کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال پادرا پولادسنج | دیوار
S3 : 20:17:38 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
داستان خوبی داره و پیام مهمی رو به مخاطب میده ولی ریتم کار بسیار کند و بازی ها بیانگر رفتار پرخاشگر-منفعلانه است، یعنی الگوی رفتاری که متعلق به سالهای دهه 50 در ایران بوده و بر تیکه و متلک استوار شده.
اکسسوار بکار رفته در اجرا متناقض است طوریکه سرویس غذاخوری استیل با موبایل اپل هیچ سنخیتی ندارد، این ناهمگونی در نام اشخاص هم دیده میشود.
اجرای موسیقی اثر هم فالش و ناکوک بود که باعث ایجاد فضایی خنده دار برای این تئاتر جدی میشد.

نکته خوب اثر بازی شخصیت زیور بود که از همه جا افتاده تر بازی شد.
در نهایت این نمایش رو برای مخاطب دبیرستان میتونم توصیه کنم چون پیامش برای والدین سختگیر بسیار مفیده ولی برای اجرای حرفه ای تئاتر هنوز خیلی ضعیفه.

برای همه دست اندر کاران اثر آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم در آینده شاهد آثار بهتری از این گروه باشیم
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
حدیث سیدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
شیوه جدیدی از نمایش بود که در آن بازی و فیگور های قدیمی نقش اساسی را داشتند و مخاطب بار دیگر با فضای سینمایی چاپلین در غالب تئاتر هم آشنا میشد . انگار پشت صحنه ساخت فیلم های چاپلین در زمان حیاتش بودیم.
بازی و فیگورها عالی بودند ، نور و صدا هم بی نظیر هماهنگ شده بود.

چهار تا نقص رو میتونم در اثر بیان کنم :
یکی پایان نامرتبط با موضوع ، چرا که شروع بسیار سنگین و قدرتمند بود و انتظار چنین پایانی رو از این کار نداشتم.
دوم ارتباط بازیگران با تماشاگران که با ایجاد ترس و تهدید صورت گرفت و من برای چنین اثری نپسندیدم ،
سوم اینکه در ابتطا بازیگران با تماشاگران پانتومیم هم وارد تئاتر شود که نسبت به بازی های خوب بازیگران که در کل اجرا بدون هیچ حرکت پانتومیم و بدون ایجاد هیچ صدایی بازی کرده بودند متناسب نبود.
چهارم نقش کشیش در اثر تقریبا اضافه بود و احتمالا با چنین پایانی که در اجرا صورت گرفت به نقش اضافی تبدیل شد.

در کل برای هنرمندان این اجرا بویژه بازیگر نقش چاپلین آرزوی موفقیت میکنم و بهشون تبریک میگم که چنین بازی منطبق با فیگورهای اصلی رو ارائه دادند.
خیلی ممنون که نظرتون رو برامون نوشتین :) ✨
۲۴ بهمن ۱۳۹۸
ممنون که ما رو دیدین ❤️
۲۵ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
کارنامه بندار بیدخش سرنوشت تلخ پویندگان دانش در این دیار است در بستری کژ اندیشانه و دانش شکن که خودخواهان در آن، توان ایستادگی نور در برابر تاریکی را به چالش میکشند.

اجرای کارنامه بندار بیدخش با حضور بهرام بیضایی (نویسنده اثر) دشوار است و در غیابش دشوارتر. هنرنمایی علی جهانجونیا و علی فرجی در این کار بی نظیر بود. از بر کردن آنهمه متن دشوار با آنهمه حرکت ها و فیگورهای به موقع به راستی ستودنی بود.
نورپردازی پیاپی و اجرای موسیقی زنده، جلوه این اثر را دو چندان کرد بویژه ساز بادی که غم نهفته در کلام بندار بیدخش را با تاریخ بیداد و کژاندیشی پیوند میداد.

بازی های پرشور بهمراه تک گویی های باشکوه این اثر کار هر کسی نبود و طنز های ظریفی که گهگاه از بازیگر اصلی و سیاه جامگان دیده میشد به برداشت آزادتر آن جان میداد. فن بیان بازیگر بندار بیدخش تکان دهنده و سخت تاثیرگذار بود که جای سپاسگزاری ... دیدن ادامه ›› ویژه دارد.

شایسته است به انتخاب کارگردان اثر تبریک فراوان گفته و برایشان آرزوی تندرستی کنم چراکه برگزیدن چنین اثر دشواری در زمانه ای که زبان فارسی و فرهنگ گذشته کمرنگ تر شده کاری سترگ و سنجیده است.
باشد که تلاش دست اندرکاران این نمایش به دیدگان بیشتری آراسته گردد تا دلگرمی ایشان افزون شود.
نمایش بسیار خوبی بود و از کارگردانی و بازی دلچسب بازیگران این اثر لذت بردم
دکور، نور، حرکات و دیالوگ ها همه حرفه ای و مطابق با متن نمایش و کاملا قابل لمس برای مخاطب ایرانی طراحی شده بودند.
با اینکه لوکیشین در بیمارستان روانی بود ولی ذره ای احساس ترحم یا تاسف برای تماشاگر ایجاد نمیشد بلکه دیدگاه کنجکاو و جدی بازیگر اصلی با رفتارهای متناقض سایر بازیگران باعث میشد آمیختگی از تعجب و لبخند به تماشاگر منتقل بشه.
گفتگوهای درونی شخصیت اصلی بهمراه میان پرده های به موقع با موسیقی هایی که به درستی انتخاب شده اند کاملا باعث تفکر و عمق بیشتر این کار شده بودند.

دوستانی که با اختلالات روانی (آگنوزیا، آفازیا، آمنزیا، مسخ شخصیت، اوتیسم و ... ) آشنا هستند احتمالا ارتباط بیشتری با اثر برقرار میکنند.
ممنونم از همه عوامل اجرای این نمایش خوب
بازی های خوب و جا افتاده، فن بیان مناسب و طراحی صحنه مختصر و مفید از ویژگی های خوب این اثر بود.
شاید اگر زمانش کوتاهتر بود و اجراهای میان پرده ای رقصنده (که ارتباط چندانی با اجرا نداشت) از نمایش حذف میشد، اجرا رو دلنشین تر میکرد.
موسیقی های سنگین و شناخته شده هم به نظر من برای این اثر زیاد مناسب نبود و میشد از موسیقی هم زمان با تاریخ اصلی نمایشنامه رو براش انتخاب کرد.
مفهوم اصلی اثر که تاکید بر حقیقت تلخ بجای دروغ شیرین بود به من احساس خوبی داد و شاید همون چیزی بود که در بسیاری از رفتارهای ما غایب شده و جاش در زندگی امروزی ما بسیار خالیه.
اجرای متوسطی بود، اگر نویسنده متن کامو نبود.
و اجرای فاجعه ای بود از کامو...
به نظر بهتره جناب اختری با دغدغه، اول با کامو و
فضای کامو آشنا شوند بعد اثری از کامو را اجرا کنند...
۰۶ بهمن ۱۳۹۸
برای من هم خیلی جذاب وو دلنشین بود..امیدوارم کار دوباره اجرا برود و نظرات سایر دوستان راهم ببینیم...فقط در پایان اشاره کنم به صحبت شما در مورد. رنج و رستگاری. که کاملا درست بود و الزاما همه رنجها به رستگاری نمیرسند ...البته اگر کتاب انسان در جستجوی معنا رو. نوشته دکتر فرانکل منططالعه کرده باشید خود فرانکل سمبل رنجی است که انسانی رستگار از دل زندان نازی بیرون می. اید.که البته در نمایش هم. یا به گفته خود کامو که میگه رنج این شریفترین چراغ انسانی نشان داده میشه که بعضا به رستگاری و پالایش انسان کمک میکنه
۱۱ بهمن ۱۳۹۸
استاد امرایی
عرض شود شرافت یک عمل، دلیل بر تایید و علاقه نسبت
به عمل انجام شده نیست...
مفهوم شهادت، یک ارزش در جامعه ماست...
و در مفاهیم اسلامی یک ارزش برتر محسوب می شود..
نتیجه: کفار و آدمهای بد را تحریک کنیم به کشور ما حمله
کنند، و برویم با آنها بجنگیم.. ... دیدن ادامه ›› و خب شهید شویم و یک عمل
ارزشمند انجام دهیم...
جواب قطعا نه هست...
اما اگر مجبور شدیم بجنگیم، می جنگیم و شهادت را ارزش
می دانیم...
در مورد جمله کامو همین است..
نه اینکه کامو طرفدار " رنج بکشید تا رستگار شوید " باشد..
یا رنج کشیدن مستوجب تطهیر شدن و بخشش گناهان
است ویا هر چیز دیگری...
خیلی گشتم یک نقد بخوانم چیزی نیافتم..
اگر نقدی پیدا کردید لینک را در همین صفحه بفرستید..
سپاسگزارم..
۱۱ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بسیار نمایش متفاوت و گیرایی بود.
در تمام مدت اجرا حتی یک دقیقه حوصله تماشاگر سر نمیره و حواسش پرت نمیشه.
بازی نقش اول کاملا متناسب و فن بیان ایشون بسیار دلنشین بود.
تبریک میگم به همه عوامل این اثر برای انتخاب خوبشون.
امیرمسعود فدائی، امیر مسعود و زهره مقدم این را خواندند
mohammad sadat این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
برای خودشون و گروه خوبشون آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم به تلاشهای زیباشون جهت آشنایی ما با فرهنگ و تاریخ این سرزمین ادامه بدهند

پژوهشگر و هنرمند بزرگی مثل استاد بیضایی در هر جای دنیا که باشند باعث افتخار ایرانیان و علاقمندان به فرهنگ ایران هستند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
ممنونم از بازیگران خوب این نمایش بویژه قسمت خرید پوشک بسیار نو آورانه بود
همگی خسته نباشید
hamed.IT این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید