تیوال نگار اسکندری | دیوار
S3 : 02:39:50
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
.:: تنهایی ::.

تنهایی و به عبارتی اغلب اوقات تنها بودن، به منظور مراقبه یا برای شخصیت انسانی بسیار ضروری است. تنها بودن در حضور شکوه و زیبایی های طبیعت، مهد پرورش افکار و الهاماتی است که نه تنها برای تک تک انسان ها مفید به شمار می رود بلکه جامعه بدون آن دارای عملکردی بیمارگونه خواهد بود.
... جان اس. میل ...

....................................................................................................

"تئاتر زندگی را زندگی تر می کند پس باید قوانین آن هم باشد، گاهی تنهایی..."

زندگی عزیز
محسن قربانی عزیز
امیر حسین ضیایی عزیز
سیاوش حیدری عزیز
کیمیا TAV عزیز
Marilion عزیز
farzam gh عزیز
محمد مهدی عزیز
manimoon عزیز
محمود ... دیدن ادامه » حریفی عزیز
اول اینکه خیلی دوستون دارم، خیلی :)
دوم اینکه ممنون که نوشته ی من رو خوندین و دوست داشتین :)
۲۰ مرداد ۱۳۹۳
نگار جان عزیزی :*
۲۱ مرداد ۱۳۹۳
علیرضا بخشی استوار عزیز ممنون که خوندی و دوست داشتی :)
۲۴ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: تماشاخانه تئاتر ::.

( شماره 8 )

با سلام و ادای احترام به همه ی دوستان تیوالی و هنرمندان گرامی

... از روی تجربه ی اجرایی در یک دهه با دوستان گرانقدر و شناخت آنها در حیطه ی هنر چه در پروژه های داخلی و چه در جشنواره های خارجی مناسب ترین تئاتر های اجرایی را معرفی می کنم تا -دوستانی که شناختی به تئاتر ندارند ولی علاقه مند به تماشا هستند بتوانند انتخاب درستی داشته باشند .

ارزش گذاری از هر حیث و مبتنی بر اجرای عموم :

- باغ دلگشا / پری صابری
- بالستیک زخم / پیام لاریان
- الیور تویست / اصغر خلیلی
- پوزه چرمی / علیرضا کوشک جلالی
- یه کلیک کوچولو / احمد سلیمانی

موفق ... دیدن ادامه » و سربلند
:)
من فردا بالستیک زخم رو میرم :)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
بهرنگ عزیز ممنون که خوندی :)
۲۰ مرداد ۱۳۹۳
علیرضا بخشی استوار عزیز ممنون که خوندی و دوست داشتی :)
۲۴ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: گروتسک ::.

Grotesque

گروتسک در غرب به عنوان یک سبک هنری ، حداقل از ابتدای دوره مسیحیت در فرهنگ رومی سابقه دارد .

آن هنگام که در یک نقاشی واحد ، انسان ، حیوان و گیاه را به هم در می آمیختند .

در حقیقت گروتسک به عنوان یک اصطلاح معتبر و پرمعنا جدیدا مورد پذیرش قرار گرفته است، هر چند کوشش های مهم ولی پراکنده در تعریف گروتسک ، در صده نوزده میلادی صورت گرفت، اما تنها در سال ١٩٥٧ میلادی و با انتشار کتاب « گروتسک در هنر و ادبیات » اثر ولفگانگ کیزر منتقد آلمانی بود که گروتسک مورد بررسی بسیاری از تحلیل های زیبا شناختی و سنجش ناقدان قرار گرفت. بیشترین تلاش در بیان ماهیت گروتسک توسط ولفگانگ کیزر انجام گرفته است . وی در کتابش میگوید :

گروتسک تجلی این دنیای پریشان و از خود بیگانه است، یعنی دیدن دنیای آشنا از چشم اندازی که آن را عجیب می نماید و این عجیب بودن ممکن است آن را مضحک یا ترسناک جلوه دهد و یا هر دو کیفیت را به صورت همزمان پدید آورد . گروتسک بازی با پوچی هاست، به این مفهوم که هنرمند گروتسک پرداز درحالی که اضطراب خاطر را در خنده ظاهر پنهان میکند، پوچی های عمیق هستی را به بازی می گیرد. گروتسک حرکتی در جهت تسلط بر عناصر پلید و شیطانی دنیا و طرد نمودن آنها است.

"عناصری قابل تشخیص در یک اثر گروتسک"

الف) ناهماهنگی:
بارزترین ... دیدن ادامه » خصیصه گروتسک، عنصر ناهماهنگی است. این نا هماهنگی می تواند از کشمکش، برخورد، آمیختگی نا همگون ها ناشی شده باشد.

ب) خنده آوری و خوفناکی:
همه کسانی که در خصوص گروتسک نوشته اند، آن را با مضحکه و هراس درآمیخته اند. عده ای که گروتسک را نوعی کمدی می دانند، آن را در رده بورلسک ( نوعی تقلید در ادبیات انگلستان که به منظور سرگرمی و تفریح، عیبی را با استفاده از کلماتی پر معنا و سنگین بزرگنمایی می کنند ) و انواع دیگر مضحکه عامیانه طبقه بندی کرده اند. دیگرانی که بر کیفیت خوفناک گروتسک تکیه دارند، آن را مرز دنیای رازها و خارق العاده ها دانسته و به دنیای ماوراءالطبیعه سوق می دهند. متن گروتسک نباید به گونه ای باشد که در سرانجام، اثری مضحک و تفریحی از کار درآید یا مخاطب بپندارد که با مضحکه روبروست و نفس اثر را که وحشت و نفرت مجسم است جدی نگیرد . البته باید دقت نمود تنها در اثر کشمکش عنصرهای متضاد است که تاثیر ویژه گروتسک حاصل می شود.

ج) افراط و اغراق:
گروتسک دارای طبعی افراطی است و عنصر اغراق و زیاده روی از خصایص بارز آن است، بدین جهت اغلب از روی اشتباه با فانتزی و خیال پردازی هم ردیف شمرده می شود . دنیای گروتسک با تمام عجایب آفرینی ، همان دنیای آشنای ماست و از خیال پردازی بسیار دور است. دنیای گروتسک حقیقی، مستقیم و بی پرده است و همین است که آن را قدرتمند می سازد. اگر اثر در دنیایی خیالی و بدون اشاره به دنیای واقعی خلق شود، دیگر گروتسکی وجود نخواهد داشت.

د) نابهنجاری:
نابهنجاری، منشاء مضحکه و وحشت و انزجار است. واکنش های معمول که نسبت به گروتسک نشان داده میشود ( احساس نشاط و انزجار ، خنده و ترس ، جاذبه و دافعه همزمان )، حاصل مواجهه با نابهنجاری شدید است. شاید بخاطر همین ماهیت نابهنجار گروتسک و نحوه عرضه مستقیم و افراطی این نابهنجاری است که آن را به عنوان مطلبی عذاب دهنده و نفرت انگیز، توهین به عفاف و طغیانی علیه حقیقت و هنجار محکوم می کنند.

"مشابه های گروتسک"

1) Absurd : ابزوردیسم هم مانند گروتسک به علت کثرت استعمال، معانی زیادی یافته است. هر دو را اغلب به معنای مسخره، نامتعادل و احمقانه بکار برده اند. اگر بپذیریم که نمایشنامه های ابزورد در خلق متن نمایشی به گروتسک نزدیک می شوند، می توان تئاتر ابزورد را نوعی تئاتر گروتسک دانست. آثار نویسندگانی مانند بکت ، یونسکو ، آداموف ، ژنه و پینتر گنجینه ای از ادبیات گروتسک است. برای مثال در خصوص اشخاصی چون « لاکی » و « پوزو » در نمایشنـامـه « در انتظار گودو » ، « سخنران » در نمایشنامه « صندلیها » ، « مادام » در « کلفت ها » یا درباره توصیف صحنه هایی مانند ظهور ونگ ونل از سطل زباله در نمایشنامه « آخربازی » یا واقعه شستشوی مغزی در نمایشنامه « جشن تولد » مشکل می توان تصمیم گرفت که اصطلاح گروتسک یا ابزورد را باید بکار برد.

2) فراشگفت: تفاوت گروتسک و فرا شگفت در این است که گروتسک افراطی تر و معمولا خصمانه تر است حال آنکه فرا شگفت می تواند عجیب و غریب باشد، بدون آنکه ناراحت کنندگی و عذاب آوری گروتسک را داشته باشد .

3) کاریکاتور : گروتسک همواره با کاریکاتور همگام بوده است . کاریکاتور همان اغراق آمیز جلوه دادن خصوصیت های معین و مشخص است . تفاوت گروتسک و کاریکاتور در این است که کاریکاتور عناصر متضاد و ناهمگون را درهم نمی آمیزد و در آن احساس تجاوز عناصر ناجور در قلمرو یکدیگر وجود ندارد . برای مثال اگر یک بینی بیش از اندازه معمول بزرگ ترسیم شود، یک کاریکاتور شکل گرفته است ولی چنانچه این بینی آنقدر بزرگ شود که بقیه عناصر صورت را تحت شعاع قرار داده و تابع خود سازد، به یک کاریکاتور-گروتسک رسیده ایم چرا که باعث انزجار و وحشت می شود.

4) طنز : زمانی که یک طنز پرداز می خواهد بیشترین حس ریشخند و انزجار را در مخاطب ایجاد نماید ، قربانی خود را به گونه گروتسک به نمایش در می آورد . عامل اساسی که گروتسک را از طنز متمایز می سازد ، آمیزش تضاد ها در عمل و تاثیر است . گروتسک برخلاف طنز ، درست و غلط ، و راست و دروغ را معین نمی کند و درس اخلاق نمی دهد ؛ بلکه می کوشد تفکیک ناپذیری آنها را ارایه دهد . خنده ، عصبانیت یا احساس انزجاری که طنز در مخاطب خود ایجاد می کند کاملا تفکیک شده و جدا از هم است حال آنکه گروتسک می کوشد با تلفیق این حسها ، مخاطب خود را درگیر پاسخ ها و واکنش های مختلف کرده و نوعی گیجی و تشتت فکری ایجاد نماید .

5) طعنه : طعنه در عمل و باز تاب عمل ، جنبه ای عقلانی دارد حال آن که گروتسک بیشتر با احساس سر و کار دارد . طعنه نویس گاهی از گروتسک به عنوان وسیله ای برای مقاصد کنایه آمیز خود استفاده می نماید ولی گروتسک با طعنه مغایرت دارد .

6) مضحکه : خنده در گروتسک جنبه ای ضروری و اساسی دارد . یک اثر گروتسک معمولاً خنده را نیز به همراه دارد ولی مخاطب گروتسک نمی تواند از ته دل بخندد چرا که این عنصر با ادراکی مغایر و ناسازگار ارایه می گردد.

"عملکرد و اهداف گروتسک"

الف) پرخاشگری و از خود بیگانگی:
تاثیر گروتسک از طریق یک ضربه ناگهانی اعمال می شود و به همین دلیل می توان از آن به عنوان سلاحی برای حمله و پرخاش بهره برد .

ب) تاثیر روانی:
« تامس کرامر » می گوید که در گروتسک احساس اضطراب ، ناشی از مضحکه ای است که به افراط کشیده شده است . ولی برعکس این گفته ، گروتسک شکست و طرد اضطراب ناشی از جهل و معضلات توضیح ناپذیر ، توسط مضحکه و خنده است . « مایکل ستیگ » با استناد به این تعریف و با توسل به دیدگاه « فروید » در خصوص تابو و بازگشت ترس های دوران کودکی به تعریفی روانشناختی از گروتسک می رسد : « گروتسک یعنی اداره کردن خارق العاده به وسیله مضحکه »

ج) تنش و گشایش ناپذیری:
گروتسک در یک زمان هم آزادی بخش است و هم تنش زا . برای مثال عنصر کمیک دو حالت همزمان را پیش می آورد؛ خنده ای از ته دل و خنده ای که مفید یا دفاعی است.
گروتسک می تواند بی هدف حاصل شده و در ساختن آن هیچ قصد و عمدی نباشد . هنرمندان بزرگ هم ممکن است گاهی از روی اشتباه به گروتسک رسیده باشند ولی تعداد نویسندگانی که دوست داشته اند به دلیل گروتسک خلق شده در آثارشان مشهور شوند اندک است. برای نمونه می توان « فردریک کمپنز » شاعر آلمانی را نام برد که به گروتسک پرداخته است.

::. هر تراژدی به طریقی خنده آور و کمیک است و تمام کمدی ها به طریقی تراژیک و غمبار هستند .::

دوستون دارم... :)

این بار هم با دست پر اومدید :)
سپاس بسیار از این تعریف کامل و مفید از گروتسک.
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
با تشکر فراوان از مطلب پربارتان

در عالم موسیقی، مرلین منسون به نظرم تمامی ملاک های گروتسک که عرض کردید را دارد(خواننده ی محبوب من:))
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
محمود حریفی عزیز
baharinbahar عزیز
ممنون که خوندین و دوست داشتین عزیزان من :)
دوستون دارم خیلی زیاد :)
...
محمود جان ممنون از لطفت :)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: سیاوش ::.

سیاوش حیدری عزیز خیلی خوشحال شدم وقتی این پست رو دیدم... :)
موفق باشی عزیزم :)
مرسی نگار عزیز :)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
خواهش می کنم عزیزم :)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
baharinbahar نازنین مرسی که خوندی و دوست داشتی عزیزم :)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: نامه مجازی ::.

مجید جور عزیز و دوست داشتنی... :)
.
افتخار تماشای نمایش خوب و بی ادعایت را نداشتم، اما برایت بهترین ها را آرزو می کنم.
.
موفق و سربلند باشی :)

سیاوش حیدری و baharinbahar این را دوست دارند
وای نگار جان چقدر جات خالی بود :)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
مرسی که جای من رو خالی کردین، خیلی دوست داشتم باشم :)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
baharinbahar نازنین مرسی که دوست داشتی :)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: آقای جیم ::.

یادداشت کارگردان:

"....تلاش های بی وقفه گروه اجرایی باعث شد تصویر ذهن من از یک صحنه، از یک شخصیت ساخته شود و در آخر " آقای جیم" روی صحنه شکل بگیرد که از تاریخ بیست و پنج خرداد ماه هزار و سیصد و نود و سه شخصیت " آقای جیم" در صحنه خلق می شود و شروع به نفس کشیدن می کند و من حس زیبای آن روز خودم را به نگاه چشمان پر مهری که نظاره گر این شخصیت باشد تقدیم خواهم کرد . "
.
.
.
دوستان عزیز دل تیوالی ...

قرار گروهی این نمایش رو شرکت کنید و باز هم یک روز به یاد ماندنی داشته باشید. :))

دوستون دارم :)

سلام دوستان. آیا تاریخ اتمام این نمایش به درستی در صفحه ی تیوال درج شده است؟ ظاهراً امکان ِخرید بلیط تا ششم تیرماه فعال است ولی تاریخ اتمام، دهم تیرماه قید شده... در صورت اطلاع، لطفاً راهنمایی فرمایید. با سپاس.
۰۴ تیر ۱۳۹۳
ممنون. به امید دیدار...
۰۴ تیر ۱۳۹۳
:)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان عزیز دل...

قرار گروهی این نمایش رو شرکت کنید.

:)
من هستم
چهارشنبه
ساعت 18
ردیف دو
صندلی های 8 و 9
۰۳ تیر ۱۳۹۳
نگار جان
جاتو حما خالی می کنم
اما کاش می اومدی
۰۴ تیر ۱۳۹۳
میثم رشیدی مهرآبادی عزیز از لطف دریایی و خوبت ممنونم :)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: پیشنهاد ::.

دوستان عزیز دل...

تیزر صوتی این کار رو حتما گوش کنید...

:)

دوستان عزیز و گرامی ممنون که خوندین و دوست داشتین :)
۰۳ تیر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: آقای جیم ::.

دوستان نازنین تیوالی من...
.
من ازتون خیلی دورم و هر وقت دلم میگیره فقط می تونم تو اتاق کوچیکم بشینم و چشمامو ببندمو چهره ی ماه تک تک شماها رو تصور کنم و لبخند بزنم... :)
از اینکه پیشتون نیستم خیلی ناراحتم و از این بابت چشمام خیس میشه... :(
چند وقت پیش از طرف دوست نازنین و هنرمندم "مجید جور" شنیدم در گیر شخصیتی شده که توی زندگی تئاتر میخواد شکل بگیره، حتی می گفت اون رو توی بازیگری هم کمک می کنه و باهاش حرف می زنه و این حرف ها و قصه ها برمیگرده به چند سال پیش و بعد شکل گرفت و حالا قرار خلق بشه و خود من هم از این بابت که نمی تونم شاهد این اتفاق بزرگ در تئاتر ایران باشم خیلی خیلی ناراحت و متأسفم ولی از همین جا از صمیم قلب ازتون میخوام که از این شخصیت آقای جیم توی این قلمرو بزرگ تئاتر حمایت کنید... با نگاه تون بزارید رشد کنه و زنده بمونه، تا بتونه ... دیدن ادامه » نفس بکشه... از آقای جیم (مجید جور) حمایت کنید تا خودش هم جون بگیره و خون توی رگ های دستش جاری بشه تا بتونه مانا و پایدار باقی بمونه، کاری که مردم فرانسه برای شخصیت های معروف و جهانی شون انجام داند .
.
خیلی خیلی دوستون دارم :)
نگار اسکندری

manimoon عزیز ممنون که خوندی :)
۲۳ خرداد ۱۳۹۳
ممنون مسعود آبایی عزیز، لطف داری :)
مرسی کتایون دوست داشتنی :)
درود بر شما حسین کوهی عزیز :)
بله کامران جان، باید از این شخصیت حمایت کرد:

آقای جیم ، آقای جیم ، آقای جیم :)
۲۹ خرداد ۱۳۹۳
الهام صالحی عزیز ممنون که خوندی :)
۰۳ تیر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نگار اسکندری
درباره نمایش haunted i
.:: اطلاعیه شماره یک ::.

( پسر بچه ای روزنامه به دست وارد پارک می شود )

پسر بچه: روزنامه روزنامه ، Haunted اومد تئاتر شهر.
نفر اولی: چی؟!
نفر دومی: چی گفت؟!
نفر اولی: نمی دونم، بریم ازش بپرسیم.
نفر دومی: ببخشید چی شده؟!
پسر بچه: نمایش Haunted اومد تئاتر شهر.
نفر اولی: چی میگه؟!
نفر دومی: راس میگی؟!
پسر بچه: باور کنین راس میگم.
نفر اولی: بدو بریم.
نفر دومی: کجا بریم؟
نفر ... دیدن ادامه » اولی: تئاتر شهر دیگه.
نفر دومی: آره بریم.
( آن دو با سرعت به سمت تئاتر شهر می روند )
پسر بچه: صبر کنین الآن که نه... تاریخش از 19 ام تا 23 ام ... ای بابا ... روزنامه روزنامه ، Haunted اومد تئاتر شهر.
( ناگهان همه ی آدم های پارک به سمت پسرک می دوند )

پایان

:)
:)) اِ مینا این پسر بچهه که تویی :))
منم اون ورتر پارک اون دختر بچه ام که لای گل های فروشیم دارم تبلیغ هانتد می کنم :))))

فکر کن :)) معروف شدیم ، رفتیم تو نوشته ی نگار جان :))
۱۴ خرداد ۱۳۹۳
نه پدرام عزیز :)
۱۸ خرداد ۱۳۹۳
پویا دستگیران عزیز ممنون که خوندی :)
۲۲ خرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: تماشاخانه تئاتر ::.

( شماره 7 )

با سلام و ادای احترام به همه ی دوستان تیوالی و هنرمندان گرامی

... از روی تجربه ی اجرایی در یک دهه با دوستان گرانقدر و شناخت آنها در حیطه ی هنر چه در پروژه های داخلی و چه در جشنواره های خارجی مناسب ترین تئاتر های اجرایی را معرفی می کنم تا -دوستانی که شناختی به تئاتر ندارند ولی علاقه مند به تماشا هستند بتوانند انتخاب درستی داشته باشند .

ارزش گذاری از هر حیث و مبتنی بر اجرای عموم :

- بوم زندگی با تأمل آقای جیم / مجید جور
- haunted / سیاوش حیدری
- هملت / آرش دادگر
- مسخ / نصیر ملکی جو
- ناقوس ها برای چی ن به صدا در می آیند؟ / حسن وارسته

موفق ... دیدن ادامه » و سربلند
:)
shaQayeQ Khakii عزیز
سارای عزیز
فرزاد عزیز
سارا صاد عزیز
ممنون که خوندید و دوست داشتید :)
۱۲ خرداد ۱۳۹۳
محمد مهدی جان ممنون که خوندی و دوست داشتی :)
۱۶ خرداد ۱۳۹۳
خواهش میکنم نگار عزیز
مرسی بابت اطلاع رسانی های شما :)
۱۶ خرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: پیشنهاد تئاتر ::.

تماشاخانه استاد جمشید مشایخی (کاووسیه) میزبان ” آقای جیم” می شود .

نمایش "بوم زندگی با تأمل آقای جیم" به نویسندگی و کارگردانی مجید جور در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی (کاووسیه) به صحنه می رود .

بازیگران این نمایش عبارتند از: مجتبی پیرزاده ، الناز اسمعیل زادگان ، مسعود توحیدلو .

همچنین روزبه حسینی (مشاور هنری)، فرزاد تقوی فرهی (دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، بهاره سرافرازی (منشی صحنه)، فرزان فولادی (مدیر صحنه)، محمد نوابی (آهنگساز)، مجید جور (طراح صحنه و طراح لباس)، غزل اسد زاده (عکاس)، نوشین مهدیقلی خان (طراح پوستر و بروشور)، زهرا شایان فر (مشاور روابط عمومی)، مینا فرهنگ نیا (مدیر روابط عمومی) دیگر عوامل این نمایش اند .

گفتنی است، نمایش "بوم زندگی با تأمل آقای جیم" به نویسندگی و کارگردانی مجید جور از 25 خرداد ماه تا 10 تیر ... دیدن ادامه » ماه ساعت 20 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی (کاووسیه) به صحنه می رود .

نشانی: خیابان ولی عصر، بالاتر از تقاطع میرداماد، خیابان قبادیان، پلاک 53، تماشاخانه استاد جمشید مشایخی (کاووسیه) .

... :)
امیدوارم سانس ویژه بذارن که من بتونم برم :)
مرسی از پشنهادت نگار عزیز :)
۱۲ خرداد ۱۳۹۳
کامران فتحی عزیز :)
مهسا اویسی عزیز :)
manimoon عزیز :)
فرزادتقوی فرهی بزرگوار :)
کتایون افشار گرامی :)
baharinbahar دوست داشتنی :)
ممنون که خوندین و دوست داشتین.. خیلی دوستون دارم :))))
۲۹ خرداد ۱۳۹۳
دوستان عزیز دل...
manimoon برای نمایش "بوم زندگی با تأمل آقای جیم" قرار گروهی گذاشته حتما شرکت کنید :)

سانس ویژه: چهارشنبه ساعت 6
۳۰ خرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: تماشاخانه تئاتر ::.

( شماره 6 )

با سلام و ادای احترام به همه ی دوستان تیوالی و هنرمندان گرامی

... از روی تجربه ی اجرایی در یک دهه با دوستان گرانقدر و شناخت آنها در حیطه ی هنر چه در پروژه های داخلی و چه در جشنواره های خارجی مناسب ترین تئاتر های اجرایی را معرفی می کنم تا دوستانی که شناختی به تئاتر ندارند ولی علاقه مند به تماشا هستند بتوانند انتخاب درستی داشته باشند .

ارزش گذاری از هر حیث و مبتنی بر اجرای عموم ( نمایش های کنونی ) :

- هملت / آرش دادگر
- روبینسون و کروزو / علیرضا کوشک جلالی
- دن کامیلو / کوروش نریمانی
- رد پای صورتی / آروند دشت آرای
- دو لیتر در دو لیتر صلح / حمیدرضا آذرنگ
- ... دیدن ادامه » مسخ / نصیر ملکی جو

موفق و سربلند
:)
بسیار هم عالی :)
البته از بین اینا مسخ رو دیدم که چندان خوشم نیومد
مرسی که می نویسی نگار جان :)
۰۳ خرداد ۱۳۹۳
پیشنهاد من: نمایش "بوم زندگی با تأمل آقای جیم"
۱۲ خرداد ۱۳۹۳
ممنون نگار عزیز :)
۱۲ خرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: آخرین نکته ی بازیگری ::.

در هر عمل جسمانی یک عامل روانی و در هر عمل روانی یک عامل جسمانی وجود دارد...!

" Konstantin Sergeevich Alekseev "
چقدر خوب بود اگر بودین...
ممنون بانوی من :)
...
...
...
و هزار حرف نگفته...
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
همیشه آخرین نکته بیشتر اثر می کند
سپاس نگار اسکندری عزیز
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: تماشاخانه تئاتر ::.

( شماره 5 )

با سلام و ادای احترام به همه ی دوستان تیوالی و هنرمندان گرامی

... از روی تجربه ی اجرایی در یک دهه با دوستان گرانقدر و شناخت آنها در حیطه ی هنر چه در پروژه های داخلی و چه در جشنواره های خارجی مناسب ترین تئاتر های اجرایی را معرفی می کنم تا دوستانی که شناختی به تئاتر ندارند ولی علاقه مند به تماشا هستند بتوانند انتخاب درستی داشته باشند .

ارزش گذاری از هر حیث و مبتنی بر اجرای عموم ( نمایش های کنونی ) :

- کلوچه دارچینی / مریم کاظمی
- همین دور و بر/ لاله علوی
- سیاها / امیرحسین بهبهانی ‌نیا
- طوروپ طرب / جواد نوری
- قصه ظهر جمعه / سید محمد مساوات
... دیدن ادامه »
موفق و سربلند
:)
بهرنگ عزیز
آریان عزیز
آذرنوش عزیز
نیلوفر عزیز
سارا صاد عزیز
یاسمن عزیز
کیمیا tav عزیز
سیاوش عزیز
حسین عزیز
ممنون ... دیدن ادامه » که نوشته های من رو می خونید...
دوستون دارم :)
۰۳ خرداد ۱۳۹۳
محمد مهدی عزیز ممنون که خوندی و دوست داشتی :)
۰۷ خرداد ۱۳۹۳
خواهش میکنم دوست گرامی :)
از اطلاع رسانی مفید شما متشکرم
۰۷ خرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: تماشاخانه تئاتر ::.

( شماره 4 )

با سلام و ادای احترام به همه ی دوستان تیوالی و هنرمندان گرامی

... از روی تجربه ی اجرایی در یک دهه با دوستان گرانقدر و شناخت آنها در حیطه ی هنر چه در پروژه های داخلی و چه در جشنواره های خارجی مناسب ترین تئاتر های اجرایی را معرفی می کنم تا دوستانی که شناختی به تئاتر ندارند ولی علاقه مند به تماشا هستند بتوانند انتخاب درستی داشته باشند .

ارزش گذاری از هر حیث و مبتنی بر اجرای عموم ( نمایش های کنونی ) :

- مرداب روی بام / رضا گوران
- دن کامیلو / کورش نریمانی
- هم هوایی / افسانه ماهیان
- همین دور و بر/ لاله علوی
- تانگوی تخم مرغ داغ / هادی مرزبان
- ... دیدن ادامه » اپرای عروسکی لیلی و مجنون / بهروز غریب پور
- طوروپ طرب / جواد نوری
- قصه ظهر جمعه / سید محمد مساوات

موفق و سربلند
:)
حسین جان ممنون که خوندی :)
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
قربونت بهار جان...
منم دلم برات تنگ شده عزیز دلم :)
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
بوس ب صورت ماهت :*
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: تماشاخانه تئاتر ::.

( شماره 3 )

با سلام و ادای احترام به همه ی دوستان تیوالی و هنرمندان گرامی

... از روی تجربه ی اجرایی در یک دهه با دوستان گرانقدر و شناخت آنها در حیطه ی هنر چه در پروژه های داخلی و چه در جشنواره های خارجی مناسب ترین تئاتر های اجرایی را معرفی می کنم تا دوستانی که شناختی به تئاتر ندارند ولی علاقه مند به تماشا هستند بتوانند انتخاب درستی داشته باشند .

ارزش گذاری از هر حیث و مبتنی بر اجرای عموم (نمایش های کنونی ) :

- همین دور و بر / لاله علوی
- سیاها / امیرحسین بهبهانی‌ نیا
- تانگوی تخم مرغ داغ / هادی مرزبان
- مده آ / سهراب سلیمی
- کمدی مجرد ها / پوران مرادی

دوستون ... دیدن ادامه » دارم
:)
نگارجان کمدی مجردها رو بی خیال شو :)
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
با این نمایش های خوبی که هست فکر نمیکنم مجردها اصلن حرفی برای گفتن داشته باشه..!!!
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
!
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: تماشاخانه تئاتر ::.

( شماره 2 )

با سلام و ادای احترام به همه ی دوستان تیوالی و هنرمندان گرامی

... از روی تجربه ی اجرایی در یک دهه با دوستان گرانقدر و شناخت آنها در حیطه ی هنر چه در پروژه های داخلی و چه در جشنواره های خارجی مناسب ترین تئاتر های اجرایی را معرفی می کنم تا دوستانی که شناختی به تئاتر ندارند ولی علاقه مند به تماشا هستند بتوانند انتخاب درستی داشته باشند .

ارزش گذاری از هر حیث و مبتنی بر اجرای عموم :

- مرداب روی بام / رضا گوران
- سه روایت از زندگی / سیما تیر انداز
- هم هوایی / افسانه ماهیان
- خرمگس / علی عابدی

موفق ... دیدن ادامه » و سربلند
:)
دلمون تنگ شده بود براتون :)
سال نوتون مبارک. امیدوارم سال خوبی داشته باشید :)
از اجرای بکت چه خبر؟
۲۲ فروردین ۱۳۹۳
سیاوش جان سلام
ممنون تو خوبی عزیزم؟
چشم
پیشنهاد شماره سه رو نوشتم... :)
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
داوود رحمتی عزیز ممنون که خوندی و دوست داشتی :)
۰۳ تیر ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: دستمزد تئاتر ::.
...
تمام احساس من به حس شما هنرمندان عزیز تئاتری در قبال گرفتن دستمزد هایتان از مرکز و یا حمایت کارهایتان از مرکز در این چند دیالوگ نمایشنامه "End Game" (پایان بازی) می باشد، که این روزها در فرانسه برای دراماتورژی آن با قلم و میز خودم دست و پنجه نرم می کنم، و این واقعیت:
...
-دیگه غذا بهت نمی دم.
-اون وقت هردومون می میریم.
-فقط ان قدر بهت میدم که نمیری. همیشه گرسنه می مونی.
-پس نمی میریم.
...
و درود بر ایرلند که زادگاه یک فکر بود نه یک فرد!

آرزوی سلامتی برای همه ی شما که همیشه در قلب من می مونید و دوستون دارم و ...

تبریک سال نو ... :)
زبان از قلم شما قاصر است بانو
۲۸ اسفند ۱۳۹۲
بوس متقابل و بهبه به مهربان بانوی تیوالی...
جان دل***
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
آیدا بختیاری عزیز ممنون که خوندی :)
۲۲ خرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.:: پایان بازی ::.

Samuel Beckett

نمایش نامه ی "پایان بازی" دومین نمایش نامه ی ساموئل بکت ( Samuel Beckett ) است که ...
در جولای 1956 به پایان رسید و ...
در فوریه 1957 منتشر شد.
...
اولین اجرا توسط " Roger Blin "در استودیو " des Champs-Elysees "
..
عنوان این نمایشنامه واژه ای است برای نامیدن سومین و آخرین بخش بازی شطرنج، این معنای تکنیکی برای اکثر فرانسوی ها شناخته شده نیست و شاید به خاطر ابهامش در توانایی مشخص کردن پایان بسیاری از چیزها، پایان خود زندگی انتخاب شده است!
تمایل به "پایان" در واقع یک مفهوم اصلی در تمام آثار بکت است.
دو نفر از شخصیت ها " Nagg " و " Nell "در سطل آشغال زندگی می کنند،
تحت پوششی که هر از گاه به منظور صحبت کردن از آن سر بر می آورند.
اما بیشتر دیالوگ ها بین پسر آنها " Hamm " که فلج، کور و محدود به ویلچر است و خدمتکار مردش " Clov " رد و بدل می شود.
...
بکت ... دیدن ادامه » در "پایان بازی " مکث های میان گفتگوها را بیشتر از اولین نمایشنامه اش " Waiting for Godot " به کار می برد و این خاصیت قلم اوست!
...
از بکت خواسته شد تا خلاصه ای از نمایشنامه ی جدیدش ارائه دهد و او گفت:
در حالی که در نمایش اول همه منتظر رسیدن گودو هستند، در این نمایشنامه منتظر عزیمت "Clov" خواهند بود. او از تصور تنها ماندن وحشت زده است.
از این که آخرین فرد روی کره زمین باشد. این یک رویای آشنا از ترس است که اکثر انسان ها گهگاه احیساس اش می کنند و بکت در به قالب در آوردن آن در واقعیت نمایشنامه موفق شده است.
...
کلام آخر:
در هنر "بکت" عناصر زمان و دلیل کنار زده می شود، بنابراین نویسنده در سوء استفاده از عجز انسان آزاد است.
نمایش فقدان معناست که منظره مضحک زندگی ایجادش می کند و به تماشاچیان نشسته در تئاتر ارائه می شود گرچه ممکن است توسط شخصیت های نمایش خیلی قابل فهم نباشد.
در دیالوگ بین "Hamm" و "Clov" نوعی استیصال از عقلانیت معکوس وجود دارد.
این برای تماشاچی پس از ترک سالن تئاتر واضح تر می شود و آنها را در سطوح مختلف قادر به تعمق در معمای زندگی می کند.
...
ممنون که خوندید :)
ممنون که می نویسی برامون :)
۲۵ اسفند ۱۳۹۲
درود بر شما خانم اسکندری عزیز. ممنونتون هستم به خاطر این پست های آموزنده.
۲۶ اسفند ۱۳۹۲
رعنا جمالی نازنین
سارا تهرانی عزیز
یاسمن عزیز
هیوا مجد عزیز
...
ممنون که خوندید، دوستون دارم :)
۲۸ اسفند ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید