تیوال علی پاینده | دیوار
S2 : 06:54:40
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
باسلام این فیلم را ساعت 23 پنجشنبه در سالن بسیار با عظمت استارا تماشا کردم که اگر فردا جمعه نبود نمیدانم چگونه باید روز را شروع میکردم بسیار پراکشن با اتفاقات زیاد ونگران کننده با صدای بسیار بلند مخصوصا در اواخرفیلم که کلافه کننده وفراری دهنده بود. فیلم صحنه های بسیار لطیف عاشقانه مخصوصا با چشمهای بسیار زیبای هنرپیشه زن که اواخر فیلم تغییر ماهییت داد که درست هم بود بخاطر مصایبی که کشید وبرخورذهای بسیار لطیف خانوادگی که مال ایرانیها است شروع ودر یک ساعت اخر که با خوشنت بود شامل همسر کشی برادر کشی وپدر کشی بودبپایان رسید در صورتیکه استدلالهای اقای ریگی برای پیروانش برای اینکه ذارای چنیین عزمی شوند توسط فیلمساز بسیار ساده بیان گردیده بود محیط جنوب ایران بسیار زیبا نمایش داده شده بود همچنین محیط مرکز شهر پاکستان خیلی خوب وطبیعی بودواضح بود ... دیدن ادامه » کارگردان خانم فیلم که انهمه عشق ولطافت زندگی را نمیتوانست با انهمه خشونت یک گروه بنیاد گرای طالبانی کنار هم بگذارد با فرقهایی ادم بیاد فیلم بوقت شام میافتاد وفیلم را با اینکه بشدت پرهیز شده بود که فیلمی تبلیغاتی باشد ولی این مقوله به ذهن متبادر میگردید من حیث المجموع جسارت این خانم برای بنمایش گذاشتن چنیین موضوعی ستودنیس خوب شد که فردای انشب جمعه بود ممنون ازموضوعی که خوب پرورانده نشد و ممنون از انهمه صحنه های لطیف بی همتا
حمیدرضا مرادی، نیلوفر و navidjahan این را خواندند
سپهر امیدوار این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تو در تو , گیج کننده , بدون هدف, سرگردان و خسته کننده کلماتی هستند که میتونم در مورد فیلم بگم!
عاطفه گندم آبادی، امیر، نیلوفر و اعظم م این را خواندند
celine این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حیف از حاتمی کیا؛ حیف از پولی که پای این فیلم رفت, حیف از منی که وقتم رو برای این فیلم گذاشتم, اقای حاتمی کیا بزاری با روبان قرمز و آژانس شیشه ای یادتون بیافتیم, نه "به وقت شام" !!!

تو سری فیلم های جشنواره من به جرات من به جرات مزخرف ترین بوده تا الان
واقعا حیف......
۱۹ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بمب کلی زندگی بود وسط جنگ و کلی جنگ بود وسط زندگی, آقای معادی مرسی بابت دقت وسواس گونتون تو تک تک اجزای فیلم, واقعا فیلم یه سر و گردن تو ساخت از فیلم های دیگه جشنواره که دیدم بالاتر بود, موسیقی متن فراتر از سینمای ایران, بازی ها عالی, فلمبرداری و ... عالی

دیدن این فیلم وسط خروار خروار فیلم های غمگین این روزها به شدت توصیه میشود.
عاطفه گندم آبادی، امیر، امیرمسعود فدائی، اعظم م و pegah sh این را خواندند
نیلوفر و علی جباری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه طنز خوب, یه طنز فوق العاده , یه فیلم پر از حس و حال و شور و شوق و زندگی, چقدر جای خالی این فیلم ها زیاده تو سینما, چقدر حالم خوب بود بعد دیدن این فیلم , فقط کاشکی پایان فیلم کمی و فقط کمی میتونست شعار گونه نباشه.

به شدت توصیه میکنم این فیلم دوست داشتنی رو برای حال و هوای خودتون ببینین.

نیما نیک، عاطفه گندم آبادی، امیر، نیلوفر، اعظم م و علی جباری این را خواندند
بیتا نجاتی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با کامیون و امیر استارت زدم! باورم نمیشه روز اول جشنواره هنوز شروع به غرغر کردن نکردم! امیدوارم باشم آیا؟
navidjahan و امیرمسعود فدائی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی پاینده
درباره فیلم کامیون i
شاید اگر این فیلم رو هر کسی غیر از پرتوی میساخت جای تقدیر و تشکر داشت. اما انتظار ما از خالق کافه ترانزیت خیلی بیشتر از این حرفهاست.
فیلمی خوب , ساده و روان, قصه ای نسبتا تکراری که حتی با استفاده از شخصیت های هیجان انگیز نیز نتونست از تکراری بودنش در بیاد.
شاید برجسته ترین نکته فیلم , احساس زندگی و امیدی بود که در بدترین شرایط به بهترین وجه و بدون بزرگنمایی بیش از حد به تماشاگر عرضه میشد.
سعید اقاخانی خوب از پس نقشش براومده بود ولی نه در حد یه سیمرغ! شاید همه ارکان فیلم فقط معمولی بود و بس!
در هر حال دیدن فیلم خالی از لطف نیست, فقط هی به خودتون بگین این فیلم رو پرتوی نساخته.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی پاینده
درباره فیلم امیر i
قضاوت در مورد این فلم کار بسیار سختی خواهد بود,

روایتی از یک زندگی پر مشکل بدون فریاد آه و ناله , روایتی بی قضاوت , بی قهرمان و ضد قهرمان , قطعا فیلمبرداری این فیلم , بستن قاب ها و ... شجاعت بسیار میخواست و از نظر من خوب از کار دراومده بود, کادری نیمه که شاید نشان از شناخت نصف و نیمه ما از زندگی آدم ها داره, قاب بندی های کج و پرتره مانندی که تو کمتر فیلمی میشه دید.
روایت شاید کمی کند ولی متعدد و قصه گو. تنهایی و بی هدفی ای که این روزها تو جامعه موج میزنه صدای فریاد فیلم بود و بازی هایی از بازیگران بدون نام که بازی های ستاره های فیلم بخصوص سحر دولتشاهی رو ناپدید میکرد.
میلاد کی مرام ستاره فیلم بود و شخصیتی جذاب و در عین حال شلوغ. شخصیتی که همه کاراکترهای فیلم باید به اون تکیه میکردند و "امیر"ی که بدون تکیه گاه فقط نظاره گر بود و سیگار به لب میگرفت. ... دیدن ادامه »
شاید خیلی از تماشاچی ها از دیدن فیلم سرگردان بشن و با یه " آخرش که چی" از سالن بیان بیرون, ولی بغضی که فیلم داشت و هیچوقت نترکید حداقل یک شب مهمان تماشاچی های خسته از کلافگی این روزها خواهد بود.
نیلوفر، navidjahan و امیرمسعود فدائی این را خواندند
شادی صیرفی و Catchawave16 این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فکر میکنم دوستان اغلب نظرات یکسانی داشتند. مختصر عرض کنم:
1- فضاسازی و فیلمبرداری فیلم عالی بود. یخورده میبرتتون تو حال و هوای فیلمای لینچ
2- ریتم داستان بسیار بسیار کند بود و موضوعات حاشیه ای و بی ربط بسیاری مطرح میشد
3- سوتی های وحشتناک !!!! ( موبایل در حال زنگ خوردن و داره باهاش صحبت میکنه)
4- این نکته رو شاید خیلی ها باهاش موافق نباشن ولی به نظر من بازی بازیگری مثل لیلا حاتمی میتونست دو سه مرحله فیلم رو ارزشمند تر کنه. شاکر دوست خیلی تلاش کرد خوب باشه و بود ولی نه در حدی که باید!!
5- متاسفانه نوید محمدزاده شده یک شخصیت تیپ که نمیتونه ازش فرار کنه! منتظر حضور کمرنگش در سالهای آتی باشیم!
6- در مجموع فیلم رو دوست داشتم و به نظرم تجربه کمی متفاوت بود برای سینمای ایران!
امتیاز: 3 از 5
من هم موفقم که نقطه مثبت فیلم نگاه نو به این نوع فیلمسازی بود که تو سینمای ایران کم به اون پرداخته شده . من هم به شخصه از این نوع فیلمها استقبال می کنم به شرطی که در قالب محض فیلمهای لینچ و امسال اون فرو نره و اثر نگاه کارگردان هم در فیلم دیده بشه .
۱۹ بهمن ۱۳۹۵
شاکر دوست واقعا بد بود،کاش حداقل این همه سال بازی تو فیلم های مختلف باعث میشد یه خرده تجربه کسب کنه و اون صحنه ی آخر خفه شدن و یکم نزدیک به خفه شدن واقعی بازی میکرد!
انتخابش به عنوان یه دختر ساده واقعا بد بود
دختری که کک و مکای صورتشو نمیپوشوند و پول پیش ... دیدن ادامه » خوته نداشت ولی دماغش عمله
۲۲ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی بد

اصلا نمیدونم از کدوم قسمت بدش بگم . فارابی + کارگردان ناشناس = فاجعه

قشنگ احساس میکردی چقدر پول برای ساخته شدن فیلم دور ریخته شده و چقدر افسوس!!!! افسوس و افسوس!!!

افتضااااح!!!!

امتیاز: 0 از 5
آیدا طاهرزاده این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
موضوع بسیار جالب , جدید و البته مبتلا به جامعه امروز ما که تا حالا خیلی جرات مطرح شدن به عنوان یک سوژه رو نداشته. بازی خیلی خوب و روان از زهرا داوود نژاد. ولی مساله اینجاست که نکات مثبت فیلم همین جا تموم میشه .
کاشکی داستان فیلم کششش بیشتری داشت و سعی میشد موضوع به این مهمی و جذابی بیشتر پرورش پیدا کنه.
با اینکه مدت فیلم فقط 77 دقیقه هست اما به حدی قسمت هایی از فیلم کسل کننده میشه که مرتب تماشاگر ساعت رو چک کنه. فیلم مجبوره برای سرپا نگهداشتن خودش دست به اضافه کردن شخصیت های مختلف بشه ولی چاره کار نشد که نشد .

امتیاز: 1.5 از 5
سپهر امیدوار این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وقتی همه چی سر جاش باشه , میشه یه فیلمی که برات جذابیت داره , خسته نمیکنه و باهاش همراه میشی.
بیست و یک روز بعد داستان ساده و تکراری ای داره اما خوب روایت میشه , گره های داستانی که یکی بعد دیگری بوجود میاد و باعث میشه تماشاگر خودش رو با قهرمان داستان ببینه و جلو بره.
ریتم بسیار مناسب , بازی های خوب و ساده از یه سری بازیگر نوجوان , قاب های استاندارد فیلمبرداری ( و نه ویژه) و نکات دیگه که باعث میشه بیست و یک روز بعد فیلمی خوب باشه .
امتیاز: 3 از 5
توصیه میشود
حمید عظیمی، وحید مقدم و سپهر امیدوار این را خواندند
navidjahan این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وقتی همه چی سر جاش باشه , میشه یه فیلمی که برات جذابیت داره , خسته نمیکنه و باهاش همراه میشی.
بیست و یک روز بعد داستان ساده و تکراری ای داره اما خوب روایت میشه , گره های داستانی که یکی بعد دیگری بوجود میاد و باعث میشه تماشاگر خودش رو با قهرمان داستان ببینه و جلو بره.
ریتم بسیار مناسب , بازی های خوب و ساده از یه سری بازیگر نوجوان , قاب های استاندارد فیلمبرداری ( و نه ویژه) و نکات دیگه که باعث میشه بیست و یک روز بعد فیلمی خوب باشه .
امتیاز: 3 از 5
توصیه میشود
نیلوفر ثانی این را خواند
شکوه حدادی و ف کیوان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"چگونه میتوانیم با سرمایه ای بالا و یک لشگر بازیگر تراز اول, فیلم افتضاح بسازیم"

اثر:تینا پاکروان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تب تعلیق به موتمن هم رسید. فیلمنامه جمع و جور و بدون حاشیه. بازی عرب نیا خوب و بی نقص. ژاله صامتی هنر بازی تاتری خودش رو رخ میکشه.
شاید من اگه جای موتمن بودم یه سکانس هایی رو حذف میکردم ولی باز هم بنظرم ایراد عمده ای به فیلم وارد نیست. هم تماشاگر رو راضی کرد و هم ایراد فاحشی نداشت.
فیلمنامه ای جنایی که هم میخئاد با تعلیق باشه و هم اصرار موتمن رو تقاطعی بودن فیلمنامه. به شخصه معتقدم بازی ها خوب بودن و فیلم خوب دراومده بود.
هم برای فیلم خوب (و نه خیلی خوب)دیدن و هم برای سرگرمی دیدن فیلم اکیدا توصیه میشود.
سعید زادمهر، نسیم ح، وحید مقدم، Amélie و روح اله این را خواندند
رضا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلمی برای ش.ج ..... برسدبه دست ن.م.خ
خیلی سال هست میام جشنواره و فیلم میبینم. ومنتظر و شوق فیلم خوب دیدن داشتم..هومن سیدی چند سالی هست "کارگردان" شده.تمام فیلمها هم تا الان متوسط.اما خشم و هیاهو....
خشم وهیاهو همه مواردلازم برای فیلم خوب بودن روداره. خوب شاید واژه کمی باشه. من میتونم بگم بهترین فیلم امسال.
تو دوره ای که تمام فیلم سازا سعی میکنن از "تعلیق" فرهادی و اثرش رومخاطب تقلید کنن یا دربهترین حالت الهام بگیرن, خشم و هیاهو میاد و نشون میده روش های دیگه ای هم هست. داستانی که نباید شبیه داستانی باشه که توده مردم برای سالهااونو پیگیری کرد و اخرش هر کی نظری داشت در مورد قاتل و مقتول دست مایه ای شد تا سیدی این فیلمو بسازه. بنظر میاد داره نظر خودشو فریادمیزنه وشاید این تنها نقطه ضعفه ماجراباشه.
پیمان شادمانفر بعنوان فیلمبردار کاری میکنه ... دیدن ادامه » که مو به تن هرکسی که سررشته ای از فیلمبرداری داره سیخ بشه.
تدوین کار و جلوه های بصری داده شده رو فیلم میتونه دستمایه یه کلاس باشه. بازی تند و اگزجره نوید محمد زاره که غیر از این برای درآوردن شخصیت کاری نمیتونست انجام بده. گریم و انتخاب لباس عااالی برای طناز طبابایی و البته بازی که باید "ساده" باشه.
کارگردانی.... نمیتونم چیزی بگم. دکوپاژ ها و نماهایی که بسته میشد... فقط باید دید!! و باید به این پختگی تو این سن تبریک گفت. تغییر رنگ فیلم که با عوض شدن زندگی از بین میرفت و جامعه خسته و سطحی ای که شعار میداد , کف میزد و لعن میکرد!
دوستان عزیز تیوالی من , این فیلمو با دقت ببینید... و خواهشا باز هم ببینید. آقای سیدی ... از صمیم قلبم ازتون متشکرم.
حس می کنم در حالی که تدوین و فیلمبرداری خوبه ، قصه کاملا تکراریه ، و خوب هر سال آقای سیدی داره به یه شکل فیلم میسازه ، فقط داستان فرق می کنه .

البته نظر منه و نظر شما کاملا محترمه علی جان .
۱۷ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
علی پاینده
درباره فیلم بارکد i
فیلم کلا مورد علاقه مخاطب عام ساخته شده و طنز خوبی داره. بازی ها خیلی معمولی هستند. بیشتر فیلم سرگرم کننده ای هست با موضوعات هیجان انگیز اکتی!

فیلمنامه : متوسط
بازی ها: متوسط
موسیقی: خوب
کارگردانی: خوب
فیلمبرداری: خوب

کلا اگه خواستین فیلم سرگرم کننده خوبی ببینین توصیه میشود.
شادی بهرامی، مهشاد و مجتبی مهدی زاده این را خواندند
شهرآشوب، روح اله و نینا ا.بستیانی این را دوست دارند
این روزا ساختن فیلم واسه مخاطب عام سخت تره
۰۷ مرداد ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امتیاز کلی: 4 از 5

همونطور که بارها و بارها همه کارشناسا و منتقدین گفتند "فیلمنامه" خوب باعث ساخت فیلمی خوب میشه، خانه دختر مهمترین چیزی که داشت فیلمنامه خوب بود. گره داستانی مناسب که تماشاگر رو تا آخر مشغول نگه میداشت ، همین داستان اگه یک روایت خطی داشت قطعا دچار شکست بزرگی میشد.
بازی ها به جز حامد بهداد قابل قبول بود، هر چند هیچکدام به مرحله "عالی" نمیرسید. تکه های اضافی چیزی بود که فیلم رو ازار میداد. مثل طنزهای بی مورد و بی جا و کمی هم تعاملات غیر منتظره.
در مجموع کار پرویز شهبازی برای نوشتن این فیلمنامه قابل ستایش بود و کارگردان به خوبی تونسته بود از فضا و لوکیشن ها نهایت استفاده رو ببره.

در مجموع دیدن این فیلم اکیدا توصیه میشه.
سپهر امیدوار این را خواند
آیدا طاهرزاده این را دوست دارد
فیلمی که پائین تر از حد انتظارم بود .../
۱۷ بهمن ۱۳۹۳
اتفاقا به نظرم فیلمنامه دو مشکل جدی داشت:
1- اگر از بین دو نقش باران کوثری و پگاه آهنگرانی یکی را حذف می کردند هیچ لطمه ای به فیلم وارد نمی شد و این دو تا همین طور الکی با هم بودند.
2- فیلم با کنجکاوی این دو دختر شروع می شود و ظاهرا خط اصلی داستان را این دو ... دیدن ادامه » بایستی به پیش ببرند ولی در مرحله رمزگشایی ناگهان این دو تقریبا حذف می شوند و خیلی دم دستی رمزگشایی صورت می گیرد
البته دلیل خودکشی را هم با توجه به روحیه نامزد بهداد نمی فهمم
۱۷ بهمن ۱۳۹۳
جناب ساعی،

1- شما همیشه برای اینکه نظرات و تفکرات یه شخصیت رو بخوای به بیننده بگی نیاز داری که شخصیتت حرف بزنه و صرفا با بازی صورت و ... نمیتونی این کارو بکنی. حالا اگه شما یکی از این شخصیت ها رو حذف میکردی ، دقیقا فیلم چجوری باید به شما سرنخ های اولیه رو ... دیدن ادامه » میداد؟ چجوری اطلاعات شما راجع به قتل و شخصیت مقتول و ... بیشتر میشد؟ در ضمن داریم در مورد سینمای ایران صحبت میکنبم.

2- خط اصلی داستان رو یه تلفن موبایل کاملا عوض میکنه. فیلمنامه نویس انتخاب کرده شیوه روایتیش رو غیر خطی پیش ببره و از طریق موازی برای شما داستان بگه . ( کاری که چند سالیه تو ایران باب شده) . شما بخاطر نوع خانواده ها که اصرار بر پوشانیدن دلیل مرگ بودند دیگه از اون دو شخصیت نمیتونی اطلاعات بگیری.

در مورد دلیل خودکشی کاملا باهات موافقم، این مهمترین نقیصه فیلمنامه هس که البته به احترام دوستانی که میخوان فیلمو ببینین چیزی در موردش نگفتم اینجا.. ایشالا اگه فرصت شد بعد اکران عمومی .
۱۷ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امتیاز ک 2.5/5
بیاین اینجوری به فیلم نگاه کنیم،

موضوع فیلم خیانت هست و رابطه های تو در تویی که توی این موضوع همیشه وجود داره. تو سینمای ایران نمونه خوب با این موضوع زیاد داریم، مثلا چهارشنبه سوری. این موضوع جزو موضوعاتی هست که فیلمنامه نویس و کارگردان میتونن حسابی تماشاگرا رو میخکوب کنن. اما متاسفانه فیلم اصلا خوب در نیمده بود. هر چند اگر جز جز به فیلم نگاه کنیم هر جز واقعا قابل قبول بود. فرهاد اصلانی و لیلا حاتمی خیلی خوب بودند و شهاب حسینی متوسط و مینا وحید برای اولین تجربه هاش اصلا خوب نیود.
فیلمبرداری ، ریتم و نحوه روایت داستان قابل قبول بود ولی همونطور که گفتم وقتی آدم به چهارشنبه سوری و با حتی سعادت آباد فکر میکنه ، متاسفانه باید این فیلم رو حد اکثر در سطح متوسط نگه داره.

در مجموع اگه فیلم رو نبینین چیزی از دست نخواهید داد.
فکرمیکنم مهسا وحید.
۱۶ بهمن ۱۳۹۳
دقیقن هم نظر هستم.
۱۸ بهمن ۱۳۹۳
به نظرم با توجه به این که موضوعی تکراری بود اتفاقا خوب بود
۲۱ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان فیلم خوب چیزی دیدین؟ از اینا که مو به تن آدم سیخ کنه و آخر کار ادم هوس کنه بره کارگردان رو بقل کنه!!!
«در دنیای تو ساعت چند است؟»
۱۵ بهمن ۱۳۹۳
توی این 5، 6 تا فیلمی که تا الان دیدم به نظرم فقط " من دیه گو مارادونا هستم " و " اعترافات ذهن خطرناک من " قشنگ بود . اگر بقیه رو نبینی چیزی از دست ندادی !!!
۱۵ بهمن ۱۳۹۳
رخ دیوانه بهترین بوده
۱۶ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید