تیوال گروه تئاتر کوآنتوم | دیوار
S3 : 16:10:44
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
*** اجرای پایانی ***

"او" امشب تمام میشود!
شاهین، عاطفه گندم آبادی، علی عبداللهی، میترا و فرزاد این را خواندند
Mona، زهره مقدم و محمد لهاک این را دوست دارند
امکان اجرای مجدد نیست؟؟
۲۵ شهریور ۱۳۹۷
منتظریممم :)) زود برگرد :)
۲۶ شهریور ۱۳۹۷
ماش بعد از محرم دوباره تمدید بشه ، چقدر حیف که ما نتونستیم ببینیم :(((
۲۸ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
*** تنها 2 روز تا پایان ***

اجرای ویژه دانشجویان / شنبه 24شهریور با 30درصد تخفیف دانشجویی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
*** گفتگوی تیوال با "آرش دادگر" ***

https://www.tiwall.com/theater/podcasts/interview-arashdadgar7
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
***فقط 3 روز تا پایان***

روایت روزهای پایانی «او» در قاب تصویر

http://theater.ir/fa/111314
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
***نمایش "او" تمدید نمیشود***

با توجه به تقارن با ایام سوگواری، نمایش"او" تنها تا 25 شهریور به روی صحنه خواهد بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میترا، Marillion، مهدی حسین مردی و عاطفه گندم آبادی این را خواندند
سپهر و شاهین این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میترا، شاهین و عاطفه گندم آبادی این را خواندند
زهره مقدم و محمد لهاک این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روزهای پایانی نمایش "او" به کارگردانی آرش دادگر

***تخفیف ویژه دانشجویی***

یکشنبه 18 شهریور با 50 درصد تخفیف دانشجویی
دوشنبه 19 شهریور با 30 درصد تخفیف دانشجویی
سه شنبه 20 شهریور با 30 درصد تخفیف دانشجویی

محمد لهاک، شاهین و عاطفه گندم آبادی این را خواندند
میترا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میترا، فرزاد، محمد لهاک و عاطفه گندم آبادی این را خواندند
شاهین این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش "او" در روزهای پایانی

https://www.isna.ir/news/97061306596/نمایش-او-در-روزهای-پایانی-تیزر
میترا، نیما نوری و محمد لهاک این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای محدود نمایش "او"
تنها 10 شب تا پایان باقی است.
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، پنجشنبه 15 و جمعه 16 شهریور ساعت 19 و 21 به نویسندگی مهدی تاج الدین، کارگردانی آرش دادگر و با بازی امین طباطبایی، سوگل قلاتیان، عمار عاشوری، نازنین نادرپور، شهاب خاضع حق، ندا حبیبی و .. آغاز شد.
نیلوفر ثانی، میترا، عاطفه گندم آبادی، محمد لهاک و جهان این را خواندند
شاهین این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تماشاگر نمایش "او" را کامل میکند!

آرش دادگر در گفتگو با مهر گفت:
فراخوانی را برای انتخاب بازیگران نمایش «او» منتشر کردیم که بیش از ۱۲۰ نفر در این انتخاب شرکت کردند و در نهایت پنج نفر را برای حضور در نمایش «او» انتخاب کردیم.

وی با اشاره به اینکه نمایشنامه «او» توسط مهدی تاج الدین نوشته شده است، توضیح داد: این نمایش به صورت کارگاهی شکل گرفت و ساعات تمرین را با توجه به اینکه زمان کمی برای آماده کردن نمایش داشتیم، افزایش دادیم.
به گفته وی، در نمایش «او» تلاش شده به فضایی جادویی نزدیک شوند.
دادگر با اشاره به استفاده از مدیا در اجرای نمایش «او» اظهار کرد: روی استفاده از مدیا آزمایش کردم چون قبلا از این امکان در نمایش هایم استفاده نکرده بودم. وقتی قرار است از امکانی چون مدیا که پیش از این توسط گروه های دیگر مورد استفاده قرار گرفته استفاده کنیم ... دیدن ادامه » باید بسیار دقیق و هوشمندانه و متعلق به همان لحظه باشد. باید کارکرد مدیا برای موقعیت باشد نه اینکه به عنوان یک ابزار صرف مورد استفاده قرار گیرد.
کارگردان نمایش «او» درباره داستان نمایش توضیح داد: داستان «او» روایتگر به جریان افتادن پرونده ای قدیمی است که بازرس سعی می کند بفهمد شخص غایب کیست و چرا غایب است.
وی درباره دلایل اینکه نمایش «او» را به مدت ۱۵ شب و در ۲ نوبت روی صحنه می برد، گفت: من به مکان اجرا شدیدا اعتقاد دارم زیرا صدا، عمل و اندیشه در مکان باقی می ماند. وقتی قرار باشد کار دیگری هم در همان فضا و سالن اجرا شود، نمی توانم کار خود را اجرا کنم ضمن اینکه نیاز داشتم چیدمان مخاطب و تماشاگر را در سالن سمندریان بسته به طراحی خود تغییر دهم لذا ترجیح دادم که ۱۵ شب «او» را به تنهایی اجرا کنم تا اینکه ۳۰ شب و در کنار کار دیگری این اتفاق بیفتد.
دادگر در پایان سخنان خود با بیان اینکه همگان به دنبال قصه هستند در حالیکه چیزهای دیگری هم غیر از قصه در یک اجرای نمایشی وجود دارد، اظهار کرد: در نمایش «او» تلاش تماشاگر نمایش را تکمیل می کند و دوست داریم تماشاگر با نمایش «او» به اشتراک برسد تا اینکه ناظر صرف باشد. در اصل نمایش «او» تجربه ای است برای تماشاگر.
https://www.mehrnews.com/news/4391006/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D9%88-%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82-%DB%B2-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85

آرش دادگر با «او» آمد
https://www.isna.ir/news/97060602954/%D8%A2%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%88-%D8%A2%D9%85%D8%AF

«تصویر جان دادن مقتول را همه دیدند ولی او را کسی ندید. ده سال گذشت. او و اسلحه‌اش به غبار فراموشی سپرده شدند تا اینکه یک دوربین مداربسته تصویری از او را شکار می‌کند! کارآگاهی از دایره جنایی باهمین سرنخ پرونده قدیمی را از سر می‌گیرد.»
پیش فروش روزهای تازه نمایش "او"، به کارگردانی آرش دادگر، نویسندگی مهدی تاج الدین و با بازی امین طباطبایی، سوگل قلاتیان، عمار عاشوری، نازنین نادرپور، ندا حبیبی، شهاب خاضع حق و ... امروز (6شهریور) ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
عاطفه گندم آبادی و میترا این را خواندند
محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"او"، حافظه‌ای تاریخی با طعم نوستالژی است
آرش دادگر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: نمایش "او"، در راستای تجربیاتی که طی دو سال اخیر کسب کردم تولید شده، با این تفاوت که فضای این اثر سورئال است.
وی افزود: این نمایش، پرداخت مناسبی نسبت به روابط انسانی دارد. نمایش "او" یک حافظه تاریخی است و به همین دلیل در مواجهه با آن با نوستالژی سر و کار داریم.
این مدرس و کارگردان پیش‌کسوت تصریح کرد: این نمایش بر خلاف دیگر آثارم که مردانه بودند، زن محور است و اثری زنانه به شمار می‌رود.
وی درخصوص مضمون نمایش او گفت: یک پرونده قدیمی دوباره به جریان افتاده و یک بازپرس شروع به تحقیق کرده است. البته فضای نمایش، فقط مکان بازجویی نیست.
دادگر اظهار کرد: بخش فرمالیستی نمایش او به نسبت نمایش اسب کمتر است.
وی با اشاره به بازیگران، ... دیدن ادامه » ویژگی‌ها و قابلیت‌های اجرایی این اثر را منوط به درک دانست و افزود: امین طباطبایی، سوگل قلاتیان،عمار عاشوری، نازنین نادرپور، شهاب خاضع‌حق، ندا حبیبی، راحله بدیعی، شیما جهانگیری و پرستو علی‌نسب در این اثر بازی خواهند کرد. در این اجرا همه چیز بر مبنای درک از جهان پیرامون است. در حقیقت اگر توانایی انجام کاری نداشته باشیم، رنج‌مان از این درک بیشتر می‌شود.
نمایش "او" به نویسندگی مهدی تاج الدین و کارگردانی آرش دادگر از هشتم شهریور ماه در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد سمندریان اجرای خود را آغاز خواهد کرد که خرید بلیت آن هم اکنون از سایت تیوال امکان پذیر میباشد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش "او" اثر تازه "آرش دادگر" از 8 شهریور ماه در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد سمندریان اجرای خود را آغاز می کند.
خرید بلیت این نمایش، به نویسندگی مهدی تاج الدین، کارگردانی آرش دادگر و با بازی امین طباطبایی، سوگل قلالتیان، عمار عاشوری، نازنین نادرپور، شهاب خاضع حق و ... در تیوال.
محمد لهاک، شکوه حدادی و عاطفه گندم آبادی این را خواندند
امیرحسین نژادکریم این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت نمایش "او"، به نویسندگی مهدی تاج الدین، کارگردانی آرش دادگر و با بازی امین طباطبایی، عمار عاشوری، میترا شیرک وند، شهاب خاضع حق و ... امروز (۲۸ مرداد) ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
با سلام و عرض ارادت خدمت گروه معظم کوانتوم. چرا اینقدر بازه زمانی اجرا کوتاهه؟ امکان تمدید وجود خواهد داشت؟ و اینکه هر روز دو اجرا خواهید داشت یا فقط در روزهای خاص؟ با تشکر
۳۰ مرداد ۱۳۹۷
جناب قویم
ساعت اصلی اجرا 19 است.
۳۰ مرداد ۱۳۹۷
به به بسیار عالی. ممنون از شما
۳۰ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نقد روزنامهٔ «شرق» بر نمایش اودیسه:

خنده بر رنج های اودیسه

اودیسه سرگذشت بازگشت یکی از سران جنگ تروآ (ادیسیوس یا اولیس) فرمانروای ایتاکا است. او در جنگ با تروآ تصمیم می‌گیرد اسبی از جنس چوب و بسیار بزرگ بسازد و با حیله اسب را به‌عنوان هدیه صلح و آشتی وارد قلعه تروآ کند و خود و افرادش در داخل اسب مخفی شوند تا بتوانند قلعه را تصرف کنند اما پیشگویی، پادشاه تروآ را از بردن اسب به داخل قلعه منع می‌کند و پوسایدون فرمانروای قدرتمند دریا، حیوان دست‌آموزش را می‌فرستد و پیشگو را هلاک می‌کند. پادشاه تروآ سرانجام اسب را داخل قلعه می‌آورد و شب‌هنگام اودیسه شبیخون زده و قلعه را تصرف می‌کند درحالی‌که با غرور فکر می‌کند به‌تنهایی قلعه را تصرف کرده، پوسایدون عصبانی شده و اودیسه را محکوم می‌کند تا ابد در دریا سرگردان بماند. در این سفر که بیش از ٢٠ سال به درازا می‌انجامد، ماجراهای مختلف و خطیری برای وی و همراهانش پیش آمده. درنهایت ادیسیوس که همگان گمان می‌کردند کشته شده، به وطن خود بازگشته و دست متجاوزان را از سرزمین و زن و فرزند خود کوتاه می‌کند

آنچه نوشته شد، همان روایت کلاسیک هومر از افسانه الیس است. این روایت اسطوره‌ای، آغاز پروژه‌ای است که امین طباطبایی، بازیگر و نویسنده نمایش، به‌عنوان الهام در ذهن داشته است اما او هرگز به این روایت بسنده نمی‌کند، بلکه نمایش اودیسه تجاوزی است که ذهن هوشمند طباطبایی به این افسانه می‌کند؛ تجاوزی که باید آغاز حرکت به سوی درام باشد. ذهن طباطبایی اولیس را تکثیر می‌کند به این معنا که ما شاهد سه اولیس در نمایش هستیم اما علت این ثنویت در نمایش چیست؟ آیا هدف، نادیده‌گرفتن روایت کلان هومر است. این‌گونه که ما به جای یک روایت کلان، سه خرده‌روایت را مشاهده کنیم. تا بتوانیم به هومر و افسانه او شک کنیم. اولیس در نمایش اودیسه سه پیکر دارد اما هیچ‌کدام اسطوره‌ای نیست. درحقیقت این سه اولیس نمی‌توانند جایگزین اولیس هومر باشند. اولیس هومر در جادوی پوسایدون گرفتار می‌شود اما پس از گذشت زمان، طلسم را درهم می‌شکند و به خانه‌اش بازمی‌گردد. از خیل کمانداران فقط اوست که توان کشیدن زه کمان را دارد همسرش را از آنِ خود می‌کند. اما اولیس در نمایش اودیسه به علت ازکارافتادن قطب‌نما در آب غوطه‌ور است و در یک روایت درمی‌یابیم قطب‌نما را خود از کار انداخته است. او سرگردانی دریا را به جان خریده است تا به دیدار همسرش نرود، زیرا او از این مواجهه واهمه دارد. آیا همسرش او را خواهد پذیرفت؟ اینجاست که جادوی پوسایدون همان اراده اولیس می‌شود. این کشف نمایش است. نمایش در فلاش‌فوروارد‌های خود (بازگشت به آینده) بارها اولیس را در مواجهه با همسر و فرزندش قرار می‌دهد. اما این بازگشت به آینده در ذهن اولیس شکل می‌گیرد. او در بازگشت‌ها نیز همواره در مواجهه با همسرش ناکام است. کارگردان برای ساختن این فضای نمایشی اولیس را روی ویلچر می‌نشاند. فضای دیگری که برای انتقال این مفهوم می‌سازد، مشاجره اولیس و همسرش در کنار میز صبحانه است. این مشاجره به ما می‌فهماند اولیس در مواجهه با همسرش دچار روزمرگی شده و ناکام است. جادوی پوسایدون همه زندگی اولیس را درمی‌نوردد.
این جادو نه‌تنها در دریا، بلکه در خشکی نیز دامنگیر اولیس است. این کشف نمایش است. بازخوانی مدرن بدون کشف میسر نیست.
نکته‌ای که باید بدان اشاره کنم، استعاره بدن مجروح است. اولیس قامت اسطوره‌ای ندارد فربگی شکم بازیگر دو اولیس در کنار سومین اولیس که قامت ورزیده اما مجروحی دارد، این بدن مجروح مرا به یاد مسیح می‌اندازد. کارگردان حتی فراتر می‌رود و از شگردهای کمدیا دلارته در شیوه بازیگری اولیس استفاده می‌کند و در لمحه‌ای او را شبیه دلقک می‌سازد.
آیا این اولیس همان است که از فیلتر لیوتار گذشته است. آیا درباره اصالت وجود او تردیدی است. به بدن مجروح اولیس اشاره کردم اینک می‌خواهم به روح مجروح‌اش اشاره کنم. درصحنه‌ای سرباز اولیس او را خواب مغناطیسی (هیپنوتیزم) می‌کند اولیس کابوس‌های بی‌شماری می‌بیند؛ از سرداران او که در جنگ تروآ از پای درآمده‌اند و مادر پیرش که در نبود اولیس فوت می‌کند. اینک می‌خواهم گام را فراتر نهم و درباره مغر مجروح یا معیوب او سخن بگویم. اولیس به آدم ماشین برگسون شباهت بسیاری دارد. او آدمی است که رفتار ماشین دارد ازاین‌رو مضحک است همه‌چیز را می‌فروشد، موتوری بدون سوئیچ می‌خرد، بدون توپ پینگ‌پنگ بازی می‌کند و... . این شمایل اولیس قرابت بسیاری با آدمک‌های ابزورد نمایش‌های بکت ویونسکو دارد. ازاین‌رو رفتار اولیس بسیار خنده‌آور و تأثربرانگیز است. آرش دادگر، در مقام بازیگر و کارگردان، ابعاد اولیس را به‌خوبی تجسم می‌کند. رفتار اولیس بدون فضاسازی‌های دادگر بی‌معناست. دادگر به‌خوبی علت رفتار اولیس را برای ما به زبان صحنه ترجمه می‌کند ما رنج‌های اولیس را مشاهده می‌کنیم به او می‌خندیم و متأثر می‌شویم. همان‌گونه که پل ریکو می‌نویسد: «بدون بازیافت خلاق گذشته، آزادی وجود ندارد، کسی که نمی‌تواند چگونه گذشته‌اش را تفسیر کند، از ساختن آینده‌اش ناتوان است».


لینک مطلب :
http://sharghdaily.ir/News/85104/%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1--%D8%B1%D9%86%D8%AC%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%B3%D9%87




برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید