تیوال پوریا کوچه باغی | دیوار
S3 : 03:08:39
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
قابل قبول.... ولی ضعیف تر از کارهای قبلی پیروزفر در نقش کارگردان.
نکات مثبت و منفی زیاد نوشته شده... سکوت ها و تعلیق های نمایش زیاد تر از حد بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مثل همیشه عالی.... لذت تیاتر بدون دستبرد ترجمه...
میترا، عاطفه گندم آبادی و محمد لهاک این را خواندند
زهره مقدم این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جدیدا تخفیف های گروهی تیوال شامل کسانی که با علاقه بیشتر و زودتر از بقیه بلیط های نمایش را می خرند نمی شود. من 10 بلیط امرروز چهارشنبه 16 اسفند را خریدم در زمانی که تازه خرید باز شد و تمام بلیط ها بدون تخفیف 400 هزار تومان خریداری شد. ولی الان کسی اگر بخواهد همان بلیط را بخرد با تخفیف می تواند این کار را بکند. اگر تخفیف های تیوال در جهت پر کردن صندلی ها به هر قیمتی می باشد که هیچ ( البته خرده ای هم نیست) ولی اگر هدف تشویق به دیدن تیاتر است، دست کم در مورد خرید کسانی مثل من اصلا کارکرد نداشته است. لازم به ذکر است من این تیاتر را هم سال 94 دیده ام و هم به تنهایی این اجرای جدید را یک بار دیگر تماشا کردم. ولی به علت ارزشی که برای نمایش های خاص مانند این نمایش (با وجود ضعف هایش)قایل هستم دوباره در یک جمع 10 نفری بلیط را خریداری کردم تا تعداد بیشتری بتوانند این نمایش ... دیدن ادامه » را ببینند. امیدوارم در سیاست های تخفیف گذاری دقت بیشتری شود.
بنظر من هم باید تخفیف هایی که قرار هست در آینده داده بشه از اول تو سایت درج بشه ؛ چون یه جورایی حق کسی مثل شما که قبل تر و با اشتیاق زودتر خریدید ضایع میشه
ولی از طرفی فکر میکنم اعمال تخفیف از طرف گروه اجرایی به تیوال اعلام میشه ؛ نهایتن بنظرم تیوال باید ... دیدن ادامه » این هماهنگی رو از تیم های نمایش مطالبه کنه که چنین اتفاق هایی نیوفته
۱۶ اسفند ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش فهرست رضا ثروتی در سال 94 را اگر ندیدید حتما این نمایش را ببینید. وگرنه می توانید نبینید !!!
البته من از دیدنم بخاطر تجدید خاطره راضیم...
این نمایش فهرست مردگان تقریبا همون نمایش فهرست سال 94 است. از نکات مثبت کوتاه تر شدن نمایش و صندلی های راحت تر سالن ناظرزاده به نسبت تالار حافظ سال 94 میشه نام برد.
ولی من اون فهرست را بیشتر دوست داشتم... اولین نکته ای که تو ذوقم زد این بود که در سالن حافظ تماشاچی روی سکو می نشست و بالاتر از صحنه بود ولی در سالن ناظرزاده همسطح و پایین تز از بازیگران قرار می گیریم. به نظر من حالت اولی که تماشاگر بالاتر قرار می گیره برای این نمایش شدیدا بهتر بود.... تغییر بازیگران را هم دوست نداشتم. بازی بعضی بازیگران نمایش سال 94 به یاد ماندنی بود... مثلا حرکت پاهای بازیگر نقش پدر در سال 94 خیلی به یادماندنی بود. با وجود اعلام رضایت ... دیدن ادامه » از کوتاه تر شدن نمایش ولی حذف بعضی صحنه ها مثل حذف صحنه کافه، باز مطلوب شخص من نبود هرچند که بعضی کاراکتر ها باید حذف می شدند تا نمایش کوتاه تر شود. بازیگران گروه صورتک دار خوب بودند ولی باز چه از لحاظ تعداد و چه هماهنگی به درخشانی سال 94 نبودند...
نمایش دیالوگ محورتر شده بود... ولی باز گنگی های مفهومی سال 94 را حمل می کرد.
کلا اون اجرا بهتر بود... ولی تجدید خاطره با فهرست شد.
ولی بازم با اطمینان میگم طراحی صحنه این نمایش در حالتی که تماشاچی بالاتر از صحنه باشد، جذاب تر هست.
من متوجه نشدم که در این سالن تماشاچی ها پایین تر هستند. من ردیف 5 هستم . از صحنه پایین تر؟!!
۱۳ اسفند ۱۳۹۶
مسلما صندلی ها در ردیف های دور تر ارتفاع می گیرند ولی تا جایی که من هم یادم هست بلی صحنه ی اجرای سالن استاد ناظر زاده در تراز بالاتری قرار داره نسبت به بعضی از سالن های دیگه و ارتفاع بیشتره

https://media.mehrnews.com/old/Original/1392/04/30/IMG10543930.jpg
۱۳ اسفند ۱۳۹۶
آره سالن همون چیزی است که آقای شاهین توصیف کردند. ولی از نظر شخصی من دیزاین سالن حافظ از نظر حس تماشاچی که بالاتر از سطح صحنه اجرا بود با وجود صندلی های نا راحت بهتر بود. هر چند که اون حالت هم در سالن حافظ فکر کنم در اثر نبود امکانات توفیق شده بود....
۱۵ اسفند ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آبی مایل به صورتی را دو بار دیدم و پیشنهاد می کنم...
یک بار برای خودم دیدم بار بعدی برای اینکه دوستانم را به سالن ببرم و یک کار فاخر ایرانی را ببینند.
مسلما کار اشکال هایی داشت چه در روایت چه در دراماتورژی چه در مبالغه از ستایش شخصیت سیاسی که ...ولی خوبی های کار آنقدر زیاد بود که بهتر است به آنها بپردازیم.
هر کس سلیقه ای دارد ولی من از زمانی که فیلم شیار 143 نرگس آبیار را دیدم حال بدی در درونم نهادینه شده بود تا اینکه این نمایش ساناز بیان را دیدم...
از دید من یه بخش اصلی مشکلاتی که زنان جامعه ما را آزار می دهد دست کم گرفتن خودشان توسط خودشان هست.... که مجالی در تیوال نیست که ربط این نوع نگاه را به نمایش بیان کرد. ساناز بیان در حوزه ای خاص قدرت یک زن ایرانی یک کارگردان تیاتر را نشان داد و دست روی موضوعی گذاشت که مهجور افتاده بود... ساناز بیان می تواند مانند ... دیدن ادامه » خیلی زنان دیگر کلیشه های جایزه بردار را در صحنه اجرا کند و کلی جایزه های دولتی را درو کند و به دروغ الگوی زن هنرمند ایرانی نام گیرد، چون قلم توانایی دارد ولی ترجیح داد دست به روی درد گروهی بگذارد که هیچ فرقی نسبت به دیگران ندارند. ساناز بیان جرات داشت نشان دهد زن و مرد و ترنس فرقی با هم ندارند همه ما اسیر برچسب هایی هستیم که به مازده شده است و وقتی برچسب ها و قضاوت ها را دور بریزیم فقط به واژه ای می رسیم به معنای : انسانیت.
آفرین ساناز بیان...آفرین بر بازیگران پرتوان و دیگر عناصر این تیاتر...
بزرگوار ،جهت اطلاعتون کارهای خانم بیان در جشنواره ی اخیر چند جایزه گرفتن و تقدیر و حمایت شده ؛ شِلتِر و آبی مایل به صورتی ... الان به زعم شما ایشون از "کلیشه های جایزه بردار" سود جستند که این جایزه های دولتی گیر خودشون یا عوامل نمایششون اومده؟! یا از ... دیدن ادامه » تواناییشون بوده؟ بالاخره جایزه دولتی خوبه یا بده؟! چند درصد هم احتمال بدید جایزه هایی که بقیه گرفتن حقشون بوده و کار بهتری توی اون زمینه ارائه کردند.
https://www.khabaronline.ir/detail/750378/culture/theater
۲۵ بهمن ۱۳۹۶
جایزه دولتی اعتباری ندارد.
ولی اگر اثری مثل "ابی مایل به صورتی" جایزه دولتی بگیرد جایزه اعتبار می گیرد و اینقدر آثار خوب حایزه نگرفته که... .
من فقط یک نکته بگم بتی از خانم ساناز بیان نساختم و اشکال هایی حتی از دید آماتور من در کار ایشان وجود داشت، ... دیدن ادامه » ولی ایشان کاری کردند که بقیه ترجیح دادن چنین دردسری را به جان نخرند.
از اعتبار جایزه دولتی همان بس که امثال حاتمی کیا انرا می برند و بیضایی ها تقوایی ها پناهی ها حتی اجازه اجرا ندارند.
به هر جهت هر کس سلیقه ای دارد و در اظهار نظر آزاد...
۲۶ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش در بخش بدن، جلوه و هماهنگی بازیگران خوب بود. کار طاقت فرسا و پر زحمتی محسوب میشه. ولی دیالوگ ها در میان اکت های فراوان بازیگران ارتباط منطقی با تماشاچی ایجاد نمی کرد. در برخی از موارد شعار زدگی توام با فریاد به گوش می رسید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وقتی من چهارعدد بلیط دوشنبه شانزدهم را خریدم تخفیف نبود چرا؟ الان کسی همون ساعت را بخره تخفیف داره.... لطفا بقیه مبلغ را به کیف پول من برگردانید.
درود بر شما
متاسفانه تماس با شما موفقیت آمیز نبود. تخفیف گروهی با توجه به درخواست گروه در زمان مشخص پس از خرید شما منظور شده و تیوال امکان منظور کردن تخفیف برای خریداران پیشین این برنامه را ندارد.
۱۴ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدن نمایش هم توصیه می شود هم نه...
فساد اداری یا بهتره جامع تر بگیم فساد جامعه و عاقبت کسی که بخواهد از باند دور باشد به نمایش درامده بود... البته به خوبی از شعارهای رایج فاصله گرفته شده بود.
تا حدود دو سوم نمایش این سوال را از خودم می پرسیدم که چه اتفاقی دارد می افتد و چقدر نمایش غیر دلچسب می باشد...ولی یک سوم آخر نمایش شکل مقبولی گرفت...
هر چند استعاره های زیادی دست کم برای من قابل کشف و تعقیب نبود. با پذیرش ساختار ایزرد گونه برای این تیاتر ، عدم برقراری ارتباط بازیگران با تماشاچیان قابل درک بود ولی باز یکسری حرکات و گفتگوها تکراری به نظر می آمد... روی صحنه آمدن دو نفر از به اصطلاح تماشاچیان و خواندن متن هایی توسط ایشان در نمایش به نظرم زاید بود.
در کل تیاتری نیست که از رفتنش خیلی پشیمان شد و البته از نرفتنش نیز.
پیشنهاد می‌کنم یادداشت تحلیلی دکتر ریاضی که در بالا اومده مطالعه فرمائید، شاید پاسخ بعضی سوالات و ابهاماتتون رو پیدا کنید
۱۹ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک جایی تو زندگی متوجه میشی دیگه همه چیز تموم شده دیگه تو اون توانای سابق نیستی دیگه میبینی دست پرورده هاتم با اینکه مصنوعی از تو تعریف می کنند از تو بیشتر می درخشند... اول به مکانیزم بد وبیراه گویی و انکار منتقدین روی می آوری. حتی برای اینکه خودت را ثابت کنی اونایی که خودت در پیشرفتشون نقش داشتی را انکار میکنی... ولی کم کم می فهمی این نقطه دیگه نقطه آخره...بعد می شکنی و کم کم می میری...
این تئاتر زندگی یک انسانه از لحظه شروع زوال تا انتها که این تیاتر به بهترین شکل ممکن آنرا به تصویر کشید.
چه زیبا زوال کرد میرسعید مولویان و این زوال به چشم نمیامد اگر چشم نواز نمو نمی کرد ایمان صیاد برهانی... .
آری ! تیاتر زندگی چیزی جز حکایت تکرار زوال قدرت ها و قدرت گرفتن نوشکوفته ها نیست... و چرخه تکرار می شود.
مرسی از بازی بسیار خوبتون و همه عوامل.
انتقاد: سیگار کشیدن ... دیدن ادامه » بازیگران در طول تئاتر پذیرفته هست ولی تهویه نامطبوع سالن در ضعف زوال دود .... خیییییییییییر !!!!!!
با خوندن متنتون لذت نمایش دوباره در من زنده شد..دوست داشتم باز هم ببینمش..یه غم خاصی داشت نمایش حتی اگر رو لبهات خنده بود..
۰۱ آذر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چرا اعلام کردید یک شنبه بیست و نهم راس ساعت 12 سانس های جدید را باز می کنید ولی اینقدر بی تعهد منو پای لپ تاپ دو ساعت کاشتید مسوولان ایران نمایش !!؟؟؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوست داشتم.
با دیدن این نمایش به این نتیجه رسیدم مقدار زیادی از انتقال مفهوم در نمایش هایی که ترجمه می شوند از بین می رود. بازی ها خیلی خوب بود. موزیک را دوست داشتم مخصوصا وقتی ترانه مورد علاقه من Melancholy Man اثر Moody Blues نواخته شد. حتما از این گروه باز نمایش خواهم دید...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من نمایش را دوست نداشتم.
البته باید بگم اکثر دوستانی که باهاشون نمایش را رفتم تماشا کردم، به نسبت راضی بودند.
دکور ، هماهنگی در اجرا و کلا زحمتی که برای این نمایش تدارک دیده شده بود، قابل قبول بود.
ولی من شخصا هر چقدر که به تاپیک س*ک@س در مباحث جدی علاقه مندم به همون میزان از شوخی های بی لایه مرتبط با این موضوع متنفرم. مخصوصا اگر شوخی ها دم دستی باشد....
شوخی ها نمایش را برای من تبدیل به یک نمایش روحوضی و سرشار از شعارهای سطحی کرده بود.
به نظر میامد جامعه و حکومتی که تصویر شده بود در قالب نام اتریش بیان شده بود تا نمایش اجازه اکران بیابد. و کلا هم ما ملتی هستیم با دل پر و سرشار از عصبانیت از خیلی افراد و خیلی رویه ها.... پس وقتی نمایشی اشاره های کنایه آمیزی به این مسایل داشته باشد خوشحال میشیم !!! و این مکانیزم یک فرار است تا فکر نکنیم چقدر خودمان مقصر ... دیدن ادامه » هستیم در پیش آمد این حالتی که هستیم... با کنایه دلمان خنک می شود و با شوخی های جنسی چنان جیغ خوشحالی بروز می دهیم که... .
امیرمسعود فدائی، فرشته و الناز زالی این را خواندند
رضا تهوری، منا امینیان و solaris این را دوست دارند
جناب کوچه باغی، در زمینه نقد جامعه خودمون و رفتارهای غلط و غیرمتمدنانه و متناقضی که خیلی از ماها داریم درحالی کلی باهاتون موافق هستم و لازمه پیشرفت و بهبود اوضاع همین نقد بیرحمامه خودمون هست.....اما در مورد وجود شوخیهای اروتیک و ندیدن به چنین شوخیهایی ... دیدن ادامه » به هیچ وجه محدود به جامعه ما نمیشه....در همه جای دنیا اکثریت ملت با دوستانشان چنین شوخیهایی میکنن و از سریالها و فیلم ها و نمایش هایی که توشون چنین شوخیهایی به مقدار فراوان باشه استقبال میکنن....در بهترین سریالها و تاترها و فیلم های کمدی و کمدی-درام و کمدی-رمانتیک دنیا به مقدار فراوان چنین شوخیهایی وجود داره و عملا بزرگ‌ترین بخش شوخیها رو شامل میشه و وجود این ها نه باعث ارزشمند شدن کار میشه و نه از ارزش کار کم میکنه(این موارد سلیقه و نظر شخصی نیست اگر تمایل داشته باشین در هر مورد مثالهای زیادی وجود داره)البته هستند معدود فیلم ها و سریالهای کمدی که درصد شوخیهای اروتیک در اونها کم هست اما استثنا محسوب میشن...در مورد چنین شوخیهایی معیار مشخصی برای قوی و ضعیف بودنشون وجود نداره و صرفا میزان خنده گیری از مخاطب کار مهم میشه...و نکته بسیار مهم این هست که حجم و سطح شوخیهای اروتیک در سینما و تاتر ایران بدلیل ممیزی بسیار پایین تر از متوسط جهانی هست (شخصا با این که بیش از صد سریال کمدی مطرح امریکا و انگلیس رو دیدم هنوز با موردی مثل پاورچین یا برره یا،...مواجه نشدم که کمدی موفق هستند و تقریبا عاری از چنان شوخیهایی).خلاصه بحث در مورد ویژگیهای منفی جامعه مخالفتی ندارم اما وجود و یا استقبال از این مدل شوخیها بسیج وجه نکته منفی محسوب نمیشه.....موفق باشید
۱۷ آبان ۱۳۹۶
من کامل با نظر شما موافقم. تمایلات اروتیکی جزئی از وجود ادمها از جمله خود من هستند. زبان طنز نیز بیانگر حقایق باید باشد. پس حذف اروتیک از طنز به حتم نوعی سانسور انگاشته می شود. ولی وقتی جامعه ای بصورت عرفی از مطرح شدن تاپیک س ک س فراری می باشد ولی افسار گسبخته ... دیدن ادامه » و سطحی شوخی های انرا در اولویت شادی و... قرار می دهد، بحث استفاده ابزاری از اروتیک برداشت می شود... .
وگرنه به قول شما، در سراسر دنیا اروتیک نیز بخش جذابی از طنز می باشد و خود من هم وقتی همه المان ها در جای خودش در فیلم یا سریالی مطرح شود، مشتاقانه منتظر دیدن بخش طنز اروتیک اون اثر هستم... .
۱۷ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدن نمایش را توصیه می کنم.
ولی نه به علت اینکه فهمیدمش !!! چون چیزی از داستان نمایش نفهمیدم !!
و فکر می کنم یکی از اهداف این نمایش نفهمیدن داستانش بود و بعد از رها شدن ازقید داستان ، میشد به هدف های دیگر نمایش فکر کرد. برای من نمایش پیچیده ای بود که البته با علاقه به تماشا نشستم. دکور و بازی ها خوب بودند. و متفاوت بودن فرم اجرا جذاب و نو بود.
سلام بازی ها دکور عالی ولی نفهمیدن چه هدفیه ؟
۲۲ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آخر اجرا کارگردان به همراه بازیگران در بین تشویق معدود نفرات حاضر در سالن به تماشاگران تعظیم کردند و کارگردان انگار نه انگار سالن خالی هست بی کلام با حرکات دست و سر خود اغراق آمیز ولی وظیفه شناس از همه سالن تشکر کرد و بعد خواست دو دقیقه سر جای خود بنشینیم. گفت: تیاتر ما نه سلبریتی داشت و نه کمدی بود و می بینید که سالن خالی هست... شاید من آلمانی فکر می کردم-ایشان سالها آلمان تیاتر کار کرده اند- که دست کم تیاتری با موضوع زنان برای خود زنان مهم باشد. چرا مطالعه نمی کنند ببینند فروغ که بوده ... . و بعد با قهر گفت: دو شب دیگه هم اجرا می کنیم و بعد تیاتر را ترک می کنم.
آره سالن خالی بود و حتی ما هم که شش نفره بلیط خریده بودیم با چهار نفر حاضر شدیم. با تخفیف گروهی بلیط ما نفری هجده هزار تومان شد. حتی با نگاه صرف زیبایی شناسی ، هجده هزار تومان برای دیدن چهار خانم ... دیدن ادامه » با فیتنس خوب و رقصی هماهنگ با یه آقای شصت ساله که اونم عالی می رقصید، خیلی منصفانه بود. چه برسد به اینکه در جاهایی از نمایش صدای زیبای فروغ فرخزاد همراهشان بود.
علت اصلی که من تصمیم به دیدن نمایش گرفتم عشق به فروغ و حیرت همیشگی ام در مورد شخصیت خاصی همچون سارا کین بود. سارا کین را هنوز خیلی از حرفه ای های نمایش نیز درک نکرده اند.
با توجه به فیدبک های نه چندان خوب و استقبال سرد از نمایش، نگران این بودم که فقط دیالوگهایی پشت سر هم از فروغ و سارا و کامو و... بشنوم و دیگر هیچ.
خوب تا حدی اینطور شد !! جاهایی از نمایش واقعا دیسکانکت شدم و اکت های نمایش تا حدی تکراری به نظر می آمد. خوب واقعا اگر کسی آشنایی ولو مقدماتی با شخصیت هایمورد اشاره نمایش مخصوصا فروغ و سارا کین نداشته باشد، فقط شاهد حرکاتی ریتمیک خواهد بود. شاید انفصال های من از نمایش نیز بتوان به پای اطلاعات کم من حساب کرد یا عدم قدرت تیم نمایش در اجرا و انتقال موضوعی که در ذهن دارند.
ولی نمایش یک نکته بارز داشت: پرفورمنس قوی داشت و برای این اجرا واقعا در همان مدت کمی که تیم نمایش تمرین داشته، زحمت کشیده شده بود. یعنی زبان بدن در نمایش قوی بود.
اگر معیارهای خوب بودن یک نمایش را مطلق فرض کنیم و تماشاگری باشیم که سالی یک بار تیاتر می بیند و آنرا با سلیقه و ....خود گلچین می کند، این نمایش توصیه نمی گردد. ولی در مقام مقایسه مگر تیاترهای درحال حاضر روی صحنه چه دارند که این تیاتر در این حد مورد کم لطفی قرار گرفته است !؟
تئاتر فیزیکال از سختترین و پر زحمترین نوع تئاتر هست که هر هنرمندی توانایی و جرات ورود به این حیطه رو نداره... هنرمند والا و فرهیخته استاد محسن حسینی مطمئن باشید تلاشها و سخت‌کوشیهایتان به ثمر خواهد نشست
۱۷ شهریور ۱۳۹۶
بدون شک از بین ۹۰ تاتری که دیدم جزو فاجعه آمیز ترین نمایش ها بود
۲۰ شهریور ۱۳۹۶
جناب علی ابراهیم
امیدوارام این فرمایشتان که فرمودید " یک تاتر بد که کارگردان آن ادعایش هم میشود " را که در پای کامنت Fp نگاشته اید پاک نکنید چون در گذشته سابقه داشته که دوستان جواب نگاشته های شما را داده اند و شما نوشته خود را پاک و بعد جواب داده اید ... دیدن ادامه » .
بهر حال در مورد ادعا داشتن یا نداشتن و خوب و بد بودن کار یک کارگردان و واژه به کار برده شما در کامنت بالا " فاجعه آمیزترین "و نشستن بر کرسی قضاوت فکر میکنم باید ویژه گیهایی داشت و به قول ورزشکاران چندتا عکس با شورت ورزشی داشته باشید (استعاره است البته) که حتما همینگونه هم هست، شخصا از این اجرا بسیار لذت برده و دوبار هم به دیدن آن رفته ام ،
امیدوارم و تقاضامندم جهت روشن شدن بحث ،کمی بازتر و جامع تر درباره این اجرا و کارگردان به قول شما ، پرمدعای آن و همینطور ویژه گیهای فاجعه آمیزترین یک اجرا عنایت فرموده و بیشتر توضیح دهید تا من بعنوان یک تماشاگر خام و بی تجربه که فقط ظاهر صحنه به چشمم می آید بیشتر با عمق مطلب شما آشنا شده و بهره ببرم.

" با نوشته هایی که میبینم صدافسوس میخورم که افراد پیرامون کار صحبت نمیکنند و مدام در حال متلک پرانی می باشند

قطعا سخنان شما را نمی توان ملاکی برای خوب یا بد بودن اثری در نظر گرفت"

البته دو جمله بالا فرازهایی از سخنان خود شما در پای مطلب جناب کاوه پارسافر است که کوتاه شده در اینجا نقل قول کردم جناب علی ابراهیم عزیز.
۲۱ شهریور ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کار متوسطی است. ولی میتوان به علت سبک متفاوت نمایش با نمایش های چند سال گذشته آنرا دید.

نکته مثبت اجرا همین نحوه تعامل مشترک بین بازیگران و تماشاگران بود که البته با توجه به محل نشستن تماشاگران به جای صندلی بر روی دشکچه، ظرفیت نفرات حاضر در سالن بالاتر رفته و فروش بلیط بیشتر می شود !

در حقیقت شما در یک شوی زنده شاهد مونولوگ های چند زن کارتن خواب بوده و بستگی به فضای اجرا و واکنش تماشاگر ان بداهه گویی بازیگران نیز به نمایش اضافه می شود. در حقیقت بازی و اکت خاصی وجود ندارد ! فقط مونولوگ به همراه گاهی ترانه های شاد و گاهی ضجه های دلخراش در جهت همراه کردن تماشاگر با خود.
از جهت دیگر اجرای این تیاتر به نسبت تیاترهای معمول بسیار مشکل تر می باشد. در تیاترهای دیگر تماشاگر فقط اجازه تماشا دارد ولی با توجه به آزادی گفتاری تماشاگر در اجرا، در هر شب اجرای ... دیدن ادامه » این تیاتر، امکان ایجاد موقعیت چالش برانگیزی از سوی تماشاگران برای بازیگران وجود دارد. در شب اجرایی که من بودم وقتی کارتن خواب اول(سیما تیرانداز) از حضار پرسید کسی حرفی نداره اینجا بزنه ، من شروع به حرف زدن کردم و بحثی با ایشان راه انداختم که بعد از چند جمله ایشان به درستی گفتگو را با ذکر این جمله که ما کارتن خوابیم این چیزا را نمی فهمیم به پایان برد !! در حقیقت فضای نمایش را به درستی کنترل کرد !
هر چند اگر فرصتی دیگر به من داده می شد این سوال را مطرح می کردم: "اگر شما کارتن خواب هستید خودتان چرا دیالوگ هایی می گویید که از یک کارتن خواب قابل باور نیست...! "و به نظرم اگر این فرصت گفتگوی مجدد برای من ایجاد می شد بازیگران هم شاید می توانستند از نمایش دفاع کنند که چرا این کارتن خواب هایی که ما امشب میبینیم اینقدر با دیگر کارتن خواب ها متفاوتند !! و اصلا امشب مگر ما تماشاگران جزیی از نمایش نیستیم ؟ توجیه حضور سیصد نفره ما برای دیدن چند کارتن خواب چیست؟ به عبارت دیگر وقتی حضور ما به عنوان المانی از نمایش در آمده است ، خود نمایش باید توجیه حضور ما را بیان کند...
شاید مونولوگ محور بودن نمایش موجب دیسکانکت شدن ها ی متوالی ما با نمایش میشد و شاید تشویق های موردی تماشاگران. ولی در کل هر چه بود و در آن شب گذشت، خوب بود ولی بیشتر شبیه شو شد تا تیاتر !
خسته نباشید ابتکار خوبی بود !!
محسن باستانی این را خواند
حدیثم، کیان و نرگس این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدن نمایش را اگر احساس می کنید برای متن نمایشنامه خرسهای پاندا فقط یک برداشت واحد وجود دارد توصیه نمی کنم و اگر خود متن زیبای نمایشنامه را بخوانید کافی است .ولی اگر بنابر هر علتی دوست دارید تلاشی بر اجرای متن نمایشنامه را ببینید خوب این نمایش هم تلاش خوبی برای اجرا دارد !!
هفته پیش بعد از دیدن نمایش "گرون هلم "فرصتی شد تا به همراه دوستان با رضا مولایی گفتگویی داشته باشیم، بحث به خرسهای پاندا نیز رسید. اعتقاد ایشان بر این بود که "برخی از نظرات انتقادی تماشاگران از این تیاتر بخاطر قیاس اجرای ما با برداشتی می باشد که تماشاگران از خوانش خود متن دارند و داستان خرسهای پاندا حتی اگر توسط خود ویسنی یک به اجرا در آید باز ممکن هست با سلیقه خواننده نمایش یکسان در نیاید، پس لطفا نمایش را جوری ببینید که ما از نمایش برداشت کرده ایم "
من هنوز اجراهای ... دیدن ادامه » خارجی این نمایش را ندیده ام تا میزان موفقیت آنها را با این نمایش قیاس کنم ولی دوستانی هستند که اعتقاد دارند "داستان خرس های پاندا" بیشتر متن زیبا و قوی می باشد تا اینکه نمایش خوبی !! یعنی نمایش و اکت چیزی بر متن افزوده نمی کند و برعکس بخاطر ضعف هایی که هر اجرایی در ذات خود دارد ممکن است زیبایی متن در نمایش از بین برود.
کارگردان تغییراتی در متن داده بود و شاید یکی از مهمترین آنها تغییر صحنه پایانی نمایش بود. شاید بخاطر بعضی از این تغییرات بود که رابطه تماشاگر با بازیگر و در نتیجه با نمایش موقتا قطع می شد یا سختی طبیعی اجرای خود نمایش بود. به عبارت دیگر اکت های بازیگران در جایی که دیالوگ وجود نداشت(یعنی جایی که تفاوت اصلی خوانش نمایش و اجرای آن بارز می شود) چشمگیر نبود هرچند که نمی توان به اجرای خوب بازیگران مخصوصا آقای مولایی در لحظه های حضور متن و دیالوگ ، بخصوص در یکی از بهترین قسمت های متن نمایش، جایی که بازی "آ " بین دو عاشق جاری می شود، اشاره نکرد.
در پایان من هم فکر می کنم اجرای این نمایش برای هر گروهی دشوار می باشد !!
ابرشیر، محمد رحمانی و ماهرخ این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدن نمایش را توصیه می کنم.
نقش و میزان اهمیت هر کدام از این پارامتر ها در یک اجرای موفق چیست ؟
متن نمایشنامه کارگردان بازیگران
به تجربه وقتی در مرحله انتخاب نمایشی هستم ابتدا به نام کارگردان توجه می کنم بعد متن نمایش و سپس بازیگران. چون معمولا کارگردان مجرب بقیه المان های دیگر را خود به خوبی انتخاب خواهد کرد. البته استثنا وجود دارد. سیستم گرون هلم را براساس متن قوی که نمایش نامه دارد و فید بک های مثبت اجرا انتخاب کردم. متاسفانه در کشور ما محدودیت هایی جهت اجرای کامل متن این نمایش وجود دارد لذا کارگردان تیاتر مسوولیت جدیدی در جهت نحوه اجرای تم نمایش باید بر عهده بگیرد. خلاقیت وی در حرکت روی مرز ورود به منطقه قرمز و ایجاد کد گذاری های ویژه به چشم خواهد آمد.
از سیتم گرون هلم دور نشویم ! این نمایش ... دیدن ادامه » بصورت قابل قبولی اجرا شد و به نظر من غیر از متن قوی خود نمایشنامه ، بازی بازیگران نیز قابل قبول و باورپذیر بود. به عنوان مثال رضا مولایی حس نفرت و ترحم شخص من را نسبت به کاراکتری که بازی میکرد ایجاد کرد و بقیه هم همینطور. پس سهمی هم برای کارگردان در نظر خواهم گرفت که این دو المان را به سلیقه خود خراب نکرده است !
ولی من به شخصه از شوخی هایی نظیر صحنه موز خوردن و بازی با عدد 85 لذت نمی برم. نمی دانم ! شاید گریزی برای کارگردان نباشد وقتی نمی تواند تم سکشوال قسمت هایی از متن را اجرا کند مجبور است در عوض به مثال های دم دستی بومی روی آورد و شاید هم گیشه... .
این تیاتر هر شب با تعداد قابل توجهی از صندلی های خالی اجرا می شود با اینکه نمایش قابل قبولی هست. شاید تعداد زیادی از تماشاگران پارامترهایی نظیر شوخی های سطحی تر و حضور سلبریتی های مشهور تر را به المان های مهم تر یک نمایش خوب ترجیح می دهند. همانطور که اخیرا یک تیاتر ضعیف فقط بخاطر حضور شهاب حسینی فروش قابل توجهی داشت.
مرسی از نقد خوب تون :)
به نظ من هم واقعاً شوخی ها، شوخی های جذابی نیستن اما چون از حد نگذشت قابل چشم پوشی هستند.
۲۷ تیر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تو همین تماشاخانه پالیز یه بار به رضا بهبودی عزیز پرسشگرانه گفتم : چرا حاضر میشی در فیلمی مثل اکسیدان بازی کنی... عتابی زد و پاسخ داد: مردم شادی لازم دارن چرا همش ما تقسیم بندی می کنیم و مردم را طبقه بندی خواص و عوام و... . و کلی حرف های دیگه !!!
پس این‌نمایش هم حتما از نظر خیلی ها خوب بوده و من اشتباه می کنم !! همانطور که دوستان و همراهان من راضی بیرون اومدن... من سه خواهر معجونی را که تقریبا نصف بازیگرانش با مترانپاژ مشابه بود بیشتر دوست داشتم... نمی دونم شاید با ایرانیزه شدن یه متن خارجی مشکل دارم!! با اینکه شوخی های سکسی نمایش زیاد نبود ولی من کلا با موضوع سکس در کلام جدی شدیدا موافقم و در شوخی اصلا !!
رضا بهبودی معتقده اگه در اکسیدان هم بازی کنه باز اثر و امضای خودش را باقی می گذاره... شاید مترانپاژ هم مدیون بهبودی باشه !!
lilibani این را خواند
neda moridi و ذوق زده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روزهای جدید کی باز میشه ؟
این شماره تلفن پالیز هم که گذاستید هیچ وقت بر نمی دارن...
درود بر شما
امروز چهارشنبه ساعت ۱۲ روزهای جدید باز خواهد شد.
با سپاس
۲۱ تیر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید