تیوال حمیده صمدی | دیوار
S3 : 21:53:36
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
سلام ... آیا این اجرا بعد از دهم آذر ماه تمدید میشه؟؟؟
صدف اسمعیل پور و نفیسه نوری این را خواندند
همگی امیدواریم
۰۲ آذر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب این نمایش رو دیدم البته با شناختی که از کارگردانی دکتر دلخواه داشتم احتمال میدادم که کار فاخری خواهم دیدم و قبل از دیدن نمایش هم نقدی از جناب آقای صمد چینی فروشان که در روزنامه شرق چاپ شده بود به دستم رسید ....نقد رو خوندم اینقدر این نقد کامل بود که دیگه حرفی باقی نمیمونه برای گفتن امثال من.....و با آگاهی بیشتر برای دیدن اجرا رفتم ....سه ساعت و نیم شاید هم بیشتر، زمان اجرا طول کشید و من حتی یکبار به ساعتم نگاه نکردم یعنی اصلن گذر زمان رو حس نکردم همه چیز اجرا ، دکور...صحنه...نورپردازی ... موسیقی ...طراحی لباس ...با دقت چیده شده بود یعنی فکر شده بود یعنی کارگردان به شعور مخاطب احترام گذاشته بود یعنی به معنای واقعی تئاتر می دیدی که از ادا و اطوارهای تو خالی به دور بود...موضوع نمایش قابل تعمیم به هر دوره و کشوری بود....این اجرا ذهن آدم رو انگار جراحی میکرد ... دیدن ادامه » و من هنوز از دیشب درد دارم ....ممنون جناب آقای دکتر دلخواه عزیز ممنون از اینکه تئاتر کار میکنید ممنون از اینکه با اجرای خوبتون اندیشه و احساس رو باهم هدف قرار میدید....ممنون از گروه اجرایی و کلیه عوامل خوبتون که عاشقانه روی صحنه زندگی کردند و یه شب خوب رو برای ما رقم زدند....
عشق بر معشوقی که عاشقی نتواند.......
نمایشی سرشار از دیالوگهای عاشقانه... عارفانه.... خواستم درباره متن نمایشنامه بنویسم که دیدم دوست عزیزمان؛ شمس خیلی موشکافانه به این موضوع پرداخته که قطعا نه توان قلم ایشان در من هست و نه سواد ایشان...کارگردان نمایش جناب کیومرث مرادی را از سالها پیش میشناسم که افتخار کارمندی در مجموعه ای را داشتم که ایشان هم مدیر بخشی در آن مجموعه بودند ...تیزبینی، خلاقیت و نگاه ژرفشان را در تئاتر و در تمامی مسائل دیده ام...پس یقین داشتم اجرایی فاخر خواهم دید... انتخاب نمایشنامه ای جذاب و گیرا... انتخاب بازیگران؛ هوشمندانه و متناسب با متن... طراحی صحنه در خدمت اجرا که همه اینها باز مرهون کارگردانی هوشمندانه کیومرث مرادیست....سر تعظیم فرود میاورم بر زحمات تک تک عزیزان در این نمایش که در این وانفسای روزگار به شعور مخاطب احترام میگذارند ... دیدن ادامه » و مخاطبان را با ذهنی پر از جملات عاشقانه و عارفانه و .... و غرق در سکوت ....سکوتی پر از هیاهوی درون راهی خانه میکنند....
در این وانفسای روزگار به شعور مخاطب احترام میگذارند

۰۸ آبان ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت و نقدی بر نمایش " همه چیز در زمان"
محمد صدرنیا

برخی عوامل اصلی تشکیل دهنده‌‎ی یک نمایش را گفته اند: 1) شخص بازی 2) حرکت 3) مکالمه 4) ساختار نمایشی و یا عناصر کیفی نمایش
و من به جرات میگویم که نمایش " همه چیز در زمان" همه را باهم و به شایسته گی و بایستگی داشت. چه اینکه یکم) تمامی شخص بازی های این نمایش دارای شبکه ی ارتباطی مناسب با یکدیگر بصورت جمعی و با خودشات به صورت فردی بودند.
حدود پیچیدگی هر شخص بازی با استارت و استپ های کاملا فکر شده و بر اساس استانداردهای قابل قبول بودند و جابجایی بین شخص بازی محوری و شخص بازی مخالف به زیبایی هر چه تمامتر شکل گرفته بود. و ذکر این نکته هم لازم است که تاثیرات متقابل خصوصیات جسمانی شخص بازی ها و پایگاه اجتماعی شان بدرستی و شایسته گی پدیدار بود. دوم) هیچگونه حرکت اضافی و ناکارآمد بر صحنه جاری نبود.
و ... دیدن ادامه » در مورد شخص بازی که با ماسک و بصورت بر عکس روی صحنه بود باید عرض کنم که : این طرح و ایده اگر کپی و برداشتی از یک اجرای خارجی بوده یک کپی ارزشمند و شرافتمندانه بود که تحسین برانگیزاست و باعث غبطه و اگر حاصل نگاه و خواست کارگردان بوده ، یک خلاقیت در نوع خود عالی و بی نظیر که من نمونه ای از ان سراغ ندارم.
سوم) بازی با گفتار و کلمات در حین مکالمه و ارتباط مستقیم ان با هر شخص بازی بصورت فردی و دونفره نیز ، مکالمه های پر نیرو و ضعیف و مکالمه های کمیک و ترتیب قرار گرفتن اجزای مکالمه در کنار یکدیگر، بدرستی و بخوبی نشانگر وجود استعدادهای درخشان بر صحنه بود. یادم هست جایی در فیلم گذشته ساخته آقای فرهادی گفته بودم تنها نقطه ضعف فیلم به زعم من اینست که یک کارگردان که زبان فرانسه نمیداند فیلمی با این زبان ساخته و اتفاقا بزرگترین نکته و نقطه ی مثبتش هم همین است...اما درباه ی همه چیز در زمان اینطور نیست شیوا اردویی یک کارشناس زبان انگلیسی ست و نمایشی را ساخته و طراحی کرده که برای کسی چون من که کل زبان انگلیسی ام در حد تشخیص گاه و بیگاه کلمات است کاملا قابل درک و فهم است. چهارم ) کارگردان این نمایش با ایجاد یک رابطه ی منطقی بین عناصر کیفی اثرش اعم از نور و صدا و اسباب صحنه و لباس و موسیقی و ... یک اثر جمع و جور و همه چیز تمام به مخاطب عرضه داشته است.
Positron و محمد صدرنیا این را خواندند
حمیده صمدی، شیوانا، مهدی عاصی، ناهید حدادی و نرگس صادقی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حمیده صمدی
درباره نمایشنامه‌خوانی عروسی خرده بورژواها i
درود بر تمامی دوستانی که در این نمایشنامه خوانی زحمت کشیدن دوستان عزیزی که بی ادعا و با عشق و روزها و ماهها تمرین به شعور مخاطب احترام گذاشتن و کاری در خور آماده کردن ... من سر تعظیم فرود میارم در برابر همه شما عزیزان که در این وانفسای زندگی بی ادعا و با شور و شعور و هزینه زمانی و مالی و... دست به آفرینش هنر میزنید و سپاس از اینکه مسبب شدید من برخی از دوستان مجازی ام رو از نزدیک ملاقات کنم مخصوصا بانو حدادی نازنین این بانوی پر از مهر و ایمان....برقرار باشید دوستانم...
حمیده صمدی عزیز,سپاس بیکران از مهربانی و پیام پر مهر و محبتتان,امید که توانسته باشیم لحظات خوبی برایتان رقم بزنیم.
۰۷ دی ۱۳۹۴
سرکار خانم صمدی گرامی، دیدار با شمای فرهیخته سعادتی برای بنده بود. فی الواقع که من حقیر در برابر بزرگواری شما سر تعظیم فرود می آورم. امید به دیدار های آتی. عذر تقصیر که نشد با سرکارعالی مصاحبت داشته باشم. مانا باشید
۰۹ دی ۱۳۹۴
- بانو جان... سرکار خانم حدادی عزیزم برقرار باشید.


- جناب آریو کیانی عزیز موفق و موید باشید... و بر صحنه‌ی نمایش و زندگی بدرخشید... سپاس از بودنتان

- جناب کوهی گرامی مطمئن باشید لحظات نابی را برایمان رقم زدید ارادتمندم...

- پرند عزیزم... سپاس از نقش خوانی ... دیدن ادامه » زیبا و پر انرژیتان... مانا باشید دوست گرامی...
۰۹ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درود بر تیوال عزیز... همراه همیشگی تاتر دوستان و چند گله....
دیشب بنده هم به همراه بیست نفر از دوستانم به تماشای این نمایش رفتیم.. فعلا به اجرا نمیپردازم اما چند گله از تیوال عزیز و مسئولان سالن چهارسو دارم ...اولا من از داوران جشنواره ذکر خیر این نمایش رو شنیده بودم و شاهد بودم در جشنواره پارسال جوایزی زیادی رو در بخش های مختلف دریافت کرد.. و قطعا به دیدن این نمایش میرفتم ..برای خرید بلیط برای دوستانم وارد سایت شدم باکس A به جز ردیفهای آخر ما بقی غیر قابل فروش بود و فقط باکس B برای فروش باز بود و من سریعا باکس B از ردیفهای اولش رو برای دوستانم خرید کردم وقتی وارد سالن شدیم دیدیم باکس مورد نظر اولا صندلی نیست و سکوهاییست برای نشستن که امکان تکیه دادن هم نداره اونم برای نمایشی با 110 دقیقه زمان... در صورتیکه در تیوال به عنوان صندلی ذکر شده با شماره صندلی !!! ... دیدن ادامه » حال بماند... وارد سالن میشی و چون این باکسها شماره گذاری نیست و اصلا قابل شماره گذاری نیست بنابراین افرادی که بلیط بدون شماره صندلی دارند و یا میهمان گروه هستند در این جایگاهها نشستند و شما که برنامه ریزی کردی و از مدتها قبل و بلیط به اصطلاح با شماره صندلی! تهیه کردی سر پا میمونی... و مسئولان سالن رو به مدد میخوای که به زور موفق میشی فقط یک نفر رو بلند کنی ... و از این بیست نفر هر کسی مجبوره دنبال جایی برای خودش بگرده و با سردرگمی بالاخره خودش رو در ردیفهای آخر جا کنه ...خوب تیوال گرامی در توضیحات قسمت خرید ذکر میکردی که صندلی نیست بلکه جایگاههای سکو ماننده ... تا افرادی که کمر درد دارند برای خرید در این باکس اقدام نکنند به همراه ما دوستی بود که تازه پاشو از گچ باز کرده بود و از علاقمندان تاتره با شرایط بسیار بدی این نمایش رو به تماشا نشست.... من دوستانی رو برای دیدن این نمایش دعوت کرده بودم که برخی سن های بالایی داشتند و اصلا این جایگاه مناسب برای نشستنشون نبود و من شرمنده تک تک این دوستان شدم ... جای بد بماند ... جر و بحث اول نمایش برای اینکه شخصی رو از همین جایگاه هم بلند کنیم تا دوستانمان لا اقل سر پا نمانند بماند... کودکی یک دو ساله هم در سالن با گریه و سرو صدا حداقل تمرکزت رو هم میگرفت... خارج و وارد شدن پدر به همراه کودکش به داخل سالن...خلاصه اینقدر عصبانی هستم که نه تنها از دیدن نمایش لذتی نبردم بلکه تمام مدت به خاطر دوستانم ناراحت بودم گرچه خودم به لطف دوستان هنرمندم در جایگاه مناسبی نشسته بودم ... اما فکر دوستانم لذت دیدن نمایش رو کاملا از من گرفته بود واقعا حق کسی که زودتر برنامه ریزی میکنه و به تیوال اعتماد میکنه و شماره صندلی تهیه میکنه اینه که بره نه صندلی ببینه نه شماره ای و سر پا بمونه و با عده ای هم درگیر بشه تا شاید سرپا نمونه ... لطفا قبل از به فروش گذاشتن یه توضیحی هم در مورد جایگاهها بدین ...کدام صندلی؟ کدام شماره؟ هر کسی زودتر وارد سالن شد در همین جایگاهها که شماره گذاری نیست میشینه... لطفا به مسئولین سالن ها هم تذکر بدهید از ورود کودکان و طفلان به سالن جلوگیری کنند ( گر چه این مورد مربوط به تیوال نیست من خودم هم به مدیریت تاتر شهر خواهم گفت)...امیدوارم با احترام گذاشتن به مخاطب و تماشاگر تئاتر همین اندک دوستداران تاتر رو هم از دست ندیم.... بنده این احترام به مخاطب رو احترام به ارباب رجوع رو از جناب آقای بهروز غریب پور آموختم وقتی دانشجویی بیش نبودم و در خانه هنرمندان ایران مشغول به کار شدم ... از استاد انتظامی و مرحوم استاد سمندریان اموختم وقتی در خانه تئاتر در خدمتشان بودم... و هنوز هم که خودم با برخی از گروههای تئاتری همکاری دارم تمام سعی ام رو میکنم مخاطب و تماشگر تاتر نرنجه...به مخاطبی که با تمام وجودش در این راه هزینه میکنه ...مخاطبی که با این حجم ترافیک ... هوای آلوده ... مشغله کاری و زندگی باز هم تاتر رو در سبد کالای خانوارش قرار میده....گرچه من و دوستانم باز هم به تئاتر خواهیم آمد ... من بارها روی زمین نشستم و اجراهای استاد بیضایی رو تماشا کردم و لذت بردم و دیالوگهای استاد ما رو به رگبار بسته و نمایش رو بلعیدیم... اما این زمانی بود که خودم انتخاب میکردم و شرایط رو میدونستم...اما برای مخاطبان تازه وارد این عرصه باید دقت بیشتری کرد تا رنجیده خاطر سالن رو ترک نکنن.. و باز به دیدن تاتر مشتاقانه بیان....به امید اینکه تئاتر در جایگاه واقعی خودش قرار بگیره...و بر شمار مخاطبان فهیمش چونان نیلوفر ثانی ها ...حدادی ها ... ابرشیرها ... نصیریها ...ذوق زدهها... قسمتی ها ...آریو ها ... پرند محمدیها ... رحمانیها.... و ..... افزوده بشه......آمین...
دوست گرانقدر، حمیده بانو
قاعدتاً رنجش شما قابل درکه . اما نازنینِ بزرگوار ؛
با توجه به اینکه سالن چهارسو بالاصاله و برای اغلب نمایشهای اجرایی همان چینش همیشگی رو داره، در خصوص این نمایش با توجه به درخواست کارگردان، صندلیها ( یا به فرموده شما نیمکتهایی) ... دیدن ادامه » رو با عنوان باکس B تعبیه کردند و علت این امر این بوده که کارگردان فضایی شبیه به گود زورخانه ( بنا به ایجاب فضای نمایشی) فراهم کنند.
اما در خصوص عدم دسترسی در تهیه بلیط از ردیفهایی جلویی باکس A( همان جایگاه ثابت همیشگی چهارسو) و اختصاص به مهمانان و ...و همچنین مشکل جابجایی و عدم تطبیق بلیط و جایگاه خریداری شده؛ بعید میدونم تیوال مقصر باشه .
باز هم تاکید میکنم رنجش شما قابل درکه دوست خوبم .
۰۲ دی ۱۳۹۴
سپاس تیوال عزیز که نظرات ما رو میخونید و اهمیت میدین و پیگیری میکنین ...
۰۵ دی ۱۳۹۴
با مسوولین سالن پیگیری شد و از طرف ایشان اعلام شد این مشکل تنها روز نخست اجرا وجود داشته و پس از آن برطرف شده است.
امیدواریم پس از این چنین مسایلی را کمتر شاهد باشیم.
۰۵ دی ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من همیشه بازیهای آقای آذرنگ رو دوست داشتم مخصوصا بازی ایشون در نقش پدر ارمنی در نمایش « خنکای ختم خاطرات» که هیچ وقت این نقش از ذهنم پاک نشد و چند بار به دیدن این نمایش رفتم و اشکم ریختم...و قطعا اجرای هتلی ها رو هم از دست نمیدادم و امشب بدیدنش رفتم...؛ در ابتدا که وارد سالن میشی با دکوری شلوغ و دو طبقه و پر از اسباب و اثاثیه روبرو میشی که بسیاری از این اسباب مثل نوارهای ویدیویی وی اچ اس و ضبط و کاست و...که میتونه برای دهه ۶۰ ها نوستالژیک باشه...البته من شخصا از این دکور شلوغ خوشم نیومد و به نظرم صحنه میتونست ساده تر باشه و فقط المانهای اندکی برای اشاره به اون دهه کافی بود و من از اون دست مخاطبهایی هستم که دوست دارم کمی هم خودم فکر کنم و همه چیز خیلی رو و شفاف نباشه....و دوست دارم از بازی و حس بازیگرها تو فضای مورد نظر قرار بگیرم و با دیالوگهای تاثیرگذار ... دیدن ادامه » خودم هم فضاسازی کنم علاوه بر طراحی صحنه...حالا این سلیقه و نگاه منه..میتونه درست هم نباشه ...سوژه نمایشنامه جذابیت خودش رو داشت اما به نظرم هنوز جای کار داشت خیلی حرفها رو میشد زد که زده نشد و نمایشنامه در سطح باقی موند و حتی شخصیت پردازیها میتونست عمیق تر از این باشه که شاهدش بودیم با شخصیت پردازی درست بازیگر هم میتونه تحلیل درستی از نقشش‌داشته باشه تا بازیش هم تصنعی و اغراق آمیز و بی حس جلوه نکنه....و البته از حق نگذریم بانو نسیم‌ادبی و آقای آذرنگ مثل همیشه حس خوبی رو به مخاطب القا میکردن بازیهای خوب و روانی داشتند ...به همه عوامل و دست اندکاران این اجرا ؛به دوستان خوبم تبریک و خسته نباشید میگم مخصوصا آقای قدس عزیز که در هر اجرایی هست انرژی مثبتش هم هست....هر اجرایی نقاط قوت و ضعفی داره و بخشیش هم سلیقه ایه...به هر حال به دوستان پیشنهاد میکنم این نمایش رو ببینند که دیدنش در این شبهای سرد پاییزی خالی از لطف نخواهد بود....به هر حال برای من معتاد به تاتر.... دیدن هر اثری که میدونم چقدر دوندگی و زحمت داره تا به اینجا برسه بسیار لذت بخشه...مانا باشید دوستان....
خانم صمدی گرانقدر ممنون از نوشته ی خوبتون
من هم معمولا اون حس و حال نمایشهایی که آقای آذرنگ در آن کار می کنند دوست دارم... البته حس مغمومی است
به نظر من هم شخصیت پردازی نیاز به پردازش قوی تری داشت ...موضوع اصلی نمایش بسیار قابل تامل بود که زیر لایه ... دیدن ادامه » ملودرام با غلظتی پنهان شد..
۱۵ آبان ۱۳۹۴
منم ممنون از شما سرکار خانم محمدی عزیز... ممنون به خاطر حسن توجه تون... مانا باشید دوست گرامی...
۱۹ آبان ۱۳۹۴
@حمیده بانوی نازنین، سلامت باشید و پاینده
۱۹ آبان ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعضی حرفا خرابیش قد موشکه..
محمد مساوات کارگردانی بی ادعا که کار خود را خوب میداند ... و خوشحالم از اینکه وقتی به استاد جعفر والی پیشنهاد دیدن این اجرا رو دادم و دیشت به اتفاق به دیدن این نمایش نشستیم شرمنده ایشان نشدم و بی تعارف گفتند از دیدن اجرا لذت بردند کارگردانی درست میزانسنهای درست و طراحی صحنه کاربردی و همه و همه لذت بخش بود به قول استاد والی کاری به دور از ادا و اصولهای تکراری که هر حرکتی مفهومی را به دوش میکشید... ممنون از همه بازیگران و عوامل اجرایی که شب خوبی را برایمان رقم زدند... موفق باشید و بدرخشید دوستان عزیز.....
دیشب به تماشای نمایش ازدواج آقای می سی سی پی نشستم البته به دلیل اینکه در سالن دیگری گروه خودمون اجرا داشتن مجبور شدم آخرین روزها به تماشای این نمایش برم.. سالن پر بود و اکثرا راضی از اجرایی که دیده بودند... در پایان اجرا به سمت بازیگرا رفتم تا خسته نباشیدی بهشون بگم و تشکر کنم که شنیدم روزهای قبل سالن با تعداد اندکی از تماشگران به اجرا میرفته... بسیار متاسف شدم ... که چرا ذائقه مخاطبان اینقدر تغییر کرده من اجراهایی دیدم که نه محتوایی داره نه میزانسنی نه ردپایی از کارگردانی توی کار هست ولی سالن این نمایشها مملو از جمعیت هست که با خنده های نا بهنگام این مخاطبان تمرکزت هم به هم میخوره در آخر هم دست خالی از سالن بیرون میایی و در راه افسوس میخوری به زمانی که برای دیدن این نمایش صرف کردی.... انوقت اجرایی مثل ازدواج آقای می سی سی پی با کارگردانی خوب و بازیهای ... دیدن ادامه » روان و یکدست ... طراحی صحنه و لباس و موسیقی که کاملا در خدمت اجراست ... باید اینگونه مهجور باقی بمونه و مغفول....البته وقتی سرانه مطالعه تو این کشور اینقدر پایین هست نشون میده که مخاطبان هم دارای چه نوع ذائقه ای هستند... امیدوارم روزی برسه که این نوع اجراهای ارزشمند هم مخاطبان پرشور خودشون رو داشته باشند و بتونند ادامه پیدا کنند.... میترسم اگر اینجور ادامه پیدا کنه تاتر واقعی و دارای اندیشه به نابودی کشیده بشه....ممنونم از کارگردان بی ادعا و گروه موفق نمایش ازدواج آقای می سی سی پی... بدرخشید دوستان... ناامید نشید...به امید آینده ای روشن...
درود خانم صمدی عزیز چقدر خوبه که اهالی تئاتر حمایت های بی دریغشان را ازهم و از مجموعه ی تئاتر داشته باشند بی شک دراین صورت با فضای سازنده و کاراتری از تئاتر روبرو خواهیم بود
۲۴ مهر ۱۳۹۴
سپاس نیلوفر عزیز که انرژی مثبتتون در کنار گروهها حس میشه همینکه وقت میگذارید نظراتتون رو می نویسید و به اشتراک میگذارید به سهم خودم یه دنیا ممنونم ... مانا باشید دوست عزیزم...
۲۵ مهر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد رحمانیان ( کارگردان، نمایشنامه نویس و مدرس تاتر) بعد از تماشای وانیک :
سابقه ی طولانی سهراب سلیمی از کارگردانی بازیگری تدریس توقع بزرگی را در آدم ایجاد میکند حضور آدم های حرفه ای که در کارهای سهراب هست جلوی صحنه و پشت صحنه یک انرژی مضاعف قبل اجرای کار میدهد که در واقع با یک کار حرفه ای مواجه هستی...که این در وانیک اتفاق افتاده متن درخشان هاول ترجمه بسیار خوب علی امینی نجفی موسیقی خوب کامران امید و مجموعه بازیگرانش... در واقع یکی از دیگری بهتر بودن... جز اتفاق های خوبی که در تاتر ایران می افتد و به ندرت نمایشهایی از این دست میبینیم... سهراب سلیمی در ذات خودش آدم اصیلی است...کارهایی که کار میکند بازی که ارائه میدهد با آدم هایی که کار کرده از قدیمی ترین که رکن الدین خسروی و دیگر کسانی که با ایشان کار کرده اند...و گروهی که بعد از انقلاب به وجود آورد یک ... دیدن ادامه » عالمه ستاره که آن زمان ستاره نبودند و با اجرایی مثل ننه خزیره ستاره شدند و این مجموعه آدم ها و کارها این سالهای طولانی تدریس چه در تهران و چه در جاهای دیگر..استفاده از عناصر کم تعداد و استفاده از بازیگرانی که در شرایط مختلف بتوانند اجراهای مختلف داشته باشند استفاده از دکور محدود استفاده از حرکتهای محدود و همه این محدودیت ها که انها را تبدیل به حسن کند و در خدمت تاتر قرارا بدهد ... همه اینها اتفاق خوبیست که در نمایش وانیک دیدیم...
محمد رحمانیان مهر ماه 1394
منوچهر اکبرلو ( منتقد ) برای نمایش وانیک:

در میانه انبوه نمایشهای " چهره نما" و بی هدف و فخر فروش و پرادا و از جنس " جرات داری بگو نفهمیدم" که بسیاری از سالنهای ما را اشغال کرده اند. نمایش "وانیک" غنیمتی است ... ترکیب متعادل اندیشه و جذابیت...
منوچهر اکبرلو شهریور 94
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رحمت امینى بعد از تماشاى نمایش وانیک عنوان کرد:

همانطور که از آقاى سلیمى انتظار میرفت دوباره
کارى را آماده ى اجرا کردند که
(البته من ورژن قبلى این اجرا رو ندیده بودم)
ما را به تفکر و تعمق فرو مى برد.
یعنى در این وانفسایى که
ما به هر حال مایلیم کارى
را ببینیم که اندیشه ى ما را تحریک کند،
این کار از این دست کارهاست.
هم متن با حساب و کتاب نوشته شده،
هم با حساب و کتاب انتخاب شده و
هم با حساب و کتاب کارگردانى شده
و من دقایق خوبى را گذراندم
و امیدوارم تماشاگران ما،
یعنى ... دیدن ادامه » آنهایى که دوست دارند
به معناى واقعى کلمه تئاتر ببینند
بیایند و تماشا کنند.
مجتبی مهدی زاده و پرند محمدی این را خواندند
شیوانا، نیلوفر ثانی، محمد روشن و گلناز این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
صمد چینی فروشان(عضو کانون ملی منتقدان)
تماشای نمایش وانیک اثر واتسلاوهاول به کارگردانی سهراب سلیمی در تماشاخانه ی باران واقع در اول فلسطین جنوبی را به همه ی هنرمندان ، اساتید و دانشجویان وعلاقمندان تئاتر توصیه می کنم.

نمایش وانیک، به کارگردان سهراب سلیمی، به نظر من، یکی از بی ادعاترین،موفق ترین و هنرمندانه ترین اجراهای سال های اخیر درکشور و بخصوص در تهران و نمونه ی آموزنده و مثال زدنی از کارکرد تحلیل درست یک متن و نقش آن در موفقیت اجرای آن است.گذشته از زیبایی و جذابیت فضای تماشاخانه ی باران و بویژه صحنه ی به خوبی طراحی شده و کار بردی آن، که مطابقت محسوسی با فضای نمایشنامه ی انتخاب شده دارد، اجرای وانیک، الگوی مثال زدنی موفق و آموزنده ای از چگونگی تاثیر درونی شدن مفاهیم و دقایق معنایی و زیبایی شناختی یک متن در انتخاب لوازم و تمامی دقایق فنی ... دیدن ادامه » و زیبایی شناختی اجرای صحنه ای آن ست.ازعوامل جدی موفقیت اجرای وانیک، علاوه بردرک درست وعمیق موقعیت، بازی های ریزپرداخت شده ، ریتم موزون و موسیقایی کلیت اجرا، پرداخت دقیق و پر احساس و درک شده ی مناسبات میان شخصیت ها، بهره گیری بجا ومعنادار ازمکث وسکوت درگفت و گوها و درتمامی لحظات اجرا و طراحی صحنه ی کاربردی و شاعرانه ی آن است که درمجموع، نه تنها به دقیق ترین نحوممکن در خدمت انتقال مفاهیم متن قراردارد که درخوانشی موزون با درونمایه و جهان ذهنی قهرمان نمایش، به نحوی موثر، درخدمت انتقال ایده ی درونی متن به مخاطب قرارگرفته است.
نمایش، بازگوکننده ی گوشه ای از زندگی شخصیتی به نام وانیک( بخشی ازتجربه ی شخصی خود نویسنده) است که به تازگی از زندان کمونیست های چک (دوران امپراطوری شوروی) آزادشده و برای امرارمعاش به کار در یک کارخانه ی آبجو سازی مشغول شده است(اپیزود اول). دراین اپیزود، بخشی از معضلات روشنفکران متعهد در مناسباتشان با جامعه ی سراسر خودباخته ی آلوده به نمایش گذاشته می شود و در اپیزود دوم(گشایش) موقعیت دشواراین قبیل روشنفکران درجامعه ی مصرفی حقیری تصویر می شود که دران، اخلاق و حقیقت، به آسانی، قربانی مظاهر پوچ زندگی بورژوایی می شود.
به سهراب سلیمی، بخاطر انتخاب بجای این متن در دوران معاصر و خوانش روزآمدتر آن تبریک می گویم و ازجامعه ی مطبوعاتی و منتقدان تئاتر، بخاطر کم توجه ای به این اثر اخلاقی و آموزنده و زیبا، به شدت گله مند هستم.
مجتبی مهدی زاده این را خواند
کیان، شیوانا، محمد روشن و گلناز این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رضا بابک بعد از تماشای واینک:
نمایش وانیک کاری بسیار زیبا بود متنی هوشمندانه که خیلی خوب نوشته شده بود. به هر حال واتسلاو هاول نویسنده بزرگی است و به زغم من امتیاز بعدی انتخاب خوب سهراب سلیمی است که استادانه از پس این متن بر آمده است..
شخصیت پردازی سنجیده، میزانسن خوب و اجرای زیبایی که در وانیک شاهدش بودیم بسیار تاثیر گذار است این نمایش با ریتم زیبا و سنجیده را حتما ببینید... گاهی وقت ها کارهای هم نسلانم را که میبینم شرمنده میشوم اماسهراب سلیمی از آن دسته آرتیست هایی که همیشه وقتی به تماشای آثارش می روم سرم را بالا میگیرم. خوشحالم که هم نسل های ما هنوز خلاقیت در آثارشان موج می زند.. در آخر لازم میدانم از بازیهای هوشمندانه این نمایش صحبت کنم...
رضا بابک... شهریور ماه 1394
هرمز هدایت:
امشب من با دیدن نمایش وانیک واقعا غافلگیر شدم بعد از مدتها،....تازگیها خیلی سخت گیر شده ام چون خیلی سخت میتوانم به سالنهای تاتر بروم... ولی امشب یک کار محترم، شرافتمندانه با بازیهای خوب و کارگردانی خوب و شسته رفته دیدم..خیلی کار تمیزی بود من با سهراب سلیمی دوستی دیرینه دارم و کارهایش را دنبال میکنم و میتوانم بگویم این کارش حتی با آخرین کار خودش خیلی فاصله داشت...
هرمز هدایت شهریور ماه 94
هادی مرزبان:
" ارکستر سمفونیک وانیک به رهبری سهراب سلیمی"
دو روز پیش در یک بعد از ظهر شلوغ تهران به دعوت سهراب سلیمی راهی تماشاخانه باران شدم تا نمایش وانیک به کارگردانی او را ببینم... تماشاخانه باران از همین سالنهاست که امروزه به همت جوانان پرشور خودمان در گوشه و کنار شهر چراغ روشن کرده اند بالطبع این سالن در مقایسه با تالارهای دولتی کوچک است ولی خوب میدانیم تئاتر و کار تئاتر بزرگ است. و این همان نکته است که سلیمی و گروه اش با اجرای شان به ما نشان میدهد... نمایش رأس ساعت شروع شد و هر چه نمایش پیش میرفت من بیشتر جذب آن میشدم... تا آنجا که کم کم فضای تاتر باران را فراموش کردم و همراه بازیگران به سیر داستان پرداختم...به نظر من سلیمی در سالنی کوچک کاری بس بزرگ انجام داده است و ثابت کرده است برای یک اجرای خوب و موفق تالارهای عظیم و لوسترهای بهمان کارساز ... دیدن ادامه » نیست.. بلکه این توانایی آدم هاست که میتواند کاری را با موفقیت یا شکست روبرو کند... و سهراب و گروهش موفقند...سلیمی در اجرای وانیک با ریتمی صحیح و دقیق و حساب شده لحظه لحظه های نمایش را همانند یک ارکستر بزرگ رهبری کرده... یک ارکستر بزرگ به نام وانیک به رهبری سهراب سلیمی ... من خیلی خوشحالم که دراین وانفسای گریز دوستان یه سوی گیشه و بساز بفروشهای مد روز، یک گروه مرد و مردانه ایستاده اند و کارستان کرده اند... در انتها حیفم آمد از کار خوب همه بچه های بازیگران سخنی به میان نیاورم بخصوص رضا مولایی که من شیفته تکنیک و بازی او شدم و چهره اش برای سالها برایم ماندگار شد...دوستان دستتان را میفشارم... خسته نباشید..
هادی مرزیان 24/شهریور/94
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به گزارش خبرگزاری فارس؛ شب گذشته پنجشنبه ۱۲ شهریور ماه ٬ دکتر خاکی پس از دیدن نمایش وانیک گفت: «به گروه اجرایی خسته نباشید می گویم به نظرم متن بسیار خوبی بود و با فضای سالن کاملا مطابقت داشت نمایشی که از نظر مفاهیم بسیار قابل تامل و انتخاب بازیگران بسیار مناسب بود و با وجود طراحی ساده ایده درونی متن کاملا منتقل شده بود .»
دکتر مسعود دلخواه نیز بعد از دیدن نمایش اظهار کرد؛ «توصیه میکنم علاقمندان به تاتر این نمایش به کارگردانی سهراب سلیمی با بازیهای فوق العاده خوب بازیگران و یک متن قوی از واسلاو هاول با طراحی خوب را تماشا کنند و پیشنهاد دارم‌ در فرصت مناسب این کار را ببینند و خودم باور کنید بدم نمی آید این کار را دوباره تماشا کنم.»
تیاتر باران، مجتبی مهدی زاده و n s این را خواندند
آنا ع، کیان و شیوانا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بهروز غریب پور پس از تماشای نمایش "وانیک "،کارگردان و گروه اجرایی را ستود و گفت: «شیوه اجرایی نمایش خیلی خلاقانه و فوق‌العاده بود.هم از نظر کارگردانی و بازیگری وسواس و دقت و تاملی در کار وجود داشت. رشد درونی و به تدریج اوج گرفتن بدون تصنعی در نمایش باعث شد هم کارگردانی، بازیگری و طراحی مشاهده شود که این نشان دهنده ی که یک نوع هماهنگی بی‌نظیری است که سهراب سلیمی توانسته اعمال کند و از نظر محتوایی دوره زندگی یک ملت را می‌بینیم که چطور زیر فشار و خفقان پلیسی است و می‌توانیم مشاهده کنیم که چگونه کوشش می‌شود انسان‌ها را بی‌هویت و به نوعی تهی از آرمان‌ها و عقایدشان کند و در مجموع کار بسیار زیبایی را دیدم و بی نهایت لذت بردم».
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کالیگولای همایون غنی زاده پر از تصویرهای زیبا و خلاقانه است من این اجرا رو چند سال پیش هم دیدم و باز این بار خواهم دید من اکثر اجراها رو میبینم چون به تاتر معتادم ... و به دوستان پیشنهاد میکنم دیدن این اثر موفق رو از دست ندن....اجرایی که گذر زمان رو حسن نمیکنی... اجرایی که به اندیشه فرو میری....و حتی طول مسیر تا خونه رو نمیدونی چطوری طی کردی....
پیشنهاد میکنم این بار نبینید، نظرتون عوض میشه
۲۷ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید