تیوال یاشار قریشی | دیوار
S3 : 17:36:35
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
یاشار قریشی
درباره فیلم کولت i
خیلی تجربه بدی بود.... یه ویدئو پروژکتور چهارتا صندلی یه دیوار سفید.... یک فیلم که دانلود شده...واقعا تو ایران به راحتی میشه پول در آورد...
تیوال به نظر من اعتبار چند ساله خودش رو با یه حرکت واقعا بچه گانه از بین برد...
صندلی پلاستیکی....
و مجدد من به نتیجه رسیدم دنبال تجربیات جدید نباشیم....هرچی امتحانش رو پس داده باید رفت....
مهشاد و پارسا یزدی این را خواندند
رضا غیوری این را دوست دارد
درود بر شما
از اینکه رضایت شما از محیط محل اکران این فیلم در گالری رج مورد برآورده نشده متاسفیم، اما توجه نمایید فضای برخی پاتوق‌های فیلم با سینماهای مرسوم متفاوت بوده و این نکات در بخش توضیحات برگه اکران این فیلم در گاری رج نوشته شده‌است:
https://www.tiwall.com/p/colette2
۰۳ خرداد
پرده عریض ۵ منظورتون دیوار روبرو ما بود...قطعا پاتوق های اکران فیلم با سینما متفات هستند...ولی سوال من اینه خب فیلمی که قراره بدوم هزینه ار اینترنت دانلود بشه ( من خودم میتونم فیلم رو با بالاترین کیفیت موجود تهیه کنم، کما این که دانلود کردم) حداقل انتظار ... دیدن ادامه » این بود که صندلی راحت تر یا همون پستی های تهیه شده به تعداد کافی میبود تا کمر درد و پا درد نگیریم... ضمن اینکه این نمایش حداقل 20 تماشاگر داشت که مبلغی پرداخت کرده بودند حداقل میشد فضا از تهویه مطبوع مناسب تری استفاده میکرد تا ما که کنار ویدئو پرژکتور بودیم عرق نمیریختیم.... در هر حال تجربه جدید بود برای من و خب خیلی من رو جدب خودش نکرد این سبک فیلم دیدین...
با تشکر از جوابگوی شما...
با آرزوی موفقیت برای گالری رج
۰۴ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وااااااوووو خیلی خارق العاده بود مخصوصا که این گروه عالی متشکل از جوانان جویای نام در کنار بزرگانی چون جناب جعفری پویان سرکار خانم حسینی نیا جناب آقای ماکان خوی نژاد، دانیال جورابچی، رکسانا ریحانیان و دیگر دوستان هنرمند بزرگوار ، بود.
امیدوارم این راه سخت و پر فراز و نشیب رو با قدرت طی کنند و حمایت مخاطبیین رو جلب کنند.
من که واقعا لذت بردم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خب
من خیلی منتظر شروع این نمایش بودم، اولا به خاطر سرکار خانم شجاعی عزیز و دوم اینکه دوست داشتم اولین کار خانم فیروز آذر ارجمند رو ببینم.
صحبت خودم رو به دو بخش تقسیم میکنم اول در مورد نمایش بگم که انصافا کار به شدت سخت و طاقت فرسایی بود، برای بازیگران و کارگردان این کار، از این جهت که گروه فرم پر بازیگر و حرکات واقعا با فکر و پر معنایی داشت‌ به احترام گروه فرم این نمایش تمام قد می‌ایستم و ایستاده تشویقشون میکنم.
طبق روال تمام نمایش‌ها روزهای اول قطعا پر استرس و کمی ناهماهنگ هست، این نمایش خیلی خیلی کم اشتباه بود، که با توجه به گروه فرم شلوغ کار خارق‌العاده‌ای بود. من خودم یکم تو داستان گم شدم و رشته داستان از دستم در رفت. و تنها نکته منفی این اجرا عدم هماهنگی دوستان داخل قفس بود

اما قسمت دوم صحبت‌هام رو اختصاص میدم به شخص خانم کارگردان و ... دیدن ادامه » نویسنده این کار؛
به شدت متاثر و غمگین شدم از موضوع این نمایشنامه چرا که به شدت متن سیاه و دردناکی داشت. واقعا استعداد خانم فیروز‌آذر در نوشتن متن خیلی خیلی عالی بوده، به عنوان مثال استفاده خیلی عالی و به جا از اشعار شعرای بزرگ در طول نمایش رو میتونم اشاره کنم. اما تفکر اینکه چرا باید چنین باشد که ذهن یه هنرمند این چنین دردناک و تاریک اقدام به تراوش کند.
به نظر من قطعا اگر فضای جامعه این مرز جغرافیایی دگر این بود استعداد‌های بسیار خلاقی چون سرکار خانم فیروز آذر توانایی خلق آثار بسیار بسیار اثرگذار‌تر بودند.
در آخر هم بگم تمام جملات بالا ققط نظر یک علاقمند به نئاتر و نمایش نوشته شده و نه یک متخصص و تحصیل کرده در حوزه نمایش و ادبیات نمایشی.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شروع فروش بلیط از چه زمانیه؟؟؟؟
درود بر شما
خرید بلیت این برنامه از روز سه شنبه ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.
۰۳ دی ۱۳۹۷
ممنونم
۰۳ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تنها و تنها میشه گفت ووووووواااااااوووووووو......
چقدر استعداد‌های خوب در حوزه موسیقی کشور وجود دارد.
سرکار خانم ابراهیم پور واقعا صدای نهفته بانوان ایران زمین بودند؛ واقعا در روزگاران بی مهری به بانوان کشف، رشد و شکوفایی این بانو واقعا حای تحسین دارد. من به احترام استاد کامکار کلاه از سر برمی‌دارم... این کنسرت ارزش این رو دارد که بارها و بارها تکرار شود...با هنرجو‌های بی نام و نشان انا پر شور و پر انرژی...
من مجددا از این فضا استفاده میکنم و دست استاد کامکار رو به خاطر این برنامه فوق‌العاده به گرمی می‌فشارم‌...
امیدوارم شاهد تکرار دوره‌ای این نوع کنسرت‌ها باشیم...(در کنار ارکستر سمفونیک‌ تهران)
صدای خفته‌ی ایران زمین دیگه اغراقه خداییش
صداش خوب بود، تکنیکشم هی خوب بود البته وقتی صحبت از تکنیک می‌کنیم قطعن داریم مقایسه می‌کنیم.
دم ارسلان کامکار گرم که داره استعداد یابی می‌کنه، واقعن دمش گرم.
درکل پولی که میدید ارزش داره و بعدش پشیمون نمی‌شید.
۱۰ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام کسی از دوستان اطلاع داره این فیلم به زبان فرانسوی اکران میشه یا خیر؟؟؟
محمد لهاک این را خواند
بله در جدول سینماتک نوشته شده زبان فرانسوی با زیرنویس فارسی
۱۷ آبان ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از مسئولین روابط عمومی این ارکستر خواهشمند هستم در صورت امکان قطعات این اجرا رو لطفا اعلام کنید.
ممنون
محمد لهاک و Marillion این را خواندند
فرزاد جعفریان، hesampars و محمد ونائی این را دوست دارند
سلام
ملکا : آهنگساز ارسلان کامکار
آفتاب می‌شود : آهنگساز ارسلان کامکار
کتانه : بر اساس ملودی‌ کوردی / تنظیم ارسلان کامکار
کاروان : آهنگساز هوشنگ کامکار
شیرین گیان : بر اساس ملودی کوردی / تنظیم ارسلان کامکار
رنگ اصفهان : آهنگساز ارسلان کامکار
میان تاریکی : آهنگساز ارسلان کامکار
یاران : بر اساس ملودی کوردی / تنظیم ارسلان کامکار
منظومه ... دیدن ادامه » : آهنگساز هوشنگ کامکار
خوه‌شه هورامان : بر اساس ملودی کوردی / تنظیم ارسلان کامکار
۱۰ آبان ۱۳۹۷
بسیار بسیار سپاسگزارم جناب کنعانی عزیز
۱۰ آبان ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۱ - نی نوا (حسین علیزاده): سولیست نی، پاشا هنجنی
۲ - سایه و روشن برای کنترباس و ارکستر (مهدی کلانتری):  سولیست، مهدی کلانتری
۳ - کنسرتو عود (ارسلان کامکار): سولیست عود، ارسلان کامکار
۴ - مرثیه ای برای یک درد ممتد (علی بیرنگ): سولیست ویلن، پدرام فر یوسفی
۵ - فانتزی اورتور پل (مهران روحانی)
فرزاد، نیلوفر ثانی و Marillion این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یاشار قریشی
درباره نمایش نام برده i
دوستانی که نظرات فوق‌العاده حرفه‌ای دادند من رو ببخشند که نظر آماتوری خواهم داد.... سه فروپاشی و سه شکست سنگین در سه شخص و سه داستان گوناگون... سه شکستی که در اولی شخص هیچ نقشی در شکست نداشته در دومی شکست نتیجه سلسله تصمیمات اشتباه فردی بوده و سومی شکستی که به شخص از بیرون تحمیل شده بود و سه فروپاشی یکسان...
منم همچین شکست و فروپاشی رو در حال تجربه کردنش هستم...راستش منتظر بودم آخرش یه نوری یه جراغی یه راهی پیدا بشه برای اینکه دوباره بلند بشند اشخاص...من خودم برای خودم‌منتظر بودم کورسویی امیدی تو نمایش ببینم تا به جلو امیدوار بشم و این روزهای تلخ رو فراموش کنم.... ولی در کمال ناباوری هیچ حرفی نشانی حرکتی از امیدواری نبود... نمایش بت یک باله کاتمپورری تلخ تموم شد و استاد پسیانی دوربین رو خاموش کرد و رفت....
الان بعد از گذشت چند ساعت از نمایش همش فکر میکردم ... دیدن ادامه » که شکست پایان تلخی بر زندگی خواهد بود....
ولی وقتی اصغر دشتی رو تجسم کردم وقتی گورباجوف اومد جلو چشمم وقتی دیدم آخر رقص اصغر به کمک حمید حبیبی‌فر عزیز بلند شد. فهمیدم که نباید تو زندگی برای هر جیزی التیام و مرهمی پیدا کرد. قرار زخم هر شکست رو بخیه زد و درمان کرد...و فروپاشی از درون یک فاجعه است ولی پایان راه نیست همون طور که گورباچوف ۸۷ ساله شد و اصغر دشتی تئاتر جدید رو روی صحنه برد و حمید عزیز روی صحنه باقی مونده.
اگه کسی آقای دشتی رو دید از طرف من بهش بگه " ممنون اصغر عزیز که نشونم دادی حتی فروپاشی حتی شکست بزرگ در زندگی هم که اتفاق بیوفته باز هم زندگی ادامه دارد."
کاش فیلم رزم بزم رو هم می‌دیدم... اگه اینجا کسی نظرات فیلم‌ها رو می‌خونه، پیشنهاد میکنم این مستند رو ببینه
حتما بزم رزم رو ببینید، بینظیره ....
۲۲ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سر قفس قلب است یا قلب قفس سر است......
تو این کشور فقط در تاریکی میشه فکر کرد.....
در سر می‌شود نفوذ کرد ولی در قلب هرگز....
شّرِ امروزی می‌خواد از کاخ خودش، که داره به دنیا حکومت می‌کنه بیاد بیرون و بره تو سر مردم و به اونجا نفوذ کنه.... شّرِ امروزی دیگه به کاخ خودش قانع نیست....

در ستایش این نمایش واقعا میشه ساعت‌ها حرف زد و پارگراف‌های زیادی نوشت... به قول دوستان دیگه این سالن داره برای من هم کم کم تبدیل میشه به یه سالن دوست داشتنی بعد نمایش افشین هاشمی بزرگوار این نمایش خارق‌العاده واقعا عالی بود...
مطابق روال جدید برخی نمایش‌ها برخی بازیگران این‌نمایش در بدو ورود دم در به استقبال تماشاچی اومده بودند که از همون اول فضای نمایش رو خیلی خوب القا کرد.
در وصف صدای سرکار خانم شجاعی همین بس که واقعا جادوییه.
از بازی قوی و چشم نواز بازیگران و هنرنمایی ... دیدن ادامه » کارگردان، جناب دکتر جعفری که عبور کنیم می‌رسیم به یه درخشش دیگه و اونم صدا و نور بود... به قدری طبیعی جلوه داده شده بود نور پردازی و صدا گزاری و به قدری حرفه‌ای و هماهنگ بود با بازیگرها که واقعا فقط باید یه بار جدا گانه عوامل نور و صدا تشویق بشن....

خلاصه امر این نمایش انقدر برای من جذاب بود که تو فکرش هستم دوباره برم ببینم و اینبار قبلش میخوام حتما حتما نمایش‌نامه رو تهیه کنم و بخونم چون لبریز از جملات جذاب بود.
یاشار قریشی
درباره نمایش آهواره i
برای کسانی که مردن تئاتر آخرین تلاشه.
البته به نظر من سمفونی زندگی آخرین تلاشه.
به نظر من کار خارق‌العاده‌ای نبود ولی به بهترین روش ایده‌ای ناب و داستانی هدفمند رو به نمایش گذاشت....
پر بود از دیالوگ‌های برجسته، که میشد بار‌ها و بار‌ها تکرار کرد و بهش فکر کرد و لذت برد...
کاش نمایشنامه این کار رو منتشر کنند. اینجوری آیین تئاتر در میان تاریکی این روزها مثل نوری به نود و نه و نه درصد خالی هر اتم بتابد...
چه خوب دیالوگاش حفظ کردین افرین...یه سوال از اول نمایش ذهن منو درگیر کرد و تا اخرش همینطور درگیر بودم و نتونستم خوب ارتباط بگیرم
۰۴ مرداد ۱۳۹۷
چه سوالی سرکار خانم آزاده؟؟
۰۴ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

Don Juan. R. Strauss Changed to march slave (p.tchaikovsky
Romeo & Juliet. S. Prokovief
(From Suite no 2)
Force of Destiny. G. Verdi
Bolero. M. Ravel Changed to

دان خووان. ریشارد اشتراس تغییر کرده به قطعه مارش اسلاو اثر چایکوفسکی
رومئو و ژولیت. سرگئى پروکفیف
(قسمتى از سوئیت شماره 2 )
قدرت سرنوشت. جوزپه وردى
بولرو. موریس راول تغییر کرده به قطعه سوئیت شماره 1 کارمن اثر جورج بی زه
عاطفه گندم آبادی این را خواند
پیمان علیزاده و مجتبی مهدی زاده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بتهوون:
اورتور کریولان اپوس 62

موتسارت :
سمفونی شماره 40

دورژاک :
سمفونی شماره 9

L. BEETHOVEN :
Coriolan Overture
Op. 62
W. A. MOZART :
Symphony no. 40
A. DEVORAK :
Symphony no. 9
میترا و عاطفه گندم آبادی این را خواندند
پیمان علیزاده و مجتبی مهدی زاده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
1- سمفونی شماره 3/ بتهوون - Samphony no,3/ Beethoven

2- اورتور خفاش، یوهان اشتراس - Die Fledermaus overture / Johann Strauss

3- اورتور رمئو و ژولیت /چایکوفسکی - Romeo and Juliet overture/ Tchaikovsky

بابک کاظمی رهبر ارکستر، آهنگساز و پیانیست در سال 1365 در تهران متولد شد. وی یادگیری موسیقی را با فراگیری پیانو آغاز کرد. در ادامه بابک به فراگیری اصول هارمونی فرم کنترپوینت و آهنگسازی پرداخت.
پس از خروج از ایران با هدف تحصیل در رشته موسیقی بابک نوازندگی پیانو را در لندن زیر نظر اساتید مطرحی چون
ادامه داد. Royal College of Musicاز Niel Immelman
ادامه دادJonathan Coleوی همچنین آهنگسازی را زیر نظر آهنگساز برجسته انگلیسی دکتر
برای تحصیل در Royal Conservatoire of Birminghamاندکی پس از آن بابک موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از
پرداخت.Howard Skempton وJoe Cutlerرشته آهنگسازی زیر نظر اساتیدی چون پرفسور
پرداخت.Richrd Caustonو Edwin Roxburghوی همچنین به مطالعه اصول پیشرفته ارکستراسیون زیر نظر
پرداخت.Daniele Rosina وMichael Sealوی رهبری ارکستر را زیر نظر اساتیدی چون
شهر برمینگهام تاثیر مهمی در زندگی هنری بابک داشت چرا که علاوه بر امکان دسترسی به تمرینات ارکسترال کنسرواتوار ,زیر نظر رهبران مطرح موسیقی کلاسیک
Andris ... دیدن ادامه » Nelsons و همچنین شرکت در تمرینات رهبرانی چون CBSOامکان شرکت در تمرینات ارکستر جوانان
را فراهم میکرد. در عین حال میزبان یکی از پیشرو ترین گروههای موسیقی معاصر با نام Antonio Pappanoو
تاثیر بسزایی در خلق و اجرای مداوم موسیقی معاصر دارد هست که با شهرت جهانی و همکاری با هنرمندان برجسته BCMG

بابک رهبری ارکستر را بصورت حرفه ای ابتدا بصورت دستیار رهبر و سپس با رهبری مهمان در اروپا آغاز کرد. در این میان اوهمچنین به اجرای تعداد قابل توجهی اپرا و باله از اهنگسازان مطرحی چون ریچارد واگنر و جوزپه وردی, پرداخت.
کنسرتهای متعددی را در Light of Musicازسال 2014، بابک به عنوان مدیر موسیقی و آهنگساز رزیدنت ارکسترسمفونیک
لندن اجرا کرده. او همچنین بعوان رهبر مهمان با ارکسترهای گوناگونی همکاری کرده که از این میان میتوان به:
ارکستر فیلهارمونیک یاناچک ارکستر سمفونیک نیو یوروپ ارکستر سمفونیک پاسارژیک ارکستر سمفونیک ارمیتاژ
ارکستر سمفونیک رادیو سنت پترزبورگ اپرای ایالتی بورگاس و کمپانی اپرای روسه اشاره کرد.

این رهبر ارکستر همکاری با ارکستر سمفونیک تهران را بسیار مسرت بخش توصیف کرد. خصوصا اجرای سمفونی سوم بهتوون این کنسرت را برای بابک خاص تر کرده. سمفونی ساختار شکنانه ایی که در زمان خودش بسیار طولانی تر و به لحاظ احساسی عمیق تر از ازدیگر اثار بود. و همزمان با از دست رفتن شنوایی بتوون نوشته شد. از این جهت و همچنین دلایل سیاسی خلق اثر در زمان بتهوون که با اشغال اروپا بوسیله ارتش ناپلون همراه بود این اثر را به سمفونی غول اسایی به لحاظ هنری تبدیل کرده که به لحاظ سختی اجرایی قابل قیاس با اثار ماهلر و واگنر است. بعد ها بتهوون سمفونی سوم را اثر مورد علاقه اش در میان هشت سمفونی دیگر دانست. اثری که با صدای توپ های ناپلون آغاز میشود و بتهوون را از خودکشی منصرف میکند.
عاطفه گندم آبادی این را خواند
نیلوفر ثانی و میترا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بلیط فروشی این نمایش از کی شروع میشه؟
درود بر شما
خرید بلیت این نمایش آغاز شد.
با سپاس
۲۵ تیر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
1-سمفونی شماره 3/ بتهوون

2- اورتور خفاش، یوهان اشتراس

3- اورتور رمئو و ژولیت /چایکوفسکی

1-Samphony no,3/ Beethoven

2- Die Fledermaus overture / Johann Strauss

3- Romeo and Juliet overture/ Tchaikovsky
عاطفه گندم آبادی و میترا این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من این مدل داستان ها رو خیلی میپسندم. داستان هایی که در کنار یه سری اتفاقات مهم رخ میده..
دکور به نظرم سنگین بود و خیلی مناسب و جالب... نور پردازی عالی بود... موسیقی به شدت به مذاق بنده خوش اومد... با اینکه بازیگرها زیاد توچوق داشتن و اسم ها رو قاطی میکردند ولی بازی خیلی زیبا و نافذی داشتند...
نقطه ضعف این کار به نظرم گریم بود... دکتر مصدق رو خیلی مصنوعی و به دور از واقعیت درست کرده بودند.. شخصیت پردازی دکتر مصدق خیلی ضعیف بود و اصلا در حد انتظارم نبود...
و اینکه صدایی از جمیله شیخی در کار نبود.
تصمیم گرفتم از این به بعد قطعاتی که ارکستر سمفونیک تهران اجرا خواهند کرد اینجا معرفی کنم. برای شروع فعلا اسم قطعات رو میگم:
1. Vocalize - S.Rachmaninoff
2. Piano Concerto No. 2 - S. Rachmaniof - Mitra Kotte
3. - Symphony No. 9 - A.Dvora
عاطفه گندم آبادی، فرزاد و امیرمسعود فدائی این را خواندند
ابرشیر و زهره مقدم این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یاشار قریشی
درباره نمایش سیلانس i
خب خب خب....
با توجه به اینکه نمایش حدود دو ساعت بود قلم و کاغذ رو ورداشتم و یه سری چیزها که لازم بود رو نوشتم یادم نره....
به ترتیب از دکور صحنه شروع میکنم که اولش بدجوری تو ذوقم زد دکور به اندازه‌ای ساده بود که همون اول گفتم دوساعت با این دکور یکم خسته کننده خواهد بود.... اما نقطه قوتش تو حرکت‌های بازیگران بی صدای نمایش بود... به قدری زیبا با حرکاتشون صحنه‌های هر پرده رو باطی کردن که خب نیازی به صحنه خیلی سنگین نبود... موسیقی متن‌های نمایش‌ها به کل خیلی خوب انتخاب میشن این نمایش هم به همین روال بود... نور پردازی آخر‌های کار یکم دیگه اشتباهاتش شدید و زیاد شد و کاملا در حد معمولی بود.... خود متن نمایش هم جالب بود داستان یه خانواده جنوبی و دعواهای قبیله‌ای و فراز موضوع اصلی بود....
شما تت این دوساعت قرار یک رمان کامل رو ببینید و بشنوید... در واقع این نمایش ... دیدن ادامه » یک رمان با یک داستان اصلی و بازیگر نقش اول به نام راحل بود و سه داستان جانبی... دیالوگ‌ها واقعا زیاد بود و از یه طرف یرا تماشاچی یکم خسته کننده از طرفی انقدر خوب توسط بازیگر‌ها ادا شد که واقعا میباید ایستاده تشویقشون کرد... یه داستان کاملا ایرانی و جنوبی که ممکن خیلی از ما شنیده و خونده باشیم و از دوربین فیلمبردار و کارگردان دیده باشیم اما دیدنش از نزدیک بدون ممیزی‌های مسخره داستان یه مزه‌ دیگه داشت....

عشق رو میخرند، میفروشند، میکشند و فراموش میکنند...اما محبت هرچند کم ولی بازم نمیشه خریدش نمیشه فروختش نمیشه کشتش...

در آخر واقعیت اینه نمیتونم به عنوان یه نمایش عالی به بقیه پیشنهادش کنم ولی دیدتش خالی از لطف نیست...

آها باز هم مثل همیشه نق بزنم به صندلی‌های سالن... کمرم شکست....
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید