال که کسی مجبور نیست دست بزنه. من اگر از کاری خوشم نیاد دست نمی زنم. این طوری عوامل فیدبک خوبی هم از میزان رضایت تماشاگرها می تونن بگیرن.
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
به نظر من دست زدن و بلند شدن باید متناسب با اجرا باشد تا همانطور که خانم الهه فرمودند عوامل هم ازمیزان رضایت مندی مخاطبین اگاه شودند ، این مطلب در فرهنگ نمایشی ما جایی تدارد در حالی که در کشورهای صاحب تئاتر بسیار مورد توجه است که با عبارت standing ovation شناخته ... دیدن ادامه » شده است.
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
رای خودم را داده‌ام و قابل مشاهده هست ...

با کسب اجازه از جناب ذوق‌زده جهت ذکر این نکته اضافه که شخصاً موافق دست زدن برای آن‌ هایی دیگر در جمع تماشگران که به هر دلیلی‌ و به هر صورتی‌ بیشتر از یک تماشاگر ساده قدم رنجه کرده‌اند و تشریف اورده‌اند نیستم
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید