آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال سجاد حقیقت قهفرخی | دیوار
S3 : 16:58:10 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
شاهکار بود. با دکوری بشدت درست و بازی و کارگردانی درجه یک. حتی از خانه واده هم بهتر. بشخصه اذیت شدم و بنظرم کارگردان با آزار مغز من به هدفش رسید. بنظرم داستان کار کمی اطناب داشت و میشد موجزتر روایت شود و شسته رفته تر به سرانجام برسد.البته جاهایی از تکرار آزار دهنده که بی شک هدف کار بود خسته میشدم تا اینکه اذیت بشم.یعنی می فهمیدم کارگردان داره به قصد، آزار میده ولی تکرار این آزارها خستم میکرد بعضا و جالب نبود برام. در مجموع خوشحالم که از اصفهان اومدم و دست پر برگشتم با کلی معنای ریز و درشت توی سرم
هرچند فرم بدیع این اجرا باب طبعم نبود ولی منکر زحمتی که برای این کار کشیده بودن نمیشه شد و جدا عوامل و بازیگران خسته نباشند. بنظر من همین که نابغه ای مثل پورآذری میاد و اصفهان کارشو عرضه میکنه باعث افتخاره و می بایست سر تحسین فرو آورد. ضمن اینکه میشه بسیار درباره محتواش صحبت کرد و معانی بسیاری که در ذهن متبادر میشه. امیدوارم جلسه ای در پایان تشکیل بشه تا بتونیم درباره این تاتر بیشتر صحبت کنیم.
جناب حقیقت به عنوان عضوی از این گروه بسیار از شما سپاسگزارم که نظرتان را منعکس کردید و برای تئاتر اهمیت قائل شدید. با شما موافقم بسیار مفید خواهد بود اگر در خاتمۀ کار جلسه ای بدین منظور تشکیل شود. پیشنهاد آن را از طرف شما به جناب پورآذری منتقل خواهم کرد.
۱۶ دی ۱۳۹۵
خواهش میکنم آقای عمرانی. یکی از خوشحالیهام این روزها اینه که بعنوان گروه اول، حمید پورآذری با نگرانی داشت کنارم راه میرفت و مرحله به مرحله جلو میرفت و اجرا را میدید و برام جدا شیرین بود. حتی بیشتر از خود اجرا. اگر جلسه ای برگزار شد اطلاع رسانی کنید.خوشحال میشم شرکت کنم
۱۷ دی ۱۳۹۵
بله حتما اگر جلسه ای تعیین شد هم در زیر نظر خودتان اطلاع رسانی خواهد شد و هم در گروه های مجازی. همچنین در وبلاگ تئاتر و سینما:. Isfahan-theater.blogfa.com
۱۷ دی ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
متن و کارگردانی فوق العاده بود ولی بازی ها اصلا به پای ایندو نمی رسید. از دیدن این تاتر بشدت لذت بردم و امیدوارم بازم دکتر رفیعی همچین کارهایی بسازند.
خوب بود در مجموع ولی متن عالی بود. بار بقیه چیزها را به دوش می کشید. فاصله گذاریها عالی. آشنایی زدایی عالی. من جدی با متن حال کردم.
مرسی دوست عزیز که همراه ما بودید☺
۲۸ مهر ۱۳۹۴
سلام و ممنون دوست عزیز✌
۳۰ مهر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اجرا خوبی بود.فقط بیش از حد طولانی بود. صحنه هم خیلی شلوغ بود.ذهن درگیر فرم میشد و معنا از دست میرفت. موسیقی آرون هیچ تناسبی با تاتر نداشت بلحاظ معنا. من خسته شدم و بارها ساعتمو نگاه کردم. بیشتر تماشاچیها هم همین طور. فقط از صحنه بارش تخم مرغ همه بهت زده شدند و با یه حال خوب سالن را ترک کردند وگرنه که کلیت کار خیلی متوسط بود. بانوی زیبای لی نین و ایکاروس ددالوس کجا....این کجا
بالاخره خوب بود کسل کننده بود یا متوسط بود؟!!!
۲۴ مهر ۱۳۹۴
اجرای متوسط نزدیک به خوبی بود که می بایست بعضی جاهای کسل کنندش حذف میشد. اطناب داشت خلاصه
۲۴ مهر ۱۳۹۴
دقیقا ذهن درگیر فرم می شد فقط.
البته من قبل صحنه ی بارش تخم مرغ ، جایی که کالیگولا و کائسونیا باهم صحبت می کردن رو هم دوست داشتم
۲۷ مهر ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اجرای خوبی بود. از اینکه به تماشای اجرا رفتم خوشحالم ولی مشکلاتی هم داشت. مثلا بنظرم میرسه داستان کشش چندانی نداشت. از یک جایی به بعد داستان لو میره و واقعا حوصله آدم سر میره. البته داستانی که کلا نداره. پا در هوا و معلق میان یه مشت اطلاعات سر در گم. بعد مرتب شعار پشت شعار. البته یکی از بازیگرها توی متن میگه من میخام شعار بدم و فلان و بهمان. یه جورایی داره توجیه می کنه ماجرا را. ولی جالب نیست دیگه. یه چیزای کوچیکی هم بنظرم میرسه. مثلا اینکه "اردیبهشت است قتال ترین ماه منظومه شمسی..." این شعر بهرام اردبیلی چرا باید در راستای شاعرانه کردن متن تغییر کنه و چیز دیگه بشه؟ یادم نیست ولی شکل جمله را عوض کرده بودند. یا مثلا کلیت داستان بنظرم خیلی شبیه فیلم آگراندیسمان بود. جالب نیست دیگه. در واقع هیچ... یه جورایی ناامید کننده...
با این وجود توی اصفهان دیدن همچین تاتری خوب بود
کیان، حمیده صمدی و وحید عمرانی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خیلی بد بود. جز بدترین اجراهایی که امسال دیدم. البته باید قبلش حدس میزدم از اسمش عواملش از حتی تماشاچی هاش. با همه چیزش مشکل داشتم. میشه گفت عمده ضعفش هم نمایشنامه بود و پلات ضعیفش. بعد از اجرا هم واقعا نمیدونم چرا ملت اینقدر تشویق میکردند؟ چرا یاد نمیگیریم وقتی از کاری خوشمون نمیاد اینقدر شور حسینی نگیردمون. بغل دستیمدختری بود که به وضوح حوصلش سر رفته بود. دو هزار بار ساعتو نگاه کرد. مطلقا چیزی از نمایش نفهمید ولی آخرش با هیجان تشویق میکرد. چرا؟ ادا اطوار بورژواییه؟ نمایش در مجموع کار ضعیفی بود. بخصوص این رقاص ها میون اپیزودها که جدا خنده دارش کرده بود. تازگیها فکر کنم مد شده. در جهت جلب توجه مخاطب عام از این کارا میکنن. اجرا تموم شد وگرنه می نوشتم اصلا دیدنشو توصیه نمیکنم.
خوب بود البته نه در حد کارهای قبلی جلال تهرانی. همه چیز سر جاش بود. بخصوص طراحی صحنه و نور پردازی که حتی برای من بعنوان مخاطب عام تفکر برانگیز بود. احساس می کنم ذهنم بعد از گذشت یک روز از دیدن اجرا هنوز درگیرشه. درگیر کشف نمادها. چند لایه بودن داستان و کشف زوایای پنهان روایت ناگزیرم میکنه به دوباره دیدن این تاتر. ولی بطور اجمال می تونم بگم روایتی بود زنانه از سرنوشت سی و چند ساله نسلی که زندگیش از معنا تهی شده. هیچ چیز معنایی را نداره که باید داشته باشه. همه چیز خالیه از معنای اصلی خودش. نسرینی که توی دهه 60 شهید میشه.شهیدی که هنوز خونش جاریه. خونی که از گوشه چشم تک تکمون هنوز جاریه. موسایی که توی جنگ قربانی میشه و شخصیت اصلی داستان که دچار یه پوچی بی حد میشه. خالی از خودش. از عشق. اینقدر که پناه می بره به رخت شویی فقط برای اینکه فکر نکنه. همه راهها به رم ختم میشه. جواب همه سوالها همینه. انگار سوالها هیچ جوابی جز این مسخرگی بی حد نمی تونن داشته باشن. فصل شکار بادبادکها داستانی بی نهایت دردناکیه از نسلی که دوست داره قوی باشه. شجاع باشه. ولی خودش میدونه نیست. فقط یه فریاد پوشالیه. فریادی که حتی از ته حنجره زده نمیشه. باید بارها دیدش این تاتر را و بارها لذت برد.
من یکساعته از سالن بیرون آمدم و واقعا واقعا واقعا از خود بیخودم. اجرا قوی. داستان قوی. کارگردانی قوی.بازیگری قوی. یعنی واقعا بنظرم بیشتر و بهتر از این دیگه نمیشه. یک جاهایی با تمام وجود زار زدم. من این تاتر یکی از بهترین اجراهاییه که در همه عمرم دیدم و به بقیه هم پیشنهاد می کنم ببینند. اگر بتونم باز به دیدن این اجرا میرم. ستاره اسکندری، مهدی سلطانی و بازیگر نقش نصرالله عالی تر از سایرین بودند
سپاس از حضورتان آقای حقیقت
خوشحالیم که راضی سالن تئاتر را ترک کردید
۰۵ مرداد ۱۳۹۴
سه روز نخست با 20درصد تخفیف و بلیط 24000تومانی در سایت تیک8
۰۶ مرداد ۱۳۹۴
@آقام کیمیایی: نه من 14 هزار تومان پول دادم. ده هزار تومان تخفیف گرفتم از سایت تیک 8
ضمنا بلیط قیمتش از اون سایت 24 هزار تومان بود
۰۶ مرداد ۱۳۹۴
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من از اصفهان ماهی یکبار به تماشای تاتر میام و امروز به دیدن این تاتر نشستم. علت انتخابم هم این بود که اولا بقیه کارها را دیده بودم و دوما حسم این بود که وحید آقاپور کار ضعیف بازی نمی کنه.پس از دیدن این تاتر قاعدتا پشیمون نمیشم. ولی متاسفانه متاسفانه نتونستم تا آخر ادامه بدم و دقیقه سی و پنج اجرا از سالن بیرون اومدم چون حس کردم داره به شعورم توهین میشه. یک روحوضی سطح پایین که حتی لبخندی هم بر لبم ننشاند. جدا میخام ببینم کسی که از این تاتر دفاع می کنه چه حرفی برای گفتن داره؟ در حال حاضر هم بشدت عصبانیم چون وقت و انرژی و پولم حروم شد و هیچ به هیچ
فکر میکنم شما توقع تون خیلی بالا بود:)
من اینجام که از نمایش دفاع کنم به خاطر موضوع جالبش.نگاهی نویی که به دنیای امروزی شده بود.لحن منظوم و دوست داشتنی که خیلی وقت بود در نمایش ها از آن استفاده نمیشد.من قبل از دیدن نمایش سطح انتظارم رو پایین آوردم.میدونستم با یک شاهکار هنری مواجه نیستم.نه به خاطر وحید آقاپور که به خاطر امیرعلی نبویان نمایش رو دیدم.دقت کنید.امیرعلی نبویان.علیرضا نادری که نبود!میدونستم دارم اولین تجربه نمایشنامه نویسی اش رو میبینم،پس خودم رو برای یک کار معمولی آماده کرده بودم.هرچند که امیرعلی نبویان من رو با نمایشنامه اش غافلگیر کرد.البته از وحید آقاپور توقع یک بازی خوب را داشتم که که برآورده شد.هماهنگی بازیگر ها قابل تحسین بود.
و در آخر به نظر من ترک سالن تأتر بدترین کاریست که میشود کردو برای کسی که به خاطر نمایش ماهی یک بار به تهران می آید و خودش را هنر ... دیدن ادامه ›› دوست میداند،نهایت بی اخلاقی است.زحمت حتی اگر یک روز هم کشیده شود قابل احترام است.چه برسد به گروه های تأتر که ماهها برای کارشان زحمت میکشند.
به نظر من باید در انتخاب نمایشتون بیشتر دقت میکردید:)
۱۵ دی ۱۳۹۳
عزیزم کی گفته فقط اساتید تاتر حق نظر دادن و ابراز صلاحیت کردن درباره نمایشی دارند؟ اگر منظورت از اساتید همونایی هستند که اسم بردید البته تکلیف مشخصه ولی عزیزم شما چی میدونید درباره من و سوادم؟ خیلی داری از بالا نگاه می کنی و در عین حال خیلی خودت را در مقابل اسااااتید کوچیک میدونی. بیخیال داداش
عزیز دلم، منم گفتم کورش سلیمانی را میشناسم و با سوابقشون آشنام. نگفتم سالن را در اختیار فارغ التحصیلان تاتر دانشگاه تهران بزارن یا نزارن. گفتم در اختیار دانشجویانی بزارن که میخان تجربه کنن. چیزی شبیه کارگاه تاتر نعلبندیان.
اما درباره بیرون رفتنم(که به نشانه اعتراض بود) شما بنظرم نه وکیل مدافع تماشاچی ها هستید نه مدعی العموم. به نظرتون این کار اشتباه بوده؟ خوب من روش اعتراض دیگه ای بلد نبودم. ضمنا محض اطلاعتون بیشتر اهالی تاتر اعتراضشون را اینگونه نشون میدن. مثلا پیام فروتن چند روز پیش نمایش ... دیدن ادامه ›› مردی برای تمام فصول را به نشانه اعتراض ترک کرده بود.
ضمنا اینکه وقتم را چطور تلف کنم البته به کسی ربطی نداره و چیزهایی که در مقام تعریف و تمجید از تاترتون نوشتید همچنین بنظرم خیلی پوچ و بی ارزش میان. بهرحال این چیزیه که به خودتون هم ثابت خواهد شد در گذر زمان و کسب تجارب بیشتر. قول آقای سلیمانی محترمه ولی قصدم سنگ انداختن و گریختن نیست. آرزوم توقف این قطاره که دیدگاهش درباره تاتر چیزی شبیه روحوضیست. سلام به کورش سلیمانی برسانید و بفرمایید که بنظرم نهایت حدشان همان مجری برنامه های تلویزیونیست...
من دیگه جوابی نمیدم. پیروز و موفق باشید. امیدوارم کامنتهام باعث بشه یه عده بیخیال تماشای این نمایش بشوند.
۱۹ دی ۱۳۹۳
دوست خوب اصلا مگه تخت حوضی تئاتر نیست.یه جوری. از کامنت اول هی تکرار میکنین "رو حوضی " که انگار یه جور فحشه! به نظرتون ایتالیاییها راجع به "دل آرته" همین نظر رو دارن؟ای عزیزی که حد و سقف تواناییهای همه رو تعیین میکنین! تخت حوضی یا رو حوضی گونه ای از نمایشهای آیینی و سنتی ست که البته به عقیده من از لحاظ فرم و محتوا و پرسوناژها و نمون شناسی مطلقا ربطی به این کار نداره...هرجا صدای تنبک شنیدی که رو حوضی نیست برادر. من کاری ندارم که تعریف شما از تئاتر چیه چون اهمیتی برام.به نظر بد نیست مصاحبه نویسنده و کارگردان کار در آوای تیوال رو بشنوین تا لازم نباشه اینجا به همه توهین کنین.یا موافقین یا مخالف دیگه...!دلیل این همه عناد رو نمیفهمم.دعوتتون میکنم مصاحبه ها رو بشنوین اگر هم مایل نیستین که برای من لااقل مشخص میشه که دنبال جواب اولین کامنتتون نیستین و صرفا برای مباحثه بی مورد اینجا هستین
۱۹ دی ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید